Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Zawieszenie Gwintowane.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 25 maja 2012, 13:52

Witam,

Kupiłem wreszcie długo oczekiwany gwint do Leona (Eibach Pro Street). Zamierzam dosyć mocno zjechać w dół i mam pytanie czy będzie trzeba wymienić jakieś części w zawieszeniu? Czytałem o problemach z łącznikiem stabilizatora... Felga seria TS 17".

-- 21 maja 2012, o 18:24 --

Aaa jest przecież inna sprężyna, inna średnica i tak się zastanawiam czy poduszka amortyzatora będzie pasować?

-- 25 maja 2012, o 14:52 --

Już na aucie, wszystko założone i wstępnie wyregulowane. Równica jest po prostu :D :mrgreen: :-D

Jednego nie mogę zrozumieć, coś przy prędkościach parkingowych skręcając piszczy. Nie jest to dźwięk od zawieszenia tylko od hamulców - przed wymianą oczywiście nic takiego nie było. Czemu tak się dzieje?
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Reklama

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez chlorek » 25 maja 2012, 14:18

a zbieżność to kolega zrobił przy zmianie wysokości?, jak jest ostra gleba warto wymienić łączniki stabilizatorów na krótsze.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 25 maja 2012, 18:59

Wiem wiem, z s3 albo 4x4, albo jakiś mapet regulowany. Podniosłem dzisiaj o 20 mm i jest tak samo... bo miałem właśnie wrażenie, że łącznik stabi o półoś trze, ale to nie to.

Jeszcze nie, ale co to może mieć wspólnego z hamulcami? Poza tym podnosiliśmy koło najpierw lewe później prawe i na podniesionym jest wszystko ok.
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez bodek756 » 25 maja 2012, 19:03

Mr Lucky 13 napisał(a):Już na aucie, wszystko założone i wstępnie wyregulowane. Równica jest po prostu


Bez fotki sie nie liczy ;D pokaż jak wygląda po obniżeniu ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bodek756
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 09:08
Lokalizacja: Racibórz/Rybnik
Auto: Passat CC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 25 maja 2012, 19:39

Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez bodek756 » 25 maja 2012, 20:18

ładnie usiadł :) tak z ciekawości ile dałeś za gwint i gdzie kupiłeś ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bodek756
Signo
Signo
 
Posty: 185
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 09:08
Lokalizacja: Racibórz/Rybnik
Auto: Passat CC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez chlorek » 25 maja 2012, 20:45

Jeśli obniżasz auto, zmienia się zbieżność, inaczej stoi koło (też wpływa to na ścinanie opon), klocek który ułożył się wcześniej może teraz zmienił położenie przez co tobie piszczy. Przerabiałem kiedyś ten temat na Cordobie. Na początek jak masz narzędzie zdemontuj klocki i je przeczyść.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 25 maja 2012, 21:10

Na właśnie jak to oglądałem to powiem, że właśnie nie podobały mi się te klocki, tak jakoś dziwnie pod ukosem do tarczy przylegały. Nie zamierzałem długo tak jeździć tylko do ustawienia przodu, bo po co 2 x ustawiać geometrie ;)

W jakim celu te klocki czyścić skoro nie dawno były zakładane i nie zdejmowane teraz...?

-- 25 maja 2012, o 22:05 --

bodek756 napisał(a):ładnie usiadł :) tak z ciekawości ile dałeś za gwint i gdzie kupiłeś ?


Używka za 1800 :cojest:

-- 25 maja 2012, o 22:07 --

Moim zdaniem przód jest za wysoko w porównaniu z tyłem. A teraz jeszcze przód podniosłem o 2 cm to już wogóle :roll:

-- 25 maja 2012, o 22:10 --

Jeśli ma ktoś fotkę łącznika stabilizatora od audi TT lub 4motion to zapraszam na PW. Dodam, że amorki nie mają mocowania do łączników.
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Cysiu28 » 28 maja 2012, 20:23

Hej wszystkim :)

Chciałbym obniżyć tak z 30 mm swojego leona , tylko nie wiem jakie sprężyny zakupić. Na allegro pełnoo wszystkiegoo tylko wiekszosc firm bez żadnej renomy czy sprawdzenia przez inne osoby i nie wiadomo co brac .
Jeśli ktoś z was mógłby coś doradzić bede bardzoo wdzięczny .

Pozdrawiam :)
Zobacz Profil
Cysiu28
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8 września 2011, 12:09
Auto: Seat leon

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez bartek_wm » 28 maja 2012, 20:57

Cysiu28, bylo chyba z milion sto tysięcy razy: EIBACH PRO-KIT!!
183KM/380Nm
RB Auto Olsztyn
Zobacz Profil
bartek_wm
Sport
Sport
 
Posty: 224
Dołączył(a): 30 października 2008, 12:28
Lokalizacja: wm
Auto: toledo1M ALH++

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Cysiu28 » 28 maja 2012, 21:09

Dzieki za odpowiedz :) >
Jeszcze jednoo pytanie na allegro znalazlem wyżej wymnieniony zestaw przez eksperta z forum Einbach pro kit , tylko tam jest 30 mm na przód 20 -25 mm na tył to nie powinno być po 30 mm na przód i na tył , za bardzoo się nie znam na tym dla tego zadaje tyle pytań :)

http://allegro.pl/eibach-sprezyny-obniz ... 59379.html
Zobacz Profil
Cysiu28
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8 września 2011, 12:09
Auto: Seat leon

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Tom-Tdi » 28 maja 2012, 21:39

uderz do forumowicza agin ma najtaniej i jest ogarnięty w temacie zawieszeń i nie tylko :wink:
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 30 maja 2012, 22:21

U mnie okazało się, że to wcale nie łącznik stabilizatora obciera o półoś, tylko sam drążek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f08511808f5cb5cb.html

Pozostało mi tylko szukać stabilizatora od s3. Nie wiem tylko czy on jest taki sam jak od cupry i czy podejdzie bez problemu. Czy łączniki mogą zostać wtedy takie jak mam teraz?

-- 30 maja 2012, o 23:21 --

Zawsze zostaje kupno stabilizatora TA-Technix'a. Miał już może ktoś taki wynalazek?
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Cysiu28 » 2 czerwca 2012, 22:56

hej
Może ktoś z was bedzie wiedział, chce obniżyć leona silnik 1.6 16 v czysta seria .
Przy obniżeniu 30 mm jak to wyglada znacznie idzie auto w dół >?
Waham sie miedzy 30 mm a 40 mm które lepiej wybrac do normalnej miejskiej jazdy ?>
Zobacz Profil
Cysiu28
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8 września 2011, 12:09
Auto: Seat leon

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez kmlbgck » 2 czerwca 2012, 23:01

Wybierz 35 mm :-D . A tak poważnie to zależy jakie drogi masz w mieście, dziurawe to za nisko nie może być (sam wiesz dlaczego), jak niemieckie to dawaj 40 mm.
Kamil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kmlbgck
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 15 maja 2012, 16:21
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Auto: Seat Leon

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Cysiu28 » 3 czerwca 2012, 07:34

Drogi tak jak w całej Polsce troche dobrych ale wiecej tych złych niestety i chyba lepsze bedzie 30 mm , moze ktoś z was ma zdjecie leona obniżonego o 30 mm ?>
Zobacz Profil
Cysiu28
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 8 września 2011, 12:09
Auto: Seat leon

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez adziami » 3 czerwca 2012, 09:31

co drugi leon w show us ma 30mm ;p
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adziami
Sport
Sport
 
Posty: 396
Dołączył(a): 28 grudnia 2011, 18:13
Auto: leon

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez RafcioGTC » 3 czerwca 2012, 22:28

Obrazek
By rafciogt at 2012-05-28

Masz -30 ale nie jestem pewien czy to -30 bo nie mierzyłem ile mi opadł :)

Mr Lucky 13, Stabilizator od S3/TT/Cupry 4x4/ Golfa R32 i innych 4 Motion z tej płyty można zamocowac na seryjnych krótkich łącznikach . Ogólnie innego wyjścia chyba nie masz aby to zrobic bez uchwytów na MCPhersonie . No chyba że wywalic stabilizator też można jeździc ;D. Łącznik troche się skręci lecz mimo tego można tak jeździc i wcale nie musi pękac .na forum.vwgolf.pl są zdjęcia nawet jak to wygląda ludzie jeżdżą i działa .

I jeszcze dla gwoli ścisłości nie obciera Ci żaden drążek tylko Sam Stabilizator obciera ci o półoś przy skręcaniu w prawo do przodu , do Tyłu nie ma chyba tego problemu przynajmniej w tak dużym stopniu :) .
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 10 czerwca 2012, 19:42

Mr Lucky 13, Stabilizator od S3/TT/Cupry 4x4/ Golfa R32 i innych 4 Motion z tej płyty można zamocowac na seryjnych krótkich łącznikach . Ogólnie innego wyjścia chyba nie masz aby to zrobic bez uchwytów na MCPhersonie . No chyba że wywalic stabilizator też można jeździc ;D. Łącznik troche się skręci lecz mimo tego można tak jeździc i wcale nie musi pękac .na forum.vwgolf.pl są zdjęcia nawet jak to wygląda ludzie jeżdżą i działa .

I jeszcze dla gwoli ścisłości nie obciera Ci żaden drążek tylko Sam Stabilizator obciera ci o półoś przy skręcaniu w prawo do przodu , do Tyłu nie ma chyba tego problemu przynajmniej w tak dużym stopniu :) .


Zgadza się, sprawę robi stabilizator. Wyjąłem łącznik z tej strony i piszczenie ustało. Jednakże taka jazda to nie jazda :roll: Odpięty stabi przy większych przechyłach frezuje półoś i to nie jest już zwykłe piszczenie.

Stabi z TT/S3 już jedzie do mnie i krzyżuje palce żeby wszystko zagrało :-) Łączniki spróbuje założyć ori, tylko z mała tulejką i nieco dłuższą śrubą przykręcaną do wahacza. To powinno zniwelować dziwny kąt łącznika po zamontowaniu.

-- 6 cze 2012, o 13:14 --

Stabi już dojechał i mam nadzieję, że dzisiaj już będzie można w pełni bawić się gwintem --> na LOOOOOW :D

-- 10 cze 2012, o 20:42 --

Uffff udało się ;) Stabi pasuje idealnie do seryjnych łączników, wystarczy mała tuleja przy śrubie w wahacz. Co prawda przód jeszcze trochę wysoko, ale zapas jest całkiem spory, także mam nadzieję, że już nie usłyszę tego paskudnego dźwięku ;P :cfaniak:

-- 10 cze 2012, o 20:42 --

Uffff udało się ;) Stabi pasuje idealnie do seryjnych łączników, wystarczy mała tuleja przy śrubie w wahacz. Co prawda przód jeszcze trochę wysoko, ale zapas jest całkiem spory, także mam nadzieję, że już nie usłyszę tego paskudnego dźwięku :cfaniak:
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez RafcioGTC » 10 czerwca 2012, 21:26

Jak by dało Rade to przekręc koło w prawo i zrób zdjęcie jak to wygląda na ziemi . A Tuleja to dokładnie jaka ? Bądź tak na "oko" :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 13 czerwca 2012, 18:55

Wrzucę fotki. Póki co jest taka na oko ;), ale muszę jeszcze zrobić tuleje gumową na wahaczu, bo luz jest tam bardzo duży, a przed geometrią wypadałoby to zrobić.

-- 13 cze 2012, o 19:55 --

Sorki za jakoś fotek, ale robione dość leciwą nokią :P :P

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6221e75b06cfb3b0.html
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez RafcioGTC » 14 czerwca 2012, 15:41

To jest prawa strona ? Bo wydaje mi sie że to od Kierowcy jest . :D
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 14 czerwca 2012, 18:04

No zgadza się, czujne oko, strona kierowcy ;)
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez hugo00 » 14 czerwca 2012, 22:15

moze podrzucicie mi pomysl co moze byc nie tak.

dzis zamienilem zimowki 17" na nowe letnie 19"
po ruszeniu okazalo sie ze kierowanica jest skrecona lekko w prawo przy jezdzie na wprost, dodatkowo skreca ja w lewo gdy przyspiedzam.
macie pomysl co moze byc przyczyna?

geometria byla robiona 4 dni temu, felgi prostem dobrze wywarzone, opony przednie nowe, gwint nie krecony przy zmianie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hugo00
Sport
Sport
 
Posty: 563
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:32
Lokalizacja: Wrocław/ Radomsko/ Lubin
Auto: bmw 330xd+
Silnik: turbo diesel inny

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 15 czerwca 2012, 07:31

hugo00 ja chyba nie pomogę, bo jestem właśnie przed ustawieniem geometrii. Póki co kiera przekrzywiła się lekko w prawą stronę, ale jedzie jak po szynach, dodawanie gazu również nie ma wpływu na ściąganie.
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez chlorek » 15 czerwca 2012, 07:47

hugo00 napisał(a):moze podrzucicie mi pomysl co moze byc nie tak.

dzis zamienilem zimowki 17" na nowe letnie 19"
po ruszeniu okazalo sie ze kierowanica jest skrecona lekko w prawo przy jezdzie na wprost, dodatkowo skreca ja w lewo gdy przyspiedzam.
macie pomysl co moze byc przyczyna?

geometria byla robiona 4 dni temu, felgi prostem dobrze wywarzone, opony przednie nowe, gwint nie krecony przy zmianie

po zmianie wielkości kół tak może się dziać, zrób pomiar geometrii. Możesz też koła zamienić tył na przód i odwrotnie.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez hugo00 » 15 czerwca 2012, 07:55

no dzis , zmienie kola przod tyl i zobaczymy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
hugo00
Sport
Sport
 
Posty: 563
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:32
Lokalizacja: Wrocław/ Radomsko/ Lubin
Auto: bmw 330xd+
Silnik: turbo diesel inny

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Doberman » 18 sierpnia 2012, 16:58

Panowie u mnie też coś podobnego mam FK -30 w ARL i i pół ośki mają widoczne przetarcie na obkoło przy kreceniu kerownica 15* w lewo drze najmocniej nakleiłem na ośki taśme dwustronna z gąbki narazie ale ciągle to drze i slychać w aucie . Mam łączniki stabilizatora regulowane . Czy nimi może dzwigne auto albo coś wyreguluje by nie tarło ? Myślałem o zeslifowaniu drążka kierowniczego ,bo to on raczej drze ,ale widze ze nei da rady ,bo jest równo z gumami od łaczników stabilizatora . Jakie rady drążek z tt to jedynie rozwiązanie ? :(
Zobacz Profil
Doberman
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10 sierpnia 2012, 22:13
Auto: diesel

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 18 sierpnia 2012, 20:57

Ja bym spróbował rozkręcić taki łącznik tyle ile się da, chodź z tego co czytałem to rozkręcony jest praktycznie taki sam co ori, ale sam tego nie sprawdzałem. Jeśli to nie pomoże to drążek s3/TT załatwi sprawę.

Zrób coś z tym, bo szkoda frezować ośki ;)
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mateo » 17 września 2012, 20:02

Jako że przychodzi czas żeby zejść autem trochę w dół bo eibach pro kit już przestał wystarczać naszła kolej na jakieś markowe zawieszenie gwintowane. Moje pytanie brzmi co byście polecili eibach pro street s czy bilstein b12, a może coś innego np: weitec? Na seatcupra.net widzę że dużo leonów właśnie śmiga na weitec Hicon GT.
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez chlorek » 18 września 2012, 08:07

Mateo napisał(a):dużo leonów właśnie śmiga na weitec Hicon GT.

bo to najtańsza opcja ale czy warta świeczki, wg mnie nie bardzo.
Ja bym zakładał z tych co podałeś Eibach'a ale polecam KW czy Ksport.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Konrad20vt » 18 września 2012, 10:50

Ja polecam Ci gwint KW, jak coś to pod koniec miesiaca będe w Olsztynie na weekend, wiec mozemy sie spotkać i sie przejedziesz.

Pozdro
Zobacz Profil
Konrad20vt
Sport
Sport
 
Posty: 681
Dołączył(a): 19 marca 2010, 15:50
Lokalizacja: Płońsk
Region: mazowieckie
Auto: 535d+
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mr Lucky 13 » 11 października 2012, 14:21

Mam pytanko: jaką funkcję pełnią w zawieszeniach gwintowanych sprężynki pomocnicze tzw. helpery? Czy może się stać coś złego jak je wyjmiemy?

Ja w komplecie do swoich amorków dostałem drugie helpery. Założone były czarne, w zestawie były jeszcze czerwone:

http://imageshack.us/photo/my-images/856/snap2pw.jpg/

Czarne można właściwie ścisnąć rękoma, są cienkie i elastyczne. Te drugie czerwone są dużo masywniejsze, trudne do ściśnięcia ręką. Do czego są stosowane: do podwyższania? do utwardzania?
Zobacz Profil
Mr Lucky 13
Sport
Sport
 
Posty: 569
Dołączył(a): 18 sierpnia 2011, 22:27
Lokalizacja: Toruń
Auto: Seat Leon 1.8T

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez k0zi » 24 stycznia 2013, 17:05

Panowie nie chcąc zakładać nowego tematu dopisze się tutaj:

od niedawna jestem posiadaczem leona 1.8t 1m z 2001 roku, mam tam założony gwint ale nie wiem jaki :)
wiem tyle, że sprężyny są żółte :D
po zdjęciu koła nie widziałem za bardzo jakiś oznaczeń, a na zimę potrzebuję go trochę podnieść do góry.
Niestety w spadku nie dostałem kluczy do tej zawiechy.

Czy ktoś to ma gwint (lub montował)i mógłby wskazać mi jakie klucze zazwyczaj pasują?
wiem, że mogą zapewne być inne z przodu i z tyłu...chodzi mi opinię kogoś to zna temat.
Chodzi o średnice tych kluczy hakowych, bo chciałbym takowe zamówić :)
http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2910892814
z góry dzięki !
Zobacz Profil
k0zi
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 17 października 2012, 21:24
Auto: leon 1.8t

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez wojtekk » 24 stycznia 2013, 18:19

Ja u siebie zabka rozkrecalem i skrecalem :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wojtekk
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 6 grudnia 2010, 19:47
Lokalizacja: Środa Śląska
Auto: leon ASV

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Ojciec » 24 stycznia 2013, 18:44

k0zi, jest kilka różnych kluczy, w zależności jakiej firmy gwint taki klucz trzeba kupić.
Zdarza się tak że jedne klucz pasuje do kilku zawieszeń ale na pewno nie do wszystkich.
Przednie nakrętki i tylne zawsze są takie same więc do jednego zawieszenie jest tylko jeden klucz.
Jak odkręcisz przednie koło musisz mieć tam gdzieś wybite jakiej produkcji jest zawieszenie i na tej podstawie np na allegro dokupisz klucz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez RafcioGTC » 24 stycznia 2013, 20:19

z przodu jak by sie udało i popuścic żabką albo czymś podobnym to właściwie powinnieneś kręcic to rękoma, chyba że gwint jest zapuszczony. A Z tyłu to dupe do góry z obu stron i też na luźno byś pokręcił do góry.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Krisu » 30 marca 2013, 01:27

podepnę się mam pytanko zdemontowałem po poprzedniku gwint KW w leosiu bo wybity i czy ktoś regenerował zawieche bo by to może taniej wyszło niż kupno nowej bo na ori troche wysoko na 18? orientuje się ktoś który to wariant gwintu KW
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Krisu
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 19 lipca 2012, 18:24
Lokalizacja: Kraków , Niedżwiada
Auto: Leon 1.8T AUQ

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez RafcioGTC » 30 marca 2013, 10:55

Nie znam się na gwintach KW ale wydaje mi sie że sprężyny są odwrotnie założone ;) Nie wiem czy ma to jakiś wpływ ale wydaje mi sie że tak.
Regenerowac się napewno da. I w wypadku gwintu KW jest to na pewno opłacalne.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mateo » 30 marca 2013, 11:39

Krisu napisał(a): orientuje się ktoś który to wariant gwintu KW

KW var 1

-- 30 mar 2013, o 12:39 --

RafcioGTC napisał(a):Nie znam się na gwintach KW ale wydaje mi sie że sprężyny są odwrotnie założone ;)

Sprężyny są założone prawidłowo :)
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Krisu » 30 marca 2013, 13:25

apropo tego gwintu ten kw był na przodzie a z tyłu jakby inny komplet bo czerwone sprężyny i czerwone amory i do tego regulacja na inny klucz prawdopodobnie innej firmy ale nie zauważyłem żadnych napisów czy to jest sensowne reanimowac taką kombinacje??
Zobacz Profil
Krisu
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 19 lipca 2012, 18:24
Lokalizacja: Kraków , Niedżwiada
Auto: Leon 1.8T AUQ

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez GDRadek » 12 kwietnia 2013, 18:46

Jeśli nadal aktualne - spróbuj "odkurzyć" te amorki i znaleźć producenta - jeśli robił je ALKO to nie jest to ani problem ani wielki koszt, żeby je zregenerować. Jeździłem na KW1 - fajne zawieszenie. Obecnie mam gwint Eibacha i tu też ALKO robił amorki 8)
Co do tyłu w innym kolorze - wydaje mi się że wychodziło kiedyś coś takiego ale nie jestem już pewien - zdjęcia by pomogły :)
od 10 lat ten sam wiecznie dziarski Seat Leon TDI GT23 powered by TUNE-UP
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GDRadek
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 kwietnia 2007, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Leon ARL++

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez adziami » 15 maja 2013, 20:45

a ja mam takiego wała bo mapet ciągle mnie pyta jaką mam średnicę kolumny. a ja szukam i szukam, dopiero po podaniu zamówi w niemcowni i se czekam. a chcę właśnie eibacha zakupić, zastanawiałem sie też nad weitecem albo poprostu fk i jakby co wyrzucić i nie płakać że dużo kasy straciłem bo nie da się jeździć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adziami
Sport
Sport
 
Posty: 396
Dołączył(a): 28 grudnia 2011, 18:13
Auto: leon

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez sebastianss1 » 16 maja 2013, 14:42

kup AP dobra cena i super jakość
sebek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebastianss1
TopSport
TopSport
 
Posty: 1256
Dołączył(a): 18 marca 2012, 16:25
Auto: 1.1
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez chlorek » 16 maja 2013, 18:00

adziami napisał(a):weitecem

nie polecam z własnego doświadczenia, kiepska gwarancja, miękkie.
adziami napisał(a):fk

chińskie, szkoda kasy.
adziami napisał(a):eibacha

mówisz o gwincie czy komplecie amorków ze sprężynami.
sebastianss1 napisał(a):kup AP dobra cena i super jakość

w tej cenie kupisz już amorki Ksport (nawet taniej) i będzie znacznie lepiej jak na tym gwincie.

Ostatnio też miałem okazję przejechać się na Gwincie KW Wariant 1 i naprawdę robi wrażenie, trzyma w zakrętach a zarazem da się przemieszczać codziennie, jest miększy jak przy amorku Ksport.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez Mateo » 16 maja 2013, 19:12

Potwierdzam słowa chlorka. Ja jako użytkownik KW Wariant 1 mogę śmiało polecić ten gwint. Na początku się strasznie bałem że będzie taczka, że nie da się jeździć ale jest rewelacja. Bardzo dobrze czuć auto i komfort jak na gwint też bardzo fajny.
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez sebastianss1 » 17 maja 2013, 07:14

Czytalem wypowiedzi że kw robi ap .Nawet gdzieś są zdięcia i porównania .Różnica jest w cenie bo kw kosztuje 3100-3400 gwint a AP kosztuje od 1900-2300 gwint mówie o nowych . Wiec jak nie ma kosmicznej różnicy i robi to kw to po co przepłacać zawsze to u nas jest ten 1000 na inne gadzety .
sebek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebastianss1
TopSport
TopSport
 
Posty: 1256
Dołączył(a): 18 marca 2012, 16:25
Auto: 1.1
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez chlorek » 17 maja 2013, 13:11

zgodzę się, ale jest to najniższa półka KW i mogą robić zupełnie na innych podzespołach niż pod marką KW. AP jest dość miękki ale wszystko wg. gustu bo gdzie dla mnie będzie miękko dla ciebie będzie za twardo.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez sebastianss1 » 17 maja 2013, 14:30

chodzi tu też żeby kupić coś fajnego w dobrej cenie bo tak to można kupic gwint spaxx ,eibacha ,k-sport itp gdzie ceny idą z procy do góry np blistein b16 który kosztuje ponad 6000 tyś
sebek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sebastianss1
TopSport
TopSport
 
Posty: 1256
Dołączył(a): 18 marca 2012, 16:25
Auto: 1.1
Silnik: CJXA 2.0

Re: Zawieszenie Gwintowane.

Postprzez chlorek » 17 maja 2013, 15:46

no niestety dobry gwint musi kosztować, a jeśli nie ma się dość funduszy to lepiej kupić dobry amortyzator :-P
KW V1 czy Ksport można już wyłapać od 3000zł. Też warto pomyśleć o używkach - lepsza opcja jak jakieś chińczyki.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości