Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 3 lutego 2014, 20:17

bledow napisał(a):
agrala napisał(a):Jak zrobisz to dostaniesz nobla :)
To muszę Cię kolego zaskoczyć bo już dawno ktoś zrobił dodatkowy moduł do tych liczników i jest w nich "open ceremony". Także Noble już rozdane :mrgreen: :mrgreen:


Na zewnętrznym module to wszystko można :P A samą modyfikacją wsadu nie da sie.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Reklama

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Nek » 3 lutego 2014, 23:08

a wiesz jak zbudować taki moduł?
Zobacz Profil
Nek
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 19:49
Lokalizacja: Legnica
Auto: Toledo II
Silnik: ALH 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 3 lutego 2014, 23:22

Arek84 napisał(a):Na zewnętrznym module to wszystko można :P A samą modyfikacją wsadu nie da sie.
Oczywiście że można wszystko, tylko znajdź sobie taki moduł :PPPP :PPPP
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 5 lutego 2014, 00:04

Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 5 lutego 2014, 08:46

Arek84 napisał(a):Proszę bardzo viewtopic.php?f=45&t=19370
http://www.youtube.com/watch?v=Z_7XQJXYsoA

Chyba nie zauważyłeś, że to samo wkleiłem stronę wcześniej. Koniec bicia piany, bo temat nie dotyczy tego, jest taki moduł i tyle.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez black-dimon » 7 lutego 2014, 08:14

Przerabiam podswietlanie na biale i strasznie mi sie to dluzy ( instalowanie i wyciaganie zegarow - szukam najlepszego dla mnie rozwiazania ) Chcialbym podlaczyc zegar na stole i wtedy dzialac.
mam pelny pinout passata ( przerabiam passatowy full fis ) ale nie moge sie odnalezc co i jak.
Czy jak podlacze piny: 7,9,29,32 minus i 1,23 plus, bedzie swiecilo podswietlenie zegarow? Nie cgce podlaczac na chybil trafil, zeby go nie uwalic.
Zobacz Profil
black-dimon
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 14 kwietnia 2013, 10:59
Auto: leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 7 lutego 2014, 22:24

http://www.vwgolf.pl/porady/passat-b5-1996-2005-pinout-licznika/
Jak widać nie 32 i 29 do masy tylko 24, 7 i 9(7 nie pamiętam czy podłączałem, ale na pewno nic się nie stanie jak podłączysz).
Tu na samym dole masz poprawny pinout licznika. ja podłączałem według tego i było na 100% dobrze. ważne żebyś nie pomylił plusa z masą.
Polecam podpiąć sobie też linie K do pinu 25 i do interfejsu i pociągnąć masę i plus do interfejsu - przydaje się przy ustawianiu wskazówek
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kamil 2605 » 9 lutego 2014, 15:12

Panowie zrobiłem licznik, śmiga. Nie wyświetlają się żadne złe kontrolki wszystko jest prawie tak jak by ok, ale... Mam problem z pokazywaniem prędkości. Do 100 km zawyża o jakieś 6 km a powyżej o jakieś 15. Czy zostaje mi ingerencja we wsad czy mogę jakoś przekodować licznik?Druga sprawa to wskazniki temperatury i paliwa nie dochodzą do końca skali ale to chyba kodowaniem da się podciągnąć. poprawcie mnie jeśli nie. I najważniejsze wszedłem na magistrale can i mam dwa błędy: magistrala can moduł komfortu magistrala can brak sygnału i czujnik kąta skrętu g85 magistrala can brak sygnału . Czy miał ktoś taki problem i wie co z tym zrobić?
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Martinus1985 » 9 lutego 2014, 15:28

a dobrze masz poustawiane wskazówki ?
jeśli chodzi o can to jak masz immo2 to beda bledy
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kamil 2605 » 9 lutego 2014, 15:56

wskazówki są dobrze poustawiane. Mam immo 3. ale nie wyświetla mi się kontrolka otwartych drzwi może nie mam jakiegoś kabla pociągniętego z modułu komfortu bo kiedyś chyba się natknąłem na taki temat
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 9 lutego 2014, 21:04

Z tego co wiem to musisz podpiąć 2 kabelki
Connection:
CCM T23 pin 9 = CAN-High do zegarów (zielona wtyczka) Pin 8 = CAN-High
CCM T23 pin 6 = CAN-Low do zegarów (zielona wtyczka) Pin 9 = CAN-Low
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kamil 2605 » 9 lutego 2014, 21:08

Odnośnie komfortu to tak. Muszę pociągnąć 2 kable między komfortem a licznikiem było to już w tym w tym wątku natomiast martwi mnie czujnik na kierownicy bo jest błąd ale z autem nic się nie dzieje. tcs działa bez zarzutu abs też więc nie wiem. w zasadzie nie powinienem się martwić ale sam błąd nie daje mi spokoju. Rozebrałem kierownicę sprawdzić czy czujnik jest w ustawiony w dobrej pozycji i wygląda na to żę jest ok tzn mieści się kropka w swoim miejscu. Może ma ktoś jakieś pomysły?
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 9 lutego 2014, 21:45

Jak nie masz ESP to nie masz czujnika a błąd wyskakuje z powodu złego kodowania.
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 352
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kamil 2605 » 10 lutego 2014, 20:24

Kurde dzięki wielkie za sugestię. Szczerze to nie wiem jak wygląda kodowanie bez esp. Ale w zasadzie to nie jest problem bo poza błędem wszystko jest ok.

-- 10 lutego 2014, 21:24 --

Panowie mam prośbę bo mnie te hexy przerastają. Licznik przekłamuje mi prędkość do 100 km o jakieś 10 km a powyżej o ±18km. To są moje linie 220 i 230
18 00 3C 00 F7 02 FF 05 90 06 06 0C AA 0F 45 10 oś x
08 00 6C 00 EF 03 D7 07 54 08 B8 0C A6 0F 23 10 oś y
Czy mógłby mi ktoś to przerobić żeby poprawić wskazania?
Będę bardzo wdzięczny
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 10 lutego 2014, 21:00

A na jakiej podstawie twierdzisz że zawyża ci prędkość? Ogólnie każdy licznik musi zawyżać prędkość (wymogi homologacji czy coś). U mnie po 50km/h -6km/h przy 100km/h -9km/h według climatronica. Było tak na oryginalnym liczniku, jest też tak na licznika z passka. Jeżeli ci to przeszkadza to musisz się pobawić z osią y
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kamil 2605 » 10 lutego 2014, 21:18

Sorki źle napisałem... Licznik zaniża

-- 10 lutego 2014, 22:18 --

Sorki źle napisałem... Licznik zaniża a sprawdzałem według gpsu
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez przebor » 11 lutego 2014, 17:02

W tym liczniku 100km/h jest prędkością przy której zmienia się podziałka?
Jeśli tak, to podaj co pokazuje GPS przy licznikowych 100km/h oraz co pokazuje GPS dla jakiejś większej licznikowej prędkości np. 140km/h.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kamil 2605 » 11 lutego 2014, 21:56

Tak po 100 przedziałka jest co 40 km
prędkości :
licznikowe -- gps
30 -- 35
40 -- 45
50 -- 60
60 -- 70
80 -- 92
100 -- 115
120 -- 138
140 -- 160
To jest delikatnie zaokrąglone.
Natknąłem się na wątek o złym kodowaniu licznika i dlatego źle pokazuje. I nie wiem czy nie ma w tym prawdy bo przecież mam wsad z golfa sport edition i jest on tak samo wyskalowany. Może spotkał się ktoś z takim problemem?
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez przebor » 12 lutego 2014, 08:15

To sprawdź i napisz jakie masz kodowanie. Możliwe, że jest zakodowany na inny typ skrzyni niż jest u Ciebie.
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez arknaw » 12 lutego 2014, 09:08

a jeżeli to nie pomoże to spróbuj przekopiować linie do linii 230:
0F 00 73 00 F4 03 DA 07 56 08 B8 0C A4 0F 21 10 albo jeszcze lepiej skopiuj linie 230 ze swojego licznika.
To są oryginalne wartości z mojego licznika. U ciebie są mniejsze i pewnie z tego wynika zawyżanie. Zobacz jeszcze te kodowanie ale tam moim zdaniem nie za dużo zdziałasz(wybierasz tylko czy skrzynia automat czy manulana)
Zobacz Profil
arknaw
Stella +
Stella +
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31 grudnia 2012, 08:23
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez przebor » 12 lutego 2014, 22:39

Spróbuj takiej linii 230 jak zmiana kodowania Ci nie pomoże:
08 00 6C 00 B0 04 98 08 1B 09 0C 0E 57 11 E3 11

Aczkolwiek pierwszy raz to robię, więc pewności nie mam ;)
Wysłane z ATARI 65XE
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
przebor
Sport
Sport
 
Posty: 406
Dołączył(a): 5 lipca 2006, 18:09
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kamil 2605 » 12 lutego 2014, 22:40

Panowie u mnie problem z zaniżaniem prędkości rozwiązany. Może przyda się to komuś kto będzie miał problem ze skalą licznika. Otóż gdy wejdzie się 17-instruments, 07-recode to ostatnia liczba kodowania odpowiedzialna jest za ilość impulsów z czujnika prędkości. W standardzie powinno być 4 , ja miałem 3. przekodowałem na 4 i jak ręką odjął prędkość pokazuje idealnie. Może komuś się kiedyś ten wpis przyda.
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez damiab » 6 marca 2014, 15:15

Witam! Poszukuję kogoś z Lublina kto byłby wstanie użyczyć interfejs w celu wgrania wsadu do licznika. Pomoże ktoś?
Zobacz Profil
damiab
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15 grudnia 2013, 23:06
Auto: Leon 1m
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ciagus » 13 marca 2014, 20:00

ciagus napisał(a):Na próbę podłączyłem licznik z już przerobionym podświetleniem i wgrałem przerobiony wsad.Uruchomiłem silnik i jest mały problem bo świeci kontrolka od zużytych klocków i wyświetlacz od małego fisa nic nie pokazuje.Manetki jeszcze nie wymieniłem ale myślę że i bez niej powinien coś pokazywać :?:

Co do wyświetlacza to okazało się że jest uszkodzony(bardzo słaby kontrast), więc nabyłem inny licznik:tym razem 3B0920929.Przed demontażem wnętrzności sprawdziłem u siebie czy licznik jest sprawny i było ok.Wymieniłem diody,tarcze i zaadoptowałem obudowę od Audi A3 i postanowiłem sprawdzić swoje dzieło i sytuacja wygląda tak że kilka diód odwrotnie przylutowałem(to jest do zrobienia) ale mam problem z dobraniem odpowiedniego wsadu.Z uwagi na inną organizację pamięci w tym liczniku przerobiłem wcześniejszy wsad z Golfa wg informacji na forum Passata,zmieniłem kodowanie aby nie był aktywny czujnik poziomu oleju i klocków hamulcowych i tylko blokuje mnie immo oraz nie ma komunikacji z ABS-em.Może wie ktoś jaki wsad z Golfa jest odpowiednikiem mojego?
"Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic" Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciagus
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:18
Lokalizacja: Słoneczna Kalifornia
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez TimonFR » 15 marca 2014, 08:09

Witam Panowie wrzuciłem zegary od Passata 3B0920849A mam IMMO 3 także pokazuje na FIS-ie otwarte drzwi ale nie pokazuje mi otwarcia maski mam czujnik w zamku maski ale nie dochodzi do niego instalacja. Wyczytałem że trzeba połączyć pin 22 zielonej kostki licznika z pinem 1 kostki T15 modułu komfortu tak zrobiłem i pokazuje cały czas otwartą maskę ale gdzie do modułu komfortu podać sygnał z czujnika F 120 maski jeśli ktoś wie proszę o pomoc :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TimonFR
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 25 maja 2012, 20:08
Auto: Leon 1M FR

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez grg474 » 19 marca 2014, 19:02

TimonFR napisał(a):Wyczytałem że trzeba połączyć pin 22 zielonej kostki licznika z pinem 1 kostki T15 modułu komfortu tak zrobiłem i pokazuje cały czas otwartą maskę ale gdzie do modułu komfortu podać sygnał z czujnika F 120 maski
do tego samego kabla co łączyłeś z pinem 1 kostki T15.
damiab napisał(a):ałożyłem do siebie licznik z passata b5 fl z full fisa z fsadem 1j5920846c i mam problem z wskaźnikiem paliwa oraz ze wskaźnikiem temperatury( jak wszyscy wiedzą ani nigdy nie osiąga zera ani nigdy nie osiąga full z uwagi na inną skalę) co trzeba zmienic we wsadzie aby było ok?
przepisać ze wsadu passata komórki odpowiedzialne za oba wskaźniki
Martinus1985 napisał(a):Panowie ma ktoś zamontowane zegary Fis .849A do Leona z immo 2
w twoim przypadku jest tak:
struktura wsadu z golfa nie pasuje do passata. Czyli należy przepisać komórki immo oraz predkościomierza i ewentualnie obrotomierza, ewentualnie jeśli będzie pyskował o czujnik temp zewnętrznej odszukać komórkę odpowiedzialną za temp. Od razu wyjaśniam - liczniki zakończone cyfrą 9 mają inny schemat epromu - wgranie gotowca - nawet jak dokodujecie kluczyki może spowodować że po przekroczeniu predkości np 100km/h wskazówka predkościomierza zacznie wyprzedzać wskazówkę obrotomierza (znam to z autopsji) - gdzieś pewnie na kompie czy laptopie mam wsad który dopasowywałem do diesla i chodzi - musiałbym poszukać.
Licznik z passata W8 - czyli zakończony cyfrą 9 ma prędkościomierz wyskalowany do 300km/h ma temp silnika po can ze sterownika silnika
Zobacz Profil
grg474
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 marca 2014, 18:43
Auto: golf4 + a3
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kamil 2605 » 19 marca 2014, 19:03

Nie może przepisać wskazówki z passata bo ona jest wyskalowana na 60 litrów a nie jak z leona na 55 i może błędnie wyliczać dane spalania itd
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez grg474 » 19 marca 2014, 19:25

Kamil 2605 napisał(a):Nie może przepisać wskazówki z passata bo ona jest wyskalowana na 60 litrów a nie jak z leona na 55 i może błędnie wyliczać dane spalania itd
jak ktoś woli żeby przy pełnym zbiorniku pokazywał 3/4 to może przepisać z golfa czy leona - ja tam wolę żeby minimalnie wskazówka szybciej się poruszała a jak oszukuje spalanie to skorygować potem w liczniku bo tak naprawdę ilość 55 czy 60 ma znaczenie dla rkm (zasięgu na baku) a nie dla spalania bo spalanie w immo 3 jest wyliczane na podstawie dawki paliw i prędkości a nie na podstawie ilosci znikającego paliwa w zbiorniku
Zobacz Profil
grg474
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 marca 2014, 18:43
Auto: golf4 + a3
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Kamil 2605 » 19 marca 2014, 19:52

Albo można przerobić we wsadzie samo wychylenie strzałki na osi Y natomiast 5 litrów to w obliczaniu zasięgu na baku to dopiero będzie odchyłka we wskazaniu więc jak kto lubi. Jeśli chodzi o wskazówkę temperatury to dla mnie najlepszym sposobem jest metoda na palca. Troszkę przesunąć tak by była na środku przy 90 stopniach i tyle.
Zobacz Profil
Kamil 2605
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23 kwietnia 2013, 18:36
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 19 marca 2014, 20:07

grg474, problemem Martinusa1985nie był problem dopisania wsadu lecz taki że liczniki ze zmienioną organizacją czyli 847 i 849 nie mają sygnalizacji otwarcia drzwi w samochodach z immo2 nawet po dolutowaniu brakujących elementów do licznika.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez TimonFR » 19 marca 2014, 20:19

grg474 napisał(a):do tego samego kabla co łączyłeś z pinem 1 kostki T15.


Dzięki sprawdzę to. Ale dziwi mnie to dlaczego jak połączę pin 22 zielonej kostki licznika z pinem 1 kostki T15 modułu komfortu to od razu pokazuje otwartą maskę. A i jeszcze takie kontrolne pytanie sygnał otwarcia maski jest w postaci masy?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
TimonFR
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 25 maja 2012, 20:08
Auto: Leon 1M FR

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez grg474 » 20 marca 2014, 22:04

TimonFR napisał(a):A i jeszcze takie kontrolne pytanie sygnał otwarcia maski jest w postaci masy?
tak - krańcówka zamka maski daje masę(nie pamietam tylko czy otwarcie czy zamknięcie). Musisz tylko pamietać że pinologia wtyczki T15 komfortu jest inna dla komfortu 1J0 a inna dla 1C0
bledow napisał(a):grg474, problemem Martinusa1985nie był problem dopisania wsadu lecz taki że liczniki ze zmienioną organizacją czyli 847 i 849 nie mają sygnalizacji otwarcia drzwi w samochodach z immo2 nawet po dolutowaniu brakujących elementów do licznika.
nie będę się spierał bo nie pamiętam czy pokazywało drzwi kierowcy na liczniku 3B0 920 849 nawet na module 1J0 959 799 a obecnie nie mam dostępu do takiego i licznika i komfortu żeby zrobić test - inną sprawą jest że jak wgrasz do licznika 3B0 920 849 eprom licznika golfa to ze względu na inną strukturę epromu możesz np wyłączyć ikonę samochodu, tak samo jak możesz w liczniku 1J0 920 846c wyłączyć np średnie spalanie (edycja komórki)
Zobacz Profil
grg474
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 marca 2014, 18:43
Auto: golf4 + a3
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcdmen » 24 marca 2014, 17:25

A ja mam małe pytanko...
Z racji że jestem laikiem w tych sprawach chciałbym się dowiedzieć kto z Łodzi podjąłby się przekładki w Leonie na zegary z FISem z Golfa IV w obudowie od Passata? Oczywiście nieodpłatnie :)
Zobacz Profil
mcdmen
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 31 stycznia 2013, 00:49
Auto: A4 B6
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez grg474 » 25 marca 2014, 15:52

mcdmen napisał(a):kto z Łodzi podjąłby się przekładki w Leonie na zegary z FISem z Golfa IV w obudowie od Passata?
czy ja dobrze rozumiem? licznik golfa w obudowie passata - a eprom czego? a czy twój licznik to ma jakiś numer i co z obudową dla tego co chcesz wrazić do samochodu
Zobacz Profil
grg474
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 marca 2014, 18:43
Auto: golf4 + a3
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ciagus » 26 marca 2014, 16:41

Koledzy, mnie już pomału brakuje zapału do tego fisa.Mam licznik 3B0 920 929 A v03 i za chiny nie mogę dopasować odpowiedniego wsadu z golfa do tego licznika.Znalazłem wsad 1J0 920 927A który ma praktycznie identyczną budowę i po przepisaniu immo ze swojego oryginalnego licznika silnik odpala i wszystko wygląda na to że jest ok, ale wyświetlacz kilometrów pokazuje śmieszne znaki zamiast przebiegu.Na forum znalazłem wsad tyle że od diesla i na nim kilometry są wyświetlane prawidłowo tyle że wskaźniki nie działają prawidłowo.Może ktoś naprowadzić na odpowiedni wsad do mojego licznika?
"Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic" Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciagus
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:18
Lokalizacja: Słoneczna Kalifornia
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez grg474 » 26 marca 2014, 17:53

ciagus, daj adres mail na pw - postaram ci się zrobić taki wsad - bo oryginału nie ma
Zobacz Profil
grg474
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 marca 2014, 18:43
Auto: golf4 + a3
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ciagus » 6 kwietnia 2014, 12:27

Po wielu próbach i z pomocą kolegi grg474 udało się dopasować wsad do licznika z końcówką xx9.Wiedziałem że będą problemy z tym licznikiem ale nie sądziłem że aż tyle :-)
"Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic" Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciagus
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:18
Lokalizacja: Słoneczna Kalifornia
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez grg474 » 6 kwietnia 2014, 21:01

ciagus, ważne - zapisz wsad na dysku (dla potomnych)- bo pewnie jesteś nie pierwszy i nie ostatni z problemem - grunt że w końcu działa
Zobacz Profil
grg474
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 marca 2014, 18:43
Auto: golf4 + a3
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 10 kwietnia 2014, 11:26

Witam kolegów i koleżanki nie lubiących nudy za kołem kierownicy, Przymierzam się do zmiany zegarów na takie z Passata b5 fl z full fis. Moja zabawka ma nr 3B0920849A z 2004. Chce go wsadzić do Leona 1.9tdi arl z 04. Moja prośba, czy któryś z kolegów dysponuje gotowym i działającym wsadem do tego licznika? Podobno to ustrojstwo nie jest chętne do współpracy. Pozdrawiam
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez krzycho59 » 10 kwietnia 2014, 20:49

[gypsymh] spróbuj pobawić się z tym wsadem -->http://www.4shared.com/rar/SiZ-G6PHba/wsad_do_3B0920849A.html

Mam ten sam licznik 3B0920849A,a auto 1,9 TDI ASV i wszystko hula :-D .Kolega robak26 wgrał mi ten wsad,oczywiście kluczyki przepisane. Więcej o tym wsadzie dowiesz się od kolegi robak26.

Powodzenia :wink:
Był: Seat Leon I 1.9 TDI + 23.12.2018 :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzycho59
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 20 kwietnia 2013, 20:08
Lokalizacja: Kurort Sopot :)
Region: pomorskie
Auto: 1P Stylance
Silnik: CDLD 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 11 kwietnia 2014, 19:20

Krzycho59, dzięki za wsad. Licznik juz siedzi w desce. Działa wszystko poprawnie jeszcze tylko przewody do can musze pociągnąć. Dzięki wielkie
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez krzycho59 » 11 kwietnia 2014, 21:16

[gypsymh] oj tam ... :-D Byłem tylko ....pośrednikiem :wink:
Cieszę się ,że mogłem pomóc.
Był: Seat Leon I 1.9 TDI + 23.12.2018 :(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzycho59
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 20 kwietnia 2013, 20:08
Lokalizacja: Kurort Sopot :)
Region: pomorskie
Auto: 1P Stylance
Silnik: CDLD 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ciagus » 12 kwietnia 2014, 12:27

Jednak za wcześnie zacząłem się cieszyć poprawnie działającym licznikiem.Jak się okazało w praktyce prędkościomierz zawyża o 15km/h względem gps i do każdych przejechanych 50km dodaje się 8km do przebiegu.Oryginalny licznik zawyżał mi prędkość o 5km/h, także zgodnie z normą.Niżej przesyłam link do wsadu do licznika z passata.Moje kodowanie licznika to 04100 i innej wartości w ostatniej pozycji oprócz 0 licznik nie przyjmuje.W fabrycznym liczniku miałem kodowanie 04106.
http://www.4shared.com/file/QW5YFOrbba/1J5920926hseat.html
"Nie myli się tylko ten, kto nie robi nic" Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ciagus
Signo
Signo
 
Posty: 141
Dołączył(a): 30 października 2011, 20:18
Lokalizacja: Słoneczna Kalifornia
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 12 kwietnia 2014, 21:31

Witam panowie. Niestety również podzieliłem los przed mówcy. Podłączyłem przewody z modułu komfortu do licznika i działa. Niestety nie poprawnie. Przy otwartych lewych drzwiach komp na fis wyświetla prawe. I analogicznie otwarte prawe, pokazuje lewe. Tylne drzwi, maska i klapa bagażnika pokazuje prawidłowo. Żeby było śmiesznie, to przy włączonych światłach, wyciągniętym kluczyku i otwieraniu drzwi kierowcy brzeczek w liczniku działa. Wniosek iż moduł komfortu dobrze widzi drzwi. W czym tkwi problem.
Poradźcie cos Panowie. :-(
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez adam1.9TDI » 15 kwietnia 2014, 10:54

Panowie, podrzuciłby mi ktoś wsad do ori licznika immo3? Bądź ktoś wie skad takowy, pewny wsad pobrac? Wyskalowanego do 240km/h i opcja MFA EU. Mam licznik z anglika na bialej tarczy 260km/h i chce go zamontowac u siebie na swoich tarczach.
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez grg474 » 22 kwietnia 2014, 21:43

[gypsymh] napisał(a):Witam panowie. Niestety również podzieliłem los przed mówcy. Podłączyłem przewody z modułu komfortu do licznika i działa. Niestety nie poprawnie. Przy otwartych lewych drzwiach komp na fis wyświetla prawe. I analogicznie otwarte prawe, pokazuje lewe. Tylne drzwi, maska i klapa bagażnika pokazuje prawidłowo. Żeby było śmiesznie, to przy włączonych światłach, wyciągniętym kluczyku i otwieraniu drzwi kierowcy brzeczek w liczniku działa. Wniosek iż moduł komfortu dobrze widzi drzwi. W czym tkwi problem.
Poradźcie cos Panowie. :-(
vag> cagateway > softcoding> 00006> test i save. Potem możesz jeszcze odłączyć licznik i podłączyć ponownie. Ale.. może twoje auto lub komfort w nim jest z angola? Jeśli tak to daj nr komfortu i czy masz kabel na rs232
Zobacz Profil
grg474
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 19 marca 2014, 18:43
Auto: golf4 + a3
Silnik: BLS 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 22 kwietnia 2014, 21:58

grg474 napisał(a):może twoje auto lub komfort w nim jest z angola? Jeśli tak to daj nr komfortu i czy masz kabel na rs232

raczej czyba nie jest to angol. ewentualnie moduł. jak to sprawdzic?? posiadam tylko kabel pod usb. a moj komfort ma nr 1c0 959799f. próbowałem przekodowac bramke can na 00000 i z powrotem na 00006. ale ani razu nie przyjeło kodowania
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 23 kwietnia 2014, 05:43

Cześć jest jeden sposób na przekodowanie CAN i powinno pójść tylko jest jedno ale, licznik musi być zaprogramowany na "stole" i przyjmuje każde kodowanie ;)
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps,Licznik kolor premium,LANE ASSIST ,SIGN ASSIST.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 284
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 23 kwietnia 2014, 07:22

mcaris napisał(a):Cześć jest jeden sposób na przekodowanie CAN i powinno pójść tylko jest jedno ale, licznik musi być zaprogramowany na "stole" i przyjmuje każde kodowanie ;)

chcesz powiedzieć ze należało by wgrać wsad przez programator? Czy w jakiś inny sposób? Niestety nie mam możliwości tak wgrać wsadu. A co do samej bramki, to inaczej nie pójdzie kodowanie?

Porównywałem wsad który mam wgrany do licznika 846c z tym który powinien być wgrany. Mianowicie 846gx. O zmienionej organizacji. I faktycznie komórki są inaczej po układane. Musze spróbować na tym wsadzie.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez artur1992 » 28 kwietnia 2014, 16:48

Witam, posiadam Seata Leona - nie ma w nim komputera pokładowego a co widzę na forum ciekawie naprawdę wygląda pełny FIS i wyróżniające się podświetlenie zegarów i oczywiście chciałbym mieć coś takiego w swoim Leonie tylko niech ktoś mi powie czy w okolicach Białegostoku/Warszawy jest ktoś obeznany w tych sprawach i jaki koszt jak na dzień dzisiejszy jest z tym związany? Przy okazji chciałbym też pokusić się o wymianę manetki od kierunków też żeby zamontować Tempomat - mam na to środki tylko potrzebuję dobrego fachowca, który poręczy mi, że wszystko będzie ładnie cykało.

Pozdrawiam,
Artur
Seat Leon 2002 (mod. 2003) ASV Sport 146KM @ 337NM.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
artur1992
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 kwietnia 2014, 11:41
Lokalizacja: Siemiatycze/podlaskie
Auto: SL 1M
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość