Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sleeper » 22 kwietnia 2011, 09:55

misiu_tdi napisał(a):Takie rozwiązanie było i niech tak zostanie. Nie chce mi sie już kombinować

Problem polega na tym, że jeśli ten czujnik jest zrobiony z jakiegoś twardego materiału to nieumiejętne dokręcanie go przy wymianach oleju może skutkować zerwaniem gwintu w misce. Podejrzewam, że ori miska i korek są dobrane z takich materiałów, by zminimalizować możliwość zerwania gwintu. Dlatego pisałem że rozwiązanie z nagwintowaniem korka jest lepsze.
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez misiu_tdi » 22 kwietnia 2011, 10:35

Właśnie wygląda na to że jest chyba zbyt delikatny. Ułamała się sama ta główka korka a reszta została wkręcona w miskę. Nie wiem czy nie był może fizycznie ten czujnik jakoś uszkodzony (auto kupiłem miesiąc temu). Dlatego kupie nowy i dam jeszcze jedną szansę ;) Trzeba sie z nim w każdym razie obchodzić nadzwyczaj delikatnie.
byl ... Leon TS bigT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
misiu_tdi
Signo
Signo
 
Posty: 144
Dołączył(a): 29 czerwca 2010, 15:08
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Volvo
Silnik: CJXA 2.0

[TDI PD] Montaż wskaźników turbo na słupek

Postprzez sliverx » 1 maja 2011, 11:57

Witam
kupiłem uniwersalną obudowe na słupek (2 zegary) z która mam problem ze spasowaniem.
Nie bardzo chce robić fuszerki. Może ktos z was montował taki uniwersalny montaz?
Ciąć? szpachlować? mile widziane porady
Ewentualnie może ktos chce sprzedac gotowy stelarz na słupek?


scaliłem. Używaj opcji szukaj. Jackold
Zobacz Profil
sliverx
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 18 lutego 2011, 20:54
Lokalizacja: Zamość
Auto: Leon ARL

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez hugo00 » 5 maja 2011, 21:03

Sliverx niewazne czy kupisz slupek uniwersalny czy dedykowany zawsze bedziesz musial cos poprawic bardziej lub mniej. jesli juz masz uniwersalny najlepiej najpierw spróbuj podgrzac suszarka lub opalarka i przekrecic tak zeby pasowalo do ciebie. nastepnie przykrec wkretami do swojego slupka i wyrownaj nierownosci ( szpachla z wloknem szklanym ). Mozesz tez przyciac od zegara do zegara wtedy adapter bedzie krótszy i bedzie latwiej go dopasowac.
Kolejny raz usuwam Ci podpis !!!! I masz dodatkowo pierwszy punkt! Colin23
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hugo00
Sport
Sport
 
Posty: 563
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:32
Lokalizacja: Wrocław/ Radomsko/ Lubin
Auto: bmw 330xd+
Silnik: turbo diesel inny

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Tracer2 » 16 maja 2011, 13:55

Wystarczy wpisać "flokowanie" na Allegro i się znajdzie aukcja;)
Obrazek
Zegarki AutoGage w najtańszej postaci , żeby zobaczyć czym to się je ;)
Boost, Temp Oil, Voltage od dołu.
Czujnik temp. oleju w korku spustowym z miski.
Obrazek
A podłączenie boost zrobiłem z części kupionej w Castoramie na dziale
pneumatycznym i nagwintowanej M6.
Obrazek
Potem wkręca się to tu gwintując otwór M6
Obrazek
I w finale wygląda to tak
Obrazek
Trochę byłem sceptycznie nastawiony jak odebrałem po flokowaniu,
ale nie zasłania to specjalnie widoczności i mozna sie przyzwyczaić. :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez WisniaTSW666 » 4 sierpnia 2011, 13:44

Witam...
Ja mam problem z zamontowaniem wskaźnika Oil Temp. bo w Arl nie założe podstawki a do korka spustowego nie bardzo się wkręcę teraz bo niedawno zmieniałem Olej i musiał bym cały spuścić... a nie mam zamiaru znów inwestować 200zł. Macie koledzy jakieś inne wyjście
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
WisniaTSW666
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 9 października 2009, 21:46
Lokalizacja: England....
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Leon_TS_ARL » 4 sierpnia 2011, 13:52

WisniaTSW666 napisał(a):Witam...
Ja mam problem z zamontowaniem wskaźnika Oil Temp. bo w Arl nie założe podstawki a do korka spustowego nie bardzo się wkręcę teraz bo niedawno zmieniałem Olej i musiał bym cały spuścić... a nie mam zamiaru znów inwestować 200zł. Macie koledzy jakieś inne wyjście


masz 3 wyjścia:
1.trójnik jak jest czujnik(chyba) wkręcony w podstawę filtra oleju
2.kup korek i jedź do tokarza z czujnikiem, wytoczy Ci na czujnik
3.zdjęcie miski i wywiercenie otworu

Sam przez to przechodziłem wybrałem sposób z korkiem. Jak będziesz miał korek to odkręcić stary i szybko wkręcając nowy nie stracisz dużo oleju, lub spuścić olej do czystego pojemnika i znów go potem zalać... Ja zrobiłem to przy zmianie oleju więc obeszło się bez kombinacji, chodź z korkiem nie było tak wesoło bo nigdzie gotowca nie ma... zostaje Ci jedynie wizyta u tokarza bo wiertarką nie wywiercisz idealnego otworu

pozdrawiam
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leon_TS_ARL
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 3664
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 14:43
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Tracer2 » 4 sierpnia 2011, 14:46

Ja wierciłem wiertarką stacjonarną. I sie udało.
W moim przypadku potrzebny był gwintownik M10 gwint drobnozwojny.
Koszt korka do misko od Octavi to 5 PLN ;)
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez WisniaTSW666 » 4 sierpnia 2011, 21:44

Przedyskutuję to jutro z moim mechanikiem może nie będzie problemu:)
Dzięki chłopaki za pomoc:)
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
WisniaTSW666
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 9 października 2009, 21:46
Lokalizacja: England....
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sleeper » 5 sierpnia 2011, 06:42

WisniaTSW666, kup nowy korek, podjedź do tokarza, żeby Ci go przewiercił i nagwintował, wkręć w niego czujnik i na zimnym silniku bez odkręcania korka pod maską wymienisz korek spustowy bez problemu. Jak to zrobisz sprytnie to nawet się nie pobrudzisz ;) Oczywiście jakaś szmatkę weź w razie czego. Ja tak zrobiłem i udało się :)
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Tracer2 » 5 sierpnia 2011, 09:38

Ja tam na wylot korka nie wierciłem.
Tylko tyle ile pod czujnik i gwint.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez WisniaTSW666 » 5 sierpnia 2011, 16:16

Leon_TS_ARL napisał(a):
WisniaTSW666 napisał(a):Witam...
Ja mam problem z zamontowaniem wskaźnika Oil Temp. bo w Arl nie założe podstawki a do korka spustowego nie bardzo się wkręcę teraz bo niedawno zmieniałem Olej i musiał bym cały spuścić... a nie mam zamiaru znów inwestować 200zł. Macie koledzy jakieś inne wyjście


masz 3 wyjścia:
1.trójnik jak jest czujnik(chyba) wkręcony w podstawę filtra oleju
2.kup korek i jedź do tokarza z czujnikiem, wytoczy Ci na czujnik
3.zdjęcie miski i wywiercenie otworu

Sam przez to przechodziłem wybrałem sposób z korkiem. Jak będziesz miał korek to odkręcić stary i szybko wkręcając nowy nie stracisz dużo oleju, lub spuścić olej do czystego pojemnika i znów go potem zalać... Ja zrobiłem to przy zmianie oleju więc obeszło się bez kombinacji, chodź z korkiem nie było tak wesoło bo nigdzie gotowca nie ma... zostaje Ci jedynie wizyta u tokarza bo wiertarką nie wywiercisz idealnego otworu

pozdrawiam


Ostatecznie wybrałem 3 opcję z wywierceniem dziury w misce nagwintowaniem daniem uszczelki i zastosować taśmę teflonową;)
Pozdrawiam!

[ Dodano: 11 Sierpień 2011, 13:25 ]
Witam
No i plan zdjęcia misy i wywiercenia dziury upadł... 2 śruby są tak ulokowane że nie da rady tego odkręcić. Taki był pomysł mojego mechanika ale ja sam sobie kupie korek i pojadę z tym do jakiegoś tokarza żeby mi wytoczył pod czujnik... Bo człowieka się nie doprosi Tłumaczę mu że tak Robiliście ale nie on nie bo śruba za mała a czujnik za duży żeby go wkręcić w korek... ;/ ehh sam bym sobie to zrobił ale nie wiem jak tą elektrykę podłączyć :hmmm: ;/
Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
WisniaTSW666
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 9 października 2009, 21:46
Lokalizacja: England....
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez kociu » 23 listopada 2011, 22:13

Odświeżę trochę temat bo mam mały problem...ale po kolei...
Według schematu podanego na forum podpinamy pod 58d i 31. Z wskaźnika wychodzą cztery przewody, czarny masa, biały zmiana koloru z czerwonego na biały, pomarańczowy i czerwony...
U mnie po przekręceniu kluczyka (nie pamiętam teraz dokładnie) na 58d jest około 6 V a na 31 4V...
Na początku zmostkowałem 58d i 31, po czym dopiąłem do tego przewód czerwony i pomarańczowy - efekt nic nie działa
Później wpiąłem się czerwonym do 58d a pomarańczowym do 31 - też bez zmian
Jak mam się wpiąć w te przewody?

Dodam że wcześniej miałem te zegary (oil temp i boost) podłączone pod Xz bo już mi brakowało pomysłów, wszystko działało jak należy, czerwony i pomarańczowy przewód podłączony do przewodu Xz świeci na czerwony, problem pojawia się jak chciałem dodać przełącznik żeby zmieniać kolory...do Xz podłączam jeszcze osobny przewód który idzie do pstryczka, a z pstryczka do przewodu białego odpowiedzialnego za biały kolor i jak chce przełączyć na kolor biały zegary gasną...

Mam też założone odcięcie zapłonu, po przekręceniu kluczyka nie ma tak jakby prądu tzn kontrolki się nie pokazują, ale zegary są podświetlone dopiero jak się naciśnie magiczny przycisk to pojawiają się kontrolki...może tu gdzieś jest problem tylko nie umie do tego dojść...
viewtopic.php?t=30495 -> Red TS by kociu :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kociu
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 5 kwietnia 2011, 08:34
Lokalizacja: Tychy
Auto: Seat

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Tracer2 » 23 listopada 2011, 22:29

Zostaw pomarańczowy wolny. W/g mnie on przygasza podświetlenie, ale nie jestem tego pewny i zostawiłem go wolny.
Przynajmniej tak jest w moich.
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez jędrek » 23 listopada 2011, 22:54

nie zakładam nowego tematu zapytam tutaj jakie wskaźniki byście polecili ciśnienie w turbo i tem.oleju?.Leos to ASV
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Sammael » 23 listopada 2011, 22:59

jędrek napisał(a):byście polecili ciśnienie w turbo

po co Ci to? Tak serio, jakieś mega grube mody? czy co? Tym bardziej do ASV...

jędrek napisał(a):jakie wskaźniki byście polecili

STRI z jakiejś wyższej serii, dobry stosunek cena/jakość.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez jędrek » 23 listopada 2011, 23:06

Sam wiem ze to ASV mega mocy nie ma.Ty też miałeś ASV :PPPP (ale z wyższej półki)Twoim zdaniem nie ma sensu?Przeważnie jeżdze do pracy 8 i nieraz sobie deptam ASV.Fajnie to wygląda jak dla mnie
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Sammael » 23 listopada 2011, 23:11

jędrek napisał(a):Ty też miałeś ASV

W ASV nie miałem żadnego wskaźnika. Dopiero przy BLT na dużym turbo wjechały.

jędrek napisał(a):Fajnie to wygląda jak dla mnie

No czyli głównie ma wyglądać. To dobrze, że nie wspomniałem wcześniej o VDO ;)

To były STRI z białą tarczą (tam jest dużo serii)
Obrazek
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Sammael » 23 listopada 2011, 23:13

temp. oleju sobie możesz zamontować, doładowanie to troche przerost formy nad treścią... jasne, że jest to przydatny wskaźnik, ale czy aż tak potrzebny w Twoim wypadku...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez jędrek » 23 listopada 2011, 23:26

Bardziej właśnie chodzi o tem.oleju.w szczególności latem.A doładowanie to dla towarzystwa wskaźnikowi od tem.oleju.
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Sammael » 23 listopada 2011, 23:27

odpisałem Ci na PW w tej sprawie... że jeśli nie latasz po 2 paki autostradami albo po torze, to sens tego też raczej taki sobie...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez marcus415 » 24 listopada 2011, 00:02

Sammael napisał(a):jeśli nie latasz po 2 paki autostradami albo po torze, to sens tego też raczej taki sobie...

Dokladnie.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Mateo » 28 listopada 2011, 19:25

Koledzy mam oto taki problem. Wskaźniki Auto Gauge mam już zamontowane w aucie od prawie roku i jak dotąd chodziło wszystko ok do momentu z przed tygodnia. Po tygodniowym postoju auta odpaliłem samochód i coś się stało ze wskaźnikiem boost bo zaczął mrugać. Sprawdziłem zaraz wszystkie przewody bo już przerabiałem raz ten temat że się lekko poluzował przewód przy zegarze i też migał ale nic nie pomogło. Ale wczoraj poruszałem tą czarna kostką co podpięty jest do niej ten 3 pinowy kabelek a z drugiej strony wychodzi przewód do tego filterka i zegar na chwile przestał migać ale wskazówka pokazywała doładowanie ujemne. Przegoniłem auto po drodze coś się odblokowało wskazówka zaczęła pokazywać wartości normalnie ale po przejechaniu około 2 km znów wszystko wróciło do punktu wyjścia tzn miga. Przerabiał ktoś z was już taki przypadek? Nie wiem czy uszkodzony jest wskaźnik czy ten czarny moduł jak można to tak nazwać. A może tą czarną kostkę już ktoś z was rozbierał?
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 28 listopada 2011, 20:11

Jak wskazówka pokazuje ujemne wartości to na 100% jest problem z czujnikiem ciśnienia doładowania - czyli tą"czarną kostką".
Wchodzi do niego przewód który idzie z zegara- rozepnij to i popsikaj sprayem do połączeń elektrycznych- nie ma tam pewnego połączenia,trzeba to dobrze docisnąć i najlepiej czymś przyczepić/przykleić aby się nie wysuwało/luzowało, niestety to jest wada tych czujników- przerabiałem to u siebie. Może być jeszcze wilgoć na połączeniu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Mateo » 28 listopada 2011, 20:27

To może odesłać tą czarną kostkę na gwarancje? Jutro w pracy pokombinuje z tym preparatem i zobaczę co się dzieje. Jak cos to przykleje ta wtyczke na super glue.
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 28 listopada 2011, 20:38

Jak jest na gwarancji to odeślij, ale stawiam że tylko nie łączy, bo jeśli by się zepsuł to wskazania były by niewłaściwe.
A objawy masz typowe- wskazujące na luźne połączenie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Mateo » 28 listopada 2011, 20:58

No dzięki sławek jutro się pobawię. Jak nic nie pomoże to wtedy odeślę te kostkę.
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Andi » 5 grudnia 2011, 00:10

Chciałbym w Leoniku zamontować następujące wskaźniki: temp oleju, doładowania i temp spalin, lub temp wody.
Jaki sprzęt polecacie, co by nie przepłacać, ale też by dobrze i długo służyło.
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Sammael » 5 grudnia 2011, 00:18

może by tak temat poczytać? czy te posty wcześniej to tak dla jaj były pisane (w tym m.in moje)
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez siewcu » 12 grudnia 2011, 11:19

No tak, w końcu wskaźniki AG są wskaźnikami z najwyższej półki, a czujnik temperatury oleju w misce to najlepsza opcja :)
Zobacz Profil
siewcu
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 14:45
Auto: brak
Silnik: CJSA 1.8

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 12 grudnia 2011, 16:25

siewcu napisał(a):No tak, w końcu wskaźniki AG są wskaźnikami z najwyższej półki,

Ktoś tak napisał, czy to Twoje przemyślenia?
siewcu napisał(a): a czujnik temperatury oleju w misce to najlepsza opcja :)

Znasz lepszą? Zaproponuj coś do ARL'a.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez siewcu » 12 grudnia 2011, 20:39

sławek, poprzedni post został tak napisany, jakby AG było polecaną marką. Może i jak na te pieniądze są ok, ale jak nie zegar jest zły, to czujnik jest kupowaty. A co do temp. oleju - na pewno jest lepsza opcja, kwestia tylko trudności montażu - korek jest najprostszy, ale i najwolniej reaguje na zmiany temperatury oleju. Spróbuję coś pogrzebać, bo sam się zastanawiam gdzie koledze zamontować czujnik.
Zobacz Profil
siewcu
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 14:45
Auto: brak
Silnik: CJSA 1.8

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Sammael » 12 grudnia 2011, 21:03

siewcu, chłopie zacznij czytać co się pisze, bo setki razy na tym forum pisałem, że auto gówno to gówno - nawet w tym temacie.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez bvw08 » 12 grudnia 2011, 22:08

o co ci chodzi z tą miską? gdzie byś chciał dać czujnik że będzie szybciej reagować jak nie w misce olejowej?
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Kołek » 12 grudnia 2011, 22:15

Panowie, podobno wystarczy wykręcic jakąś zaślepkę w głowicy i wkręcić czujnik temperatury,l wszystko będę wiedział jak odbiorę auto pod koniec tygodnia... podobno najlepiej wtedy pokazuje.
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez sławek » 12 grudnia 2011, 22:19

Kołek napisał(a):Panowie, podobno wystarczy wykręcic jakąś zaślepkę w głowicy i wkręcić czujnik temperatury,l wszystko będę wiedział jak odbiorę auto pod koniec tygodnia... podobno najlepiej wtedy pokazuje.

Podobno........
Raczej nie w głowicy.
I na pewno nie w ARLu. :wink:
I było nawet w tym temacie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Tracer2 » 12 grudnia 2011, 22:26

Przy czujniku w korku spustowym oleju temp. sie pojawia 20* wcześniej niż na wskazniku tempertury układu chłodzenia,
no bo jest od 40*
Olej osiąga około 80* -90* max. przy normalnej jezdzie.
Wybór miejsca spowoduje minimalne róznice moim zdaniem.
I tak się olej zagrzeje i tak.
A w razie złego montażu lub wyboru miejsca wrażenia moga być kosztowne....
Leon II 1,6 CAYC 147 KM by Vtec, prowadzi WAZE i AM XL 6.25 , VW Caddy SDI 1,9 KAT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tracer2
FR
FR
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 4 lutego 2011, 05:40
Lokalizacja: W-wa
Region: mazowieckie
Auto: Leon II TDI
Silnik: CDLD 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Kołek » 12 grudnia 2011, 22:42

sławek, napiszę co i jak pod koniec tygodnia jak odbiorę auto...
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Sammael » 12 grudnia 2011, 23:15

bvw08 napisał(a):o co ci chodzi z tą miską? gdzie byś chciał dać czujnik że będzie szybciej reagować jak nie w misce olejowej?

Jest możliwość pod podstawką filtra oleju. Toczyły się na ten temat kiedyś zażarte dyskusje. Dwa podejścia - jedni chcą mierzyć temperaturę po przelocie przez silnik a drudzy temperaturę oleju zasysanego przez smok olejowy, czyli de facto tego, który zaraz będzie smarował i chłodził elementy silnika. Osobiście jestem zwolennikiem drugiego podejścia.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez marcus415 » 13 grudnia 2011, 00:43

Najlepsza opcja, to czujnik temperatury za chlodnica oleju/wymiennikiem czyli w podstawce pod filtrem oleju. Dodam ze olej z pompy oleju wedruje do wymiennika, dalej do filtra i dalej na panewki walu i reszte silnika, a na koniec wraca do miski. Jesli czujnik mamy w misce, to mierzymy temperature po przelocie przez silnik.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Ace Ventura » 13 grudnia 2011, 00:52

marcus415 a czy jest jakaś liniowa zależność między temperaturą oleju w misce, a tym który zaczyna smarować silnik, bo jak tak to można łatwo czujnik wkręcić w korek i sobie jakąś poprawkę na temperaturę ustalić ??
---PitR---
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ace Ventura
Sport
Sport
 
Posty: 312
Dołączył(a): 13 czerwca 2009, 23:12
Lokalizacja: ~BB
Auto: Leon tDI

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez marcus415 » 13 grudnia 2011, 01:02

Ace Ventura napisał(a):marcus415 a czy jest jakaś liniowa zależność między temperaturą oleju w misce, a tym który zaczyna smarować silnik, bo jak tak to można łatwo czujnik wkręcić w korek i sobie jakąś poprawkę na temperaturę ustalić ??

Tak w ogole, to ja tez mam czujnik zamiast korka, bo podstawke mam wykorzystana pod dodatkowa chlodnice oleju.
Jak nie masz dodatkowej chlodnicy, to olej ktory zaczyna smarowac silnik jest tylko pare stopni chlodniejszy niz ten w misce.
Moim zdaniem, trzeba bastowac jak temp.oleju w misce dochodzi do 120*C
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez siewcu » 13 grudnia 2011, 16:34

marcus415 napisał(a):Moim zdaniem, trzeba bastowac jak temp.oleju w misce dochodzi do 120*C

W zależności od oleju bastować trzeba jak temperatura oleju w silniku(a nie w misce) dochodzi do 120oC. Olej w misce potrafi być chłodniejszy o kilkanaście stopni, co było sprawdzane.
Zobacz Profil
siewcu
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 17 listopada 2011, 14:45
Auto: brak
Silnik: CJSA 1.8

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez marcus415 » 13 grudnia 2011, 23:07

siewcu napisał(a):bastować trzeba jak temperatura oleju w silniku(a nie w misce) dochodzi do 120oC

hmm, gdzie w silniku, na panewkach walu, czy na panewkach walka rozrzadu? :mrgreen: Olej oprocz tego ze smaruje, odgrywa tez role czynnika chlodzacego.
siewcu napisał(a):Olej w misce potrafi być chłodniejszy

Mozliwe, ale nie znaczy to, ze zawsze tak jest.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez mawrick » 21 grudnia 2011, 18:54

panowie gdzie najlepiej zamontować czujnik temp. oleju w 1.8t??może ma ktoś jakis patent
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mawrick
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 16 czerwca 2011, 21:44
Lokalizacja: radom
Auto: leon

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Mateo » 22 grudnia 2011, 19:46

Ja u siebie taki czujnik zamontowałem bezpośrednio w misce olejowej. W korku spustowym nie chciałem bo wydawało mi się to jakoś nietrwałe i bałem się z przy kolejnej wymianie oleju mogę go oderwać.
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Kołek » 13 stycznia 2012, 08:38

Zrobiłem zdjęcie pokazujące mniejwięcej gdzie jest zamontowany u mnie czujnik temperatury oleju, jest tam gdzie mówiłem w głowicy od tyłu po stronie kierowcy.


Obrazek
..::RoyalGarage::..
powered by TTC
Zobacz Profil
Kołek
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 17 października 2010, 19:59
Lokalizacja: krk
Auto: Passat CC
Silnik: BZB 1.8

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Andi » 16 stycznia 2012, 14:57

Potwierdzam, w ARL-u jest tam z tyłu śruba zaślepiająca, wystarczy ją odkręcić i w to miejsce wkręcić czujnik temp oleju. Oczywiście należy oczyścić od oleju i użyć kleju do śrub, odczekać ok 3 h i można jechać. Plusem tego rozwiązania jest, że mierzy temp oleju na silniku, a nie w misce i nie trzeba nic przerabiać.
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez peter174 » 16 stycznia 2012, 20:09

Andi napisał(a):Potwierdzam, w ARL-u jest tam z tyłu śruba zaślepiająca, wystarczy ją odkręcić i w to miejsce wkręcić czujnik temp oleju.

a czy w silniku ASZ tez jest taka sama mozliwosc montazu czujnika temp oleju ?
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
peter174
Sport
Sport
 
Posty: 405
Dołączył(a): 3 maja 2006, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Auto: Toledo ASZ

Re: [ALL] Montaż dodatkowych wskaźników (Oil temp, boost)

Postprzez Andi » 17 stycznia 2012, 02:03

peter174 napisał(a):
Andi napisał(a):Potwierdzam, w ARL-u jest tam z tyłu śruba zaślepiająca, wystarczy ją odkręcić i w to miejsce wkręcić czujnik temp oleju.

a czy w silniku ASZ tez jest taka sama mozliwosc montazu czujnika temp oleju ?


Tego nie wiem, ale możesz sam sprawdzić, zaglądając tam, najlepiej zdemontować tam dolot. To jest ok 20 cm poniżej pokrywy.
Jak zsiadam z motocykla i wsiadam do auta to, bez względu na moc nasuwa mi się jedno stwierdzenie mojego kolegi: "Zapier.... samochodem jest po prostu żenujące " ;) ale bywają wyjątki i ich szukam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andi
Signo
Signo
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 listopada 2011, 00:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon Cupra 4

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron