Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Co to może być....

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Co to może być....

Postprzez stephan » 24 czerwca 2004, 19:48

Witam.

Od kilku dni w moim aucie występuje niepokojące (moim zdaniem) kopcenie z rury wydechowej (od ok. 2600 obr/min widoczne we wstecznym lusterku).
Oleje i filtry wymieniam regularnie, przebieg 95000, miesiąc temu robiłem "virusa" u Ex'a...

Nie wiem, co może być przyczyną, w jednym warsztacie po jeździe próbnej stwierdzono zacinanie się "żaluzji" na łopatkach turbosprężarki... ?
Nie zauważyłem spadku mocy w aucie, mam wrażenie że silnik pracuje ciut głośniej....

Gdzie szukać przyczyny?

Czy możecie polecić zaufany serwis w Warszawie/okolicach?

Wstydzę się tego dymu i jeżdzę do 2500obr/min... :cry:

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
stephan
 

Reklama

Re: Co to może być....

Postprzez Barth » 24 czerwca 2004, 19:55

A ja bym do EXa podjechał , niech vaga podłączy i moze stwierdzi co sie dzieje , no i jesli by (odpukać oczywiście) turbawka cos marudzila to tez pomoze , albo poda adres gdzie jechac do lekarza
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Co to może być....

Postprzez Leon » 24 czerwca 2004, 20:39

Tez bym sie ani chwili nie zastanawial i podjechal do fachowca. Tym bardziej ,ze do Ex`a Ci niedaleko ;-)
Leon
Zobacz Profil
Leon
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 14 kwietnia 2004, 22:03
Lokalizacja: 3M
Region: pomorskie
Auto: 6 gwiazd
Silnik: CJXA 2.0

Re: Co to może być....

Postprzez Tonny S » 24 czerwca 2004, 21:13

1 - wyzsza temperatura otoczenia
2 - sprawdz poziom oleju jak jest za duzo czyli pow. 3/4 wtedy tez zaczyna kopcic
3 - sprawdz przewody od turbo do Ic i spowrotem do silnika, moze gdzies siem poluzowalu, lub spadla opaska
4 - jak tu bedzie wszystko ok to jedz na konsultacje do Adrzeja

Ile masz naklepane tym autem ???

Pozdro
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Co to może być....

Postprzez Barth » 24 czerwca 2004, 21:24

przebieg 95000,
chyba ze interesowal cie przebieg po modyfikacji ECU ??
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Co to może być....

Postprzez stephan » 24 czerwca 2004, 21:26

Tonny S:

1. co będzie przy +30st C...
2. Olej jest w okolicach 3/4 - wlane 4 litry przy wymianie 500km temu.
3. Jutro zerknę...
4. Mimo wszystko wizyta u Ex'a nieunikniona...

Przebieg: 95000km.

Wczoraj auto było sprawdzane na VAG'u podczass jazdy i nie wykazało wg serwisanta żadnych nieprawidłości z ERG itp...

Te kopcenie nie pozwala korzystać z pełnych możliwości auta, gdyż jadące za mną auta mają ograniczoną widoczność... :x


Tonny S napisał(a):1 - wyzsza temperatura otoczenia
2 - sprawdz poziom oleju jak jest za duzo czyli pow. 3/4 wtedy tez zaczyna kopcic
3 - sprawdz przewody od turbo do Ic i spowrotem do silnika, moze gdzies siem poluzowalu, lub spadla opaska
4 - jak tu bedzie wszystko ok to jedz na konsultacje do Adrzeja

Ile masz naklepane tym autem ???

Pozdro
Zobacz Profil
stephan
 

Re: Co to może być....

Postprzez Tonny S » 24 czerwca 2004, 21:26

Barth, jak kierownik ma PSJ to tak bywa ze moglo zasyfic kierownice i zaluzje sadza, u mnie czasem jak mam PSJ przez pierwsza polowe dnia to jak zaczynam deptac za pierwszym razem tez poleci dym ale potem juz nic przeczysci wydech i jest ok
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Co to może być....

Postprzez stephan » 24 czerwca 2004, 21:27

Modyfikacja była przeprowadzona przy 92000km, w połowie maja...

Barth napisał(a):
przebieg 95000,
chyba ze interesowal cie przebieg po modyfikacji ECU ??


[ Dodano: 2004-06-24 ]
Co to jest PSJ ? (laik)

Kopcenie z rury nie jest permanentne, objawia się w różnych momentach z różną siłą - nieprzewidywalne...


Tonny S napisał(a):Barth, jak kierownik ma PSJ to tak bywa ze moglo zasyfic kierownice i zaluzje sadza, u mnie czasem jak mam PSJ przez pierwsza polowe dnia to jak zaczynam deptac za pierwszym razem tez poleci dym ale potem juz nic przeczysci wydech i jest ok
Zobacz Profil
stephan
 

Re: Co to może być....

Postprzez Tonny S » 24 czerwca 2004, 21:33

stephan napisał(a):Modyfikacja była przeprowadzona przy 92000km, w połowie maja...

Barth napisał(a):
przebieg 95000,
chyba ze interesowal cie przebieg po modyfikacji ECU ??


[ Dodano: 2004-06-24 ]
Co to jest PSJ ? (laik)

Kopcenie z rury nie jest permanentne, objawia się w różnych momentach z różną siłą - nieprzewidywalne...


Tonny S napisał(a):Barth, jak kierownik ma PSJ to tak bywa ze moglo zasyfic kierownice i zaluzje sadza, u mnie czasem jak mam PSJ przez pierwsza polowe dnia to jak zaczynam deptac za pierwszym razem tez poleci dym ale potem juz nic przeczysci wydech i jest ok
Albo PSJ (Pizdowaty Styl Jazdy) albo szczelnosc na rurach di i z IC albo masz IC zawalony oliwa lub dziurawy sprawdz najpierw to a na szybko jak chcesz sparwdzic czy tem to podaj tem w dolocie podczas butowani i przy jakiej tem
sprawdze u siebie i powiem co i jak. mozesz tez wykrecic halogen przed Ic i sie przejechac, po ktores tam - co wg ciebie jest zaslona dymna :D
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Co to może być....

Postprzez stephan » 24 czerwca 2004, 21:40

Jutro rano będę dzwonił do Niego w celu umówienia spotkania...

Btw: dzisiaj znajomy jadąc za mną przez parę metrów zauważył u mnie kopcenie z rury - jechałem spokojnie ok 2tys obr, więc bez szaleństw... Wychodzi na to, że auto kopci w każdym zakresie obrotów, choć nie ma reguły, kiedy...
Zobacz Profil
stephan
 

Re: Co to może być....

Postprzez stephan » 24 czerwca 2004, 21:46

Tonny S napisał(a):Barth, jak kierownik ma PSJ to tak bywa ze moglo zasyfic kierownice i zaluzje sadza, u mnie czasem jak mam PSJ przez pierwsza polowe dnia to jak zaczynam deptac za pierwszym razem tez poleci dym ale potem juz nic przeczysci wydech i jest ok
[/quote]Albo PSJ (Pizdowaty Styl Jazdy) albo szczelnosc na rurach di i z IC albo masz IC zawalony oliwa lub dziurawy sprawdz najpierw to a na szybko jak chcesz sparwdzic czy tem to podaj tem w dolocie podczas butowani i przy jakiej tem
sprawdze u siebie i powiem co i jak. mozesz tez wykrecic halogen przed Ic i sie przejechac, po ktores tam - co wg ciebie jest zaslona dymna :D[/quote]

Nie jestem zwolennikiem PSJ....

Pisząc o zasłonie dymnej miałem na myśli zdecydowanie zwiększone wydalanie z rury wydechowej czarnego dymu, który bardzo ogranicza widoczność do tyłu...
Ciekawe jest to, że w niektórych przypadkach ten dym jest dużo mniejszy, prawie niewidoczny... :?
Zobacz Profil
stephan
 

Re: Co to może być....

Postprzez Tonny S » 24 czerwca 2004, 21:55

stephan, sprawdz to co bylo napisane jw.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Co to może być....

Postprzez Rogal » 24 czerwca 2004, 22:47

mnie to wygląda na jakąś nieszczelność w układzie...jeździj z tym bardzo spokojnie! bez szaleństw :!:

zapieczone kierownice powodowałyby raczej tryby awaryjne-notlaufy...
Zobacz Profil
Rogal
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 136
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co to może być....

Postprzez szymono » 10 lipca 2004, 08:21

Rozumiem ze jest to czarny dym no bo jak siwy to bym sie wtedy juz bardziej zmartwil. A jeszcze jak zalales mu tyle oleju i troche depczesz to musi kopcic. No i jeszcze zalezy co znaczy to kopcenie taki maly dymek czy chmura jak przy boxie
brak auto to boli
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szymono
Sport
Sport
 
Posty: 370
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:15
Lokalizacja: Łódź
Auto: fiorek

Re: Co to może być....

Postprzez stephan » 10 lipca 2004, 13:46

szymono napisał(a):Rozumiem ze jest to czarny dym no bo jak siwy to bym sie wtedy juz bardziej zmartwil. A jeszcze jak zalales mu tyle oleju i troche depczesz to musi kopcic. No i jeszcze zalezy co znaczy to kopcenie taki maly dymek czy chmura jak przy boxie


Czarny dym wystepuję przy mocnym wciśnięciu gazu.
Byłem na diagnostyce, gdzie stwierdzili jedynie ustawioną zbyt wysoko dawkę paliwa...
Auto przestało kopcić, po dwóch dniach znowu zaczęło :cry:
Chyba muszę się przyzwyczaić, przy normalnej jezdzie jest to niezauwazalne - w końcu to tylko TDi i kopcić musi 8)

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
stephan
 

Re: Co to może być....

Postprzez Tonny S » 10 lipca 2004, 16:13

stephan, pamietaj o tym ze tem zew. ma bardzo duze znaczenie jesli chodzi o zaslone dymna.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Co to może być....

Postprzez stephan » 10 lipca 2004, 16:19

Tonny S napisał(a):stephan, pamietaj o tym ze tem zew. ma bardzo duze znaczenie jesli chodzi o zaslone dymna.


Przy jakiej temp. zewn. dymienie nie powinno być widoczne (jezeli wszystko OK). Jest jakaś prawidłowość?

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
stephan
 

Re: Co to może być....

Postprzez Tonny S » 11 lipca 2004, 15:42

stephan, nie ma zadnej.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Co to może być....

Postprzez Rogal » 11 lipca 2004, 21:38

stephen po pierwsze to nie zostawiaj tego dymienia samemy sobie,bo to jest niezdrowe dla silnika i jego osprzętu :!:
Jeśli niestwierdzono żadnej nieszczelności i innego problemu jak np. zbyt mała wydajność turbosprężarki czy zużyte końcówki wtryskiwczy->jedź do osoby która pisała program na poprawkę :!:
Zobacz Profil
Rogal
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 136
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co to może być....

Postprzez AdamTower » 12 lipca 2004, 14:28

U mnie ostatnio też pojawiło się od czasu do czasu kopcenie, ale tylko jak mam PSJ, a w pewnym momencie przy 2000obr na 2 biegu wcisnę gaz do podłogi... :twisted: w lusterku czasem się pojawi chmurka, ale nie zawsze. Jak próbowałem z drugą osobą jadącą za mną nie występowało kopcenie :-) także już sam nie wiem. może jakoś tak mu sie zakopci... :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości