Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 6 czerwca 2010, 11:06

Witam zakładam temat aby w jednym miejscu zebrać informacje na temat modów tego silnika. Szukałem w róznych miejscach i doszedłem do tego:
1. Modyfikacja programu 140 km 300 nm (bezpiecznie ew. +10/20 do wartości podanych)
2. Turbina ARL lub od 170 TDI (BRD) - Jeśli chodzi o turbo to lepsze opinie ma ARL z tym silnikiem- na BRD jest większy lag. Jednak przy ARL'u trzeba przerobić flansze do wydechu. BRD ponoć P&P
Mod do 170-180 km ale jest juz problem- słabe sprzęgło i skrzynia 5- ponoć może być dziwne zachowanie skrzyni. Tunerzy proponuja też obniżenie momentu do 360 nm .Ale jak po programie na 140 km 300 nm potrafi sie sprzęgło spalic to co dopiero bedzie przy 360?
Tu niektórzy proponuja wstawienie jednomasu- z tego co znalazłem jedyne rozsądne wyjście prócz wymiany skrzyni. Niektórzy wymieniaja skrzynie na 6 biegową - ale jakie sa tego koszty- co trzebba skompletować - o tym wiele nie znalazłem- może ktoś kto robił takiego moda sie wypowie dla dobra ogółu?:) Na allegro skrzynie 6 od BKD łatwo znaleźć - tylko nie wiadomo w jakim sa stanie a kupno skrzyni w ASO nie opłaca się. Dochodza jeszcze hamulce- ale jak ktos ma 288 mm przód to niekoniecznie.
3. I tu zaczyna sie problem- CompSport na swojej stronce nie oferuje więcej dla tego silnika. Na forum vwgolf proponuja wymianę końcówek pompowtryskiwaczy na większe np Fratelli Bosio- ponoć na turbo z ARL lub ze 170 TDI (turbo BRD jeśli dobrze pamiętam) koło 200 km wyjdzie- ale to tylko teoria bo nie znalazłem żadnego samochodu z takim modem. Jeśli ktoś robił coś takiego to proszę wklejac info.
W sumie te pompowtryskiwacze to chyba waskie gardło tego silnika. Bo gdyby jednak dało sie je wymienić i wysterować to i Big turbo moznaby włożyć . Wymiana skrzyni na 6 lub jednomas, wydech i hamulce 312 (jak ktos ma 288 w serii to wystarczy wymienic jarzma i można zakładać tarcze 312 przód- tył możem zostać seria bo nawet w FR ach 170 km zdarza sie w serii 255 z tyłu)
Chyba wszystko co mi przychodzi do głowy na temat modów tego silnika. Jeśli ktoś ma więcej informacji to prosze sie podzielić z innymi:)
Jeśli cos pomyliłem- prosze o korektę
Każde info mile widziane, tym bardziej że z tego co widze to duzo osób ma ten silniczek w swoich samochodach. Mam nadzieje że kiedyś przeczytam o jakims fajnym projekcie 200+ BXE.
pozdr.
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Reklama

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez igorpl » 6 czerwca 2010, 11:31

mnie wlasnie od wirusowania powstrzymuje sprzeglo bo slyszalem ze nie wytrzymuje za dlugo przy modzie na 140/300
Zobacz Profil
igorpl
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, 01:47
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEO II

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez aroslaw75 » 6 czerwca 2010, 11:35

Ja jezdze na wirusie od nowosci przebieg 56tys narazie sprzęgło daje rade.
Seat Ibiza 6K FL 1.4 (2002-2004)
Seat Leon 1M 1.6 (2004-2006)
Seat Leon 1P 1.9 (2006-2017)
Seat Leon FR ST 1.4 ACT (2014-....)
Seat Ibiza KJ 1.0 TSI
Pozdrawiam Arek

Drukarnia http://www.risani.go3.pl
http://www.zksrow.rybnik.com.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
aroslaw75
TopSport
TopSport
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 15 marca 2008, 20:22
Lokalizacja: Rybnik
Auto: Seat Leon FR ST
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez wgi » 6 czerwca 2010, 11:40

igorpl, jak pojedziesz do dobrego tunera to zrobi tak aby sprzęgło nie padło.
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 6 czerwca 2010, 11:53

Ja jeżdżę na 140/300 - koło 20 tys przejechane- na razie bez problemu. w sumie to troche czekam na uszkodzenie sprzęgła i turbo :) bo bedzie to impuls do grubszych modów
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ktry » 6 czerwca 2010, 12:32

Ja zrobiłem 25 tys po wymianie całego kompletu sprzęgła.Na razie bez problemu,bardziej obawiam się o turbinę,bo słychac już dosyc głośno.Dodam że auto ma na zegarze 190 tys.Kilka miesięcy temu ściągnąłem jeszcze wężyk podciśnieniowy od recyklingu zamiast zaślepiac blaszką.Błąd się na tablicy świeci ,ale nic poza tym błędem się nie dzieje.Po skasowaniu pojawia się po ok.100 km.Błędny przepływ,ale chociaż dolot czysty i auto idzie ładnie i pali mało.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez niq » 6 czerwca 2010, 13:04

Szczerze na Twoim miejscu, jak bym miał się bawić w takie modyfikacje, to bym sprzedał auto, kupił mocniejszą wersję i wtedy np program wgrać ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
niq
Sport
Sport
 
Posty: 734
Dołączył(a): 12 marca 2009, 21:35
Lokalizacja: Piekary śl.
Auto: RS3

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 6 czerwca 2010, 13:51

Szczerze, to wtedy bym pojeździł nacieszył się i zaczął czytać co tu jeszcze mozna poprawić, zmodyfikować :)
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez rob555 » 6 czerwca 2010, 14:49

Radze do serca wziasc sobie taka uwage:
wspolczesne TDI nie sa tak pancerne jak stare niezniszczalne VP czy PD na EDC15
dotyczy to i silnika jak i osprzetu
moge zrobic Ci ponad 200KM w BXE zaden problem.
Ale jak dlugo pojezdzi...?
Uwazam ze BXE + turbo ARL + wieksza chlodnica oleju + nowy DP + sprzeglo da ok 175/380 bezpiecznych KM. I tu bym poprzestal.
Demona predkosci z BXE nie zrobic...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez tomi86 » 6 czerwca 2010, 15:19

rob555 napisał(a):Uwazam ze BXE + turbo ARL + wieksza chlodnica oleju + nowy DP + sprzeglo...

a czy mogłbyś napisac teraz jeszcze mniej więcej koszty takiej operacji bo mi właśnie o takiego moda chodzi w moim BXE
Pozdrawiam Tomi86
BXE 177,0 KM / 345,0 Nm by DYNOSOFT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomi86
Sport
Sport
 
Posty: 257
Dołączył(a): 11 stycznia 2009, 17:46
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Leon 1P

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 6 czerwca 2010, 15:36

Rob555 Rozumiem że ten mod bez ruszania pompowtryskiwaczy. A jakbym chciał 190-200 to juz bedzie takie obciazenie dla silnika? Co wtedy bys zaproponował? Polecasz sprzęgło jednomas czy raczej wymiana skrzyni na 6 ?
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez rob555 » 7 czerwca 2010, 14:43

ciso1 napisał(a):Rob555 Rozumiem że ten mod bez ruszania pompowtryskiwaczy. A jakbym chciał 190-200 to juz bedzie takie obciazenie dla silnika? Co wtedy bys zaproponował? Polecasz sprzęgło jednomas czy raczej wymiana skrzyni na 6 ?


Jak chcesz miec mocne BXE to jest pare firm ktore sie podejma ale na Twoje ryzyko.
Mody do ok 170-180KM sa sprawdzone. Powyzej to juz loteria.
Sprzeglo jednomas moze grzechotac i skrzynia bedzie za krotka na ta moc :)
zwlaszcza na autostradzie.
Natomiast skrzynia 6ka ma zwalone ruszanie na mega krotkiej 1dynce...co w miescie powoduje wachlowanie biegami.
No i zamontowanie jest nie jest takie hopsiup aczkolwiek da sie zrobic.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 7 czerwca 2010, 18:11

Ale są w ogóle takie projekty? Bo ja nie widzialem jeszcze moda BXE ponad 180 km. Może po prostu nikt tego jeszcze nie zrobił i dlatego wszyscy piszą że ryzyko itp. Co może się zepsuć- silnik? dlaczego? przykłady? Może ktoś robił jednak takiego moda i może coś ze szczegółami napisać? Po to jest ten temat żeby wykrzesać jednak coś z tego silnika. Co sądzicie o tych pompowtryskiwaczach- da rade wymienić końcówki na większe i to wszystko wysterować? W BKD 140 km niby głowice pękają a jednak firmy wkładają w nie Big Turbo ( vide Piotrek ) wiec może z BXE wcale nie o to chodzi że to nie pancerny silnik tylko nikt nie potrafi z niego wiecej wykrzesać za rozsądną cenę?????
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez rob555 » 7 czerwca 2010, 21:19

ciso1 napisał(a): wiec może z BXE wcale nie o to chodzi że to nie pancerny silnik tylko nikt nie potrafi z niego wiecej wykrzesać za rozsądną cenę?????


Po krotce...do BXE pasuje kazde big turbo ktore jest zdemontowane chociazby z ARL.
Wymiana koncowek wtryskow to tez nie problem. Fabryczny IC jest wydajny.
Skoro graty leza u nas w warsztatach i sa ogolno dostepne nie zastanawia Cie czemu jeszcze nie widziales projektu +200?
Chcesz udowodnic ze to pancerny motor z wielkimi mozliwosciami...prosze bardzo zapraszam. Tylko nim wezme od Ciebie $ podpiszesz mi ze robota na Twoja odpowiedzialnosc OK?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 7 czerwca 2010, 21:49

No właśnie zastanawia mnie to. Nikt nie chwali sie takim projektem ale tez nikt nie napisal ze zrobil 200+ z BXE i mu silnik lub cokolwiek padło. Ja nie chce udowodnic że to pancerny silnik. Chce żeby ktoś podzielił się doświadczeniami typu- zrobiłem - przejechałem tyle i tyle i siadło mi to i to. Bo argument ze to kiepski silnik musi miec poparcie jakimis danymi np. Na 10 zrobionych 180 km nie padł żaden a na 10 200 km padły wszystkie. Po prostu przeglądam fora i nikt nie ma i nie miał zrobionego takiego silnika 200+. Nawet gdzies widziałem projekt Octavii II by CompSport pomieszali w samochodzie sporo ale pompek nie ruszali było: turbo wydech i swap skrzyni wyszło wlasnie kolo 180. I to + 20 km robi taką różnice dla trwałości silnika? No i najważniejsze pytanie- co się psuje najczęściej przy zbyt duzej mocy?
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez przemeku » 7 czerwca 2010, 22:48

ciso1, poniżej masz BXE +ARL
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=14479


a tu BJB (czym to się różni od BXE?) + ARL+skrzynia 6 (wykres z Dynometu, ale z widziałem też z obciążeniówki po jakiejś korekcie i wartości były zbliżone tylko przbiegi krzywych lekko inne)
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=20843
TDI ASV ++++
123kucy/1L Club czyli 235KM/433Nm
http://forum.skodaclub.pl/
http://www.ecuproject.pl/
Zobacz Profil
przemeku
Signo
Signo
 
Posty: 101
Dołączył(a): 17 listopada 2007, 00:39
Lokalizacja: SCP Wrocław
Auto: ASV

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez kristo » 8 czerwca 2010, 21:52

kolega milodom ma dość mocno (tak wynika z jego opowieści) dłubniętą 1.9 bxe - chyba 200 pękło i plany na więcej. Jedzie całkiem przyzwoicie :D
Spróbuj się z nim skontaktować, choć za często na forum się nie wypowiada z tego co widzę ale może czyta.
Zobacz Profil
kristo
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 4 września 2007, 21:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 9 czerwca 2010, 18:46

No jest światełko w tunelu że jednak ktoś coś wykrzesał z tego motoru...Napisałem do milodoma, ale ostatni raz logował sie w kwietniu....

[ Dodano: Wto 06 Lip, 2010 ]
Rob555 pytanko- skrzynia 6 musi byc od wersji 1.9 BXE 6 biegowej, czy da sie podpasować np skrzynie 6 od BKD, a może od ARL? Czy w wersjach BXE 6 biegowych jest większe sprzęgło niż w 5? A może alternatywa to wzmocnienie sprzęgła u Radzikowskiego? Jednak przekonuje sie do moda z turbina ARL...i znowu pytanie nowa czy regenerowana?
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 26 października 2011, 20:41

Mnie też po głowie chodzi mod turbo ARL + sprzęgło G60 + chłodniczka oleju i remap.
Na razie przeszkodą jest brak wolnych środków na takie "widzimisię" ale może w niedalekiej przyszłości ;] ... Tune-up na swojej stronce ma zmodzoną Alteę na 175/385.
Nie ukrywam, że tyle z BXE to już byłoby więcej niż zadowalające :)
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez KriSSo » 26 października 2011, 22:37

stellarium napisał(a):Nie ukrywam, że tyle z BXE to już byłoby więcej niż zadowalające

Nom, być może. A czy nie lepiej by było sprzedać autko i poszukać sobie BMNa, albo coś na CR? Powiedzcie, jaki jest sens przeprowadzać aż tak drastyczne zmiany w aucie, którego potem ani sensownie sprzedać się nie da, a przekładka na ori graty znów kosztowna i kłopotliwa..... Jaki to ma sens? Nie lepiej zrobić program (który już masz), w razie zmiany samochodu wrzucić serię i sprzedać za normalną kasę seryjne auto? Przecież to dalej tylko BXE, który hamulce ma słabsze, zawias gorszy, feralną skrzynię 5-tkę, na której nie można w pełni się cieszyć ze 170 KM. Nie wiem no .... w każdym razie gorąco podziwiam.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 27 października 2011, 15:00

Zwróć uwagę na to, że nie mówimy tu o żadnych hardcorach tylko o modzie w granicach przyzwoitości. Potrzeba dmuchnąć trochę więcej powietrza i dać sprzęgło, które będzie w stanie przenieść moc na drogę. Do tego chłodniczka oleju dla bezpieczeństwa. Zresztą tak sobie gdybamy bo ja sam nie jestem jeszcze zdecydowany. Z jednej strony auto fajnie jeździ no a z drugiej pozostaje pewien niedosyt bo mogłoby być jeszcze lepiej.
Pewnie, że leona można sprzedać i kupić np. FR'a, ale w kwestii mocy nie myślę o innym aucie tylko o moim :P Na razie sobie czytam i oglądam, jak będą fundusze na takie "widzimisię" to się poważnie zastanowię ;)
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Lesoto » 27 października 2011, 17:33

stellarium napisał(a):pozostaje pewien niedosyt

i się go niestety pozbyć nie da... zawsze jest mało - i nie ważne czy AGR, BXE, BMN czy CDLA... ta 'choroba' nie wybiera, dotyka wszystko :D

A mod z turbo od ARL to rzeczywiście nie hardcore - zawsze można poprosić tunera o korektę zdejmującą 'koks' przed sprzedażą ;)
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez rob555 » 27 października 2011, 18:25

KriSSo napisał(a):
stellarium napisał(a):Nie ukrywam, że tyle z BXE to już byłoby więcej niż zadowalające

Nom, być może. A czy nie lepiej by było sprzedać autko i poszukać sobie BMNa, albo coś na CR? \.


Jesli chodzi o BMN to ja dziekuje....malo ktory serie trzyma. Powiem wiecej:
- Dobrze przygotowany 1.9TDI na turbinie ARL bedzie po 200tys km nadal legitymowal sie 170-180KM moca i bezawaryjnoscia a BMN??? Raczej watpie :hahaha:

Co do silnikow na CR to lepiej jeszcze sie wtrzymac. Na poczatku 2.0tdi 16v tez byly super i ochy achy a teraz sie okazuje ze psuja sie bardziej niz 2.2dci w lagunach.... :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Lesoto » 27 października 2011, 19:13

rob555 napisał(a): teraz sie okazuje ze psuja sie bardziej niz 2.2dci w lagunach....


na naszych oczach niemożliwe stało się możliwe :rotfl:
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 28 października 2011, 10:08

ojj miałem Lagunę i traktuję ją jako osobistą, życiową porażkę - auto zagadka - nigdy nie wiesz czym Cię zaskoczy :whoeva:

tomi86 ty w BXE masz chyba nadal seryjne sprzęgło? Nie ślizga się jak jest zimniej na zewnątrz?
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez tomi86 » 28 października 2011, 11:15

narazie nic takiego u mnie nie wystąpiło
Pozdrawiam Tomi86
BXE 177,0 KM / 345,0 Nm by DYNOSOFT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tomi86
Sport
Sport
 
Posty: 257
Dołączył(a): 11 stycznia 2009, 17:46
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Leon 1P

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez toma86 » 29 października 2011, 18:13

Witam kolegow! Tez zastanawiam sie na chipem do mojego BXE.Zadowoliło by mnie te 140 KM. Tylko teraz tak obawiam sie z jednej strony o sprzęgło to raz dwa to turbina mi gwizda juz glosno wiec moze szybciej padnac ? Moj przebieg to 206 000 wiec dosc sporo. Jak ze spalaniem w takim wypadku czy bedzie mniejsze/wieksze czy bez zmian? Ostatnio natknalem sie na taki temat na forum http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... f=3&t=3359 i powiem szczerze troszke zwątpilem. Co o tym sadzicie.Prosze o rade fachowcow :):):)
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
toma86
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 22 września 2011, 12:50
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 2

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Wuda » 30 października 2011, 11:08

Mam ten sam silnik , gwiżdżąca turbina to przypadłość tego auta więc tym się nie przejmuj , ja zrobiłem chipa jakieś 20 tys temu , żadnych minusów nie widzę za to same plusy owszem:)
Spalanie przy równej jeździe może być mniejsze od dotychczasowego, przy przyśpieszaniu wiadomo będzie troszkę więcej ale średnia nie powinna się zmienić u mnie spalanie w granicach 5-6 litrów w mieszanym .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wuda
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 22 września 2009, 14:52
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Leon 1.9TDI 2007 r.

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Lesoto » 30 października 2011, 12:40

toma86 napisał(a):zastanawiam sie na chipem do mojego BXE

Nie zastanawiaj się tylko rób.

toma86 napisał(a):Zadowoliło by mnie te 140 KM.

Tak Ci się tylko wydaje.

toma86 napisał(a):obawiam sie z jednej strony o sprzęgło

Jak ktoś zdolny to i 'na serii' sprzęgło usmaży. Program zrobiony u Tunera a nie 'kowala' zabezpieczy sprzęgło przed przedwczesnym przejściem w stan nieużywalności.

toma86 napisał(a):turbina mi gwizda juz glosno wiec moze szybciej padnac ?

Może, ale nie musi. Na serii też 'padają'.

toma86 napisał(a):Jak ze spalaniem w takim wypadku czy bedzie mniejsze/wieksze czy bez zmian?

Spalanie regulujesz prawą stopą. Program zachęca do jej 'prostowania', czego efektem jest wzrost spalania - nie ma nic za darmo ;)

P.S. Powyżej opinie nie fachowca a użytkownika... :D
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez toma86 » 3 grudnia 2011, 17:57

Panowie jeszcze jedno chcialem zapytac czy cos takiego u Was wystepuje a mianowicie jak jade to w przedziale obrotowym 2000-2500 wystepuje lekkie szarpniecie i dopiero plynnie przyspiesza tak jakby w momencie wlaczenia turbiny szarpnelo i dalej idzie plynnie. Nie dzieje sie tak zawsze mam wrażenie ze bardziej to wystepuje na rozgrzanym silniku. Co to moze byc?? Ile średnio kosztowal chip do Waszych Leosiów ? :)

-- 3 gru 2011, o 17:57 --

Temat się urwał ??
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
toma86
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 22 września 2011, 12:50
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 2

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ciso1 » 27 grudnia 2011, 12:16

U mnie tez to jest na rozgrzanym silniku albo jak lekko pod górke jade tylko nie szarpie a jakby nieco dławił się takie mam wrazenie- podobno to jakis błąd w oprogramowaniu tych silników- ponoc aktualizacja oprogramowania powinna to zlikwidowac. Ja za program kilka lat temu 900 dałem
Zobacz Profil
ciso1
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 21 marca 2009, 21:17
Lokalizacja: W-wa
Auto: Seat Toledo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez toma86 » 26 lutego 2012, 15:55

ciso1 napisał(a):U mnie tez to jest na rozgrzanym silniku albo jak lekko pod górke jade tylko nie szarpie a jakby nieco dławił się takie mam wrazenie- podobno to jakis błąd w oprogramowaniu tych silników- ponoc aktualizacja oprogramowania powinna to zlikwidowac.


Pisałem do ASO i sprawdzili po VIN że może to być wina oprogramowania i że występuje to na 4,5 biegu. Ja natomiast mam wrażenie, że najbardziej odczuwam to na 2 i 3 więc już nie wiem.
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
toma86
Stella +
Stella +
 
Posty: 59
Dołączył(a): 22 września 2011, 12:50
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon 2

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez ktry » 26 lutego 2012, 20:41

Miałem podobny objaw w BLSie.Wyczyściłem turbinę,potem wymieniłem pompowtryski,następnie oprogramowanie w kompie wraz z tuningiem.Następnie zmieniłem głowicę,bo były powycierane krzywki na wałku rozrządu.Z głowicą to miałem dużo szczęścia,bo kupiłem po przebiegu 500 km z golfa kompletnie rozbitego.Nawet blok miał pęknięty,ale głowica ocalała.Akurat że wymieniłem głowicę to nie żałuje.Reszta napraw była bez sensu.Męczyłem się z problemem ponad rok.Myślałem że się przyzwyczaję,ale nie mogłem.W końcu po ponad rocznych męczarniach wymieniłem turbinę mimo idealnego stanu według kilku mechaników.Trafiłem w dziesiątkę. Dodam że u mnie jeszcze w momencie jak miał tą utratę mocy to jeszcze było słychac delikatne coś ala tarcie.Dopiero jak to przechodziło to auto szło.Występowało to głównie na ciepłym silniku i nie zawsze.Zimą było tak że nawet przez miesiąc nie występowały te objawy.Myślałem że się naprawił.Przyszła wczesna wiosna mrozy puściły i znowu to samo.
Zobacz Profil
ktry
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 6 maja 2009, 21:45
Lokalizacja: Kostrzyn n.Odrą.
Auto: ALTEA 1,9 TDI

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez węgiel » 16 marca 2012, 14:25

Witam. Jestem jakieś 6oookm po modzie swojego 1.9 TDI BXE i powiem, że warto było. Autko jeździ dużo lepiej, nic nie szarpie, nie ślizga się itp. Spalanie delikatnie spadło, ale fakt, że nie cisnę go przesadnie. Myślę, że bez katowania turbiny i sprzęgła pojeździ tyle samo, co na serii.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
węgiel
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 kwietnia 2010, 11:52
Lokalizacja: łódzkie
Auto: Seat Leon 3 ST FR
Silnik: CJSA 1.8

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 5 maja 2012, 17:03

I jak kolego tomi86 jeździ się po modzie? Jakieś usterki/problemy? Sprzęgło nadal trzyma? Ile zrobiłeś przebiegu po modzie na ARL?
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez KriSSo » 6 maja 2012, 08:01

węgiel napisał(a):Myślę, że bez katowania turbiny i sprzęgła pojeździ tyle samo, co na serii.

Oczywiście, np.: ja, po modzie BXE nastukałem przeszło 100 000 km i nie miałem kompletnie żadnych problemów. Furaka robiłem u GoodHope.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez jeremi24 » 6 maja 2012, 08:57

KriSSo a co to były za modyfikacje?
Zobacz Profil
jeremi24
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 7 kwietnia 2012, 08:54
Auto: Seat Leon 1p

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 9 maja 2012, 17:34

Czy ktoś przerabiał temat montażu w BXE wskaźnika temperatury oleju? Jakie części należy skompletować, gdzie należałoby zamontować taki zestaw i jaka będzie najkorzystniejsza opcja montażu wskaźnika w kabinie (w desce/na desce?) w 1P?

Pytam nie bez powodu - chciałbym najpierw skompletować rzeczy do setupu na turbo ARL.
Niedługo wjeżdża sprzęgło G60 z jednomasą. Przy okazji chciałbym zamontować właśnie taki wskaźnik i na końcu pod taką bazę turbo ARL + strojenie.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez biegacz » 11 maja 2012, 13:48

Też sie nad tym zastanawiałem, ale stwierdziłem że moda zrobię jak coś mi padnie.
Będziesz chyba pierwszym z forum, który jednocześnie wymieni turbo na to od ARL oraz dwumas na jednomas.
Będę Ci kibicował :brawo:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
biegacz
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 8 lipca 2010, 16:13
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: LEON II

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 11 maja 2012, 13:58

Będzie G60 i będzie turbo ARL tylko potrzeba troszkę czasu :) na razie kompletuję graty, najpierw zmienię dwumas na jednomas i sprzęgło, potem wskaźnik temp. oleju przy okazji wymiana filtrów i oleju a potem na końcu turbo ARL + downpipe i strojenie :) także ze spokojem do przodu :) Parcia nie ma bo wszystko działa jak należy. Dwumas jest sprawny, sprzęgło trzyma moment i turbo też zdrowe. Pojawiła się po prostu chęć modów i powoli sobie kompletuję zestaw :)
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez kozak2543 » 25 maja 2012, 16:09

Witam
Ja zrobiłem ze swoim 1,9 BXE z 112/265 na 142/312 bez żadnych , dodatkowych zmian.Jestem zawiedziony,albo zmanierowany?
Fakt zmiana miała być bezpieczna. Jest różnica przy obrotach od 1800 w górę.sprzęgło bez żadnych problemów daje rade.Jednak przestrzegam-jeżeli chcecie zmian, warto wymienić sprzęgło, turbinę, nowy program w okolicach 170,180/350. To naprawdę zrobi różnicę.
Pozdrawiam
Kozak
1,9 BXE 142hp/312 nm
Zobacz Profil
kozak2543
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 listopada 2011, 08:39
Auto: Leon

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Lesoto » 25 maja 2012, 18:20

kozak2543 napisał(a):Ja zrobiłem ze swoim 1,9 BXE z 112/265 na 142/312 bez żadnych , dodatkowych zmian.Jestem zawiedziony,albo zmanierowany?

Jak przebieg masz? Normalne wartości wyszły... Moment mógłby być większy. Cudów nie ma co się spodziewać po tym motorze i programie - BXE to mocowa lipa i już...
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Piotrek_tdi » 26 maja 2012, 13:32

stellarium napisał(a):Czy ktoś przerabiał temat montażu w BXE wskaźnika temperatury oleju? Jakie części należy skompletować, gdzie należałoby zamontować taki zestaw i jaka będzie najkorzystniejsza opcja montażu wskaźnika w kabinie (w desce/na desce?) w 1P?



Kup sobie moduł kufatec'a - kosztuje tyle co porządny zestaw wskaźników a będziesz miał wszystko na ori wyświetlaczy,sam żałuje do dzisiaj że kuface nie robi pod leon 2 fl tych modułów bo już dawno bym go zakupił.... bez zbędnych wskazników na desce tylko wszystko sterowane z ori manetki i na ori wyświetlaczu...
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez stellarium » 26 maja 2012, 14:25

Pewnie piszesz o tym module:
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... ttery.html
To urządzenie chyba nie działa na wyświetlaczu jaki mam u siebie (mały wyświetlacz z podstawowymi funkcjami)?
Niemniej jednak bardzo ciekawa alternatywa dla zwykłych dodatkowych wskaźników.
Zobacz Profil
stellarium
Signo
Signo
 
Posty: 190
Dołączył(a): 10 maja 2011, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Auto: Subaru Forester
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Piotrek_tdi » 26 maja 2012, 15:41

tylko z maxi dotem,ale to nie problem w obecnych czasach żeby go założyć za dobry pieniądz,co innego 5-6 lat temu :-)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez KriSSo » 26 maja 2012, 20:50

kozak2543 napisał(a):Jestem zawiedziony,albo zmanierowany?

Raczej to drugie :). Natomiast nawet nie wyobrażasz sobie jaka jest różnica w sytuacji, gdybyś wrzucił teraz serię. Wtedy dopiero odczujesz zrobionego wcześniej moda. Działa to szczególnie widocznie właśnie w tę stronę. Podniesienie mocy nie daje aż takich odczuć, co jej utrata.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez coyote01 » 26 maja 2012, 21:58

Piotrek_tdi napisał(a):sam żałuje do dzisiaj że kuface nie robi pod leon 2 fl tych modułów bo już dawno bym go zakupił....

Piotrek, wszystko wskazuje na to, że Polar Fis będzie niedługo miał obsługę zegarów z białym wyświetlaczem (http://www.auto-polar.com/index-showReg-37.htm). Goście mają nieźle rozpracowane protokoły warstwy transportowej i aplikacji magistrali CAN stworzonych i wykorzystywanych przez Volkswagena. Fajne jest też to, że kupujesz sprzęt i później masz dostęp do aktualizacji oprogramowania. Ostatnio dodali np. jako pierwsi na świecie obsługę modułów bluetooth przeznaczonych do samochodów z białym FISem w samochodach z czerwonym. To wskazuje na to, że obsługa białych FISów jest bardzo bliska, skoro potrafią odczytać dane przesyłane protokołem BAP pod biały FIS i przetworzyć je na protokół DDP pod czerwony FIS.
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez Lesoto » 27 maja 2012, 00:51

coyote01 napisał(a):Goście mają nieźle rozpracowane protokoły warstwy transportowej i aplikacji magistrali CAN stworzonych i wykorzystywanych przez Volkswagena.

Tego nawet Elka nie zrozumie :hahaha:

KriSSo napisał(a):Podniesienie mocy nie daje aż takich odczuć, co jej utrata.

O tak, to boli...
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez coyote01 » 27 maja 2012, 12:12

marcink79 napisał(a):
coyote01 napisał(a):Goście mają nieźle rozpracowane protokoły warstwy transportowej i aplikacji magistrali CAN stworzonych i wykorzystywanych przez Volkswagena.

Tego nawet Elka nie zrozumie :hahaha:

Kiedyś zaginała na imprezie kolesi deklarujących się, że studiowali informatykę z tematów informatycznych :hahaha:
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje BXE 1.9 105 km

Postprzez kozak2543 » 31 maja 2012, 09:56

marcink79 napisał(a):
kozak2543 napisał(a):Ja zrobiłem ze swoim 1,9 BXE z 112/265 na 142/312 bez żadnych , dodatkowych zmian.Jestem zawiedziony,albo zmanierowany?

Jak przebieg masz? Normalne wartości wyszły... Moment mógłby być większy. Cudów nie ma co się spodziewać po tym motorze i programie - BXE to mocowa lipa i już...

Przebieg 41.000.
Jednak szykuję się do zmian o których pisałem wcześniej.
Pozdrawiam
Kozak
1,9 BXE 142hp/312 nm
Zobacz Profil
kozak2543
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 listopada 2011, 08:39
Auto: Leon

Następna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości