Strona 1 z 1

[1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 18:31
przez adrianko
Witam

Czy ktoś z was może powiedziec jak nazywa sie ta cześć w silniku która umieściłem na zdjęciu poniżej (w czerwonym kółku) Znajduje sie jakies 10 cm ponizej filtru oleju. U mnie ta częsc jest strasznie brudna olejem, starym i zaschnietym z kurzem. Co to za częśc i czy u was tez jest taka upaćkana tłustym brudnym olejem. Pytam, bo mam auto od tygodnia i nie wiem czy jest to powód do niepokoju czy tak ma być.

Oto zdjęcie

Obrazek

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 18:33
przez Sammael
Chłodniczka oleju, nie powinna być upaprana, może przez jakąś uszczelke ucieka.

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 18:37
przez tatian
Jest to chłodnica oleju. Też mam ją brudną. Obserwuję to co jakiś czas, ale nowego wycieku nie ma. Nie wiem może mój poprzednik nieumiejętnie wymieniał filtr i mu się narozlewało :x

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 18:39
przez bono
adrianko napisał(a):U mnie ta częsc jest strasznie brudna olejem, starym i zaschnietym z kurzem.
Jak masz trochę czasu to wyczyść do sucha , wymień oringi i ciesz się :D
Tutaj masz podobny temat, gdzie mniej więcej masz pokazane co i jak ;-) viewtopic.php?t=8873

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 18:49
przez tatian
bono,
Czyli reasumując zużyły się oringi chłodnicy oleju i wystarczy je wymienić na nowe?

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 18:52
przez adrianko
Dzieki. Przetrę ją i zobaczymy czy bedzie dalej brudna.

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 18:53
przez bono
Czyli reasumując zużyły się oringi chłodnicy oleju i wystarczy je wymienić na nowe?
dokładnie , tak :yes:


edit:


macie jeszcze trochę info tutaj :arrow: viewtopic.php?t=11379

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 19:08
przez tatian
bono,
czy taki oring byłby dobry http://sklep.intercars.com.pl/tree3.php ... markod=104 chociaż cena jest śmieszna, więc może jak już to lepiej kupić oryginalny w ASO.
Czy tam występuje tylko ten jeden i tylko to wypadałoby wymienić dla św. spokoju?

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 19:11
przez adrianko
czy taka wymiana to dużo roboty?? ile to może kosztowac? w sumie patrzałem na osłonę silnika pod ta chłodniczką i nigdzie nie widze żeby nakapane było więc może to faktycznie olej upaprał ja podczas wymiany filtra

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 19:16
przez tatian
Ja planowałem umyć w tym miejscu silnik i właśnie zobaczyć co będzie dalej, ale preparat do czyszczenia silnika wymagał chłodnego silnika a mi się czekać nie chciało, ale teraz po radzie bono co to może być chyba będę musiał się zdecydować na to i wtedy przed wymianą oleju zaobserwować czy coś złego się dzieje i ew. przy wymianie wymienić oring i od razu płyn chłodzący.
Czy dużo roboty. wg mnie jak juz zdejmiesz osłonę, zlejesz olej, płyn chłodzący to jak na moje co widzę ze zdjęcia pozostaje odkręcić jedną śrubę.

Re: [1M] Co to za część w silniku?

PostNapisane: 13 maja 2008, 19:23
przez bono
tatian napisał(a):chociaż cena jest śmieszna, więc może jak już to lepiej kupić oryginalny w ASO.


Idż do ASO i zapłacisz niecałe 20 PLN za pierścień uszczelniający i uszczelkę to chyba nie zbiedniejesz ;-)
adrianko napisał(a):czy taka wymiana to dużo roboty??

30 minut :P