Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
przez ziom_beny » 27 października 2019, 16:32
Witam mam problem z samochodem marki VW lupo silnik 1.4 16v (taki sam był montowany w Leonie) Komputer pokazuję błędy : . 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 30-10 - Open or Short to B+ oraz 01265 -zawor recyrkulacji spalin. Samochód po dłuższej jeździe potrafi zgasnąć na wolnych obrotach, oraz podczas skręcania kołami w miejscu. Wydaje mi się ze jest również troche zamulone (ale to faktycznie może mi sie wydawać bo sam jeźdzę leonem arl) moje pytanie z czym może być problem ? z przepustnicą ? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi
-
Zobacz Profil
ziom_beny
- Stella

-
- Posty: 19
- Dołączył(a): 29 lipca 2012, 12:23
- Auto: leon top sport
przez bzykofm » 27 października 2019, 19:33
Przecież napisałeś:
Camshaft Position (Hall) Sensor
czujnik położenia wałka rozrządu
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm
@ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

-
Zobacz Profil

bzykofm
- LeonClub Team

-
- Posty: 3473
- Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
- Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
- Region: małopolskie
- Auto: leon 1P FL TDI PD
- Silnik: BLS 1.9
przez ziom_beny » 28 października 2019, 18:50
Dziś wyczyściłem ten czujnik i pojeździłem trochę samochodem około 50 kilometrów i jak narazie błąd sie już nie pojawia, ale samochód ma bardzo niskie obroty biegu jałowego po rozgrzaniu - 500, przy skręcaniu kierownicą w miejscu potrafi czasami zgasnąć (wcześniej przed pojawieniem błędu działo się tak samo ale nigdy nie zgasł podczas jazdy przy schodzeniu z obrotów ) . Z tego co zauważyłem pod maską to poprzedni właściciel kombinował coś z układem podciśnienia w tym samochodzie - dlatego nie działa EGR, oraz zaślepiony jest przewód idący do przepustnicy. Myślicie że to dobry trop ?
-
Zobacz Profil
ziom_beny
- Stella

-
- Posty: 19
- Dołączył(a): 29 lipca 2012, 12:23
- Auto: leon top sport
przez marcin7x5 » 28 października 2019, 19:17
Egr o ile jest sterowany podciśnieniem to można go spokojnie zaślepić. Nieszczelnie domykający się egr będzie powodować gaśnięcie silnika na biegu jałowym. Czyszczenie przepustnicy też nie zaszkodzi. Ogólnie te silniki mają niskie obroty na biegu jałowym ale nie aż tak. Na ogół to ok 630- 750 obr.
-
Zobacz Profil

marcin7x5
- Cupra

-
- Posty: 3892
- Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
- Lokalizacja: CRY
- Region: kujawsko-pomorskie
- Auto: leon 1M
- Silnik: AUS 1.6
przez Bonus » 27 stycznia 2020, 00:43
Problem moze byc z silniczkiem przepustnicy lub stykiem. Biegu jałowego w przepustnicy albo potencjiometrem. Auto z gazem?
Lemur 1.6 AKL łatwiej wymienić co działa - karoseria niezardzewiała
-
Zobacz Profil
Bonus
- Stella +

-
- Posty: 74
- Dołączył(a): 16 października 2015, 21:44
- Auto: Leon
- Silnik: AKL 1.6
Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości