Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dymienie na szaro

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Dymienie na szaro

Postprzez marcinn06 » 6 września 2011, 08:24

Witam, wszystkich. Szukałem rozwiązania mojego problemu ale nie trafiłem na nie w żadnym temacie.

Zaczne może od auta:
Leon 2.0 TDI 140 KM BKD Soft bez modów. Przebieg: 165.000, olej: Castrlo edge.

Turbina wymieniona przy 125.000 KM najprawdopodobniej na identyczną jaka jest w specyfikacji (naprawa wykonana przez aso w Holandi).

Problem jest następujący:
Podczas jazdy a najbardziej podczas ruszania i zmiany biegów samochód puszcza tzw. bączki z szarego dymu. Nie sa one widoczne dla kierowcy w tylnej szybie ale jadąc za autem da się to zauważyć. To samo jest przy małych prędkościach. Przy prędkości powtyżej 100 km/h zjawiska tego już sie nie obserwuje. Autko wymaga dolewki oleju ok. 2l na 15tyś kilometrów jazda głównie w korkach ale tez i ostrzejsza trasa na której prędkość wacha się od 140-180 Km/h. Nie zauważyłem spadku mocy. Chciałbym zacząć robić jakies mody przy autku typu wymiana turbo i strojenie auta pod nowe setup do okolic ok 200KM. Obawiam sie jednak, iż to dymienie na ciemno szary kolor może być oznaką jakiegos dużego problemu z silnikiem.

Będę wdzięczny za wszelkie możliwe uwagi i pomoc.
Zobacz Profil
marcinn06
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 sierpnia 2010, 07:34
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: Dymienie na szaro

Postprzez Piotrek_tdi » 6 września 2011, 10:27

Jeżeli poddymia,to w tym silniku możesz mieć problem z pękniętą głowicą,nie ubywa ci płynu g12 ?
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dymienie na szaro

Postprzez marcinn06 » 6 września 2011, 11:29

Ubywa, i to dość często ale gość w serwisie powiedział że to norma i że płyn paruje.
Zobacz Profil
marcinn06
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 sierpnia 2010, 07:34
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: Dymienie na szaro

Postprzez Piotrek_tdi » 6 września 2011, 11:37

No nie wiem czy to taka norma,obstawiałbym na właśnie pęknięcie głowicy... płyn może ubywać ale w ilości 100ml na 10-15 tyś km.....do tego jeszcze to dymienie o którym wspominasz...
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dymienie na szaro

Postprzez marcinn06 » 6 września 2011, 11:52

To znaczy od kupienia robiłem dwie dolewki płynu g12. Jedna po ok. 7 miesiącach i ok. 12000 Km i druga teraz ale myśle że za malo mi wlali tego płynu jak robili serwis i dlatego zaswiecił się czujnik informujący o małej ilosc płynu. Ale może podjadę i zdjagnozuje czy oby ta głowica jest cała. Kurde troche mi szkoda bo jak kupowałem to tylko przy rusdzaniu czasem bączka czarnego puszczał a po powrocie z weekendu na mazurach gdzie po trasie dość agresywnie jechałem zaczął sie ten problem i do tego osmolony z tyłu zderzak jest...
Zobacz Profil
marcinn06
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 sierpnia 2010, 07:34
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: Dymienie na szaro

Postprzez Piotrek_tdi » 6 września 2011, 13:35

To jak osmolony zderzak to pewnie dymi na czarno,tylko w lusterku wydaje się że dymi na szaro,może jest jakaś nieszczelność itp
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dymienie na szaro

Postprzez marcinn06 » 6 września 2011, 16:42

Wydawało mi się że na szaro bo jechałem za nim. Ale rozważam sprzedaż autka i kupienie czegoś w TSI w opcji turbo i kompresor jak w Golfie 5, choć słyszałem że tamte silniki 1.4 też nie są zbyt żywotne
Zobacz Profil
marcinn06
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 sierpnia 2010, 07:34
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: Dymienie na szaro

Postprzez Sammael » 6 września 2011, 16:46

marcinn06 napisał(a): kupienie czegoś w TSI w opcji turbo i kompresor jak w Golfie 5, choć słyszałem że tamte silniki 1.4 też nie są zbyt żywotne


Bardzo. W seryjnych autach tłoki pękają :hahaha:
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dymienie na szaro

Postprzez marcinn06 » 6 września 2011, 18:54

Mam jeszcze jeszcze pytanko czy po zmianie samego turbo wraz z programem da rade osiągnąć bezpieczną moc ok 200KM i jakie turbo do takiego zabiegu polecacie? Zastanawiałem się nad tym z BMN ale może jakieś inne są zalecane?
Zobacz Profil
marcinn06
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 sierpnia 2010, 07:34
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: Dymienie na szaro

Postprzez Piotrek_tdi » 6 września 2011, 20:08

Da radę ale to tak czy inaczej w sumie koszt ok 5-6 tyś zł więc też nie mało...
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości