Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez pinecone85 » 12 maja 2011, 23:56

Witam forumowiczow.

Planuje zakup Leona II z silnikiem jak w temacie. Po ciezkiej lekturze internetu ustalilem, ze motor ten jest dosyc wadliwy i bylo wiele serii obciazanych wadami generujacymi powazne usterki. Jestem jednak powaznie "napalony" na niego - taki sam silnik posiada bowiem moja siostra w a3 i jezdzi sie tym po prostu swietnie. Przyjemnosc z jazdy, spalanie, elastycznosc - stworzony dla mnie:).

W tym miejscu powstaje pytanie, biorac pod uwage powyzsze chcialbym sie dowiedziec ktora seria ww. silnikow jest najpewniejsza, najmniej wadliwa. Wiem, ze koncern prowadzil wiele prac celem usuniecia konkretnych zrodel usterek. Pozniej jednak pojawialy sie nowe... Prosze Was o Wasze opinie w tym zakresie. Czy ten silnik w miare nowym modelu (jestem zainteresowany rocznikami 2008 -2009 z relatywnie malymi przebiegami) nie bedzie sprawial problemu?.

Wyszukiwarka nie zlazla zadnego tematu, ktory by zawieral odpowiedz na zadane wyzej pytanie.

Badania internetowe wskazaly mi, ze wzglednie dobre komentarze pisane sa odnosnie silnika o oznaczeniu BKD ( chociaz i o nim znalazlem kilka ciezkich slow).

Z gory dziekuje za udzielone odpowiedzi.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
pinecone85
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 maja 2011, 23:45
Lokalizacja: lublin
Auto: Leon II

Reklama

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez pampi » 13 maja 2011, 06:02

Podobno od 2008 już są nowe głowice (te nie pękające)...ale ja mam 2005 i (odpukać) nic się nie dzieje od 130 tys.km.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez uti » 13 maja 2011, 06:14

Ja mam BKD+ i 146 kkm, wymiana sprężarki na 105 kkm, poza tym nic.
Leon 1P BKD + BMN + EcuProject
Zobacz Profil
uti
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 kwietnia 2010, 06:32
Lokalizacja: Polkowice
Auto: Leon 1P BKD
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez peter85 » 13 maja 2011, 07:22

Ja mam leona z silnikiem BKD 140 kkm z 2008 roku. Kupiłem nowego w salonie i na dzień dzisiejszy mam przejechane 40 kkm i żadnych problemów z silnikiem nie miałem.

Wcześniej troche czytałem o tych silnikach i podobno te nowsze (po 2008) są poprawione i nie ma w nich problemów z pękającymi głowicami co było bolączką starszych wersji.
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 13 maja 2011, 08:52

pinecone85 przebrnij przez ten temat viewtopic.php?t=12513 , jest tam dużo opinii o 2.0, ja mam BMN z 2007r.(170KM) na liczniku prawie 110k, przy ok 86k wymieniany pompowtrysk (chyba główna wada), ponoć poprawiali niby na bieżąco wszystkie niedociągnięcia ale kto ich tam wie do końca, jak trafisz na 2009 to pewnie będzie już w nim CR a to ponoć pewniejsze, ale jak śmigasz po mieście tylko to kup benzyne bo jest tu masa kolegów co na filtr DPF klnie ,chyba że go wytniesz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 13 maja 2011, 21:17

BKD i BMN to akurat te same głowice. BMM to 8V tam pęknięte głowice to niby mit. Ciężko doradzić co masz kupić bo nikt nie weźmie na siebie odpowiedzialności i nie powie Ci kup "taki" i będzie dobrze. Wszystko zależy od egzemplarzu. Ważne by przy zakupie był ktoś kto się świetnie zna na autach. Można zrobić test na zawartość spalin w płynie chłodniczym by stwierdzić czy głowica cała czy nie, ale to wiadomo... nigdy 100% pewności nie daje. Jeśli masz kogoś kto ogarnia logi to przed zakupem warto też to zrobić. Wiele się można dowiedzieć o aucie. Kupno używanego auta to loteria niestety.
willhaven poruszył dobrze temat czy na pewno diesel?
To chyba tyle :) Powodzenia i udanego zakupu.
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez tomek_ibiza » 13 maja 2011, 21:49

a powiedzcie czy silnik BKP ( 140km ) 10.2006r na pompkach simensa oprócz pompek dopadaja go jakies wady ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez pinecone85 » 14 maja 2011, 12:04

Dziekuje wszystkim za odzew!


Co do rodzaju silnika to jednak wolalbym diesla. 80% mojego jezdzenia to trasa. Poza tym lubie sposob jezdzenia na dieslu -sila przyzwyczajenia.

Co do speca od samochodow, na pewno ktos ze mna bedzie, na pewno cos tam wiesza, ale na 99,9999 % nie sprawdza logow ani nic takiego. Z samym pojazdem na pewno bede jednak jechal na sprawdzenie do ASO wzglednie na inny ogarniety serwis.

Misiek_t, ten silnik - BMM o ktorym piszesz jest montowany od ktorego roku?

Jeszcze jedno pytanie, czy wersja 170 konna nie jest czasem mniej awaryjna od tej 140tki?

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
pinecone85
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 maja 2011, 23:45
Lokalizacja: lublin
Auto: Leon II

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 14 maja 2011, 12:47

pinecone85 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie, czy wersja 170 konna nie jest czasem mniej awaryjna od tej 140tki?

Pozdrawiam.


ciężko odpowiedzieć na takie pytanie :)) ja mialem tylko jedną awarie (wlasciwie to mój brat) przez te 4 lata, która unieruchomila auto tj. pompowtrysk ale czy to znaczy ,że BMN jest mniej awaryjny ...? jesli znajdziesz zadbane 170km to bierz bo frajda na trasie bedzie lepsza niż w 140konnej a w spalaniu różnic praktycznie żadnych

tutaj masz przydatną tabelkę jeśli chodzi o Leony:
viewtopic.php?t=20109
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez bubolak » 14 maja 2011, 14:20

Przede wszystkim wersja 170KM to FR, czyli ładniejszy body-kit, zawias, hamulce, wnętrze, no i co za tym idzie cena... Ale o kupnie FR jest już temat.

Auto (BKD '07) kupiłem z przebiegiem 30k km i o turbo dbałem jak o dziecko. Przy 60k km wymieniłem pompowtrysk i turbo chwile później. Od 30k km jeżdżę na takim setupie (204/405) i wszystko jest ok. No może jeszcze jedna pompka się domaga wymiany, bo trochę pluje, ale mi to nie przeszkadza. Wg mnie bardzo trudno kupić teraz dobre auto, szczególnie w PL.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bubolak
Sport
Sport
 
Posty: 529
Dołączył(a): 20 marca 2009, 14:43
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Misiek » 14 maja 2011, 14:52

Misiek_t, ten silnik - BMM o ktorym piszesz jest montowany od ktorego roku?

BMM z tego co kojarzę to produkowany od ok połowy 2006 roku. BMM jest z PDF (filtr cząsteczek stałych) seryjnie ma w papierach ok 136 PS, BKD 140 PS. Różnica żadna, ale BKD jest bardziej podatny jeśli byś chciał robić program. Z BKD wyciśniesz ok 180 PS z BMM ok 10 koni mniej.
pinecone85 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie, czy wersja 170 konna nie jest czasem mniej awaryjna od tej 140tki?

Jak już pisałem BKD i BMN to te same głowice więc jeśli boisz się o pękające głowice to tu różnic nie ma. jeśli chodzi o pompowtryski to w 170 konnej są inne niż w 140 konnej. Które lepsze nie wiem.
bubolak napisał(a):Przede wszystkim wersja 170KM to FR, czyli ładniejszy body-kit, zawias, hamulce, wnętrze, no i co za tym idzie cena...

FR to FR :yes:
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez gajdar » 14 maja 2011, 19:31

misiek_t napisał(a):BMM z tego co kojarzę to produkowany od ok połowy 2006 roku. BMM jest z PDF (filtr cząsteczek stałych) seryjnie ma w papierach ok 136 PS


jest od 2006 , i ma DPF ,ale ma 140KM. 136 mają AZV

misiek_t napisał(a):jeśli chodzi o pompowtryski to w 170 konnej są inne niż w 140 konnej. Które lepsze nie wiem.


piezo w 170 są siemensa (w 140 Boscha) , i z tego co mi wiadomo ,jeśli siądzie ,to nie ma szans na jakiekolwiek regeneracje tylko wymiana
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gajdar
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 762
Dołączył(a): 26 października 2004, 20:49
Lokalizacja: częstochowa
Auto: Altea & 929RR

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Tom-Tdi » 14 maja 2011, 20:36

gajdar napisał(a):piezo w 170 są siemensa


tunerzy też na nie narzekają
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez szymek_1989 » 14 maja 2011, 20:43

Pracuję w firmie zajmującej się sprzedażą używanych silników vag grupy do niemiec. Najmniej sprzedajemy BMM czyli co za tym idzie są mało awaryjne, natomiast BKD biorą jak świeże bułki. BMN rzadko spotkać u nas, mieliśmy raz i powiem że długo stał zanim się sprzedał. Ktoś napisał o silniku BKP. W leonach nie występował taki silnik. Jest to motor od passata b6 i najczęściej występuje w samochodach angielskich, w europie rzadko spotyka się passata z motorem BKP. W europie najczęściej do passatów pakowane były silniki BMP które niestety są wadliwe. z moich doświadczeń jak miałbym kupować leona II w dieslu wybrałbym wersję z silnikiem BMM. Jeśli bym posiadał większą gotówkę to już zdecydowałbym się na motor z wtryskami common rail.
Zobacz Profil
szymek_1989
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 18 października 2010, 19:27
Lokalizacja: z nikąd
Auto: leon

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez tomek_ibiza » 15 maja 2011, 09:33

a te common raile to nie są awaryjne ? nie mają problemów wieku dziecięcego ? są tak samo dynamiczne jak silniki na pompowtryskach ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez krabol » 15 maja 2011, 15:52

wg mnie to predzej szczescie i tyle

ja mam bmm i nic sie z nim nie dzieje (poki co) a wszyscy znajomi mowili nie bierz 140 km bo glowiece, wtryski, turbo itp itd, najwiecej marudzili ci ktorzy nigdy nie mieli nowego tdi :hmmm:

jesli bedziesz bral mlode auto to wg mnie nie bedzie roznicy czy bkd czy bmm bo jak mi wiadomo choroby wieku dzieciecego byly chyba do 06 czy 08 a potem juz ok
ja dzis gdybym mial szukac tdi to 2.0 170 km czy sławna seria FR

pzdr
Leon 1P 2.0 TDI BMM DPF <b>DSG</b>
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krabol
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 18:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Leon 1P

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez pinecone85 » 16 maja 2011, 22:15

Dziekuje za kolejne wypowiedzi.


Czyli wniosek jest taki, że najlepiej BMN lub BMM, a jeszcze lepiej wersje z CR. Takiej sztuki zatem będe szukał. Dziekuje bardzo za udzielona pomoc, na pewno bede informowal o wynikach moich poszukiwan;).
Zobacz Profil
pinecone85
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 maja 2011, 23:45
Lokalizacja: lublin
Auto: Leon II

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez AdamTower » 17 maja 2011, 18:28

Ja mam BMM, żadnych awarii narazie (odpukać) - przebieg 90tyś. Na minus - małe turbo, mało wydajne wtryski, DPF co ogranicza możliwości tuningu, natomiast nie słyszałem o problemach z głowicą, spzęgłem itd. Tak czy inaczej jest :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Corso » 17 maja 2011, 20:22

gajdar napisał(a):
misiek_t napisał(a):BMM z tego co kojarzę to produkowany od ok połowy 2006 roku. BMM jest z PDF (filtr cząsteczek stałych) seryjnie ma w papierach ok 136 PS


jest od 2006 , i ma DPF ,ale ma 140KM. 136 mają AZV

misiek_t napisał(a):jeśli chodzi o pompowtryski to w 170 konnej są inne niż w 140 konnej. Które lepsze nie wiem.


piezo w 170 są siemensa (w 140 Boscha) , i z tego co mi wiadomo ,jeśli siądzie ,to nie ma szans na jakiekolwiek regeneracje tylko wymiana


BMM montowany jest w Audi od 2005 roku,nie wiem jak jest to w seacie
Zobacz Profil
Corso
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 kwietnia 2011, 08:02
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: A3 8P

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez AdamTower » 17 maja 2011, 20:43

Mój BMM jest z lipca 2006r. Wg dokumentów w serii 140PS
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez miroA3 » 9 czerwca 2011, 07:02

Corso napisał(a): BMM montowany jest w Audi od 2005 roku,nie wiem jak jest to w seacie


tak, ale od roku modelowego 2006

w seacie nie bylo starego BKD, taki jak montowany byl od 2003r w a3 i golfie5 i to on najbardziej narazony byl/jest na pekanie glowic

w 2005r bkd zostal przekonstruowany, teoretycznie pozbyto sie problemu pekajacych glowic, glowica jest taka sama jak w BMN (170ps)
niestety jak sie pozniej okazalo problemu nie wyeliminowano, wszystkie silniki 16V ciagle narazone sa i pekaja glowice, mniej ale jednak

silniki "bezpieczne" 2.0tdi BMM 8V, tu tez byla teoria ze jest niezawodny bo to zwykle rozwiercone 1.9, tak samo bezpiecznym i bezawaryjnym uwazano 170BMN
ale bralo sie to tylko stad ze BKD (AZV , dokladnie ten sam silnik przeznaczony na rynki beneluxu i francji) byl na rynku juz od 2003r i mial wieksze przebiegi itd itp

teraz BMM tez notuje osiadanie glowic, a co najgorsze wyrabianie sie gniazd pompowtryskow
w BMN stala bolaczka sa piezowtryski, nie trzymanie mocy itd itp, no i oczywiscie glowica.

czy wszystko zalezy jak sie trafi, oczywiscie, reguly niby nie ma, ale w przypadku silnikow 16V ryzyko jest wieksze.
kazdy kto mysli powaznie o dlubaniu 2.0TDI wie ze 16V a szczegolnie wlasnie BKD/AZV jest do tego lepszy, bardziej wydajne wtryskiwacze, brak DPF! , mocniejsze sprzeglo..

osprzet jest tak samo zawodny, wszyscy maja problemy z klapami gaszenia (przepustnicami) , wtryskiwaczami czy turbo, ale to juz raczej eksploatacja, trudno zeby przy 200tys i wiecej przebiegu nie dzialo sie nic z turbina czy wtryskami, albo nie bylo do wymiany sprzeglo...

wracajac do glowicy w BKD, nowe glowice firmy AMC z dwuletnia gwarancja za ok 2,2 tys zl, zazbrojona z upustem 2,5tys zl.

opierajac sie na 5letnich doswiadczeniach i zbieraniu jakiejs tam wiedzy o nich szukalbym po prostu zadbanego auta, a nie patrzyl na to jaki on ma kod silnika, oczywiscie mowa o autach z silnikami uzlozonymi poprzecznie, czyli a3, leon, golf itd
w przypadku a4, passata itp silnikow 2.0 w ogole nie bralbym pod uwage, tam dochodza jeszcze awarie napedu pompy oleju , imbusy. walki wyrownowazajace itd itp

ktos kiedys chyba na AKP umiescil taki podzial, jest to bardzo fajne :

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez PeterSC » 9 czerwca 2011, 21:54

ja mam koncowka 2006 Leo 1P z 2.0 BKD 140KM, 159tys km padlo turbo, tak to bez zarzutu.
Zobacz Profil
PeterSC
Sport
Sport
 
Posty: 469
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, 10:34
Lokalizacja: SC
Auto: Leon jedenpe BKD

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez krabol » 10 czerwca 2011, 20:42

panowie odnosnie silnika i jego awaryjnosći potrzebuje pomocy

viewtopic.php?t=27170
Leon 1P 2.0 TDI BMM DPF <b>DSG</b>
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krabol
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 28 marca 2010, 18:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Auto: Leon 1P

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez djjachu » 16 grudnia 2011, 00:18

mam leona II 2.0 Tdi 140kM 2008 rok z silnikiem dokładnie BKDC47063 data produkcji chyba 07.03.2008 Przejechane 14tys km
Poczytałem trochę forum i powiem wam nie mogę teraz spać spokojnie po nocach, powiedzcie mi czy w tych silnikach poprawili już niby te głowice i mają nie pękać? jakieś inne awarie? mnie więcej po ilu km?
Zobacz Profil
djjachu
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11 grudnia 2011, 23:17
Auto: Leon II 2.0 TDI

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez grabarz18 » 16 grudnia 2011, 02:19

djjachu napisał(a):14tys km

Taki przelot w 3 lata, niemożliwe, zakładam, że pomyliłeś sie podając ten przebieg...
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez djjachu » 16 grudnia 2011, 08:08

grabarz18 napisał(a):Taki przelot w 3 lata, niemożliwe, zakładam, że pomyliłeś sie podając ten przebieg...

Nie nie pomyliłem kolego, samochodem jeżdżę można powiedzieć od święta, a na co dzień do miejskiej jazdy mam drugi vw golf IV który też bierze olej i to w benzynie :/ i dlatego kupowałem tego w dieslu a tu to samo. Dodam że samochód jest z 2008 a kupowany w 9 także jeżdżę od 2009 no ale to już prawie trzy lata bo kupowany w styczniu był. Także przy moich aktualnych przebiegach nie będę latał co 12 miesięcy do serwisu na przegląd tylko chociaż co te 12 tys km a tu lipa oleju nie starczy i jeszcze w innym temacie opisałem co mi z ty olejem odjeb.....
Zobacz Profil
djjachu
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11 grudnia 2011, 23:17
Auto: Leon II 2.0 TDI

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Tom-Tdi » 16 grudnia 2011, 22:26

przy tym przebiegu nie dziwie się że bierze olej-przecież ten silnik nie jest nawet dotarty
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez zajkos10 » 30 stycznia 2012, 11:06

Witam. Ostatnio rozglądam się z kupnem autka i oglądałem audi a3 (2005-2006 r) 2.0 tdi(140ps). odradzono mi go ze względu na awaryjność. Póżniej myśli poszła na 1.9 tdi audi no ale ceny rzedu około 40 tys za "golasa" i 105ps troche nie bardzo, nie chce po prostu kupic samochodu ktory nie będzie mnie cieszył. Myśl poszła na Leona II FR 2.0 Tdi 170. Panowie co myślicie o nim ,poczytalem na forum ale tu jest raczej ogolnie o 2.0 a ja chcialbym zapytac konkretnie o fr`ke .Warto kupic ?? Pytam tych co mieli styczność z tym silnikiem ,autem a nie ,ze kolega mial ,znajomy mial ,ktos slyszal gdzies :). Pozdrawiam i z góry dzięki. :-D
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
zajkos10
Sport
Sport
 
Posty: 501
Dołączył(a): 19 października 2007, 13:48
Lokalizacja: War
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CHGA 1.6

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 30 stycznia 2012, 16:08

zajkos10 napisał(a):Witam. Ostatnio rozglądam się z kupnem autka i oglądałem audi a3 (2005-2006 r) 2.0 tdi(140ps). odradzono mi go ze względu na awaryjność. Póżniej myśli poszła na 1.9 tdi audi no ale ceny rzedu około 40 tys za "golasa" i 105ps troche nie bardzo, nie chce po prostu kupic samochodu ktory nie będzie mnie cieszył. Myśl poszła na Leona II FR 2.0 Tdi 170. Panowie co myślicie o nim ,poczytalem na forum ale tu jest raczej ogolnie o 2.0 a ja chcialbym zapytac konkretnie o fr`ke .Warto kupic ?? Pytam tych co mieli styczność z tym silnikiem ,autem a nie ,ze kolega mial ,znajomy mial ,ktos slyszal gdzies :). Pozdrawiam i z góry dzięki. :-D


kolego tutaj masz odpowiedni temat o FR'ce:
viewtopic.php?t=12513

Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez transit_master » 30 stycznia 2012, 17:43

willhaven napisał(a):Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.
czyżby? Seba nie pamiętasz sytuacji z Chorwacją? Ja bym miał w nosie auto którym bałbym się gdzieś dalej wybrać ;)
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Lesoto » 30 stycznia 2012, 18:00

transit_master napisał(a):
willhaven napisał(a):Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.
czyżby? Seba nie pamiętasz sytuacji z Chorwacją? Ja bym miał w nosie auto którym bałbym się gdzieś dalej wybrać ;)


Każde auto może mieć z czymś problem. Nie ma co się bać... do odważnych świat należy, tymbardziej jak assistance majątku nie kosztuje :mrgreen:
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez transit_master » 30 stycznia 2012, 18:06

marcink79 napisał(a):Nie ma co się bać
mnie tego nie musisz mówić. Ja mam ARL :mrgreen:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Lesoto » 30 stycznia 2012, 18:13

Taaa... też taki chcę :mrgreen:
I nie zmieniaj, bo co nowszy to gorszy.
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez noktoto » 30 stycznia 2012, 18:35

zajkos10, jeśli pewny egzemplarz to można brać, tylko znaleźć taki musisz :) Trzeba być świadomym pewnego ryzyka związanego z głowicą czy pompowtryskiwaczami, ale nie demonizował bym tematu, mam zrobione ponad 100k i przez blisko 5 lat żadnych poważniejszych problemów nie uświadczyłem (drobne były ale takie trafiają się praktycznie w każdym samochodzie). Kłopoty z DPF tez są mocno wyolbrzymione. Warto szukać egzemplarzy z ori ksenonem i BT.

willhaven napisał(a):Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.

W zasadzie mógłbym napisać to samo, tyle że patrząc z perspektywy czasu wolał bym TFSI, najlepiej w Cuprze ;) Niemniej z mojego TDI też jestem zadowolony.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez klauspolo » 30 stycznia 2012, 19:34

Ja również polecam auto, jeżdzę juz 4 rok i auto jest bezawaryjne. Żadnych kłopotów ani z piezowtryskami, ani głowicą czy filtrem cząstek stałych. Tylko "oczywistą oczywistością" jest kupienie normalnego egzemplarza, a nie takiego z allegro za 40tyś zł... Do tego małe spalanie trasa od 5.7-6.5 i miasto 7.5-9L/100km przy 200PS uważam za satysfakcjonujące przy obecnych cenach paliw zwłaszcza :roll:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Lesoto » 30 stycznia 2012, 19:42

klauspolo napisał(a):miasto 7.5-9L/100km przy 200PS

[OT] Jak Wy to robicie... mi BXE na delikatnym koksie nie chce spalić w mieście mniej niż 10 :| [/OT]
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez klauspolo » 30 stycznia 2012, 19:45

Economic driving a czyszczenie układu z sadzy raz na jakiś czas. Koniec OT
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez willhaven » 30 stycznia 2012, 20:09

transit_master napisał(a):
willhaven napisał(a):Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.
czyżby? Seba nie pamiętasz sytuacji z Chorwacją? Ja bym miał w nosie auto którym bałbym się gdzieś dalej wybrać ;)


masz trochę rację ale dlatego napisałem jeśliby bym się cofnął do 2007 roku , i w tym roku pozostał :-D

natomiast obecnie tj. w 2012 to bym już go nie kupił, nawet jeśli teraz ładują tam CR, po przejażdżkach TSI mojego brata stwierdzam ,że dołożyłbym do Cupry albo kupił coś innego, większego,

poza tym podróż do Chorwacji kompaktem w cztery osoby z bagażem to ja sobie teraz nie wyobrażam..., już sie robie za wygodny chyba
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez zajkos10 » 30 stycznia 2012, 20:38

Panowie na dzień dzisiejszy w jakich pieniadzach kreca sie Fr`ki (2007-2008r) z dobrym wyposazeniem ,nie orientuje sie w II ale pamietam ,ze 1M arl byly bardzo rozpiete cenowo i za cos dobrego trzeba bylo dac pond 30 tys. Jak jest z II ,chodzi o 2.0 tdi 170 fr.
podpis usunięty - niezgodny z regulaminem.
Zobacz Profil
zajkos10
Sport
Sport
 
Posty: 501
Dołączył(a): 19 października 2007, 13:48
Lokalizacja: War
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Seat Leon
Silnik: CHGA 1.6

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez transit_master » 30 stycznia 2012, 22:24

zajkos10 napisał(a):akich pieniadzach kreca sie Fr`ki (2007-2008r) z dobrym wyposazeniem
wejść na aledrogo i tego typu podobne aukcje. Znaleźć najdroższy egzemplarz i dołożyć do niego 1/3 ceny :mrgreen: Sorry za OT.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez KiloMike » 30 stycznia 2012, 23:33

Nie wiem, co znaczy BMM czy też BKD, ale mam trochę doświadczenia z tymi silnikami, gdyż ujeżdżam służbowe passaty.
Pierwszy passat - 2.0TDI 170KM rok produkcji 2006. Zrobiłem nim 180 tys. km i kilkaset km na lawecie. Pękające głowice to nie mit, to fakt. Głowica była wymieniana dwa razy, na szczęście na gwarancji. Wymieniana była też chłodnica oleju, ale chyba dlatego, że mechanicy mieli nadzieję, że olej w płynie chłodzącym bierze się z chłodnicy oleju, a nie z pękniętej głowicy. Pompowtryskiwacz padł już po gwarancji. Wymieniony w ASO, koszt to prawie 3 tys. zł. Mogłem ten samochód kupić od firmy, ale nie chciałem. Wszystkim odradzam 2.0TDI z pompowtryskiwaczami.
Drugi passat - 2.0TDI 170KM CR rok produkcji 2010. Na dzień dzisiejszy przebieg prawie 60 tys. km i kocham ten silnik. Duuuużo mocy oddawanej w przyjemny sposób, bardzo cicho i przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Wiadomo, że nie kupuje się auta z tym silnikiem, żeby bić rekordy spalania, ale pochwalę się jednym wynikiem. Trasa Warszawa - Toruń - Warszawa, za kółkiem mój, syn świeżo upieczony kierowca, jazda spacerowa do 100 km/h, spalanie 4.4 l/100km. Jak na rynku pojawią się Leony z tym silnikiem w zasięgu moich możliwości finansowych to na pewno takiego kupię.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KiloMike
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 stycznia 2012, 20:41
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1.9TDI

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez noktoto » 31 stycznia 2012, 00:50

KiloMike napisał(a):2.0TDI 170KM rok produkcji 2006

W Passatach były montowane BMR i to głównie one tak się sypały, BMN z Leona FR (w Passatach chyba też występowały) mają poprawioną głowice co może nie do końca wyeliminowało problem z pękaniem, ale znacznie zmniejszyło ryzyko jego wystąpienia. Inne są też pompowtryskiwacze, niestety też padające, trudno mi powiedzieć czy rzadziej niż w BMR. Z kilku dość wiarygodnych źródeł słyszałem opinie że w Leonach jest mniej kłopotów z silnikami 2.0 TDI PD niż w Passatach i Golfach, moim zdaniem może mieć to związek z sposobem użytkowania, takie Leony FR to przeważnie oczka w głowie ich właścicieli, natomiast Golfy i szczególnie Passaty to często flotowe "mięso armatnie".
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Sammael » 31 stycznia 2012, 01:25

noktoto napisał(a):mają poprawioną głowice

Jakiś dowód? ;)
noktoto napisał(a): niestety też padające, trudno mi powiedzieć czy rzadziej niż w BMR.

sporo rzadziej.
noktoto napisał(a): Passatach

tylko. Golfów bym nie mieszał
noktoto napisał(a): takie Leony FR to przeważnie oczka w głowie ich właścicieli, natomiast Golfy i szczególnie Passaty to często flotowe "mięso armatnie".

teraz to urban legend wymyśliłeś - jest w niej potencjał na obiegnięcie paru for :) :)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez KiloMike » 31 stycznia 2012, 01:53

noktoto napisał(a):Passaty to często flotowe "mięso armatnie"

I co z tego wynika? W porządnych firmach użytkownik może kupić taki samochód za dobrą cenę, więc o niego dba. Jeśli nie dba, to może to skutkować wytłuczonym zawieszeniem, zniszczonym wnętrzem, czy też koniecznością wykonania napraw blacharsko-lakierniczych. Silnik w mięsie armatnim nie ma jakoś wyjątkowo trudnego życia. Passatem nie śmiga sprzedawca chipsów odpowiedzialny za Wolę czy Górny Mokotów. To są zwykle samochody robiące długie trasy, zawsze serwisowane w ASO co 15 tys. km i najczęściej zalewane ropą na BP lub Orlenie, bo floty zwykle mają karty paliwowe z tych dwóch sieci. Moim zdaniem problemy z silnikami 2.0TDI PD nie wynikają ze sposobu użytkowania, a z tego, że 2.0TDI PD to jest absolutnie wyjątkowy kwiatek w całej historii motoryzacji.
VW ma szczęście, że w USA nikt nie kupuje diesli. Znana jest historia z hamulcami w Toyotach. Toyota wezwała do serwisów kilka milionów samochodów na kontrolę hamulców, bo kilku gamoni twierdziło, że samochód przyspiesza zamiast hamować. Gdyby VW sprzedawał w Stanach diesle i gdyby w kilku silnikach pękły głowice, to VW na swój koszt wymieniłby tysiące lub setki tysięcy głowic. W Europie niestety można klientowi powiedzieć, że ma pecha, bo głowica pękła po gwarancji.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KiloMike
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 stycznia 2012, 20:41
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1.9TDI

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez noktoto » 31 stycznia 2012, 08:50

Sammael napisał(a):teraz to urban legend wymyśliłeś

Bardzo możliwe że nadinterpretuję, ale uczciwe napisałem że to moje przemyślenia ;) Pozwolę sobie kontynuować nawet:

KiloMike napisał(a):I co z tego wynika?

Jeśli samochód użytkuje jedna osoba to faktycznie jest szansa, że jest traktowany jak należy. Niestety wielu kierowców zapomina (albo wręcz nie wie) o konieczności studzeniu turbiny czy o tym że nie należy pałować zimnego silnika, szczególnie jeśli samochód nie jest ich.

Koniec OT, wracamy do Leonów z 2.0 TDI (czyli nie do BMR :P ).

Sammael napisał(a):Jakiś dowód?

Iberia nie obejmuje ich rozszerzonym programem gwarancyjnym, najwyraźniej nie ma takiej potrzeby ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez Andre » 31 stycznia 2012, 09:46

klauspolo napisał(a):Ja również polecam auto, jeżdzę juz 4 rok i auto jest bezawaryjne. Żadnych kłopotów ani z piezowtryskami, ani głowicą czy filtrem cząstek stałych. Tylko "oczywistą oczywistością" jest kupienie normalnego egzemplarza, a nie takiego z allegro za 40tyś zł... Do tego małe spalanie trasa od 5.7-6.5 i miasto 7.5-9L/100km przy 200PS uważam za satysfakcjonujące przy obecnych cenach paliw zwłaszcza :roll:


podpisuje sie pod tym, zeby ine pisac tego samego :-D
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez klauspolo » 31 stycznia 2012, 10:15

KiloMike, prosze cię, tylko nie wmawiaj nam że auta firmowe mają lekkie życie, znam osobiście kilkunastu handlowców jeżdzących właśnie owymi passatami i wiem doskonale jak się z nimi obchodzą.
KiloMike napisał(a):W porządnych firmach użytkownik może kupić taki samochód za dobrą cenę, więc o niego dba
I co z tego wnika? W większości dużych firm pracownik może takie auto wykupić, co nie zmienia faktu że i tak ma to auto w dupie bo nie wykłada na jego serwis i wszelkie naprawy.
KiloMike napisał(a):Jeśli nie dba, to może to skutkować wytłuczonym zawieszeniem, zniszczonym wnętrzem, czy też koniecznością wykonania napraw blacharsko-lakierniczych
I co z tego? i tak wszelkie naprawy i koszty ponosi firma a nie pracownik, co nie skłania go do lekkiego obchodzenia się z autem.
KiloMike napisał(a):Passatem nie śmiga sprzedawca chipsów odpowiedzialny za Wolę czy Górny Mokotów. To są zwykle samochody robiące długie trasy, zawsze serwisowane w ASO co 15 tys. km
Tym gorzej dla aut, bo nie ma to jak dobrze przegrzany diesel na trasie, a jak wiadomo nie ma nikogo szybszego na trasach od "handlowców". Do tego tak jak napisał noktoto, zero rozgrzewania, studzenia po ostrej jeżdzie bo to by bylo wbrew zasadzie "time is money"... Nie twierdze że ty akurat o swoje auto nie dbałeś, a mimo to spotkały cie przykre niespodzianki, ale regułą jest w całej Europie to, że handlowcy są katami i dobrymi testerami kresu wtrzymałości wszystkich aut :wink:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
klauspolo
Sport
Sport
 
Posty: 536
Dołączył(a): 16 września 2005, 23:24
Lokalizacja: Płock
Auto: Rocco++++
Silnik: CDAA 1.8

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez mm.max » 31 stycznia 2012, 12:49

Powyższe posty potwierdzają zasadę, że ktoś usłyszał od kogoś ze 2.0TDi to szit i basta....
Albo teorie typu jeździłem samochodem marki XXX z silnikiem 2.0TDi i nie polecam nikomu bo padła głowica.... Ale żeby mówić o tym co sie poleca lub nie poleca to trzeba wiedzieć czym się naprawdę jeździ. Silniki 2.0TDi były produkowane jako: silniki wzdłużne, proprzeczne, 16 i 8 zaworowe, z wałkami wyrównoważającymi oraz bez wałków, z pompowtryskiwaczami piezoeletrycznymi oraz klasycznymi, z napędem pompy oleju poprzez koła zębate lub łańcuch itp itd.... A patrząc na to możemy snuć masę teorii spiskowych na temat fajności tych silników oraz ich usterkowości.
Ale oczywiście wszystkie trzeba wrzuć do tego samego worka bo 2.0TDi to szit bo sie psują.

Wracając do tematyki leonów - nie ma idealnego silnika ani 1.9 ani 2.0. Polecany jest BMM 140KM,8V+DPF ze względu na jego zbliżoną konstrukcję do 1.9TDi i równie zbliżoną wytrzymałość. Silniki BKD nie są złe ale pękające głowice niestety walą po kieszeni i nie da sie z tym nic zrobic bo mitem jest ze w roku XXXX czy YYYY to poprawili te głowice i już nie pękają. Najfajniejszym z silników jest oczywiście BMN 170KM ale tu trzeba uważać na jakość paliwa żeby piezopompki sie nie wysypały, a pękającą głowicę nikt nie przewidzi.

BTW.
Osobiście wolałbym jeździć samochodem z silnikiem BKD z ewentualnością problemów z głowicą (bo taki miałem również) niż podczas jazdy innym 2.0TDi modlić się zeby nie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju np. w BLB (np. A4,A6).
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez noktoto » 31 stycznia 2012, 15:28

mm.max napisał(a):Silniki BKD nie są złe ale pękające głowice niestety walą po kieszeni i nie da sie z tym nic zrobic bo mitem jest ze w roku XXXX czy YYYY to poprawili te głowice i już nie pękają.


Pozwolę sobie zacytować z innego tematu (viewtopic.php?f=38&t=20217):

mm.max napisał(a):Ponadto w samochodach z silnikami BKD po roku produkcji 2007 problem nie został wyeliminowany tylko zminimalizowany w stosunku do silników produkowanych w latach 2005-2007.


Czyli ryzyko wystąpienia problemu zminimalizowano w jakiś inny sposób niż poprawiając głowicę?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

Postprzez mm.max » 31 stycznia 2012, 15:37

noktoto napisał(a):
mm.max napisał(a):Silniki BKD nie są złe ale pękające głowice niestety walą po kieszeni i nie da sie z tym nic zrobic bo mitem jest ze w roku XXXX czy YYYY to poprawili te głowice i już nie pękają.


Pozwolę sobie zacytować z innego tematu (viewtopic.php?f=38&t=20217):

mm.max napisał(a):Ponadto w samochodach z silnikami BKD po roku produkcji 2007 problem nie został wyeliminowany tylko zminimalizowany w stosunku do silników produkowanych w latach 2005-2007.


Czyli ryzyko wystąpienia problemu zminimalizowano w jakiś inny sposób niż poprawiając głowicę?

No widzisz praktyka wskazuje na to ze nawet po wymianie głowicy na głowicę nowa serwisową przypadki pękania głowic nadal sie zdarzają... Głowica nie została przekonstruowana a jedynie z tego co wiem zastosowano bardziej rygorystyczną kontrolę jakości materiałów i wykonania (obróbki). Problem jednak tkwi głębiej w konstrukcji głowicy, a konstrukcji nie zmieniono gdyż zmianie musiała by podlegać część magistrali wodnej i paliwowej w głowicy oraz kwestiach związanych z wytrzymałością termiczną na skutek dużych skoków temperatur.

A wiec problem z minimalizowano a nie wyeliminowano.
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Następna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość