Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Bezpiecznbe obroty na trasie

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez osor » 17 stycznia 2008, 11:15

Wczoraj zrobiłem pierwsze testy na trasie i zauewazyłem ze przy 140km/h mam 3000 obr a przy 160- 3500 dalej nie sprawdzałem bo nie wiem z jaka prędkośćia obrotową można sie poruszac na trasie nie katując motoru.Terotycznie pewnie przy 180 jest 4000 a przy 200
(o ile pójdzie )4500.
Panowie pradzcie z jaka predkościa mozna śmigać po trasie?
Zobacz Profil
osor
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 16 grudnia 2007, 12:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: LEON ASV

Reklama

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez Marcin_TDI » 17 stycznia 2008, 11:26

byl juz kiedys temat o smiganiu po trasie. obroty to nie wszystko, jesli bedziesz tak szybko jezdzil longiem to olej bedzie mial za wysoka temperature co napewno nie wrozy nic dobrego dla silnika...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez osor » 17 stycznia 2008, 16:04

Tak szybko tzn jak? Jakie są optymalne obroty?Szukałem na forum ale jakoś nic nie znalazłem
Zobacz Profil
osor
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 16 grudnia 2007, 12:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: LEON ASV

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez foix » 17 stycznia 2008, 16:19

2500 -3000 ? :]
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
foix
Sport
Sport
 
Posty: 587
Dołączył(a): 17 października 2007, 19:19
Lokalizacja: Świdnica
Auto: 1P

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez Gato » 17 stycznia 2008, 16:23

osor napisał(a):Panowie pradzcie z jaka predkościa mozna śmigać po trasie?

Oczywiscie dozwolona, przewidziana dla danego typu trasy kodeksem ;]

A co do obrotow, to logicznie - tam, gdzie masz najwyzszy moment, czyli mniej wiecej jak w poscie wyzej (chyba, ze masz nietypowy program ;) )
Zobacz Profil
Gato
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 11 listopada 2006, 17:03
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: różne

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez osor » 17 stycznia 2008, 16:52

Nie chłopaki narazie seryjka , dzieki przynajmniej jestem zorientowany.
Zobacz Profil
osor
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 16 grudnia 2007, 12:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: LEON ASV

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez loozik » 18 stycznia 2008, 12:00

Gato napisał(a):A co do obrotow, to logicznie - tam, gdzie masz najwyzszy moment, czyli mniej wiecej jak w poscie wyzej (chyba, ze masz nietypowy program )


Z tym się nie zgodzę... max moment mam przy 2100, więc na autostradzie polonezy i duże fiaty będą mnie wyprzedzać :)
Ja na trasie śmigam tak do 3500 i jest wszystko OK
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
loozik
Sport
Sport
 
Posty: 380
Dołączył(a): 9 maja 2005, 20:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: lełon 1.9 TDi ASV+

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez markos » 18 stycznia 2008, 12:45

loozik napisał(a):Ja na trasie śmigam tak do 3500 i jest wszystko OK

ja do francji jechalem z srednia predkoscia 180km/h na autobahnie i wsio okey
AA CLUB MEMBER
był AHF jest 330D ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
markos
Sport
Sport
 
Posty: 803
Dołączył(a): 23 września 2005, 13:18
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon AHF

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez Phil » 18 stycznia 2008, 13:33

markos01 napisał(a):a do francji jechalem z srednia predkoscia 180km/h na autobahnie i wsio okey


znajomemu po takiej jezdzie siadla pompa wody(leon,tdi 110km).ja na trasie smigam 140-150, i nie przekraczam zazwyczaj 3 tys. obr
Piłeś nie jedź!
Nie jedziesz? Napij się !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Phil
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 19 lipca 2007, 17:01
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Superb Sportline 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez loozik » 18 stycznia 2008, 14:00

niestety nie ma reguły na to, co i kiedy siądzie - wystarczy poczytać forum. Mam znajomą, która jeździ oktawką 1.9 90km, zrobiła już 212tys i ma nadal oryginalną turbinę, pompa wody wymieniana przy rozrządzie, a dodam, że nie jeździ wolno i nie czeka, aż się olej rozgrzeje przed pałowaniem, albo turbawka ostudzi po trasie. Silnik jak na 90 chodzi całkiem dobrze i cicho.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
loozik
Sport
Sport
 
Posty: 380
Dołączył(a): 9 maja 2005, 20:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: lełon 1.9 TDi ASV+

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez iacoski » 18 stycznia 2008, 14:27

Phil napisał(a):
markos01 napisał(a):a do francji jechalem z srednia predkoscia 180km/h na autobahnie i wsio okey


znajomemu po takiej jezdzie siadla pompa wody(leon,tdi 110km).ja na trasie smigam 140-150, i nie przekraczam zazwyczaj 3 tys. obr


tak pewnie jest najbezpieczniej, o ile w PL to relatywnie rozsądna prędkość to już w dojczach na autobanie nie jest tak różowo, jadąc do essen i utrzymując prędkość 160-180 byłem jednym z najwolniejszych uczestników ruchu :zdziwko: , cały czas skrajnie prawy pas, lewym, środkiem co chwilę ktoś przelatywał z efektem bluru ;)
Forza KUBICA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
iacoski
Sport
Sport
 
Posty: 276
Dołączył(a): 17 maja 2004, 15:10
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: 2021 ST FR
Silnik: DADA 1.5

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez markos » 18 stycznia 2008, 15:19

iacoski napisał(a):tak pewnie jest najbezpieczniej, o ile w PL to relatywnie rozsądna prędkość to już w dojczach na autobanie nie jest tak różowo, jadąc do essen i utrzymując prędkość 160-180 byłem jednym z najwolniejszych uczestników ruchu :zdziwko: , cały czas skrajnie prawy pas, lewym, środkiem co chwilę ktoś przelatywał z efektem bluru ;)

w polsce jazda z takimi predkosciami nie jest za bardzo bezpieczna. Natomiast na autobahnach w nocy przy malym ruchu jest okey i wcale nieodstaje sie od reszty
AA CLUB MEMBER
był AHF jest 330D ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
markos
Sport
Sport
 
Posty: 803
Dołączył(a): 23 września 2005, 13:18
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon AHF

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez wgi » 18 stycznia 2008, 16:22

Z kuzynem jego asv smigaliśmy do austrii i z powrotem 5tka @ 3500rpm czyli ok 160-165km/h i nic się nie stało.

A co do temp oleju - przecież jest wskaźnik temperatury oleju - jak jest za wysoka to znaczy, że coś nie tak.
Ja śmigam 2500-3500rpm.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez Streat » 18 stycznia 2008, 17:21

wgi napisał(a):A co do temp oleju - przecież jest wskaźnik temperatury oleju - jak jest za wysoka to znaczy, że coś nie tak.

To jest wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej a nie oleju.
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez Gato » 18 stycznia 2008, 17:22

loozik napisał(a):
Gato napisał(a):A co do obrotow, to logicznie - tam, gdzie masz najwyzszy moment, czyli mniej wiecej jak w poscie wyzej (chyba, ze masz nietypowy program )


Z tym się nie zgodzę... max moment mam przy 2100, więc na autostradzie polonezy i duże fiaty będą mnie wyprzedzać :)
Ja na trasie śmigam tak do 3500 i jest wszystko OK


Tu chodzi o zakres obrotow i jazde ze stala predkościa, a nie "do ilu mozna krecic diesla".
Zobacz Profil
Gato
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 11 listopada 2006, 17:03
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Auto: różne

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez rafał » 18 stycznia 2008, 19:03

Ja już kilka razy zrobiłem leonem 1700km bez przerw (tylko na tankowanie) , ze średnią prędkością 140-150 km/h , obroty ok. 3000-3500 i nigdy się nic nie działo. ;] Tfu, żeby nie zapeszyć :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafał
Sport
Sport
 
Posty: 216
Dołączył(a): 24 kwietnia 2007, 18:17
Lokalizacja: Wola P./Roma
Auto: AGR by TTC

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez M@riusz » 18 stycznia 2008, 23:17

Witam
Tak sobie czytam wątek, bardzo ciekawy, ale od razu jedna mysl mi się nasuwa,
Kiedy jazda samochodem jest dośc niewygodna dla samochodu:
- kiedy jest zimny silnik
- gdy jedzimy po mieście
- gdy jezdzimy poza miastem (na 5 biegu do 2000 bo kapelusznik, powyżej bo olej sie grzeje)

:):)

Kurka niech stoi w garazu, w sumie też nie dobrze, bo akumulator i takie tam...

Taka mi się myśl nasuneła.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
M@riusz
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 16 lipca 2007, 17:36
Lokalizacja: Gdansk
Auto: Toledo 1.9 TDI 90KM

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez foix » 18 stycznia 2008, 23:28

M@riusz - hehehe, no widzisz tak to jest, tak zle i tak nie dobrze.
Przesiądzmy się na rower i będzie po problemie :D
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
foix
Sport
Sport
 
Posty: 587
Dołączył(a): 17 października 2007, 19:19
Lokalizacja: Świdnica
Auto: 1P

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez Streat » 18 stycznia 2008, 23:28

M@riusz napisał(a):(na 5 biegu do 2000 bo kapelusznik, powyżej bo olej sie grzeje)

Gdzie tak masz napisane ? Taka jazda to niszczenie silnika.
W ogóle to do bardzo ciekawych wniosków dochodzisz na podstawie tego wątku (??).

Trzeba jeździć z głową i tyle w temacie - spokojnie jadąc poczekać aż się silnik nagrzeje i nie pałować w trasie ile "fabryka dała" - każdy kto choć trochę myśli wydedukuje dlaczego
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez loozik » 19 stycznia 2008, 08:13

Gato napisał(a):
loozik napisał(a):
Gato napisał(a):A co do obrotow, to logicznie - tam, gdzie masz najwyzszy moment, czyli mniej wiecej jak w poscie wyzej (chyba, ze masz nietypowy program )


Z tym się nie zgodzę... max moment mam przy 2100, więc na autostradzie polonezy i duże fiaty będą mnie wyprzedzać :)
Ja na trasie śmigam tak do 3500 i jest wszystko OK


Tu chodzi o zakres obrotow i jazde ze stala predkościa, a nie "do ilu mozna krecic diesla".


I dokładnie o to mi chodziło... max obroty stałe na trasie dla dizelka, a bezpiecznie dizelka można kręcić w zakresie 2000-4000 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
loozik
Sport
Sport
 
Posty: 380
Dołączył(a): 9 maja 2005, 20:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: lełon 1.9 TDi ASV+

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez wgi » 19 stycznia 2008, 15:58

Streat, masz rację pomysliłem się - jest wskaźnik temp cieczy a nie oleju.
Te temp są powiązane. Nie ma możliwości żeby olej się "zagotował" a temp cieczy chłodzącej była 90st.

A co do wypowiedzi M@riusz to Marcin_TDI tak sugerował.

Obroty ok. 2000rpm, wg powszechnej opinii na forum wykańczają turbinę.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez Streat » 19 stycznia 2008, 16:01

wgi napisał(a):Te temp są powiązane. Nie ma możliwości żeby olej się "zagotował" a temp cieczy chłodzącej była 90st.

A co gdy padnie pompa wody ?? ;)
Był swego czasu taki przypadek na forum - użytkownik się zorientował dopiero gyd ogrzewania nie mógł włączyć i głowica poszła....
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Bezpiecznbe obroty na trasie

Postprzez Marcin_TDI » 21 stycznia 2008, 13:09

tak kolega napisal :
osor napisał(a):Wczoraj zrobiłem pierwsze testy na trasie i zauewazyłem ze przy 140km/h mam 3000 obr a przy 160- 3500 dalej nie sprawdzałem bo nie wiem z jaka prędkośćia obrotową można sie poruszac na trasie nie katując motoru.Terotycznie pewnie przy 180 jest 4000 a przy 200
(o ile pójdzie )4500.
Panowie pradzcie z jaka predkościa mozna śmigać po trasie?


Wynika z tego ze kolega sie pyta co bedzie gdy bedzie jezdfzil 180 i pewnie powyzej wiec odpowiedzialem ze temperatura oleju bedzie za wysoka a szczegolnie w cieplejsze letnie dni i szczegolnie ze w asv chlodnica oleju nie jest zbyt wydajna...

sugeruje wtedy zalozyc wskaznik temp oleju i obserwowac go. temp wody to nie wszystko, plyn chlodzacy ma swoja chlodnice ktora jest w pasie przednim i jeszcze mam za zadanie chlodzic olej ktory jest pewnie cieplejszy tak ??

i absolutnie nie radze mulic tez auta... ;]
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron