Strona 1 z 5

Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 12 maja 2011, 23:56
przez pinecone85
Witam forumowiczow.

Planuje zakup Leona II z silnikiem jak w temacie. Po ciezkiej lekturze internetu ustalilem, ze motor ten jest dosyc wadliwy i bylo wiele serii obciazanych wadami generujacymi powazne usterki. Jestem jednak powaznie "napalony" na niego - taki sam silnik posiada bowiem moja siostra w a3 i jezdzi sie tym po prostu swietnie. Przyjemnosc z jazdy, spalanie, elastycznosc - stworzony dla mnie:).

W tym miejscu powstaje pytanie, biorac pod uwage powyzsze chcialbym sie dowiedziec ktora seria ww. silnikow jest najpewniejsza, najmniej wadliwa. Wiem, ze koncern prowadzil wiele prac celem usuniecia konkretnych zrodel usterek. Pozniej jednak pojawialy sie nowe... Prosze Was o Wasze opinie w tym zakresie. Czy ten silnik w miare nowym modelu (jestem zainteresowany rocznikami 2008 -2009 z relatywnie malymi przebiegami) nie bedzie sprawial problemu?.

Wyszukiwarka nie zlazla zadnego tematu, ktory by zawieral odpowiedz na zadane wyzej pytanie.

Badania internetowe wskazaly mi, ze wzglednie dobre komentarze pisane sa odnosnie silnika o oznaczeniu BKD ( chociaz i o nim znalazlem kilka ciezkich slow).

Z gory dziekuje za udzielone odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 13 maja 2011, 06:02
przez pampi
Podobno od 2008 już są nowe głowice (te nie pękające)...ale ja mam 2005 i (odpukać) nic się nie dzieje od 130 tys.km.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 13 maja 2011, 06:14
przez uti
Ja mam BKD+ i 146 kkm, wymiana sprężarki na 105 kkm, poza tym nic.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 13 maja 2011, 07:22
przez peter85
Ja mam leona z silnikiem BKD 140 kkm z 2008 roku. Kupiłem nowego w salonie i na dzień dzisiejszy mam przejechane 40 kkm i żadnych problemów z silnikiem nie miałem.

Wcześniej troche czytałem o tych silnikach i podobno te nowsze (po 2008) są poprawione i nie ma w nich problemów z pękającymi głowicami co było bolączką starszych wersji.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 13 maja 2011, 08:52
przez willhaven
pinecone85 przebrnij przez ten temat viewtopic.php?t=12513 , jest tam dużo opinii o 2.0, ja mam BMN z 2007r.(170KM) na liczniku prawie 110k, przy ok 86k wymieniany pompowtrysk (chyba główna wada), ponoć poprawiali niby na bieżąco wszystkie niedociągnięcia ale kto ich tam wie do końca, jak trafisz na 2009 to pewnie będzie już w nim CR a to ponoć pewniejsze, ale jak śmigasz po mieście tylko to kup benzyne bo jest tu masa kolegów co na filtr DPF klnie ,chyba że go wytniesz.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 13 maja 2011, 21:17
przez Misiek
BKD i BMN to akurat te same głowice. BMM to 8V tam pęknięte głowice to niby mit. Ciężko doradzić co masz kupić bo nikt nie weźmie na siebie odpowiedzialności i nie powie Ci kup "taki" i będzie dobrze. Wszystko zależy od egzemplarzu. Ważne by przy zakupie był ktoś kto się świetnie zna na autach. Można zrobić test na zawartość spalin w płynie chłodniczym by stwierdzić czy głowica cała czy nie, ale to wiadomo... nigdy 100% pewności nie daje. Jeśli masz kogoś kto ogarnia logi to przed zakupem warto też to zrobić. Wiele się można dowiedzieć o aucie. Kupno używanego auta to loteria niestety.
willhaven poruszył dobrze temat czy na pewno diesel?
To chyba tyle :) Powodzenia i udanego zakupu.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 13 maja 2011, 21:49
przez tomek_ibiza
a powiedzcie czy silnik BKP ( 140km ) 10.2006r na pompkach simensa oprócz pompek dopadaja go jakies wady ?

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 14 maja 2011, 12:04
przez pinecone85
Dziekuje wszystkim za odzew!


Co do rodzaju silnika to jednak wolalbym diesla. 80% mojego jezdzenia to trasa. Poza tym lubie sposob jezdzenia na dieslu -sila przyzwyczajenia.

Co do speca od samochodow, na pewno ktos ze mna bedzie, na pewno cos tam wiesza, ale na 99,9999 % nie sprawdza logow ani nic takiego. Z samym pojazdem na pewno bede jednak jechal na sprawdzenie do ASO wzglednie na inny ogarniety serwis.

Misiek_t, ten silnik - BMM o ktorym piszesz jest montowany od ktorego roku?

Jeszcze jedno pytanie, czy wersja 170 konna nie jest czasem mniej awaryjna od tej 140tki?

Pozdrawiam.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 14 maja 2011, 12:47
przez willhaven
pinecone85 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie, czy wersja 170 konna nie jest czasem mniej awaryjna od tej 140tki?

Pozdrawiam.


ciężko odpowiedzieć na takie pytanie :)) ja mialem tylko jedną awarie (wlasciwie to mój brat) przez te 4 lata, która unieruchomila auto tj. pompowtrysk ale czy to znaczy ,że BMN jest mniej awaryjny ...? jesli znajdziesz zadbane 170km to bierz bo frajda na trasie bedzie lepsza niż w 140konnej a w spalaniu różnic praktycznie żadnych

tutaj masz przydatną tabelkę jeśli chodzi o Leony:
viewtopic.php?t=20109

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 14 maja 2011, 14:20
przez bubolak
Przede wszystkim wersja 170KM to FR, czyli ładniejszy body-kit, zawias, hamulce, wnętrze, no i co za tym idzie cena... Ale o kupnie FR jest już temat.

Auto (BKD '07) kupiłem z przebiegiem 30k km i o turbo dbałem jak o dziecko. Przy 60k km wymieniłem pompowtrysk i turbo chwile później. Od 30k km jeżdżę na takim setupie (204/405) i wszystko jest ok. No może jeszcze jedna pompka się domaga wymiany, bo trochę pluje, ale mi to nie przeszkadza. Wg mnie bardzo trudno kupić teraz dobre auto, szczególnie w PL.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 14 maja 2011, 14:52
przez Misiek
Misiek_t, ten silnik - BMM o ktorym piszesz jest montowany od ktorego roku?

BMM z tego co kojarzę to produkowany od ok połowy 2006 roku. BMM jest z PDF (filtr cząsteczek stałych) seryjnie ma w papierach ok 136 PS, BKD 140 PS. Różnica żadna, ale BKD jest bardziej podatny jeśli byś chciał robić program. Z BKD wyciśniesz ok 180 PS z BMM ok 10 koni mniej.
pinecone85 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie, czy wersja 170 konna nie jest czasem mniej awaryjna od tej 140tki?

Jak już pisałem BKD i BMN to te same głowice więc jeśli boisz się o pękające głowice to tu różnic nie ma. jeśli chodzi o pompowtryski to w 170 konnej są inne niż w 140 konnej. Które lepsze nie wiem.
bubolak napisał(a):Przede wszystkim wersja 170KM to FR, czyli ładniejszy body-kit, zawias, hamulce, wnętrze, no i co za tym idzie cena...

FR to FR :yes:

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 14 maja 2011, 19:31
przez gajdar
misiek_t napisał(a):BMM z tego co kojarzę to produkowany od ok połowy 2006 roku. BMM jest z PDF (filtr cząsteczek stałych) seryjnie ma w papierach ok 136 PS


jest od 2006 , i ma DPF ,ale ma 140KM. 136 mają AZV

misiek_t napisał(a):jeśli chodzi o pompowtryski to w 170 konnej są inne niż w 140 konnej. Które lepsze nie wiem.


piezo w 170 są siemensa (w 140 Boscha) , i z tego co mi wiadomo ,jeśli siądzie ,to nie ma szans na jakiekolwiek regeneracje tylko wymiana

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 14 maja 2011, 20:36
przez Tom-Tdi
gajdar napisał(a):piezo w 170 są siemensa


tunerzy też na nie narzekają

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 14 maja 2011, 20:43
przez szymek_1989
Pracuję w firmie zajmującej się sprzedażą używanych silników vag grupy do niemiec. Najmniej sprzedajemy BMM czyli co za tym idzie są mało awaryjne, natomiast BKD biorą jak świeże bułki. BMN rzadko spotkać u nas, mieliśmy raz i powiem że długo stał zanim się sprzedał. Ktoś napisał o silniku BKP. W leonach nie występował taki silnik. Jest to motor od passata b6 i najczęściej występuje w samochodach angielskich, w europie rzadko spotyka się passata z motorem BKP. W europie najczęściej do passatów pakowane były silniki BMP które niestety są wadliwe. z moich doświadczeń jak miałbym kupować leona II w dieslu wybrałbym wersję z silnikiem BMM. Jeśli bym posiadał większą gotówkę to już zdecydowałbym się na motor z wtryskami common rail.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 15 maja 2011, 09:33
przez tomek_ibiza
a te common raile to nie są awaryjne ? nie mają problemów wieku dziecięcego ? są tak samo dynamiczne jak silniki na pompowtryskach ?

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 15 maja 2011, 15:52
przez krabol
wg mnie to predzej szczescie i tyle

ja mam bmm i nic sie z nim nie dzieje (poki co) a wszyscy znajomi mowili nie bierz 140 km bo glowiece, wtryski, turbo itp itd, najwiecej marudzili ci ktorzy nigdy nie mieli nowego tdi :hmmm:

jesli bedziesz bral mlode auto to wg mnie nie bedzie roznicy czy bkd czy bmm bo jak mi wiadomo choroby wieku dzieciecego byly chyba do 06 czy 08 a potem juz ok
ja dzis gdybym mial szukac tdi to 2.0 170 km czy sławna seria FR

pzdr

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 16 maja 2011, 22:15
przez pinecone85
Dziekuje za kolejne wypowiedzi.


Czyli wniosek jest taki, że najlepiej BMN lub BMM, a jeszcze lepiej wersje z CR. Takiej sztuki zatem będe szukał. Dziekuje bardzo za udzielona pomoc, na pewno bede informowal o wynikach moich poszukiwan;).

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 17 maja 2011, 18:28
przez AdamTower
Ja mam BMM, żadnych awarii narazie (odpukać) - przebieg 90tyś. Na minus - małe turbo, mało wydajne wtryski, DPF co ogranicza możliwości tuningu, natomiast nie słyszałem o problemach z głowicą, spzęgłem itd. Tak czy inaczej jest :ok:

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 17 maja 2011, 20:22
przez Corso
gajdar napisał(a):
misiek_t napisał(a):BMM z tego co kojarzę to produkowany od ok połowy 2006 roku. BMM jest z PDF (filtr cząsteczek stałych) seryjnie ma w papierach ok 136 PS


jest od 2006 , i ma DPF ,ale ma 140KM. 136 mają AZV

misiek_t napisał(a):jeśli chodzi o pompowtryski to w 170 konnej są inne niż w 140 konnej. Które lepsze nie wiem.


piezo w 170 są siemensa (w 140 Boscha) , i z tego co mi wiadomo ,jeśli siądzie ,to nie ma szans na jakiekolwiek regeneracje tylko wymiana


BMM montowany jest w Audi od 2005 roku,nie wiem jak jest to w seacie

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 17 maja 2011, 20:43
przez AdamTower
Mój BMM jest z lipca 2006r. Wg dokumentów w serii 140PS

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 9 czerwca 2011, 07:02
przez miroA3
Corso napisał(a): BMM montowany jest w Audi od 2005 roku,nie wiem jak jest to w seacie


tak, ale od roku modelowego 2006

w seacie nie bylo starego BKD, taki jak montowany byl od 2003r w a3 i golfie5 i to on najbardziej narazony byl/jest na pekanie glowic

w 2005r bkd zostal przekonstruowany, teoretycznie pozbyto sie problemu pekajacych glowic, glowica jest taka sama jak w BMN (170ps)
niestety jak sie pozniej okazalo problemu nie wyeliminowano, wszystkie silniki 16V ciagle narazone sa i pekaja glowice, mniej ale jednak

silniki "bezpieczne" 2.0tdi BMM 8V, tu tez byla teoria ze jest niezawodny bo to zwykle rozwiercone 1.9, tak samo bezpiecznym i bezawaryjnym uwazano 170BMN
ale bralo sie to tylko stad ze BKD (AZV , dokladnie ten sam silnik przeznaczony na rynki beneluxu i francji) byl na rynku juz od 2003r i mial wieksze przebiegi itd itp

teraz BMM tez notuje osiadanie glowic, a co najgorsze wyrabianie sie gniazd pompowtryskow
w BMN stala bolaczka sa piezowtryski, nie trzymanie mocy itd itp, no i oczywiscie glowica.

czy wszystko zalezy jak sie trafi, oczywiscie, reguly niby nie ma, ale w przypadku silnikow 16V ryzyko jest wieksze.
kazdy kto mysli powaznie o dlubaniu 2.0TDI wie ze 16V a szczegolnie wlasnie BKD/AZV jest do tego lepszy, bardziej wydajne wtryskiwacze, brak DPF! , mocniejsze sprzeglo..

osprzet jest tak samo zawodny, wszyscy maja problemy z klapami gaszenia (przepustnicami) , wtryskiwaczami czy turbo, ale to juz raczej eksploatacja, trudno zeby przy 200tys i wiecej przebiegu nie dzialo sie nic z turbina czy wtryskami, albo nie bylo do wymiany sprzeglo...

wracajac do glowicy w BKD, nowe glowice firmy AMC z dwuletnia gwarancja za ok 2,2 tys zl, zazbrojona z upustem 2,5tys zl.

opierajac sie na 5letnich doswiadczeniach i zbieraniu jakiejs tam wiedzy o nich szukalbym po prostu zadbanego auta, a nie patrzyl na to jaki on ma kod silnika, oczywiscie mowa o autach z silnikami uzlozonymi poprzecznie, czyli a3, leon, golf itd
w przypadku a4, passata itp silnikow 2.0 w ogole nie bralbym pod uwage, tam dochodza jeszcze awarie napedu pompy oleju , imbusy. walki wyrownowazajace itd itp

ktos kiedys chyba na AKP umiescil taki podzial, jest to bardzo fajne :

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 9 czerwca 2011, 21:54
przez PeterSC
ja mam koncowka 2006 Leo 1P z 2.0 BKD 140KM, 159tys km padlo turbo, tak to bez zarzutu.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 10 czerwca 2011, 20:42
przez krabol
panowie odnosnie silnika i jego awaryjnosći potrzebuje pomocy

viewtopic.php?t=27170

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 16 grudnia 2011, 00:18
przez djjachu
mam leona II 2.0 Tdi 140kM 2008 rok z silnikiem dokładnie BKDC47063 data produkcji chyba 07.03.2008 Przejechane 14tys km
Poczytałem trochę forum i powiem wam nie mogę teraz spać spokojnie po nocach, powiedzcie mi czy w tych silnikach poprawili już niby te głowice i mają nie pękać? jakieś inne awarie? mnie więcej po ilu km?

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 16 grudnia 2011, 02:19
przez grabarz18
djjachu napisał(a):14tys km

Taki przelot w 3 lata, niemożliwe, zakładam, że pomyliłeś sie podając ten przebieg...

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 16 grudnia 2011, 08:08
przez djjachu
grabarz18 napisał(a):Taki przelot w 3 lata, niemożliwe, zakładam, że pomyliłeś sie podając ten przebieg...

Nie nie pomyliłem kolego, samochodem jeżdżę można powiedzieć od święta, a na co dzień do miejskiej jazdy mam drugi vw golf IV który też bierze olej i to w benzynie :/ i dlatego kupowałem tego w dieslu a tu to samo. Dodam że samochód jest z 2008 a kupowany w 9 także jeżdżę od 2009 no ale to już prawie trzy lata bo kupowany w styczniu był. Także przy moich aktualnych przebiegach nie będę latał co 12 miesięcy do serwisu na przegląd tylko chociaż co te 12 tys km a tu lipa oleju nie starczy i jeszcze w innym temacie opisałem co mi z ty olejem odjeb.....

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 16 grudnia 2011, 22:26
przez Tom-Tdi
przy tym przebiegu nie dziwie się że bierze olej-przecież ten silnik nie jest nawet dotarty

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 11:06
przez zajkos10
Witam. Ostatnio rozglądam się z kupnem autka i oglądałem audi a3 (2005-2006 r) 2.0 tdi(140ps). odradzono mi go ze względu na awaryjność. Póżniej myśli poszła na 1.9 tdi audi no ale ceny rzedu około 40 tys za "golasa" i 105ps troche nie bardzo, nie chce po prostu kupic samochodu ktory nie będzie mnie cieszył. Myśl poszła na Leona II FR 2.0 Tdi 170. Panowie co myślicie o nim ,poczytalem na forum ale tu jest raczej ogolnie o 2.0 a ja chcialbym zapytac konkretnie o fr`ke .Warto kupic ?? Pytam tych co mieli styczność z tym silnikiem ,autem a nie ,ze kolega mial ,znajomy mial ,ktos slyszal gdzies :). Pozdrawiam i z góry dzięki. :-D

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 16:08
przez willhaven
zajkos10 napisał(a):Witam. Ostatnio rozglądam się z kupnem autka i oglądałem audi a3 (2005-2006 r) 2.0 tdi(140ps). odradzono mi go ze względu na awaryjność. Póżniej myśli poszła na 1.9 tdi audi no ale ceny rzedu około 40 tys za "golasa" i 105ps troche nie bardzo, nie chce po prostu kupic samochodu ktory nie będzie mnie cieszył. Myśl poszła na Leona II FR 2.0 Tdi 170. Panowie co myślicie o nim ,poczytalem na forum ale tu jest raczej ogolnie o 2.0 a ja chcialbym zapytac konkretnie o fr`ke .Warto kupic ?? Pytam tych co mieli styczność z tym silnikiem ,autem a nie ,ze kolega mial ,znajomy mial ,ktos slyszal gdzies :). Pozdrawiam i z góry dzięki. :-D


kolego tutaj masz odpowiedni temat o FR'ce:
viewtopic.php?t=12513

Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 17:43
przez transit_master
willhaven napisał(a):Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.
czyżby? Seba nie pamiętasz sytuacji z Chorwacją? Ja bym miał w nosie auto którym bałbym się gdzieś dalej wybrać ;)

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:00
przez Lesoto
transit_master napisał(a):
willhaven napisał(a):Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.
czyżby? Seba nie pamiętasz sytuacji z Chorwacją? Ja bym miał w nosie auto którym bałbym się gdzieś dalej wybrać ;)


Każde auto może mieć z czymś problem. Nie ma co się bać... do odważnych świat należy, tymbardziej jak assistance majątku nie kosztuje :mrgreen:

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:06
przez transit_master
marcink79 napisał(a):Nie ma co się bać
mnie tego nie musisz mówić. Ja mam ARL :mrgreen:

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:13
przez Lesoto
Taaa... też taki chcę :mrgreen:
I nie zmieniaj, bo co nowszy to gorszy.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:35
przez noktoto
zajkos10, jeśli pewny egzemplarz to można brać, tylko znaleźć taki musisz :) Trzeba być świadomym pewnego ryzyka związanego z głowicą czy pompowtryskiwaczami, ale nie demonizował bym tematu, mam zrobione ponad 100k i przez blisko 5 lat żadnych poważniejszych problemów nie uświadczyłem (drobne były ale takie trafiają się praktycznie w każdym samochodzie). Kłopoty z DPF tez są mocno wyolbrzymione. Warto szukać egzemplarzy z ori ksenonem i BT.

willhaven napisał(a):Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.

W zasadzie mógłbym napisać to samo, tyle że patrząc z perspektywy czasu wolał bym TFSI, najlepiej w Cuprze ;) Niemniej z mojego TDI też jestem zadowolony.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 19:34
przez klauspolo
Ja również polecam auto, jeżdzę juz 4 rok i auto jest bezawaryjne. Żadnych kłopotów ani z piezowtryskami, ani głowicą czy filtrem cząstek stałych. Tylko "oczywistą oczywistością" jest kupienie normalnego egzemplarza, a nie takiego z allegro za 40tyś zł... Do tego małe spalanie trasa od 5.7-6.5 i miasto 7.5-9L/100km przy 200PS uważam za satysfakcjonujące przy obecnych cenach paliw zwłaszcza :roll:

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 19:42
przez Lesoto
klauspolo napisał(a):miasto 7.5-9L/100km przy 200PS

[OT] Jak Wy to robicie... mi BXE na delikatnym koksie nie chce spalić w mieście mniej niż 10 :| [/OT]

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 19:45
przez klauspolo
Economic driving a czyszczenie układu z sadzy raz na jakiś czas. Koniec OT

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 20:09
przez willhaven
transit_master napisał(a):
willhaven napisał(a):Jesli cofnąlbym sie do 2007 roku to bym ponownie go kupil,nie zaluje tego zakupu.
czyżby? Seba nie pamiętasz sytuacji z Chorwacją? Ja bym miał w nosie auto którym bałbym się gdzieś dalej wybrać ;)


masz trochę rację ale dlatego napisałem jeśliby bym się cofnął do 2007 roku , i w tym roku pozostał :-D

natomiast obecnie tj. w 2012 to bym już go nie kupił, nawet jeśli teraz ładują tam CR, po przejażdżkach TSI mojego brata stwierdzam ,że dołożyłbym do Cupry albo kupił coś innego, większego,

poza tym podróż do Chorwacji kompaktem w cztery osoby z bagażem to ja sobie teraz nie wyobrażam..., już sie robie za wygodny chyba

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 20:38
przez zajkos10
Panowie na dzień dzisiejszy w jakich pieniadzach kreca sie Fr`ki (2007-2008r) z dobrym wyposazeniem ,nie orientuje sie w II ale pamietam ,ze 1M arl byly bardzo rozpiete cenowo i za cos dobrego trzeba bylo dac pond 30 tys. Jak jest z II ,chodzi o 2.0 tdi 170 fr.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 22:24
przez transit_master
zajkos10 napisał(a):akich pieniadzach kreca sie Fr`ki (2007-2008r) z dobrym wyposazeniem
wejść na aledrogo i tego typu podobne aukcje. Znaleźć najdroższy egzemplarz i dołożyć do niego 1/3 ceny :mrgreen: Sorry za OT.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 23:33
przez KiloMike
Nie wiem, co znaczy BMM czy też BKD, ale mam trochę doświadczenia z tymi silnikami, gdyż ujeżdżam służbowe passaty.
Pierwszy passat - 2.0TDI 170KM rok produkcji 2006. Zrobiłem nim 180 tys. km i kilkaset km na lawecie. Pękające głowice to nie mit, to fakt. Głowica była wymieniana dwa razy, na szczęście na gwarancji. Wymieniana była też chłodnica oleju, ale chyba dlatego, że mechanicy mieli nadzieję, że olej w płynie chłodzącym bierze się z chłodnicy oleju, a nie z pękniętej głowicy. Pompowtryskiwacz padł już po gwarancji. Wymieniony w ASO, koszt to prawie 3 tys. zł. Mogłem ten samochód kupić od firmy, ale nie chciałem. Wszystkim odradzam 2.0TDI z pompowtryskiwaczami.
Drugi passat - 2.0TDI 170KM CR rok produkcji 2010. Na dzień dzisiejszy przebieg prawie 60 tys. km i kocham ten silnik. Duuuużo mocy oddawanej w przyjemny sposób, bardzo cicho i przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Wiadomo, że nie kupuje się auta z tym silnikiem, żeby bić rekordy spalania, ale pochwalę się jednym wynikiem. Trasa Warszawa - Toruń - Warszawa, za kółkiem mój, syn świeżo upieczony kierowca, jazda spacerowa do 100 km/h, spalanie 4.4 l/100km. Jak na rynku pojawią się Leony z tym silnikiem w zasięgu moich możliwości finansowych to na pewno takiego kupię.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 00:50
przez noktoto
KiloMike napisał(a):2.0TDI 170KM rok produkcji 2006

W Passatach były montowane BMR i to głównie one tak się sypały, BMN z Leona FR (w Passatach chyba też występowały) mają poprawioną głowice co może nie do końca wyeliminowało problem z pękaniem, ale znacznie zmniejszyło ryzyko jego wystąpienia. Inne są też pompowtryskiwacze, niestety też padające, trudno mi powiedzieć czy rzadziej niż w BMR. Z kilku dość wiarygodnych źródeł słyszałem opinie że w Leonach jest mniej kłopotów z silnikami 2.0 TDI PD niż w Passatach i Golfach, moim zdaniem może mieć to związek z sposobem użytkowania, takie Leony FR to przeważnie oczka w głowie ich właścicieli, natomiast Golfy i szczególnie Passaty to często flotowe "mięso armatnie".

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 01:25
przez Sammael
noktoto napisał(a):mają poprawioną głowice

Jakiś dowód? ;)
noktoto napisał(a): niestety też padające, trudno mi powiedzieć czy rzadziej niż w BMR.

sporo rzadziej.
noktoto napisał(a): Passatach

tylko. Golfów bym nie mieszał
noktoto napisał(a): takie Leony FR to przeważnie oczka w głowie ich właścicieli, natomiast Golfy i szczególnie Passaty to często flotowe "mięso armatnie".

teraz to urban legend wymyśliłeś - jest w niej potencjał na obiegnięcie paru for :) :)

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 01:53
przez KiloMike
noktoto napisał(a):Passaty to często flotowe "mięso armatnie"

I co z tego wynika? W porządnych firmach użytkownik może kupić taki samochód za dobrą cenę, więc o niego dba. Jeśli nie dba, to może to skutkować wytłuczonym zawieszeniem, zniszczonym wnętrzem, czy też koniecznością wykonania napraw blacharsko-lakierniczych. Silnik w mięsie armatnim nie ma jakoś wyjątkowo trudnego życia. Passatem nie śmiga sprzedawca chipsów odpowiedzialny za Wolę czy Górny Mokotów. To są zwykle samochody robiące długie trasy, zawsze serwisowane w ASO co 15 tys. km i najczęściej zalewane ropą na BP lub Orlenie, bo floty zwykle mają karty paliwowe z tych dwóch sieci. Moim zdaniem problemy z silnikami 2.0TDI PD nie wynikają ze sposobu użytkowania, a z tego, że 2.0TDI PD to jest absolutnie wyjątkowy kwiatek w całej historii motoryzacji.
VW ma szczęście, że w USA nikt nie kupuje diesli. Znana jest historia z hamulcami w Toyotach. Toyota wezwała do serwisów kilka milionów samochodów na kontrolę hamulców, bo kilku gamoni twierdziło, że samochód przyspiesza zamiast hamować. Gdyby VW sprzedawał w Stanach diesle i gdyby w kilku silnikach pękły głowice, to VW na swój koszt wymieniłby tysiące lub setki tysięcy głowic. W Europie niestety można klientowi powiedzieć, że ma pecha, bo głowica pękła po gwarancji.

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 08:50
przez noktoto
Sammael napisał(a):teraz to urban legend wymyśliłeś

Bardzo możliwe że nadinterpretuję, ale uczciwe napisałem że to moje przemyślenia ;) Pozwolę sobie kontynuować nawet:

KiloMike napisał(a):I co z tego wynika?

Jeśli samochód użytkuje jedna osoba to faktycznie jest szansa, że jest traktowany jak należy. Niestety wielu kierowców zapomina (albo wręcz nie wie) o konieczności studzeniu turbiny czy o tym że nie należy pałować zimnego silnika, szczególnie jeśli samochód nie jest ich.

Koniec OT, wracamy do Leonów z 2.0 TDI (czyli nie do BMR :P ).

Sammael napisał(a):Jakiś dowód?

Iberia nie obejmuje ich rozszerzonym programem gwarancyjnym, najwyraźniej nie ma takiej potrzeby ;)

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 09:46
przez Andre
klauspolo napisał(a):Ja również polecam auto, jeżdzę juz 4 rok i auto jest bezawaryjne. Żadnych kłopotów ani z piezowtryskami, ani głowicą czy filtrem cząstek stałych. Tylko "oczywistą oczywistością" jest kupienie normalnego egzemplarza, a nie takiego z allegro za 40tyś zł... Do tego małe spalanie trasa od 5.7-6.5 i miasto 7.5-9L/100km przy 200PS uważam za satysfakcjonujące przy obecnych cenach paliw zwłaszcza :roll:


podpisuje sie pod tym, zeby ine pisac tego samego :-D

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 10:15
przez klauspolo
KiloMike, prosze cię, tylko nie wmawiaj nam że auta firmowe mają lekkie życie, znam osobiście kilkunastu handlowców jeżdzących właśnie owymi passatami i wiem doskonale jak się z nimi obchodzą.
KiloMike napisał(a):W porządnych firmach użytkownik może kupić taki samochód za dobrą cenę, więc o niego dba
I co z tego wnika? W większości dużych firm pracownik może takie auto wykupić, co nie zmienia faktu że i tak ma to auto w dupie bo nie wykłada na jego serwis i wszelkie naprawy.
KiloMike napisał(a):Jeśli nie dba, to może to skutkować wytłuczonym zawieszeniem, zniszczonym wnętrzem, czy też koniecznością wykonania napraw blacharsko-lakierniczych
I co z tego? i tak wszelkie naprawy i koszty ponosi firma a nie pracownik, co nie skłania go do lekkiego obchodzenia się z autem.
KiloMike napisał(a):Passatem nie śmiga sprzedawca chipsów odpowiedzialny za Wolę czy Górny Mokotów. To są zwykle samochody robiące długie trasy, zawsze serwisowane w ASO co 15 tys. km
Tym gorzej dla aut, bo nie ma to jak dobrze przegrzany diesel na trasie, a jak wiadomo nie ma nikogo szybszego na trasach od "handlowców". Do tego tak jak napisał noktoto, zero rozgrzewania, studzenia po ostrej jeżdzie bo to by bylo wbrew zasadzie "time is money"... Nie twierdze że ty akurat o swoje auto nie dbałeś, a mimo to spotkały cie przykre niespodzianki, ale regułą jest w całej Europie to, że handlowcy są katami i dobrymi testerami kresu wtrzymałości wszystkich aut :wink:

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 12:49
przez mm.max
Powyższe posty potwierdzają zasadę, że ktoś usłyszał od kogoś ze 2.0TDi to szit i basta....
Albo teorie typu jeździłem samochodem marki XXX z silnikiem 2.0TDi i nie polecam nikomu bo padła głowica.... Ale żeby mówić o tym co sie poleca lub nie poleca to trzeba wiedzieć czym się naprawdę jeździ. Silniki 2.0TDi były produkowane jako: silniki wzdłużne, proprzeczne, 16 i 8 zaworowe, z wałkami wyrównoważającymi oraz bez wałków, z pompowtryskiwaczami piezoeletrycznymi oraz klasycznymi, z napędem pompy oleju poprzez koła zębate lub łańcuch itp itd.... A patrząc na to możemy snuć masę teorii spiskowych na temat fajności tych silników oraz ich usterkowości.
Ale oczywiście wszystkie trzeba wrzuć do tego samego worka bo 2.0TDi to szit bo sie psują.

Wracając do tematyki leonów - nie ma idealnego silnika ani 1.9 ani 2.0. Polecany jest BMM 140KM,8V+DPF ze względu na jego zbliżoną konstrukcję do 1.9TDi i równie zbliżoną wytrzymałość. Silniki BKD nie są złe ale pękające głowice niestety walą po kieszeni i nie da sie z tym nic zrobic bo mitem jest ze w roku XXXX czy YYYY to poprawili te głowice i już nie pękają. Najfajniejszym z silników jest oczywiście BMN 170KM ale tu trzeba uważać na jakość paliwa żeby piezopompki sie nie wysypały, a pękającą głowicę nikt nie przewidzi.

BTW.
Osobiście wolałbym jeździć samochodem z silnikiem BKD z ewentualnością problemów z głowicą (bo taki miałem również) niż podczas jazdy innym 2.0TDi modlić się zeby nie zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju np. w BLB (np. A4,A6).

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 15:28
przez noktoto
mm.max napisał(a):Silniki BKD nie są złe ale pękające głowice niestety walą po kieszeni i nie da sie z tym nic zrobic bo mitem jest ze w roku XXXX czy YYYY to poprawili te głowice i już nie pękają.


Pozwolę sobie zacytować z innego tematu (viewtopic.php?f=38&t=20217):

mm.max napisał(a):Ponadto w samochodach z silnikami BKD po roku produkcji 2007 problem nie został wyeliminowany tylko zminimalizowany w stosunku do silników produkowanych w latach 2005-2007.


Czyli ryzyko wystąpienia problemu zminimalizowano w jakiś inny sposób niż poprawiając głowicę?

Re: Silnik 2.0 TDI - która seria najpewniejsza.

PostNapisane: 31 stycznia 2012, 15:37
przez mm.max
noktoto napisał(a):
mm.max napisał(a):Silniki BKD nie są złe ale pękające głowice niestety walą po kieszeni i nie da sie z tym nic zrobic bo mitem jest ze w roku XXXX czy YYYY to poprawili te głowice i już nie pękają.


Pozwolę sobie zacytować z innego tematu (viewtopic.php?f=38&t=20217):

mm.max napisał(a):Ponadto w samochodach z silnikami BKD po roku produkcji 2007 problem nie został wyeliminowany tylko zminimalizowany w stosunku do silników produkowanych w latach 2005-2007.


Czyli ryzyko wystąpienia problemu zminimalizowano w jakiś inny sposób niż poprawiając głowicę?

No widzisz praktyka wskazuje na to ze nawet po wymianie głowicy na głowicę nowa serwisową przypadki pękania głowic nadal sie zdarzają... Głowica nie została przekonstruowana a jedynie z tego co wiem zastosowano bardziej rygorystyczną kontrolę jakości materiałów i wykonania (obróbki). Problem jednak tkwi głębiej w konstrukcji głowicy, a konstrukcji nie zmieniono gdyż zmianie musiała by podlegać część magistrali wodnej i paliwowej w głowicy oraz kwestiach związanych z wytrzymałością termiczną na skutek dużych skoków temperatur.

A wiec problem z minimalizowano a nie wyeliminowano.