Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

zawias

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

zawias

Postprzez mikan » 14 grudnia 2004, 01:39

mam pytanko,pewnie juz temet byl poruszany ale szukalem w archiwum i nie znalazlem satysfakcjonujach mnie odpowiedzi,otoz jezdzilem 2 lata astra si na zawieszeniu koni zolte regulowane i sprezyny weitec czy jakos tak, zawias juz taki byl jak kupilem,bardzo dobrze mi sie jezdzilo tym samochodem pomimo ciaglych stokow i czesto wymienianych koncowek i tego ze te z amorow ciagle wylatywal olej bo niebylo nowe a niewiedzialem nawet ile maja lat ,nadszedl czas ze zaczalem jezdzic 2 miesiecznym leonem tdi 130,niby jest troszke twardy ,ponoc dobrze sie trzyma drogi ale dla mnie i tak jest wozem drabiniastym bujajacym sie jak lodka i lata na lokach i zakretach,ogolnie pobawic sie nie mozna,nie tak jak moja poprzednia furka,totez zagfladnalem sobie na wiele stronek i nie moge znalezc podobnego zestawu zawieszenia do tego modelu co mam,najbardziej to mi zalezy na amorach,wszedzie sa do golfow,do lenow tdi 90,110 itd ale do 130 nie moge znalezc,ponoc zawias taki sam jak w golfie IV ale szukam jako leon,moze ktos z was wie jakie to sa koszty,gdzie sie pytac,moze ktos ma takie amorki u siebie i potrafi je ocenic jak sie sprawuja w leonie i jakie sa konkurencyjne inne amorki w podbnej cenie i dzialaniu,w astrze mialem taczke i mnie to cieszylo,tu bym chcial miec za jakis czas to samo,prosze o pomoc jezeli nieznudziliscie sie juz odpowiedziami na te same tematy,o stukach i rozchodzacej sie budzie to wiem,znam ten temat,interesuje mnie tylko kwestia amorkow,odpowiadajacym na mojego posta w gory dziekuje

[ Dodano: Wto 14 Gru, 2004 ]
a propos duzo sie mozna dowiedziec z waszego forum na temat leonka,a jestem dosc ciekawskim wlascicelem poniewaz wszytsko przy poprzednim samochodzie robilem sam,procz zbieznosci i skrobniecia glowicy:)
Zobacz Profil
mikan
 

Reklama

Re: zawias

Postprzez Tonny S » 14 grudnia 2004, 07:54

Zawias masz taki sam jak w Golfie, Borze, Octavi (do silników tdi nie wazne czy 90 czy 130) - jak chcesz jakiś konkretny zawias to kup sobie gwinta i napewno bedziesz happy tyle ze to koszt od 3500 - 6000 zł w zależności od marki i modelu - dobre sa tez kity Eibacha, FK itp itd (2000-3000 zł) można też kupić springi H&R i amorki bilstein B8/B6 a jak wolisz bardziej komfort tyle ze blizej ziemi to polecam KYB + springi Eibacha.

Ja bym na twoim miejscu najpierw zainwestował w kółeczka min. rozmiar 17'
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: zawias

Postprzez Barth » 14 grudnia 2004, 09:42

mikan napisał(a):
[ Dodano: Wto 14 Gru, 2004 ]
a propos duzo sie mozna dowiedziec z waszego forum na temat leonka,a jestem dosc ciekawskim wlascicelem poniewaz wszytsko przy poprzednim samochodzie robilem sam,procz zbieznosci i skrobniecia glowicy:)



Mikan mamy nadzieje ze jak juz bedziesz wiedzial wszystko to pomozesz innym uztkownikom w pracy z ich autkiem :)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: zawias

Postprzez Gość » 14 grudnia 2004, 11:10

jest jakas promocja teraz chyba KONI amorki ze sprezynami oczywiscie regulowane cos ok 2000 zl
Zobacz Profil
Gość
 

Re: zawias

Postprzez mikan » 14 grudnia 2004, 19:52

hmm,ja mam ciup inny plan na wyglad mojego leona, chce zalozyc borbety t na 16 przod 7.5 a tyl 8.5 albo 9 cali zeby sie opiely ladnie jakies 215 albo 225 i posadzic go konkretnie i usztywnic,zalozyc gorna i dolna rozporke z przodu i moze jakas z tylu,pozostac na seryjmych zderzekach,i sciagnac go do gleby zawiasem bez wspomagania sie zderzakami i progami,taki mam zamiar,okaze sie jak to wyjdzie,duzo jest leonow z zestawem zderzakow od ts-a albo cupry r a ja chce inaczej poprostu i nie tak jak wszyscy :), jeszcze jest taka kwesta ze nie kazdemu sie podoba leon z alusami z wielkim polerowanym rantem,ale fure robi sie pod siebie a nie dla poblicznosci,byleby tylko nie zajezdzalo wiejskim tuningiem :),ale to narazie plany i czas pokaze czy je wprowadze w zycie :)

[ Dodano: Wto 14 Gru, 2004 ]
aha dziwi mnie jeszcze fakt ze tdi 90 ma taki sam zawias jak 130,bo masa fury sie zwieksza wraz z moca,bo w beznynach sa inne zawiasy nawet kiedy moc rozni sie nieznacznie np 10 lub 20 km,ale wieze wam na slowo skoro juz sie w to bawiliscie w leonkach
Zobacz Profil
mikan
 

Re: zawias

Postprzez Tonny S » 14 grudnia 2004, 20:18

mikan, jesli chodzi o mase tdi tam sie nic praktycznie nie zmienia stad jedno zawieszenie inne jest tylko w wersjach Sport , TS (obecnie FR) jest obnizone o 15mm i utwardzone. W benzynie jest inaczej bo zwieksza sie masa silnika ze wzgledu na rozna pojemnosc skokowa w tdi masz jedna 1.9 - chcesz zrobic taki niemiecki style ?? z doswiadczenia wiem ze z FWD dziwnie sie smiga w takiej konfiguracji jaka podajesz - twoje auto i najwazniejsze by sie tobie podobalo i dobrze smigalo.


BTW Jak bys potrzebowal dolna rozporke posiadam nowa OMP
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: zawias

Postprzez mikan » 14 grudnia 2004, 23:22

eee a co tu oznacza skrot FWD i dlaczego masz zle doswiadczenie z ta konfiguracja bo nie zaczajilem, i tam samo BTW,i z ciekawosci ile za rozporke,moze skorzystam ? a propo masy furki to tdi 90 jest lzejsza od tdi 130 o 100 kilogramow,dla mnie to nie ma az takiego znaczenia, z tego co mowisz dla zawiasu tez nie,choc nadal mnie to dziwi,co do niemeckiego stylu to taki zamierzam zrobic , a co bedzie to jeszcze nie wiem, jestem fanem takiego stylu i taki reprezentowalem przez ostatnie 2 i pol roku,chcuialbym kontynuowac to,mam nadzieje ze leonem mi sie tez uda,jest to tansza alternatywa niz spojlery itd,ale nie dlatego wybralem ten styl,np kaske wydana na plastiki mozna zainwestowac w co innego,np jeszcze lepszy gwint albo kolka albo pogrzebac w silniku konkretnie,ja nie mam tylko kaski zeby sie zajac wszytskim wiec zajme sie w przyszlosci zawiasem, prosze o odpowiedz
Zobacz Profil
mikan
 

Re: zawias

Postprzez Tonny S » 15 grudnia 2004, 07:48

mikan napisał(a):eee a co tu oznacza skrot FWD
Napęd na przednią oś.

mikan napisał(a):dlaczego masz zle doswiadczenie z ta konfiguracja bo nie zaczajilem,
Bo poza wyglądem nic to nie daje - takie rozwiązanie nie jest zalecane do aut przednio napedowych no chyba ze nie bedzie dużej roznicy pomiedzy przodem a tyłem.
mikan napisał(a):tam samo BTW,
By The Way
mikan napisał(a):ciekawosci ile za rozporke,moze skorzystam ?
Nie mam pojęcia sprawdz cene nowej a ja zrobie jakis rabacik.
mikan napisał(a):a propo masy furki to tdi 90 jest lzejsza od tdi 130 o 100 kilogramow,dla mnie to nie ma az takiego znaczenia, z tego co mowisz dla zawiasu tez nie,choc nadal mnie to dziwi,
Czemu dziwi ?? ta roznica która podałeś to waga wyposażenia - z wiekszym wypasem jest 130 dlatego jest cięższa no silnik może być cięższy o większa turbinke to wszystko.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: zawias

Postprzez mikan » 19 grudnia 2004, 14:28

czaje, nie mam jak i gdzie sprawdzic ceny tej rozporki
Zobacz Profil
mikan
 

Re: zawias

Postprzez Rabi » 11 stycznia 2005, 12:53

Jak chcesz, to ja mam sprezyny H&R do Leona tdi...
Zobacz Profil
Rabi
 

Re: zawias

Postprzez przemas » 12 stycznia 2005, 15:02

Tak jak rozmawialismy na gg pozbieraj kaskę na cały kit bo w innym wypadku oprócz spieprzonych amorków w szybkim tempie,rozwalisz pokrywę pod silnikiem poniewaz autem strasznie buja i dzięki temu często nurkuje przed skrzyzowaniem gdzie obdziera się o koleiny.ja mam sprezyny Eibacha i jak dla mnie porazka auto zachowuje się fatalnie przy wyzszych prędkosciach np:Hamując.Wymieniłem na zime na seryjne spręzyny i auto stało się duzo bardziej przewidywalne.Zbieram teraz na jakies amorki i wsadzam na lato razem ze spręzynami.


pozdro[/fade]
DARK KNIGHTS tdi squad

powered by COMPSPORT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przemas
Sport
Sport
 
Posty: 695
Dołączył(a): 5 kwietnia 2004, 15:48
Lokalizacja: krakow/bielsko
Auto: Leonsio II BKD+

Re: zawias

Postprzez mikan » 12 stycznia 2005, 18:31

thx za info
Zobacz Profil
mikan
 

Re: zawias

Postprzez Barth » 12 stycznia 2005, 18:42

przemas, w 130 sa juz zupelnie inne amorki z tego co pamiętam wiec nie mozan tego porownywac do naszych 90 :)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: zawias

Postprzez Łuki » 14 stycznia 2005, 11:40

Mikan jest jeszcze jedna rzecz o której powinieneś wiedzieć.
TDI mają bardzo nisko umieszczona miskę olejową. Jak za bardzo zglebisz auto to po prostu będziesz szurał non stop michą po ziemi.
Sa oczywiście metalowe osłony itp ale to i tak nie zmienia faktu że będziesz przycierał spodem.

Ja w swoim TDI (90 ) założyłem zawieszenie firmy FK.
Jest to niemiecka firma która robi uważam dobre zawieszenia i nie tylko.
Cały zestaw ( sprężyny i amory ) to koszt 1700 PLN.
Samochód opadł o 35 do 40 mm co uważam że na TDI jest wystarczające.
Nie miałem kłopotów z miską ( nigdy jej nie urwałem :wink: ) ale trzeba było uważać jak i gdzie się jeździ.
Charakterystyka zawieszenia była super - trzymał się w zakrętach bardzo dobrze a i na dołach nie było "efektu wozu drabiniastego".
Polecam ten zawias.

Co do felg to lepiej nie zmieniaj szerokości felg przód z tyłem tylko montuj jednakowe i to 17 minimum.A najlepiej 18.

Pozdrawiam
elo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Łuki
Sport
Sport
 
Posty: 705
Dołączył(a): 30 marca 2004, 13:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BMW 320d Touring

Re: zawias

Postprzez mikan » 14 stycznia 2005, 12:07

hmm,w poprzedniej furce a mianowicie oplu astrze f mialem amorki koni zolte i sprezyny waitec`a czy jakos tak,mialem tez wlasnej roboty blache pod silnikiem i na alusach blacha byla 10 cm nad ziemia, przyzwyczajilem sie ze wjezdzajac na koleiny leca iskry i mialem z tego zwale bo nic sie przez to nie psulo,gorzej bylo przy wiekszych predkosciach odbic sie blacha od podloza,mysle ze w leoniku tez zdecyduje sie na koni z tego wzgledu ze maja regulacje twardosci,nie wiem jeszcze jak z doborem sprezyn,chcialbym zeby leos byl maksymalnie niski,a pozostane przy standardowych zderzakach zeby nimi nie chaczyc,i alusy mi narazie wystarczaja, chociac marza mi sie borbety t,r16 x 9 calitylko przy wiekszym posadzeniu nie beda mi sie miescic w przednich nadkolach,a jak z twardoscia w tym zawieszeniu FK ? bo u mnie w astrze na maxymaknym utwrdzeniu tyl niewiele sie uginal
Zobacz Profil
mikan
 

Re: zawias

Postprzez MW » 15 stycznia 2005, 22:49

ja mam na serii amorach springi eibacha i wszystko jest super. Autko trzyma sie pewnie i nic nie myszkuje na "trasie"
BTW Toony a ile takie amorki KYB kosztują pod moje sprężynki -30mm
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: zawias

Postprzez Tonny S » 15 stycznia 2005, 23:20

mw1978 napisał(a):ja mam na serii amorach springi eibacha i wszystko jest super. Autko trzyma sie pewnie i nic nie myszkuje na "trasie"
BTW Toony a ile takie amorki KYB kosztują pod moje sprężynki -30mm
Podstawowe Exel-G od 800-1200 zl - jak chcesz takie na wiecznosc kup B6 lub B8
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: zawias

Postprzez przemas » 16 stycznia 2005, 00:24

mw1978 napisał(a):ja mam na serii amorach springi eibacha i wszystko jest super. Autko trzyma sie pewnie i nic nie myszkuje na "trasie"


No dlatego,ze masz lzejszy silnik niz w dieslu i miska nie siedzi tak nisko :wink:

pozdro
DARK KNIGHTS tdi squad

powered by COMPSPORT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przemas
Sport
Sport
 
Posty: 695
Dołączył(a): 5 kwietnia 2004, 15:48
Lokalizacja: krakow/bielsko
Auto: Leonsio II BKD+

Re: zawias

Postprzez MW » 16 stycznia 2005, 19:45

przemas napisał(a):
mw1978 napisał(a):ja mam na serii amorach springi eibacha i wszystko jest super. Autko trzyma sie pewnie i nic nie myszkuje na "trasie"


No dlatego,ze masz lzejszy silnik niz w dieslu i miska nie siedzi tak nisko :wink:

pozdro


W tym sie z tobą zgadzam w całej rozciągłości :-D
Zobacz Profil
MW
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:07
Lokalizacja: Poznań
Auto: Audi S3 8V sedan
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: zawias

Postprzez Łuki » 16 stycznia 2005, 22:55

mikan napisał(a):a jak z twardoscia w tym zawieszeniu FK ? bo u mnie w astrze na maxymaknym utwrdzeniu tyl niewiele sie uginal


Co do twardości podczas pokonywania nierówności to nie jest to wóz drabiniasty - nie jest bardzo twardy i mozna nawet mówic o komforcie.
Natomiast w zakrętach samochód jest sztywny i bez obaw można śmigać z dużymi prędkościami.
elo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Łuki
Sport
Sport
 
Posty: 705
Dołączył(a): 30 marca 2004, 13:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BMW 320d Touring

Re: zawias

Postprzez mikan » 18 stycznia 2005, 20:15

hmm. to mysle ze dla mnie lepszym rozwiazaniem bedzie zolte koni albo bilstein,jezeli juz sie zdecyduje na zmiane amorow,ale dzieki za opinie i info,a jak wyglada ze sprezynami ? ktore najbardziej obizaja i cos tam utwardzaja? bo tez bywa czasem efekt utwardzenia
Zobacz Profil
mikan
 

Re: zawias

Postprzez Asgaard » 18 stycznia 2005, 22:27

Ja mam aktualnie sprężyny H&R, większość narzeka, że są za twardze ale jak dla mnie są ok, niestety obudowa pod silnikiem wytrzymuje góra 2 sezony, dlatego mam zamiar doinwestować i wstawić gwint pewnie też H&R
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: zawias

Postprzez mikan » 19 stycznia 2005, 12:52

ale masz diesla czy beznzyne?
Zobacz Profil
mikan
 

Re: zawias

Postprzez Asgaard » 19 stycznia 2005, 13:22

tdi
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: zawias

Postprzez kierownik » 13 grudnia 2008, 20:31

witam, a jakie sprężyny do leona top sport arl zeby usiadł 3-4 cm pamietajcie ze seryjnie jest o 15mm niżej :)
Zobacz Profil
kierownik
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 11 września 2008, 08:56
Lokalizacja: pomorze
Auto: leon 1P BWJ

Re: zawias

Postprzez Monika » 15 grudnia 2008, 08:45

kierownik, zapoznaj się proszę na początek z regulaminem i przywitaj w odpowiednim do tego temacie.
Grzeczne dziewczynki pójdą do nieba, niegrzeczne dostaną się wszędzie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Monika
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1686
Dołączył(a): 29 grudnia 2004, 08:00
Lokalizacja: Polska
Auto: :)


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron