Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Wykresy z hamowni naszych Leonów

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Postprzez PaVLo » 11 marca 2012, 15:25

Witam.
Nadszedł upragniony koniec modyfikacji poprzez zmianę uszkodzonej oryginalnej turbiny ARL-a na CAHA. Całość pracy została wykonana w znanym nam DynoSoft Katowice. Do przeróbki był kolektor i wydech (do kata, reszta seryjna) oraz z tego co widziałem parę pierdółek. Niestety silnik ma już swoje najlepsze lata za sobą i pompki są nieco zmęczone. Jak odbije się trochę to będę szukał nowych, ale już sportowych.

Poniżej wykres z hamowni po montażu nowej dmuchawki i po programie.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: [DynoSoft] Seat Leom 1M ARL

Postprzez LoozaQ » 11 marca 2012, 15:36

No i piękny wynik... Gratulacje :D
Teraz to to musi zapinać :D
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: [DynoSoft] Seat Leom 1M ARL

Postprzez Tygrysek » 11 marca 2012, 17:09

:brawo:
Kręcę wałki i dmucham balony
Obrazek

Był: niebieski ASV... na małym koksie by DYNOSOFT
Był: S-line na małym koksie by CTR
Jest: O2 RS black beast
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tygrysek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2089
Dołączył(a): 27 września 2009, 10:15
Lokalizacja: Radzionków
Auto: 02 RS
Silnik: BMN 2.0

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Postprzez dawidd3 » 13 marca 2012, 15:12

Również gratuluję, bardzo ładne kreski ;) Auto musi fajnie wyrywać do przodu :)
Zobacz Profil
dawidd3
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 października 2009, 23:23
Lokalizacja: Turek
Auto: BMW E82 123d
Silnik: diesel inny

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Postprzez PaVLo » 13 marca 2012, 17:49

Przyspieszenie ma niesamowite w całym zakresie obrotów i na każdym biegu, nawet gdy jadę na piątce i mam ~1800 obr i dam gazu to czuć jak auto wyrywa do przodu i nabiera szybko prędkości, czego wcześniej trochę brakowało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Postprzez JayZ » 13 marca 2012, 21:35

PaVLo napisał(a):Niestety silnik ma już swoje najlepsze lata za sobą i pompki są nieco zmęczone

Jaki przebieg?
Jakie korekcje na pompkach i BIP`y ?
Zobacz Profil
JayZ
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 20 lipca 2007, 12:45
Lokalizacja: Południe: Krk-Kato
Auto: Ford TDCi
Silnik: turbo diesel inny

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Postprzez PaVLo » 14 marca 2012, 22:57

Przebieg 160tys, z tego co wcześniej sprawdzaliśmy, to pompki nie były złe, niestety nie pamiętam szczegółów. Jednak nie ma co się tym zbytnio przejmować, bo w planach jest ich modyfikacja :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Postprzez Johnny B » 11 marca 2013, 21:11

Ładne kreski, co to za Turbo i ile kosztuje..?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Johnny B
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 5 sierpnia 2012, 09:55
Lokalizacja: SCI/STA
Auto: Leon 1M FR-SC
Silnik: ARL 1.9

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Postprzez PaVLo » 16 marca 2013, 18:56

Turbina jest z Audi A4 2.0TDI 170KM, ale nie pasuje p&p, trzeba sporo przerabiać.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Postprzez BartekTDi » 8 kwietnia 2013, 11:52

Co trzeba przerobić żeby zmontować tą turbinę?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
BartekTDi
Sport
Sport
 
Posty: 381
Dołączył(a): 3 kwietnia 2013, 19:43
Lokalizacja: Skomielna Biała
Auto: Seat Leon Cupra 4
Silnik: BDE 2.8

Re: [DynoSoft] Seat Leon 1M ARL

Postprzez PaVLo » 1 kwietnia 2016, 21:35

Sporo trzeba zmienić, od przeróbki kolektora, po flanszę z DP i wywaleniu tłumika szmerów oraz zaślepieniem EGR.

Ostatnio byłem na okolicznej hamowni i niestety coś było nie tak, tuner obstawił, że albo grucha się przycina albo jeden z wtrysków leje, bo sadza szła lepiej niż z Batorego do czasu wstania turbiny.

Oto wykres:
Obrazek

W porównaniu z wykresem z zeszłego roku dokładnie widać, że turbina zaczyna dmuchać znacznie później. Po moich paru modach wzrosła również trochę moc i moment i to przy dużo wyższej temperaturze zewnętrznej :). Wczoraj zajrzałem pod maskę aby sprawdzić sztangę, odpiąłem wężyk aby łatwiej posterować i chodzi ona ładnie a na gruszce nie widać zbytnio rdzy (chociaż caha ma ją inaczej i ciężko się do niej dostać).

W zeszłym roku w całym układzie podciśnienia wymieniłem węże na silikonowe o średnicy wewnętrznej 4mm. Zastanowił mnie ten od turbiny czy przypadkiem pod wpływem dużej temperatury i sporego podciśnienia które N75 tworzy nie powoduje najpierw jego ściśnięcia a potem zaciągnięcia sztangi i dlatego takie opóźnienie w sterowaniu turbiny. Długo nie myśląc wywaliłem go i wrzuciłem oryginalny gumowy i twardy.

Pojechałem zrobić parę prób i o dziwo jadąc na czwartym biegu z obrotami ~1500 dałem but w podłogę i już przy ~1800obr słyszałem jak ładnie turbina się wkręca i ciągnie bez przerwy i jakiś szarpnięć dochodząc do ~2400 obr i dalej. Zrobiłem chyba z 8 prób i za każdym razem to samo. Do czasu wejścia turbiny na obroty z tyłu widziałem szary dym a w chwili doładowania dym znikał. Niestety nie robiłem prób przed zmianami, wiec nie mam porównania.

Zostaje mi zrobienie jeszcze logów dynamicznych, ale niestety kumpel z którym to robiłem wyjechał i zostaje mi jakiś spec z warsztatu z kompem.

-- 1 kwi 2016, o 21:31 --

Ostatnio wymieniałem rozrząd i niestety po jego wymianie leon opadł z sił :/ . Mechanicy nie popatrzyli jak była ustawiona synchronizacja i zrobili książkowe 0.0 do -0.6. Potem pojechałem do nich i zrobiliśmy na -1.0 do -1.7 ale jedyny efekt to czarna chmura za autem i chwilowe spalanie to 1.0Lh (wcześniej 0.7-0.8L/h), więc wróciliśmy to wcześniejszych ustawień.

Planuję pojechać na hamownię i sprawdzić ile teraz ma oraz porobić logi bo obecna jazda bardziej przypomina toczenie się a nie dynamikę. Aha pozytywny efekt to większa kultura pracy silnika czego brakowało mi wcześniej :). Jak gadałem z tunerem to prawdopodobnie czeka mnie robienie na nowo programu na tym ustawieniu rozrządu, ale może uda się sprawdzić silnik na plusowej synchronizacji.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Wykresy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości