Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dolot i EGR

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Dolot i EGR

Postprzez Dodi » 22 listopada 2005, 22:09

Witam. Dzis wymieniałem fitltr paliwa i przy okazji zdjąłem gumę z dolotu. Mam pytanie czy niewielkie :arrow: (lekkie pocenie sie) :? ilości oleju w dolocie to świadczy juz o czymś groźnym czy jeszcze nie jest tak zle i nie ma sie czym tak bardzo przejmowac. I jeszcze jedno pytanie czy usunięcie EGR ma jakies(chcby najmniejsze) złe skutki dla motoru badz moze w przyszłosci mu zaszkodzic :?: . Pozdrawiam:)
Zobacz Profil
Dodi
 

Reklama

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 23 listopada 2005, 08:04

Dodi, po pierwsze jaki masz przebieg - wtedy bedzie łatwiej ocenic czy ta oliwka gromadziła sie dośc długo czy momentalnie sie nazbierała (to by wiecej wyjasniło) - troche oliwy zawsze bedzie w dolocie i to jest nie uniknione zwłaszcza jak przesadzisz z iloscia oliwy po wymianie - lubi wtedy przez odme do dolotu sie ulatniac. Jak juz chcesz wiedziec wiecej zdejmij IC i go wyczysc jesli wylejesz oliwe to nalezało by sie sprawie dogłebniej przyjrzeć.


I jeszcze jedno pytanie czy usunięcie EGR ma jakies(chcby najmniejsze) złe skutki dla motoru badz moze w przyszłosci mu zaszkodzic . Pozdrawiam:)
EGR-u sie nie usuwa tylko zaślepia dolot spalin do EGR (zaślepiasz na turbo i w EGR) przy tej operacji warto zdjac kolektor dolotowy i go wyczyscić - nic nie zaszkodzi wrecz pomoże jak jest pozaklejany.

Brak skutków ubocznych - silnik lepiej moze sie wkrecać no i nie bedziesz go juz zasyfiał jedyny minus to mozliwosc wiekszego zanieczyszczania srodowiska.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez AdamTower » 23 listopada 2005, 10:09

Dokładnie. Taką samą operację zrobili mi chłopaki z CompSport, podczas wymiany turbiny, odłączyli mi wężyk od EGR i zaślepili śróbką :) i to wystarczy.
Wieczorem wkleję jak wyglądał mój kolektor :shock: 2 mm osadu na ściankach, masakra. Wymieniliśmy na inny, ładnie oczyszczony i wypalony. Nazbierało się tego przez 120tyś km :? teraz jest bez EGR i jest ok.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dolot i EGR

Postprzez Skapol » 23 listopada 2005, 11:32

Tonny S napisał(a):EGR-u sie nie usuwa tylko zaślepia dolot spalin do EGR (zaślepiasz na turbo i w EGR) przy tej operacji warto zdjac kolektor dolotowy i go wyczyscić - nic nie zaszkodzi wrecz pomoże jak jest pozaklejany.

Brak skutków ubocznych - silnik lepiej moze sie wkrecać no i nie bedziesz go juz zasyfiał jedyny minus to mozliwosc wiekszego zanieczyszczania srodowiska.


Jeśli już nie ma gwarancji, są już np rurki z nierdzewki to można wywalić całkowicie EGR
i założyć takie cuś:
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skapol
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 21 lipca 2005, 20:19
Lokalizacja: A3-club.net
Auto: A3 8L BKD CompSport

Re: Dolot i EGR

Postprzez Barth » 23 listopada 2005, 13:07

Skapol, nie otwiera sie zdjecie , jaka cena tego czegos ? i gdzie to kupic ?
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 23 listopada 2005, 13:57

barth napisał(a):jaka cena tego czegos ? i gdzie to kupic ?

Trzeba sobie zrobic - ale to lepiej wyglada niz działa ;-) (lepszy przepływ powietrza) - kiedys Da3 takie cos pokazywał.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez AdamTower » 23 listopada 2005, 14:03

Ale co to jest? bo nie widać zdjęcia
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 23 listopada 2005, 14:07

Zwykła rurka

Obrazek
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez Skapol » 23 listopada 2005, 17:06

Tonny S dzięki za wklejenie - nie wiem czemu nie widać, u mnie i u kumpla widać.

Czemu sądzisz ,że lepiej wygląda niż działa - to jest poprostu rurka 60mm z flanszą ,co tam ma działać ?a zaślepka jest zamiast rurki między kolektor wylotowy a ERG (wszystko nierdzewka oczywiście), zrobiłem już z tym 20 000 km i wszystko gra.

Chyba ,że chodzi Ci o to ,że nie ma przepustnicy do pomocy gaszenia silnika - ale jakoś nie odczówam jej braku.

Gdyby ktoś był zainteresowany to prosze o PW.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skapol
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 21 lipca 2005, 20:19
Lokalizacja: A3-club.net
Auto: A3 8L BKD CompSport

Re: Dolot i EGR

Postprzez DTM » 24 listopada 2005, 00:16

Skapol napisał(a):Chyba ,że chodzi Ci o to ,że nie ma przepustnicy do pomocy gaszenia silnika - ale jakoś nie odczówam jej braku.

to jest wlasnie jedyny minus usuniecia EGR'a - gaszenie silnika nie jest takie delikatne jak z przepustnica :wink:
chodzi mi oczywiscie o wyrzucenie calej przepustnicy a nie tylko zaslepienie dolotu spalin
www.a3-club.net - Klub Audi A3/S3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
DTM
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 5 marca 2005, 13:29
Lokalizacja: lubelskie
Auto: A3 1.9TDi

Re: Dolot i EGR

Postprzez Dodi » 24 listopada 2005, 14:10

Tonny S napisał(a):Dodi, po pierwsze jaki masz przebieg - wtedy bedzie łatwiej ocenic czy ta oliwka gromadziła sie dośc długo czy momentalnie sie nazbierała (to by wiecej wyjasniło)

Mam przebieg 115 tyś. (orginalny)
Zobacz Profil
Dodi
 

Re: Dolot i EGR

Postprzez BioBogon » 24 listopada 2005, 16:05

Tonny S napisał(a):Brak skutków ubocznych - silnik lepiej moze sie wkrecać no i nie bedziesz go juz zasyfiał jedyny minus to mozliwosc wiekszego zanieczyszczania srodowiska.


Czy to zwiększenie zanieczyszczenia jest na tyle duże, że można się do tego przywalić na okresowym przeglądzie technicznym?
Zobacz Profil
BioBogon
 

Re: Dolot i EGR

Postprzez Dodi » 25 listopada 2005, 12:25

a czy może ktos wie gdzie i za ile mozna dostac taka zaślepke zamiast EGR-u?
Załączniki
Rurka.jpg
Zobacz Profil
Dodi
 

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 25 listopada 2005, 12:45

Dodi napisał(a):Mam przebieg 115 tyś. (orginalny)
Jak z turbo jest wsio OK to nie ma sie czym przejmować.

BioBogon napisał(a):Czy to zwiększenie zanieczyszczenia jest na tyle duże, że można się do tego przywalić na okresowym przeglądzie technicznym?
Nie powinno byc zadnych problemów poniewaz zasada działania EGR jest taka ze nawet jak jest to całkowicie otwarte jest tylko na biegu jałowym potem jest przymykane itp w autach ze zmodyfikowanym softem tunerzy całkowicie domykaja EGR (tak samo jak by go prawie nie było - poza tymi obrotami na biegu jałowym)


Dodi napisał(a):a czy może ktos wie gdzie i za ile mozna dostac taka zaślepke zamiast EGR-u?
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
Skapol napisał(a):Gdyby ktoś był zainteresowany to prosze o PW.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez Dodi » 25 listopada 2005, 19:34

czy jak zaslepie badz wywale Egr to bede musiał cos zmieniac Wagiem?
Zobacz Profil
Dodi
 

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 25 listopada 2005, 20:23

czy jak zaslepie badz wywale Egr to bede musiał cos zmieniac Wagiem?

Nic nie trzeba robic.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez leonsjo » 14 stycznia 2006, 23:55

czy ktoś wie gdzie i za ile można takie "cóś" kupic, chętnie wezmę, na razie jeżdżę na zaślepce, ale chętnie pozbęde się EGR a (głupi pomysł zielonych).
Zobacz Profil
leonsjo
 

Re: Dolot i EGR

Postprzez uki » 15 stycznia 2006, 01:35

Mi ostatnio po odłaczeniu EGR i wkreceniu srubki w wezyk wywaliło Check engine. Patryk miał racje :wink: .

Chyba u mnie nie obedzie sie bez grzebania w sofcie. :?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
uki
Sport
Sport
 
Posty: 254
Dołączył(a): 20 września 2005, 15:46
Lokalizacja: Wawa
Auto: O2BKD V50

Re: Dolot i EGR

Postprzez Dodi » 15 stycznia 2006, 12:58

no ja juz jezdze spory czas jak zaslepilem EGR no i jak narazie jest wszystko ok, a nawet powiem wiecej ze jestem zadowolony bo dymienie mi spadło o 95 % a przed tym to nawet niezle kopcił ...
Zobacz Profil
Dodi
 

Re: Dolot i EGR

Postprzez kkk13 » 15 stycznia 2006, 23:36

uki napisał(a):Mi ostatnio po odłaczeniu EGR i wkreceniu srubki w werzyk wywaliło Check engine. Patryk miał racje :wink: .

Chyba u mnie nie obedzie sie bez grzebania w sofcie. :?


Mam podobną sytuację, już od pazdziernika jeżdże z przejściówką od Skapola, zamiast przepustnicy i pomarańcz 'check engin' także się świeci,ale mnie to zupełnie nie przeszkadza.. Można się przyzwyczaić do dyskoteki na zegarach,poprzednim klekotem przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych :wink:
Zobacz Profil
kkk13
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 13 października 2005, 17:44
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Leon tdi

Re: Dolot i EGR

Postprzez Michał_TDi » 16 stycznia 2006, 01:15

kkk13 napisał(a):przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych

A ona mogla sygnalizowac np. uszkodzenie włącznika stopu i stop nie działał !!
Był ASV 139,9/314,4, jest ciężarówka ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Michał_TDi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 540
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:55
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: turbognojek

Re: Dolot i EGR

Postprzez AdamTower » 16 stycznia 2006, 08:18

kkk13 napisał(a):przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych


:shock: :shock: niezłe podejście. :roll:

Sorry za OT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dolot i EGR

Postprzez kkk13 » 16 stycznia 2006, 16:00

Michał_TDi napisał(a):
kkk13 napisał(a):przez 3 lata jezdziłem z mrugającą kontrolką świec żarowych

A ona mogla sygnalizowac np. uszkodzenie włącznika stopu i stop nie działał !!


Stop działał zapewniam,ale jesteś blisko, związane to było z pedałem hamulca i możliwością hamowania (LFB)..Z Leonem musze zrobic to samo,ciekaw jestem która kontrolka zamryga.. :?
Zobacz Profil
kkk13
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 13 października 2005, 17:44
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Leon tdi

Re: Dolot i EGR

Postprzez grzybek » 21 maja 2007, 18:21

Panowie odgrzewam kotleta.
jade w czwartek do EX'a na korekte jednak przed przyjazdem zasugerowal mi pare rzeczy ktore musialem zorbic z autem... wszystko mam juz praktycznie dopiete oprocz wyczyszczenia kolektora dolotowego. nie wiem zabardzo gdzie jest i jak go odkrecic (jestem zielony w mechanice). do tego mam zaslepic EGR (jesli nie wiem jak i gdzie Andrzej to zrobi na miejscu ale musze koniecznie wyczyscic dolot).

jesli ktos moglby pokazac na fotce gdzie jest ten kolektor oraz jak go odkrecic bedzie super.
z czyszczeniem juz potem dam rade tylko czy z wyjeciem poradzi sobie "zielona" osoba ?

bede wdzieczny za pomoc gdyz zostalo mi czasu do srody wieczorem :/
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 21 maja 2007, 18:39

Wiesz chyba gdzie jest EGR ?? jesli wiesz to jestes w domu bo ten srebrny stop metalu do ktorego jest przyczepiony EGR to ten kolektor ;-) odkrecasz kilka śrub i masz go wyjetego - pamietaj o nowej uszczelce.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez grzybek » 21 maja 2007, 18:54

Tonny S, tak wiem. on i tak bedzie "mechanicznie " zaslepiony bo softem nie daje podobno w 100% tego co ma byc....

1.jakbym chcial sam zaslepiac to ktore wezyki ?

ale jeszcze chodzi mi jak wykrecic zeby nic nie spiepszyc?

2.czy laik sobie poradzi czy trzeba cos gdzies zaslepiac zakrywac jakies specjalne klucze? kanal? czy wszystko wyjdzie "od gory" ?

3.czy nowa uszczelke do EGR kupie w ASO VW czy musze leciec do seata?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 21 maja 2007, 19:10

grzybek napisał(a):Tonny S, tak wiem. on i tak bedzie "mechanicznie " zaslepiony bo softem nie daje podobno w 100% tego co ma byc....
Uszczelke pod kolektor nie EGR.

grzybek napisał(a):2.czy laik sobie poradzi czy trzeba cos gdzies zaslepiac zakrywac jakies specjalne klucze? kanal? czy wszystko wyjdzie "od gory" ?


Nie wiem jakie masz zdolnosci manualne ale powinienes dac rade.

http://moto.allegro.pl/item196921843_vw ... ektor.html

na tych zdjeciach widac jak sa umiejscowione sruby i rurka, ktora robi wyjazd ;-)

grzybek napisał(a):2.czy laik sobie poradzi czy trzeba cos gdzies zaslepiac zakrywac jakies specjalne klucze? kanal? czy wszystko wyjdzie "od gory" ?
Wyjmiesz od gory, jak dokrecisz kolektor to zakryj dziury w glowicy by nic tam nie wlecialo.

1.jakbym chcial sam zaslepiac to ktore wezyki ?
Ten co laczy kolektor wydechowy (ten z turbina) z EGR - zaslepiasz przy kolektorze i przy EGR.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez Marcin_TDI » 21 maja 2007, 19:58

zaslepiasz = docinasz kawal plaskownika i przewiercasz w 2 miejscach i dokrecassz do uszek tak dla potomnych... przy kolektorze jest troszke roboty bo dostep nie jest zbyt latwy i uwazaj na glowice zeby nic nie wpadlo tam...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Dolot i EGR

Postprzez grzybek » 21 maja 2007, 20:09

Tonny S,

Wyjmiesz od gory, jak dokrecisz kolektor to zakryj dziury w glowicy by nic tam nie wlecialo.

chyba jak odkrece?

czy trzeba zachowac jakas szczegolna ostroznosc przy zdejmowaniu go? (jak juz odkrece wszystkie srubi) zeby nie zawalic kanalow do glowicy?
oczywiscie jak zdejme to pozakrywam tylko boje sie zeby podczas zdejmowania cos tam nie wpadlo :/



Cytat:
1.jakbym chcial sam zaslepiac to ktore wezyki ?
Ten co laczy kolektor wydechowy (ten z turbina) z EGR - zaslepiasz przy kolektorze i przy EGR.


moze macie jakies zdjecie pogladowe?
bo jeszcze do konca nie "zatrybilem" :oops:


aha no i czy musze pedzic do ASO Seata czy w ASO VW tez ja kupie?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Dolot i EGR

Postprzez Marcin_TDI » 21 maja 2007, 23:04

uszczelke dostaniesz wszedzie ta pod kolektor. ok 60zl pewnie kosztuje...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Dolot i EGR

Postprzez grzybek » 22 maja 2007, 14:54

Marcin_TDI, uszczelka kolektora + uszczelka pod EGR =36zl w ASO

ide zabierac sie za robote.
mam nadzieje ze uda mi sie to rozmontowac
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 22 maja 2007, 15:12

Zrób relacje zdjeciową ;-)
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez grzybek » 22 maja 2007, 20:48

Tonny S, nie bylo jak zrobic bo mialem uwalone rece az po łokcie :/

roboty masa , przeszkod jeszcze wiecej a efekt zaden praktycznie..

ale do rzeczy:

1. EGR wymontowal sie bardzo ladnie i ku mojemu zdziwieniu w srodku byl ledwo co spocony :shock: taki po prostu zawilgocony olejem
2. z kolektorem to juz inna para kaloszy: trzeba sie troche napracowac zeby go wyjac odpinajac te wszystkie rurki i przewody przeszkadzajace... i tutaj kolejne zdziwienie: zadnego nagaru czy kamienia tak jak to widzialem na roznych zdjeciach poprostu pol milimetra jakiegos nalotu ktory bardzo ladnie dal sie przeplukac benzynka... :|

3. przetarty kolektor zlozylem do kupy i tu zaczely sie schody :evil:
- docialem elegancka zaslepke pod EGR (grubosc 1,5mm) ale za cholere nie dalem rady jej skrecic razem gdyz sruby nie chcialy lapac (w jednej nawet lekko uszkodzilem 1/4 gwintu) poprostu ta rurka jest tak docieta ze cokolwiek wsadzic pomiedzy nia a EGR to graniczy z cudem (albo z moimi umiejetnosciami). na swoim forum masters pisal o cienkiej blaszce z puszki ale to badziewie ominalem bo i tak zara zby sie przepalilo. tak wiec ile ja sie namordowalem z zaslepka to koszmar i w efekcie zalozylem jedynie nowa uszczelke. EGR pozostal otwarty :oops:

4. zdjalem z gory jedynie ten wezyk czarny (w jakiejs szmatce) i zatkalem go. jednak zastanawiam sie czy nie wpiac go spowrotem?




podsumowanie:

minusy
- rece pocharatane , pociete i domyc nie mozna nawet benzyna
- w efekcie EGR nie zaslepiony tak jakbym chcial
- strata popoludnia i treningu

plusy
- przynajmniej wiem ze dolot w eleganckim stanie





ogolnie podziwiam tych co potrafili wsadzic blache 1,5 - 2mm pomiedzy EGR a ta rurke :/ nie wiem jak to sie da zrobic bynajmniej mi nie wychodzilo jedynie niszczylo gwint :/


ogolnie jest nieszczegolnie :x

tyle ode mnie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Dolot i EGR

Postprzez ciapciak » 22 maja 2007, 21:23

może nie tdi ale też klekot w megance :mrgreen:

przy 170-180kkm odłączony EGR i odma

kolega przywiózł mi swój kolektor teraz 200kkm , żebym mu go troszke obrobił

to co zobaczyłem to porażka
Obrazek
Obrazek

grubo tego syfu , jak na mój gust to ze 3mm było lekko
dobrze , że teraz chociaż zostało to doprawadzone do kultury :-D

Obrazek

wniosek tak jak pisali poprzednicy odpiąć i zaślepić EGR i założyć filterek na odme

pozd.

przepraszam za duże fotki , ale chciałem , żeby było wiadomo jak to wygląda ;) dla tych co tego jeszcze nie widzieli
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapciak
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 29 maja 2005, 18:15
Lokalizacja: wawka
Auto: 1.8T AUQ

Re: Dolot i EGR

Postprzez grzybek » 22 maja 2007, 21:29

no widzialem duzo gorsze juz fotki dlatego zdecydowalem sie na porzadku w moim dolocie

....

qrcze czemu u mnie czysto? przelot 132kkm
moze szwaby przy jakims przegladzie wsio wyczyscili ?

w sumie ja zorbilem dopiero okolo 20kkm tym autem wczesniej jezdzilo w germancach
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 23 maja 2007, 06:30

grzybek napisał(a):- docialem elegancka zaslepke pod EGR (grubosc 1,5mm) ale za cholere nie dalem rady jej skrecic razem gdyz sruby nie chcialy lapac (w jednej nawet lekko uszkodzilem 1/4 gwintu) poprostu ta rurka jest tak docieta ze cokolwiek wsadzic pomiedzy nia a EGR to graniczy z cudem (albo z moimi umiejetnosciami). na swoim forum masters pisal o cienkiej blaszce z puszki ale to badziewie ominalem bo i tak zara zby sie przepalilo. tak wiec ile ja sie namordowalem z zaslepka to koszmar i w efekcie zalozylem jedynie nowa uszczelke. EGR pozostal otwarty
Ale ty ta rurke miałeś wypier ... ;-) bo po co ci ona jak zaślepisz przy kolektorze i i EGR ??

grzybek napisał(a):4. zdjalem z gory jedynie ten wezyk czarny (w jakiejs szmatce) i zatkalem go. jednak zastanawiam sie czy nie wpiac go spowrotem?
No i dobrze - jak nie wywala błedów to jest OK czesto w VP wywala błąd, u siebie tez mam zdjęty ten wężyk i programowo wyłaczony EGR by nie syfić kolektora.

grzybek napisał(a):qrcze czemu u mnie czysto? przelot 132kkm
moze szwaby przy jakims przegladzie wsio wyczyscili ?
Zamiast się cieszyć to dramatyzujesz ;-) widać, ze auto robiło trasy a nie po miescie smigało + dobra ropka była lana.

A o kolektorze od ASZ-a myślałeś może ??
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez Kerad » 23 maja 2007, 10:07

tez sie wlasnie przymierzam do zaslepienia EGR i w pewnym serwisie VW, Seat powiedzieli mi ze w silnikach z pompowtryskiem wystarczy jedynie zaslepic np. srubka ta rurke co idzie od gory z podcisnieniem i nie trzeba wkladac zaslepki z blachy pod zaworek EGR (jak we wczesniejszych silnikach). Ile w tym prawdy? Czy jednak lepiej wsadzic ta blache w PDku ASZ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kerad
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 11 marca 2006, 16:59
Lokalizacja: Krk
Auto: TDI

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 23 maja 2007, 10:18

Kerad napisał(a):w pewnym serwisie VW, Seat powiedzieli mi ze w silnikach z pompowtryskiem wystarczy jedynie zaslepic np. srubka ta rurke co idzie od gory z podcisnieniem i nie trzeba wkladac zaslepki z blachy pod zaworek EGR (jak we wczesniejszych silnikach). Ile w tym prawdy? Czy jednak lepiej wsadzic ta blache w PDku ASZ?
Czasem wystarczy wyciągnąć ten czarny przewód sterujący EGR - może pojawić się błąd na szafie ale nie musi (ja nie mam, znajomemu wywaliło błąd) dodatkowo nalezało by programowo wyłączyć EGR.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez Kerad » 23 maja 2007, 11:40

no wlasnie wyciagnalem ten czarny przewod sterujacy EGRem i wkrecilem w niego srube M6 idealnie pasowala, a co zrobic z tym krućcem co teraz pozostal pusty (wczesniej byl na nim nasuniety czarny przewód), moze zostac taki wolny czy jego tez zatkac?
Dzieki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kerad
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 11 marca 2006, 16:59
Lokalizacja: Krk
Auto: TDI

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 23 maja 2007, 11:48

(wczesniej byl na nim nasuniety czarny przewód), moze zostac taki wolny czy jego tez zatkac?
Nic nie musisz z nim robić.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez Kozak » 23 maja 2007, 12:32

Kerad, zamiast śruby wciśnij do wężyka kulkę z łożyska o średnicy ok 6 mm , i nałóż wężyk spowrotem na kruciec i nie masz już problemu z EGR , z wolnym krućcem i nie widać żadnej rzeżby w postaći śruby w wężyku

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dolot i EGR

Postprzez Kerad » 23 maja 2007, 14:59

michał kozak napisał(a):Kerad, zamiast śruby wciśnij do wężyka kulkę z łożyska o średnicy ok 6 mm , i nałóż wężyk spowrotem na kruciec i nie masz już problemu z EGR , z wolnym krućcem i nie widać żadnej rzeżby w postaći śruby w wężyku


Twoj pomysl nasunal mi nastepujaca mysl, ktora zrealizowalem.
Z powodu braku kulki z lozyska, zastosowalem moja srubke M6 po lekkich modach, moze komus to sie przyda wiec napisze. Obcialem lebek i nacialem pod plaski srubokret rowek, nastepnie poprostu wkrecilem ja w wezyk glebiej niz 10mm i nasunalem spowrotem wezyk na kruciec od EGRa. I jest ladnie :-)

Czyli w PD wystarczy tylko zaslepic ten wezyk juz nie trzeba podkladki pod EGR dawac, czy lepiej tez to zrobic?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kerad
Signo
Signo
 
Posty: 183
Dołączył(a): 11 marca 2006, 16:59
Lokalizacja: Krk
Auto: TDI

Re: Dolot i EGR

Postprzez grzybek » 25 maja 2007, 16:24

A o kolektorze od ASZ-a myślałeś może


Tonny S, tak zaczalem ostro o tym myslec a konkretnie o kolektorze + suszarka od ASZta.
dodatkowo przydalby sie fmic ale z braku kompetentnej osoby do zalozenia tego u nas w B-stoku bardziej mysle nad tym smic od aligatora.... ?

PS co jeszcze potrzebuje oprocz kolektora i turbawy jakies weze itp?

wogole ktos smiga juz na tym smicu od aligatora? warto w to inwestowac?

bo chyba sama turbawka to nienajlepsze rozwiazanie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Dolot i EGR

Postprzez mariusz2004p » 25 maja 2007, 21:34

Czy to duży grzech jeżeli kolektor dolotowy zamontowałem na starą uszczelkę, uszczelka nie była pęknięta itp, ale fakt iż był na niej odciśnięty kształt kolektora??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mariusz2004p
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 11 października 2006, 16:29
Lokalizacja: Ciechanów
Auto: LEON 1.9TDI spoRt

Re: Dolot i EGR

Postprzez vitek777 » 25 maja 2007, 21:55

grzybek, czasami lepiej pomyslec na przyszłosc i zamontowac FIMC pamietaj ze apetyt rosnie w miare jedzenia :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vitek777
Sport
Sport
 
Posty: 648
Dołączył(a): 23 listopada 2005, 11:46
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: S4 i Caddy-lak:)

Re: Dolot i EGR

Postprzez Marcin_TDI » 26 maja 2007, 09:17

mariusz2004p, znajac zycie pewnie nic sie nie stanie ale czasem tak bywa ze moze pojawic sie nieszczelnosc... obserwuj to...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 26 maja 2007, 10:59

grzybek napisał(a):PS co jeszcze potrzebuje oprocz kolektora i turbawy jakies weze itp?
Jeden wąż pierwszy od turbiny na szybkozlaczke lub przejsciowke na szybkozloczce i to wsio.

grzybek napisał(a):wogole ktos smiga juz na tym smicu od aligatora? warto w to inwestowac?
Wejdz na OCP tam kilka osob na tym smiga i sobie chwala.

grzybek napisał(a):o chyba sama turbawka to nienajlepsze rozwiazanie
Przesadzacie z tym, ze na turbawce od ASZ na SMIC sie nie da smigac ori ASZ ma taki sam SMIC, ktory dopiero przy podniesieniu mocy pod 160-165 Km zaczyna dawac znac o sobie wiec przy waszych 140-145 KM mozna spokojnie jezdzic i zbierac na FMIC zwlaszcz, ze u was turbawka od ASZ ledwo bedzie serie dmuchac lub ciutke wyzej.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Dolot i EGR

Postprzez AdamTower » 27 maja 2007, 11:00

Przesadzacie z tym, ze na turbawce od ASZ na SMIC sie nie da smigac ori ASZ ma taki sam SMIC, ktory dopiero przy podniesieniu mocy pod 160-165 Km zaczyna dawac znac o sobie wiec przy waszych 140-145 KM mozna spokojnie jezdzic i zbierac na FMIC zwlaszcz, ze u was turbawka od ASZ ledwo bedzie serie dmuchac lub ciutke wyzej.

dokładnie - ja mam turbo od ASZ i SMIC i nie ma tragedii. Ale o wiele lepiej jest jak zminiłem zderzak na R-ke, bo przy zderzaku od TS'a nie byłó wogóle wlotu powietrza na SMIC
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Dolot i EGR

Postprzez smoky7 » 6 czerwca 2007, 22:49

Mam pytanie nie mam teraz czasu na wyczyszczenie dokładnie egr'a i zaślepienie blaszką i chciałbym sie dowiedzieć który wężyk na szybko trzeba zaślepić aby egr był odłączony?? ten który wchodzi z góry do tego "grzybka" czy jakiś inny??
Drugie pytanie to gdzie lepiej zaślepić blaszką egr czy od razu pod nim czy przy kolektorze ?? aha jezeli wywaliłbym cały egr to co mam zrobić z wężykami dochodzącymi do niego ?? pozdrawiam
Zobacz Profil
smoky7
Sport
Sport
 
Posty: 288
Dołączył(a): 22 listopada 2005, 18:40
Lokalizacja: Poznań/Śrem
Auto: Seat Leon

Re: Dolot i EGR

Postprzez Tonny S » 7 czerwca 2007, 00:19

smoky7 napisał(a):zaślepienie blaszką i chciałbym sie dowiedzieć który wężyk na szybko trzeba zaślepić aby egr był odłączony??
Czarny , ktory wchodzi do grzybka.


smoky7 napisał(a):Drugie pytanie to gdzie lepiej zaślepić blaszką egr czy od razu pod nim czy przy kolektorze
Nie ma znaczenia ktory.


smoky7 napisał(a):aha jezeli wywaliłbym cały egr to co mam zrobić z wężykami dochodzącymi do niego
Nic niech sobie wisza.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości