Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Demontaż turbo silnik BKD

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Demontaż turbo silnik BKD

Postprzez adamek55 » 3 października 2012, 21:14

Witam,
przyszedł czas na demontaż turbiny i jej regeneracje, i tu pojawia się moje pytanie: jak to zrobić? którędy będzie najlepsze podejście? czy trzeba demontować jeszcze jakieś dodatkowe elementy? jak ją wyciągnąć?
Pozdrawiam
Zobacz Profil
adamek55
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 16 września 2009, 18:39
Lokalizacja: Zawiercie
Auto: Seat Leon 1P

Reklama

Re: Demontaż turbo silnik BKD

Postprzez Kozak » 3 października 2012, 22:22

dojście jest bardzo słabe , dodatkowym utrudnieniem jest to że w BKD turbo jest razem z kolektorem więc aby je wyjąc potrzeba sporo miejsca , ja demontowałem wszystko w okolicy akumulatora i wyrywałem ją tamtędy + kanał

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Demontaż turbo silnik BKD

Postprzez Misiek » 4 października 2012, 17:42

Żeby od dołu wytargać trzeba katalizator zdemontować i tym "tunelem" da się wyciągnąć turbo. Nie trzeba wtedy demontować chłodnicy spalin. Najlepiej z kanału, albo wysoko podnieść auto tak by wygodnie się leżało. Odkręcamy (obejmę) łącznik turbo z katalizatorem, dwie śruby z tyłu "sanek" i łącznik rury gdzieś mniej więcej na środku auta. Wysuwamy katalizator gdzieś na bok by nie przeszkadzał. Przy montażu nowego turba obowiązkowo nowe uszczelki, wszystkie!!!
pozdr.
Obrazek
Był świetny FR STYLE 2.0 TDI+ by DYNOSOFT :arrow: Leon
Jest nowy 5F'ST FR1.8 TSI My2018 :arrow: Leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Misiek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 2334
Dołączył(a): 18 listopada 2009, 18:58
Lokalizacja: PL
Region: śląskie
Auto: leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Demontaż turbo silnik BKD

Postprzez adamek55 » 19 października 2012, 13:47

Wreszcie dziś się zabrałem za temat, nie było tak źle, wyciągałem z dołu. Po wyjęciu katalizatora robi się sporo miejsca. Najwięcej problemu miałem z rurką dopływu oleju, ale udało się odkręcić, teraz tylko jakaś ekspertyza i zobaczymy czy regeneracja czy czyszczenie wystarczy. Są wyczuwalne luzy na wirniku ale zupełnie nie wiem jakie są dopuszczalne...

-- 16 paź 2012, o 22:12 --



-- 19 paź 2012, o 14:47 --

Po konsultacji z mechanikiem okazało się, że luzy są w normie, zalecił czyszczenie. Postanowiłem sam ogranąć temat... i, po tym co zaobaczyłem jak rozebrałem turbine, to nie miało prawa działać - cały układ VNT sklejony w jedną całość. Samo czyszczenie zabrało mi chyba z 5 godz. Teraz pozostało tylko zamontować ponownie turbinkę, zobaczymy jaki będzei efekt...
Zobacz Profil
adamek55
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 16 września 2009, 18:39
Lokalizacja: Zawiercie
Auto: Seat Leon 1P

Re: Demontaż turbo silnik BKD

Postprzez damcar » 6 maja 2013, 22:07

koledzy chce kupić używane turbo do BKD - moje pytanko czy z każdego BKD (seat,golf, skoda) podejdzie czy są różne symbole SPRĘŻAREK? Mam auto z marca 2007 r.
podpis niezgodny z regulaminem LCT- usunięto / rutek-wat
Zobacz Profil
damcar
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 14 listopada 2010, 09:24
Lokalizacja: nad morzem
Auto: Passat B6 / Leon II

Re: Demontaż turbo silnik BKD

Postprzez kyzior » 18 maja 2016, 05:37

Witam, odgrzeje kotleta choć problem troszkę inny. Jeśli chodzi o sam demontaż turbiny z leona BKD problemów specjalnych nie ma troszkę gimnastyki i wszystko się uda. Mój problem natomiast polega na tym że po demontażu, czyszczeniu i montażu auto z dolnych obrotów nie chce przyspieszać jak przed czyszczeniem (straszny lag tak do 2200rmp na każdym biegu). Czytałem o tej turbinie i teoretycznie można ją złożyć tylko w jeden sposób (pierścień sterujący zmienną geometrią).
Przepatrzyłam podłączenie i wszystkie węże są na miejscu. Sprawa jest o tyle dziwna że wystarczy odjąć minimalnie gazu na danym biegu i po ponownym dodaniu auto ma pełna moc. Prosił bym w o pomoc i sugestie, może ktoś czyścił taką turbinę i/lub spotkał się z podobnymi problemami.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kyzior
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 września 2010, 06:53
Lokalizacja: Śląsk
Region: śląskie
Auto: LeON
Silnik: CHGA 1.6

Re: Demontaż turbo silnik BKD

Postprzez Pielach » 19 sierpnia 2016, 16:11

Turbina ze zmienną geometrią po każdym rozebraniu i złożeniu potrzebuje kalibracji kierownicy spalin.
Zobacz Profil
Pielach
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14 lipca 2016, 10:39
Auto: Leon 2
Silnik: BKD 2.0


Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości