Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Spadek obrotow i szarpanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez arek_s » 1 kwietnia 2006, 16:44

Poczytalem archiwum i byly jakies problemy z falowaniem obrotow i itd i wiadomo od czego one zalezaly, ale moj problemik jest jakby inny. Otoż kiedys zdażyło sie kilka razy że auto traciło na chwilę obroty i po ułamku sekundy je odzyskiwało, najgorzej było jak to było podczas rozpędzania na niskim biegu, bo można było sobie szyję zwichnac ;).
Dzisiaj jednak jechałem sobie i w końcu sru obroty na zero, pozniej znowu wróciły na poziom poprzedni po czym znowu spadly i znowu gora , miedzy czasie oczywiście samochodem szarpalo ... po chwili licznik obrotow spadl na zero, zapalila sie kontrolka z silnikem i zaczela mrugac i piszczec kontrolnka od oleju. Za piewrszym razem zglupialem myslalem ze samochodzik zgasl ... ale okazalo sie ze normlanie jedzie - i wez tu czlwoieku badz madry. Jak wylacze kontrolke i wlacze to wszytsko jest niby ok - tzn kontrolka z silniczkiem sie swieci ale pozniej gasnie po jakims czasie.
Testowalem jeszcze pozniej samochodzik i okazalo sie ze jak przekraczalem mniej 4000 obr to zaczynaly sie takie jaja ... chiwle pozniej nic sie nie dzialo :| Sam nie wiem co to za cholera, pewneo jakas elektronika ...ale jaka ?:)
pozdrawiam

Arek

Mondziak TDCI, Ibiza TDI AXR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
arek_s
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 lipca 2004, 15:06
Lokalizacja: lubelskie
Auto: srebrne

Reklama

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez Tonny S » 1 kwietnia 2006, 16:55

arek_s, podlacz VAG-a na poczatek, powinno wywalic bledy, potem bedziemy dochodzic co to moze byc.

BTW w tamty falowaniu chodzilo o zabrudzona przepustnice ale objawy byly nie az tak drastyczne jak w twoim wypadku.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez arek_s » 4 kwietnia 2006, 07:32

W dniu wczorajszym nie mogac sie doczekac na wizyte (dzisiejsza) w serwisie Seata, pojechalem do skody, bo znajomy jest kierownikiem serwisu to sobie pomyslalem ze mi sprawdza. Podpieli do kompa i okazala sie ze znowu czujnik stopu wywala blad, a pozatym niby wszytsko ok. Byloby za proste aby na tym zostawic wiec jeden z mechanikow taki pomysłowy dobromir stierdzil ze przedmucha przepustnice. Wiec jeden gazowal autkiem, drugi cos tam psikał, obroty wzrosly znacznie cos tam jeszcze pogrzebal i ... okazało sie ze spiepszyl wszytsko. Jak sie dowiedzialem trzeba bylo zrobic jakas adaptacje przepustnicy, ale to juz bylo za duzo dla fachowcow wiec po 1,5 h walce z ustawiniem auta postanowilem ze ulze ich cierpeiniu i zabiore moje autko ... zreszta patrzec jak sie na nim znecaja juz nie moglem.
Doszlo do tego ze przyjechalem autem sprawnym, a ledwo od nich wyjechalem... tzn wytoczylem sie. Jakos dojechalem do Seata - jakies 3km, aczkolwiek nie bylo to proste, bo pedal przyspieszenia dzialal czasami a obroty falowaly ciagle od 500 - 2000. Zalamka.

Teraz czekam na telefon z Seata ... oby im lepiej poszlo :).
pozdrawiam

Arek

Mondziak TDCI, Ibiza TDI AXR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
arek_s
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 lipca 2004, 15:06
Lokalizacja: lubelskie
Auto: srebrne

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez vortis » 4 kwietnia 2006, 08:24

arek_s, Jeżeli dobrze zrozumiałem to co napisałeś: Jeżeli przyjechał by do nich ktoś Skodą, zrobili by mu to samo co Tobie i nie umieli by VAG-iem ustawic konta otwarcia przepustnicy ?? Bo chyba to jest przyczyną tak ?? Czyli są tam jeszcze lepsi "fachowcy" niz w ASO Seata :shock:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vortis
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 15 grudnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Tychy
Auto: ?

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez arek_s » 4 kwietnia 2006, 10:25

dokaldnie, stwierdzili ze w tych silnikach 16V to jest tak ciezka sprawa ze szok :). Powiedzieli ze wprawdzie nie maja 1.6 16V ale maja 1.4 16V i maja takie straszne problemy w ustawianie ich. Normlanie rece opadaja.

Czy ktos wie jakie moga byc koszty takiej "naprawy". Polaczenie do kompa 80 PLN, wiem ze mam czujnik stopu do wymiany bo bledami rzuca i ustawienie przepustnicy ... na ile sie przygotowac zeby nie dac z siebie durnia zrobic ?
pozdrawiam

Arek

Mondziak TDCI, Ibiza TDI AXR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
arek_s
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 lipca 2004, 15:06
Lokalizacja: lubelskie
Auto: srebrne

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez vortis » 4 kwietnia 2006, 12:24

arek_s, Ja ostatnio za czyszczenie i ustawienie przepusnicy w Golfie IV zapłaciłem u gościa który ma swój warsztat ale pracuje w servisie VW chyba 70zł. Trwało to jakieś 40 minutek :-D

Teraz własnie wróciłem z ASO seata, bo coś mi mocy brakowało, sonde wymienili, i od jakiegoś czasu robią próby (wszystko za free) dzisiaj własnie montowali na chwile przepustnice z innego LEona i w koncu doszli do wniosku, że to czujnik masy powietrza. Załozyli swój pojeżdze i jak to bedzie to to dopiero płace za samą część.

Co do przepustnicy w ASO, tak jak piszesz 80zł za podpiecie do VAGA, jeżeli nie bedą jej czyscic to 80zł wystarczy :-) Z tego co wiem, to pare osób ma swojego VAGA, moze jest ktoś z clubowiczy w Twojej okolicy i zrobi Ci to sam :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vortis
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 15 grudnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Tychy
Auto: ?

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez arek_s » 4 kwietnia 2006, 16:45

Kurcze, jakos mam chyba pecha bo u mnie jakos to wszytsko bardziej skomplikowane, VAG wyrzucił bledy:

1. 17961 P1553 - sygnal czujnik wssok/cisn, w kolekt. sac. NIezrozumialy stosunek sygnalow. Usterka wystepujaca sporadycznie.
2. 17912 P1504 - uklad zasysania powietrza. Brak szczelnosci.

Narazie mechanik obstawaia czujnik, jendak nie maja go w ASO na stanie wiec moze bedzie jutro ... juz mnie martwi koszt tego bo wycenili go na 800 PLN :(

Twierdzi ponadto ze tak jakby samochod lapal jakies obce powietrze.

Objawy takie ze na biegu jalowym pracuje zamiast na 600-700 obr to wali od razu na 1100 - troche za duzo i tak narazie nie za bardzo rowno chodzi.

najnowsze informacje sa takie ze to nie czujnik i ... nie bardzo wiedza co ... ech :(



dzisiaj (6.04.) panowie z ASO obstawiaja nastawnik ... koszt 1500 PLN - zaczyna sie robic coraz bardziej ciekawie. :(
___________________

Czy ku### u was tez tak serwisy dzialajajak u mnie, bo juz mnie szkal trafia:
Pon - przyprowadzilem auto
Wto - zabrali sie do niego i stwierdzili ze to czujnik
Srod - przychodzi czujnik i okazuje ze ze to nie to, zastanawiaja sie czy to nie nastwnik, brany tez jest pod uwage kolektor
Czwartek - dalej sie zastanawiaja i popoludniu stwierdzaja ze to w koncu zamowia
Piatek - przychodzi nastawnik i co sie okazauje ? - ze oczywiscie nie ten co trzeba
Sobota - jeszcze nie wiem, ale mysle ze bez jakis jaj sie nie obedzie
Maja w nazwie Autoryzowany Diler, ASO i takie tam pierdoły, czy ktos wiec dlaczego i jakim cudem ? chyba sie dzisiaj ululam.
pozdrawiam

Arek

Mondziak TDCI, Ibiza TDI AXR
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
arek_s
Signo
Signo
 
Posty: 164
Dołączył(a): 4 lipca 2004, 15:06
Lokalizacja: lubelskie
Auto: srebrne

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez Grzegorz » 12 stycznia 2007, 18:54

Witam
Przyczyną falowania-spadku obrotów jest zawór odpowiedzialny za recykling spalin,wystarczy go zalać WD40.
Zobacz Profil
Grzegorz
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 października 2005, 14:18
Lokalizacja: Polska
Auto: Seat Leon

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez krzysiek290785 » 15 lutego 2007, 17:19

mógłbys napisac w którym miejscu on sie znajduje?

[ Dodano: Czw 15 Lut, 2007 ]
mógłbyś napisać gdzie on się znajduje?
Zobacz Profil
krzysiek290785
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 9 czerwca 2006, 18:55
Lokalizacja: Kędzierzyn
Auto: seat leon

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez jurkos » 16 kwietnia 2007, 11:07

Grzegorz napisał(a):Witam
Przyczyną falowania-spadku obrotów jest zawór odpowiedzialny za recykling spalin,wystarczy go zalać WD40.


hm ..
wlasnie napisz PLZ :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez Mariano » 16 kwietnia 2007, 15:05

:D to ja też sie przyłącze do prośby

[ Dodano: Pon 16 Kwi, 2007 ]
chodzu tu o zawor egr, poniżej zmieściłem linka:
egr1
egr2
Zobacz Profil
Mariano
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17 grudnia 2004, 17:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez jurkos » 16 kwietnia 2007, 21:39

Grzegorz napisał(a):Witam
Przyczyną falowania-spadku obrotów jest zawór odpowiedzialny za recykling spalin,wystarczy go zalać WD40.


hm .. a wystepuje cos takiego w benzyniaku ?

moze ktos ma jakas fotke ?
najlepiej z 1,6 AKL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jurkos
TopSport
TopSport
 
Posty: 1067
Dołączył(a): 30 sierpnia 2006, 15:31
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: czarne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez bartu » 4 maja 2007, 13:13

Witam!
jestem od niedawna posiadaczem Stelli i niestety mam bardzo podobne problemy z autem, tj. wachnięcia obrotów, spadki obrotów do 0 i zapalanie lampki oleju. Czytałem na forum o twoim problemie, ale ostatecznie nie napisałeś, co było przyczyną i czy usunąłeś usterkę, w związku z tym mam prośbę o jakieś krótkie info na ten temat-co to w końcu było. Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam. (jak by co, to mój adres mailowy btajer@poczta.onet.pl).

Bartek

arek_s,
Zobacz Profil
bartu
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 maja 2007, 13:02
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: Stella

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez Grzesiek » 4 maja 2007, 18:53

Przyłącze się do tematu-podczas zapalania i nie tylko samochód na wolnych obrotach ma zdecydowanie wyższe obroty niz powinien, nie jest tak za każdym razem ale ostatnio zdarza się to coraz częściej (silnik - ASV), może ktos z was wie co może być tego przyczyną :?:

[ Dodano: Pią 04 Maj, 2007 ]
szukałem w wyszukiwarce i nie zauwazyłem i napisałem w złym podforum :oops: , ale mimo to może ktoś bedzie wiedział ;)
Sprzedajesz samochód? Sprawdź zdjęcia samochodów do ogłoszeń.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grzesiek
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 7 lipca 2006, 13:03
Auto: SeatToledo Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez Marcin_TDI » 5 maja 2007, 19:30

Grzesiek napisał(a):ma zdecydowanie wyższe obroty niz powinien


jakie, ile ??

w moim asv z rana bylo ok 1tys pozniej stopniowo spadalo. czasem w ciagu dnia tez na chwilke przytrzymal wieksze obroty...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Spadek obrotow i szarpanie

Postprzez Grzesiek » 6 maja 2007, 17:03

Wygląda to tak, że czasmi po zapaleniu i raz po zakończonej jeździe na uruchomionym silniku (na wolnych obrotach) normalnie jest poniżej 900 a wtedy było 1200 obrotów i za nic nie schodziły niżej. Po ponownym uruchomieniu było juz ok.
Sprzedajesz samochód? Sprawdź zdjęcia samochodów do ogłoszeń.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grzesiek
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 7 lipca 2006, 13:03
Auto: SeatToledo Sport
Silnik: ASV 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość