Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Luz na drążku kierowniczym.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez Cziken » 9 maja 2016, 17:22

Witam

Pojawił mi się luz na kierownicy i słychać takie lekkie bicie przy ruszaniu kierownicą. Moje pytanie brzmi czy wystarczy wymienić samą końcowke czy problem może być spowodowany całym drążkiem ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Cziken
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 27 października 2015, 19:41
Auto: Leon
Silnik: turbo diesel inny

Reklama

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez marcin7x5 » 9 maja 2016, 18:11

Końcówka, drążek, maglownica lub krzyżak w kolumnie kierowniczej to możliwe przyczyny stukania.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez Hyvel » 9 maja 2016, 18:17

Problem moze być na obu końcach drążka...
Podnieś przednie koło ze strony, która Cię niepokoi, odkreć je, wybij drążek ze zwrotnicy i szarpnij nim kilka razy trzymając za drążek, a nie za końcówkę. Kierunek dzialania siłą obierz taki jakbyś chciał wepchnąć drążek do maglownicy, jeżeli bedzie miał luz to zapewne go wyczujesz.
Ja latem tamtego roku wymianiałem oba elementy, i drazki i koncowki. Jak bylo zmontowane to nie dalo sie odczuć duzego luzu, ale jak juz lezaly na blacie po demontażu to był on bardzo duży :?
Powodzenia!
Efektownie nie znaczy efektywnie... Będąc mądrzejszym nie daj się sprowokować...
gg:1018323
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Hyvel
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 16 października 2011, 19:24
Lokalizacja: Wrocław/RSA
Region: dolnośląskie
Auto: Leone
Silnik: ASV 1.9

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez bastekka » 13 lipca 2016, 18:48

Witam
Mam takie pytanie. Mam podniesione przednie koła nad ziemią wrzucam jedynke i koła się kręcą jest OK. A teraz skręcam w lewo i dalej OK. Skrecam w prawo i zaczyna wibrować karoseria..... :| Jeżeli kierownicą robie dwa i pół obrotu w prawo(tyle chyba jest-nie pamiętam) to wibracje zaczynają się jeden obrót przed maksymalnym skrajnym polozeniem kół i nasilają się.
Teraz pytanie czy tak ma być?
Samochód miał pół roku temu stłuczke a teraz chciałbym nim jechać na wakacje, robie sobie taki mały przegląd. Leon ma zbieżność OK ale nie prowadzi się tak jak kiedyś...........
Zobacz Profil
bastekka
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8 maja 2014, 04:30
Auto: leo
Silnik: ASV 1.9

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez marcin7x5 » 13 lipca 2016, 19:45

Koło w górze to i półoś z przegubem pracują w nienaturalnej pozycji. Przegib może być delikatnie już zużyty to będzie drgał to samo przegub wewnętrzny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez bastekka » 13 lipca 2016, 20:58

Dzięki za szybką odpowiedź. U mnie lewa strona ma nowe przeguby a nawet samą półoś spróbuję jeszcze unieść wahacz do naturalnej pozycji .. obawiam się że może być uszkodzona końcówka listwy w maglownicy... Drążek kierowniczy po wypadku był zgięty... no chyba że jakieś inne opcje.. :roll:

-- 13 lipca 2016, 21:58 --

Dzięki za szybką odpowiedź. U mnie lewa strona ma nowe przeguby a nawet samą półoś spróbuję jeszcze unieść wahacz do naturalnej pozycji .. obawiam się że może być uszkodzona końcówka listwy w maglownicy... Drążek kierowniczy po wypadku był zgięty... no chyba że jakieś inne opcje.. :roll:
Zobacz Profil
bastekka
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8 maja 2014, 04:30
Auto: leo
Silnik: ASV 1.9

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez marcin7x5 » 13 lipca 2016, 21:47

Jakbyś miał uszkodzoną listwę w maglownicy to miałbyś problem z cieknącą przekładnią. Uszkodzeniu mogła ulec również zwrotnica, jarzma itd.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez bastekka » 13 lipca 2016, 23:54

Nie cieknie nic z maglownicy. .zwrotnica wymieniona na używke wraz z amorem.. Zaczynam skłaniać się ku temu że mam zwyczajną obsesje a z autem wszystko w porządku :x
Marcin może masz jeszcze jakieś sugestie co można sprawdzić albo zlecić di sprawdzenia? ...
Zobacz Profil
bastekka
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8 maja 2014, 04:30
Auto: leo
Silnik: ASV 1.9

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez marcin7x5 » 14 lipca 2016, 09:16

Przede wszystkim to trzeba taki test zrobić ale oglądać auto z kanału. Gdzieś musi coś dotykać podwozia/sanek skoro drgania się przenoszą.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez bastekka » 14 lipca 2016, 20:26

Dziękuję za zainteresowanie biorę się za sprawdzanie
Zobacz Profil
bastekka
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8 maja 2014, 04:30
Auto: leo
Silnik: ASV 1.9

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez electric000 » 15 kwietnia 2017, 19:04

Witam
Podłączam sie pod temat.
Mam podobny problem. Przez swoje niedbalstwo wyrzadziłem sobie szkodę. Przez pewien czas jezdziłem z krzywymi tarczami hamulcowymi no i efekt jest taki ze pojawił sie luz na łaczeniu drążków kierowniczych i maglownicy. Przy energicznym poruszaniu kierownica w lewo i prawo słychac takie lekkie bicie. Poza tym maglownica nie cieknie w ogóle i w czasie jazdy nic nie stuka. Panowie jak zdiagnozowac czy uszkodzone będą drążki czy cała maglownica ?
Zobacz Profil
electric000
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 20 kwietnia 2015, 20:58
Lokalizacja: Przysucha/Radom
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez krytdi » 15 kwietnia 2017, 20:32

Najlepiej zdemontowac oslone drazka (zsunac ja) poruszac kolem i zobaczyc czy luz jest na drazku czy listwa dostaje luzu
1.9tdi ASV:Turbo ASZ+Sprzegło g60+Pompa 11+Wtryski 216+Wałek 38E+Fmic=?Km i ?Nm
Zobacz Profil
krytdi
Sport
Sport
 
Posty: 223
Dołączył(a): 13 marca 2016, 09:22
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez electric000 » 15 kwietnia 2017, 22:40

a czy diagnosta na stacji kontroli pojazdów poda mi dobra diagnozę czy lepiej od razu z tym do speców od przekładni jechac ?
Zobacz Profil
electric000
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 20 kwietnia 2015, 20:58
Lokalizacja: Przysucha/Radom
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez krytdi » 16 kwietnia 2017, 08:28

Bardziej podjedz na pewny warsztat niech uniosa auto i sprawdza. Diagnosta na szarpakach duzo nie zauwazy.
1.9tdi ASV:Turbo ASZ+Sprzegło g60+Pompa 11+Wtryski 216+Wałek 38E+Fmic=?Km i ?Nm
Zobacz Profil
krytdi
Sport
Sport
 
Posty: 223
Dołączył(a): 13 marca 2016, 09:22
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez tomcio81 » 16 kwietnia 2017, 10:47

nic nie musisz demontować luz na drążku czuć ewidentnie jak delikatnie poruszasz za koło jak auto stoi - a jak się chcesz upewnić na 100 % wejdź do kanału chwyć za drążek przy tej gumie i niech ktoś rusza tym kołem wyczujesz przeskok bez większego problemu -
Zobacz Profil
tomcio81
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 11:41
Auto: Leon1M
Silnik: TDI pompa VP

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez przebor » 18 kwietnia 2017, 21:17

Wg mnie jest bardzo mało prawdopodobne żeby zrobił się luz "w maglownicy" od jeżdżenia z krzywymi tarczami. Jedyne miejsce "w środku maglownicy" gdzie może być luz to łączenie zębów listwy maglownicy z wałkiem. Obydwa te elementy są zrobione z bardzo twardego materiału i tak łatwo się nie poddają. Bardziej prawdopodobny jest luz na przegubie kulistym drążka który jest pod harmonijką od strony maglownicy.

Jeśli będziesz wymieniał drążek dopilnuj żeby ta harmonijka została przypięta oryginalnymi opaskami typu OETIKER (takie same opaski są stosowane do osłon przegubów). Te opaski kosztują w ASO kilka złotych. Zapinanie tego na opaski skręcane lub trytytki może spowodować, że do środka dostanie się wilgoć i zacznie korodować listwa. Korozja listwy spowoduje uszkodzenie uszczelnienia i wyciek płynu.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez electric000 » 4 stycznia 2021, 10:59

Witam
Przy montażu drążka do maglownicy powinno się skręcać na klej czy bez kleju ?
Zobacz Profil
electric000
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 20 kwietnia 2015, 20:58
Lokalizacja: Przysucha/Radom
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Luz na drążku kierowniczym.

Postprzez marcin7x5 » 4 stycznia 2021, 11:27

Bez.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3889
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości