Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Short Shifter w 1P

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez chisel » 11 maja 2011, 16:54

noktoto napisał(a):pkonrad, wyregulowali Ci cięgna po wymianie?


Rozumiem, że bez ich regulacji nic się nie zmienia jeśli chodzi o skok lewarka, tzn. jest taki jaki był przed wymiana ?
Zobacz Profil
chisel
Signo
Signo
 
Posty: 139
Dołączył(a): 27 grudnia 2008, 22:19
Lokalizacja: Wawa
Auto: 2d Sport

Reklama

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez noktoto » 11 maja 2011, 16:57

Nie, chodzi o po prostu o dostosowanie długości cięgien (a w tym przypadku w zasadzie jednego cięgna) do ciut zmienionej geometrii wybieraka. Wydaje mi się, że bez regulacji może być właśnie tak:

pkonrad napisał(a):Przy biegu 1,3 i 5 różnica jest bardziej wyczuwalna niż w przypadku 2, 4 i 6.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Ojciec » 11 maja 2011, 20:34

noktoto, obejrzałem filmik który wstawiłeś wcześniej. Rozumiem że na filmiku tym jest właśnie pokazane jak dostosować długość cięgna?
Na filmie wydaje się to banalne, blokujemy lewarek skrzyni biegów, blokujemy ss poprzez wciśnięcie przycisku. Odpinamy co trzeba odkręcamy co trzeba, później montujemy nową zabawkę i odblokowujemy wszystko co wcześniej zablokowalismy.
Po wykonaniu tych czynności wszystko powinno być zrobione prawdiłowo? Dobrze to rozumiem? nic nie pominołem?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez noktoto » 11 maja 2011, 20:45

Ojciec, w tym filmie chodzi o samą regulacje, można ja nawet zrobić bez montażu SS, jeśli np. uznamy że się coś poluzowało. Natomiast cała wymiana wygląda tak: najpierw demontujemy stary wybierak, zakładamy nowy, wtedy dopiero go blokujemy, blokujemy drążek i zwalniamy mocowania cięgien tak żeby się na nich zakleszczyły, na koniec odblokowywujemy wybierak i drążek. Wygląda to banalnie i jest banalne (dla mnie największym problemem jest zawsze wypięcie mieszka, już dwa zaczepy ułamałem ;) ).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Ojciec » 11 maja 2011, 20:47

jak znajdę chwile to może w piątek się za to zabiorę :)
Z opisu nie wygląda na zbyt skomplikowane więc pewnie pójdzie dość szybko i spokojnie ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez noktoto » 11 maja 2011, 20:49

Za pierwszym razem nie warto się spieszyć, spokojnie sobie 1h na zabawę zarezerwować (to z zapasem ;) ).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez olus » 18 maja 2011, 15:58

SS wymieniony, zmiana rzeczywiscie minimalnie wyczuwalna. bardziej zadowolony jestem z wymiany plynu ham bo w koncu sprzeglo lapie tam gdzie powinno ;)
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez noktoto » 18 maja 2011, 21:22

olus, w Maranie dzisiaj wymieniałeś? Widziałem tam białego FR.

Jeśli chcecie większą różnice to SS od Forge lub inny tuningowy jest potrzebny. Niestety ceny kilkakrotnie wyższe od opcji z S3 :( Można też przerobić seryjny wybierak, to wyjdzie znacznie taniej :yes:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez olus » 19 maja 2011, 14:30

pewnie ze w maranie
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Sober » 19 maja 2011, 14:40

Eee, coś strasznie marudzicie z tym ss, u mnie odczucie zmieniło się bardzo na plus. Nie dość że skok mniejszy to jeszcze jakoś tak precyzyjniej się wkłada biegi. To pewnie dlatego że teraz wyraźnie czuć kiedy wchodzi bieg - trzeba użyć pewnej siły. Wcześniej wg mnie gałka chodziła zbyt lekko z jednego końca na drugi i mniej było czuć kiedy bieg faktycznie wchodzi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sober
Sport
Sport
 
Posty: 346
Dołączył(a): 3 września 2010, 10:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Ojciec » 26 maja 2011, 18:13

Dziś dopiero znalazłem chwilkę czasu żeby ogarnąć blokadę skrzyni biegów.
Miałem ją zamontowaną od nowości, jednak po montażu ss skok skrócił się na tyle że nie dało się jej zamknąć na jednym z biegów R,1,3,5. Dzięki temu mogę powiedzieć o ile mm jest krótszy skok gdyż dokładnie tyle musiałem dorobić żeby blokada się zamykała.
Tak więc lewarek ma krótszy skok o ok 5-7mm (pozycja luz - bieg), tak więc przy normalnej jeździ i zmieniani biegów np 3-4 skok skrócił się o średnio ok 12mm

W ruchu miejskim zmiana ta może nie jest jakoś bardzo wyczuwalna, jednak jak sie wyskoczy na jakieś dwa pasy albo aby jedne szybki pas, i szybko poprzerzuca biegi to różnica w długości skoku lewarka jest mocno wyczuwalna.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez coyote01 » 11 czerwca 2011, 22:47

pkonrad napisał(a):Przy biegu 1,3 i 5 różnica jest bardziej wyczuwalna niż w przypadku 2, 4 i 6.

Wymieniałem dzisiaj Short Shifter i przy pierwszej regulacji też miałem taki efekt. 1, 3, 5 wchodziły z krótkim skokiem, a w przypadku 2, 4, 6 skok od pozycji neutralnej był dłuższy.
Pomimo zablokowania wybieraka na skrzyni i lewarka, cięgna mają jeszcze minimalną bezwładność i można je trochę poruszyć. Poruszyłem więc cięgna wysuwając minimalnie z tych trójramiennych plastikowych blokad i wtedy zatrzasnąłem blokady i uzyskałem równe skoki z pozycji neutralnej do biegów wbijanych do góry, jak i tych wbijanych na dół.
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Ojciec » 12 czerwca 2011, 09:07

Czy ktoś ma może jakieś namiary na sklep najlepiej w PL ewentualnie poza PL ale tak żeby wysyłali do polski gdzie mogę kupić Short Shift Kits z Forge?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez noktoto » 12 czerwca 2011, 12:10

Ojciec, bezpośrednio z forge.co.uk da się chyba kupić. Tylko koszt wysyłki podają po złożeniu zamówienia, można zrezygnować jak by za duży był.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez niq » 12 czerwca 2011, 12:52

Jak zamawiałem zawór upustowy z forge to wyszło ~780zł ;/ Ceny w ich sklepie są dość wysokie. Kiedyś znalazłem sklep w niemczech, gdzie cały asortyment forge ms był w dobrej cenie ale nie umiem przypomnieć sobie nazwy.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez noktoto » 12 czerwca 2011, 13:04

Tutaj się o koszt wysyłki spytaj:

http://www.dpmperformance.co.uk/forge-m ... -2068.html

Funt słaby teraz to się w UK opłaca kupować, oczywiście o ile za transport nie zdzierają.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Qrczaq » 22 lutego 2012, 14:40

Sober napisał(a):W ASO mi założyli na poczekaniu za 80zł, także nie chciało mi się samemu z tym bawić.

Nawet się nie zastanawiaj, ten element powinien być montowany seryjnie. Nie jest chyba tylko dlatego żeby Cupra R czymś się różniła ;-)


Odświeżam temat, znasz może numer katalogowy tego short shiftera w ASO SEAT, bo jak zadzwoniłem do CAR JaVI w Poznaniu, to koleś myślał że to od zderzaka jest. :shock:
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez coyote01 » 22 lutego 2012, 18:40

Czytać się nie chce? Na 2 stronie masz numery.
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Qrczaq » 31 lipca 2012, 13:35

Dzwoniłem dziś do Seata w Poznaniu na lutyckiej. koszt short shiftera z Cupry R - to 174,00zł brutto.
Ale może lepiej wybrać Forge Motor Sport za 450, z możliwością regulacji??

http://moto.allegro.pl/forge-quickshift ... 99415.html
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez pkonrad » 31 lipca 2012, 13:49

Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Piotrek_tdi » 31 lipca 2012, 15:10

od Rki wystarczy imo jak już :-)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Sober » 31 lipca 2012, 21:58

A ja bym teraz wziął Forge. Od Rki daje radę, ale zawsze chciało by się więcej :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sober
Sport
Sport
 
Posty: 346
Dołączył(a): 3 września 2010, 10:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon Cupra
Silnik: BWJ 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Piotrek_tdi » 1 sierpnia 2012, 09:11

Tylko pamiętajcie że tak naprawde bez większych modów co to daje ? Leony to nie lamborghini gdzie taki mod może coś naprawdę dać ;) :-D
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Qrczaq » 1 sierpnia 2012, 11:11

Piotrek_tdi napisał(a):co to daje


Banana na fejsie :mrgreen:
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Piotrek_tdi » 1 sierpnia 2012, 14:09

qczarq napisał(a):
Piotrek_tdi napisał(a):co to daje


Banana na fejsie :mrgreen:


A to spoko że tylko dlatego to montujesz :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez noktoto » 1 sierpnia 2012, 14:36

Piotrek_tdi napisał(a):A to spoko że tylko dlatego to montujesz

No chyba nie dla zyskanych kilku tysięcznych sekundy ;) Przyjemniej się zmienia biegi przy krótszym skoku lewarka i tyle.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Piotrek_tdi » 1 sierpnia 2012, 15:19

Pewnie że tak dlatego jestem zdania że ten bez regulacji z Rki jest wystarczający :-)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez pkonrad » 1 sierpnia 2012, 15:39

Wystarczający jest również seryjny. Jak już pisałem wcześniej różnica jest tak niewielka, że dla mnie to są pieniądze wywalone w błoto.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez noktoto » 1 sierpnia 2012, 18:39

Dla mnie różnica między seryjnym w moim FR TDI a tym najnowszym z Curpy R jest jak najbardziej na + szczególnie w przypadków 5 i 6 biegu. Tyle że się człowiek błyskawicznie przyzwyczaja i potem już tego nie czuje ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Misiek » 1 sierpnia 2012, 19:49

noktoto, ma rację. Różnica między serią a tym z cupry R jest spora.Biegi wchodzą zdecydowanie krócej i przyjemniej
noktoto napisał(a):Tyle że się człowiek błyskawicznie przyzwyczaja i potem już tego nie czuje ;)

zgadza się :-D , ale więcej nie potrzeba no chyba że ktoś ostro po torze śmiga i zależy mu na każdej setnej sekundzie.
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez szefu55 » 12 sierpnia 2012, 22:48

Nie mam porównania jak pracuje zwykła przekładnia bez SS ale u mnie dość topornie wchodzi 5 i 6 bieg, to chyba wina cięgieł, trzeba je chyba wyregulować jeszcze...
《♢==$==♢》

Obrazek
1) Daihatsu Charade Gtti 1.0 turbo - Było
2) Honda Prelude IV 2.2 V-tec - Była
3) Seat Leon Cupra R 1M- Był
4) Seat Leon Streetcopa 1P- Jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szefu55
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 20 listopada 2009, 00:47
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON CUPRA
Silnik: BWJ 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Qrczaq » 24 sierpnia 2012, 14:40

ASO Auto Premium Poznań
Short Shifter 160zł brutto, dostępny od ręki.
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez hornet15re1 » 23 kwietnia 2013, 21:18

Ma ktos do sprzedania seryjny wybierak od skrzyni 6biegowej...ewentualnie ten z s3/cupra? jakby co pisac na priv
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez pkonrad » 23 kwietnia 2013, 22:43

hornet15re1, poszło na PW, a tak w ogóle to nie jest miejsce na tego typu ogłoszenia. Od tego jest dział GIEŁDA na tym forum.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez hornet15re1 » 26 kwietnia 2013, 23:51

Dzieki koledze pkonrad zakupiłem seryjny wybierak i przerobiłem go troszkę bardziej agresywnie niż ten od S3,a mianowicie mój ma długość ramienia około 57mm i teraz mam b.krótki skok lewarka(jest idealnie)...muszę jeszcze wyregulować cięgno bo mi trochę wsteczny haczy,ale to drobnostka. Troszkę było zabawy z wybiciem czpienia,ale dałem rade,jak ktoś ma pytania w sprawie przeróbki to pisać chętnie pomogę.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeżdżę na LPG...i jestem z tego dumny!!!
AUQ 1.8 20VT+DOWNPIPE+TIP+FMIC+WIRUS 1,2bar
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hornet15re1
Sport
Sport
 
Posty: 427
Dołączył(a): 19 września 2011, 19:40
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Leon 1.8 TS
Silnik: AUQ 1.8

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez szefu55 » 13 września 2013, 17:16

Dopiszę jeszcze pewien szczegół, a mianowicie: cięgła służą do regulacji skoku lewarka i gładkosci wbijania biegu, ale to nie zadna tajemnica :) ciekawostka jest taka ze cięgło od strony silnika słuzy do wydłuzania bądź skracania skoku i wystarczy bardzo wyciagnac je z tego plastiku ze spręzynką aby skok stał sie drastycznie krótki. Cięgło od strony zewnętrznej słuzy do regulacji gdy biegi wchodzą z oporem, dodam ze wystarczy niewielka regulacja o 1-2 zwoje na gwintowanej lince aby roznica na gałce była znacząca.

Wysłane z telefona :)
《♢==$==♢》

Obrazek
1) Daihatsu Charade Gtti 1.0 turbo - Było
2) Honda Prelude IV 2.2 V-tec - Była
3) Seat Leon Cupra R 1M- Był
4) Seat Leon Streetcopa 1P- Jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szefu55
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 20 listopada 2009, 00:47
Lokalizacja: Kłodzko
Auto: LEON CUPRA
Silnik: BWJ 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez Axee » 14 września 2013, 21:08

szefu55 napisał(a):ciekawostka jest taka ze cięgło od strony silnika słuzy do wydłuzania bądź skracania skoku i wystarczy bardzo wyciagnac je z tego plastiku ze spręzynką aby skok stał sie drastycznie krótki. Cięgło od strony zewnętrznej słuzy do regulacji gdy biegi wchodzą z oporem, dodam ze wystarczy niewielka regulacja o 1-2 zwoje na gwintowanej lince aby roznica na gałce była znacząca.
z tym sie nie zgodze ...
Ciegna sluza do wyregulowania lewarka w stosunku do wybieraka w skrzyni, tak aby lewarek byl ustawiony idealnie centralnie, jedno ciegno sluzy do regulacji lewarka lewo prawo, drugie do regulacji przod tyl. Ogranicznik (tzn. tor wybierania biegow) jest zamontowany w podstawie lewarka, idealnie zgranie wybieraka w skrzyni z torem mozliwych pozycji lewarka powoduje prawidlowa prace biegow.

W przypadku regulacji przod tyl, mozna osiagnac skrocenie, ale tylko w jedna strone lewarka, np biegi 1,3,5 wchodza krocej, ale za to biegi 2,4,6 wchodza dluzej.
Zatem nie ma co kombinowac z regulacja jesli biegi wchodza dobrze, tzn. nic nie haczy w skrzyni i nic nie haczy przy lewarku, jesli cos nie wspolgra to wtedy mozna sprobowac wyregulowac, co nie zawsze jest takie proste, dla kogos kto nigdy tego nie robil.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Short Shifter w 1P

Postprzez pampi » 14 września 2013, 21:18

Axee napisał(a):np biegi 1,3,5 wchodza krocej, ale za to biegi 2,4,6 wchodza dluzej.

Dokładnie, ale i tak krócej niż wcześniej ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron