Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Robert » 30 września 2006, 21:43

Witam,
No i stało się, jakiś czas temu pisałem o moich problemach z ARL (nie chciał zapierniczać )
dziś byłem w JETRONIK na hamowni i okazało się że jakimś cudem auto zamiast 150 PS ma tylko 107 Pan diagnosta po przeprowadzeniu wielu testów stawia na POMPOWTRYSKI. Co o tym myślicie? Gdzie te moje 43 PS ? :(
Na komputerze nic nie pokazywało (niby wszystko OK, przepływomierz OK, filtr paliwa nówka) Czy ktoś z was coś podobnego kiedyś przechodził, jaki to był koszt? Ale co przedewszystkim myślicie o tak POTĘŻNEJ stracie PSów?? Czy może to być naprawdę przyczyna tych pompowtrysków? Auto odpala bez problemów, przy niższych obrotach ma 320 Nm natomiast w górnym zakresie już tylko 100 Nm :(
Czy pasują pompowtryski z wersji 130PS ? Jaki jest ich właściwy numemer ten z końcówką AL ?
Zobacz Profil
Robert
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 sierpnia 2006, 23:04
Lokalizacja: Polska :)
Auto: 1M Leon TDI 150PS4x4

Reklama

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez rob555 » 1 października 2006, 00:26

Hmm no moga byc pompki ale nim kupisz nowe wywal katalizator albo chociaz poluzuj na wydechu flansze za turbina. Nie wiem jakie dane mial diagnosta (kanal 13 i 23) ale zawsze to taniej i KM brakujace mozna odzyskac. Jak to nie da rady no coz.....
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Grześ » 1 października 2006, 16:07

viewtopic.php?t=142
tam znajdziesz adres firmy ktora profesjonalnie zajmie sie twoim autem , sa tam tez nr pompowtryskiwaczy z arl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Robert » 3 października 2006, 21:21

Witam,
potrzebuję cos w pobliżu Wrocławia lub w woj. Dolnośląskim, z przyczyn służbowych nie uda mi się podjechać dalej :( hmm myślałem o Jetronik...
Co do pompek to dostałem dziś e-mail od jednego z panów twierdzących że pasują z Passata 4Motion - 038 130 073 AN a wiem że w ARLach są 038 130 073 AL co o tym sądzicie ? Gościu chce za 4 sztuki 1200zł mają 80 tys przejechane i ponoć sprawne w 100%...
Zobacz Profil
Robert
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 sierpnia 2006, 23:04
Lokalizacja: Polska :)
Auto: 1M Leon TDI 150PS4x4

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Streat » 3 października 2006, 21:51

Robert, zadzwon do Masters`a Katowice i pogadaj mysle ze dogadasz sie z nim i Ci wysle za pobraniem czy przy wpalcie na konto. Bedziesz mial 100% pewnosc a nie:
Robert napisał(a):mają 80 tys przejechane i ponoć sprawne w 100%...
tego dowiesz sie dopiero po zakupie a przebiegu nie zweryfikujesz...
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Tonny S » 4 października 2006, 06:39

Robert napisał(a):Co do pompek to dostałem dziś e-mail od jednego z panów twierdzących że pasują z Passata 4Motion - 038 130 073 AN
A do czego byl mu potrzebny ten 4Motion :roll: ?? AWX, ASZ i beda pompki pasowały (AN, AL - starszy, nowszy rodzaj)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez PatTDI » 4 października 2006, 11:35

NIE PASUJA!!!!!!!

Tylko 038130073AA lub AL

Zadne inne nie sa pompowtryskiwaczami do ARL!!!
CompSport
www.compsport.pl
www.compsport.fotolog.pl
Modyfikacje Sterowników Silnikowych
696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Bielsko-Biała

AP jest jak Phillips "dobry" we wszystkim
Zobacz Profil
PatTDI
COMPSport
 
Posty: 263
Dołączył(a): 8 czerwca 2004, 20:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Audi S

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez kkk13 » 5 października 2006, 14:12

Robert napisał(a):Witam,
potrzebuję cos w pobliżu Wrocławia lub w woj. Dolnośląskim, z przyczyn służbowych nie uda mi się podjechać dalej :( hmm myślałem o Jetronik...
Co do pompek to dostałem dziś e-mail od jednego z panów twierdzących że pasują z Passata 4Motion - 038 130 073 AN a wiem że w ARLach są 038 130 073 AL co o tym sądzicie ? Gościu chce za 4 sztuki 1200zł mają 80 tys przejechane i ponoć sprawne w 100%...


Witam kolego, mam takie 4 pomki używane od Leona ARLa 03, po przebiegu ok 50tys km.. Oznaczenia dokładnie takie jak potrzebujesz.. Jak bedziesz zainteresowany, pisz na priv, podaj maila, podeślę fotke.. Pozdrawiam.
Zobacz Profil
kkk13
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 13 października 2005, 17:44
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Leon tdi

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez DarekMe » 6 października 2006, 09:19

Mialem podobny problem. Nie bylem na hamowni ale na niskich obrotach samochod przyspieszal jak trzeba a na wyzszych prawie wcale. Jechal max 180 z wiatrem. U mnie w dodatku silnik czasami chodzil dosyc nierowno i bylo czuc niedoplona rope. Diagnoza padla na pompowtryskiwacz (ale jeden). Po wymianie (jednego) faktycznie zaczal chodzic rowniej i przybylo mu mocy. Niestety po pol roku ma te same objawy. Tym razem mam juz tego dosyc (egzemplarza a nie modelu) i szukam nowego samochodu. Tym razem bedzie to juz albo nowy samochod albo uzywany ale z pelna dokumentacja i wylacznie serwisowany w ASO.

Daj prosze znac jaka byla ostateczna diagnoza i czy pomoglo.
Zobacz Profil
DarekMe
 

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Robert » 12 października 2006, 07:59

DarekMe napisał: na niskich obrotach samochod przyspieszal jak trzeba a na wyzszych prawie wcale. Jechal max 180 z wiatrem. U mnie w dodatku silnik czasami chodzil dosyc nierowno i bylo czuc niedoplona rope. Diagnoza padla na pompowtryskiwacz (ale jeden). Po wymianie (jednego) faktycznie zaczal chodzic rowniej i przybylo mu mocy. Niestety po pol roku ma te same objawy.


Cześć ja jeszcze nie kupiłem i nie wymieniałem pompowtryskiwaczy bo chce być pewny ze to wina pompek. Co do moich diagnoz jakie się dowiedziałem to auto ma na VAGu podobnie jak ty jedenpompowtyskiwacz poza normą, jego wartość to 1.68 pozostałe 3 pompowtryskiwacze mam w wartościach do 0.99, poza tym na kanale 23 wartości mam w przedziale od -30 do +30 powinno być chyba -50, +50. Pozostałe parametry ponoć idealne, ciśnienie na turbo również.Co o tym koledzy sądzicie, czy też stawiacie na pompowtryskiwacze. auto ma 117 tys przebiegu.?
Pozdrawiam i proszę o pomoc w diagnozie tej usterki bo już mnie ta niepewność dołuje :([/quote]
Zobacz Profil
Robert
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 sierpnia 2006, 23:04
Lokalizacja: Polska :)
Auto: 1M Leon TDI 150PS4x4

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez mm.max » 12 października 2006, 12:02

Robert napisał(a):czy też stawiacie na pompowtryskiwacze

Sprawdź wałek rozrządu.... oczywiście wyciągnięcia go na światło dzienne nic sie nie dowiesz.....
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Robert » 12 października 2006, 17:28

mm.max napisał
Sprawdź wałek rozrządu.... oczywiście wyciągnięcia go na światło dzienne nic sie nie dowiesz....


Rozrząd to auto miało wymieniany, ale wątpie żeby wcześniejszy właściciel coś kombinował z wałkiem... Nie ma mniej brutalnej możliwości diagnozy...? Jutro jestem umówiony na sprawdzenie pompek czy są założone od właściwej wersji.[/quote][/b]
Zobacz Profil
Robert
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 sierpnia 2006, 23:04
Lokalizacja: Polska :)
Auto: 1M Leon TDI 150PS4x4

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez mm.max » 12 października 2006, 18:43

Wymiana rozrządu a sprawdzenie wałka to 2 różne rzeczy.


Walek rozrządu napędza oprócz zaworów również pompowyryskiwacze i niewłaściwa korekcja na poszczególnych cylindrach moze mieć związek z uszkodzeniem fizycznym wałka i nikt nie musiał tu niczego kombinować. Na twoim miejscu pojechałbym z tym problemem do dobrego tunera bo nikt inny nie bedzie bardziej rozeznany w problemach tdi. Czasami trzeba zainwestować kilkaset km zeby sie opłaciło nie wydawać na darmo pieniązków.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Robert » 13 października 2006, 07:40

Walek rozrządu napędza oprócz zaworów również pompowyryskiwacze i niewłaściwa korekcja na poszczególnych cylindrach moze mieć związek z uszkodzeniem fizycznym wałka


A czy z tego powodu pracowałby równo motor? U mnie silnik pracuje idealnie równo...[/quote]
Zobacz Profil
Robert
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 sierpnia 2006, 23:04
Lokalizacja: Polska :)
Auto: 1M Leon TDI 150PS4x4

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez mm.max » 13 października 2006, 07:47

Robert napisał(a): czy z tego powodu pracowałby równo motor? U mnie silnik pracuje idealnie równo

Silnik będzie pracował idealnie (równo) choć korekcje na poszczególnych cylindrach mogą być poza normą, ale trudno mi sie odnieść jaki to moze mieć wpływ na moc w twoim konkretnym przypadku wiec uznaj to jako jeden z punktów do sprawdzenia zanim zaczniesz na ślepo wymieniać różne elementy.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Robert » 13 października 2006, 12:39

dziś dałem do znajomego żeby odkręcił pokrywkę i sprawdził czy przypadkiem ni ma innych pompowtryskiwaczy i poprosiłem aby sprawdził przy okazji wałek oraz hydro popychacze... zobaczymy co z tego wyniknie, napewno napisze na forum

[ Dodano: Nie 22 Paź, 2006 ]
Jak się dowiedziałem w piątek, okazało się ze jest uszkodzony wałek rozrządu z krzywkami oraz 4 hydropopychacze, tak więc myślę że jak to zrobie leonik odżyje :) , przy okazji wymienie jeszcze raz pasek z napinaczami do rorządu bo dziwnym cudem jeden z napinaczy jest zardzwiały a z paska zaczynają wychodzić nitki "po 30 tys km :(". Mam nadzieje że pozostałe podzespoły będą ok. Przy okazji zapytam, czy macie może jakiś dobry kontakt na tani olej z motul'a 505.01 ?

[ Dodano: Sro 15 Lis, 2006 ]
Witam kolegów po dłuższej przerwie,
Wymieniłem wałek rozrządu na nowy oraz dałem nowe hydropopychacze. Dodatkowo wymieniłem pasek i napinacze do rozrządu.
Auto jakby lepiej się wkręca na obroty ale nadal to nie to co powinno być. Po powyższej wymianie wałka rozrządu i tych hydropopychaczy wydaje mi się że auto więcej mi pali. W mieśce 12 litrów ON :shock: , poza miastem 8,5 litra - 9, 5 litra ON, na postoju mam 1.3l / h a wcześniej miałem 0,6 l/h. Sprawdzali mi rozrząd tym przyżądem czy się nie przeskoczył o ząbek ale jest ponoć wszystko ok. Czy macie jakieś sugestie co może jeszcze być z tym autem nie tak? W sobotę jadę na hamownie i sprawdzę ile jest PS'ów po tej naprawie, wcześniej 107 na seyyjne 150 :(

[ Dodano: Wto 12 Gru, 2006 ]
Witam po dłużeszj przerwie. Leon juz zrobiony:) problemem był wałek rozrządu, hydropopychacze oraz pompowtryskiwacze. Mechanik mówił że poprzedni właściciel załatwił auto złym olejem. Prawdopodobnie nie wlewał 505.01 lub może nawet jakiś g..ny Lotos lub jakiś mineralny bo cała głowica jest zasyfiona. Teraz musze po 2000 tys. wymienić ponownie olej. Wlałem MOTULa 505.01. mam nadzieje ze ten olej jest OK i ma dobre właściwości czyszczące i że wymyje mi ta głowice. Auto na tych pompkach dostało nowego ducha :) aż chce się jeżdzić... . Dziękuję za pomoc w szukaniu usterki.
Zobacz Profil
Robert
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8 sierpnia 2006, 23:04
Lokalizacja: Polska :)
Auto: 1M Leon TDI 150PS4x4

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez chlorek » 23 marca 2016, 15:41

Odkopię mega kotleta.
Słuchajcie. Zrobiłem sobie wtryski na Firadach. Po przejechaniu 2-3 tys. jedna końcówka się zatarła. Co prawda przyjęli na gwarancji i wymienili ale czego to może być wina?. Niby gościu z Nadarzyna powiedział że słabe paliwo (suche), hm. leje tylko na sprawdzonych stacjach i to normalny ON bez żadnych uszlachetniaczy. Za nim założę nowe, na co zwrócić uwagę?. Syf tam nie powinien się dostawać, bo niby jest filtr paliwa po drodze. Może źle zregenerowali?.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Bry1ant » 24 marca 2016, 07:38

Na moj rozum jesli byla by wina paliwa to wszystkie dostaly by po dupie a nie tylko jeden...
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez chlorek » 24 marca 2016, 09:03

Też tak myślę. Końcówka padła na 4 cylindrze, czyli najbliżej pompy vacum.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez Bry1ant » 24 marca 2016, 10:54

Najwidoczniej skopali cos przy regeneracji albo sama koncowka miala jakas wade fabryczna i sie zatarlo, nie wierze ze przez paliwo po takim przebiegu by sie wysypalo.
Zobacz Profil
Bry1ant
Sport
Sport
 
Posty: 330
Dołączył(a): 11 września 2014, 22:56
Auto: leon 1m
Silnik: ASZ 1.9

Re: PROBLEM POMPOWTRYSKI ARL

Postprzez chlorek » 24 marca 2016, 16:21

okey, dzięki za info.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość