Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Po co z 4x4 robić FWD

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 08:58

dla tych, którzy tak się dziwią czemu niektórzy rezygnują z 4x4 odpowiedź jest w tym linku, tylko trzeba poszukać ;)

http://filmin.pl/video/77H66KS97AAA/Fan ... -COSWORTH-
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Reklama

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 10:03

Amazon, przepraszam jaka odpowiedź tam jest? Że na początku wspomniał, że ośki są szybsze? ;) mówiąc o RWD oczywiście... (później pokazując, że niby 400konny cosworth robi 5.9 do paki w 1100kg aucie ;) ). Swoją drogą to też jakiś idiota musiał być... bo musiał szukać skrzyni od ośki do tej sierry.

Jeśli chodzi o haldexa, to odpadają problemy strat na prostych, jedynie auto trochę więcej waży. Jedynym racjonalny wytłumaczeniem wyrzucenia haldexa z auta takiego jak leon jest to, że haldex I potrafi być nieprzewidywalny ale trzeba się o to bardzo postarać i mocno i szybko zmieniać kierunki jazdy.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 11:16

Sammael ja bym gościa idiotą jednak nie nazwał, pewnie trochę więcej aut w swoim życiu zrobił niż Ty.

Haldex na prostej i tak Ci nie pomoże, bo masz napęd na jedną ośkę, napęd na 4 pazurki pojawia Ci się jedynie podczas uślizgu lub podczas ruszania na śliskim.

Jeśli to autko było wyścigowe, a na takie mi wygląda to jak sądzisz był sens wywalenia tego czy nie?
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 11:31

Amazon napisał(a):Sammael ja bym gościa idiotą jednak nie nazwał, pewnie trochę więcej aut w swoim życiu zrobił niż Ty.

Kto? Ten grubcio co sprzedawał sierre? Przecież było powiedziane, że to on niby wywalił a nie te telewizyjne frajerzyny.
Poza tym widzisz różnicę w robieniu z 4x4 -> RWD a w robieniu z 4x4 -> FWD, pomijając sens takiego przedsięwzięcia i koszty w wypadku auta, które podałes.

Amazon napisał(a):Haldex na prostej i tak Ci nie pomoże, bo masz napęd na jedną ośkę, napęd na 4 pazurki pojawia Ci się jedynie podczas uślizgu lub podczas ruszania na śliskim.

Działania haldexa raczej nie musisz mi wyjaśniać a to, że jest to napęd dołączany tym bardziej kwestionuje sens jego wywalenia. Bo przecież działa wtedy kiedy najbardziej tego potrzeba - przy starcie i w zakręcie, więc? Dlatego nie generuje strat. Mimo wszystko waga sprawia, że z rolki ARL 4x4 po sofcie jedzie tak jak ARL ośka w serii - waga, a nie straty mocy powodowane przez opory napędu, inercję, itp. jak w stałym napędzie 4x4.

Amazon napisał(a):Jeśli to autko było wyścigowe, a na takie mi wygląda to jak sądzisz był sens wywalenia tego czy nie?

Mówisz o cosworthcie? Nie widzę sensu, chyba, że to miał być driftowóz. Tym bardziej, że był cosworth sierra RWD i AWD na rynku, z tego co pamiętam. Więc prostsze i logiczne jest wybranie takiego napędu jaki nam odpowiada podczas zakupu.

PS. Widzę, że wierzysz we wszystko co mówią w telewizji, tunerzy dekady zrobili teoretycznie 400 konnego 1100kg forda, który "nie jedzie". Bo przy takich parametrach, 6 sekund do paki to śmieszność (ciut więcej zrobi TDI (~230) na dużym turbo 4x4 ważący 1,5 tony). Pozostaje pytanie o skuteczność, drogowo-torową takiego cuda, zapewne nie wstająca sprężarka generuje tak pipowaty czas, więc po minięciu zakrętu też nie wstanie. Więc zakwestionuje również skuteczność torową auta wykreowanego przez "pączusia" z materiału filmowego, który wrzuciłeś :)

PS. posty do wydzielenia do osobnego tematu "Po co z 4x4 robić FWD".
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez młoda » 22 sierpnia 2011, 12:01

Amazon, auto było kupione jako normalny, zwykły, standardowy seat.
Także napęd na przód został zrobiony przez nas :)
Zobacz Profil
młoda
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15 czerwca 2011, 12:41
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Leon
Silnik: turbo diesel inny

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 12:10

Sammael w zakręcie haldex Ci nie pomoże, chyba że wpadniesz w lekki poślizg, przy małych różnicach prędkości obu osi i tak jedziesz na ośce, to samo podczas startu niewiele pomoże a swoje waży.

Mówię o Leonie.

A co do tych 6s do setki
to jakby nie patrzeć ARL ma ponad 8s
http://www.zeperfs.com/en/duel355-74.htm

To teraz mi powiedz czy ARL 4x4 po sofcie będzie szybszy czy wolniejszy od ARL ośka po sofcie?
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 12:23

Amazon napisał(a):Sammael w zakręcie haldex Ci nie pomoże, chyba że wpadniesz w lekki poślizg, przy małych różnicach prędkości obu osi i tak jedziesz na ośce, to samo podczas startu niewiele pomoże a swoje waży.

Widzę, że wiesz więcej o haldexie więcej ode mnie, mimo że jestem jego użytkownikiem.
A więc mój drogi - spieszę z wytłumaczeniem, że sterownik sprzędła Haldex załącza się w momencie wykrycia 3 stopni różnicy w obrocie koła, przy iluś tam stopniach różnicy, do 50% mocy jest już przekazywane na tył (dane z haldexa 2 generacji, którego posiadam w S3).
Co za tym idzie, jak wiemy, auta wyposażone są w mechanizm różnicowy aby w zakręcie koła mogły obracać się z różnymi prędkościami - dlaczego? Bo koło po wewnętrznej stronie musi pokonać mniejszą długość niż koło po zewnętrznej stronie (różnica w promieniach okręgów po których toczą się koła), co z kolei implikuje dalej, że w każdym zakręcie dochodzi do sytuacji w której jedno koło obraca się szybciej, drugie wolniej, co z kolei (impulsy z czujników ABS) dają sygnał do sterownika sprzęgła Haldex aby uruchomić pompę olejową i dołączyć napęd.

Amazon napisał(a):A co do tych 6s do setki
to jakby nie patrzeć ARL ma ponad 8s
http://www.zeperfs.com/en/duel355-74.htm

Misiu, rozumiesz co napisałem? Leon na dużym turbo a nie seryjny - np. taki jak miałem, wystrojony na 230KM - z tym, że byłem posiadaczem miernej ośki ale wiem ile robiły wybebeszone leony kolegów, chociażby z tego forum. Jakie trzepały czasy na ćwiarę itp.

Amazon napisał(a):To teraz mi powiedz czy ARL 4x4 po sofcie będzie szybszy czy wolniejszy od ARL ośka po sofcie?

Do czego? 0-100? szybszy.
100-200? wolniejszy.
na zakrętach - szybszy.


Jeśli dalej chcesz się kłócić, moje S3 w czasach gdy miało 300KM i 1500kg wagi, plus moje 100+, graty w bagażniku, robiło 5.56-5.7s/100kmh mierzone g-techem a nie stoperem czy budzikiem :hahaha:.
Odnosząc to do coswortha, pomijając to, że tamto auto ma 20 lat a moje 3 czy 4, zauważamy co następuje:
- oba mają silniki 2.0 Turbo
- S3 jest cięższe o 400kg (nie wiem czy sobie zdajesz sprawę ile to jest 400kg jeśli chodzi o przyspieszenie)
- moje auto miało 100KM mniej, od tego Cos'a co deklarują w tym śmiesznym linku co podałeś.

Więc teoretycznie, taki cosworth powinien pozamiatać niemiłosiernie - nawet będąc RWD.
- 100KM

Ogólnie rzecz ujmując - haldex nie jest napędem idealnym. Ma swoje plusy i minusy. Mimo wszystko lepiej go mieć niż nie mieć. Haldex IV generacji, występujący w poliftowym S3 (po 2009 roku) potrafi przewidzieć sytuację, której może być potrzebny napęd na 4 koła i dołączyć się jeszcze zanim dojdzie do różnicy w prędkościach obrotowych (na podstawie np. pre-programowanych danych z czujników przyspieszeń bocznych i wzdłużnych, prędkości, kąta skrętu kierownicy itp.)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez bono » 22 sierpnia 2011, 12:42

Sammael napisał(a):PS. posty do wydzielenia do osobnego tematu "Po co z 4x4 robić FWD".

et voila
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Post scalony z wątku Leoś by Młoda

Postprzez marcus415 » 22 sierpnia 2011, 12:56

Amazon napisał(a):podczas startu niewiele pomoże a swoje waży.

Czy Ty w ogole widziales jak startuje Leon 4x4 , bo glupoty wypisujesz ze az glowa boli? :hahaha:
Amazon napisał(a):ARL 4x4 po sofcie będzie szybszy czy wolniejszy od ARL ośka po sofcie?

Czy to lato,deszcz ,czy slonce, od 0-100km/h haldex bedzie wciagal oske ;) a powyzej ~230PS to i na cwiartke duzo mocniejsza oska nie da rady ;)
młoda napisał(a):Także napęd na przód został zrobiony przez nas

A przed odpieciem haldexa, tylni naped dzialal bez zarzutow? Jesli tak, to nie moge pojac zasadnosci takiego moda.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 13:07

marcus415 napisał(a):Czy Ty w ogole widziales jak startuje Leon 4x4 , bo glupoty wypisujesz ze az glowa boli?


no przecież haldex nie pomaga przy startach...
http://www.youtube.com/watch?v=Rj_5o8XIk4o

:D
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Post scalony z wątku Leoś by Młoda

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 13:09

Po pierwsze jedna ośka będzie szybsza od tej z hakdexem. Jeśli auto jest robione pod wyścigi to z sensem jest wywalenie 4x4.

Pomijam już awaryjność tego rozwiązania, bo pewnie mi nie powiesz, że haldex jest mniej awaryjny niż ośka? ;)

Po drugie porównywanie tego coswortha do Twojej S3 jest dziecinne, ale nich Ci będzie masz się czym pochwalić ;)

Sterownik Haldexa nie musi włączyć się przy 3' różnicy, jako użytkownik powinieneś to wiedzieć.
Ty masz przed ficeliftingiem czy po, bo jak po to raczej masz IV generacji.
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez marcus415 » 22 sierpnia 2011, 13:15

Sammael napisał(a):no przecież haldex nie pomaga przy startach...

Dokladnie..
http://www.youtube.com/watch?v=-HopzVdo ... re=related
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 13:26

Amazon napisał(a):Po pierwsze jedna ośka będzie szybsza od tej z hakdexem. Jeśli auto jest robione pod wyścigi to z sensem jest wywalenie 4x4.

Pomijam już awaryjność tego rozwiązania, bo pewnie mi nie powiesz, że haldex jest mniej awaryjny niż ośka?

Po drugie porównywanie tego coswortha do Twojej S3 jest dziecinne, ale nich Ci będzie masz się czym pochwalić

Sterownik Haldexa nie musi włączyć się przy 3' różnicy, jako użytkownik powinieneś to wiedzieć.
Ty masz przed ficeliftingiem czy po, bo jak po to raczej masz IV generacji.


1. Bzdura na resorach.
2. Powiem Ci tak, w starym golfie II dynosoftu siedział haldex I generacji i przenosił 1000Nm, napęd przetrwał XX zawodów - ciągle ukręcały się półosie(przednie). Podobnie wszystkie auta robione na ćwiarę przez CompSport były na haldexie. Serwisowany haldex jest napędem pancernym a już mega pancernym w porównaniu do dyfrów np. w EVO (zapytaj kiedyś posiadacza Evo dlaczego ścigają się głównie z rolki). Chociaż haldex to dziecinna zabaweczka w porównaniu do napędów w evo jeśli chodzi o torową jazdę.
3. Dlaczego niby porównanie jest dziecinne? Bo taki cosworth, legitymujacy się takimi parametrami powinien mnie zmieść z powierzchni ziemi.
4. Zacznij czytać dokładniej moje posty to będziesz wiedział co mam, czy mam przed, czy po lifcie, czy II czy IV.

Generalnie dyskusja z Tobą, jak mniemam teoretykiem, jest w tej materii bezcelowa.

W każdym razie pozdrawiam serdecznie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 13:59

no pokazanie startu na mokrym faktycznie jest miarodajne ;)
to samo s3 i bmka

chętnie zobaczyłbym dwa leony jeden z napędem na ośkę a drugi na 4x4

a i takie coś znalazłem:
Mimo wszystko waga sprawia, że z rolki ARL 4x4 po sofcie jedzie tak jak ARL ośka w serii

wiesz kto to napisał ;)

jeśli wymieniasz olej max co 60k to haldex faktycznie jest pancerny, jeśli ...
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 14:05

Amazon napisał(a):no pokazanie startu na mokrym faktycznie jest miarodajne


A co autem wyjeżdża się na drogę tylko w słoneczny dzień, 30 stopni w cieniu i sprawdzasz żeby asfalt miał minimum 50 stopni?
Amazon napisał(a):to samo s3 i bmka

Co w tym porównaniu jest nie tak? co zaś? masz mocniejszą ośkę i słabszego 4robuta. I to lepszą ośkę bo RWD!

Amazon napisał(a):a i takie coś znalazłem:
Cytat:
Mimo wszystko waga sprawia, że z rolki ARL 4x4 po sofcie jedzie tak jak ARL ośka w serii

wiesz kto to napisał

No oczywiście i słowa te podtrzymuje. Dwa warunki - że ktoś potrafi FWD dobrze wystartować i sprawa dotyczy tylko ARLi po softach a nie dużego turbo, czyli ~220-230KM i sporo ponad 400Nm.
Mój leon podczas naciśnięcia na dwójce do oporu, podczas suchego, gorącego dnia zapalał laki... No ale chyba nigdy nie widziałeś jak się zachowują auta o takich mocach w ośce.

Wiesz jaka jest różnica między napędem na przód a napędem na tył? czy nie bardzo?

Amazon napisał(a):jeśli wymieniasz olej max co 60k to haldex faktycznie jest pancerny, jeśli ...

a rozrząd zmieniasz? a opony zmieniasz? a pióra wycieraczek zmieniasz? bo za cholerę takiej argumentacji nie rozumiem. Nie zmieniasz rozrządu to Ci się zrywa pasek, nie zmieniasz opon to wylecisz na drzewo w deszczu.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez marcus415 » 22 sierpnia 2011, 14:21

Amazon napisał(a):chętnie zobaczyłbym dwa leony jeden z napędem na ośkę a drugi na 4x4

Prosze http://www.youtube.com/watch?v=nPszI18m ... re=related
Cupra r przechodzi dopiero przy okolo ~160km/h
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 14:26

no a porównujemy jakie auta do siebie, jedno po sofcie a drugie nie czy dwa takie same, tylko jedno 4x4 a drugie ze zdemontowanym napędem na tylną oś? :clever:


wiesz ja wymieniam, Ty pewnie też, ale wiesz jak w tym kraju jest, czyż nie mam racji - choćby taki wątek z tego forum o kupowanych autach, coś sporo nie polecanych jak na tak dobrych, wszystko wymieniających w terminie polskich kierowców :clever:
jakby było tak dobrze z autami w Polsce to by tyle szrotów nie było, szukałeś ostatnio auta do kupienia? :clever:

co do kierowców to masz rację, nie każdy potrafi jeździć mocną ośką jak i nie każdy potrafi jeździć dieslem

a co do palenia laczków to się nie chwal, bo ja potrawię to i swoimi nędznymi 90 kucami ;)


marcus415 bo kierownik dał ciała przy starcie ;)
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez marcus415 » 22 sierpnia 2011, 14:37

Amazon napisał(a):marcus415 bo kierownik dał ciała przy starcie

Fakt, kierownik 4x4 nie strzelil dobrze ze sprzegla.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 14:43

marcus415 napisał(a):Fakt, kierownik 4x4 nie strzelil dobrze ze sprzegla.

Niszczysz mu światopogląd. Widzisz, że ma na wszystko odpowiedź :)
Zaraz powie, że Cupra R nie miała założonej szpery.

Amazon napisał(a):a co do palenia laczków to się nie chwal, bo ja potrawię to i swoimi nędznymi 90 kucami

Rozumiesz, że ja mówie o zapaleniu laków jadąc ze stałą prędkością 60kph i dociśnięcie gazu do oporu na rozgrzanym asfalcie na dwójce i skończenie dwójki na palących się lakach? Nie z miejsca... bo z miejsca to ja do trójki mogłem laka palić.
Poza tym ja się nie mam czym chwalić, bo to raczej było tragiczne, niż powód do dumy. Mieć moc a nie móc jej przenieść na asfalt. Już któryś raz mi mówisz, że ja się czymś próbuje chwalić.

Amazon, my tutaj gadu, gadu, fajnie się pierdoły popycha ale ja mam takie pytanie, tylko nie mów, że złośliwe, czy coś... po prostu z ciekawości - czy jechałeś kiedyś autem, które ma więcej niż powiedzmy 170KM i 400Nm FWD?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 14:52

jechałem, nawet deczko więcej niż to Twoje miało kucy i niutków

a tak nawiasem mówiąc do tych startów, to ile kucy i jaki moment ma auto nie gwarantuje, że wyrwie pierwsze spod świateł, czy na kresce, liczy się jeszcze, i to bardzo, ten łącznik pomiędzy pedałami a kierownicą ;)
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 14:57

Amazon napisał(a):jechałem, nawet deczko więcej niż to Twoje miało kucy i niutków

dziękuję za odpowiedź.
Amazon napisał(a):a tak nawiasem mówiąc do tych startów, to ile kucy i jaki moment ma auto nie gwarantuje, że wyrwie pierwsze spod świateł, czy na kresce, liczy się jeszcze, i to bardzo, ten łącznik pomiędzy pedałami a kierownicą

oczywiście. Zaryzykuje i powiem, że ciężej jest dobrze wystartować 4x4 niż ośką :)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez marcus415 » 22 sierpnia 2011, 14:59

Amazon napisał(a):a tak nawiasem mówiąc do tych startów, to ile kucy i jaki moment ma auto nie gwarantuje, że wyrwie pierwsze spod świateł, czy na kresce, liczy się jeszcze, i to bardzo, ten łącznik pomiędzy pedałami a kierownicą ;)

Tu masz racje, ale gdy lacznik ogarnia, to awd wyrwie pierwsze :yes:
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 15:04

to jeszcze 1:35 http://www.youtube.com/watch?v=GpekSZJYelw
a propos startów 4x4 i jak ważny jest start.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 15:07

no i właśnie o to mi chodzi :)
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 15:11

Amazon napisał(a):no i właśnie o to mi chodzi

Oczywiście, zarówno porsche jak i r8 są 4x4.

No ale teraz nie udawaj, że od początku o to Ci chodziło(o kierowcę), przez 2 strony próbujesz udowodnić wyższość ośki nad 4x4 i po co komuś wpadł durny pomysł do głowy jak wywalenie haldexa. :)

Bo szczerze mówiąc - nawet w słabym aucie - wolałbym być wolniejszy i mieć 4 buty niż napędzić się 0,2s szybciej a być frajerem z ośką (jakim byłem). Koniec końców, życzę sobie, żeby zawsze fundusze pozwoliły mi na to, żeby każde moje kolejne auto było 4x4.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez IroN_87 » 22 sierpnia 2011, 15:33

Amazon, Powiedz mi Ty sobie jaja robisz z wszystkich prawda?
Po przesiadce do leona 4x4 nie mam zamiaru mieć auta FWD... i dla Twoich wiadomości jeździłem leonem ośką 150KM
200zł za olej i filtr co 30tys to jest duży koszt serwisu haldexu?
I po Twoim pisaniu można wywnioskować, że nie użytkujesz takiego auta i nie przeżyłeś nigdy startu mocnego 4x4 :P

marcus415, Sammael, Podziwiam Was za cierpliwość ja w połowie czytania musiałem zrobić przerwę :hahaha:
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 15:33

Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 15:35


no co Ty nie powiesz... :D :D ale akurat wrzuciłeś 2 RWD
Dopowiadałem, że w teście Clarksona oba auta to były 4 buty, żeby nie było, że porsche to ośka RWD (co raczej typowe dla prosiaków).
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 15:48

Porsche słynęło kiedyś z RWD, teraz sporo robią 4x4

IroN_87 ja Ci się nie dziwię, 4x4 jest najbardziej neutralne i wiele wybacza
ale są tacy co wolą ośkę na tył lub na przód

a co do użytkowania to pisałem, że moje 90 kucy prawie ;) mi wystarcza


a co by nie być gołosłownym to takie małe dane katalogowe:
jedna ośka
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 180km.html
dwie ośki
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 180km.html

no jakby nie patrzeć to fabryczne dane się chłopaki z Wami nie za bardzo zgadzają ;P
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 15:53

Amazon napisał(a):ale są tacy co wolą ośkę na tył lub na przód

Na tył to rozumiem, naturalnie sportowy, pchający auto - ale na przód... to raczej małżeństwo z rozsądku niż z wyboru i miłości. Ot, bo tego więcej (edit: i taniej). :)

Amazon napisał(a):4x4 jest najbardziej neutralne i wiele wybacza

zależy od napędu, ile wybacza. Sam tego nie wiem, ale plotka głosi, że impreza dla przykładu wybacza sporo, evo nie. Trzeba wiedzieć co robisz.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez IroN_87 » 22 sierpnia 2011, 16:08

Amazon, No autocentrum to ma najbardziej wiarygodne dane ;)
pomijając to nie sądzę, że strzelali ze sprzęgła tylko ruszali normalnie
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez dave » 22 sierpnia 2011, 16:24

Amazon, takich bzdur to juz dawno nie czytalem..
stare dzieje, leon 170 hp, ibiza 170 hp na slicku. nie doszedl mnie do samej mety..
http://www.youtube.com/watch?v=F9N92j8iix8
leon 170 hp, fabia slynna swego czasu na cala polske, democar jc-auto 220km na tamta chwile rowniez na slicku.
http://www.youtube.com/watch?v=W6TefkVS ... re=related
ten filmik natomiast bedzie ci obrazowal roznice miedzy 170km srebrnym leonem a 230km czarnym leonem. jak widac roznica do 80-100 km wlasciwie minimalna ale pozniej czarnuch odchodzil az milo
http://www.youtube.com/watch?v=3Vs5WSvEong
http://www.youtube.com/watch?v=9Huc2ToCrJQ

co do awaryjnosci haldexa to rowniez jakies pierdoly piszesz bo to jest pancerny naped. a w ramach przyspieszen to moj srebrny ok 240km/470nm robil setke w 5s a auta typu e46 m-power nie robily na mnie jakiegos wiekszego wrazenia, generalnie zadne auto benzynowe ponizej 300km i mniej wiecej z ta sama masa nie robilo na mnie wrazenia.
czas na 1/4 masz w moim podpisie. to jest nieficjalny czas ale zawsze bedac gdzies na zawodach a to pogoda do dupy a to opona nie ta itp ale sprzet pomiarowy gtech pro rr jest dosc dokladny.

ja majac w leonie 180 km robilem 14,5 i jakies 6s do setki. oczywiscie trzeba tez jeszcze umiec zmieniac biegi.
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Piotrek1983 » 22 sierpnia 2011, 19:41

Amazon napisał(a):no a porównujemy jakie auta do siebie, jedno po sofcie a drugie nie czy dwa takie same


Na życzenie: seria 4x4 vs ośka po sofcie ok 180 PS.
Na 3 albo 4 starty ani razu ośka mnie nie doszła na 1/4 mili, zawsze byłem przynajmniej długość auta do przodu. A kierownik czarnego ogarnia swoją maszynę.

http://www.youtube.com/watch?v=6qGuYLLZtWE
był Leon Cupra 4
jest AR Giulietta
Zobacz Profil
Piotrek1983
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 21 kwietnia 2010, 22:19
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulietta
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez wgi » 22 sierpnia 2011, 20:04

no nic kolega ciut się wygłupił z tą szybszą ośką niż 4x4 - kolejny przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=8UGdz35sTy8
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Kołek » 22 sierpnia 2011, 20:33

U mnie w badaniach do pracy magisterskiej wyszło pięknie że przy starcie leonem 4x4 maksymalne przyspieszenie wzdłużne wynosiło około 6,7m/s2 (silnik seria) czas do setki około 8,2s, a kumpel którego mieliśmy do porównania civic 2,2 ictdi FWD 190PS maksymalne przyspieszenie 3,7 m/s2... czyli daje do myślenia co potrafi 4x4 ;-)

Leon to moje pierwsze auto z napędem 4x4 i już wiem że nigdy nie kupię dla siebie auta które nie będzie AWD ;-)
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 21:07

...to jest nieficjalny czas ale zawsze bedac gdzies na zawodach a to pogoda do dupy a to opona nie ta...
:hahaha:

wiesz jak to mówią, słabej baletnicy to i rąbek u spódnicy ...


a co do faktów, a nie mitów

kolejny link do danych:
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/seat-leon-i/

tym razem porównanie arl i arl 4x4 no i jest również 1,8T i 1,8T 4x4

to samo jest tutaj
http://www.seatleon.pl/szczegolowe-dane ... oatacyjne/

dane panowie, dane ... a nie pobożne życzenia ;)



Kołek[b] że Ci się fajnie jeździ 4x4 to nie wątpię :)
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez konstant » 22 sierpnia 2011, 21:13

Kurna, przeciez logiczne, ze 4x4 bedzie miec lepszy start.
Nie bez powodu majacy "ledwo" 480hp GT-R robi setke w 3s bijac tym samym wszystkie dostepne modele Ferrari czy Lambo.

@Amazon - jak nie masz innych argumentow niz tabele z danymi producenta to proponuje zamknac ten glupkowaty temat.
Obrazek
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Piotrek1983 » 22 sierpnia 2011, 21:19

Amazon napisał(a):dane panowie, dane ... a nie pobożne życzenia ;)


Ale dane trzeba jeszcze rozumieć. Ośka 1.9TDI ma lepszy czas do setki....ale to nie zmienia faktu, że dostaje baty na 1/4. O ile dobrze pamiętam, różnica między 4x4 a FWD w prędkości na mecie to 10 km/h na godzinę więcej dla ośki...tylko, że ośka była 1-2 dwóch długości z tyłu i już nie dogoniła ;]
był Leon Cupra 4
jest AR Giulietta
Zobacz Profil
Piotrek1983
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 21 kwietnia 2010, 22:19
Lokalizacja: Kraków
Auto: Giulietta
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 21:31

Piotrek1983, no nie masz racji, looknijmy w ściągę od producenta - ośka 1,9 tdi 0-1000m robi w 30s, a tdi 4x4 w 30,8s

konstant, masz rację, że nie bez powodu, choć akurat Lamborghini to i maluch bierze na 1/4 mili ;)
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez GangstaMarc » 22 sierpnia 2011, 21:43

Amazon napisał(a): looknijmy w ściągę od producenta


Tak samo możesz patrzeć na spalania podawane przez producentów. Nie jestem można wielkim znawcą tematu, ale nie masz absolutnie racji, a starasz się wszystkich przekonać, że masz.

O ile przy niskich mocach ośka może okazać się lepsza to z każdym koniem i newtonem w górę szala przechyla się w stronę haldexa i przy chipie na dajmy na to 195/410 ośka może się w d*** schować. I nie jestem żadnym fanbojem 4x4 bo sam jeżdżę ośką tylko stwierdzam fakty ze świata realnego, a nie z książki producenta (chyba, że ty żyjesz w innym świecie)
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez taktiken » 22 sierpnia 2011, 21:44

Panowie, albo rozpoczynamy rzeczowa dyskusje albo faktycznie zamkne ten temat.
http://www.ecuproject.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
taktiken
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4310
Dołączył(a): 15 października 2006, 13:08
Lokalizacja: Separatisten aus DW
Auto: Najlepsze

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Staszek20VT » 22 sierpnia 2011, 22:02

Dobra, k..wa bo już mi ciśnienie wystarczająco skoczyło... Chłopie, weź się ogarnij i zejdź na ziemię. Rozumiem, że zabrnąłeś w swoich zwidach za daleko i teraz z twarzą już nie wyjdziesz... Skoro już Dave się biedny tu wypowiedział to jemu też musiało ciśnienie na twoje brednie i farmazony skoczyć. Większość wypowiadających się ma lub miało mocne (ponad 200KM) Leony i uwierz, wiedzą co mówią, a nawet pokazują filmiki swoich maszyn, na których definitywnie Haldex łoi skórę ośkom. Sam miałem najpierw 1.8T na ponad 200 koniach, a potem 1.9TDI na około 220KM. I za każdym razem dostawałem wpier...l od Haldexów przy startach na światłach czy ścigach na 400m. Nie ma ch...a we wsi, żeby haldex nie złomotał ośki na starcie.

Wracając do Twojej śmiesznej argumentacji o wyższości ośki na torze od 4x4... Weź przejedź się na głupi KJS nawet seryjnym VW Golfem 130KM 4motion i takim samym ale ośką i zobacz którym będzie lepszy czas...

Czemu auta klasy WRC są 4x4? Czemu auta rajdowe po wprowadzeniu napędu quattro przez audi dostawały megabaty? A słabe przecież nie były... Bo ku..wa nieporównywalne jest zachowanie takiego auta na każdej nawierzchni!!

Teraz też mam quattro i na pewno już do ośki nie wrócę !

W mojej opinii jedynym racjonalnym wytłumaczeniem tego hmmm... "moda" było dokumentne spier...lenie napędu i z braku laku, funduszy czy części postanowiono jakże inteligentnie, wyj.bać Haldexa...

A żeby nie być gołosłownym to po kiego wacka parę osób znanych w tuningowym światku rzeźbi swoje megamocne ośki na 4x4? Wycinając podłogi, zmieniając skrzynie, zawieszenia itd. oby mieć właśnie 4x4... No pewnie wg Ciebie - pier..ci jacyś...

Weź już głosu nie zabieraj i wyjdź z resztkami honoru... Jako posiadacz piszczącego na 2 biegu 90KM "potwora"... (ośki oczywiście)...

HOWGH !
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 22:06

GangstaMarc, brawo, pierwszy myślący a nie napinający się, z każdym kucem i niutonem zwiększa się w ośce problem przeniesienia tego z koła na podłoże.

I rację mają Ci co napiszą, że 4x4 300 KM będzie się lepiej zbierał niż 300KM na jednej ośce z prostej przyczyny rozkładając to na dwie osie nie stracimy tyle przyczepności co dając całą moc na jedną oś.

Poniżej pewnej mocy jednak ośka daje radę przenieść to wszystko na asfalt więc auto lżejsze, szybciej się zbierze - tu już znaczniejszą rolę odgrywają nie niutki a kilogramy. Fizyka Panowie i stare książki :)

w
Staszek20VT, brak siły argumentów zastępujesz widzę argumentem siły ;)
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez noktoto » 22 sierpnia 2011, 22:22

Obrazek

Zamykajcie :) Było chwilami ciekawie, ale teraz to już się po prostu strasznie nudne robi...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 22:22

noktoto napisał(a):Zamykajcie Było chwilami ciekawie, ale teraz to już się po prostu strasznie nudne robi...

A tak się starałem prowadzić merytoryczną dyskusję na początku, podając zasadę działania haldexa i podając rzeczowe argumenty...

Amazon napisał(a):Poniżej pewnej mocy jednak ośka daje radę przenieść to wszystko na asfalt więc auto lżejsze, szybciej się zbierze

Do 150KM 4x4 nie ma sensu,
150-200KM sens jest,
Powyżej 200 albo RWD albo AWD w zależności od preferencji, czy chcesz rzucać dupą na torze, czy jechać jak człowiek cywilizowany. A dlaczego RWD? skoro lubisz fizykę to powinieneś wiedzieć dlaczego pchanie jest lepsze od ciągnięcia :hahaha: (bez podtekstów)

Amazon napisał(a): Fizyka Panowie i stare książki

Sam jestem strasznym zwolennikiem fizyki, jednakże... ruchania z książek się nie nauczysz... :hahaha:
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 22:31

a ktoś tu pisał że 130KM 4x4 da radę ;)

nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba granicą ośka/4x4 było 220KM, choć bardziej właściwe by niutki były
szukałem tego dziś ale nie mogłem znaleźć

choć jak kierowca dupa będzie to i wyżej ośka mu może dać radę

no nie wszystkiego z książek się nauczysz ;)
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez wgi » 22 sierpnia 2011, 22:33

Amazon napisał(a):dane panowie, dane ... a nie pobożne życzenia


Rozumiem, że te wszystkie filmy, wszystkie doświadczenia ludzi co tu pisali są nic niewarte w porównaniu z danymi producenta.
Rozumiem, że wierzysz też producentowi, że ich auta się nie psują i że spalają kropelki paliwa.

Obrazek

Obrazek

Panowie nie karmy trolla bo to nie ma sensu.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 22:39

wgi, ja lubię teoretyków. Widzisz jak jest ciekawie, na nic argumenty i doświadczenia. Wszyscy jesteśmy lamusami.

A co do teoretyków, miałem kolegę, taki z głębokiej wioski (żeby nie było bardzo lubię ludzi z wiosek bo są prawdomówni a sam pochodzę z większej wioski).
Ponieważ, były to czasy liceum to głównym zainteresowaniem chłopców było której on to nie teges, i czego on to z daną białogową nie ćwiczył... W jednej z dyskusji, mój zacny kolega, przysłuchując się opowiadaniom bajkopisarza stwierdził: "jakby krowy nosiły majtki to byś w życiu pi*dy nie widział" i mam wrażenie, że tak jest z tematem "gdyby po ulicach nie jeździły auta 4x4 to kolega by ich w życiu nie widział". Takie odnosze wrażenie, może błędne. Może kolega w opisie tylko ma ALH a w garażu stoi cała gama różnych aut.

Natomiast, jesli temat sprowadzamy do książkowej dyskusji danych na papierze to nie ma on sensu. Jak to mówią "drukowane gryzie", więc wolę wyświetlacze cyfrowe (np. sprzęt TAG-Heuera albo G-techa).
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Amazon » 22 sierpnia 2011, 23:04

jakoś żaden z Was, a znawców tu tylu 4x4 nie udowodnił, że arl 150KM jest wolniejszy od ARL 4x4 150 KM, czyżbym się mylił?

wgi, Sammael wierzę że mi udowodnicie, że się mylę tymi Waszymi cyfrowymi wyświetlaczami :clever:
a co do ALH - ja wyrosłem z przedłużania sobie "ego"
co nie znaczy że nie miałem okazji pojeździć lepszymi autami, pewnie taka stara omega A ze znaczkiem lotusa nic Ci nie powie ;)


a co do filmików z youtube http://patrz.pl/filmy/maluch-vs-lamborghini-gallardo
nawet mu chyba porsche 4x4 nie dało rady
Zobacz Profil
Amazon
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 1 września 2010, 10:07
Lokalizacja: Radomsko
Auto: Toledo 1M

Re: Po co z 4x4 robić FWD

Postprzez Sammael » 22 sierpnia 2011, 23:11

Amazon napisał(a):jakoś żaden z Was, a znawców tu tylu 4x4 nie udowodnił, że arl 150KM jest wolniejszy od ARL 4x4 150 KM, czyżbym się mylił?

bo tu wszyscy sobie przedłużają i robią softy i inne cuda wianki żeby mieć długiego penisa jak mur chiński... Więc nikt serią nie jeździ. Na marginesie, żaden ARL nie miał 150KM w serii, chyba, że padniętą przepływką :) Średnia seria wyjdzie około 165KM, najlepsze 171,2,3
Ewentualnie moc ludzie robią po to żeby sprawnie i bezpiecznie wyprzedzać na trasie. Hmm ale może nie... bo przecież moje weekendowe S3 w rok zrobiło 40kkm a może ze dwa razy się ścigałem.

Dyskusja z Tobą jest bezcelowa, nie masz pojęcia zbytnio o czym mówisz i piszesz. Na początku przekonywałeś mnie do sierry i wierzyłeś, że ma 400km, po drodze miałeś parę teorii. Teraz wrzucasz filmiki aut, w których nawet nie wiesz co siedzi.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Następna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości