Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

wymiana krócca płynu chłodzacego

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

wymiana krócca płynu chłodzacego

Postprzez adams » 11 października 2019, 20:18

Witajcie Szanowne i Szanowni !
No dobra a teraz do rzeczy w czym problem:

Jako, że już drugi raz w tym tygodniu dolewam płyn chłodniczy do zbiorniczka wyrównawczego, ponieważ sobie uciekł popływać po skrzyni biegów to postanowiłem wymienić króciec (albo fachowo rzecz ujmując to jest chyba kołnierz przewodu płynu chłodzącego). Właściwie to sprawa wydaje się być banalnie prosta do ogarnięcia. Rzecz w tym, że ostatni raz grzebałem pod maską LEONidasa jakieś 5 lat temu, a
kanałem też nie dysponuję więc moja pewność siebie co do takich napraw drastycznie zmalała. Dlatego za WSZYSTKIE ZŁOTE rady i myśli będę bardzo wdzięczny !

Poniżej macie poglądowe foto z aukcji alleitd
https://archiwum.allegro.pl/oferta/kroc ... 11888.html

Orientujecie się może czy pomiędzy tym króćcem a blokiem silnika jest jakaś uszczelka ? Czy to jest na silikon , albo jakąś pastę uszczelniającą ? Jeśli tak to jaką polecacie ?

Druga sprawa to w jaki sposób najlepiej jest spuścić płyn z układu chłodzenia, żeby nie zrobić jeszcze większej rzezi pod maską ? Myślałem, żeby odpiąć dolny wąż od chłodnicy , bo i tak będę to robił na zimnym silniku, z tym że wydaje mi się tam dosyć ciasnawo.

Pod tym króćcem co to mi leci płyn jest wąż powrotny (no chyba że źle mówię i to jest zasilanie a króciec z czujnikiem to powrót to proszę mnie poprawić) i ten wąż wchodzi też chyba jeszcze w jakiś króciec metalowy/plastikowy ? Nie widać zbyt dobrze przed zdemontowaniem przepływomierza i obudowy filtra powietrza. Domyślam się, że niewielu z Was wróży z kryształowej kuli, ale może orientujecie się czy jest szansą żeby tam tez była nieszczelnośc lub coś pękło ? Pytam bo jutro sobota i nie chciałbym po rozkręceniu auta dojść do wniosków w stylu "kurrrr :x czaki upieczone na oleju rzepakowym nie mam tego tego i tamtego tez nie kupiłem".

Obok króćca (bliżej serwa) jest takie urządzenie wkręcone w blok silnika (którego też nazwy nie znam), ale przychodzą do niego węże od podciśnienia chyba. Czy mogę/powinienem to zdemontować żeby łatwiej było dostać się do króćca ?

O i jeszcze coś mi przyszyszło do głowy - jako że autko ma podtlenek LPG to standardowo poci się na trójnikach łączących węże płynu chłodniczego z wężami reduktora LPG. Pewnie dlatego, że są na objemkach skręcanych takich zwykłych, a nie jak fabryka montuje na tych sprężynowych i pod wpływem zmiany temperatur płyn sobie bardziej lub mniej tamtędy spiernicza. Orientujecie się może czy idzie takie objemki sprężynowe kupić gdzieś w sklepie moto ?

W jaki sposób najlepiej odpowietrzyć układ chłodzenia w tym silniku ? Kiedyś była teoria, że odpalić auto zalane płynem po korek, ogrzewanie na full w kabinie (chyba dla tych silników które miały odcięcie płynu do nagrzewnicy bo nie bardzo rozumiem po co ), na otwartym korku od zbiorniczka wyrównawczego zaczekać aż samoistnie złapie temperaturę 90 stopni, otworzy się termostat i załączą wentylatory. Wtedy zgasić auto uzupełnić płyn do stanu optymalnego i auto odpowietrzone. Aha i robić to na wolnych obrotach bez dodawania gazu.
Tak to wyglądało kiedyś w teorii i sam to miałem okazje raz praktykować. Pytanie czy teraz fachowcy mechanicy te z się z tym tak knocą czy jest jakiś sposób na silniki VW bez odpowietrzników?

Podsumowując... Za KAŻDĄ złotą myśl-poradę-insktrukcję jak się za to zabrać żeby robota poszła w miarę łatwo lekko i przyjemnie będę wdzięczny !

LEO to tak jak widać w opisie 1.8 20VT APP rocznik 2000 ver (co chyba mniej istotne w tym przypadku) SPORT
Zobacz Profil
adams
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 sierpnia 2013, 16:38
Auto: LEON
Silnik: APP 1.8

Reklama

Re: wymiana krócca płynu chł. - prośba o pomoc/porady

Postprzez mczelny2401 » 11 października 2019, 21:49

To ja odpowiem szybko na dwa pierwsze pytania nim wątek poleci do kosza :wink: Króciec składasz tylko i wyłącznie na oringu (widoczny na zdjęciu wstawionej aukcji). W chłodnicy od dołu od strony kierowcy masz korek spustowy. A co do odpowietrzenia silnika to zrób tak jak napisałeś a będzie git 8)
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: wymiana krócca płynu chł. - prośba o pomoc/porady

Postprzez adams » 11 października 2019, 22:10

mczelny2401 napisał(a):nim wątek poleci do kosza :wink:

No to podsumowałeś .... a ja dwa razy to pisałem bo za pierwszym razem mnie system wylogował, że niby zbyt długo zalogowany bez aktywności :mrgreen:
Wiem że dużo gadam :P

A tak serio to WIELKIE DZIĘKI za odpowiedź, zapowiada się że powinno pójść w miarę gładko. Jeszcze tylko żeby znaleźć gdzieś te objemki samozaciskowe bo do jutra raczej mi kurier tego nie dowiezie :P pojeżdżę od rana i poszukam.

A moderator jak chce to może wyrzucić do kosza, albo zrobić z tego wątku jakiś DUŻY SKRÓT dla potomnych, którzy mają podobnbe rozkminy ;)

POZDRO !! :cfaniak:
Zobacz Profil
adams
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 18 sierpnia 2013, 16:38
Auto: LEON
Silnik: APP 1.8


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości