Bialy446 napisał(a):Witam. Od pół roku jestem posiadaczem Seata Leona 1.8tsi 160km z 2009roku. Samochód jest po kapitalnym remoncie silnika. Niestety po 12 tysiącach kilometrów pojawił się problem. Problem polega na tym że samochód na zimnym silniku chodzi idealnie nie ma problemów z odpaleniem ogólnie wszystko jest ok. Problem pojawia się kiedy silnik jest ciepły i między tysiącem a dwoma tysiącami obrotów zapalają się 2 kontrolki check engine i ikonka epc. Samochód nie traci na mocy. Podłączyłem go pod komputer pokazuje błędy położenia wałka rozrządu, błąd czujnika wałka, błąd ciśnienia oleju. Jeśli ktoś miał taki problem lub wie jak go rozwiązać bardzo bym prosił o pomoc
Tak G40 może to być problem przestawionego rozrządu, lub uszkodzonego koła zebatego na wałku, albo uszkodzony obwód zasilania czujnika lub samego czujnika.
... Może tybyć fuszera, a mogło Ci przeskoczyć na rozrządzie o ząbek np jak chciałeś odpalić zimą przy dużym mrozie, lub kiedy chciałeś wyrwać z pod świateł itd. Takie rzeczy się zdarzają a te problemy sa tego dowodem.
Masz podane, co musisz sprawdzić inajlepiej zacząć od sprawdzenia czujników oraz kabli, ktore je zasilają zanim weźmiesz się za pompę czy rozrząd.
Na początek miernik w dłoń znajdujesz czujnik Halla G40 pewnie masz 3pinowy, i w autach eurppejskich tj np VAG zew piny to zasilanie a środkowy to impuls/sygnał.
G40 sprawdzasz czy na zew pinach wtyczki jest zasilanie między 4V-6V, z reguły jest coś ok 5V.
- wtedy wiesz, że zasilanie ok lub nie i masz odp, naturalnie sprawdzasz na przekreconym kluczyku ale nie odpalonym
od razu możesz zmierzyć rezystancję miedzy pinami czujnika
jeżeli zasilanie ok to podłaczasz kostkę do czujnika bierzesz 3szpilki od tyłu wkuwasz się w kostkę, odpalasz silnik i najlepiej byłoby sprawdzić diodą albo oscyloskopem ale miernikiem też pokaże, czyli jedną sondę na zew pin tj Masę (mierzac napięcie na kostce dostałeś info ktory pin to masa) , drugą na środkowy i napiecie ma oscylować czyli ma się zmieniać, możesz też sprawdzić jak to jest z drugim pinem zew
- jeżeli się zmienia od ok 0 do 5V czy nawet 6V to można uznać czujnik za zdrowy, ale jak masz skąd to można podmienić czujnik i sprawdzić czy błąd wraca po skasowaniu
jezeli czujnik zdrowy, kable tez to wina może być w kole zebatym pod czujnikiem G40 które odpowiedzialne jest za generowanie impulsów przez obracanie się frezami prostopadle do czujnika, mogło się już wyrobić lub zniekształcić
jeżeli jest proste i prawidłowo się obraca względem czujnika To wtedy wetdyk że rozrząd jest do poprawy, pewnie przeskoczył pasek o ząbek i brak synchronizacji z czujnika Halla G40 tj czujnoka położenia wałka rozrządu z czujnikiem położenia wału, ktory jest zamontowany w okolicy koła zamachowego. Trzeba poprawić ustawienia rozrządu.
TERAZ BŁEDY OLEJU
może to być pompa, czujniki ciśnień oleju lub obstawiam, że to zawór regulacji ciśnienia oleju w Audi lubił się psuć.
Problem może być w czujnikach niskiego i wysokiego ciśnienia oleju i tak samo jak wyżej sprawdzić wtyki, zasilanie i rezystancję na czujnikach
Albo w pierwszej kolejności zająłbym się tym bo obstawiam, że problem leży w zaworze regulacji ciśnienia oleju (w Audi to -N428-)
Tu masz manual jak to wymienić w Audi podobnie jest w Seat https://drive.google.com/file/d/0B1wQsc ... JPYzA/viewJak to nie pomoże to dopiero obstawiałbym pompę.