florek napisał(a):mam teraz 205/50/17 na zimę, boję się 45 dać bo mam -35mm a nie chcę sprężyn zrzucać bo są super.
Na lato mam 225/40/18, na zimę 225/45/17, do tego B8 i H&R -35 o ile mnie pamięć nie myli i tragedii nie ma
Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
florek napisał(a):mam teraz 205/50/17 na zimę, boję się 45 dać bo mam -35mm a nie chcę sprężyn zrzucać bo są super.
florek napisał(a):mam teraz 205/50/17 na zimę, boję się 45 dać bo mam -35mm a nie chcę sprężyn zrzucać bo są super.
To jednak całe 3mm roznicy w srednicy, wiec to ryzykownenoktoto napisał(a):Przecież 205/50 i 225/45 mają praktycznie identyczną średnice więc czego się boisz?
noktoto napisał(a):florek napisał(a):mam teraz 205/50/17 na zimę, boję się 45 dać bo mam -35mm a nie chcę sprężyn zrzucać bo są super.
Przecież 205/50 i 225/45 mają praktycznie identyczną średnice więc czego się boisz? Wiesz co te "45" i "50" oznaczają?
florek napisał(a):czyli co śmiało kupować 225/45/17 - mi to na rękę bo są tańsze.
to jaka jest różnica bo nie kumam między 45 i 50 tylko 3mm czy 20mm?
florek napisał(a):wysokość "profil"
florek napisał(a):to jaka jest różnica bo nie kumam między 45 i 50 tylko 3mm czy 20mm?
grabarz18 napisał(a):florek napisał(a):czyli co śmiało kupować 225/45/17 - mi to na rękę bo są tańsze.
to jaka jest różnica bo nie kumam między 45 i 50 tylko 3mm czy 20mm?
Profil 45 to nie 45mm ale 45% z szerokości opony. w tym przypadku masz:
50% z 205mm = 102,5mm
45% z 225mm = 101,25mm
Czyli różnica prawie żadna... pomijając oczywiście cenę. Opona 205/50/17 jest sugerowana do słabszych aut, bo przez to, że jest węższa masz mniejsze opory toczenia, co przekłada się na mniejsze mulenie
Troll napisał(a):węższe i wyższe, tj. 205/50 możesz pchać na zimę,lepiej się w śnieg będą wgryzały.
Troll napisał(a):Lato absolutnie nie, na zimę słyszałem,że lepiej trochę węższą oponę pchać,
Troll napisał(a): a że będzie ciut wyższa to też lepiej, bo ryzyko uszkodzenia felunku o tej porze roku wzrasta.
Tygrysek napisał(a):jeden z kolesi zaproponował mi z zapasów z zeszłego roku, CONTINENTAL SPORT CONTACT 3 za 450 zł/szt (w tym motaż)
więc niby nowe (zeszłoroczne nie jeżdżone), warte zastanowienia?
Tygrysek napisał(a):objechałem dzisiaj kilku kapciaży, orientacyjnie chciałem dowiedzieć sie cen.
wogóle to powiedzieli mi, że jeszcze jest za wcześnie na szukanie nowych letnich opon...
Tygrysek napisał(a):jeden z kolesi zaproponował mi z zapasów z zeszłego roku, CONTINENTAL SPORT CONTACT 3 za 450 zł/szt (w tym motaż)
więc niby nowe (zeszłoroczne nie jeżdżone), warte zastanowienia?
grabarz18 napisał(a):Opona z zeszłego roku jest jak najbardziej ok i można spokojnie brać.
Tygrysek napisał(a):jeden z kolesi zaproponował mi z zapasów z zeszłego roku, CONTINENTAL SPORT CONTACT 3 za 450 zł/szt (w tym motaż)
więc niby nowe (zeszłoroczne nie jeżdżone), warte zastanowienia?
florek napisał(a): R1R odrzucam ze względu gradowania się opony czy jak to się nazywa, podczas ostrej jazdy opona się jak by kruszy.
florek napisał(a):co powiesz o tej oponie R1R
GangstaMarc napisał(a):Felga 17" nie zmieni, aż tak bardzo prowadzenia
florek napisał(a):nigdy nie zasięgam jednej opinii![]()
Narazie przystanąłem na trzech modelach.
Yokohama AC02
Yokohama ADVAN SPORT V103
ConitContactSport 5
za miesiąc się okażę, R1R odrzucam ze względu gradowania się opony czy jak to się nazywa, podczas ostrej jazdy opona się jak by kruszy.
florek napisał(a):na suchym są spoko ale na mokrym to masakra.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości