Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez dawidvq1 » 25 kwietnia 2013, 15:05

a co powiecie na takie cos? http://allegro.pl/vw-golf-iv-audi-a3-le ... 48613.html tutaj sa drogie ale znalazlem na allegro za 120 zl nowe identyczne.

Czy beda pasowaly do seryjnego zawiasu ? i niby te 4 cm bede widoczne? czy to raczej za malo.
Zobacz Profil
dawidvq1
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 stycznia 2013, 21:22
Lokalizacja: swietokrzyskie
Auto: leon 1.9 tdi
Silnik: AGR 1.9

Reklama

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 25 kwietnia 2013, 15:22

Malo 4 cm ? Stary usiądzie dużo ..... popatrz na tematy userów w dziale zdjęcia - leon 1p jak siada auto na spręzynach -40mm,bedzie pasowalo pod ori amorki ale pewnie wczesniej powiedza papa
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 25 kwietnia 2013, 15:26

-40 mm to max dla seryjnych amorów. Ale TA Technix bym nie brał. Poza tym te są do 1M jak już. Ważne też czy tamte na "innej aukcji" są do diesla czy benzyny. Do Diesla są troche twardsze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Mylith » 9 maja 2013, 19:16

Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z sprężynami H&R 29176-1 40mm ? Mam je od "nowości" i powiem szczerze że rozważam przesiadkę na Pro Kit 30mm...
Zobacz Profil
Mylith
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15 czerwca 2012, 16:20
Auto: Leon
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Alzak » 11 czerwca 2013, 09:55

Witam

Zamowilem wlasnie zawias z FK Sport Edition Plus jest ktos na forum kto ma ten zawias zalozony Jakies opinie pozytywne negatywne ?

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez saddam » 5 lipca 2013, 20:20

Obecnie mam założone pełne tylne tuleje wahaczy. Ostatnio w serwisie, całkiem przypadkiem, okazało się, że obie są pęknięte. W sumie to nawet nie wiem od kiedy, bo nic niepokojącego nie zaobserwowałem...
Jak się powinno objawiać ich zużycie? Zakładać znowu pełne czy może niepełne? Mechanik powiedział, że te drugie, bo lepiej tłumią nierówności i mniej wpływają na zużycie wahaczy...

-- 5 lipca 2013, 20:20 --

Założyłem niepełne, wzmacniane. Czuć od razu, że lepiej tłumią nierówności.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez antoś » 6 lipca 2013, 23:30

W jaki sposób mniej zużywają się wahacze na niepełnych tulejach? :-D

Pełne tuleje są w Audi TT, czyli ktoś musiał coś kombinować z zawieszeniem z przodu. Poprawiają one precyzję prowadzenia przodu, ale fakt, są mniej komfortowe.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez saddam » 6 lipca 2013, 23:44

Antoś, nie wiem w jaki sposób, nie znam się na tym. :wink:
Mechanik gdy zobaczył pełne tuleje wcale się nie zdziwił i nie mówił, że coś było kombinowane. Tylko tyle, że obecnie w Alteach takich się nie montuje. :roll: Szkoda, że nie popatrzyłem na ich numery. Mowa o tylnych tulejach przednich wahaczy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez haast » 14 lipca 2013, 16:08

witam, podepnę się pod temat z toledo 5p. Jako że strzeliła mi przednia prawa sprężyna (nie polecam dokładnego mycia nadkoli myjką ciśnieniową w te upały...)do wymiany lecą dwie przedni lub cały komplet. Sęk w tym, że jest to wersja sport i zamiennik tych sprężyn jest nie do do dostania, zastanawiam się nad włożeniem kompletu 4 sprężyn apex 80-7240 30mm. Czy wie ktoś może ile siądzie całość, czy 30mm czy też mniej z uwagi na ori sprężyny sport (czy sprężyny sport obniżają auto w stosunku do standardowego zawieszenia?). Sport jest już twardy i obawiam się trochę o swoje i pasażerów zęby na apexie :)
Zobacz Profil
haast
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 czerwca 2012, 11:31
Lokalizacja: Opole
Auto: 5p2
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pkonrad » 14 lipca 2013, 16:23

haast, jeśli chcesz żeby auto trochę siadło bez straty na komforcie to polecam sprężyny Eibach Pro Kit -30mm. W Leonie 1P wersja SportUp/FR siedziała niżej od standardowego zawiasu o 7mm, niestety nie wiem czy tak samo jest w Altei/Toledo 5P.
Seat Leon 1P FR 2.0 TFSI
200KM --> 280KM
280NM --> 385NM
Powered by Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pkonrad
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3226
Dołączył(a): 8 grudnia 2008, 23:39
Lokalizacja: małoPOLSKA
Auto: Leon 1P FR TFSI
Silnik: BWA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Lesoto » 14 lipca 2013, 16:35

pkonrad, utrata komfortu będzie odczuwalna, nie w takim stopniu jak na pełnym zawiasie, niemniej jednak... Jak ktoś ma wrażliwe 4litery to niech się serii trzyma, bo prowadzi się znośnie, a i dziury wybiera całkiem nieźle...
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez haast » 14 lipca 2013, 16:51

Panowie, nie było by tematu, gdyby "seria sport" była do dostania. Nie dość że jedna sprężyna kosztuje pod 300pln to jeszcze jest nie osiągalna poza aso. Dlatego też czytając ten wątek myślę nad apexem lub teraz eibachem, zwłaszcza że 4 nowe sprężyny wyjdą od 500 apex do 700 eibach.
Zobacz Profil
haast
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 czerwca 2012, 11:31
Lokalizacja: Opole
Auto: 5p2
Silnik: BKD 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez saddam » 14 lipca 2013, 22:10

Haast, u siebie żałuję tylko jednego po założeniu sprężyn Eibach Pro-Kit. Mianowicie, że nie zrobiłem tego wcześniej.
Spadku komfortu nie odczułem a samochód prowadzi się lepiej względem serii. Do tego aspekt wizualny in plus. Mierzyłem niedawno i po przejechaniu kilku tysięcy km auto poszło ~25mm w dół czyli wg mnie w sam raz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
saddam
Sport
Sport
 
Posty: 539
Dołączył(a): 26 grudnia 2012, 10:24
Auto: Altea

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Marcin_1p » 15 lipca 2013, 09:03

Na pro kit nie jeździłem ale apexa polecam. Auto usiadło około 30mm, wg producenta 35 ale to w stosunku do cywila. Jeździ mi się bardzo dobrze, jest twardo ale tak musi być :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez zwirek75 » 8 sierpnia 2013, 08:58

No i zostałem kolejnym użytkownikiem Koni FSD.
Po jednym dniu jazdy po krakowskich dziurach (wiem, prawdziwe testy zawieszenia to tylko w Inowrocławiu) zauważyłem, że jest miękko. To znaczy zawieszenie lepiej wybiera drobne nierówności drogi - można przelecieć po małych dziurach w drodze bez tłuczenia się budy nawet na moich ciężkich felgach.
Niestety chyba też jest ciut bardziej miękko w zakrętach, ale nie testowałem jeszcze tego zbyt intensywnie.
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Qrczaq » 9 sierpnia 2013, 07:58

zwirek75 napisał(a):No i zostałem kolejnym użytkownikiem Koni FSD.
Po jednym dniu jazdy po krakowskich dziurach (wiem, prawdziwe testy zawieszenia to tylko w Inowrocławiu) zauważyłem, że jest miękko. To znaczy zawieszenie lepiej wybiera drobne nierówności drogi - można przelecieć po małych dziurach w drodze bez tłuczenia się budy nawet na moich ciężkich felgach.
Niestety chyba też jest ciut bardziej miękko w zakrętach, ale nie testowałem jeszcze tego zbyt intensywnie.


A springa masz sportowego czy zostawiłeś seryjne??
Ja mam te amory plus miałem sprężyny Cupra, w miarę to dobrze skręcało, ale dopiero po założeniu sportline komfort się podniósł i jednocześnie samochód przestał się kłaść na zakrętach na torze.
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez zwirek75 » 21 sierpnia 2013, 12:19

Qrczaq napisał(a):A springa masz sportowego czy zostawiłeś seryjne??
Ja mam te amory plus miałem sprężyny Cupra, w miarę to dobrze skręcało, ale dopiero po założeniu sportline komfort się podniósł i jednocześnie samochód przestał się kłaść na zakrętach na torze.

Mam Eibach ProKit.

-- 21 sie 2013, o 13:19 --

Co do twardości na zakrętach - jeżeli w zakręt wchodzi się mocno, jest sztywno :). Jeżeli powoli - jest bardziej miękko.
Tomek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
zwirek75
Sport
Sport
 
Posty: 777
Dołączył(a): 22 grudnia 2008, 14:34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf 7R
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Mylith » 22 sierpnia 2013, 21:15

Jestem po przesiadce z H&R U/W 29176-1 VA / 29176 HA jakieś -40mm na Eibach ProKit i jest zdecydowanie lepiej jeśli chodzi o komfort jazdy, przynajmniej po ulicach jakie mamy tutaj na wschodzie ;) Auto nieznacznie poszedł do góry jakieś 1,5cm, właściwości jezdne pozostały bardzo dobre. Zdecydowanie mogę polecić.
Zobacz Profil
Mylith
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15 czerwca 2012, 16:20
Auto: Leon
Silnik: BMM 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez janko123 » 10 września 2013, 15:37

Czołem
Prześledziłem cały wątek i forum również i nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie więc je teraz zadam:
Czy da się z mojego Leona R-edition 1,8 TSI z 2008 roku zrobić tzw. "kanapę" ?
Nie mam FR a i tak uważam że zawieszenie w moim Leonie jest za twarde.
Czy dałoby się przełożyć np. amortyzatory i sprężyny z Golfa ? Jeździłem Golfem V i wydaje mi się znacznie bardziej komfortowy.
Zobacz Profil
janko123
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 września 2009, 08:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Janko

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 10 września 2013, 15:48

janko123 napisał(a):Jeździłem Golfem V i wydaje mi się znacznie bardziej komfortowy.

Amortyzatory na bank są te same. Kwestia sprężyn, czy w R-Edition były twardsze. Bardzo możliwe, że są z FRa. Wtedy możesz przełożyć sprężyny z serii. Ale IMO to nie ma sensu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Ojciec » 10 września 2013, 19:10

A moje zawieszenie w piątek odmówiło posłuszeństwa, od ok 80tys km mam gwint z koniego, w piątek lewa przednia sprężyna pękła i uszkodziła poduszkę przedniego mcpersona....
teraz czekam na nowe sprężyny z koni, poduszki już mam, przy okazji wymienię tez tylne łożyska bo coś powoli zaczynają huczeć...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Qrczaq » 13 września 2013, 08:04

janko123 napisał(a):Czy da się z mojego Leona R-edition 1,8 TSI z 2008 roku zrobić tzw. "kanapę" ?

Ty może lepiej sprzedaj tego Leona i kup passata, lepiej dla nas i dla Ciebie :shock:
2011-2017 Seat Leon 1P Cupra 450HP/560NM
2017- Mitsubishi Lancer Evolution X Final Edition 450HP/620NM
2018- Seat Ibiza SC 6J FR 1.4 TSI 200HP/320NM

Start spod świateł i rolka na obwodnicy to nie upalanie.
Mocna fura nie znaczy sportowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Qrczaq
TopSport
TopSport
 
Posty: 1146
Dołączył(a): 14 listopada 2011, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Auto: EVO X FE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez CzykuCzyk » 14 września 2013, 00:54

janko123 napisał(a):Czy da się z mojego Leona R-edition 1,8 TSI z 2008 roku zrobić tzw. "kanapę" ?
Jak chcesz to mam swoje seryjne springi z 1,9, komfort będzie, tylko ciekawe czy będą pasowały do PB ?

Ja z początku miałem założone same Eibachy do seryjnych amortyzatorów w 1P i szczerze mówiąc nie odczułem żadnej różnicy w komforcie, auto fajnie się usztywniało przy prędkościach >100, jednak amorki się skończyły i wpadły nowe Kayaby UltraSR + Eibach ProKit i powiem szczerze, że do tej pory myślałem, że szczyt "betonowego" zawieszenia już miałem(w 1M miałem sprężyny AP Fahrwerke + amory MTS) ale obecna konfiguracja jest dużo, dużo sztywniejsza, auto pięknie wybiera nierówności i nieziemsko trzyma się drogi :mrgreen:
Koledzy, nie zakładajcie ProKitów do seryjnego amortyzatora, bo to szczerze mówiąc mija się z celem, tylko szybciej pożegnacie się z amortyzatorami !
Był niebieski 1M 1,9 TDI ALH+
Był grafitowy 1P 1,9 TDI BLS+ by MastersTuning
Obrazek
Jest grafitowe BMW E60 530d 285hp/585nm by MastersTuning
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CzykuCzyk
Sport
Sport
 
Posty: 524
Dołączył(a): 5 stycznia 2012, 11:48
Lokalizacja: Siedlce
Auto: BMW 530d
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez pampi » 14 września 2013, 00:57

CzykuCzyk, a Ty masz amor fi50 to może dlatego. On ma fi 55 :P na pro kicie spoko można jeździć w serii.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Naniwa » 25 września 2013, 18:47

mam pytanko jaka jest roznica miedy tymi gwintami za 3372 zł a tymi za 3502 zł?
http://www.eibach.pl/search.html?search ... _line=1272
Zobacz Profil
Naniwa
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 kwietnia 2013, 17:59
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 26 września 2013, 10:25

Inny nacisk na oś,po vinie do ustalenia który jest do Ciebie optymalny :-)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Naniwa » 27 września 2013, 14:14

no ale sa takie ktore maja np. nacisk na os przednia 1035kg i na tylna 1000kg i jedne kosztuja 3372zl a drugie ktore maja dokladnie taki sam nacisk kosztuja 3502zl. I to mnie wlasnie zastanawia skad ta roznica w cenie.
Zobacz Profil
Naniwa
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 kwietnia 2013, 17:59
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez miroA3 » 27 września 2013, 14:25

To czemu nie napiszesz maila z zapytaniem do sklepu eibach.pl ?
juz bys wiedzial,
a nami sie wiedza podzielil
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 27 września 2013, 17:31

Dokładnie napisz do Venoma i będzie wiadomo co i jak...
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Naniwa » 2 października 2013, 11:48

Różnią się tylko tym że jedne mają rozmiar obudowy 50mm a drugie 55mm.
Zobacz Profil
Naniwa
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 11 kwietnia 2013, 17:59
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez raflo83 » 22 października 2013, 21:33

Cześć,
na wiosnę (trochę jeszcze daleko:) zastanawiam się nad wymianą amorków i sprężyn do swojej Cupry 1P. Sporo czytałem w tym wątku, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli chodzi o zawiechę to zależy mi ma aby lepiej wybierało nierówności, sztywniej w zakrętach, ale bez pogorszenia komfortu vs. seria, bo auto do codziennej jazdy:).
Co ciekawego polecicie z poniższych zestawów lub inne:
Bilstein B6 + Eibach pro kit
Koni FSD + Eibach pro kit
inne?
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 27 października 2013, 12:30

B6+ Pro kit
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez raflo83 » 27 października 2013, 22:02

Piotrek_tdi napisał(a):B6+ Pro kit

no ot teraz pytanie otwarte :) dlaczego akurat B6+pro kit ,a nie fsd + pro kit? Faworyta nie mam, ale a chęcią dowiem się więcej...
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Gonzus_1989 » 31 października 2013, 18:48

Witam Serdecznie . Mam pytanko być może ktoś miał podobny problem ,dołącze do tematu. Mianowicie sprawa wygląda tak : wymiana wachaczy/stablilizatorów / tulejek wachaczy / drążki ... potem geometria / zbieżność. Po czym autko zostało mi oddane ,jezdziłem moze dzień dwa ,spokojnie nie testując zbytnio po dwóch dniach założyłem już sam sobie sprężynki HR po wymianie wiadomo zbieżnośc ,geometria . Minął tydzień od wymian ,dzis nabrało mnie na dość energiczniejszą jazdę i co się okazuje. Podczas przyśpieszenia Leona wpada na drugi pas gdy gwałtownie depne ,nie wiem czy jest to spowodowane trakcją czy nie ,ale 2 bieg jak dał w "pałe" to jest masakra / Lewy pas od razu mój . Trójka tak samo pas lewy dla mnie ! ,na czwórce nie widzę że aż tak bardzo sciągało,ale ściąga . Jaka może być przyczyna ? Co obstawiacie . Podzespoły zawieszenia z wyższej półki LEMFORDERA . Gdy : jade na wprost / zwalniam / hamuje Autko toczy się idealnie... tylko podczas przyśpieszania...
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez szklarz8485 » 16 grudnia 2013, 14:45

saddam napisał(a):agin


Panowie, w kontekście podnoszenia i opadania zawieszenia - potrzebuję pilnie wymienić amorki i sprężyny (kpl.) tylko przód w Leonie FR 2006 2.0 TDI 170km 1P - CO KUPIĆ? Na części z ASO trzeba czekać ok. miesiąc, nie mam tyle czasu..
Mechanik straszy, że różnica między oryginalnym tyłem - który jest ok, a przodem, który trzeba pilnie zrobić będzie wynosiła ok 30 mm. Da się tego w ogóle uniknąć?
Z góry dzięki za podpowiedzi!
Zobacz Profil
szklarz8485
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 września 2013, 12:01
Auto: Seat Leon II FR 2.0
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Alzak » 16 grudnia 2013, 19:18

Co ty za ASO wybrales ze trzeba czekac miesiac ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Alzak
Sport
Sport
 
Posty: 205
Dołączył(a): 26 października 2010, 20:30
Lokalizacja: UK
Auto: Seat Leon FR

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez szklarz8485 » 16 grudnia 2013, 19:27

Dobre pytanie.. nie mają zamiennikow, a oryginalne ciągnąć muszą ze świata, podobnież w PL nie ma.. Mogę coś zakupić i dostarczyć, ale tak czy siak - delemat, co tam wsadzić pozostaje, im więcej czytam tym więcej wątpliwości
;)
Zobacz Profil
szklarz8485
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 września 2013, 12:01
Auto: Seat Leon II FR 2.0
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez raflo83 » 16 grudnia 2013, 20:47

szklarz8485 napisał(a):
saddam napisał(a):agin


Panowie, w kontekście podnoszenia i opadania zawieszenia - potrzebuję pilnie wymienić amorki i sprężyny (kpl.) tylko przód w Leonie FR 2006 2.0 TDI 170km 1P - CO KUPIĆ? Na części z ASO trzeba czekać ok. miesiąc, nie mam tyle czasu..
Mechanik straszy, że różnica między oryginalnym tyłem - który jest ok, a przodem, który trzeba pilnie zrobić będzie wynosiła ok 30 mm. Da się tego w ogóle uniknąć?
Z góry dzięki za podpowiedzi!


jeśli możesz poczekać do początku stycznia, to będę miał swój komplet od Cupry (amorki + sprężyny, przód i tył), bo na dniach dojedzie do mnie Koni FSD, a wczoraj właśnie odebrałem pro-kit od Agina. Obecny set ma 57k km przejechane i jest w bdb stanie, ale nie będę tu "giełdy uprawiał", więc jak coś to pisz na PW, a ja mam nadzieję, że niedługo zdam relację, jak Koni FSD + Pro-Kit się sprawują:)
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez szklarz8485 » 17 grudnia 2013, 08:28

Raflo83 - dzięki, ale styczeń to dla mnie zdecydowanie za długo ;) liczę, że jednak przed przerwami świątecznymi ogarnę temat..
Zobacz Profil
szklarz8485
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 września 2013, 12:01
Auto: Seat Leon II FR 2.0
Silnik: BMN 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez raflo83 » 20 grudnia 2013, 11:23

Mam już do odebrania swój zestaw Koni FSD + Pro Kit do mojej Cupry 1P. Pytanko, jakie jeszcze elementy zawieszenia możnaby wymienić "przy okazji" i nie mówię tu o czymś, co się zużyło, ale coś co warto wymienić teraz aby później znowu nie rozbierać zawiechy.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Gonzus_1989 » 20 grudnia 2013, 11:27

U mnie przy wymianie sprężyn odezwały sie tulejki wahacza po wymianie nadal problem był ze ściąganie przy przyśpieszaniu ,ostatecznie wymieniłem dwa wahacze na oryginał i problem znikł .. możesz zwrócić uwagę na ten element..
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez raflo83 » 23 grudnia 2013, 15:19

Gonzus_1989 napisał(a):U mnie przy wymianie sprężyn odezwały sie tulejki wahacza po wymianie nadal problem był ze ściąganie przy przyśpieszaniu ,ostatecznie wymieniłem dwa wahacze na oryginał i problem znikł .. możesz zwrócić uwagę na ten element..

właśnie dziś byłem sprawdzić zawieszenie przed wymianą i wszystko jest ok oprócz luzu właśnie na przednich tulejach wahacza, tak więc je też się zdecyduje wymienić. Czy każda Leon ma ten sam typ tulei niezależenie, czy to Cupra, czy też nie? Znalazłem taki nr 1K0407172 i nie widzę innego nr.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 25 grudnia 2013, 13:33

Cupra ma pełne,ew jak chcesz wzmocnione do cupry to mam na sprzedaż tuleje WHITELINE :) - pełna,twarda guma w środku :) więcej na pw :wink:
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez raflo83 » 25 grudnia 2013, 20:03

Piotrek_tdi napisał(a):Cupra ma pełne,ew jak chcesz wzmocnione do cupry to mam na sprzedaż tuleje WHITELINE :) - pełna,twarda guma w środku :) więcej na pw :wink:

czy to, że Cupra ma pełne oznacza, że inne Leony mają zwykłe, bo na necie widzę, że nie ma rozróżnienia, czy to Cupra, FR, czy też inny Leon? Tutaj print screen
Obrazek
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez Piotrek_tdi » 25 grudnia 2013, 20:05

Zwykłe mają z tego co mi wiadomo pustą gumę w środku a cupra ma pełną gume.
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piotrek_tdi
FR
FR
 
Posty: 1673
Dołączył(a): 13 listopada 2007, 19:47
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GT TCe EDC
Silnik: CJXA 2.0

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez raflo83 » 25 grudnia 2013, 20:19

Piotrek_tdi napisał(a):Zwykłe mają z tego co mi wiadomo pustą gumę w środku a cupra ma pełną gume.

no to powinny mieć różne numery katalogowe...Zadzwonię w pt do ASO i się dowiem, bo w poniedziałek wymieniam w RS serwis we Wrocku i tam gościu zamówił dla mnie Lemforder i według niego do 1P jest jeden typ tulei. Jeśli się myli, to na szybko muszę zorganizować na pn rano właściwe.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez czarny_ » 29 grudnia 2013, 01:25

Mam dziwny problem, gdy robi się mokro na drodze, popada chociaż trochę deszczyk to przy kręceniu kierownicą na postoju słychać skrzypienie/trzeszczenie. Podczas jazdy tego nie ma, tak samo jak jest sucho. Pół roku temu wymieniłem łączniki stabilizatora, sworznie i drążek kierowniczy. Czy to może być łożysko/poduszka amortyzatora?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
czarny_
Sport
Sport
 
Posty: 339
Dołączył(a): 21 sierpnia 2012, 20:50
Lokalizacja: śląsk
Auto: Leon 1P
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez brucelee » 31 grudnia 2013, 11:20

Wczoraj byłem na geometrii. Przejrzałem temat i są różne opinie na temat pochylenia kół z przodu. Otóż lewe koło mam -19' w normie, natomiast prawe koło mam -1°48', czyli prawie 2 stopnie.

Mechanik mówił, że wg tego co w komputerze mu pokazuje to jest możliwość regulacji, trzeba 3 śruby odkręcić, ale mówił, że pewnie pójdzie z pół stopnia nie wiecej. Obstawiam skrzywioną zwrotnicę, bo na sworzniu idealnie ustawione auto, amorek na ile widać też w porzadku.

Jak myślicie, bawić się w wymianę zwrotnicy, czy da się podregulować jedną stronę, poprzez podpiłowanie otworów? Mechanik mówił, że w tych McPersonach się nie da, ale zwyczajnie wydaje mi się, że nie ogarniał tematu.
Zobacz Profil
brucelee
Signo
Signo
 
Posty: 156
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa/TBU
Auto: Leon 1P
Silnik: BXE 1.9

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez raflo83 » 31 grudnia 2013, 12:06

raflo83 napisał(a):
Piotrek_tdi napisał(a):Cupra ma pełne,ew jak chcesz wzmocnione do cupry to mam na sprzedaż tuleje WHITELINE :) - pełna,twarda guma w środku :) więcej na pw :wink:

czy to, że Cupra ma pełne oznacza, że inne Leony mają zwykłe, bo na necie widzę, że nie ma rozróżnienia, czy to Cupra, FR, czy też inny Leon? Tutaj print screen
Obrazek

Sprawdziłem w jednym ASO Seata i przednie tuleje wahacza są standardowo takie same dla wszystkich leonów 1P, przynajmniej tych przed FL
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: ZAWIESZENIE W 1P i wszystko co z nim związane

Postprzez antoś » 2 stycznia 2014, 15:16

brucelee napisał(a):Wczoraj byłem na geometrii. Przejrzałem temat i są różne opinie na temat pochylenia kół z przodu. Otóż lewe koło mam -19' w normie, natomiast prawe koło mam -1°48', czyli prawie 2 stopnie.

Mechanik mówił, że wg tego co w komputerze mu pokazuje to jest możliwość regulacji, trzeba 3 śruby odkręcić, ale mówił, że pewnie pójdzie z pół stopnia nie wiecej. Obstawiam skrzywioną zwrotnicę, bo na sworzniu idealnie ustawione auto, amorek na ile widać też w porzadku.

Jak myślicie, bawić się w wymianę zwrotnicy, czy da się podregulować jedną stronę, poprzez podpiłowanie otworów? Mechanik mówił, że w tych McPersonach się nie da, ale zwyczajnie wydaje mi się, że nie ogarniał tematu.


Nic nie piluj. To rzezba i takich rzeczy sie nie robi. Pochylenie przednich kol jest regulowane poprzez przesuwanie przednich sanek. Jezeli ktos je wczesniej odkrecal to wystarczylo, ze nie zamocowal ich z uzyciem srub do centrowania. Na gornym mocowaniu amortyzatora sa srubki, na nich mozna delikatnie ruszyc amortyzatorem ale sa to wartosci minimalne. Jest tez taka mozliwosc ze sprzet mechanika jest rozregulowany.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
antoś
Cupra
Cupra
 
Posty: 2131
Dołączył(a): 9 stycznia 2008, 21:54
Lokalizacja: Łódź
Auto: S3
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 2 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron