Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 17 stycznia 2020, 06:52

Nie masz problemu z turbina czyli wirnikiem z dwoma kołami z łopatkami. To się kręci nawet aż za dobrze. Masz problem z wysterowaniem spalin poprzez łopatki zmiennej geometrii. Co ma dać regeneracja jak problem jest w innym miejscu. Wymiana łożysk z dobrych na nowe nic nie zmieni.
Turbo na stół i geometria do wypolerowania, dźwignia do rozruszania, gruszka do wyropowania lub wymiany i tak samo EZ. Wtedy będzie szła jak po sznurku.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez LucaO » 27 stycznia 2020, 21:45

Też przerabiałem ten temat ,ale zabrałem się sam za niego ,jak mi serwis zaśpiewał 1200 zł to stwierdziłem że albo auto dobije albo je naprawie
Samochód tak jak u większości wpadał w tryb awaryjny , w zimę również ,no i na autostradzie powyżej 3000 tys obrotów ,po zgaszeniu i odpaleniu samochód zaś jechał
Na początek sprawdziłem strzykawka gruszkę u mnie okazała się ona być sprawna
Dalej poszedłem tropem przewodów podciśnienia ,zakupiłem manometr do podciśnienia na alledrogo i sprawdzałem wszystko było niby okej ,więc zostało mi wyciągnąć turbo i je sprawdzić ,pierwszy raz wyciągałem turbo z samochodu i powiem że poszło mi to sprawnie ,ok 2 godzin i turbo miałem już na stole ,w międzyczasie znajomy zadzwonił że ma turbo po regeneracji wraz z gruszką za UWAGA ..... 100 PLN ,jego samochód dostał strzała w tył i kasacja ,więc w ciemno zabrałem ,jego turbo po regeneracji miało przejechane ok 1500 km
Założyłem je skręciłem wszystko do kupy i robię test ,co się okazuje , przeładowania nadal występowały ,sprawdziłem wszystko jeszcze raz ,gruszka , podciśnienia i wszystko było w porządku ale turbo się wyłączało ,dwa dni szukania na necie kolejnych rozwiązań ,znalazłem temat zaworków ,kupiłem całkiem nowe przewody ,podmieniłem zaworki miejscami i turbo zaczęło dmuchać lekko po 3000tys obrotów, ale to nie było jeszcze to ,więc od znajomego zabrałem dwa zaworki zwrotne
Po ich zamontowaniu turbo odżyło i żyje do dziś a od tego czasu przejechałem ok 10kkm
Więc u mnie wina była tych zaworków zwrotnych od podciśnienia ,a ja zabrałem się od d... Strony demontując turbo itd ... Więc jak wpada Wam w tryb awaryjny to do sprawdzenia pierwsze jest sztanga gruchy ,węże podciśnienia ,i te zaworki ,najlepiej mieć pewne na zamianę ,moje stare niby działały a jednak nie działały ,po ich zmianie notlauf mnie nie łapie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LucaO
Signo
Signo
 
Posty: 134
Dołączył(a): 25 kwietnia 2014, 10:08
Auto: Seat Leon 1.9 TDi
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez brtk » 28 stycznia 2020, 16:44

O n75 ci chodzi? Od dawna wiadomo, że trzeba sprawdzić, nawet z tym od EGRu można zamienić na próbę.
Zobacz Profil
brtk
Signo
Signo
 
Posty: 166
Dołączył(a): 27 kwietnia 2017, 21:52
Region: mazowieckie
Auto: Toledo 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sławek » 24 lutego 2020, 14:38

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie doładowania w 011BS ( statyczne) dla ARL?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 24 lutego 2020, 21:15

Nie ma czegoś takiego. Poprostu na postoju ma się zmieniać co świadczy o tym że sztanga chodzi. Układ elektryczny jest okej elektrizawirek działa przynajmniej zero jedynowo a podciśnienie jest podłączone.
Ważne jest jak trzyma ciśnienie rzeczywiste względem tego co chce ecm podczas testu dynamicznego.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sławek » 25 lutego 2020, 07:21

Są wartości referencyjne dla poszczególnych silników i turbin.
Z tego co dowiedziałem się od fachowców zajmujących się turbinami- ciśnienie te reguluje się zderzakiem przy turbinie ( w przypadku braku mocy na wolnych obrotach ale pod warunkiem, że dźwigienka vnt dobija do zderzaka)- chodzi o prawidłowe ustawienie początkowe kierownic powietrza.
Nawet na stronach niektórych firm zajmujących się regeneracją jest to opisane.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 25 lutego 2020, 12:02

Tak ale przy nowej zdrowej turbinie. Parę innych rzeczy też ma wpływ. To nie jest że tak powiem istotne i potrzebne. Ważne jak się turbo budzi przy depnieciu. Jak wstaje od 1700 czy 1800 obr to co tu szukać.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sławek » 25 lutego 2020, 12:39

Wstaje od 2400 po regeneracji.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 25 lutego 2020, 13:46

To albo taka regeneracja na lipnych częściach i opór na wirniku jest duży albo łopatki są wyregulowane przez ta śrubkę stop że są mocno otwarte. Zazwyczaj nikt tam przy niej nie grzebie. A na jakich częściach ta regeneracja turbiny była robiona?
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sławek » 25 lutego 2020, 15:04

Na lepszych chińczykach. :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron