Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Bodek_28 » 9 lutego 2013, 16:44

Ok. Dzięki wielkie. Czekam aż się ociepli.
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Alzak » 13 lutego 2013, 17:45

Mam takie male pytanko zaczelo mi skrzypiec cos w tylnim zawiasie ...
W warsztacie nie moga znalezc zadnych uszkodzen wiec pozostaje mi zmieniac wszystko metoda prob i bledow, niestety nie wiem ktore czesc jest najbardziej wystawiona na uszkodzenie i od czego m zaczac...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez HRABIA » 13 lutego 2013, 18:57

skrzypienie to czesto elementy gumowe i gumowo-metalowe, wszelkie tuleje , łączniki itd, czasami suche lup popekane, albo woda sie dostaje i rdzewieja na laczeniu, wiele przykladow, ale zaczalbym od uwaznego pzrejrzenia tych wszystkich elementów
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Alzak » 14 lutego 2013, 12:11

Wlasnie o to chodzi ze nic nie widac... Samochod byl na podnosniku juz 3 razy... A ze wszelkie halasy mnie wyprowadzaja z rownowagi musze zaczac to robic metoda prob i bledow ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 19 marca 2013, 16:10

Witam
Po głowie mi chodzi obniżenie trochę auta (myślałem o sprężynach eibach pro kit+ori amortyzatory bo są jeszcze w bardzo dobrym stanie), w związku z czym przeczytałem cały wątek. Nie znalazłem jednak info mnie interesującej. Sprężyny w/w wg. producenta opuszczają auto o 30/30mm w stosunku do cywila. Posiadam FR-kę, która jest 7mm niższa od serii (takie informacje znalazłem). Wychodzi na to, że auto opuści się tylko o 23 mm w stosunku do tego co mam, więc nie wiem czy ma to sens. Nie wspomnę już o tym, że zamiast pójść w dół potrafi się podnieść. Sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. No i jeśli ma ktoś zdjęcia przed i po tym lekkim modzie to byłbym wdzięczny. Chyba, że są jeszcze jakieś inne sprężyny, które opuszczą mi auto w sposób zadowalający bez konieczności zmiany amorów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 19 marca 2013, 16:26

Eibach pro kit ew pod FR masz eibach sport line.

Tutaj na sportline + 19" z cupry R auto Pawła z Vag Racing

http://global.images7.fotosik.pl/4263/0 ... 76f741.jpg
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 19 marca 2013, 16:47

Marcin_1p napisał(a):Wychodzi na to, że auto opuści się tylko o 23 mm w stosunku do tego co mam, więc nie wiem czy ma to sens. Nie wspomnę już o tym, że zamiast pójść w dół potrafi się podnieść. Sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. No i jeśli ma ktoś zdjęcia przed i po tym lekkim modzie to byłbym wdzięczny.


dokladnie tak jest jak napisales, mozesz liczyc na 1,5 do 2cm nizej na eibachu pro kit
wyzej auto pojdzie jak amory beda mialy nalatane 200tys i zwyczajnie spracowane beda oryginalne sprezyny

zdjecia, sporo ich w dziale show your 1p, ja pokaze Ci swoj przyklad, FR 2010 TSI, eibach pro kit, moim zdaniem jest idealnie, na sportline z oryginalnymi amortyzatorami bym sie nie zdecydowal, to moja opinia

viewtopic.php?f=33&t=31269
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 20 marca 2013, 11:28

Najchętniej zdecydowałbym się na pro kit, chociaż na sportline wygląda kozak. Boję się tylko, że ori sprężyny z racji swojego wieku też trochę usiadły i decydując się na zmianę, nic się nie zmieni. miroA3, sportline z ori amorami będzie za twardo? Niedługo założę 18 i jeszcze raz spojrzę na to okiem i zdecyduję ile chcę opuścić auto. Dzięki za pomoc
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 20 marca 2013, 12:45

Nie usiadly,zmieni się na plus,pro kit ma inną charakterystykę i mimo wieku twoje im nie dorównają.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 20 marca 2013, 13:00

Marcin_1p napisał(a):sportline z ori amorami będzie za twardo?


na pewno bardziej twardo niz pro kit, ale nie ma dramatu, eibach to nie kw czy czerwony h&r, czarne sprezyny kazdego producenta sa lagodniejsze niz czerwone
o ile optycznie na pewno auto dodatkowo by zyskalo, to moim zdaniem wkladanie sprezyny -50 do seryjnego amortyzatora to przesada.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez saddam » 20 marca 2013, 13:13

Zakładając sprężyny Eibach Pro-Kit + amortyzatory Bilstein B6 jest możliwość, że auto podniesie się względem ori amortyzatorów z przebiegiem kilkudziesięciu tys. km + Eibach Pro-Kit? Czy może lepszym wyborem byłby amortyzator o krótszym skoku - Bilstein B8?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 20 marca 2013, 15:43

Nie poniesie,B8 polecają przy sportline.Seryjny amor + pro kit to dobry wybór.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 20 marca 2013, 16:37

miroA3, Piotrek_tdi, dzięki za objaśnienia :brawo: W takim razie nie mam się nad czym zastanawiać, zainwestuje w pro kit :-D
Zawsze można kombinować dalej...Żałuje tylko tego, że zarejestrowałem się tak późno :-| A i jeszcze jedno pytanko. Szukać przez allegro, czy macie już może sprawdzony namiar?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Norbertoo » 20 marca 2013, 16:43

Napisz do agin :) u niego jest taniej niż na Allegro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Norbertoo
Sport
Sport
 
Posty: 687
Dołączył(a): 16 maja 2012, 18:23
Lokalizacja: Lublin
Region: lubelskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 20 marca 2013, 17:11

Albo agin albo motointegrator.pl :wink:
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 20 marca 2013, 18:26

O to mi chodziło :-D . Dziękówa...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez HRABIA » 21 marca 2013, 10:44

saddam napisał(a):Zakładając sprężyny Eibach Pro-Kit + amortyzatory Bilstein B6 jest możliwość, że auto podniesie się względem ori amortyzatorów z przebiegiem kilkudziesięciu tys. km + Eibach Pro-Kit? Czy może lepszym wyborem byłby amortyzator o krótszym skoku - Bilstein B8?


kilkudz tys pzrebiegu amor trzyma wysokosc, wyklepane kapcie to maja po 180-200tys co najmniej, wiec jesli masz taki kilkadz tys amory to B6 nie da efektu w góre od tego co masz teraz. Co do B8- hardcore beton+kosmos cena, do jazdy codziennej nawet bardzo szybkiej ale jednak po miescie i autostradach, zbędny. Jak już idź w B6, bardzo dobre zachowanie na drodze+ w miare komfort całkiem do przyjęcia
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez 83Dario » 21 marca 2013, 12:13

każdy te eibachy i eibachy Marcin_1p jakby nie było innych lepszych sprężyn i cenowo dobrych oraz które lepiej obniżają niż pro-kit ale nie bez przesady jak sportline zakup APEX będziesz zadowolony ja poszedłem w tym kierunku a jak chcesz wiedzieć jak się na nich jeździ to spytaj grzybka bądź PAMPI-ego spokojnie auto ci usiądzie 30mm od serii Fr a to nie to samo co pro-kit który ledwo dla oka obniży autko i jest twardy albo sportline które zejdą poniżej 40mm i po jakimś czasie amory powiedzą :papa: ale decyzja zawsze należy do Ciebie!!! :-)
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 21 marca 2013, 12:38

Na APEX amory nie powiedzą papa ? :wink: Przecież to jest sprężyna o innej charakterystyce niż eibach.Na chłopski rozum 30mm obniżenia powoduje mniejszą pracę amorka niż 15-20mm w eibachu,przy używanych amorach taka zmiana może też je szybciej wykończyć,za starych czasów miałem w toledo KW żółte 30/30mm i amory,wtedy po przebiegu ok 30 tyś km powiedziały papa po pól roku jazdy.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Alzak » 21 marca 2013, 13:09

Ja sie zastanawiam nad sportline eibacha ale widze negatywne opinie zwiazane z mozliwoscia szybszego zuzycia amorkow ... Jest to zwiazane ze stanem drog w PL czy poprostu orginalne amorki nie nadaja sie do sportline ?
W UK wiekszosc jezdzi na sportline i nie widze negatywnych opini zbytnio ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 21 marca 2013, 13:16

przy sportline obnizenie to -50 wzgledem wersji podstawowej
chocbys nie wiem co robil to standardowy amortyzator z az tak krotka sprezyna nie bedzie pracowal wlasciwie

ale mozna wyjsc z takiego zalozenia, ja tym autem i tak duzo kilometrow nie zrobie
amortyzatory siada dajmy na to po 30tys km, w moim przypadku to 4lata jazdy, tyle ja tym autem nie bede jezdzil, wiec...

gdybym tylko w ten sposob patrzyl, wkladalbym sportline
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez saddam » 21 marca 2013, 14:22

Piotrek_tdi, HRABIA, dziękuję za odpowiedzi :wink: Zmyliło mnie to, że w opisach Bilsteinów B6 widnieje informacja, że nadają się do seryjnych sprężyn a B8 do "krótszych" progresywnych, a Pro-Kit jest zestawem właśnie takich sprężyn.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Alzak » 21 marca 2013, 15:09

miroA3 napisał(a):przy sportline obnizenie to -50 wzgledem wersji podstawowej
chocbys nie wiem co robil to standardowy amortyzator z az tak krotka sprezyna nie bedzie pracowal wlasciwie

ale mozna wyjsc z takiego zalozenia, ja tym autem i tak duzo kilometrow nie zrobie
amortyzatory siada dajmy na to po 30tys km, w moim przypadku to 4lata jazdy, tyle ja tym autem nie bede jezdzil, wiec...

gdybym tylko w ten sposob patrzyl, wkladalbym sportline



Moje amorki maja juz okolo 140k i ciagle sa w dobrym stanie ...

Jak bede zamienial sprezyny wymienie tez amorki na nowe dla swietego spokoju ale na OEM takie jakie sa zalozone teraz zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 21 marca 2013, 15:18

czytaj ze zrozumieniem, chodzilo o teoretyczny przebieg amora po zalozeniu do niego/na niego sprezyny czerwonej
a nie o to czy Ty masz w dobrym stanie czy nie masz, znam wiele aut ktore maja przy przelocie 200tys i wiecej od nowosci po polskich drogach ponad 80%,
jak masz wymieniac amory na nowe, to dobierz takie zeby sie dalo wsadzic czerwone eibachy (sportline) wtedy ma to sens,
lub poszukaj gwintu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 21 marca 2013, 15:35

Trochę się zdezorientowałem :shock: Można coś więcej na temat sprężyn o których wspomniał 83Dario? Jak one współpracują z ori amortyzatorem? 30 mm faktycznego obniżenia brzmi bardzo zachęcająco :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Alzak » 21 marca 2013, 16:23

miroA3 napisał(a):czytaj ze zrozumieniem, chodzilo o teoretyczny przebieg amora po zalozeniu do niego/na niego sprezyny czerwonej
a nie o to czy Ty masz w dobrym stanie czy nie masz, znam wiele aut ktore maja przy przelocie 200tys i wiecej od nowosci po polskich drogach ponad 80%,
jak masz wymieniac amory na nowe, to dobierz takie zeby sie dalo wsadzic czerwone eibachy (sportline) wtedy ma to sens,
lub poszukaj gwintu


Niestety opcja gwintu odpada jedyne co to sprezyny z orginalnymi amorkami beda ...

Wlasnie znalazlem sachsa amorki w dosc atrakcyjnej cenie i chyba sie na nie zdecyduje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez 83Dario » 21 marca 2013, 19:42

Marcin_1p napisz do grzybka lub do Pampi ja jestem po rozmowie z nimi i są zadowoleni zresztą wejdź na ich profile każdy z nich ma Altee i super po APEX wyglądają i tak samo komfort jazdy się poprawił więc ja się skłaniam w tym kierunku bo sam widzę na forum z każdym co pisze to na pro-kitach siada max od 15-20mm i jest bardzo twardo co do serii a na nasze drogi zwłaszcza w miastach to wolę trochę kompromis wybrać i wsiąść troszkę miękciejsze springi ale wybór należy do każdego tak jak już wcześniej pisałem
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 25 marca 2013, 10:14

Nie jest bardzo twardo w stosunku do serii,gdzie widzisz żeby ktoś tak napisal ? Pro kit wybiera lepiej niż ori sprężyny z cupry r.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez 83Dario » 27 marca 2013, 09:24

mam pytanie bo mam do wymiany na przedniej ośce gumę tylnego wachacza jest różnica między FR i CUPRA, tu mam taką ETK-a 1K0199231J to jest do FR do CUPRY są te same?? tak samo mam do wymiany SILENTBLOK wachacza też na przodzie nr z ETK-i 1K0407182 w CUPRZE występowały poliuretanowe?? może ktoś mi coś lepszego doradzi??
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 29 marca 2013, 16:21

Nie występowaly w serii poliuretanowe,cupra ma pelną gume(taką jak w s3),fr w środku pustą.

Kup te z cupry,na naszych PL drogach dłużej wytrzymają.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez HRABIA » 29 marca 2013, 23:00

dłuzej wytrzymaja i auto lepiej reaguje na gaz przy ruszaniu i zapinaniu biegów, ciągnie do przodu :-D
Zobacz Profil
HRABIA
Stella +
Stella +
 
Posty: 98
Dołączył(a): 24 sierpnia 2012, 11:36
Auto: A3 1.8T
Silnik: AJQ 1.8

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez 83Dario » 30 marca 2013, 11:25

czyli mam rozumieć jak kupie od S3 8P to będą pasowały P&P do leona?? dzięki serdeczne :-D
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez celinskip » 30 marca 2013, 13:09

Panowie mam problem z leonem, zrobił się taki jakiś nie stabilny np przy podmuchach wiatru plus w szybkich łukach (170 180 wzwyż) tył zaczyna myszkować prawo lewo. Macie jakiś pomysły?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
celinskip
Sport
Sport
 
Posty: 392
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 22:29
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon Cupra
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 2 kwietnia 2013, 22:31

Panowie, jestem w trakcie zamawiania sprężyn. Zdecydowałem się w końcu na Apexa ale facet mi jeszcze proponuje sprężyny LOWTEC -40/-40.
W całym wątku nie ma o takowych ani słowa. Możecie coś o nich powiedzieć?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 3 kwietnia 2013, 08:39

Już lepiej weź APEXa :wink:
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 3 kwietnia 2013, 08:42

Decyzja zapadła, wskoczy Apex.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Bodek_28 » 5 kwietnia 2013, 19:25

Kolego bardzo dobry wybór ja na Apexie jeździłem około roku i powiem szczerze ze zaskoczenie było mile. Prowadzenie na plus komfort zbytnio się nie zmienił.
Zobacz Profil
Bodek_28
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 2 września 2012, 16:34
Auto: Leon II
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 6 kwietnia 2013, 09:13

Już kilka osób bardzo poleca Apexy. Wczoraj zamówiłem, w środę mają dotrzeć a w piątek zakładam. No i cały weekend na testy :mrgreen:
W piątek też przechodzę już z zimowych 16 na letnie 18. Strasznie jestem ciekawy różnicy po tych małych zmianach:?:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez igorpl » 11 kwietnia 2013, 18:57

Tuleje z s3 do wahacza w 1,9 bxe podejdzie? Cos mi stuka, puka :( mysle nad tuleja z s3 i pewnie gumy wahacza (poluretan?) zawias seria... Ktos ogarnial podobny temat?
Zobacz Profil
igorpl
Signo
Signo
 
Posty: 158
Dołączył(a): 4 stycznia 2008, 01:47
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEO II

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez kosa » 13 kwietnia 2013, 21:08

Witam.
Ktoś wie jak rozpoznać zawieszenie czy jest zwykłe czy np FR?
Zobacz Profil
kosa
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24 kwietnia 2011, 16:38
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez swierg » 13 kwietnia 2013, 21:13

Po kodach na wlepce w książce/bagażniku.
Tu masz objaśnienia kodów: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=22827
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
swierg
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 19 grudnia 2011, 18:07
Lokalizacja: Kielce
Auto: Leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez kosa » 13 kwietnia 2013, 21:39

Tego szukałem. Dzięki.
U siebie mam G51. Wychodzi na to, że sportowe i FR to (prawie) to samo.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
kosa
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24 kwietnia 2011, 16:38
Lokalizacja: Warszawa
Auto: SEAT LEON

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Tom-Tdi » 14 kwietnia 2013, 19:27

Chłopaki mam pytanko- jeżdżę na zestawie Pro-Kit + Kyb Ultra SN i zastanawiam się nad wrzuceniem sprężyn APEX do tych amorów.
Jak myślicie-może jakoś działać takie połączenie czy będzie za duże obniżenie do tych Kyb'ów??
Powered by CTR-Tuning / CompSport :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tom-Tdi
TopSport
TopSport
 
Posty: 1079
Dołączył(a): 8 maja 2009, 16:36
Lokalizacja: Augsburg
Region: zagranica
Auto: Leon Cupra R
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Mylith » 21 kwietnia 2013, 00:47

Panowie,

mam problem, otóż przy wymianie opon, skorygowana została zbieżności, ponieważ był dosyć mocny rozjazd (nawet dwu krotnie), auto po puszczeniu kierownicy ucieka w prawo. Wymieniono mi nawet ponownie opony na kolejne sztuki, tak aby wykluczyć iż problem leży w nich. Następnie sprawdzałem zimowy komplet kół - analogiczny problem. Auto było podnoszone i luzów które by wskazywały na problem póki co nie znaleziono. Leon miał zmienione spręży, tak przynajmniej twierdzi technik, który robił zbieżność (przy czym nie ja je zmieniałem). Co ciekawe przy rozpędzeniu się i mocnym hamowaniu auta nie ściąga na prawo. Teraz pytanie, co może być przyczyną, MacPherson z przodu, tuleje, zmienione sprężyny, gdzie szukać przyczyny?

Z góry dzięki za jakieś wskazówki :piwo:
Zobacz Profil
Mylith
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15 czerwca 2012, 16:20
Auto: Leon
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pkonrad » 21 kwietnia 2013, 06:54

Ja miałem podobny problem po zmianie kół na letnie, tzn. zaczęło mi delikatnie ściągać auto w lewo przy większej prędkości i ogólnie stał się taki mniej stabilny. Koła oczywiście wyważane były, w poprzednim sezonie na tych samych kołach nie było problemu, na zimowym komplecie również. Pomogło zamiana przednich kół stronami. Mylith, pisząc że skorygowana została zbieżność rozumiem, że robiłeś pomiar geometrii, ustawienie zbieżności i kąty wyprzedzenia zwrotnicy oraz kąty pochylenia kół ?? (tak to się chyba fachowo nazywa) ;)
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez rafi2002 » 21 kwietnia 2013, 07:05

igorpl napisał(a):Tuleje z s3 do wahacza w 1,9 bxe podejdzie? Cos mi stuka, puka :( mysle nad tuleja z s3 i pewnie gumy wahacza (poluretan?) zawias seria... Ktos ogarnial podobny temat?
U mnie pasuje... od S3 maja pełna gumę... Powinieneś mieć ten sam wachacz i mocowanie ...poluretan nie jest tu potrzebny pozatym wyrabia sie szybko
Zobacz Profil
rafi2002
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 8 stycznia 2009, 23:40
Lokalizacja: Lodz
Auto: Leon BZB K04

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Mylith » 21 kwietnia 2013, 19:51

pkonrad napisał(a):.. Mylith, pisząc że skorygowana została zbieżność rozumiem, że robiłeś pomiar geometrii, ustawienie zbieżności i kąty wyprzedzenia zwrotnicy oraz kąty pochylenia kół ?? (tak to się chyba fachowo nazywa) ;)

Tak, ustawione zostały kąty PK, zbieżność poszczególnych kół i sumaryczna na oś i odchylenie toru jazdy, właściwie wszystko jest wysterowane na 0 (a nie gdzieś tam w tolerancji).
Koła były zamieniane stronami niestety to nie pomogło.

-- 21 kwietnia 2013, 20:51 --

Mylith napisał(a):Panowie,

mam problem, otóż przy wymianie opon, skorygowana została zbieżności, ponieważ był dosyć mocny rozjazd (nawet dwu krotnie), auto po puszczeniu kierownicy ucieka w prawo. Wymieniono mi nawet ponownie opony na kolejne sztuki, tak aby wykluczyć iż problem leży w nich. Następnie sprawdzałem zimowy komplet kół - analogiczny problem. Auto było podnoszone i luzów które by wskazywały na problem póki co nie znaleziono. Leon miał zmienione spręży, tak przynajmniej twierdzi technik, który robił zbieżność (przy czym nie ja je zmieniałem). Co ciekawe przy rozpędzeniu się i mocnym hamowaniu auta nie ściąga na prawo. Teraz pytanie, co może być przyczyną, MacPherson z przodu, tuleje, zmienione sprężyny, gdzie szukać przyczyny?

Z góry dzięki za jakieś wskazówki :piwo:


Zdekodowałem VIN i to chyba wyjaśnia niestandardowe amory:

G51 przednie amortyzatory
1JC tylne amortyzatory for sports design
Zobacz Profil
Mylith
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15 czerwca 2012, 16:20
Auto: Leon
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez dawidvq1 » 23 kwietnia 2013, 21:53

Witam

Chcialbym sie was zapytać o zawieszenie. Zalozylem felgi 17 225/45/17 i chcialbym zrobic cos nizej narazie nie duzym kosztem. myslalem zeby kupic spreżyny czerwone -40 i zamontowac z seryjnymi amorami. co myslicie o tym? ewentualnie moze macie jakies inne propozycje co do obniżania .

pozdrawiam
Zobacz Profil
dawidvq1
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 21:22
Lokalizacja: swietokrzyskie
Auto: leon 1.9 tdi
Silnik: AGR 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez lokos » 23 kwietnia 2013, 22:26

Mam sprężyny od fr od tego możesz zacząć :-) w czwartek jadę do Rzeszowa to mogę podwieźć
Zobacz Profil
lokos
Signo
Signo
 
Posty: 145
Dołączył(a): 20 października 2012, 20:22
Auto: LEON 2.0 tfsi

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pkonrad » 23 kwietnia 2013, 22:37

lokos, sprężyny od FR są niższe o ok. 7mm w porównaniu do standardowego zawiasu, więc ja nie widzę jakiegokolwiek sensu zakładania ich.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość