Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez dato » 10 lipca 2012, 21:18

Podpisuję się obiema rękami - Agnieszka: :brawo:
Grzybek, skoro Ci nie odpowiedzieli to zapytam bardziej ogarniętego i dam znać jeśli odpowie jednoznacznie. A Ty swoją drogą atakuj ich tel.
Pozdrawiam.

EDIT: Grzybek: Mój szpec na Twoje pytanie odpisał tak: "jak najbardziej piezo nie piezo cr pd wsio. Gadalem z LM w tej sprawie odnosnie naszych CR-ów". Więc imho możesz lać. Z zastrzeżeniem, że ja nie wiem, a do posłańców się nie strzela ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dato
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 22 maja 2012, 23:35
Lokalizacja: Stolyca i okolica
Auto: Leon FR + S2

Reklama

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Axee » 10 lipca 2012, 22:11

dato, nie widze potrzeby logowania BMN'ow przy/po problemie nie odpalania silnika z powodu uszkodzenia wtrysku piezoelektrycznego, a takze potrzeby czyszczenia czy stosowania jakich uszlachetniaczy do paliwa. Logowanie jest wskazane od czasu do czasu dla zbadania kondycji wtryskow, ale na pewno nie odpowie na pytanie kiedy i czy wtrysk piezoelektryczny sie uszkodzi (uszkodzenie: zwarcie do masy).

Rozroznijmy 2 rzeczy:
1. Uszkodzenie wtrysku piezoelektrycznego na skutek zwarcia ktoregos bieguna cewki piezo do masy, nie ma zadnego zwiazku z ukladem paliwowym auta, nie ma zwiazku z koncowka wtrysku, mechaniczna czescia wtrysku i ustawieniem wstepnym wtrysku. Jest to uszkodzenie typowo elektryczne, najprawdopodobniej na skutek wady produkcyjnej, wstrzasow, podciekania cieczy itp., nie jest zalezne od jakosci paliwa, czysczenia ukladu paliwowego srodkami itp.
Nastepuje nieoczekiwanie, zazwyczaj w autach z przebiegiem powyzej 120ooo km, problem jest malo znany w polskim Seacie, gdyz nie za wiele aut z takimi silnikami zostalo w Polsce sprzedanych.

2. Uszkodzenie wtrysku w czesci mechanicznej, paliwowej. Np. uszkodzenie koncowki powodujace zle rozpylanie itp.
W tym 2 przypadku mozna logowac, badac dawki, bipy itd.

Niemniej jednak gdy wtrysk piezo jest juz wyciagniety warto oczyscic jego koncowke myjka piezoelektryczna, a takze wyregulowac wstepne napiecie pompowtrysku na srubie regulacyjnej, a najlepiej wszystkich 4 wtryskow.

ZUZ1, nie znasz dnia ani godziny kiedy padnie Ci nastepny wtrysk, a wierz mi, ze padnie. Zle nikomu nie zycze, ale tez to juz przerabialem u siebie. Dodam, ze regeneracja nie zawsze jest 100%, zdarzylo mi sie ze zregenerowany wtrysk zaprzestal swojej dzialalnosci, w jednym przypadku mial rozwarcie (auto jechalo w trybie awaryjnym na 3 garach), w drugim przypadku mial ponownie zwarcie do masy (auto nie odpalalo). Zatem jesli regeneracja, to z conajmniej 12 miesieczna gwarancja.

Pozdrawiam Ax!
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez dato » 10 lipca 2012, 22:45

Ax, to może poradź Agnieszcze co konkretnie może zrobić w swojej sytuacji. Czy znasz lepsze miejsce w okolicy wawa - niech "wyjmie" auto z Maran i zawiezie tam, gdzie po regeneracji dadzą jej 12 m-cy, a dodatkowo "profilaktycznie" zrobią resztę (i też dadzą 12 m-cy gwarancji). Wiesz, bez urazy, nie mówię, że nie masz racji, ale Twoja wypowiedź w tej konkretnej sytuacji w praktyce ogranicza się do "nie rób regeneracji, jeśli gwarancja na usługę jest <12 m-cy"...

Standardowo rękojmia na naprawę to 3 miesiące.

Powiedz Kobicie, gdzie ma w rozsądnej okolicy zalawetować auto i zrobić jak piszesz, łącznie z tym: "warto oczyscic jego koncowke myjka piezoelektryczna, a takze wyregulowac wstepne napiecie pompowtrysku na srubie regulacyjnej, a najlepiej wszystkich 4 wtryskow"

Jeszcze raz: może być, jak mówisz, a może nie być. Ale podaj Jej konkretną reakcję na konkretny problem, zamiast akademickich rozważań...

Bez urazy po raz kolejny. Pozdrawiam.

EDIT: I najlepiej, niech Jej to zrobią od ręki, bo to awaria w trasie. Czytałeś wcześniejsze posty ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dato
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 22 maja 2012, 23:35
Lokalizacja: Stolyca i okolica
Auto: Leon FR + S2

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Axee » 10 lipca 2012, 23:26

dato, wlasnie za akademickie rozwazania przyjalem wiekszosc Twoich wypowiedzi (np. po co jakies rady o logowaniu itp.), dlatego tez napisalem moja odpowiedz w temacie. Widac, ze nie jestes obeznany w temacie regeneracji wtryskow w BMNie.
Tak sie sklada, ze osobiscie te wtryski wymienialem i regulowalem w kilku autach, zatem mozesz przyjac, ze pisze z praktycznego punku widzenia.

Kazdy robi gdzie chce i ma zrobione jak chce. Skoro oddano auto do Marana, to dlaczego oddawac je gdzie indziej. Nie znam serwisow w Warszawie, czy lepiej zrobia tu czy tam, zatem nie udziele rady gdzie to auto ma byc/moglo byc naprawiane.
Rowniez, nie wiem po co piszesz zeby gdzies indziej lawetowac auto, skoro juz stoi w konkretnym serwisie i zostalo podpisane zlecenie na naprawe, to zapewne tam zostanie naprawione.
Ale na przyszlosc podam, ze wtryski mozna wyciagnac, tam gdzie auto stoi i wyslac kurierem tam gdzie dobrze regeneruja.
Nie sadze, ze ktos w Maranie czy innym ASO osobiscie je regeneruje, tylko sa zapewne wysylane do jakiegos diesel serwisu, ktory zajmuje sie regeneracja. Swoja droga regeneracja tych piezoelektrykow nie jest az tak skomplikowana, niemniej jednak powinna byc bardzo starannie wykonana. Ktos kto robi to dobrze, wie ze robi to dobrze, ma pewnosc wykonania poprawnie uslugi, zatem daje na taka usluge conajmniej 12 miesiecy gwarancji.
dato napisał(a):Standardowo rękojmia na naprawę to 3 miesiące.

Gwarancja to gwarancja, a rekojmia to rekojmia, nie myl pojec.

Dobry serwis zrobi to co napisalem:
Wyciagnie uszkodzony wtrysk, zregeneruje, oczysci koncowke, zalozy nowe uszczelki, wlozy do glowicy, wyreguluje wstepne naprezenie. Napisalem o tym, gdyz warto o tym wczesniej wiedziec jak ma przebiegac taki proces naprawy. Mozna sie zapytac zlecajac naprawe czy to wlasnie zrobia.
dato napisał(a):Jeszcze raz: może być, jak mówisz, a może nie być. Ale podaj Jej konkretną reakcję na konkretny problem

Co do samych wtryskow, chcac miec 100% pewnosc dzialania, nalezy wydac ok 5000pln i wymienic 4 wtryski na nowe, mamy wtedy pewnosc na conajmniej 2 lata.
W przeciwnym przypadku (regeneracja):
dato napisał(a):może być, jak mówisz, a może nie być.
takie zycie, life is brutal. Powtorze: Jesli padl 1 wtrysk i zostal zregenerowany to nalezy oczekiwac, ze padnie kolejny wczesniej lub pozniej, i nikt nie jest w stanie podac okresu czasowego kiedy to nastapi.

Sredni koszt regeneracji wtrysku to 350pln (nie liczac nowych uszczelek) zatem mozna przyjac, ze w cenie 1 nowego wtrysku zregenerujemy 4. Wybor nalezy do kazdego wlasciciela FRki z BMNem.
Ja wybralem regeneracje, padl 1, po miesiacu padl nastepny, odpukac minely 2 kolejne miesiace cisza, niestety nie mam pewnosci i nie wiem kiedy znow silnik zgasnie i nie odpali, na szczescie mam dobry assistance.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez dato » 11 lipca 2012, 00:21

Axeeeee…., jakoś tak mi się wydaje, że się kłócimy, po pierwsze niepotrzebnie, a po drugie nie będę się aktywnie kłócił z kimś, kto mi może sprzedać paczkę bananów w gratisie. W promocji znaczy. Z koniem też się z założenia nie kopię ;)

Dlatego odpowiem po kolei i uważnie dobierając słowa:
- przede wszystkim nigdzie nie mówiłem, że jestem "obeznany z problemem" - tą argumentację proszę odpuść, jest nie na temat...
- wymieniałeś wtryski "w BMNie", kilka razy, ok - czyli masz wiedzę na temat wszystkich takich przypadków ?
- Podaj zatem konkretne rozwiązanie - gdzie, za ile, w jakim czasie można to naprawić i uzyskać 12 m-cy gwarancji (bez limitu km ?)...
- akademicka dyskusja jest wtedy, kiedy niesprawdzalne jest, czy nasze rozważania rozwiązują konkretny i zdefiniowany problem.
- moje nie rozwiązują, bo nie wiem, czy przyniosą efekt, a jeżeli to jaki dokładnie… To praktyczny przypadek, a nie projekt badawczy…
- Twoje nie rozwiązują, bo nie wiesz, czy Twój osobisty zbadany i zdiagnozowany problem to jest również Jej problem ;)
- wywołany do tablicy nadal nie piszesz gdzie "wyslac kurierem tam gdzie dobrze regeneruja" – czyli konkretnie gdzie ???
- piszesz: "Nie sadze, ze ktos w Maranie czy innym ASO osobiscie je regeneruje, tylko sa zapewne wysylane do jakiegos diesel serwisu, ktory zajmuje sie regeneracja. Swoja droga regeneracja tych piezoelektrykow nie jest az tak skomplikowana, niemniej jednak powinna byc bardzo starannie wykonana. Ktos kto robi to dobrze, wie ze robi to dobrze, ma pewnosc wykonania poprawnie uslugi, zatem daje na taka usluge conajmniej 12 miesiecy gwarancji." 100% racji, chociaż masło maślane. Sam bym skorzystał gdyby tak było. Gdzieś wyślą i jakoś podwykonawcy zrobią. Zrobią tak, że Piotr tam właśnie świadomie wysyła i daje 6 m-cy… Widać tak dają, albo ma inny powód, ja nie wnikam… Wysyłają na pewno – pieron wie gdzie ??? ALE – czy Ty znasz lepsze miejsce ???
Kto i gdzie ??? Zuz ma konkretny problem, który opisała wystarczająco dokładnie w wątku. Podaj Jej konkretne rozwiązanie (!)…
- Piszesz: "Gwarancja to gwarancja, a rekojmia to rekojmia, nie myl pojec.". Nie mylę. Gwarancja obowiązuje przy wymianie części, a rękojmia przy usłudze - czyli naprawie, czyli regeneracji... Nie sądziłem, że komukolwiek, trzeba to tłumaczyć (sic!).
- Piszesz: "Dobry serwis zrobi to co napisalem: Wyciagnie uszkodzony wtrysk, zregeneruje, oczysci koncowke, zalozy nowe uszczelki, wlozy do glowicy, wyreguluje wstepne naprezenie. Napisalem o tym, gdyz warto o tym wczesniej wiedziec jak ma przebiegac taki proces naprawy. Mozna sie zapytac zlecajac naprawe czy to wlasnie zrobia." - i dalej brak info, jaki to "dobry serwis" tak zrobi... Postaw się w sytuacji Agnieszki i wytłumacz w ASO, że tak właśnie mają zrobić, bo tak jej ktoś na forum napisał… Szczęścia życzę…
- Kończąc. Piszesz: "Sredni koszt regeneracji wtrysku to 350pln (nie liczac nowych uszczelek) zatem mozna przyjac, ze w cenie 1 nowego wtrysku zregenerujemy 4. Wybor nalezy do kazdego wlasciciela FRki z BMNem. Ja wybralem regeneracje, padl 1, po miesiacu padl nastepny, odpukac minely 2 kolejne miesiace cisza, niestety nie mam pewnosci i nie wiem kiedy znow silnik zgasnie i nie odpali, na szczescie mam dobry assistance." - pomijam Twoje osobiste dywagacje nt assistance, tu dyskusja dotyczy przypadku Zuz, a nie Twojego (znów bez urazy). Jaki ma wybór, skoro nie podajesz, w jakim magicznym miejscu może to właśnie tak zrobić ???

No tak na serio – masz dobry serwis od pompowtrysków to się podziel – nie dla mnie, mnie problem nie dotyczy – dla reszty… Bo tak obszernie piszesz, jaki powinien być „wonderworld”, a jaki jest, każdy widzi… Ja takiego serwisu nie znam, a Ty napisz, jeśli znasz gdzie jest, albo powiedz wprost, że ciągle szukasz…
Bo każdy wie jak powinno być robione, a niewielu jak to osiągnąć…
JA uważam, że warto robić wszystko, co się da, żeby o silnik i osprzęt zadbać odpowiednio, a nawet nadmiarowo, zamiast zwalać „na fabrykę”. Wszystkie auta, które są w mojej obsłudze na stałe czipsuję, wszystkich niestety nadużywam. O wszystkie dbam jak mogę. Problemów miałem masę, ale silnikowych w autach, nad którymi miałem pieczę dokładnie zero. Piszę z perspektywy 1,5 mln przejechanych kilometrów, które przestałem liczyć przed millenium.
Nie gniewaj się, nie umniejszam Twojej wiedzy i doświadczeniu, zwróć po prostu uwagę na co innego - masz w tym przypadku konkretną sytuację i konkretny problem i po prostu podaj rzeczowe i możliwe do zastosowania rozwiązanie. Czytając, co pisze Agnieszka to raczej wymiana za 5 tys. zostanie olana, ale jeśli powiesz, że ma 4 wtryski zawieźć do punktu x i za 1400 będzie problem na lata z bani - pewnie by się skusiła i to zrobiła (tego też nie wiem, tak zakładam).

Skup się i odpowiedz po prostu rzeczowo i konstruktywnie i z doświadczenia... Bez „akademickich”… Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dato
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 22 maja 2012, 23:35
Lokalizacja: Stolyca i okolica
Auto: Leon FR + S2

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 11 lipca 2012, 00:31

matko boska..... zlitujcie się nad moim biednym cudnym leonkiem. trochę wiary:). Za 1400 zrobię wszystkie :)))). za 5 tys - chrzanię .

dostaję 6 miesięcy gwarancji na regenerację. PO naprawie jadę do Poznania, potem w okolice Gdańska, gdzie podjadę z autkiem do specjalistów, żeby sprawdzili mi pozostałe - choć nie zdziwi mnie jeśli okaże się że Ci w Warszawie sprawdzą i powiedza co i jak. Baba ma tą przewagę że się nad jej niewiedzą litują i mimo wszystko pomagają. Nie straszcie bo ja sama po Polsce się tułam i chcę się tułać bez stresu że coś mi w aucie zdechnie, w dodatku w aucie które lubię. Miłośc ma swoje granice - jak to mówią nie kocha się dla ... tylko pomimo :). Nie kupiłabym Leona a innego, padłaby mi skrzynia biegów albo o zgrozo coś poważniejszego i droższego. Z doświadczenia wiem jednak, że auto jak się o nie dba - odwdzięcza się ...jak ( no już sobie daruję kontynuację:))))

A swoją drogą - cieszy mnie tak ogromna wiara w moje możliwości ale jakoś sobie nie wyobrażam, że osobiscie wyciągam te wtryski i wysyłam do regeneracji po czym ze spokojem je sobie montuję. To taki żarcik miał być:) :roll:
Nie chcę być specjalistą od wszystkiego - od tego chcę mieć mechanika , czy innego speca który się tym zajmie za rozsądne pieniądze i on ma wiedzieć gdzie co i jak, nie ja. Tak samo w swojej pracy dostaję szału jak klient mi się mądrzy bo posiedział na jakimś forum , usłyszał 3 słowa od znajomego i wydaje mu się że wszystko wie. Ja nie wiem i nie muszę - chcę mieć wiedzę podstawową taką by móc ocenić, czy mechanik, czy inny specjalista mnie wpuszcza czy nie. Choćbym nie wiem jak przestudiowała temat nie śmiem mądrzyć się teraz w jednym czy drugim serwisie co mi Panowie mają tam zrobić, bo bym chyba na łeb upadła. Jak sobie wyobrażacie że wiszę nad takim specjalistą i mu mówię co jak ma wyglądać????? Jaja sobie chyba robicie, gość chyba by mnie śmiechem zabił na miejscu. MNie interesuje jedno - chcę dostać sprawne auto i żeby mi kolejny pompowtrysk nie zdechł jak będę na głębokim zad...iu. Dlatego chcę mieć pewność, że kolejne są sprawne. I wszystko co chcę to namiary na kogoś takiego - a te dostałam co cieszy mnie niewymiernie bo wiem co robić i gdzie.Więc po co to?
A wymieniać co jakiś czas trzeba wszystko. Poza mężem oczywiście:).
A.
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez dato » 11 lipca 2012, 01:22

ZUZ1 napisał(a):matko boska..... zlitujcie się nad moim biednym cudnym leonkiem. trochę wiary:). Za 1400 zrobię wszystkie )). za 5 tys - chrzanię .


Mówcie mi prorok. Męża nie komentuję ;)

Zuz, jak nie zdążysz zlogować tu, dam Ci namiary na dwóch w Poznaniu :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dato
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 22 maja 2012, 23:35
Lokalizacja: Stolyca i okolica
Auto: Leon FR + S2

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 11 lipca 2012, 09:46

oj nie:) W Poznaniu będę jedną dobę - w piątek juz pod Trójmiasto i tam będę załatwiać bo tam pobędę dłużej. Chyba do poniedziałku nic się nie wysypie jak już zrobią teraz :)
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez willhaven » 11 lipca 2012, 09:54

Jeśli dobrze zrozumialem to auto Agnieszki stoi teraz w Warszawie w jakimś ASO. Niech koleżanka przedzwoni do Auto Barcelony (jest w grupie Promotors), naświetli problem, może akurat będzie wymiana za free. W zamian niech obieca ,ze będzie u nich auto serwisować :wink: Zabrać auto z serwisu to nie problem, klient rządzi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez noktoto » 11 lipca 2012, 09:58

willhaven, zabrać furę z Marana i wstawić do Barcelony? Kiepska rada ;) Gdy by w tym przypadku istaniała możliwość wymiany za free na Wrocławskiej by to załatwili.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez willhaven » 11 lipca 2012, 10:16

noktoto napisał(a):willhaven, zabrać furę z Marana i wstawić do Barcelony? Kiepska rada ;) Gdy by w tym przypadku istaniała możliwość wymiany za free na Wrocławskiej by to załatwili.


No wlasnie w tym przypadku może istnieć wymiana za free ale tylko w Auto Barcelonie :wink:
Ja tam nie znam serwisów warszawskich i co tam sie wyrabia na zapleczach :wink:
Chciala koleżanka porad to ma ,zrobi co zechce.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez coyote01 » 11 lipca 2012, 11:23

ZUZ1 napisał(a):podjadę z autkiem do specjalistów, żeby sprawdzili mi pozostałe - choć nie zdziwi mnie jeśli okaże się że Ci w Warszawie sprawdzą i powiedza co i jak

ZUZ1 napisał(a):Dlatego chcę mieć pewność, że kolejne są sprawne.

Problem tylko w tym, że tak jak pisze Ax te wtryski padają zazwyczaj elektrycznie, a nie mechanicznie i nie ma za bardzo jak sprawdzić czy kolejny zaraz nie padnie.
VCDS 17.1.3
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
coyote01
Sport
Sport
 
Posty: 458
Dołączył(a): 17 sierpnia 2010, 08:41
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1P1561 [FR]
Silnik: BMN 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 11 lipca 2012, 12:38

nie obiecam że auto będę serwisować - ponad 300 km od domu:). Poza tym dzwoniłam do tych co się zajmują teraz , są w trakcie realizacji procesu i raczej mnie Pan miło i sympatycznie uspokoił. NIe wywinęłabym takiego numeru, że teraz zabieram im auto i daję gdzie indziej.

Poza tym zanalizujmy - ilu jest tu osób którym padł pompowtrysk ( i w ogóle informacji negatywnych w necie) a ilu faktycznie jeździ tym modelem auta. Biorąc pod uwagę, że to auto ludzi w przedziale wiekowym od 20 - 45 w głównej mierze to są to ludzie korzystający z netu. Jak im się sypie coś w aucie piszą , krzyczą ( bo negatywne opinie raczej się umieszcza, pozytywnych raczej nie bo i po co) . Wcale tych negatywnych opini i informacji o jakoś nagminnie padających pompowtryskach na skalę całego kraju nie ma. Więc mimo wszystko ze sporą dozą wiary i zaufania traktuję zdanie Pana z wrocławskiej, że to iż padł mi jeden nie znaczy że pójdą kolejne i że raczej w tych modelach to się nie zdarza. Może to naiwne, ale zakładam, że kitu mi nie wciska:).
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez dato » 11 lipca 2012, 13:29

Piotr kitu nie wciska i kropka. ALE z drugiej strony Ax może mieć rację, że Leonów z tym silnikiem po Polsce może jeździć bardzo niewiele, a faktycznie wiem, że dużo passków z tym motorem przemieszczało się na lawetach z powody pompowtrysków. ALE z trzeciej strony nie mamy pewności, co dokładnie u Ciebie padło, czy było to elektryczne, czy mechaniczne, można tylko z jakąś dozą prawdopodobieństwa zakładać.

Osobiście jestem zwolennikiem dbania nadmiarowo - wiem, że się powtarzam - szczególnie jeśli nie wymaga to szczególnie wielkich nakładów i zaangażowania...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dato
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 22 maja 2012, 23:35
Lokalizacja: Stolyca i okolica
Auto: Leon FR + S2

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez grabarz18 » 11 lipca 2012, 14:02

Ten silnik o ile pamiętam ma właśnie u siebie Axee, ale on ma Altee FR. Poza tym, wierzę, że wie co mówi o tych padających pompkach, pomijając już jego wiedzę argumentem jest to, że w ASO jest dosłownie codziennie :x tyle, że na Śląsku :)
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez dato » 11 lipca 2012, 14:17

Ale ma aż takiego pecha do auta, czy catering dostarcza :?: :-P
Pisałem, nie kłócę się, pewnie wie, tyle, że dla Zuz niewiele póki co z tej wiedzy wynika :?
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dato
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 22 maja 2012, 23:35
Lokalizacja: Stolyca i okolica
Auto: Leon FR + S2

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Piotrek_tdi » 11 lipca 2012, 14:32

Dato pracuje ;)

Ja do AB bym auta nie odstawial Maran ogarnie sprawę dobrze :-)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 11 lipca 2012, 14:40

Na razie wiem, że zrobili. Auto odpaliło i jeździ, oby mi jutro do Poznania dojechało i potem dało rade wrócić do Trójmiasta. A swoją drogą przed awarią jeszcze kilka dni wcześniej, kilkakrotnie zapaliły mi się takie pomarańczowe sprężynki ( świece żarowe) w trakcie jazdy. Migały, a przy kolejnym odpaleniu silnika już ich nie było. Kilka razy tak. Przed ostatecznym zgonem auta też na chwilkę się tak zapaliły, w międzyczasie stanęłam przy drodze i przy kolejnym odpaleniu silnika już ich nie było - potem w korku nastąpił zgon.

Czy to może mieć związek? Bo jeśli tak, to znaczy że Leon wyraźnie dał znać " moja droga, NIEDOMAGAM" a ja uznałam że sprawdzę to później.... po podróżach bieżącego tygodnia. Ups.

Z.
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez dato » 11 lipca 2012, 14:47

No to następnym razem nie odkładaj na później :!:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dato
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 22 maja 2012, 23:35
Lokalizacja: Stolyca i okolica
Auto: Leon FR + S2

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez grabarz18 » 11 lipca 2012, 15:12

dato napisał(a):Ale ma aż takiego pecha do auta, czy catering dostarcza :?: :-P

Pracuje tam, więc nie jedną taką pompkę robił ;)
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez willhaven » 11 lipca 2012, 15:15

To koleżanko co tam Ci w końcu wymienili w tej FR'ce ? pompowtrysk czy coś innego, czy regeneracja ? bo już tyle zostalo napisane w temacie,że się pogubilem :-P Jeśli pompowtrysk to placilaś za wymianę czy nie ?

Te "migające sprężynki" mogą zwiastować różne usterki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez noktoto » 11 lipca 2012, 18:57

dato napisał(a):Leonów z tym silnikiem po Polsce może jeździć bardzo niewiele

Tak z ciekawości, może się zgłoszą w temacie osoby z forum którym pompka(i) padła(y) w 1P(5P) BMN.

dato napisał(a):a faktycznie wiem, że dużo passków z tym motorem przemieszczało się na lawetach z powody pompowtrysków.

Już nie raz była mowa na forum, w paskach tak często padał inny silnik.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Marcin_TDI » 11 lipca 2012, 20:02

mało kto chce robić te wtryski. firma DREI-POL dotychczas dla nas robiła a dają gwarancje teraz o ile sie nie mylę to tylko na 3 miesiące (nie wiem dlatego że już od nich nie bierzemy bo się sypały zaraz) - w tej chwili współpracuję z inną firmą alle za krótko żeby coś więcej napisać.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez willhaven » 11 lipca 2012, 20:11

noktoto napisał(a):
dato napisał(a):Leonów z tym silnikiem po Polsce może jeździć bardzo niewiele

Tak z ciekawości, może się zgłoszą w temacie osoby z forum którym pompka(i) padła(y) w 1P(5P) BMN.


Ja już się zgłaszałem w tym temacie ale mogę zrobić to jeszcze raz :wink: Pierwszy :wink:

Dziś popołudniu dostałem info z serwisu Exter w Rzeszowie, pozwolę sobie zacytować :
W odpowiedzi na Pana pytaniu udzielam informacyjne, że jeżeli tak usterka
miała by miejsce to oczywiście piszemy zapytanie do importera o wymianę z
dobrej woli i w tym momencie nie od nas zależy czy tak naprawa będzie
naprawiona w taki sposób, ponieważ są pewne okoliczności aby tak naprawa
była wykonana np. regularne przeglądy w ASO i przebieg ale na pewno mogę
Panu zagwarantować że dołożymy wszelkich starań aby taka naprawa była
wykonana z dobrej woli.


Podsumowując, serwisy Euromarketing (Lublin i Zamość) oraz Exter (Rzeszów) powinny taką awarię usunąć w ramach tzw. dobrej woli, przynajmniej osobom które serwisują tam swoje auta. :wink:
I to są chyba dobre wiadomości na koniec tego dnia. :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
willhaven
Sport
Sport
 
Posty: 583
Dołączył(a): 27 maja 2010, 20:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: BMN + CDLD
Silnik: CJXA 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez grzybek » 11 lipca 2012, 20:34

jako ze mnie bardzo interesuje ten temat to wtrace swoje 5 groszy

nasz rodzinny passat 2007 170KMr:
pierwszy wtrysk 121.000km (wymieniony w Austrii 1000euro)
drugi wtrysk 154.000km (wymieniony ASO B-stok 2700PLN netto)


moja Altea FR (5P) koncówka 2008r:
poprzedni wlasciciel do przebiegu 172.000km - zero problemow , po czym autko trafilo w moje rece
obecnie w moim posiadaniu juz z przebiegiem 191.000km - nadal nic sie nie dzieje i oby tak dalej

jutro auto idzie kontrolnie na hamownie i zobaczymy ile mocy tych wytrysków zostalo z mojego BMN-a
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 11 lipca 2012, 23:06

czyli nie ma co wariować.
w odpowiedzi - nie wymieniałam , tylko regenerowałam. Jutro odbieram, jak dojadę do Wwy, bo mnie tam nie ma:). Gwarancję niby mam na pól roku - ale jak normalnie nie ma mnie w Warszawie to ....cóż.

Z tego co grzybek piszesz, to nie ma aż takiego dramatu. Tylko to faktycznie nieco kłopotliwe. Dopytam się jednak jak to sprawdzać mimo wszystko, a jeśli nie to może kiedy wymienić..... co ile kilometrów. Może mieć ze sobą jeden taki na wymianę..... na wszelki wypadek.... Już kombinuję. Teraz to już mnie nie straszcie - od jutra do soboty musza zrobić jakieś 800 km, wolałabym w spokoju:). Kurcze.... niewiedza jest słodka - teraz w trakcie jazdy będę non stop myśleć o pompowtryskiwaczach.
Po weekendzie pewnie napiszę co i jak.
Pzdr.
Z
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Alzak » 12 lipca 2012, 04:40

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 28 sierpnia 2012, 17:57

no i padł kolejny pompowtrysk - dla odmiany pierwszy, choć sprawdzałam, bo podobno 4 ty miesiąc temu miał gorsze parametry. Widać nie ma zasady.
Regeneruję jak ten 3 ci , w Lublinie , ( w Auto - Maran podali mi kontakt gdzie regenerowali) a za dwa tygodnie, jako że przeprowadzam się w okolice tego miasta, jadę bezpośrednio do Lublina żeby zregenerować na zapas drugi i czwarty - bo zakładam , że w końcu też padną. Zresztą powiedziano mi że to kwestia czasu. Nie będę czekać na to aż mi się przydarzy ponownie taka akcja, jak będę wyprzedzać TIRa. Teraz miałam szczęście - padło na trasie szybkiego ruchu , dwupasmówce puściutkiej pod Szczecinem. Jakieś 4 tysięcy kilometrów po tym jak padł trzeci. PIszę, bo jak komuś innemu się to przydarzy to ma więcej informacji.
Wnioski - mieć dobre ubezpieczenie. Laweta i auto zastępcze na 3 doby w PZU w pakiecie komfort wystarczy:) . W lipcu zrobiłam tym autkiem prawie 4 tysiące kilometrów , tylko po Polsce. Mimo tych akcji , jeździ się cudnie. Cóż, widocznie mam jakby większego pecha, ale nie aż tak dużego bo w końcu padło nie podczas wyprzedzania, a na prostej pustej drodze o ludzkiej porze. :)))))
POzdrawiam
ZUZ. :)
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Alzak » 28 sierpnia 2012, 19:08

Widze ze Seat Polska doskonale wspiera swoich klientow ... :brawo: po takich przygodach jak macie z tymi wtryskami nigdy nie zdecydowalbym sie na zakup seata w PL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez grzybek » 28 sierpnia 2012, 20:29

ZUZ1, współczuje złośliwości rzeczy martwych.... :-|

........nie zrażaj sie....... łil bi gut
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Odp: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez dato » 28 sierpnia 2012, 22:59

Wielki szacunek, że mądrze do sprawy podchodzisz i robisz komplet. Co mówią w sprawie gwarancji? Jakie warunki? Podaj namiary na serwis, może komuś się przyda.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dato
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 22 maja 2012, 23:35
Lokalizacja: Stolyca i okolica
Auto: Leon FR + S2

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 29 sierpnia 2012, 00:53

dieseltechnika z Lublina. Gwarancja 6 miesięcy. tam był robiony 3 ci i tam daję pierwszy, zakładam , że po pomyślnie w końcu zrealizowanej przeprowadzce ( bo jestem w trakcie heh - pakuję się w auto zastępcze ) jakoś za 2 tygodnie do nich podjadę żeby mi zrobiil te dwa ostatnie które jak mi powiedziano - wcześniej czy później padną. Była też propozycja zakupu nowego pompowtrysku i wożenia go ze sobą ( :)))) , ale to może zrealizuję już potem , chociaż zapewniana byłam, że po tych regeneracjach u nich naprawdę nic się nie dzieje. Więc zobaczę.

Jak na razie ja jestem na północy, auto na zachodzie, ( na szczęście rodzina monitoruje i zakład lokalny więc nie potraktują jak przejezdnego klienta co to nigdy nie wróci ) , a przeprowadzka na wschód. Ubawiona jestem po pachy

Póki co mocno ta dieseltechnika jest polecana przez marana w Warszawie . Uznałam, ze jak mi mają regenerować kolejny to najlepiej ci sami co wcześniej regenerowali trzeci pompowtrysk. Maran sam się z nimi kontaktował a potem dał mi bezpośredni kontakt do konkretnej osoby - obsługa perfekcyjna , szybko odeślą zregenerowany do zakładu w którym jest.
Poza tym w aucie nic mi się nie dzieje - do 200 na godzinę na autostradzie śmiga obłędnie ( powyżej to już wolę się hamować a i tu to tylko czasem sprawdzam ile może i zdrowotnie coby sobie dpfa przeczyścić ;) - pali cudnie - przy normalnej jeździe na trasie bez autostrady 6,6 ( jak paliwo z BP - na Orlenie już nie biorę mają 10 % domieszek jakiś bio) , przy Orlenie palił mi normalnie 7, 2.do 7.5. Przy ostrzejszej jeździe jak się załapię na trasę z autostradą pali nieco więcej - ale średnio maks do 8 w tej wersji ,- w końcu tych autostrad aż tyle nie mamy. Generalnie jestem hiper zadowolona - coś za coś. Chciałam ładne autko w przyzwoitej cenie z fajnym silnikiem, równocześnie nie ssącym 10 i wyżej na 100 km. Takie mam. Zawsze mogłam mieć jakieś małe coś z silnikiem 1.2 i klnąć w żywe non stop.
Będę dawać znać jak poszło z tą regeneracją i jak po realizacji całości. We wrześniu jeszcze porozmawiam tam w Lublinie. Niektórzy mówią że paliwo ma znaczenie. Mi 3 ci poszedł na etapie gdy brałam paliwo na Orlenie, potem przerzuciłam się na BP nic się nie działo. Z konieczności w niedzielę wzięłam paliwo na małej wiejskiej stacji lokalnej w zachodniopomorskim ( prywatnej - przy czym zapewniali mnie że paliwo biorą z rafinerii niemieckiej) i 80 kilometrów po zatankowaniu poszedł pierwszy pompowtrysk. Może bez znaczenia a może jednak. Co ciekawe, w międzyczasie zatankowałam paliwo na bliskiej ( też w jakieś dziurze ) i 70 kilometrów później zapaliły mi sie świece żarowe - dotankowałam na BP i dwa dni później zajechałam na serwis - nie znaleźli nic, a parametry pompowtrsyków były ok. Więc nie wiem. Generalnie na wszelki wypadek na stałe przerzucam się na BP. Może to wymysł, a może nie.
I tyle - napiszę potem co i jak. Dla kolejnych pokoleń nieszczęśników ( odpukać )od nieszczęsnych pompowtrysków. :).
ZUZ.

PS. Alzac, myślisz że to jakaś różnica? Mój jest z Francji. Pochodzenie nie ma znaczenia - czytałam fora podlinkowane jakoś wyżej - jakoś nie ma różnicy. To się po prostu w tych autach dzieje.Jednym bardziej , innym mniej. Znajomy jeździ Leonem TDi w wersji 140 koni - podobno w tych też padają - u niego cisza. A może przed burzą. Wybór zawsze jest. Ja wcześniej ten temat podczytywałam przed zakupem. Więc widziały gały co brały. :).

ZUZ.
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Alzak » 29 sierpnia 2012, 05:32

MA znaczenie i to duze mi w UK gdzie mieszkam wymienili 4 wtryski za darmo ... dodam ze nie byly wadliwe
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Axee » 29 sierpnia 2012, 06:51

Wracajac do tematu ...
dato napisał(a):Szczęście w nieszczęściu wylądowałaś w dobrym serwisie
Rozmawiałem z Piotrem, mają Ci go odpalić w środę i powinno być gotowe do odbioru jak chciałaś w czwartek. Jeśli się nic więcej z przeproszeniem nie wysra ofc... Potwierdził mi też, że w Seatach baaardzo mało mieli przypadków pompowtrysków, więcej było w passatach. Ja bym mu wierzył, znamy się 15 lat i Piotr jest rzetelny, nie ściemnia Klientom.

Axee napisał(a):ZUZ1, nie znasz dnia ani godziny kiedy padnie Ci nastepny wtrysk, a wierz mi, ze padnie

ZUZ1 napisał(a):no i padł kolejny pompowtrysk - dla odmiany pierwszy, choć sprawdzałam, bo podobno 4 ty miesiąc temu miał gorsze parametry. Widać nie ma zasady.

... chcialoby sie rzec: "a nie mowilem" :hahaha:
Cos mi sie wydaje, ze pan Piotr nie mial racji, pozdro Ax!
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Alzak » 29 sierpnia 2012, 07:03

A takie male pytanie jak sie kontaktujecie z Seatem Polska to jaka jest ich wymowka ze nie chca placic za wymiane wtryskow ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: Odp: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez dato » 29 sierpnia 2012, 11:18

Axee, wyszło na Twoje :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dato
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 22 maja 2012, 23:35
Lokalizacja: Stolyca i okolica
Auto: Leon FR + S2

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 29 sierpnia 2012, 15:05

a to radość:). Wielkie halo z niczego. Każde auto każdej marki coś tam ma. Różnica miedzy Anglią a Polską jest taka, że ja muszę za to zapłacić, a w Anglii niekoniecznie.

Jak argumentują ?- że auto nie serwisowane w ASO. I niby to nie ten silnik podlegający pod akcję ( bzdura , oczywiście że ten). Byłam gotowa brać lawetę żeby mechanik mi dowiózł auto to 40 km do ASO.Za to musiałabym zapłacić - plus masa czasu na samo załatwienie bo bokami robią. Ja auto muszę mieć do piątku. Normalnie podobnież jest akcja dobrej woli ( w MAranie mówili że ostatnio dwa robili z tej akcji ) . Gdybym była gdzie indziej, a nie w trasie i gdyby nie to, że auto zlądowało 40 km od najbliższego ASO,gdyby mi się nieco nie spieszyło i nie musiałabym jechać dalej to być może bym to jakoś załatwiła, ale życie nie jest takie cudowne i pompowtryski złośliwe nie są łaskawe psuć się 20 metrów od przyjaznego ASO ze znanym mi Zbyszkiem czy Michałem, tylko ot gdzieś tam w trasie daleko. Jak wyżej , może jakbym została i cisnęła to by mi zrobili, ale biorąc pod uwagę czas ( a czas , zwłaszcza bezczynne czekanie kosztuje) to nawet gdyby mi się udało to z Aso załatwić i w ramach akcji by to zrealizowali, to na organizację tego oraz czas oczekiwania spowodowałby że straciłabym więcej niż na regenerację. Więc nic mi po radości, że miałabym to w ramach akcji dobrej woli.
Jedno szczęście że blisko domu teściów i zakład znany teściowi , więc dopilnują, a ja monitoruję całość zdalnie i spokojnie ( powiedzmy ) funkcjonuję jak gdyby nigdy nic. Kwestia podejścia.
ZUZ.
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez grabarz18 » 29 sierpnia 2012, 17:18

A ja tak czytam o tych problemach z wtryskami i o tym, że Seat Polska leje na klientów i ich nie wymienia... Zastanawiam się czy można z nimi walczyć nie tylko o wymianę wadliwej części (bo nikt nie zaprzeczy, że te wtryski są wadliwe) ale też o ... odszkodowanie z tytułu stwarzanie zagrożenia z uwagi na to, że auto w momencie awarii się wyłącza co przy ewentualnym wyprzedzaniu może się źle dla nas skończyć... Ciekawe czy gdyby się trafił ktoś "waleczny" to czy ugrałby coś z Seatem :)
Był czarnuch i nie ma czarnucha.
Był żółtek i nie ma żółtka.

Szukasz ubezpieczenia?
Unikaj PTU złodzieja!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabarz18
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3338
Dołączył(a): 2 czerwca 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław
Auto: Leon 1.9 TDi ARL
Silnik: CJSA 1.8

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Alzak » 29 sierpnia 2012, 18:28

grabarz18 napisał(a):A ja tak czytam o tych problemach z wtryskami i o tym, że Seat Polska leje na klientów i ich nie wymienia... Zastanawiam się czy można z nimi walczyć nie tylko o wymianę wadliwej części (bo nikt nie zaprzeczy, że te wtryski są wadliwe) ale też o ... odszkodowanie z tytułu stwarzanie zagrożenia z uwagi na to, że auto w momencie awarii się wyłącza co przy ewentualnym wyprzedzaniu może się źle dla nas skończyć... Ciekawe czy gdyby się trafił ktoś "waleczny" to czy ugrałby coś z Seatem :)


Z tego co mi wiadomo to tak wlasnie zalatwili sprawe z SEATem UK
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 29 sierpnia 2012, 20:44

według mnie to dotyczy centrali , a nie seat Polska. Bo to centrala będzie decydować w jakim kraju odpuścić a w jakim nie. Tu jak pisałam wcześniej jest akcja i w Maranie powiedzieli mi, że w ostatnim miesiącu wymienili 2 w ramach tej akcji, ale też że dotyczy to aut serwisowanych w ASO. W Seacie w Gorzowie powiedziano mechanikowi, że mój silnik pod tą akcję nie podlega - myślę, że kit wcisnęli i tyle, a ja niestety nie mam czasu , żeby się z tym tłuc i czekać tydzień czy dwa aż mi ktoś odpowie. Auto muszę mieć błyskiem.
U nas to chyba też problem pojedynczych ASo - im to nie na rękę - pracownikom płacić trzeba a tu w gratisie muszą coś robić i nic na tym nie zarabiają.
Tłuc się po sądach ?- tu nie chodzi o waleczność - 1. koszty prawnika ( chyba, że to prawnikowi się taka sztuka trafi ) , 2. długotrwałośc takich spraw ( podejrzewam, że zanim taka sprawa się skończy, ja osobiście dorobię się innego auta i to nie dlatego że wymienię szybko, tylko dlatego, że przyjdzie czas na inne, większe przykładowo. 3. czas jaki trzeba temu w ogóle poświęcić całościowo dla takiego walecznego koszt całości będzie niebotyczny ( nie tylko w zakresie kosztów faktycznych ,ale kosztu poświęconego czasu - bo zamiast pracować będzie latać po sądach.
Życie jest smutne, ale w Polsce żyjemy. Tu wszystko rządzi się nieco innymi prawami:).

ZUZ.
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Axee » 29 sierpnia 2012, 22:15

Generalnym importerem Seata na Polske jest jeszcze firma IMC S.A., czyli Iberia Motor Company. Ta oto firma rowniez rozlicza gwarancje i dobre wole na Polske, niemniej jednak drozsze naprawy sa akceptowane przez Hiszpanie. Poniewaz zle sie dzieje, pomiedzy obecnym importerem i Seatem, (VW zamierza byc importerem Seata na Polske), nie jest w interesie importera rozliczanie gwarancji i dobrych woli. Odpowiedz importera jest prosta: "To pierwszy taki przypadek... Taki problem w marce Seat nie wystepuje/nie jest znany..." itp. rozne dziwne wymowki. A poniewaz nie ma oficjalnie w Seacie akcji serwisowej na pompowtryski piezoelektryczne, to nie ma sie o co wyklocac.
Prawdopodobnie w VW tez nie ma takiej akcji, tylko rozliczane jest to na zasadzie dobrej woli, i jest tam to czesto realizowane pozytywnie.
Trzeba rozroznic terminy gwarancja, dobra wola, akcja serwisowa. Wszystkie te rzeczy sprowadzaja sie do naprawy auta przez autoryzowany serwis, miemniej jednak sa obwarowane innymi zasadami.
Z drugiej strony nalezy pamietac, ze niektore salony Seata sa wlasnoscia IMC S.A., albo jej spolek corek, i tam mozna bardziej sie sprobowac czegokolwiek doprosic z lepszym skutkiem.
Rowniez nie jest w interesie dealera wymieniac cokolwiek drogiego, gdyz dealer placi z gory za czesci swojemu importerowi, a po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy importer zwraca z opoznieniem kase za czesci i serwis. W przypadku nie najlepszych stosunkow dealer/importer/producent czasami dealer moze umoczyc, zatem gra nie warta swieczki. Tak to mniej wiecej wyglada.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 29 sierpnia 2012, 22:40

Axee , a Ty swoje ostatnie dwa pompowtryski w końcu zregenerowałeś, czy czekasz aż padną:)))) :D Bo jak kojarzę wcześniej pisałeś że Tobie dwa też już padły.
Ja po tych moich dwóch nie mam ochoty ryzykować. Jednak wolę zainwestować ten 1000 pln w dwa ostatnie ,w swoje jakby nie było bezpieczeństwo. Bo kolejny raz może to nie być już korek, czy też długa, pusta prosta.

MNie ciekawi jedno - co jest wadliwego w tych pompowtryskach że padają? Czy to coś obok pompowtrsyku? Bo że po 200 000 przebiegu coś pada to ok, a w serwisie tam gdzie regenerują mi w Lublinie, powiedziano mi, że padają i przy 30 tys i przu 80 tys i po 200 tys .Na moim niby jest 69 000 ( może licznik był przesunięty - dodałabym ze 20 tys ). NO i jeśli są wadliwe, to czy nowy kupiony też nie będzie wadliwy - w końcu to teroetycznie ten sam model. Podczytałam wcześniej ten temat i jakoś nie dokopałam się do tej tajemnej wiedzy..... a chciałabym wiedzieć:))).


pzdr.

ZUZ.
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Axee » 29 sierpnia 2012, 23:35

ZUZ1, powiem tak, 1 musial byc wymieniany za poprzeniego wlasciciela, bo byla na nim data z konca 2010 roku, 2 mi padly sa zregenerowane, pozostaje 1 podejrzany, ale go nie ruszam narazie. W bagazniku woze jeszcze 1 na zapas juz zregenerowany, na dluzsze trasy zabieram narzedzia. Wymiana takiego wtrysku to max 30 minut, lacznie z regulacja, nawet w drogowych warunkach.
W tych pompowtryskach wadliwa jest cewka piezoelektyczna, czyli czesc elektryczna sterujaca zaworkiem, to cos co jest dokrecone z boku pompowtrysku. W tym elemencie piezoelektrycznym sa 2 bieguny polaczone z wyprowadzeniami na zewnatrz (tam gdzie wpina sie wtyczke), no i w srodku pod tym plastikiem dochodzi do zwarcia bieguna z metalowa obudowa, czasami jest to zwarcie calkowite z masa czyli 0 ohm, a czasami zwarcie czesciowe jakas rezystancja pomiedzy masa np. 250 ohm, 640 ohm, 28 ohm itp. Poniewaz wtryski piezoelektryczne sa sterowane wysokimi impulsami napieciowymi rzedu 200V, sterownik silnika sprawdza ich kondycje elektryczna poprzez pomiar rezystancji, w przypadku pojawienia sie jakiejkolwiek niskiej rezystancji, aby nie doszlo do zwrotnego uszkodzenia sterownika, wylaczane jest sterowanie wszystkich pompowtryskow, dlatego auto nie odpala. W przypadku wyciagniecia wtyczki z uszkodzonego wtrysku auto odpali i pojedzie na 3 cylindrach, co nie jest wskazane, ale czasami moze byc awaryjnie przydatne.
Tak obecnie produkowane wtryski sa tego samego typu co montowane w aucie. W trakcie produkcji wtryski 073M zostaly zastapione wtryskami 073T, niemniej jednak oba te modele wtryskow cierpia na te sama znana nam dolegliwosc.
Statystycznie wtryski zaczynaja padac powyzej 100ooo km. Nowy kupiony moze z czasem okazac sie wadliwy.
Niemniej mialem juz 2 przypadki uszkodzen wtryskow regenerowanych. Raz zwarcie, a raz rozwarcie, moglo byc to spowodowane niestaranna regeneracja.
Regeneracja takiego piezoelektycznego wtrysku ze zwarciem nie ingeruje wogole w czesc paliwowa, zatem ocena korekt czy czasow wtryskow nie daje nam rzadnej wiedzy na temat kondycji elektrycznej wtrysku. Rowniez dlatego nie da sie sprawdzic kiedy wtrysk padnie elektrycznie.

P.S. Lubisz czytac i wiedziec, to prosze, tu masz wszystko opisane co i jak: https://sites.google.com/site/1810martin/siemens-pd-piezo-injectors
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez ZUZ1 » 30 sierpnia 2012, 00:47

o. Dziękuję pięknie.
Liczę na to, że jeśli Panowie w Lublinie mają tak dobrą renomę i załapią się na regenerację jeszcze kolejnych u mnie to zrobią to naprawdę porządnie. Z tego co piszesz wynika, że sprawdzać co jakiś czas to ja sobie mogę, nic to nie zmieni. Póki co ostatnie 2 zregeneruję. Na pewno nie zaszkodzi. Niestety nie posiadam ani takiej wiedzy ani kompetencji by wozić ze sobą i w razie czego sobie wymienić . A szkoda:(.
Dziękuję za link - faktycznie super opisane. No nic. Jak mi padną po regeneracji na pewno dam znać:).

ZUZ.
Zobacz Profil
ZUZ1
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 28 czerwca 2012, 15:48
Auto: Leon 2.0TDI fr 2007

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez miroA3 » 20 października 2012, 09:54

Audi okolo dwoch tygodni temu tez oglosilo akcje serwisowa,wymiany piezowtryskiwczy siemensa we wszystkich silnikach 2.0TDI 16V (170PS, 163PS) BMR BUZ BDK BMN BUY BVA BRD
wystarczy zadzwonic do ktoregokolwiek serwisu, podac VIN samochodu,
jesli "podchodzimy" pod akcje to wymianie podlegaja wszystkie wtryskiwacze
zaleznie od serwisu, wymianiaja rowniez nieodplatnie wiazki elektryczne wtryskiwaczy.

Audi dzowni po partnerach z informacja o tym.
VW tez oglosil nowa akcje, dotychczas wymianiano tylko uszkodzony i tylko w autach ktore spelnialy okreslone warunki (czytaj byly serwisowane itd) teraz podobno wymianiaja w kazdym aucie niezaleznie od historii serwisowej, oczywiscie tez tylko uszkodzone

tu wiec widac przewage audi, choc koncern niby ten sam...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Bombel » 20 października 2012, 13:32

To może SEAT tez w końcu pomysli o swoich klientach! Ale pozytyw w tym taki ze cos zaczyna sie dziac.
leon 2.0 TDi 170KM
ATECA FR 2.0 TSI 4DRIVE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bombel
Signo
Signo
 
Posty: 160
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:31
Lokalizacja: śląskie
Auto: LEON II FR
Silnik: BMN 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez grzybek » 20 października 2012, 17:35

wiec lepimy znaczki AUDI na maske i tylna klape i sruuu do serwisu :x
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Andre » 26 października 2012, 11:53

ASO Wroclaw karkonoska takie info:

Witam serdecznie,

W odpowiedzi na Pana zapytanie, na dzień dzisiejszy nie ma Akcji Serwisowej w Seacie na pompowtryskiwacze. W Volkswagenie faktycznie została wprowadzona akcja serwisowa. W przypadku Seata można wysłać zapytanie z tytułu gwarancji dobrej woli, ale można z tej pomocy skorzystać pod warunkiem że auto jest regularnie serwisowane . Wymiana uszkodzonego pompowtryskiwacz następuję dopiero po awarii.


-- 26 paź 2012, o 12:11 --

dostalem dzis info ze w seacie wlasnie maja akcje 23j6 :-)

noi tyle zmojej radosci wg numerow moje auto niepodlega akcji....
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez tonk01 » 26 października 2012, 12:49

A c oznacza dokładnie akcja 23j6?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tonk01
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 kwietnia 2012, 20:08
Auto: LEON FR

Re: FR TDI POMPOWTRYSK... a co dalej ?

Postprzez Andre » 26 października 2012, 13:02

z tego co mi powiedzial to wymiane pompek , bo wczesneij wtej sprawie do nich pisalem...
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości

cron