


Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
EGR-u sie nie usuwa tylko zaślepia dolot spalin do EGR (zaślepiasz na turbo i w EGR) przy tej operacji warto zdjac kolektor dolotowy i go wyczyscić - nic nie zaszkodzi wrecz pomoże jak jest pozaklejany.I jeszcze jedno pytanie czy usunięcie EGR ma jakies(chcby najmniejsze) złe skutki dla motoru badz moze w przyszłosci mu zaszkodzic . Pozdrawiam:)
Tonny S napisał(a):EGR-u sie nie usuwa tylko zaślepia dolot spalin do EGR (zaślepiasz na turbo i w EGR) przy tej operacji warto zdjac kolektor dolotowy i go wyczyscić - nic nie zaszkodzi wrecz pomoże jak jest pozaklejany.
Brak skutków ubocznych - silnik lepiej moze sie wkrecać no i nie bedziesz go juz zasyfiał jedyny minus to mozliwosc wiekszego zanieczyszczania srodowiska.
barth napisał(a):jaka cena tego czegos ? i gdzie to kupic ?
Skapol napisał(a):Chyba ,że chodzi Ci o to ,że nie ma przepustnicy do pomocy gaszenia silnika - ale jakoś nie odczówam jej braku.
Tonny S napisał(a):Dodi, po pierwsze jaki masz przebieg - wtedy bedzie łatwiej ocenic czy ta oliwka gromadziła sie dośc długo czy momentalnie sie nazbierała (to by wiecej wyjasniło)
Tonny S napisał(a):Brak skutków ubocznych - silnik lepiej moze sie wkrecać no i nie bedziesz go juz zasyfiał jedyny minus to mozliwosc wiekszego zanieczyszczania srodowiska.
Jak z turbo jest wsio OK to nie ma sie czym przejmować.Dodi napisał(a):Mam przebieg 115 tyś. (orginalny)
Nie powinno byc zadnych problemów poniewaz zasada działania EGR jest taka ze nawet jak jest to całkowicie otwarte jest tylko na biegu jałowym potem jest przymykane itp w autach ze zmodyfikowanym softem tunerzy całkowicie domykaja EGR (tak samo jak by go prawie nie było - poza tymi obrotami na biegu jałowym)BioBogon napisał(a):Czy to zwiększenie zanieczyszczenia jest na tyle duże, że można się do tego przywalić na okresowym przeglądzie technicznym?
Dodi napisał(a):a czy może ktos wie gdzie i za ile mozna dostac taka zaślepke zamiast EGR-u?
Skapol napisał(a):Gdyby ktoś był zainteresowany to prosze o PW.
czy jak zaslepie badz wywale Egr to bede musiał cos zmieniac Wagiem?
uki napisał(a):Mi ostatnio po odłaczeniu EGR i wkreceniu srubki w werzyk wywaliło Check engine. Patryk miał racje.
Chyba u mnie nie obedzie sie bez grzebania w sofcie.
kkk13 napisał(a):przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych
kkk13 napisał(a):przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych
Michał_TDi napisał(a):kkk13 napisał(a):przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych
A ona mogla sygnalizowac np. uszkodzenie włącznika stopu i stop nie działał
Uszczelke pod kolektor nie EGR.grzybek napisał(a):Tonny S, tak wiem. on i tak bedzie "mechanicznie " zaslepiony bo softem nie daje podobno w 100% tego co ma byc....
grzybek napisał(a):2.czy laik sobie poradzi czy trzeba cos gdzies zaslepiac zakrywac jakies specjalne klucze? kanal? czy wszystko wyjdzie "od gory" ?
Wyjmiesz od gory, jak dokrecisz kolektor to zakryj dziury w glowicy by nic tam nie wlecialo.grzybek napisał(a):2.czy laik sobie poradzi czy trzeba cos gdzies zaslepiac zakrywac jakies specjalne klucze? kanal? czy wszystko wyjdzie "od gory" ?
Ten co laczy kolektor wydechowy (ten z turbina) z EGR - zaslepiasz przy kolektorze i przy EGR.1.jakbym chcial sam zaslepiac to ktore wezyki ?
Wyjmiesz od gory, jak dokrecisz kolektor to zakryj dziury w glowicy by nic tam nie wlecialo.
Cytat:
1.jakbym chcial sam zaslepiac to ktore wezyki ?
Ten co laczy kolektor wydechowy (ten z turbina) z EGR - zaslepiasz przy kolektorze i przy EGR.
Ale ty ta rurke miałeś wypier ...grzybek napisał(a):- docialem elegancka zaslepke pod EGR (grubosc 1,5mm) ale za cholere nie dalem rady jej skrecic razem gdyz sruby nie chcialy lapac (w jednej nawet lekko uszkodzilem 1/4 gwintu) poprostu ta rurka jest tak docieta ze cokolwiek wsadzic pomiedzy nia a EGR to graniczy z cudem (albo z moimi umiejetnosciami). na swoim forum masters pisal o cienkiej blaszce z puszki ale to badziewie ominalem bo i tak zara zby sie przepalilo. tak wiec ile ja sie namordowalem z zaslepka to koszmar i w efekcie zalozylem jedynie nowa uszczelke. EGR pozostal otwarty
No i dobrze - jak nie wywala błedów to jest OK czesto w VP wywala błąd, u siebie tez mam zdjęty ten wężyk i programowo wyłaczony EGR by nie syfić kolektora.grzybek napisał(a):4. zdjalem z gory jedynie ten wezyk czarny (w jakiejs szmatce) i zatkalem go. jednak zastanawiam sie czy nie wpiac go spowrotem?
Zamiast się cieszyć to dramatyzujeszgrzybek napisał(a):qrcze czemu u mnie czysto? przelot 132kkm
moze szwaby przy jakims przegladzie wsio wyczyscili ?
Czasem wystarczy wyciągnąć ten czarny przewód sterujący EGR - może pojawić się błąd na szafie ale nie musi (ja nie mam, znajomemu wywaliło błąd) dodatkowo nalezało by programowo wyłączyć EGR.Kerad napisał(a):w pewnym serwisie VW, Seat powiedzieli mi ze w silnikach z pompowtryskiem wystarczy jedynie zaslepic np. srubka ta rurke co idzie od gory z podcisnieniem i nie trzeba wkladac zaslepki z blachy pod zaworek EGR (jak we wczesniejszych silnikach). Ile w tym prawdy? Czy jednak lepiej wsadzic ta blache w PDku ASZ?
Nic nie musisz z nim robić.(wczesniej byl na nim nasuniety czarny przewód), moze zostac taki wolny czy jego tez zatkac?
michał kozak napisał(a):Kerad, zamiast śruby wciśnij do wężyka kulkę z łożyska o średnicy ok 6 mm , i nałóż wężyk spowrotem na kruciec i nie masz już problemu z EGR , z wolnym krućcem i nie widać żadnej rzeżby w postaći śruby w wężyku
A o kolektorze od ASZ-a myślałeś może
Jeden wąż pierwszy od turbiny na szybkozlaczke lub przejsciowke na szybkozloczce i to wsio.grzybek napisał(a):PS co jeszcze potrzebuje oprocz kolektora i turbawy jakies weze itp?
Wejdz na OCP tam kilka osob na tym smiga i sobie chwala.grzybek napisał(a):wogole ktos smiga juz na tym smicu od aligatora? warto w to inwestowac?
Przesadzacie z tym, ze na turbawce od ASZ na SMIC sie nie da smigac ori ASZ ma taki sam SMIC, ktory dopiero przy podniesieniu mocy pod 160-165 Km zaczyna dawac znac o sobie wiec przy waszych 140-145 KM mozna spokojnie jezdzic i zbierac na FMIC zwlaszcz, ze u was turbawka od ASZ ledwo bedzie serie dmuchac lub ciutke wyzej.grzybek napisał(a):o chyba sama turbawka to nienajlepsze rozwiazanie
Przesadzacie z tym, ze na turbawce od ASZ na SMIC sie nie da smigac ori ASZ ma taki sam SMIC, ktory dopiero przy podniesieniu mocy pod 160-165 Km zaczyna dawac znac o sobie wiec przy waszych 140-145 KM mozna spokojnie jezdzic i zbierac na FMIC zwlaszcz, ze u was turbawka od ASZ ledwo bedzie serie dmuchac lub ciutke wyzej.
Czarny , ktory wchodzi do grzybka.smoky7 napisał(a):zaślepienie blaszką i chciałbym sie dowiedzieć który wężyk na szybko trzeba zaślepić aby egr był odłączony??
Nie ma znaczenia ktory.smoky7 napisał(a):Drugie pytanie to gdzie lepiej zaślepić blaszką egr czy od razu pod nim czy przy kolektorze
Nic niech sobie wisza.smoky7 napisał(a):aha jezeli wywaliłbym cały egr to co mam zrobić z wężykami dochodzącymi do niego
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości