Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez _Boras_ » 14 września 2010, 06:58

PODPALACZ :PPP
Zobacz Profil
_Boras_
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Staszek20VT » 14 września 2010, 08:09

_Boras_, na PW też Ci pisałem, że lepiej zainwestować w dobrą tarczę i klocek niż AP... Ja podobnie jak Sam większe przebiegi robię po autostradach niz mieście więc dla mnie jest OK. A reszta odczuć identyczna.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez _Boras_ » 14 września 2010, 13:55

Tak, tak. Pamiętam dokładnie co napisałeś. I faktycznie pokrywa się to z tym co pisał Samm. A tak w ogóle to zastanawiam się nad jeszcze jednym. Przecież i tak pierwszym słabym ogniwem okaże się zapewne opona. Żeby w pełni korzystać z dobrodziejstw lepszych hamulców to naprawdę ogumienie powinno być w nienagannym stanie. Inaczej to wszystko, podobnie jak przy walniętych amortyzatorach traci sens.
Zobacz Profil
_Boras_
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez dave » 14 września 2010, 15:07

ja tez przerabialem hebel w moim leonie i tez mial byc na poczatku APR. oczywiscie nie moglo byc tak ze bede to montowal jako ktorys z kolei na forum wiec postanowilem pojsc nieco inna droga i na 312 zalozylem zacisk brembo 4ro tloczkowy ktory nawet nie pokrywal w 100% tarczy ham. ale hebel zimny to byla kupa. jak sie nagrzal byla masakra w porownaniu do serii ale nie oszukujmy sie. leon 1m NIGDY NIE BEDZIE HAMOWAL chocbys nawet tam zalozyl hebel 323 z cupry czy nawet tak jak GDradek z gdanska ktory zalozyl hebel z r32 (330mm?) zreszta co tu bede duzo mowil, w firmie jezdzi u nas megane 1,5 dci i mozesz wierzyc lub nie tam seryjny hamulec jest napewno lepszy niz 312 w leonie. leon nie hamuje i koniec. mialem okazje leciec kolko na torze poznan leonem pawla20vt ktory ma caly hamulec D2racing chyba 6 czy 8 tloczkow i to hamowalo ale jak zapytasz pawla co sadzi o hamulcach w leonie to ci powie ze to auto nie hamuje.
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez _Boras_ » 14 września 2010, 15:33

Pewnie 8 tłoczków... No ale czy oprócz tego ma wymienione całe flaki czy tylko to, same tarcze i zaciski? Czy może w ogóle ma hydrauliczny ręczny?
Zobacz Profil
_Boras_
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez jagood » 14 września 2010, 16:02

a co jest tego powodem że lepiej hamuję gorzej jak inne auta?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jagood
Sport
Sport
 
Posty: 232
Dołączył(a): 2 września 2009, 15:40
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Jetta
Silnik: BLS 1.9

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 14 września 2010, 16:07

belzi napisał(a):jakis czas temu mialem okazje poupalac seryjna Ibize Cupre na torze i powiem tyle, ze udalo mi sie zagrzac hamulec APRacing :diabel:

przecież w nowej ibizie nie ma AP(no jest ale opcją chyba)... z resztą nawet po zdjęciu to widać, że zwykły hamulec ramowy i to chyba nawet na tarczy 288mm, więc...
Hamulce o których mowa były w ibizach 6L, chociaż gdzieś i w 6J je widziałem, co nie zmienia faktu, że na foto jest hebel seria a nie AP.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez belzi » 14 września 2010, 17:36

Sammael napisał(a):przecież w nowej ibizie nie ma AP(no jest ale opcją chyba)


a jednak ;)

Obrazek

Sammael napisał(a):z resztą nawet po zdjęciu to widać, że zwykły hamulec ramowy i to chyba nawet na tarczy 288mm


na zdjeciu to akurat hamulec przedni z Leona, taki sam jak u Ciebie w S3
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez tninja » 14 września 2010, 20:55

Dobrze poczytac bardziej doswiadczonych.W moim leonie predzej czy pozniej zawita BigT no i zastanawielem sie nad dobrymi heblami.Glownie smigam po miescie,weekendami wypady w dluzsza trase.Reasumujac za i przeciw lepiej zainwestowac w zestaw 312+256? czy moze jednak na moce powyzej 200KM lepszym rozwiazaniem,bedzie AP?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tninja
Stella +
Stella +
 
Posty: 37
Dołączył(a): 21 czerwca 2009, 14:19
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon TopSport

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez belzi » 14 września 2010, 21:01

Uwazam, ze 312+256 + dobry plyn hamulcowy to wystarczajace rozwiazanie
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez dave » 14 września 2010, 21:07

dokladnie tak jak belzi pisze.. ap czy brembo to sa naprawde solidne zaciski i bedzie lepiej ale jak jezdzisz po miesci to zainwestuj w dobra tarcz i klocek, ale dobra nie koniecznie nawiercana nacinana made in china bo ladnie wyglada ale taka ktora ci wiekszosc klubowiczy poleci. ja mialem zimmermana i mimo niektorych negatywnych opinii odnosnie ich pekania ja sobie chwalilem tarcze zrobily z 40k i nic im nie bylo. kup jakas ebc zimmerman + dobry klocek i bedzie hamowac przyzwoicie.
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Grześ » 14 września 2010, 21:18

Ja obecnie posiadam AP + brembo ORO na tył 256 zimmermany + RBF660 i nic nie muszę rozgrzewać , auto hamuje od razu i bez proszenia

Porównywałem z heblami w nowej s3 i nie narzekam, termicznie nowa s3 jest nie do pobicia ale to wina malej tarczy w leonie

Brembo ORO to tarcza w która warto zamontować jeśli kogoś nie przeraża cena
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez noktoto » 15 września 2010, 22:24

Sammael napisał(a):Np. Daniel - Gulu do swojej A3 założył hamulce z S3 takiej jak moja, hebel jest przepotężny jak u mnie ale czucie hamulca zupełnie inne. Mnie np. nie odpowiada bo jadąc jego autem nie potrafię dawkować siły hamowania, hamulec jest bardzo agresywny, mocny od samego początku. U mnie to działa troche inaczej. Jego pompa hamulcowa, nie przyjmuje w ogóle mojego kodowania itp, itp. oczywiście do jego hamulca bez problemu, przyzwyczaiłbym się gdybym jeździł takim autem na co dzień, tak jak przyzwyczaiłem się do działania AP Racingów w leonie.

Z jakich hamulców Gulu robił przesiadkę na setup z S3 (podejrzewam, że z 312)? Komplet czy tylko przód? Inne działanie wspomagania to kwestia tylko pompy? Nie dało by się pompy z S3 przełożyć?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 15 września 2010, 22:36

312 i 286 na 345 i 310, tyle, że on założył z 3.2 VR6 A3 quattro, rozmiary są te same ale jak teraz patrze to numery zacisków inne niż w S3, S3 ma zupełnie inną PRke też. Klocki też mają inny numer, może stąd różnice.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez noktoto » 15 września 2010, 23:17

Hamulce w poliftowych S3 i Cupry jeszcze inne chyba są (tzn wyglądają ciut inaczej), mimo że rozmiar się nie zmienił. Poplątane to wszystko. Dobra koniec lekkiego OT ;) Dzięki za szybką odpowiedź.

P.S.
Gulu może jeszcze ma (i chce się pozbyć) komplet części do 286 na tył?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez alunetik » 22 września 2010, 10:24

Hamowanie "na zimno" zależy tylko jedynie i wyłącznie od mieszanki klocka. Np. w ferodo: DS Performance hamuje od zimnego, DS2500 - parkingowe rozgrzanie, DS3000 - tutaj wymagane jest rozgrzanie.

Pytanie: kto przy zdrowych zmysłach, będzie katował zimny hamulec?

Ktoś pisał, że zagotował AP - świadczy to tylko o tym, że hamulce zostały źle schłodzone.

PZDR

Bodek
Zobacz Profil
alunetik
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 września 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 24 września 2010, 20:58

alunetik napisał(a):Pytanie: kto przy zdrowych zmysłach, będzie katował zimny hamulec?

Kto przy zdrowych zmysłach wymusza pierwszeństwo i zmusza innego uczestnika drogi, jadącego na nierozgrzanych hamulcach do nagłego hamowania?
alunetik napisał(a):Ktoś pisał, że zagotował AP - świadczy to tylko o tym, że hamulce zostały źle schłodzone.

Abstrahując, od AP czy Brembo czy 312... hamując awaryjnie z ponad 200 do 0 i mając przed oczami bagażnik samochodu przede mną... ZAWSZE, ale to normalnie zawsze myśle o chłodzeniu hamulców... podobnie na torze... o niczym innym się nie myśli jak o chłodzeniu hamulców.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez alunetik » 26 września 2010, 08:39

Widzę, że jesteś specem. W takim razie powiedz mi jak się rozgrzewa hamulce i co ma to wspólnego z wymuszaniem pierwszeństwa?

Rozumiem, że stałeś na środku drogi, rozpędziłeś się do 200 i nagle pojawił się ktoś przed tobą i hamowałeś od 200 do 0. Na torze też hamujesz od 200 do 0?

Mam nadzieję, że się nie obrazisz, ale chyba nie przeczytałeś instrukcji obsługi hamulców i nie za bardzo wiesz jak to działa.

Ze sportowym pozdrowieniem

Bodek
Zobacz Profil
alunetik
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 września 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez wgi » 26 września 2010, 12:43

Nigdy Ci się nie zdarzyło jechać szybko w mieście i ktoś wymusił na Tobie pierwszeństwo? Wtedy trzeba ostro hamować często na zimnych hamulcach...
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez _Boras_ » 26 września 2010, 14:54

Daj spokój wgi, tu już dawno nie chodzi o hamulce ;)
Zobacz Profil
_Boras_
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez alunetik » 26 września 2010, 16:02

Hamowanie zimnym hamulcem bardzo go niszczy. A czy wsiadasz do zimnego samochodu i od razu pałujesz?

PZDR

Bodek
Zobacz Profil
alunetik
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 września 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez tatian » 26 września 2010, 16:07

Kur... Bodek Ty to jesteś jakiś dziwny. Ile osób ma Ci jeszcze tłumaczyć o co chodzi. Wystarczy, że wyjadę ze swojej posesji zdążę bujnąć się na drodze do prędkości powiedzmy 80-90 km/h, wyjedzie jakiś pojazd i co mam się zastanawiać czy hamulce są zimne, rozgrzane czy nie? W wielu przypadkach człowiek nie ma nawet odruchu żeby potem wcisnąć sprzęgło i auto gaśnie, tylko odruchowo sam hamulec wciska a Ty tu snujesz jakieś beznadziejne teorie. Jak nie wiesz co tj. gwałtowne, nagłe czy awaryjne hamowanie to zapraszam na naukę jazdy, teraz się tam ćwiczy awaryjne hamowanie z 50km/h.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez alunetik » 26 września 2010, 16:26

Doskonale wiem o co chodzi. Seryjne hamulce są dostosowane własnie do takich sytuacji. Nie oszukujmy się, hamowanie z 80-90 do 0 nie jest tym samym co hamowanie z 200, prawda?

Rozmowa tyczy się czegoś lepszego, więc jeżeli chcesz mieć coś dobrego, to musisz się nauczyć tego używać. To cale meritum tego wywodu. A jak ktoś pisze, że smaży hamulce przez 10 kółek na Poznaniu, a potem prosto zjeżdza do depo i marudzi, że mu sie hamulex gnie, to sorry.

PZDR


Bodek
Zobacz Profil
alunetik
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 września 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez _Boras_ » 26 września 2010, 17:24

belzi napisał(a):jakis czas temu mialem okazje poupalac seryjna Ibize Cupre na torze i powiem tyle, ze udalo mi sie zagrzac hamulec APRacing


Bodek, chodziło Ci zapewne o tę wypowiedź... Zważ na to, że nikt tu nie marudzi. To jest podane raczej w formie ciekawostki.

Kolego, nie obraź się, ale mam wrażenie, że Twoje wypowiedzi są dość... napastliwe. Wygląda to tak jakby nie chodziło Ci o zaprezentowanie innego, nowego poglądu a raczej o udowodnienie, że:

1) znasz jedyną prawdę i każdy musi się z nią zgodzić, tylko Ty wiesz jak należy używać hamulców, ponieważ masz już jakieś doświadczenie sportowe,
2) z pewnością Twoja wiedza przewyższa wiedzę każdej osoby tutaj zaglądającej.

Jeśli o mnie chodzi to jest mi łatwo. Nie udaję, że nie wiadomo jak się znam. Zajmuję się zupełnie czymś innym niż motoryzacją a to tylko zabawa na weekend. Nie zmienia to faktu, że staram się poszerzać swoją wiedzę i stąd dyskusje prowadzone z bardziej doświadczonymi użytkownikami tego forum. Przykro mi tylko jak śledząc dyskusję widzę, że ktoś niepotrzebnie się przypala. Spokojnie, każdy może mieć swoje zdanie. Jak doskonale wiesz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...

Przepraszam za OT, ale trochę mnie to zaczęło męczyć. Proponuję wrócić do rzeczowej dyskusji a nie przerzucania się hasłami pod tytułem: zimne, gorące, właśnie, że tak... właśnie, że nie... Żadne to argumenty.

Peace.... :peace:
Zobacz Profil
_Boras_
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez alunetik » 27 września 2010, 06:09

No dobrze, to może warto zacząć od początku.

Nie będę się przechwalał, bo to bez sensu. Powiem tylko, że modyfikacje hamulców to mój zawód.

Moja uwaga miała raczej na celu pomóc, a nie wytykać Ci nieznajomość. Może warto zaoszczędzić trochę grosza na nowe tarcze? A można zrobić to znając kilka sztuczek.

Chętnie pomogę odpowiedzieć na nurtujące pytania, problemy. Może dzięki temu ktoś lepiej zahamuje, albo dobierze zestaw bardziej pasujący do jego preferencji.

PZDR

Bodek
Zobacz Profil
alunetik
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 września 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Staszek20VT » 27 września 2010, 08:55

alunetik napisał(a):Chętnie pomogę odpowiedzieć na nurtujące pytania, problemy.


No to pisz, co i jak. A nie w głupie podchody się bawisz.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez LeonARL » 27 września 2010, 20:13

No wlasnie,pisz co dobrego mozna zalozyc za rozsadna cene,bede zmienial przod i tyl,tarcze + klocki i nie wiem co dobrego wybrac. :hmmm:
ARL+ 190 PS 4x4 -Powered by- TUNE-UP.PL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LeonARL
Stella +
Stella +
 
Posty: 90
Dołączył(a): 4 grudnia 2009, 11:37
Lokalizacja: slask
Auto: Leon Top Sport

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez alunetik » 27 września 2010, 20:18

To zależy do czego będziesz używał auta? Do jazdy na codzień, upalania, sportu...?

Podstawowy zestaw powinien się składać z tarczy i klocka. Dobrym dopełnieniem zawsze są przewody hamulcowe i płyn. Jak to nie wystarcza, można dorzucić zestaw do chłodzenia.

Dla wymagających są zestawy, tu też jest spory wybór.

PZDR

Bodek
Zobacz Profil
alunetik
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 września 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 27 września 2010, 21:22

alunetik napisał(a):Podstawowy zestaw powinien się składać z tarczy i klocka

wszyscy poczuli się oświeceni :hahaha:
Widać, że chłop się zna :ok: ponieważ kolega wcześniej nie ogarnął ironii ni w ząb... to komunikuje iż post jest ironiczny.

Generalnie... pamiętajcie... są zestawy :hahaha:
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez alunetik » 27 września 2010, 21:32

Sammael, idź hamować jednym tłoczkiem.

Pzdr

Bodek
Zobacz Profil
alunetik
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 września 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez bono » 27 września 2010, 21:35

alunetik, masz coś jeszcze do dodania ?? Jeżeli Twoje porady wyglądają w stylu:
alunetik napisał(a):Podstawowy zestaw powinien się składać z tarczy i klocka. Dobrym dopełnieniem zawsze są przewody hamulcowe i płyn. Jak to nie wystarcza, można dorzucić zestaw do chłodzenia.

to chyba Ci się fora pomyliły.... Jeżeli Ci się nie podoba to zmień forum. Poza tym prywatne podjazdy zachowaj dla siebie bo zaraz sobie trochę odpoczniesz od tego forum :evil:
Bardzo proszę o łagodniejszy ton wypowiedzi.
pozdrawiam i dziękuję
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 27 września 2010, 21:44

alunetik lojalnie uprzedzam, że wypowiedzi wnoszące praktycznie zero do tematu - jeśli nadal takowe będą się pojawiały z Twojej strony zostaną usunięte a Ty zostaniesz obdarowany ostrzeżeniem.

Więc albo masz coś do napisania i udowodnisz choć w marginalnym zakresie, że wiesz o czym piszesz albo zaprzestaniesz bicia piany.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez alunetik » 27 września 2010, 21:57

Mieliśmy chyba zacząć od początku, a nie wskakiwać odrazu do zaburzeń balansu spowodowanych zmianą powierzchni tłoczków, tak?

Prywatne pojazdy? Chyba raczej obrona.

Zaczynając więc od początku:
1. Tarcze: gładkie, nacinane, nawiercane, nacinano-nawiercane.
a) gładkie -seria. Bodaj tylko brembo i omp robi serię wzmacnianą, hartowaną w oleju. Wymogi starej Nki w lancerze. Stosunkowo tanie, dość odporne na przegrzanie. Godne polecenia. Mają tendencję do smażenia klocka i potwornego piszczenia.
b) nacinane. Chyba najbardziej optymalne rozwiązanie. Hałasują, ale za to dobrze zużywają klocek. Wg mnie najlepsze na zwykłą drogę.
c) nawiercane.
-na wylot: wymagają bardzo troskliwej opieki. Super nadają się na tor, a na drodze mają tendencję do pękania. Nie polecam do niczego innego niż upałka.
- nie na wylot. Wg mnie nic to nie daje. Bajer, który nie ma praktycznego zastosowania.
d) nacinano-nawiercane. Średnio udany kompromis. Nie ma ani zalet nawiercanej ani nacinanej.

Konstrukcyjnie (nie będziemy się rozdrabniali na wewnętrzne systemy chłodzenia, systemy mocowania czy stopy, chyba że ktoś zachce).
1. 1-częściowe. Najpopularniejsze i tańsze w produkcji. Łatwiejsze do pogięcia. Popularniejsze na drogę, prawie nieobecne w sporcie.
2. 2-częściowe.
a) pływające. Kilka systemów mocowania aluminiowego dzwonu z tarczą pozwalających na przemieszczanie się tarczy w określonym zakresie. Mój typ.
b) mocowane na stałe. W sumie nie rozumiem do końca takiego rozwiązania. Podobno ma to związek z dystrybucją ciepła. Dla mnie raczej chwyt marketingowy.

Producenci:
1. Brembo - niech króluje na zawsze. Amen.
2. AP - drogo, ale dobrze. Niższe serie tarcz i zacisków są średnie. Przyjemność zaczyna się powyżej granic bólu.
3. PF - dobre, za skomplikowany system pływający i bezsensowne nawiery.
4. Alcon - super, ale cena zabija. Z USA taniej.
5. EBC - dostajesz to za co płacisz.
6. Zimmerman - tu mam skrajne odczucia. W Porsche i BMW działają, ale w mniejszych rozmiarach to chyba jednak kupa. Ogólnie niechętny.
7. ATE - power disc jest ok. Dobra, 1-cz tarcza, lepsza niż brembo max.

To bardzo po łebkach potraktowany temat. Chętnie rozwinę każdy aspekt :)

PZDR

BOdek
Zobacz Profil
alunetik
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 9 września 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Kołek » 1 października 2011, 20:11

Sorry za odgrzanie kotleta, ale mam pytanie czy koś montował przedanie tarcze i zaciski z golfa IV R32??? tarcze są o średnicy 334mm więc to już jest coś ;-)
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 1 października 2011, 20:23

Rozumiem, że mówisz o golfie IV R32 bo w Vtce R32 były takie jak u mnie w esce 345.

Ogólnie co do swapów hamulców, powiem tyle... że nawet jeśli wszystko sie spasuje (a powinno) to i tak może wszystko rozbić się o pompę hamulcową i jej wydajnosć. Generalnie leon 1M nigdy dobrze nie hamował, co by tam nie siedziało...
Chyba, że zależy Ci tylko i wyłącznie na wyglądzie, to inna sprawa.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Kołek » 1 października 2011, 20:26

Sammael,tak mówię o IV-ce, a jakby dołożyć pompę z r32? ewentualnie jest z czego dopasować wydajniejszą pompę?
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Grześ » 1 października 2011, 20:34

poma w r-ce jest taka sama

prawda jest taka ze trzeba miec tarcze i klicki z najwyższej polki np brembo oro tarox a to odstrasza potencjalnych klientów
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 1 października 2011, 20:35

Kołek napisał(a):a jakby dołożyć pompę z r32?

może, razem z serwem(chociaż może serwo jest to samo) i pompą ABS tak żeby przyjęło kodowanie hamulców z R32.

Powiem Ci na jaki ja natrafiłem problem w moim leonie zakładając AP Racing - przód hamował, tył żył swoim życiem. Ty z tego co pamiętam masz gwint to może nie będzie go tak odrywało od ziemi. Natomiast fakt jest faktem, że duża masa na przodzie, mocne hamulce z przodu i dodatkowe przeniesienie masy na przód podczas hamowania sprawiało, że dupa leona po prostu falowała na boki przy mocnym hamowaniu. Ja nie zmieniłem tyłu na 256 niestety, ale to też malutka tarcza...

Więc do tematu hamulców trzebaby tam podejść kompleksowo i po całości. Co do tych zacisków z R32 szukam Ci odpowiedniego tematu, bo na którymś zagranicznym forum to było i z tego co pamiętam ludzie zakładali P&P

[ Dodano: 1 Październik 2011, 21:36 ]
Grześ napisał(a):poma w r-ce jest taka sama

ale ABS na bank jest inny bo seryjne ABSy nie przyjmują kodowania z R32
Tak samo jak np. pompy w zwykłych 2.0TFSI nie przyjmują kodowania z S3
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Grześ » 1 października 2011, 20:40

juz dawno u nas na forum pisali ze to p%p gdy ma sie zwrotnice od 288 312


pompa ABS w r32 jest od 4 napedówki w przypadku cupray 4 moze sie okazac ze kodowanie bedzie zaakceptowane
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Grześ
TopSport
TopSport
 
Posty: 1280
Dołączył(a): 17 sierpnia 2005, 22:20
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: BFH QUATTRO

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Kołek » 1 października 2011, 20:43

ja z tyłu mam 256/22mm więc nie ma co swapować do tego dyfer który swoje waży więc możd dupcia nie będzie fruwać.

mam pompę abs z wersji 4x4 może ona przyjmie kodowanie z r32?
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 1 października 2011, 20:43

Grześ napisał(a):juz dawno u nas na forum pisali ze to p%p gdy ma sie zwrotnice od 288 312

no pasować to będzie, tak jak te APracingi które zakładałem, tylko koledze chciałem jakąś relacje pokazać z tego zakładania.
http://www.europeancarweb.com/tech/0402 ... index.html

Grześ napisał(a):pompa ABS w r32 jest od 4 napedówki w przypadku cupray 4 moze sie okazac ze kodowanie bedzie zaakceptowane

co do leona nie pamiętam czy 4x4 przyjmie r32 a może inaczej - nie miałem takiego przypadku bo miałem ośkę.
Natomiast w nowych - próbowałem kodować A3 2.0TFSI 4x4 z hamulcami z S3, moim kodowaniem i nie było bata.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Troll » 1 października 2011, 21:25

A jak wygląda sprawa jeśli robiło się swapa z 288 na ap 312mm, wtedy warto pokusić się o zmianę pompy np z ibizy cupry, gdzie Ap było montowane ?
Zobacz Profil
Troll
Sport
Sport
 
Posty: 255
Dołączył(a): 7 sierpnia 2010, 22:23
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 1 października 2011, 21:26

nie
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Kołek » 1 października 2011, 21:33

Sammael, dzięki za linka, a wiesz może jakie będą efekty jeśli nie przekoduję z 312 na 334 lub gdy przekoduję na cupre r ?
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Sammael » 1 października 2011, 21:39

Kołek, to wszystko ciężko wyczuć tak na jeden raz ja z tym długo walczyłem. Nie potrafie Ci tego opisać, po prostu inaczej działa/aktywuje się ABS, no inaczej trochę te hamulce chodzą.
Ponieważ mój ABS nie przyjmował ani cupry ani r32 to jeździłem na kodowaniu 312. Przypuszczam - ale tylko przypuszczam, kodowanie ma spory związek z ciśnieniem w układzie hamulcowym, do ilu, z jaką częstotliwością i jaką charakterystyką upuszcza ciśnienie w wypadku zablokowania kół. Może Grześ coś więcej wie na ten temat.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez bono » 1 października 2011, 23:24

Sammael napisał(a):kodowanie ma spory związek z ciśnieniem w układzie hamulcowym, do ilu, z jaką częstotliwością i jaką charakterystyką upuszcza ciśnienie w wypadku zablokowania kół

dokładnie, kodowanie decyduje o tym jak wygląda charakterystyka hamulców.
Wystarczy , ze pompa poda trochę wyższe ciśnienie i hamulce robią się ostrzejsze. Jednak to jest mocne uproszczenie. Pompa hamulcowa musi być tak wydajna aby zapewnić jak najmniejszy skok jałowy pedału hamulca, musi mieć jak najmniejsze opory przepływu, musi potrafić szybko zasysać płyn itd... jednym słowem musi być skuteczna
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez dave » 15 października 2011, 12:36

334mm mial gdradek. z tego co pamietam nie bylo rewelacji jak zreszta w pozostalych opcjach.
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Piottrr » 24 maja 2013, 21:29

Witam
Odgrzeje temat :-)
Przymierzam sie do kupna zestawu AP Racing z Ibizy Cupry pod tarcze 312mm mam odnośnie tego dwa pytania:
1) Czy po zmianie musze kombinować coś z pompą hamulcowa tzn. zwiekszyć w niej cisnienie czy też zmieniać cos w ustawieniach w komputerze? (sorki jesli pisze jakies głupoty :-P )
2) czy jesli zamontuje dane zaciski to spasuja w moich obecnych felgach?
Moje autko to Leon ARL 4x4 czyli orginalnie zaciski jednotloczkowe 312mm
a felgi to wersja TOP SPORT 17" 7J ET 38 1M0 601 025J
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 490469.jpg
Z góry dzieki za odpowiedź :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piottrr
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 31 stycznia 2011, 09:05
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Leon I ARL Cupra4

Re: zaciski Brembo vs. AP Racing (Seat Sport)

Postprzez Staszek20VT » 27 maja 2013, 20:06

1) Nie, działa bez zmiany pompy.
2) Nie podejdą bo zacisk jest masywniejszy od serii 312mm.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości