Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Podgrzewacz płynu chłodniczego

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Podgrzewacz płynu chłodniczego

Postprzez Dulson » 17 listopada 2021, 15:55

Witam, każdy wie co to jest "Podgrzewacz płynu chłodniczego". Zbliżają się ujemne temperatury więc chciałbym go przetestować.
Patrząć VCDS na silnik 01, bloki pomiarowe 08, grupa 016 można odczytać z 2 kolumny:
Kod: Zaznacz cały
16,2,Aux. heat,(see label file)
; xxxxxxxx
; 1        Not relevant
;  1       Not relevant
;   1      Coolant Temp. sensor G62 or Intake Air Temp. sensor G72 faulty
;    1     Engine start in last 10 seconds
;     1    Engine below 870 rpm
;      1   Battery below 9 volts
;       1  Generator faulty
;        1 Coolant temp > 70-80C or Intake Air Temp. > 5C


Podobno wszystko musi się ustawić na zero żeby grzało. I mam tak: "10000001". Blokuje mnie jeszcze temperatura na wlocie gdyż jest właśnie powyżej 5C. Tutaj wszystko rozumiem, ale jest jeszcze 1 z przodu, opis do niej jest "Nie istotne". Wszystko by grało, ale na innym forum wyczytałem, że wszystko musi być na zero. Więc to też musi być czy nie? Czy przy "10000000" będzie mi grzało czy dopiero wszystko musi się zrobić na "00000000".
Seat Leon 1M ARL FR/SC 05'
Zobacz Profil
Dulson
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 5 kwietnia 2019, 20:27
Lokalizacja: KNS
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M FR SC
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

Postprzez Tracer2 » 19 listopada 2021, 18:09

Ja tam w ASV dodałem sobie 2 mocne przekazniki i sterowałem tym sam ręcznie.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

Postprzez wesol » 21 listopada 2021, 07:21

Najlepsza opcja bo włączysz wszystkie te swuece żarowe a nie ze jedna czy dwie. Poza tym polecam wymienić alternator na np 180 amperowa bo są za grosze a prądu nie braknie na to grzanie jak i ładowanie aku. Drugi dodatkowy kabel równolegle dać z altka do aku i zero problemów.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

Postprzez Tracer2 » 13 grudnia 2021, 20:41

https://allegro.pl/kategoria/czesci-sam ... 0vw%20golf
Jak ktoś nie ma to warto w 1,9 TDI założyć, bo auto szybciej się nagrzewa i w kabinie cieplej.
No i oczywiście altka wymienić na mocniejszy niż 90A. Ja miałem chyba 120 albo 140A. Boscha.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

Postprzez wesol » 14 grudnia 2021, 20:37

Za dużych efektów co prawda nie będzie bo ta moc grzewcza to zaledwie kilkaset wat- jakieś 600 wat. Instalacja 12 v słabo się nadaje na produkcję ciepła.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

Postprzez mczelny2401 » 14 grudnia 2021, 21:12

Miałem i też nie nie przypominam sobie aby to dawało jakieś super efekty. Prawdziwą robotę to robi ale nagrzewnica elektryczna w modelu 5F, bo tam ciepełkiem wiało już po kilkuset przejechanych metrach pomimo klekota pod maską :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

Postprzez wesol » 15 grudnia 2021, 06:29

A tak bo ta nagrzewnica w tunelu ma dobre 1000 wat mocy i grzeje powietrze bezpośrednio. Grzanie prądem 6 litrów płynu chłodzącego i jakieś 150 kg żeliwa z alu to słaby temat. W mercach były kiedyś grzałki elektryczne 500 czy 600 wat ale to się podpinał by zaczynało grzać jeszcze w nocy o 3 nad ranem jeśli ktoś startował o 7 rano. A i tak silnik był letni.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Podgrzewacz płynu chłodniczego

Postprzez Tracer2 » 15 grudnia 2021, 14:02

wesol napisał(a):Za dużych efektów co prawda nie będzie bo ta moc grzewcza to zaledwie kilkaset wat- jakieś 600 wat. Instalacja 12 v słabo się nadaje na produkcję ciepła.

Jak dodałem swoje przekazniki, mocne i sterowałem tym ręcznie to w ASV było całkiem przyzwoicie,
bo silnik jakoś szybciej się rozgrzewał.
A ze kupiłem Leona w zimie i mrozy były poniżej 10*, to ta zime marzłem,
ale sie dowiedziałem tu o tych grzałkach , co je montowali na Szwecje i potem już spox.
Nawet sobie kupiłem też grzałkę elektryczną od Mitsubishi , ale nie chciało mi sie już ciąć pudła nagrzewnicy.
Podstawa to mocny alternator i sterowanie ręczne, albo czasowe,
bo komp to włącza te świece na zmiane i przy jakiejś minusowej temp.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron