Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Tarcie w kole

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Tarcie w kole

Postprzez ciapus4 » 29 czerwca 2009, 09:21

Witam, kiedy zaczynam hamować to z przedniego lewego koła wydobywa się odgłos jak by coś tarło się, czy to może klocki się kończą ?.



Pozdrawiam :heej:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II

Reklama

Re: Tarcie w kole

Postprzez roosman » 29 czerwca 2009, 11:13

może Ci ta osłona metalowa przyciera - tarcza zapracuje. zobacz najpierw osłonę. rusz nią trochę w stronę auta. pewnie przestanie trzeć.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Tarcie w kole

Postprzez grzechu83 » 30 czerwca 2009, 13:12

Najpierw to sprawdź jednak te klocki, skoro nie sprawdzałeś. Jeśli masz alumy z dobrym prześwitem to zrobisz to nawet bez ściągania koła.
Zobacz Profil
grzechu83
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 25 sierpnia 2007, 22:52
Lokalizacja: Śląsk/Małopolska
Auto: BCB + BRC

Re: Tarcie w kole

Postprzez ciapus4 » 13 lipca 2009, 20:47

Witam, Właśnie zdjąłem tylne koło i zauważyłem, że przesunął się klocek i ocierał się o tarcze :kreci: dlatego piszczało, okładzin już prawie nie ma na klocku, czy wymiana samemu klocków jest skomplikowana ?, z tyłu są dwie śruby które chyba trzymają cały mechanizm czy wystarczy odkręcić te śruby i zdjąć ten mechanizm i wymienić klocki ?, jakim kluczem chyba tam jest wielokąt lub torx tylko jaki nr klucza. Proszę o poradę



:heej:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II

Re: Tarcie w kole

Postprzez rutek-wat » 13 lipca 2009, 20:58

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Tarcie w kole

Postprzez ciapus4 » 13 lipca 2009, 21:46

rutek-wat, dzięki tylko teraz jakim kluczem odkręcić te hamulce bo jest w linku w temacie opisane, że 18-ka tylko, że te śruby są okrągłe i mają w środku dziurę ?


:heej:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II

Re: Tarcie w kole

Postprzez rutek-wat » 13 lipca 2009, 21:47

ciapus4, to jest imbus ale dokładnie nie pamiętam- jeśli masz kpl imbusów to wystarczy :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Tarcie w kole

Postprzez ciapus4 » 13 lipca 2009, 22:06

No tak niby mam tylko, chcę wiedzieć dokładnie jaki to klucz bo jak rozbiorę koło pod blokiem i nie będę miał takiego to lipa, a chcę się dobrze prygotować do zabiegu :peace:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II

Re: Tarcie w kole

Postprzez rutek-wat » 13 lipca 2009, 22:07

ciapus4, qna przecież kpl imbusów nie zajmują nie wiadomo ile miejsca :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Tarcie w kole

Postprzez ciapus4 » 13 lipca 2009, 22:24

W etce śruba ma symbol M8X22-MK i nie będzie to klucz typu spline M8 ?


:heej:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II

Re: Tarcie w kole

Postprzez roosman » 14 lipca 2009, 06:26

tylko pamiętaj że tylne tłoczki są wkręcane a nie wciskane, nie porwij gumek i jeszcze - chyba jeden tłoczek jest na lewy a drugi na prawy gwint... Ale tego już nie pamiętam - dawno to było.
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Tarcie w kole

Postprzez ciapus4 » 14 lipca 2009, 06:53

Witam, czyli po wymianie trzeba wykręcić tłoczek ?, czy one pracują na zasadzie wkręcania i wykręcania ?



:heej:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II

Re: Tarcie w kole

Postprzez roosman » 14 lipca 2009, 07:06

w miarę zużywania się klocka tłoczki się wykręcają. Potem żeby założyć nowy klocek, musisz wkręcić tłoczki do końca, poskładać wszystko i pohamować trochę "na sucho" żeby klocki dojechały do tarczy (tłoczki się odpowiednio wykręciły). chyba nie wymieniałeś tego nigdy, przejedź się do kogoś kto robi VAGa, bo jak zaczniesz wkręcać to kombinerkami, porozrywasz sobie gumki osłaniające tłoczki i będą zaciski do wymiany zaraz...
A tymczasem w garażu - 8,5l, 757KM, 16 cylindrów\
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
roosman
Cupra
Cupra
 
Posty: 3764
Dołączył(a): 14 października 2007, 10:07
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Mustang
Silnik: benzyna inny

Re: Tarcie w kole

Postprzez ciapus4 » 14 lipca 2009, 10:53

Ok, wiem, że trzeba mieć klucz do tych tłoczków, będę robił to ostrożnie, tylko zastanawia mnie jeszcze ta śruba co trzyma cały hamulec dwie śruby jakim to kluczem odkręcić torxem, czy splinem czy jakimś innym.


:heej:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II

Re: Tarcie w kole

Postprzez rutek-wat » 14 lipca 2009, 11:00

ciapus4, po raz ostatni to pisze - imbusem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Tarcie w kole

Postprzez bono » 14 lipca 2009, 11:12

ciapus4 napisał(a):Ok, wiem, że trzeba mieć klucz do tych tłoczków, będę robił to ostrożnie, tylko zastanawia mnie jeszcze ta śruba co trzyma cały hamulec dwie śruby jakim to kluczem odkręcić torxem, czy splinem czy jakimś innym.

imbus 7
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Tarcie w kole

Postprzez ciapus4 » 14 lipca 2009, 11:34

Ok, jakoś się zamotałem, a więc Imbusem :whoeva:



:heej:

[ Dodano: Wto 14 Lip, 2009 ]
Więc zabrałem się do wymiany i powiem, że cofnięcie tego cylinderka to nie takie proste, a imbus który odkręca cały mechanizm to 8-ka, rzeczywiście odkręcenie hamulca ręcznego dużo daje jest większa swoboda manipulowaniem zaciskiem, w "domowych warunkach" rzydaje się druga osoba do trzymania mechanizmu hamulca, do wciśnięcia i kręcenia cylinderka użyłem płaskoszczypów z zaokrąglonymi końcami oraz taboretu na którym był oparty mechanizm, na początku problem z ruszeniem cylinderka ruchy prawo lewo nic nie dawały jak by był zapieczony, poruszałem trochę dźwignią ręcznego góra, dół i o dziwo pomogło cylinder rusza się, ale co z tego jak dopychając go i kręcąc nie wciskał się walczyłem z nim ponad godzinę i milimetr po milimetrze się kurczył, dopiero pod sam koniec wepchną się cały bez problemu, oczywiście zbiorniczek z odkręconym denkiem od płynu hamulcowego. Powiem jedno wymiana klocków z tyłu to koszmar bez profesjonalnych narzędzi. Oczywiście na dłoniach mam pełno bąbli. W Piątek następne koło.

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim z poradę :heej:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciapus4
Stella +
Stella +
 
Posty: 87
Dołączył(a): 29 sierpnia 2006, 17:32
Lokalizacja: Łódź-Błuty-TEO
Auto: seat toledo II


Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość