Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Ksenony

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Xenony

Postprzez Piotrek_tdi » 7 lipca 2009, 17:07

Bedzie ok trafisz spokojnie

jak cos to dzwon do Patryka z taxi to powie ci jak jechac :yes: :papa2:
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Xenony

Postprzez pkonrad » 7 lipca 2009, 17:27

johnny, Automapa 5.5.2 na pokład i w drogę :dres:
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: Xenony

Postprzez johnny » 7 lipca 2009, 21:30

jutro z rana ruszam w drogę:) navi załadowana wiec mam nadzieję ze bez większych przygód trafię! do zobaczenia w stolicy

[ Dodano: Czw 09 Lip, 2009 ]
no i xenon zamontowany profi robota chłopaków z taxiserwisu:)

teraz mam tylko trzy pytania

1. na jakim ustawieniu regulacji świateł jeździć? bo jakos tak mi sie wydawało wczoraj na trasie, że jak jechałem na zero to światła za nisko świeciły
2. czy przy włączaniu długich włączają sie też zwykłe światła długie?
3. cały czas na desce pali mi sie kontrolka przepalonej żarówki? czy da sie to jakoś wyłączyć?

fotki wkleję po weekendzie bo teraz auto strasznie brudne jest

dzięki za odpowiedzi :piwo:
Johnny
Zobacz Profil
johnny
Signo
Signo
 
Posty: 134
Dołączył(a): 10 kwietnia 2009, 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon II

Re: Xenony

Postprzez Arci9 » 9 lipca 2009, 16:31

johnny, możesz napisac jaki koszt całościowy założenia xenonów?I jak to wygląda, co trzeba dodatkowo zrozbić/zmienić?
były Leonowiec ;-)
powrót do korzeni
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Arci9
Sport
Sport
 
Posty: 475
Dołączył(a): 18 stycznia 2008, 15:32
Lokalizacja: WU/WND
Auto: SuperB Kombi

Re: Xenony

Postprzez Ojciec » 9 lipca 2009, 17:34

johnny, :
1 - jeździć trzeba a raczej powinno się na zero. Jeśli wydaje Ci się że światła świecą za nisko podjedz gdzieś gdzie mają sprzęt do ustawiania wysokości świateł i będą świecić ok
2- tak jak włączysz długie zapala się normalna żarówka (chyba H1) i otwiera się klapa za soczewką
3- kontrolka przepalonej żarówki jak podepniesz pod kompa wyskoczy Ci błąd otwarcia klapy lewej i prawej świateł długich, czy jakoś tak (miałem ten sam problem). Bierze się to stąd że komputer ma wprowadzony bi xenon a w wiązce brakuj mu 2 kabli, przez ten brak komputer nie widzi klap i myśli że się one nie otwierają i wypluwa błąd (kontrolka przepalonej żarówki) .....da się to rozwiązać, trzeba pojechać do jakiegoś magika który z kodzie binarnym zmieni Ci którąś 1 na 0 i będzie śmigać :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Xenony

Postprzez johnny » 12 lipca 2009, 17:43

Ojciec a możesz dokładniej opisać jak pozbyć sie tej kontrolki spalonej żarówki? jak to u Ciebie teraz jest? Normalnie wszystko działa i pokazuje że jakaś zarówka jest spalona czy też masz to zupełnie wyłączone?

w weekend pojeździłem trochę po Polsce i powiem że xenon świetnie sie spisuje, szczególnie w nocy
Johnny
Zobacz Profil
johnny
Signo
Signo
 
Posty: 134
Dołączył(a): 10 kwietnia 2009, 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon II

Re: Xenony

Postprzez Ojciec » 25 lipca 2009, 07:03

U mnie wszystko działa, tzn. jak wyciągnę którąś żarówkę zaraz mam sygnalizację przepalonej żarówki....jak to dokładnie jest zrobione to nie wiem, wiem tylko tyle że koleś w kodzie binarnym zamienił 1 na 0 było to chyba w 1 albo 3 kodzie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Xenony

Postprzez johnny » 28 lipca 2009, 09:39

Ojciec a masz namiar do tego u kogo to robiłeś??
Johnny
Zobacz Profil
johnny
Signo
Signo
 
Posty: 134
Dołączył(a): 10 kwietnia 2009, 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon II

Re: Xenony

Postprzez Ojciec » 28 lipca 2009, 17:39

Mam namiary, tylko że ten koleś jest ze śląska...a przez telefon Ci nie powie co i jak, taką ma zasadę
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Xenony

Postprzez Andre » 29 lipca 2009, 12:43

Ojciec powiedz mi czy jak sie wyciagnie te soczewki to jest miejsce zeby polozyc na dole lampy diody??czy idzie tam lape wcisnac?chodzi mi o te swiatla dzienne jak w tych lampach z allegro....
leon 2 FR TDi + 200KM/405NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Andre
Sport
Sport
 
Posty: 499
Dołączył(a): 11 sierpnia 2007, 22:05
Lokalizacja: Wroclaw
Auto: leon II TDi FR+

Re: Xenony

Postprzez Ojciec » 29 lipca 2009, 12:48

Andre, powiem Ci szczerze że średnio jest z miejscem... rękę wciśniesz (prawdopodobnie) ale żeby coś tam poukładać czy przykleić to już może być spory problem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Xenony

Postprzez johnny » 3 sierpnia 2009, 12:54

Czy zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy jest takiej samej pojemności w leonie ze spryskiwaczami reflektorów i bez tych spryskiwaczy? w ASO powiedzieli mi ze oba są identyczne i mają pojemność 5,5 litra, jednak dziś jak wlewałem płyn do spryskiwaczy to weszło mi tak ok 3,5 litra. Czy zatem wersja bez spryskiwaczy ma 3,5 litra a ze spryskiwaczami 5,5 litra pojemności? Zamierzam montować u siebie spryskiwacze reflektorów, kompletuje części i nie wiem czy muszę zmieniać zbiorniczek? dzięki za odpowiedź
Johnny
Zobacz Profil
johnny
Signo
Signo
 
Posty: 134
Dołączył(a): 10 kwietnia 2009, 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon II

Re: Xenony

Postprzez olus » 3 sierpnia 2009, 13:22

wersja bez spryskow reflektorow ma okolo 3,5L natomiast w autach ze spryskami reflektorow zbiorniczek na plyn ma okolo 5,5L
have no fear BMN is here :D

Seat Napinator
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
olus
Sport
Sport
 
Posty: 596
Dołączył(a): 31 stycznia 2007, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Auto: leo bmn

Re: Xenony

Postprzez johnny » 3 sierpnia 2009, 13:23

tak też myślałem. dzięki za odpowiedź
Johnny
Zobacz Profil
johnny
Signo
Signo
 
Posty: 134
Dołączył(a): 10 kwietnia 2009, 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Leon II

Re: Xenony

Postprzez piotrek87 » 1 kwietnia 2013, 12:29

mam 2 pytania
1 czy ktoś stosował coś takiego http://moto.allegro.pl/seat-altea-bixen ... 69945.html
i czy rzeczywiście wystarczy tylko wpiąc kostki i bedzie wszystko działac ? {no nie licząc programowania kompa ewentualnie}
{mowa o przekładce ze zwykłych lamp na bi xenon nieskrętny}
2 to czy do zbiorniczka tego 3.5 L będzie pasowac pompka spryskiwaczy reflektorów ? czy musze zmienic na ten większy?
Pakiet MS DESIGN
Obrazek
BYŁ Leon 1M 1.8 20vt
BYŁ Leon 1P viewtopic.php?f=33&t=35138
JEST: białe AUDI A4 B8 AVANT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrek87
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 maja 2011, 19:52
Lokalizacja: Rawicz
Auto: Byl Leon 1M i 1P
Silnik: diesel inny

Re: Xenony

Postprzez celinskip » 1 kwietnia 2013, 13:08

A nie lepiej żeby elektryk ładnie przełożył kable? Tam nie trzeba nic ciąć i wygląda jak seria. A 200 pln za 2 kabelki to sporo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
celinskip
Sport
Sport
 
Posty: 392
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 22:29
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon Cupra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Xenony

Postprzez Ojciec » 1 kwietnia 2013, 14:04

celinskip, nie do końca jest tak ja piszesz, ksenon ma chyba 2 kable więcej, różnica wynika z tego że w xenonie jest przesłona założona która po włączeniu długich się otwiera.
Ułożenie pinów jest takie same, jedynie co to są dwa piny więcej do przesłony + jeden pin więcej do silniczka poziomowania świateł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Xenony

Postprzez kamel » 1 kwietnia 2013, 20:41

piotrek87 napisał(a):1 czy ktoś stosował coś takiego http://moto.allegro.pl/seat-altea-bixen ... 69945.html
i czy rzeczywiście wystarczy tylko wpiąc kostki i bedzie wszystko działac ?

Raczej nie do końca. Przy bixenonie impuls na przesłonę idzie z Borda, a w tych przejściówkach brak jest dodatkowego przewodu idącego właśnie do Borda, więc nie będziesz miał pełnej funkcjonalności lamp. Nie próbuj podpinać przesłony pod przewód od świateł drogowych bo spalisz silniczek przesłony i będzie lipa. Na drogowe idzie 12V, a na przesłonę nie pamiętam, ale coś ok. 4 czy 5V.
A co do samych przejściówek to przy odrobinie zdolności manualnych sam sobie zrobisz takie przejściówki.
Kupujesz odpowiednie wtyczki (mogą być używane) i przy samoróbce wychodzi Ci komplet przejściówek za 100-150zł (w zależności od tego, za ile dorwiesz wtyczki).

piotrek87 napisał(a):2 to czy do zbiorniczka tego 3.5 L będzie pasowac pompka spryskiwaczy reflektorów ? czy musze zmienic na ten większy?

W Leonie 1P jest 5,5l zbiorniczek sprysków. Jak chcesz dołożyć pompkę sprysków lamp to musisz wywiercić otwór o odpowiedniej średnicy, montujesz w nim uszczelkę i pompkę, no i oczywiście ciągniesz przewód od pompki do Borda. Przy okazji jeśli nie masz czujnika poziomu płynu to warto zrobić obie rzeczy za jednym zamachem.

A tak jeszcze podpytam od siebie..
Ile pinów mają wtyczki w lampach zwykłych i w bixenonach w Leonie 1P?
Zobacz Profil
kamel
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 5 października 2008, 20:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Jetta BKD

Re: Xenony

Postprzez Ojciec » 1 kwietnia 2013, 21:22

kamel napisał(a): Nie próbuj podpinać przesłony pod przewód od świateł drogowych bo spalisz silniczek przesłony i będzie lipa. Na drogowe idzie 12V, a na przesłonę nie pamiętam, ale coś ok. 4 czy 5V.


Nie do końca się z tym zgadzam. Ja przesłonę mam podłączona do świateł drogowych i wszystko działa jak należy już chyba od 3 lat albo i więcej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Xenony

Postprzez Piotrek_tdi » 2 kwietnia 2013, 08:36

Ojciec napisał(a):
kamel napisał(a): Nie próbuj podpinać przesłony pod przewód od świateł drogowych bo spalisz silniczek przesłony i będzie lipa. Na drogowe idzie 12V, a na przesłonę nie pamiętam, ale coś ok. 4 czy 5V.


Nie do końca się z tym zgadzam. Ja przesłonę mam podłączona do świateł drogowych i wszystko działa jak należy już chyba od 3 lat albo i więcej.


Miałem identycznie podpięte w toledo i też działało ok :wink:
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: Xenony

Postprzez Ojciec » 2 kwietnia 2013, 08:48

Co do przejściówek to dobra opcja pod warunkiem że będą dodatkowe przewody do przesłony. Wtedy nie musisz przerabiania lamp w środku ale wiąże się to z tym ze nie będzie Ci działało ręczne ustawianie wysokości świateł, ponieważ silniczki są różne, w zwykłej lampie silniczek ma 3piny a w xenonie więcej chyba 4piny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Xenony

Postprzez piotrek87 » 2 kwietnia 2013, 10:34

Ok dzięki Panowie :-D
Pakiet MS DESIGN
Obrazek
BYŁ Leon 1M 1.8 20vt
BYŁ Leon 1P viewtopic.php?f=33&t=35138
JEST: białe AUDI A4 B8 AVANT
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrek87
Stella +
Stella +
 
Posty: 96
Dołączył(a): 3 maja 2011, 19:52
Lokalizacja: Rawicz
Auto: Byl Leon 1M i 1P
Silnik: diesel inny

Re: Xenony

Postprzez kamel » 2 kwietnia 2013, 12:39

Ojciec, Piotrek_tdi dobrze wiedzieć :-)
W takim razie w Seacie muszą być inne silniczki od przesłon (jak w Passacie B6), bo w MK5 szlag je trafia przy dłuższej jeździe na drogowych.

Ojciec napisał(a):Co do przejściówek to dobra opcja pod warunkiem że będą dodatkowe przewody do przesłony.

Dokładnie, poza tym w razie chęci sprzedaży ściągasz xenon, wrzucasz zwykłe lampy i nie musisz bawić się w ponowne przeróbki.
A co do przejściówek - tak jak już pisałem - piotrek87 sam je sobie sklecisz i to o wiele taniej :-)
Zobacz Profil
kamel
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 5 października 2008, 20:14
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Jetta BKD

Re: Ksenony

Postprzez lukasz86grz » 5 października 2013, 12:25

Pytanie do kolegów, którzy kombinowali z silniczkami regulacji ori bixenon. Mianowicie padł mi jeden z nich, jest zardzewiały, gdyż miałem pękniety dekielek i wilgoć go musiała zabić, tak jak zabiła żarnik. Przymierzam się do wymiany tego silniczka tylko pytanie czy da się go wyjąć bez wyciągania całej lampy? Można prosić o jakieś wskazówki wymiany tego ustrojstwa?
Zobacz Profil
lukasz86grz
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 25 września 2013, 16:57
Auto: Leon 2
Silnik: TDI pompowtryski PD

Poprzednia strona

Powrót do Leon 2 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości