Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez pkonrad » 1 września 2010, 06:33

ina, wyjątkiem jest Shell V-Power Diesel. Tam jest dodatkowo syntetyczny GTL :)


Od ponad 30 lat Shell przoduje w rozwoju i produkcji paliw syntetycznych z gazu ziemnego (GTL)

Pierwszy komercyjny zakład Shell produkujący paliwo GTL powstał w 1993 r. w Bintulu w Malezji i może wytwarzać około 15 000 baryłek dziennie. W najbliższych latach Shell zamierza wybudować kolejne duże zakłady do produkcji paliw syntetycznych. We współpracy z firmą Qatar Petroleum na terytorium Kataru ma powstać największa na świecie wytwórnia GTL o wydajności 140 000 baryłek dziennie.

Nagrodzona technologia

Na potwierdzenie wiodącej roli Shell w rozwoju technologii GTL doktorzy Wolfgang Warnecke z Shella i Wolfgang Steiger z Volkswagena otrzymali w 2005 r. Nagrodę Profesora Ferdynanda Porsche, uważaną za jedną z najbardziej prestiżowych nagród dla inżynierów na świecie, w dowód uznania dla ich pracy nad paliwami GTL i BTL (paliwa z biomasy). Nagrodę Porsche przyznano "inżynierom, których praca będzie miała trwały wpływ na rozwój motoryzacji."
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Reklama

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Sammael » 1 września 2010, 08:58

pkonrad napisał(a):Wolfgang Warnecke z Shella i Wolfgang Steiger z Volkswagena

do kompletu z Wolfgangiem Amadeuszem Mozartem z Salzburga

:hahaha: :hahaha:
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez oczkolek » 1 września 2010, 10:22

biegacz napisał(a):Co sądzicie o paliwie (ropie) ze stacji Lotosu ?


Moim zdaniem najlepsza ropa do PD. Zaznczam, że mam na myśli zwykłą ropę nie żadną ulepszaną.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez orlen » 1 września 2010, 11:56

biegacz napisał(a):Zastanawiam się też czy warto tankować na Neste. Fachowcy z którymi rozmawiałem uważają, że nie ma potrzeby kupować droższego (ulepszonego) paliwa bo to i tak to samo.


od 3 lat jezdze na ropie z Neste, 90% moich tankowan odbywa sie na stacji przy jagielonskiej w Wawie i szczerze mowiac, nigdy nie mialem problemow z autem. Z kolei znajomy chcial sprobowac oleju BP Ultimate do swojego klekota A4 - 110 KM (zima ok. -15) to mu odpalic nie chcial za pierwszym razem.

Moze sprobuje potestowac rope u konkurencji. ;]
dziś lepszy niż wczoraj, jutro lepszy niż dziś Obrazek
Zobacz Profil
orlen
Sport
Sport
 
Posty: 435
Dołączył(a): 25 maja 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez peter174 » 1 września 2010, 12:30

orlen napisał(a):... szczerze mowiac, nigdy nie mialem problemow z autem. Z kolei znajomy chcial sprobowac oleju BP Ultimate do swojego klekota A4 - 110 KM (zima ok. -15) to mu odpalic nie chcial za pierwszym razem.


z tego co mi wiadomo to zwykła ropa ma nizszy próg temeraturowy niz ta uszlachetniana i stad takie anomalia po zastosowaniu tzw "lepszej" ropy... i nie ma tu znaczenia siec sprzedazy (Orlen, Shell itp) ...
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 405
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez wgi » 1 września 2010, 12:50

orlen, nie powinieneś czasem tankować na orlenie? ;)

orlen napisał(a):Z kolei znajomy chcial sprobowac oleju BP Ultimate do swojego klekota A4 - 110 KM (zima ok. -15) to mu odpalic nie chcial za pierwszym razem.

BP ultimate tankuję zawsze. Auto po kilku dniach i nocach postoju na dworze w zimie (w największe mrozy) odpalało na dotyk.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez orlen » 1 września 2010, 12:50

peter174, to ma sens... dlatego ja nie leje zadnych uszlachetniaczy itp.
dziś lepszy niż wczoraj, jutro lepszy niż dziś Obrazek
Zobacz Profil
orlen
Sport
Sport
 
Posty: 435
Dołączył(a): 25 maja 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez wgi » 1 września 2010, 13:21

orlen, mieszkasz za kołem podbiegunowym?
Bo trochę to brzmi jak "nie zapinam pasów bo jak wpadnę do rzeki/morza to nie wydostanę się szybko z auta i się utopię".
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez orlen » 1 września 2010, 15:52

wgi, sa rozne opinie, jezdze na paliwie bez dodatow, paliwie sprawdzonym przeze mnie i nie tylko, a skoro jest cos dobre to po co to zmieniac?
dziś lepszy niż wczoraj, jutro lepszy niż dziś Obrazek
Zobacz Profil
orlen
Sport
Sport
 
Posty: 435
Dołączył(a): 25 maja 2010, 23:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Szkodnik
Silnik: CGGB 1.4

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez konstant » 1 września 2010, 16:37

Ja dosc dlugo jezdzilem na Orlenie, jednak ostatnio cos sie zrąbało i coraz mniej km robie na ich paliwie.
Zaleje 45l i przejezdzam z trudem 700km.
Na zwyklej ropie z BP robie spokojnie ponad 850km przy tym samym spalaniu.
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez transit_master » 1 września 2010, 19:37

oczkolek napisał(a):
biegacz napisał(a):Co sądzicie o paliwie (ropie) ze stacji Lotosu ?


Moim zdaniem najlepsza ropa do PD. Zaznczam, że mam na myśli zwykłą ropę nie żadną ulepszaną.

Miałem kiedyś delikatny problem z autkiem. Nie bardzo miał ochotę jechać jak powinien i buntował się puszczając czarne bąki z wydechu. Poz zmianie na Lotos Dynamic (wcześniej zwykły ON na shellu) problem ustąpił.
Lotos ma dobrą promocję na szklanki ze shrekiem! :hahaha:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez bono » 1 września 2010, 19:42

No właśnie ja ostatnio zauważyłem też, że paliwo ma wpływ na puszczanie sadzomiotów z wydechu. Tankując zwykłą ropę na Statoil auto zdecydowanie bardziej mi potrafi walnąć bąkala niż na zwykłym Schellu czy BP.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Misiek » 1 września 2010, 23:13

czy BP.

Zalewałem benzynę w poprzednim samochodzie a teraz zalewam diesla właśnie na BP i mam pełne zaufanie do ich paliw. Zawsze wybieram to droższe, czyli ultimate. Jak narazie, odpukać, jeszcze się nie zawiodłem.
BP Ultimate do swojego klekota A4 - 110 KM (zima ok. -15) to mu odpalic nie chcial za pierwszym razem.

Ostatnia zima była okropnie sroga.Auto zawsze na dworze (nie mam garażu) i nigdy problemów z odpalaniem nie było.
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez STYRO » 30 października 2010, 14:17

Gdzie tankowac w okolicy Debicy i Rzeszowa? Mam pod reka LOTOS, Orlen, Shella... Mam na mysli Pb95 - ktos z tych stron moze cos polecic?
Pozdrawiam

STYRO
Zobacz Profil
STYRO
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 12 czerwca 2007, 14:22
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Seat Leon 1.6 AKL

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez pampi » 30 października 2010, 14:24

Ja kiedyś tankowałem na ORLENie Verve...ale auto zdecydowania lepiej jeździ na zwykłej ropie z Shella niż na wspomnianej wcześniej. W chwili obecnej tylko Shell (na zmianę Diesel Extra i V-power Diesel).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez transit_master » 30 października 2010, 16:04

STYRO, ja tankuję na Lotosie. Powiem Ci że paliwko mają wypas. Mój leon nie miał ochoty śmigać na ON'ie z Shella a na Dynamic Diesel zap... :x że aż miło. Kumpel leje Pb i też złego słowa powiedzieć nie może.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez coyote01 » 30 października 2010, 19:16

Ja leję ON (Diesel Extra) na Shellu (ostatnio na Hetmańskiej) i jakoś jedzie, ON z Lotosu nie próbowałem więc nie mam porównania, może kiedyś spróbuję.
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez jagood » 30 października 2010, 22:10

Ja mogę śmiało polecić shella na lubelskiej, bardzo często tam tankuje. Lotos pewnie będzie tak samo dobry
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jagood
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 2 września 2009, 15:40
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Jetta
Silnik: BLS 1.9

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez tiross » 30 października 2010, 23:52

Zawsze orlen lub neste kilka razy verva ale nie odczulem zmiany zadnej
Zobacz Profil
tiross
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 kwietnia 2010, 13:11
Lokalizacja: ...
Auto: ...

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Misiek » 31 października 2010, 00:14

neste

neste...tylko herbatę mają dobrą :P
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Kozak » 31 października 2010, 02:58

a ja tylko słonecznikowy z Biedronki i śmiga aż miło


:olaboga:

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez mmichal555 » 28 lutego 2011, 16:09

Witajcie,
A co powiecie na temat artykułu, który pokazał się w linku poniżej?

http://moto.onet.pl/1638720,1,tankujac- ... tml?node=3

ciekawi mnie to co jest tam opisane.
Postanowiłem napisać w tym temacie - nie tworząc nowego niepotrzebnego.

Przyznam się, że tankuje pod korek - pytanie czy zmienić swój nawyk?
rajd.. na na na na na
--------------------------------

Tato Tato.. KUPA na lakierze LEONA.. Co robić???
Polerować synu.. polerować :(
Zobacz Profil
mmichal555
Signo
Signo
 
Posty: 136
Dołączył(a): 12 kwietnia 2010, 21:22
Lokalizacja: DDZ/FG
Auto: Leon 4x4 4Cupra

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez luk1990 » 16 sierpnia 2011, 04:49

Witam panowie, mam pytanie jakie paliwo polecacie do Leona 150 km ARL?
lepiej np zalać verve niż zwykły ON? czy może inne stacje niż ORLEN? JAKIE :) PROSZĘ O PODPOWIEDZI I OPINIE

ktos wczesniej pisał ze nie tankowac paliw "lepszych' do aut z zznaczym przebiegiem a ja mam 230 tys. wiec lac zwykly on ?
Zobacz Profil
luk1990
 

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez peter174 » 16 sierpnia 2011, 07:59

a czym sie rozni ropa z Orlenu od tych na innych stacjach (mowa oczywiscie o markowych stacjach ) skoro w Polsce jest ona dostarczana z dwóch rafinerii (Płock i Gdańsk) ...
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 405
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez luk1990 » 16 sierpnia 2011, 11:27

chodzi mi o to czy nie będzie VERVA szkodzic do mojego auta (duzy przebieg juz. jak wspomnialem i nie wiem co porzedni wlasciciel tankowal bo goscia nie znam ani nic) .. VERVa jest odpowiednia do ARL ?
o to mi chodzi czy lac Verve czy ekodisel bo wybieram sie w dluga trase i spodziewam sie tankowan z 4 do pelna i chce zdecydowac sie na jedno a nie mieszac
Zobacz Profil
luk1990
 

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez transit_master » 16 sierpnia 2011, 13:10

Z tych co wymieniłeś lej co chcesz ;) Nic mu nie zaszkodzi ani nie pomoże.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Staszek20VT » 16 sierpnia 2011, 13:22

Skończył się: "Jaki olej do ARL'a?", zacznie się: "Jakie paliwo do ARL'a..."
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez WisniaTSW666 » 16 sierpnia 2011, 15:03

luk1990 napisał(a):chodzi mi o to czy nie będzie VERVA szkodzic do mojego auta (duzy przebieg juz. jak wspomnialem i nie wiem co porzedni wlasciciel tankowal bo goscia nie znam ani nic) .. VERVa jest odpowiednia do ARL ?
o to mi chodzi czy lac Verve czy ekodisel bo wybieram sie w dluga trase i spodziewam sie tankowan z 4 do pelna i chce zdecydowac sie na jedno a nie mieszac


Skoro jesteś Bogaty to lej verve:) a różnicę między eco dieslem a verva to tylko cena:) i może w Zimie coś tam daje a tak to nic więcej:)
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
WisniaTSW666
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 9 października 2009, 21:46
Lokalizacja: England....
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez PaVLo » 16 sierpnia 2011, 15:11

NIE LEJ EKODIESLA !, bo zniszczysz pompki i silnik, lej zwykłe ON, a jak masz kasę to "niby" najlepsze jak BP Ultimate czy Sheel V-Power. Zresztą dystrybutor Eko ma grubszą końcówkę pistoleta a otwór wlewu jest wąski i to już powinno dać do myślenia. Ja do niedawna tankowałem na pobliskiej stacji Auchan (sosnowiec), ale ostatni raz bo silnik zgłaszał jakieś błędy (kontrolka Check Engine), podjechałem do mechanika, podpiął kompa, powiedział aby jak najszybciej zmienić stację ... . Tydzień temu zalałem cały bak "zwykłym ON" na innej, ale markowej stacji i zrobiłem jednego dnia prawie 700km w jakieś 9 godzin bez problemów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez colin23 » 16 sierpnia 2011, 19:37

Było już wiele razy napisane i przetestowane przez tunerów aby do TDI lać zwykłe paliwo na co dzień a V-powery i inne wynalazki raz na jakiś czas. Najważniejsze to lać TDI na dobrych i sprawdzonych stacjach a nie od kumpli z TIR-ów lub autobusów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez peter174 » 16 sierpnia 2011, 20:02

PaVLo, a czym sie rózni ekodiesel z Orlenu od zwykłej ropy z BP czy shella ?

a co do grubszej koncówki to jest ona tylko grubsza w dystrybutorach dla tzw "tirów" lub jak kto woli cięzarówek ... w pozostałych nie odbiega od srednicy na innych stacjach
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 405
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez Arni » 19 sierpnia 2011, 21:52

koledzy, fakt ze paliwo na wszystkie z pewnym wyjątkiem(o tym później) stacje jest dostarczane z firmy orlen lub lotos. Jednakże co bardziej myślący się zorientują a reszcie napiszę, że paliwo z rafinerii orlen/lotos zamówione przez stację XXX jest konfigurowane wedle zaleceń odbiorcy. Jest to fakt nie podlegający dyskusji. Ja swojego Leosia (ARL) zalewam na BP ultimate i dwa razy w roku zdarzyło się wlac shell v-power diesel. Wracając do firmy shell i tego co pisałem wczęśniej - dostarczanie paliwa - firma shell paliwa v-power importuje z zagranicy. Każdy leje do baku to co uważa, jak dla mnie to inni mogą do swoich aut nawet sikac. Tylko niech nikt nie komentuje tego, że ja tankuję bp ultimate w astronomicznej cenie >5,35 bo osobiście uważam, że jest to zdrowsze dla silnika niż paliwo np. z sieci orlen.
No rozpisałem się troszkę, życzę wszystkim by niezależnie od tankowanego paliwa ich auta jeździły bezawaryjnie...
Szerokości
Zobacz Profil
Arni
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 sierpnia 2010, 22:39
Lokalizacja: Skierniewice/Warszawa
Auto: Leonidas

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawostek

Postprzez konstant » 20 sierpnia 2011, 12:35

PaVLo napisał(a):NIE LEJ EKODIESLA !, bo zniszczysz pompki i silnik, lej zwykłe ON, a jak masz kasę to "niby" najlepsze jak BP Ultimate czy Sheel V-Power. Zresztą dystrybutor Eko ma grubszą końcówkę pistoleta a otwór wlewu jest wąski i to już powinno dać do myślenia. Ja do niedawna tankowałem na pobliskiej stacji Auchan (sosnowiec), ale ostatni raz bo silnik zgłaszał jakieś błędy (kontrolka Check Engine), podjechałem do mechanika, podpiął kompa, powiedział aby jak najszybciej zmienić stację ... . Tydzień temu zalałem cały bak "zwykłym ON" na innej, ale markowej stacji i zrobiłem jednego dnia prawie 700km w jakieś 9 godzin bez problemów.


Przeciez Ekodiesel to wlasnie zwykly ON.
Tylko ma dziwna nazwe.
Chyba ci sie z biodieslem jeb.lo.
ON na Orlenie z dodatkami to Verva.
Obrazek
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Elaboraty na temat paliw

Postprzez WOJTASS » 31 stycznia 2012, 11:54

Andi nie do końca sie z tobą zgodze, bo paliwa typu verwa czy cos podobnego nie są dobre do leona na PD. Jak pamietasz może ze spoatkanie pod milenijnym to handluje samochodami i w paru MB robiłem już wtryski ( bolączka CDI ) w Sobótce, Słotwinie i na koniec skończyłem we Wrocku na maślicach na ul karczemnej jak dobrze pamiętam i po rozmowie z kolesiem, który sie tym zajmuje powiedział, że "lepsze" paliwa nie są tak naprawde ani do PD, CDi hdi itp bo są za suche i wtryski sie zaciekraja w środku. Miał już dużo roboty przez to, że ktoś lał do MB np. tylko verwe. Mówił, że verwe można zalać ale nie cały czas tylko np raz na dwa - trzy miesiące. Na zimę mowil, że wystarczy dolać uszlachetniacza, żeby ropka nie zamarzła ale i to w odpowiedniej ilości, żeby nie przedobrzyć.
Zobacz Profil
WOJTASS
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 18 czerwca 2010, 14:36
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: Seat Leon 1,9 TDI

Re: Diesel a mrozy - co zrobić żeby diesel odpalił w zimie!

Postprzez Andi » 1 lutego 2012, 00:01

WOJTASS napisał(a):Andi nie do końca sie z tobą zgodze, bo paliwa typu verwa czy cos podobnego nie są dobre do leona na PD. Jak pamietasz może ze spoatkanie pod milenijnym to handluje samochodami i w paru MB robiłem już wtryski ( bolączka CDI ) w Sobótce, Słotwinie i na koniec skończyłem we Wrocku na maślicach na ul karczemnej jak dobrze pamiętam i po rozmowie z kolesiem, który sie tym zajmuje powiedział, że "lepsze" paliwa nie są tak naprawde ani do PD, CDi hdi itp bo są za suche i wtryski sie zaciekraja w środku. Miał już dużo roboty przez to, że ktoś lał do MB np. tylko verwe. Mówił, że verwe można zalać ale nie cały czas tylko np raz na dwa - trzy miesiące. Na zimę mowil, że wystarczy dolać uszlachetniacza, żeby ropka nie zamarzła ale i to w odpowiedniej ilości, żeby nie przedobrzyć.


Nie jestem chemikiem i nie przepadałem tych paliw pod względem zawartości, ale podejrzewam, że nie ma tu takiego. Wiadomo wiedza na temat paliw, jest zdobywana z różnych źródeł, a problem tkwi w tym, że część informacji to ściema mechaników lub chwyty marketingowe producentów.
Według tych różnych informacji, te ulepszone paliwa:
1. Pozbawione są siarki
2. Posiadają dodatki które opóźniają wytrącanie się parafiny, pod wpływem niskich temperatur.
3. Posiadają dodatki smarne, które poprawiają smarowanie wtryskiwaczy i pompo-wtryskiwaczy.
4. Posiadają środki zapewniające czystość systemów wtryskowych paliwa.
5. Usuwają nagar (tak napisali )
itp.

No na ile to fakty, a na ile marketing, to wiedzą sami producenci. Ale na pewno te paliwa są czystsze i mają lepsze właściwości, od standardowych, chociażby ze względu na wyższe standardy jakościowe, jakie narzucają na nie sami producenci. Oczywiście jakieś rewelacyjne przyrosty mocy i inne super efekty, to bajki. Natomiast na pewno paliwa te nie powodują awarii, jak to niektórzy sugerują.
Słyszałem różne opinie od osób zajmujących się regeneracją wtrysków i pompo wtrysków, ale prawie wszyscy twierdzą, że ich awarie wynikają ze złej jakości paliwa w Polsce i radzą lać na renomowanych stacjach, a najlepiej te lepsze paliwa. Moim zdaniem, częste awarie regenerowanych pompo-wtrysków, wynikają bardziej z nieumiejętnej regeneracji, niż ze złej jakości paliwa, ale wymówka by winę zwalić na paliwo, jest idealna, no bo przecież kto pójdzie np do Shella czy Orlenu z żądaniem naprawy. :D
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez Marcel » 5 lutego 2012, 12:07

wypowiem się w temacie gdyż pracuję na shell-u :)

Shell i Lotos mają te same paliwa zwykłe - czyli diesel extra i zwykły diesel na Lotosie
zaś, V power ON i Lotos Dynamic ON w tym przypadku każda z firm do zwykłych diesli dodaje zwoje własne dodatki ( w przypadku shella G T L i dodatek na czyszczenie układu wtryskowego)
wiem z pewnych źródeł że Bliska to "gorszy jakościowo brat Orlenu" ...
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez jędrek » 5 lutego 2012, 15:20

cena vpower zabija poprostu.Na BP tez dolewaja uszkachetniacza i jakis dodatek di czyszczenia ukladu.Jak dla mnie najlepsze paliwo(najladniejsza praca motorowni)
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez Skrzydlaty » 6 lutego 2012, 00:24

Marcel napisał(a):.


Polecam zakupy w Lidlu i odebrać paragon na rabacik 30 gr na V-power Diesel :)


Ja dzisiaj zalałem po kreskę i będę testował ile FIS przekłamuje.
Mimo że wskaźnik pokazywał ok połowy baku to zalałem 55L v-povera
Bo z tego co widzę na jałowym za dużo łyka i w ruchu miejskim również - problem pojawił się jak są takie mrozy outside...


ps. ile wchodzi do baku w ARL-u 4x4 ?
kom : 606 40 80 70GTB2260VK MUSZKAD FIRAD HF50/HF80/HF120
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skrzydlaty
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 22:45
Lokalizacja: DW/ONY
Auto: Leon4 Cupra

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez Andi » 6 lutego 2012, 06:16

Skrzydlaty napisał(a):ps. ile wchodzi do baku w ARL-u 4x4 ?


Niby 64 l , ale według moich obserwacji równo 60 l , bo mi brakło i zatankowałem pod korek.

A przy okazji w temacie opowiem moją przygodę z paliwami z zeszłego tygodnia:
Dotychczas cały czas jeździłem na Statoilu Gold, gdyż podobno lepsze i bez siarkowe, a że wtryski drogie są (wiem bo zakładałem), to 30gr na litrze przeżyje. No ale w czwartek -20 do fury, odpalił od razu, aż się zdziwiłem, no bo wiadomo ropniaki mrozów nie lubią. Miałem tuż przed rezerwą, myślę spokojnie, załatwię par spraw i zatankuje, rezerwa później zaświeciła i po 25 km auto zgasło, koło operki. Raz zakręciłem, ale nic, to poleciałem po 5 na BP, zatankowałem, dolałem, chwilę po chechłałem i odpalił. No to mając kupony z lidla na shella, to mówię zajadę i przetestuje V-povera diesla, zajechałem a tu zonk, skończyło się, nie ma. Pytam do ilu to normalne wytrzymuje, a gość na stacji ze do -30, a v-power do -32. Szukać po mieście mi się nie chciało, no to sru do pełna normalnego diesla i na chatę. W piątek rano do fury i za rozrusznik i tu niespodzianka, kręci ale coś nie łapie, dopiero po 4 sekundach zaczyna łapać, ale bardzo nierówno, odpuściłem, zgasł. No to druga próba, odpalił ale bardzo niechętnie, wspomagać rozrusznikiem musiał go ładnych kilka sekund. Po odpaleniu i załatwieniu kuku spraw, dolałem do paliwa uszlachetniacz Xeramica + środek przeciwdziałający wytrącaniu się parafiny.. Sobota rano -20, a fura zapaliła na dotyk, aż mnie znowu zaskoczyła.
Po tych doświadczeniach, dalej będę lał te ulepszone paliwa, szczególnie na tych mrozach.
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez chlorek » 6 lutego 2012, 08:52

shell nie ma dobrych opinni, ostatnio kolega też miał przygodę z shellem a mianowicie nie chciał mu zapalić a że mechanik to wziął go na podnośnik i sprawdził wachę, co się okazało galaretka zamiast ropy, pojechał z tym do nich to go wyśmiali.
Moje opinie to:
BP - rano trzęsie trochę autem i głośniej pracuje
STATOIL - żadnych problemów
ORLEN - trochę bardziej śmierdzi z tyłu

Ale każdy pewnie ma inne odczucia, ważne aby tankować na sprawdzonych stacjach, ORLEN ma największe kontrole. Nie tankować w mniejszych miejscowościach często jest chrzczone paliwo.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez grzybek » 6 lutego 2012, 10:28

Mozna sobie gdybac o stacjach i gdybac

florek, ja jezdze na Vpower Diesel od samego poczatku , nigdy nie leje zadnych uszlachetniaczy i nie mam problemu przy ostatnio -35st

sluzbowe autko na Statoil-owskim paliwku zamarzlo przy -25
kolejne sluzbowe na ORLENie smiga bez problemu


takze co tankowanie to moze byc inna historia....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez chlorek » 6 lutego 2012, 14:07

pewnie wszystko zależy od stacji (przewoźników) jak nie czyszczą pojemników to potem ten syf leci do naszych baków ale nikogo nie chcę zniechęcać do shella po prostu dużo się słyszy o złej jakości u nich, kiedyś nawet było to w TVN TURBO podajże UWAGA KAMERA czy coś takiego :-).
grzybek - widzisz u ciebie na STATOIL Stanął samochód u mnie nigdy więc temat to tak jak piszesz gdybanie. Stacja stacji nie jest równa, jak będziesz tankował na wypidówku dolnym gdzie nie ma kontroli praktycznie to wiadomo że ryzyko. Zasada jest taka że tankujemy na zaufanych stacjach i gdzie jest spory ruch. Są pogłoski że od ruskich bierzemy ropę a jak się nie mylę to tam jest dolewany opał bo przy ich temperaturach robił by się problem :-D ale to taka ciekawostka.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez Marcel » 6 lutego 2012, 15:23

w kwestii cen zgadzam się w 100 % cena za V powera diesla u mnie - 6.17gr nawet dla mnie to jest idiotyzm robić 0.45 gr różnicy między zwykłym a v powerem. Ale cóż taka polityka tej "śmiesznej" firmy, cena za benzynkę VP 5.99 gr
ale tak jak kolega Skrzydlaty tam pisał jest teraz fajna promocja. Zakupy w Lidlu na 50 zł dają wam "kupon rabatowy" z kasy a nie paragon !!!! 30 gr na litrze na VP-ery i 15 gr na zwykłe, promocja się im udała bo cysterka VP diesla schodzi w 4 dni w tych mrozach...
Facet może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcel
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 30 lipca 2011, 20:31
Lokalizacja: Kraśnik/Lubelskie
Auto: Seat Leon

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez Doniek » 11 marca 2012, 13:13

Leje
transit_master napisał(a):STYRO, ja tankuję na Lotosie. Powiem Ci że paliwko mają wypas. Mój leon nie miał ochoty śmigać na ON'ie z Shella a na Dynamic Diesel zap... :x że aż miło. Kumpel leje Pb i też złego słowa powiedzieć nie może.

Może stara wypowiedź, ale sie podłącze :) Też leje Dynamica na Lotosie i nie było problemu w zimie z odpalaniem. Znajomy zalał ostatnio na Shellu Vpowera to musial wymieniać filtr bo taka smoła sie okazała.
Obrazek
Zobacz Profil
Doniek
Stella +
Stella +
 
Posty: 44
Dołączył(a): 11 marca 2012, 12:37
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez transit_master » 11 marca 2012, 17:52

Po 15tys tankowania na Lotosie wymieniłem filtr paliwa przed zimą. Profilaktycznie. Starego rozciąłem z myślą, że coś tam jakiś syfek w nim będzie. A tu nic. Czysty jak łza. Jak widać dobra wacha i koniec.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez goguś » 12 marca 2012, 02:35

orlen napisał(a):
biegacz napisał(a):Zastanawiam się też czy warto tankować na Neste. Fachowcy z którymi rozmawiałem uważają, że nie ma potrzeby kupować droższego (ulepszonego) paliwa bo to i tak to samo.

od 3 lat jezdze na ropie z Neste, 90% moich tankowan odbywa sie na stacji przy jagielonskiej w Wawie i szczerze mowiac, nigdy nie mialem problemow z autem. Z kolei znajomy chcial sprobowac oleju BP Ultimate do swojego klekota A4 - 110 KM (zima ok. -15) to mu odpalic nie chcial za pierwszym razem.
Moze sprobuje potestowac rope u konkurencji. ;]


A ja z Neste nie mam dobrych wspomnień... niestety
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
goguś
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 marca 2012, 01:54
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leon

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez colin23 » 7 maja 2012, 15:45

Pytanie do osób siedzących w branży: czy nowe szeroko reklamowane paliwa "FuelSave" by Shell to tylko zmiana nazwy i zabieg marketingowy czy faktycznie są to paliwa z jakimiś dodatkami? Wiadomo że zwykłe paliwa na każdej stacji pochodzą z tego samego kurka z rafinerii. A shell opisuje to tak: "Formuła Shell Efficiency Improver i specjalny dodatek zostały opracowane z myślą o większej ekonomii jazdy już od pierwszej kropli spalonej w komorze silnika."
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
colin23
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7701
Dołączył(a): 18 stycznia 2005, 14:14
Lokalizacja: woj. śląskie
Auto: Audi

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez sebik » 17 maja 2012, 08:50

colin23, Fuel Save to paliwo na tej samej bazie surowcowej co większość paliw w Polsce, z dodatkowym "uszlachetniaczem", który ma ma zmniejszyć opory w silniku. To część większej kampanii Shell'a promującej oszczędzanie paliwa: http://www.shell.com/home/content/produ ... challenge/ Producent deklaruje oszczędność na poziomie 2% czyli 0,1-0,2l/100km. Testowałem to paliwo kilka dni temu i nie zauważyłem znaczącego wpływu na spalanie.
Skoda Octavia TDI+ DSG by R-Performance
Czarne jest, niepozorne z zewnątrz, ale siła drzemie wewnątrz :)
Zobacz Profil
sebik
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 15 marca 2008, 19:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Skoda Octavia
Silnik: BMM 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez olszu » 17 maja 2012, 08:58

sebik napisał(a):colin23, Fuel Save to paliwo na tej samej bazie surowcowej co większość paliw w Polsce, z dodatkowym "uszlachetniaczem", który ma ma zmniejszyć opory w silniku. To część większej kampanii Shell'a promującej oszczędzanie paliwa: http://www.shell.com/home/content/produ ... challenge/ Producent deklaruje oszczędność na poziomie 2% czyli 0,1-0,2l/100km. Testowałem to paliwo kilka dni temu i nie zauważyłem znaczącego wpływu na spalanie.

Wg. mnie to raczej "chłyt martetindodi", 2% to żadna oszczędność, tylko granica błędu pomiarowego.
Jak średnio pali ci 7l / 100km, to zaoszczędzisz 14 ml => Tankując pełny bak (50l), zaoszczędzisz Litr, czyli ok. 5.70 zl.
Dla mnie gra nie warta świeczki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olszu
Sport
Sport
 
Posty: 689
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 16:20
Lokalizacja: WN
Auto: 120d
Silnik: CJXA 2.0

Re: Paliwo i oleje na stacjach benzynowych - garść ciekawost

Postprzez Klikoś » 17 maja 2012, 09:00

Kolego 2% z 7l (7000ml) to nie 14 a 140ml. ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Klikoś
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 28 stycznia 2008, 23:23
Lokalizacja: WF/WI
Auto: O3 + CTR FK2
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron