bartek-skom napisał(a):Czyli mowice zeby nie jezdzic na castrolu do 10kkm?
Pozbądź się tego z silnika.
bartek-skom napisał(a):i mam kupic jakis syntetyk wlac go i po 5kkm wymienic znow na syntetyk.
Nie "jakiś" tylko raczej miałeś podane jakie syntetyki (Mobil 1 5W50, Motul 8100 X-Cess 5W40, Motul 505.01 full, Texaco Halvoline 5W40, Valvoline MaxLife 5W40, Valvoline SynPower 5W40, ...). Pierwszą wymianę na fulla zrób teraz, następną po ok 5 kkm, później już zmieniaj normalnie co 10-15 kkm.
bartek-skom napisał(a):A czy moze to byc normalny polsyntetyk jesli tak to jaki najlepszy?
"Normalny" połsyntetyk 10W40 będzie przeważnie gorszy od półsyntetyków speniających klasę 505.01 5W40 (Texaco 505.01, Valvoline DuraBlend 5W40, Fuchs Titan SL PD 5W40, Mobil Mobil Synt S Special V 5W-40). Te ostatnie są dedykowane do diesli, mają wyższy współczynnik lepkości, lepszą pompowalność na zimno, odporność na starzenie i sprawdzają się doskonale w silnikach VP.
Jak już chcesz koniecznie uprzeć się na 10W40 to mogą to być Mobil Super S Turbo Diesel 10W40, Texaco Diesel Extra 10W40, Motul 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40, Valvoline MaxLife Diesel 10W40,