Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez oczkolek » 29 lipca 2008, 12:52

bono, podaj dokładnie symbol płynu ATE.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Reklama

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez jaro4444 » 29 lipca 2008, 20:51

Oczkol chcesz butelkę ATE? ;)
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez bono » 29 lipca 2008, 21:01

oczkolek napisał(a):bono, podaj dokładnie symbol płynu ATE.

03.9901-5802 ATE
Obrazek
mtz napisał(a):bono, ale tak czy tak, to kodowanie trza by mocniej rozkminic... u nas (czyt. Jacek i ja) widac roznice!

widać , czy czuć ;-) ??
Powiem szczerze, teraz to jest takie pierdol.... po wciśnięciu hamulca, że aż flaki wyrywa :D :piwko:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez oczkolek » 31 lipca 2008, 07:46

jaro4444 napisał(a):Oczkol chcesz butelkę ATE? ;)


Pogadamy na ten temat jak przyjadę z wakacji.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Sly » 6 sierpnia 2008, 20:36

Witam

Chciałbym się was zapytać odnośnie kloców EBC green.

A mianowicie którą stroną powinno się założyć do tarczy, tą co jest pomalowana na zielono czy ta co są napisy?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sly
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 14:22
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon I 110 tdi ++

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez IceMan » 6 sierpnia 2008, 22:21

Sly, kolego Ty sobie drwisz z nasz czy powaznie pytasz? Jak sie przypatrzysz na klocku jedna strona to ta scierna ktora dotyka do tarczy a druga metalowa ktora lezy w jarzmie. Nie widzialem EBC Green ale to nie ma znaczenia abys tylko blachy nie przylozyl do tarczy. Popatrz troche a napewno dojdziez do tego ;)
Zobacz Profil
IceMan
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 3 kwietnia 2007, 23:06
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon FR

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Sly » 7 sierpnia 2008, 05:52

NO raczej nie drwię, zastanawiam się czy mi dobrze klocki założyli. Jestem ekonomista a nie mechanikiem, więc się pytam chłopaków którzy mieli je założone w wcześniej jak to u nich wyglada. ja nawet nie widziałem ich wcześniej na oczy tylko kupiłem części. A problem może być całkiem poważny, jeżeli źle mi je założyli
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sly
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 14:22
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon I 110 tdi ++

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Kozak » 7 sierpnia 2008, 09:13

Sly napisał(a):problem może być całkiem poważny, jeżeli źle mi je założyli


klocków nie da się założyć odwrotnie

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez nixu » 7 sierpnia 2008, 09:38

Kozak napisał(a):
Sly napisał(a):problem może być całkiem poważny, jeżeli źle mi je założyli


klocków nie da się założyć odwrotnie


Nie wiem jak wygląda to dokładnie w leonie, ale w ibizie da rade założyć na odwrót.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Sly » 7 sierpnia 2008, 09:40

dziś sie przyjrzałem lepiej i są dobrze założone. Kamień mi z serca spadł. dzięki za pomoc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sly
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 14:22
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon I 110 tdi ++

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Kozak » 7 sierpnia 2008, 11:08

W Leonie nie da się założyć odwrotnie , EBC Green Stuff mają na klocku do tłoczka blachę która wchodzi w tłok , druga strona niema blachy .

Obrazek

Obrazek

IceMan napisał(a):Sly, kolego Ty sobie drwisz z nasz czy powaznie pytasz? Jak sie przypatrzysz na klocku jedna strona to ta scierna ktora dotyka do tarczy a druga metalowa ktora lezy w jarzmie. Nie widzialem EBC Green ale to nie ma znaczenia abys tylko blachy nie przylozyl do tarczy. Popatrz troche a napewno dojdziez do tego


nie zrozumiałeś pytania , nie chodziło o metalową stronę klocka a o blachę widoczną na pierwszym zdjęciu :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Sly » 7 sierpnia 2008, 11:17

Dzięki właśnie o to mi chodziło, i jest dobrze założone. (bardzo pomocne te zdjęcia)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sly
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 14:22
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon I 110 tdi ++

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez nixu » 7 sierpnia 2008, 11:54

Kozak, no dobra ;) w ibizie oby dwa klocki mają blaszki i idzie je założyć na odwrót - ale na odwrót nie oznacza żeby pchać je blaszkami do tarczy ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nixu
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2635
Dołączył(a): 22 kwietnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Śląsk
Auto: IX

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Kozak » 24 października 2008, 11:46

chcę wymienić płyn hamulcowy w mojej padlinie na ten polecany przez Was ATE SL , ale on występuje w 2 wersjach SL i SL 6 podobno przeznaczony do samochodów z ESP , który mam kupić aby był lepszy i było najlepiej ??

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Tommi » 30 listopada 2008, 18:13

Jednak i mi udało sie pogiac zimmermanny sport (nawiercane) 280mm z mintexami :(
Na wiosne planuje 288mm i mam takie pytanko odnosnie zmian zwiazanych z siła wspomagania. Czytalem ze cos tam zmienialiscie, czy jest to konieczne? U mnie tak jak juz pisalem na forum servo lubi sobie syczec (pedał hamulca) i boje sie ze jak zmienie sile hamowania to moze sie tam cos rozleciec :( Co myslicie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommi
Sport
Sport
 
Posty: 679
Dołączył(a): 12 sierpnia 2007, 10:06
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Sammael » 30 listopada 2008, 20:45

TOMMI napisał(a):Na wiosne planuje 288mm

Nie jesteś zainteresowany kupnem takich zacisków?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Tommi » 30 listopada 2008, 21:13

Musze miec chyba komplet do ASV: zaciski, zwrotnice, jarzma?
Nie mam jeszcze nic ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommi
Sport
Sport
 
Posty: 679
Dołączył(a): 12 sierpnia 2007, 10:06
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Sammael » 30 listopada 2008, 21:20

zaciski i jarzma, nawet dobre klocki mam ale nie mam zwrotnic bo zostają u mnie. Tzn mam zwrotnice jedne z ASV a drugie z ibizy BPX tylko nie jestem pewien czy BPX a ASZ/ARL to to samo, porównanie numerów w ETCE nic nie da, będę musiał dorwać luzem zwrotnice ARL i porównać ją z BPXową.

Koniec OT - w razie czego PW
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Tommi » 8 grudnia 2008, 22:32

Panowie czy to prawda ze byly jakies dwa rodzaje zaciskow 288mm?
Lukas i jeszcze jakieś a jezeli byly to czy jest miedzy nimi jakas roznica?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommi
Sport
Sport
 
Posty: 679
Dołączył(a): 12 sierpnia 2007, 10:06
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez belzi » 8 grudnia 2008, 23:05

Mnie wiadomo jedynie o ATE,
Moze tarcze rozne wkladali
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Tommi » 9 grudnia 2008, 13:43

Na zacisku jest znaczek VW troszke nizej napis Lucas E 013 i pod tym wszystkim nr 32327335/4 i jeszce z boku jest duze 54.
Nadaje sie to do mnie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommi
Sport
Sport
 
Posty: 679
Dołączył(a): 12 sierpnia 2007, 10:06
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Lucjan » 9 grudnia 2008, 13:59

TOMMI napisał(a):Panowie czy to prawda ze byly jakies dwa rodzaje zaciskow 288mm?
Lukas i jeszcze jakieś a jezeli byly to czy jest miedzy nimi jakas roznica?


Z przodu tylko i wyłacznie ATE 288-312mm jarzma też ATE
tył TRW jarzma i zaciski 256mm
Pozdrawiam
Lucjan
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez tomek_ibiza » 10 grudnia 2008, 00:53

Lucjan napisał(a):
TOMMI napisał(a):Panowie czy to prawda ze byly jakies dwa rodzaje zaciskow 288mm?
Lukas i jeszcze jakieś a jezeli byly to czy jest miedzy nimi jakas roznica?


Z przodu tylko i wyłacznie ATE 288-312mm jarzma też ATE
tył TRW jarzma i zaciski 256mm



Ja u siebie w Ibi 6L miałem zacisk Lucas w heblu 288mm więc jak to jest ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomek_ibiza
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 28 września 2006, 23:25
Lokalizacja: BZA / W-wa
Auto: Octavia 1U

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez grabarz18 » 10 grudnia 2008, 16:27

Panowie, szykuje mi się wymiana tarcz na przedzie i tyle i jak czytam o tym na form to coraz częściej przychodzi mi na myśl ... a może wymienić przód na 288? Wiem że taniej wyjdzie wymienić tarcze i klocki 280 ale jak mają się giąć to dziękuję. Przyznam szczerze że jestem w tym zielony wiec pytanie do was:
1. Czy różnica jest faktycznie odczuwalna w tych hamulcach?
2. Co (konkretnie) muszę wymienić mając serię 280?
3. Jaki jest koszt takiej zmiany?

Zależy mi zwłaszcza na koszcie bo ostatnio mnie Leo sporo kosztuje więc muszę sobie policzyć czy zainwestować od razu w 288 czy jeszcze przejechać jeden komplet 280 i dopiero później wymieniać na 288.

Jeżeli chodzi o 312mm to już odpadają ze względu na fakt konieczności wymiany kół na większe niż 15" co przy dopiero zakupionych zimówkach 15 jest dla mnie nie do przyjęcia :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez DarX86 » 9 maja 2012, 19:23

temat już leciwy ale tylko takie szybkie pytanko do jakiegoś znawcy: czy komplet z tego linku podejdzie P&P do ASV na zmianę 280 na 288? Dzięki za odp. Pozdr
http://allegro.pl/zwrotnica-piasta-tarc ... 05319.html
Zobacz Profil
DarX86
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 6 września 2010, 11:52
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: Seat Leon (2002)

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez bartek_wm » 9 maja 2012, 20:38

DarX86, podejdzie
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Martinus1985 » 9 maja 2012, 20:40

Taki mod raczej nieopłacalny .
Jak coś lepiej dołożyć i przejść na 312.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez DarX86 » 9 maja 2012, 20:56

dzięki za szybką odp, biorąc pod uwagę dwa komplety felg i opon 15 cali i to że standardowe 280 znów się pokrzywiły i konieczność wymiany tarcz na nowe zbliża się wielkimi krokami, to opłacalność uważam za znośną tym bardziej jeśli uda mi się znaleźć komplet jeszcze z tarczami które dadzą radę chociaż z jednym kompletem klocków. a potem zobaczymy może opony się skończą i pomyślimy wtedy dopiero nad większymi felgami i 312. Ale to też jeśli moc pójdzie w górę w między czasie:) czas pokaże na razie wole założyć 288 niż kupować nowe tarcze i klocki do 280.
Zobacz Profil
DarX86
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 6 września 2010, 11:52
Lokalizacja: Skierniewice
Auto: Seat Leon (2002)

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez RaDeK86 » 10 maja 2012, 15:54

Ale to chyba jest komplety tylko na lewa stronę?? W opisie aukcji... "STRONA LEWA" a prawa to gdzie? :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Martinus1985 » 10 maja 2012, 16:14

RaDeK86 napisał(a):Ale to chyba jest komplety tylko na lewa stronę?? W opisie aukcji... "STRONA LEWA" a prawa to gdzie? :P

Prawa drugie tyle. :mrgreen:
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez SerAcer » 11 maja 2012, 00:38

Tak z ciekawości to co wy robicie z tymi tarczami 280 że tak sie krzywia? Troche stracha mi napędzacie. Mam nawiercane mikody juz ponad 10k przebiegu i na klockach ferrodo autko super hamuje. Na 288 jest az taka różnica?
Kolejne pytanie to czy pod 312 podejda felgi 16? Bo z 15 na zime trzeba by juz chyba zrezygnować.
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez kruszyna » 11 maja 2012, 06:15

pod 16 w stali sie mieszcza, nie wiem jak z alu ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kruszyna
Sport
Sport
 
Posty: 613
Dołączył(a): 13 marca 2007, 00:22
Lokalizacja: Slask
Auto: 1M

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez SerAcer » 11 maja 2012, 09:33

Felgi mam z golfa IV GTI. Te BBS'y z rantem, i o ile dobrze patrze to w tym golfie tarcze z przodu były 312. Czyli teoretycznie powinny podejść.
Opłaca sie robić 288? Bo korci mnie poczekać troche dluzej i przyłożyc 312, a potrzebny jest jakiś bodzieć zewnętrzny który mnie ukierunkuje xD
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez GangstaMarc » 11 maja 2012, 10:35

kruszyna napisał(a):pod 16 w stali sie mieszcza, nie wiem jak z alu ;)


U mnie w 16" alu wchodziły bez problemu 312mm. Najlepiej by było przymierzyć bo w przypadku jakichś dziwacznych kształtów felgi może być problem, ale to mało prawdopodobne :)
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez kruszyna » 11 maja 2012, 10:38

dokladnie, w przypadku alu raczej powinno sie przymierzyc ;)
ja z 280 przeszedlem na 288 i teraz bede przechodzil na 312, ale to juz osobna kwestia kazdego ;)
po czasie wiem, ze zrobilbym odrazu 312, ale wtedy kupilem zwrotnice kompletne z 288 wiec nie wybrzydzalem :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kruszyna
Sport
Sport
 
Posty: 613
Dołączył(a): 13 marca 2007, 00:22
Lokalizacja: Slask
Auto: 1M

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez grabarz18 » 11 maja 2012, 11:38

SerAcer napisał(a):Tak z ciekawości to co wy robicie z tymi tarczami 280 że tak sie krzywia? Troche stracha mi napędzacie.

Taka już jest specyfika tych tarcz i zacisku, że tarcze lubią się giąć, zwłaszcza jak dostaną mocniej w kość. Sam miałem u siebie 280 (w poprzednim leonie) i tarcze przetrwały bez bicia ale znane na forum są przypadki gięcia się tych tarcz.

SerAcer napisał(a):Mam nawiercane mikody juz ponad 10k przebiegu i na klockach ferrodo autko super hamuje

Przejdź na 288, a sam stwierdzisz, że nie miałeś do tej pory hamulców :P niby 8mm różnicy ale zmiana zacisku robi robotę i polecam każdemu.

Martinus1985 napisał(a):Taki mod raczej nieopłacalny .

Jak kolega wspomniał, wiązałoby się to u niego z koniecznością wymiany wszystkich felg i opon. Do tego należy pamiętać, że tarcze 312 są droższe od 288. Kolejna sprawa, to seryjne 280 były montowane w słabszych wersjach leonow (w dieslu do 110KM) i jeżeli ktoś ma serie np 110KM to 288 w zupełności wystarczy.
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez creative1432 » 15 maja 2012, 19:13

odgrzeje kotleta.

Mam pytanie: chce przejść na 288

posiadam tarcze klocki jarzma zaciski oraz zwrotnice teraz mam pytanie jak to założę to jeszcze muszę pompę abs przeprogramować może mi ktoś powiedzieć jak to mam zrobić?
Zobacz Profil
creative1432
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 30 października 2011, 22:35
Lokalizacja: Zawoja
Auto: Seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez kruszyna » 16 maja 2012, 06:18

niczego nie przeprogramowywalem ;)
podejrzewam, ze tez nie musisz...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kruszyna
Sport
Sport
 
Posty: 613
Dołączył(a): 13 marca 2007, 00:22
Lokalizacja: Slask
Auto: 1M

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez krysbi90 » 17 maja 2012, 18:28

Panowie ten komplet podejdzie pod leona? http://moto.allegro.pl/kompletne-hamulc ... 21059.html

Wiem,że jeszcze musialbym miec zwrotnice... to chyba wszystko tak?
Interesuje mnie tylko przed z tej aukcji takze musze sie dogadac jeszcze z gosciem jesli by pasowaly
był 1.6 16v----> jest SWAP AUQ+FMIC\TIP\DP3''\380ccm\1.1bar :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krysbi90
Sport
Sport
 
Posty: 218
Dołączył(a): 13 marca 2011, 18:01
Lokalizacja: CT/CWA
Auto: Leon 1m
Silnik: AUQ 1.8

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Martinus1985 » 17 maja 2012, 18:32

Przechodząc z 280 na 288mm wg mnie jest nieopłacalne. Tarcze będą większe o 8mm a jak to się ma z efektywnością lepszego chamowania ?? Wg mnie nie bedzie sporo lepiej.
Ale może wypowiedzą sie fachowcy.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Klikoś » 18 maja 2012, 11:21

W 1.6 jak dobrze pamiętam jest 256mm, więc bez zwrotnic ani rusz. Do tego zaciski, jarzma, tarcze, klocki. Ja bym poszukał całego zestawu, pewnie wyjdzie taniej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez grabarz18 » 18 maja 2012, 12:00

Martinus1985 napisał(a):Przechodząc z 280 na 288mm wg mnie jest nieopłacalne. Tarcze będą większe o 8mm a jak to się ma z efektywnością lepszego chamowania ?? Wg mnie nie bedzie sporo lepiej.
Ale może wypowiedzą sie fachowcy.

Gdybyś poczytał trochę to wiedziałbyś, że w tym przypadku nie te 8mm stanowi różnicę, a ZACISK, który jest taki sam jak przy 312mm i jest dużo lepszy od tego w 280mm. I będzie spooooooro lepiej. Robiłem w swoim poprzednim Leonie takiego swapa to wiem jaka jest różnica.
Uprzedzam pytanie "to czemu nie przechodzić od razu na 312mm"
- bo nie każdy od razu potrzebuje 312 - np w serii 110KM
- bo 312mm = minimum 16" felga a wiele osób z 280mm ma koła 15"
Klikoś napisał(a):W 1.6 jak dobrze pamiętam jest 256mm, więc bez zwrotnic ani rusz. Do tego zaciski, jarzma, tarcze, klocki. Ja bym poszukał całego zestawu, pewnie wyjdzie taniej.

Czy to 256mm, czy 280mm nie ma różnicy. W obu przypadkach konieczna jest wymiana zwrotnic. Zwrotnic nie wymieniamy przy przesiadce 288 -> 312
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez krysbi90 » 19 maja 2012, 09:18

Rozumiem,że od arl-a podejdzie komplet ze zwrotnicami p&p pod 1.6 tak??? bo ogólnie nie wiem czego szukać żeby dobrze kupić...
był 1.6 16v----> jest SWAP AUQ+FMIC\TIP\DP3''\380ccm\1.1bar :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krysbi90
Sport
Sport
 
Posty: 218
Dołączył(a): 13 marca 2011, 18:01
Lokalizacja: CT/CWA
Auto: Leon 1m
Silnik: AUQ 1.8

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Sowa » 19 maja 2012, 12:01

grabarz18 napisał(a): I będzie spooooooro lepiej.

Tu bym się kłócił. Jeżdże na codzień zarówno asv i arl i różnic w hamulach wielkich nie ma, nawet bym powiedział, że w asv lepiej "czuć" hamulce pod nogą. Jedynym plusem za 288mm jest to, że wolniej puchnie przy szybszej jeździe. Na codzień szkoda kasy, według mnie oczywiście...
Obrazek
TDI by TTC
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sowa
Sport
Sport
 
Posty: 345
Dołączył(a): 16 sierpnia 2006, 14:20
Lokalizacja: Bochnia
Auto: Leon

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez borowa » 20 maja 2012, 07:41

Sowa napisał(a):Tu bym się kłócił. Jeżdże na codzień zarówno asv i arl i różnic w hamulach wielkich nie ma, nawet bym powiedział, że w asv lepiej "czuć" hamulce pod nogą.

Widzę, że mamy te same odczucia :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez bartek_wm » 20 maja 2012, 09:17

Sowa napisał(a):Jedynym plusem za 288mm jest to, że wolniej puchnie przy szybszej jeździe

I właśnie po to ta modyfikacja.
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez Martinus1985 » 20 maja 2012, 09:23

Panowie.
Przeczytałem ten wątek i widzę , że chwalicie sobie zmianę hebli 280mm--->288mm. Zbliża mi się wymiana przednich tarcz i zastanawiam się czy nie zrobić takiego mod-a. W związku z tym mam pytanko.
Rozumiem aby wszytko grało to muszę mięć zwrotnicę + jarzma + zaciski + tarcza czy zwrotnicy nie muszę ??
Z góry dziękuje za odpowiedź.

Pozdro
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Odp: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez RaDeK86 » 20 maja 2012, 12:31

Ile razy mozna pisac to samo... MUSZA BYC ZWROTNICE przy zmianie z 280 -> 288 :wink:

Ps: Czytaleś post grabarza?

Wytapane z P500
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RaDeK86
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 23 stycznia 2010, 20:53
Lokalizacja: NEBraska
Auto: OOOO
Silnik: turbo diesel inny

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez grabarz18 » 20 maja 2012, 20:55

Sowa napisał(a):
grabarz18 napisał(a): I będzie spooooooro lepiej.

Tu bym się kłócił. Jeżdże na codzień zarówno asv i arl i różnic w hamulach wielkich nie ma, nawet bym powiedział, że w asv lepiej "czuć" hamulce pod nogą. Jedynym plusem za 288mm jest to, że wolniej puchnie przy szybszej jeździe. Na codzień szkoda kasy, według mnie oczywiście...

Ja przesiadałem się w AHF z 280 na 288 i różnica była odczuwalna, czego nie mogę znowu powiedzieć o różnicy po przesiadce 288 -> 312 w swoim ARL :P, ale nie mówimy tutaj jakie kto miał odczucia.
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: [1M] Modyfikacja hamulców z 280 -> 288 mm.

Postprzez creative1432 » 25 maja 2012, 07:58

odgrzeje kotleta...
Mam pytanie planuje swap z 280/288 i mam pytanie
posiadam już zwrotnice jarzma zaciski tarcze klocki będę również wymieniał przewód hamulcowy oraz płyn hamulcowy i moje pytanie po zrobieniu tego wszystkiego w jaki sposób mam prze kodować pompę abs chodzi mi konkretnie o liczby jakie mam zmienić, żeby to wszystko chodziło tak jak bóg przykazał ?
oraz mam pytanie kto takie kodowanie potrafi zrobić? okolice krk, sucha beskidzka, wadowice, żywiec.
koła 17'' 215/45 r17 tarcza 288mm

a kodowanie mam takie:

kodowanie - 18945
komponent ESP 20CANU005
kod serwis- WSC00046
Zobacz Profil
creative1432
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 30 października 2011, 22:35
Lokalizacja: Zawoja
Auto: Seat leon
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości