Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez vortis » 25 lutego 2006, 13:06

adamtower, I to jeszcze na czarno :evil:

Dodam jeszcze jedno co mnie dziwi: za naszą wschodnią granicą paliwo jest za ok ~ 2.50 zł, tańsze od naszego bo tam mniej zarabiają - logiczne. Ale dlaczego cena naszego paliwa i np. francuskiego jest taka sama, skoro przeciętny miłosnik żabich udek zarabia 6 razy wiecej niż my ?? Cena 1 litra bezołowiowej w Polsce powinna kosztować ok 2.80 PLN, wtedy i wzrost gospodarczy by sie ruszył z miejsca i w sumie wiecej za niz przeciw. A teraz wysokie akcyzy, vat podbijaja cene (58%) a kasa idzie do i tak wiecznie dziurawego budrzetu. Paranoja....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vortis
Sport
Sport
 
Posty: 510
Dołączył(a): 15 grudnia 2005, 11:56
Lokalizacja: Tychy
Auto: ?

Reklama

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Łuki » 27 lutego 2006, 10:40

Odpowiedź dotycząca ceny paliw jest prosta.
U nas każdy jednym rzutem chce zostać miliarderem.
Nikt nie jest przyzwyczajony do wzbogaciania się w dłuższym okresie czasu.
Każdy chce jednym sztosem zarobić na całe życie.
Dotyczy to zarówno drobnego złodziejaszka, mafii, czy też małych i średnich firm jak i wielkich gigantów.

Każdy inny wzbogacający się wolniej jest zgnuśniały, niezadowolony, zazdosny a przez to wkurwia innych i prędzej czy później będzie miał myśli samobójcze :wink:
elo
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Łuki
Sport
Sport
 
Posty: 705
Dołączył(a): 30 marca 2004, 13:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BMW 320d Touring

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez colin23 » 7 kwietnia 2009, 18:48

Odgrzeję trochę temat paliwa bo właśnie wprowadzono na stacjach Shell V-power Diesel GTL (Gas to Liquid). Technologia ta pozwala na przetworzenie gazu ziemnego do postaci diesla o niezwykłej czystości chemicznej i dużo lepszych parametrach użytkowych. Shell V-Power Diesel to pierwszy olej napędowy oferowany klientom stacji, który wykorzystuje technologię paliw syntetycznych. Shell zapewnia, że osiągnięta dzięki tej technologii jakość, w tym wysoka liczba cetanowa, sprawia, że paliwo GTL spala się bardziej wydajnie w porównaniu z konwencjonalnym dieslem. Liczba cetanowa paliwa GTL to 75-80 – znacznie więcej niż typowego oleju napędowego, gdzie wynosi 48-56.


Pytanie czy to prawda czy kolejny wymysł marketingowców. Z tego co widziałęm na folderach to faktycznie jest ono dużo jaśniejsze od tradycyjnej ropy. Ciekawe tylko jak na takie paliwo zareagują nasze ropniaczki?

Z ciekawostek jeszcze ważna rzecz: Shell produkuje paliwo GTL w zakładzie w Bintulu w Malezji. Równolegle, w oparciu o ponad dziesięcioletnie doświadczenie produkcyjne, we współpracy z Qatar Petroleum, Shell buduje zakład wytwórczy paliwa GTL w Katarze. Czyli jest szansa że paliwo nie jest póki co "ulepszane" przez nasze rafinerie :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez wgi » 7 kwietnia 2009, 22:44

colin23, sprawdzę na dniach bo już prawie pusto w baku ;)

Warto dodać, że shell w ulotce chwali się, że to "zwycięskie paliwo w wyścigu Le Mans" oraz, że standardowo lepiej czyści wtryski i zapewnia większą moc ;)
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Sammael » 7 kwietnia 2009, 22:52

jak gdzieś znajdę w breslau to zatankuje i zrobimy może hama hama
a jak mi nie przybędzie +30KM i 100Nm to złożę reklamacje :P
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez wgi » 10 kwietnia 2009, 22:31

Chyba już na każdym shellu jest.

Zatankowałem i jedyna zauważalna na razie różnica jest taka, że mega strasznie chlupocze w baku ;)
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez tatian » 10 kwietnia 2009, 22:35

colin23 napisał(a):Shell V-power Diesel GTL
mam już zatankowany drugi bak tego.
colin23, nie strasz mnie tu, że się coś z moim ropniaczkiem stanie :P.
Co zauważyłem, że więcej pali tylko to raczej nie jest powód tego paliwa, a zmiany opon i szybszej jazdy :hahaha:
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez colin23 » 10 kwietnia 2009, 22:43

ale ja nie straszę tylko się zastanawiam. Bo z BioDieslem też miało byc super a wyszło że nikt nie chciał tego paliwa zaakceptować :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez tatian » 10 kwietnia 2009, 22:48

Normalnego V-powera już nie widziałem jest tylko ten. Hm to może teraz się przerzucę na normalnego diesla, aczkolwiek nie ukrywam, że na v-powerze dobrze mi się jeździ a poza tym punkty *2 się zbiera.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez wgi » 10 kwietnia 2009, 23:15

tatian, pozostaje Ci jeszcze bp ultimate diesel - też fajne :)

Co do gtl to się pojeździ - się zobaczy :)
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez tatian » 11 kwietnia 2009, 10:07

wgi napisał(a):bp ultimate diesel
nie odpowiada mi to paliwo. V-pover to V-pover. Nie próbowalem jeszcze tylko ON Verva.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez kamil-leon » 14 kwietnia 2009, 12:24

tatian napisał(a):Nie próbowalem jeszcze tylko ON Verva

Ja jeżdżę tylko na Vervie :mruga:

Moim zdanie paliwko bardzo dobre, choć mówiąc szczerze nie robiłem doświadczeń z porównaniami.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez tatian » 14 kwietnia 2009, 17:32

Dzisiaj znowu zatankowałem V-povera z GTL. Ja na razie bez zarzutu. Spalanie mi tylko wzrosło o jakieś 0,2 l na 100 km, ale tak jak wspomniałem to raczej nie wina paliwa tylko szybszej jazdy. Cena 3,77 zł
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez kamilsloma » 14 kwietnia 2009, 19:23

tatian napisał(a): Cena 3,77 zł


:zdziwko: u mnie zwykła 95 3,90 :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamilsloma
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 15 listopada 2008, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Czerwony AKL

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez tatian » 14 kwietnia 2009, 19:27

To i tak drogo dałem rano była po 3,73 zł !! Poza tym halo my tu o ON a nie PB.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez kamilsloma » 14 kwietnia 2009, 19:35

zapedzilem sie :P
Wolny, ciasny ale własny :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamilsloma
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 15 listopada 2008, 15:54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Czerwony AKL

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez koti » 14 kwietnia 2009, 19:37

Ja od jakiegoś czasu jeżdżę na Vervie. Wcześniej lałem ON na PKS i po zatankowaniu Vervy autko zrobiło się nie do poznania. Jest zrywniejsze, super przyspiesza. Mam zamiar przetestować jeszcze BP Ultimate Diesel.
Seat Toledo II 1.9 TDI ASV 110KM 2000
Zobacz Profil
koti
Signo
Signo
 
Posty: 108
Dołączył(a): 22 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Grójec
Auto: Seat Toledo II

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez colin23 » 15 kwietnia 2009, 13:01

tatian napisał(a):To i tak drogo dałem rano była po 3,73 zł !!


dziś na shellu u nas było po 3,64 :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez wgi » 15 kwietnia 2009, 13:56

koti napisał(a):Wcześniej lałem ON na PKS i po zatankowaniu Vervy autko zrobiło się nie do poznania

:o nieźle

koti napisał(a):Mam zamiar przetestować jeszcze BP Ultimate Diesel

Ja tam nie widzę różnicy między v-power gtl, v-power, bp ultimate - wszystkie są (były) ok :)

Różnicę miedzy zwykłą ropką a lepszą da się od razu wyczuć.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez logimen » 16 kwietnia 2009, 22:18

ja tankuje SupraDiesiel na Statoil'u. Ktos jezdzi na tym i ma porownanie do innych paliw moze ?
Pozdrawiam, Artur
[img]http://logimen.w.interia.pl\Sig\golfiv_kar1.jpg[/img]
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
logimen
Stella +
Stella +
 
Posty: 83
Dołączył(a): 14 lutego 2009, 21:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 1.9 TDi

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez 16czarny16 » 16 kwietnia 2009, 23:12

Może ktoś mnie skrytykuje ale ja leje ON z Orlena i STP do czyszczenia układu wtryskowego oraz uszlachetnienia zamiast ON VERVA. Koszt zwykłej ON 3,52 a ON VERVA 3,76, różnica na 1 litrze 0,24grosze, na 10 litrach 2,40zł, a na całym zbiorniku ok 13zł i to jest koszt STP ale chociaz wiem że mam ten dodatek w paliwie a nie wiem o nim tylko z reklamy lub bilbordu. I stąd tez małe pytanie czy można przedobrzyć z STP do czyszczenia wtrysków? Jeśli tak to jakie mogą być konsekwencje?
Zobacz Profil
16czarny16
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 10 listopada 2008, 21:59
Lokalizacja: Zgierz / Łódź
Auto: ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Marcin_TDI » 17 kwietnia 2009, 11:04

16czarny16 napisał(a):I stąd tez małe pytanie czy można przedobrzyć z STP do czyszczenia wtrysków? Jeśli tak to jakie mogą być konsekwencje?

wszystko można, dokładnie nie wiesz czy tam nie ma jakiś smorowideł w tym STP. a pompowtryski w silnikach ASZ i ARL są dość delikatne
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez kamil-leon » 17 kwietnia 2009, 11:22

16czarny16 napisał(a):STP do czyszczenia układu wtryskowego oraz uszlachetnienia

Ulepszone paliwa typu Verva zawierają już dodatki uszlachetniające:
czyszczące - zapewnienie utrzymania czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminacja osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia
antykorozyjne - zabezpieczenie silnika przez obniżenie korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym
przeciwutleniające - ochrona przed degradacją i zapewnienie wysokiej stabilności paliw podczas przechowywania

Więc jest sens jeszcze kombinować i ryzykować wlewając do baku jakiś siuwaks i później się martwić :olaboga: że stała się szkoda...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil-leon
Sport
Sport
 
Posty: 864
Dołączył(a): 26 czerwca 2008, 14:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi A4 [B8]

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez bdbartek » 29 kwietnia 2009, 10:52

Ok a moja opinia dotycząca V-power diesel GTL nie jest super pozytywna, moim zdaniem auto nieco muli na tym paliwie. BP wydaje się być nieco lepsze

Zastanawia mnie czy GTL przy dłuższym stosowaniu za mocno nie przeczyści silnika ... ??


http://www.flota.v10.pl/Shell,VPower,Di ... 30014.html

Artykuł o V-POWER GTL, --- jakie są wasze opinie dotyczące nowego GTL'a ? :piwo:
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez bono » 29 kwietnia 2009, 10:57

bdbartek napisał(a):V-power diesel GTL

Jedyny plus jaki zauważyłem to przyjemniejsza dla ucha praca silnika. Reszta bez zmian.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez stefdeath » 29 kwietnia 2009, 11:42

Jak było drogo w ub. roku to jeździłem na zwykłym dieslu z bp i statoila. Teraz już od ponad pół roku na Bp Ulltimate. Nie zauważyłem różnic żadnych w dyamice spalaniu kulturze pracy dymieniu itp. Kilka razy zalałem Verve i też bez różnicy. I to chyba normalne bo wszystkie te paliwa i tak pochodzą z jednego źródła i nie wydaje mi się żeby po zalaniu lepszej gnojówy nagle przybyło 20KM :)
Kiedyś u Mastersa testowali różne paliwa i tez stwierdzili, że nie ma różnicy a nawet, że do najnowocześniejszych z DPFem lepiej lać zwykłą ropę - "Jeśli auto posiada DPF-a to znaczy że wydech jest naszpikowany czujnikami termicznymi. Gazy spalinowe powstałe wskutek spalenia sie paliwa np V-power mają wyższą temperaturę. Przy pełnym bucie temperatura wyznaczona limiterem jest szybciej osiągana i ECU tnie dawkę przez co spada moc w górnych partiach obrotów. Zauważyłem, że na zwykłym ON silniki osiągają wyższą moc bo gazy salinowe sa chłodniejsze i ECU pozwala wtrysnąć większą dawkę paliwa" - pozwoliłem sobie przytoczyć wypowiedź pana Marka
Zobacz Profil
stefdeath
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 5 października 2007, 09:12
Lokalizacja: warszawa
Region: mazowieckie
Auto: CJSA
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez szmoła » 30 kwietnia 2009, 21:56

Od 2 lat śmigam dieslem i głównie na zwykłym ON z Orlenu tylko od czasu do czasu lałem np. V-Power, BP- Ultimate... ale tej zimy od listopada tylko na tych paliwach Premium jeżdzę, tak dla zdrowia i tak dla testów...
...i powiem że żadnych różnic nie widzę... Mało jezdziłem na Vervie i poczułem verve dopiero niedawno właśnie na jednej nowo wybudowanej stacji Orlenu... od razu mały kop po garach... po ok.2000kkm Vervy wlałem V-Power GTL i faktycznie jak pisał Bono tylko jakaś mięka praca silnika, troszkę ciszej, miło dla ucha i pod pedałem ale bez rewelacji ( jak pisze bdbartek) i mały muł w stosunku do Vervy , dziwne...??( no może akurat tej stacji)
więc z tym ON to duża loteria, bo i shel shelowi nie równy jest...
trzeba moim zdaniem wyczaić po kilku próbach dobrą stacje i tam tankować... no ale w PL to i może porażka tak przy 1 stacji pozostać...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szmoła
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 lutego 2008, 18:18
Lokalizacja: PL Centralna
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR ST
Silnik: CUPA 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez tatian » 1 maja 2009, 09:04

szmoła napisał(a):bo i shel shelowi nie równy jest...
oczywiście szczególnie jeżeli tankuje się na stacjach patronackich. Dlatego ja zawsze tankuje na Shellu Polska (mam dwie sprawdzone w Toruniu) i jestem zadowolony. Może kiedyś spróbuję zwykłego ON skoro mówicie, że nie ma róznicy a ja niepotrzebnie ponad 20 gr przepłacam na litrze :P
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez roosman » 4 maja 2009, 08:37

a ja tak z ciekawości napiszę małe moje spostrzeżenie. Zawsze tankuje na Orlenie lub BP. Nie że jestem uprzedzony do shella czy statoila czy jakiejś tam innej tylko w miejscach mojego zamieszkania, czy najczęstszego podróżowania są najczęściej te stacje. Ale ostatnio czekając na moją kobietkę podjechałem sobie na Bliską na Rakowieckiej i tak coś mnie tknęło, nie lałem zbiornika do pełna tylko za 40 dyszki (bo w sumie to drogo było) Pb 95. przebijając się przez zakorkowaną warszawę nie czułem różnicy ale jak wjechałem na Wał, gdzie można podeptać to już się zrobiła tragedia. Jakbym ciągnął przyczepę węgla.. Przepaliłem z 7 litrów tego paliwopodobnego specyfiku i wymieszałem z Pb95 z orlenu. auto odżyło.. A niby bliska ma wahę z orlenu... szczerze odradzam w/w stację..
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez ryto » 21 maja 2009, 15:10

To i ja się podepnę pod temat i dodam swoje spostrzeżenia...
Auto to toledo II ASV 110KM VP.

1. Neste - hmm dosyć mieszane uczucia. Generalnie nic nie mam do tych stacji, paliwo tańsze niż u konkurencji ale... No wlaśnie, raz zatankowałem na Neste na ul. Puławskiej w Wawie na Ursynowie i silnik przez pewien czas pracował na zwiększonych obrotach na biegu jałowym. Po pewnym czasie ustało, ale niesmak pozostał. Już nie tankuję na tej stacji.

2. Statoil, Shell (statoil na rogu puławskiej i poleczki, shell ursynów na puławskiej) - dosyć podobnie. Silnik pracuje równo, ale dosyć głośno. Słychać klekotanie ;-) Dynamika wydaje się, że lepsza niż na Neste, ale to może tylko "placebo". Statoil ma tylko jednego diesla, jezeli chodzi o shell to lałem zwykły, nie v-power.

3. BP (też ul. Puławska, Ursynów). Pierwsze co rzuca się w oczy to dosyć "wiekowe" dystrybutory, nie wiem, czy takie są na każdym BP. Jeżeli chodzi o paliwo to lałem zarówno ON jak i Ultimate i nie widzę różnicy w tych dwóch. Silnik pracuje ciszej niż u konkurencji, kultura pracy wzrosła. Natomiast dynamika wydaje się... gorsza w porównaniu do paliw ze Statoil czy Shella!. Trochę to dziwne, jako że BP jest dosyć chwalona za jakość paliwa. po prostu na shellu czy statoil jakoś lepiej czuję "efekt turbo" niż na BP.

Konkluzja: Neste odpada, Statoil i Shell - lepsza dynamika jazdy, ale gorsza kultura pracy silnika. BP odwrotnie, cichsza praca silnika, ale gorsza dynamika jazdy.
Coś za coś ;-)

Zostaje mi jeszcze sprawdzenie ON i Vervy na Orlenie przy lotnisku, koło Petrolotu. To stacja, która na 100% ma dobre paliwo, częste kontrole, poza tym pracuję w pobliżu, więc trochę powęszyłem ;-) Zresztą połowa taksówkarzy z wawy tu chyba tankuje, więc warto sprawdzić...

Pozdrawiam.
Tolek II ASV 110KM@148KM (333Nm)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ryto
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo II ASV

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez paramedic71 » 25 maja 2009, 09:14

ja od jakiegos czasu zaczalem tankowac tylko shell v-power diesel, zmniejszyly sie bipy i korekcje na pompkach wiec chyba cos w tym paliwie jednak jest
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez wgi » 25 maja 2009, 09:37

Kiedyś jak wybierałem sobie paliwko to było tak:
-bp ultimate diesel: niewyczuwalna różnica między zwykłym on a ultimate, pozostaje liczyć, że ma dodatki, które czyszczą silnik
-v-power diesel: wyczuwalna różnica w stosunku do bp - czuć, że auto mocniej ciągnie ale silnik jest za razem głośniejszy.
Od tego czasu jeżdzę głównie na v-power diesel (sporadycznie na bp ultimate diesel) i jestem zadowolony.
Shell przyciąga również różnymi "bonusami" :)
A to kolekcja breloczków, a to autek ferrari :)
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez erol » 25 maja 2009, 11:08

Ja tankuję na orlenie bo tam firma płaci więc niejako jestem zmuszony. Lałem do tej pory vervę ale ostatnio zalałem z ciekawości cywilne ON i żadnej różnicy nie czuję ;]
ASV/ARL+
Powered by ECUProject
Kanapowiec C5 2.0 16v 103 KW
Laguna 3 GT 134 KW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
erol
Sport
Sport
 
Posty: 968
Dołączył(a): 19 czerwca 2008, 15:45
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez *PRZEMO* » 25 maja 2009, 11:20

V-Power GTL - u mnie na wyższych obrotach wygląda to tak jakby moc delikatnie rozwijał w odróżnieniu od zwykłego ON bądź ultimate gdzie wyraźnie było czuć to przyśpieszenie i że samochód ma chęć jechać.
PrZeMo
Zobacz Profil
*PRZEMO*
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 20 września 2008, 13:28
Lokalizacja: K-ce
Auto: LEON_ARL+

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Ojciec » 25 maja 2009, 16:15

Ostatnie 3 tankowania to był V-Power GTL i mam dziwne objawy czasem obroty na biegu jałowym są za wysokie (ok 1100) . Wcześniej tankowałem On verva i wszystko było ok. Jutro kolejne tankowanie więc wracam na wcześniejszą stację i zobaczymy czy objawy ustąpią po vervie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez tatian » 25 maja 2009, 16:48

Ja powtórzę od ponad roku jeżdże tylko na V-pover i jestem zadowolony. Również teraz na GTL-u nie widzę złych objawów. Niestety cena tego paliwa z każdym dniem wyższa. Płąciłem juz nawet po 3,32 teraz 3,86 :(.
wgi, witam w klubie zbieraczy punktów :). U mnie już w domu jest walizka narzędziowa a teraz zbieram na coś nowego, niestety toster zwinęli :(.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez ryto » 1 czerwca 2009, 12:51

wgi, czyli tak jak napisałem wcześniej, u mnie też Shell daje lepsze rezultaty niż BP, ale silnik pracuje głośniej - trochę szkoda, bo diesel i tak jest już sam w sobie głośny ;-)

Natomiast przeglądając internet bardzo mało jest osób tankujących na Statoil (!). Oni mają swoją Supradiesel, z tego co mi wiadomo to niskosiarkowe paliwo i posiada już dodatki czyszcząco-uszlachetniające jak VPower czy Ultimate... A jest w cenie zwykłego ON z bp czy shella... Może warto się przesiąść. Dostępność stacji Statoil w PL też nie jest zła...

Wiadomo, że jak ktoś ma $ to może vpower brać, ale jak ktoś leje zwykłego shella czy bp to może warto zastanowić się nad supradiesel....

Jakieś sugestie... ;-)
Tolek II ASV 110KM@148KM (333Nm)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ryto
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo II ASV

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez colin23 » 1 czerwca 2009, 14:28

ryto napisał(a):Natomiast przeglądając internet bardzo mało jest osób tankujących na Statoil (!). Oni mają swoją Supradiesel, z tego co mi wiadomo to niskosiarkowe paliwo i posiada już dodatki czyszcząco-uszlachetniające jak VPower czy Ultimate... A jest w cenie zwykłego ON



Ja jeżdżę praktycznie 90% na Statoilu a 10% na Shellu. I jestem bardzo zadowolony. Zreszta już to opisywałem że najmniej właśnie kopci mi po Statoilu i Shellu a po BP Ult. najwięcej. I najważniejsze to dokałdnie tak jak piszesz że Statoil w cenie zwykłego ma Suprę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez BlazejARL » 1 czerwca 2009, 19:28

Mam juz drugiego diesla z kolei.. zawsze tankowalem BP Ultimate albo Shell V-Power Diesel.
i tylko te dwa paliwa uznaje. na shellu czulem roznice w osiagach, oczywiscie minimalna- ale mial 101PS wiec go gniotlem i jezdzilo sie rzeczywiscie lepiej, w leonie roznicy w przyspieszeniu jakos nie widze( i tak zasuwa i tak :P )
ale jak chodzi o jakosc paliwa to niewiem czemu ale jakos mam zaufanie do Shella V-Power.
jak chodzi o dzwiek silnika czy dymienie-nie zwracalem jakos uwagi- diesel to diesel musi troche poklekotac i przykopcic ;)
Zobacz Profil
BlazejARL
Zbanowany
 
Posty: 45
Dołączył(a): 11 maja 2009, 07:41
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon Top Sport ARL

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez bdbartek » 2 czerwca 2009, 10:01

U mnie na V-power GTL rówież dziwne rzeczy z obrotami się działy, poza tym nie widzę różnicy . Obecnie tankuje na Lukoil :piwko: :piwko: :piwko:
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez pkonrad » 2 czerwca 2009, 10:13

O Lukoil'u słyszałem dużo pozytywnych opini. Ja głównie tankuje na Shell'u, czasem na BP lub Orlenie.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez bdbartek » 2 czerwca 2009, 11:19

Wiesz ja słyszałem też dużo negatywnych, aczkolwiek poprzednie auto lałem tylko na Shellu i teraz twierdzę że Lukoil ma dobre paliwo, autko nie dymi, dynamika okej. nie klekocze.

Ja polecam ale i na Shellu tankuję również :) :peace:
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Helm » 2 czerwca 2009, 13:08

Czy ekodiesel na orlenie to zwykły ON bez uszlachetniaczy? Właśnie takie paliwo powinienem tankować do BMNa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Helm
Sport
Sport
 
Posty: 201
Dołączył(a): 10 marca 2006, 06:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Bawarka

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez bdbartek » 3 czerwca 2009, 06:16

ekodiesel to nie zwykły ON, ekodiesel jak dla mnie to syf, szczegolnie dla naszych dość wrażliwych na paliwo dizli :/
Wstąpił we mnie zwierz, szkoda że leniwiec ...

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bdbartek
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 marca 2009, 08:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon ASV TDI

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Helm » 3 czerwca 2009, 07:44

W takim razie na orlenie nie ma zwyklego ON?
Na Vervie nie jeździ BMN. Z kolei Diesel Extra na shellu podobno też ma jakieś dodatki...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Helm
Sport
Sport
 
Posty: 201
Dołączył(a): 10 marca 2006, 06:58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Bawarka

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez kamil_n » 3 czerwca 2009, 08:39

bdbartek napisał(a):ekodiesel to nie zwykły ON
A co to jest? Może nas oświecisz... Jest to właśnie zwykły diesel.

Helm napisał(a):W takim razie na orlenie nie ma zwyklego ON?
Orlen ma Vervę czyli paliwo ulepszone oraz zwykły ekodiesel. Dodatkowo masz jest BIO ON, czyli ester do Lublinów, Starów, Jelczów itp...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kamil_n
FR
FR
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 10 października 2008, 10:40
Lokalizacja: Łódź
Auto: Octavia
Silnik: CGGB 1.4

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Phil » 5 czerwca 2009, 01:30

zalalem leosia tym nowym paliwkiem z shella i wydaje mi sie troche ciszej chodzi i wogole motor troche sie inaczej (na plus ) zachowuje... ktos ma podobne odczucia?
Piłeś nie jedź!
Nie jedziesz? Napij się !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Phil
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1118
Dołączył(a): 19 lipca 2007, 17:01
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: Superb Sportline 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez tatian » 5 czerwca 2009, 04:17

Phil napisał(a):ktos ma podobne odczucia?
mi na tym paliwie odrobinę spadło spalanie i to juz na którymś baku, więc to raczej nei przypadek. Zaczyna być jednak wadą tego paliwa cena. Już 3,94zł, ale póki co wciąż je tankuję.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez kempus » 7 czerwca 2009, 16:47

Do mojego Leona TDI z chipem lałem czasem lepszą ropę typu Ultimate czy Verva i było czuć różnicę w stosunku do "zwykłej" ropy. Auto łapało drugi oddech, było nie do poznania po prostu. Nie były to tylko moje odczucia, również paru innych osób, ale tankowałem akurat wtedy w Żywcu to może tam niczego nie dolewali :mruga: jeśli chodzi o Kraków to ostatnio zatankowałem na Shellu Golfa III TDI szwagra (wcześniej zatankował na neste bodajże i samochód mulił i dusił się) i jakby człowiek wsiadał do innego samochodu, aż chciało się jechać. Myślę, że jednak warto dopłacić i tankować dobre paliwo na markowych stacjach. Do Leona nic innego bym nie zatankował.
Zobacz Profil
kempus
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28 sierpnia 2007, 19:59
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon

100 oktanów V-power racing

Postprzez RaceMan » 16 czerwca 2009, 13:49

Czy jest możliwe ze zle Leon zle chodzi na paliwie V-power racing, czasami tracił wolne obroty na moment zdazyło mu się kilka razy w ciągu dnia, czy poprostu zbieg okoliczności, dziś zatankowałem ultimate i znikło ???? Leon Top sport4
Zobacz Profil
RaceMan
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23 maja 2009, 10:58
Lokalizacja: warszawa-otwock
Auto: Leon 1.8T, 20vt4

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości