Wiesz czasami najprostsze jest trudne do zrobienia...
Te błędy to skasowałeś i odpaliłes na postoju i Ci nie wyskakują? Czy skasowałeś i przejechałeś się i brak błędów?
... może to być i sterowanie, rozkręcałeś i czyściłeś turbo?
... pisałeś, że zamieniłeś zawór DV, to dlaczego dalej sądzisz, że to on, czy tylko podmieniłeś na chwilę/sprawdzenie?
To może być ten zawór odcinający DV ale łatwo można go sprawdzić lub może masz zawór upustowy BOV, który jak pracuje to robi takie Psssy.?
Sprawdzenie zaworu DV:
Trzeba go wymontować i
sprawność sprężyny sprawdzisz palcem, pomacaj po prostu - jak twarda jest i czy w ogóle pracuje... W nowym zaworze bez problemu można wepchnąć tłoczek do środka. Całość pracuje przy tym bardzo lekko. Zawor jest chyba z plastiku wiec zobacz czy jest cały i sprawdź szczelność:
Trzeba dmuchnąć w przyjście ustami, jeśli przepuszcza to do wymiany. Powinien przepuszczać tylko na odejściu
w pozycji "normalnej" zawór ten jest szczelny we wszystkie strony (sprężyna dociska tłoczek i uszczelnia go).
Dalej...
Zawór upustowy ciśnienia doładowania BOV:
Zawór stosuje się do pojazdów wyposażonych w seryjny zawór DV. Dzięki częściowemu powrotowi powietrza do układu, nie będzie on powodował błędów komputera oraz problemów z "przelewaniem" silnika podczas zmian biegów.
Seryjny zawór DV wtłacza powietrze w obieg, natomiast zawór typu Blow Off-zawór atmosferyczny wypuszcza powietrze na zewnątrz, co chroni Twoje turbo, a przy okazji wydaje niesamowity efekt dźwiękowy-charakterystyczne PSSYYTT...
... Dlatego trzeba sprawdzić wezyki i polaczenia a jak wszystko ok to potem sam zawór... BOV.
Na stronie iparts.pl ładnie opisali:
Dla zapewnienia prawidłowej pracy oraz do precyzyjnego regulowania ciśnienia w turbosprężarce używa się zaworów upustowych, których głównym zadaniem jest upuszczanie powietrza tłoczonego do układu ssącego lub spalin przed turbosprężarką. Najczęściej stosuje się obecnie w silnikach benzynowych dwa zawory w systemie dolotowym – west-gate oraz blow-off, a także zawór by-pass w układzie wydechowym.
Link
https://www.iparts.pl/artykuly/amp/jak- ... i,291.htmlStąd :
... tu schematy i opis sterowań regulacji ciśnieniem doładoeania w turbo
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-u ... ladowania/Nie wiem jak to jest w Leon 1M stąd jeżeli to nie niedzczelnośc i DV i nie BOV to po przeczytaniu w/w linku jak wiesz jak u Ciebie realizowane jest sterowanie turbo może coś Ci podpowie co dalej sprawdzić.
-- 28 kwietnia 2019, 11:34 --
...a może okaże się to poprostu DV lub BOV