Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

wymiana pompy vaccum

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

wymiana pompy vaccum

Postprzez Booggy » 24 lutego 2012, 10:00

Witam.
Panowie czy wymiana pompy vaccum w silniku ARL to coś trudnego? trzeba potem hamulce odpowietrzać czy wystarczy sama przekładka i gotowe?
Zobacz Profil
Booggy
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 sierpnia 2011, 16:41
Lokalizacja: Kraków
Auto: skoda

Reklama

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez marcin7x5 » 24 lutego 2012, 10:46

Hamulcy nie trzeba odpowietrzyć bo nie "otwierasz" układu, którym krązy płyn hamulcowy. Jedyny jaki się zapowietrzy to układ zasilania i wtrysku paliwa. Ale to powinno samoczynnie ustapić po kilkakrotnym przekręceniu rozrusznikiem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez untaztood » 24 lutego 2012, 10:50

Jakie są objawy uszkodzonej pompy vaccum? Czy możliwe, że pomimo dobrze działających hamulcy pompa jest uszkodzona?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez LoozaQ » 24 lutego 2012, 11:11

untaztood napisał(a):Jakie są objawy uszkodzonej pompy vaccum? Czy możliwe, że pomimo dobrze działających hamulcy pompa jest uszkodzona?

Możliwe... Moja się rozszczelniła i nie wytwarzała odpowiedniego podciśnienia, przez co N75 nie był w stanie prawidłowo sterować zmienną geometrią. Hamulce działały dobrze, co wg niektórych jest dziwne ponieważ tu jest pierwszy objaw. Po wymianie jak ręką odjął...
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez Booggy » 24 lutego 2012, 11:26

to rozumiem że tylko uszczelki wystarczy kupić i wymienić:) dzięki chłopaki :)
Zobacz Profil
Booggy
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 sierpnia 2011, 16:41
Lokalizacja: Kraków
Auto: skoda

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez chlorek » 24 lutego 2012, 11:30

untaztood napisał(a):Jakie są objawy uszkodzonej pompy vaccum? Czy możliwe, że pomimo dobrze działających hamulcy pompa jest uszkodzona?

u mnie był twardy pedał a hamowanie odbywało się jak bym hamował ostro na mokrej nawierzchni - ciekła mi pompa.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez untaztood » 24 lutego 2012, 11:35

LoozaQ napisał(a):
untaztood napisał(a):Jakie są objawy uszkodzonej pompy vaccum? Czy możliwe, że pomimo dobrze działających hamulcy pompa jest uszkodzona?

Możliwe... Moja się rozszczelniła i nie wytwarzała odpowiedniego podciśnienia, przez co N75 nie był w stanie prawidłowo sterować zmienną geometrią. Hamulce działały dobrze, co wg niektórych jest dziwne ponieważ tu jest pierwszy objaw. Po wymianie jak ręką odjął...


U mnie jak jest zimno też jest problem ze sterowaniem N75. Problem ustępuje jak temperatura wzrasta. Problematyczne jest też rozruch zimnego silnika w zimnym otoczeniu. Hamulce zawsze działają dobrze.
Czy problemy z vaccum mogą występować tylko przy niskich temperaturach?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez LoozaQ » 24 lutego 2012, 11:40

untaztood, ściągnij z trójnika przy pompie wężyk podciśnienia i przy uruchomionym silniku przyłóż palec do króćca pompy. Jak ssie jak ukraińska tirówka to jest na 99% sprawna. U mnie tak ssać nie chciała.... BITCH :diabel:
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez untaztood » 24 lutego 2012, 12:01

Rozumiem, że z vaccum pompy wychodzi tylko jeden wąż podciśnienia, który idzie do serwa hamulcowego?
Jakoś nie zauważyłem więcej wężyków... Gdzie to się później rozgałęzia do pompy wtryskowej i N75?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez LoozaQ » 24 lutego 2012, 12:07

Zaraz za pompą masz trójnik.... Tak to jest przynajmniej w ASV

Obrazek

Źrodło: user Sztomel - Elektroda.pl
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez untaztood » 24 lutego 2012, 12:13

Zawór N239 to ten przy samej klapie gaszącej? Jakie dałby objawy, gdyby w nim VAC było odwrotnie podłączone z OUT?
(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez LoozaQ » 24 lutego 2012, 12:17

untaztood napisał(a):Zawór N239 to ten przy samej klapie gaszącej? Jakie dałby objawy, gdyby w nim VAC było odwrotnie podłączone z OUT?
(

Wydaje mi się, że byłby cały czas zamknięty :clever: Spróbuj tak podłączyć a zobaczysz co się stanie :D Choć mam takie wrażenie, że wężyki/króćce na zaworze mają różne średnice i nie ma jak podłączyć tego na odwrót.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

wymiana pompy vaccum

Postprzez untaztood » 24 lutego 2012, 12:25

Czyli żeby sprawdzić pompę vacum mogę zdjąć górny przewód z N18 i zobaczyć czy zasysa? Lub z N75?
W którym miejscu pompą vacum wytwarza ciśnienie do zasysania paliwa?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez LoozaQ » 24 lutego 2012, 12:59

untaztood napisał(a):W którym miejscu pompą vacum wytwarza ciśnienie do zasysania paliwa?

Co ma pompa vacum do zasysania paliwa... wytwarza podciśnienie, którym sterowane są zawory N75, N18, N239 i wspomaganie hamulców (serwo).
Chcesz sprawdzić czy ssie :clever: to ściągnij wężyk z trójnika rozdzielającego podciśnienie na serwo i dalej na zawory i tam sprawdź. Nie masz wakuometra więc paluchem :D

-- 24 lut 2012, o 12:58 --

Takie mam wrażenie, że próbujesz łączyć ten temat z bąbelkami w wężach paliwowych i ciężkim odpalaniem. Może i ten trop z zaworem klapy gaszącej ma jakiś sens, ale.... no nie wiem. Kombinuj :D
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez untaztood » 24 lutego 2012, 13:15

LoozaQ napisał(a):
untaztood napisał(a):W którym miejscu pompą vacum wytwarza ciśnienie do zasysania paliwa?

Co ma pompa vacum do zasysania paliwa... wytwarza podciśnienie, którym sterowane są zawory N75, N18, N239 i wspomaganie hamulców (serwo).
Chcesz sprawdzić czy ssie :clever: to ściągnij wężyk z trójnika rozdzielającego podciśnienie na serwo i dalej na zawory i tam sprawdź. Nie masz wakuometra więc paluchem :D

-- 24 lut 2012, o 12:58 --

Takie mam wrażenie, że próbujesz łączyć ten temat z bąbelkami w wężach paliwowych i ciężkim odpalaniem. Może i ten trop z zaworem klapy gaszącej ma jakiś sens, ale.... no nie wiem. Kombinuj :D


Nie, nie, nie z bąbelkami... Chcę to połączyć z trudnym rozruchem po dłuższym postoju.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez andrew12 » 24 lutego 2012, 15:30

LoozaQ napisał(a):Co ma pompa vacum do zasysania paliwa


W ASZ i ARL pompa vacuum to tandem pompa wytwarza, podciśnienie do w/w zaworów i pompuje ropę.

W tm temacie jest coś o tym:
http://forum.vw-passat.pl/threads/47966 ... m-w-TDI-PD
Zobacz Profil
andrew12
Stella +
Stella +
 
Posty: 69
Dołączył(a): 24 maja 2009, 11:50
Lokalizacja: opolskie
Region: opolskie
Auto: SEAT LEON III
Silnik: DPCA 1.5

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez mariusz2004p » 24 lutego 2012, 16:27

Ja też przyłączę się do tematu.
Pacjent: Toledo ARL 2002r
Objawy:
-czasami przechodzi w tryb awaryjny na zimnym silniku (N75 już wcześniej wymieniony)
-hamulec twardnieje przy 2-3 naciśnięciu, pierwsze hamowanie OK (klocki, tarcze, płyn OK, układ odpowietrzony)
-brak problemów z odpalaniem auta po dłuższym postoju
-pompa vacum delikatnie spocona olejem
I moje pytanie, jak jednoznacznie stwierdzić czy winna jest pompa vacum, najbardziej martwi mnie ten pedał hamulca, w ASV mam małą nieszczelność na połączeniu pompy z servo i nie ma tego problemu.
Jedynym rozwiązaniem będzie chyba sprawdzenie manometrem.
Ponoć sprawna vacupompa powinna dawać około -1,2 do -1,4 bara podciśnienia na serwo i -0,8 na n75.
FMIC + soft = 140KM 315Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mariusz2004p
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 11 października 2006, 16:29
Lokalizacja: Ciechanów
Auto: LEON 1.9TDI spoRt

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez LoozaQ » 24 lutego 2012, 21:39

andrew12 napisał(a):
LoozaQ napisał(a):Co ma pompa vacum do zasysania paliwa


W ASZ i ARL pompa vacuum to tandem pompa wytwarza, podciśnienie do w/w zaworów i pompuje ropę.

W tm temacie jest coś o tym:
http://forum.vw-passat.pl/threads/47966 ... m-w-TDI-PD


O tym to ja doskonale wiem... z kolegą untaztood rozmawiam o ASV, a tu vacum jest samo dla siebie... to raz.
Druga sprawa to taka, że w PD-kach te dwie pompy pracują razem ale odpowiadają zupełnie za coś innego. Jak wyrobi się króciec w vacum i zacznie "gubić" podciśnienie to na 99% pompa paliwa i tak pracuje prawidłowo. Fakt... trzeba wymienić całość niestety. Ale to już inna bajka zupełnie koledze untaztood w jago "walce" z ASV niepotrzebna :clever:

-- 24 lut 2012, o 21:39 --

andrew12, wszedłem w link, który podałeś i zaraz w trzecim poście jest napisane, że uszkodzoną tandem pompę można rozdzielić i wymienić tylko tą uszkodzoną (vacum lub paliwa). Niby ETKA traktuje to jako całość i w ASO niestety tak trzeba by było kupić, jednak mając dwie tandem pompy gdzie w jednej jest walnięte vacum a w drugiej paliwa, to z tych dwóch można złożyć jedną sprawną tandem pompę. Tak więc dalej będę twierdził, że vacum samo w sobie nie ma nic wspólnego z pompowaniem paliwa.... zwłaszcza w ASV-kach, które objadą wszystko :diabel:
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez motyka8 » 24 lutego 2012, 21:51

Pompe w ASV trzeba wymienic czy mozna jakos naprawic np: uszczelki
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez LoozaQ » 24 lutego 2012, 22:08

motyka8 napisał(a):Pompe w ASV trzeba wymienic czy mozna jakos naprawic np: uszczelki

Czasami zaczyna "pluć" olejem na łączeniu z głowicą i w tym przypadku zazwyczaj wystarczy wymiana uszczelki. To, że "pluje" olejem nie znaczy, że vacum działa nieprawidłowo. W momencie gdy szwankuje podciśnienie trzeba wymienić całą pompę. W większości przypadków wyrabia się króciec w pompie, z którego wychodzi wąż podciśnienia i tamtędy ucieka. Sprawną używkę można już trafić za 70 zeta.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez motyka8 » 26 lutego 2012, 00:49

To moze ktos podrzuci link allegro jaka pasuje do ASV
Zobacz Profil
motyka8
Sport
Sport
 
Posty: 320
Dołączył(a): 17 lipca 2008, 20:56
Lokalizacja: RTA
Auto: leon ASV
Silnik: ASV 1.9


Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez paul78 » 26 lutego 2012, 11:51

U mnie jest problem z twardym pedałem hamulca ;/.......uszcelka w pompie wymieniona na nową węzyki są ok ale problem pozostał;/ 2-3 pompowania i pedał twardy albo gwałtowne hamowanie po przekroczeniu 3-4 rpm pedał twardnieje na maxa i nie hamuje ;/
Pozdrawiam Paul78 LCT
ASV 193.4 KM / 396.4 NM :)

Z drogi z drogi śledzie bo ASV jedzie :D
Zobacz Profil
paul78
TopSport
TopSport
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 4 maja 2008, 06:17
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Seat Leon TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez Booggy » 19 marca 2012, 20:20

panowie odświeżam temat wymieniłem moją pompę vacum firmu lukoil czy jakos tak na orginalną BOSCHA. Po kilku kilometrach pojawiła mi się ropa w oleju--- i to ponad litr oleju mam ponad norme. możliwe że pompa leje? dodam ze przy monotwaniu tej BOSzowskiej pompy załozyłem tylko metalową uszczelkę bez żadnego oringu bo nic takiego nie było
Zobacz Profil
Booggy
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 sierpnia 2011, 16:41
Lokalizacja: Kraków
Auto: skoda

Re: wymiana pompy vaccum

Postprzez mariusz2004p » 19 marca 2012, 23:44

Dziś w ręce wpadło mi poniższe urządzenie:
Obrazek
podłączając vacuometr poprzez trójnik przed zaworkiem N75 zegar podciśnienia ustawia się na zielonym polu, szybko licząc: 20 in Hg =0,68bar
gdzie: 1inHg=3386Pa
1Pa=1^-5bar
czy jest to optymalne podciśnienie?
naciskając hamulec, podciśnienie spada i dopiero za jakiś czas powraca na zielone pole
dodatkowym problemem jest sączący się olej z pod pompy, czy jest tam jakaś uszczelka wymienna czy pozostaje tylko sylikon wysokotemperaturowy?

nurtuje mnie ten temat gdyż mam problemy z przeładowywaniem turbo i twardym hamulcem po 3 naciśnięciach więc szukam przyczyny
FMIC + soft = 140KM 315Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mariusz2004p
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 11 października 2006, 16:29
Lokalizacja: Ciechanów
Auto: LEON 1.9TDI spoRt


Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron