Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Docieranie nowego silnika w 5F

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Docieranie nowego silnika w 5F

Postprzez Puzonmm » 8 sierpnia 2014, 09:13

Witam wszystkich forumowiczów.
Niebawem odbieram nowe autko i mam nie lada orzech do zgryzienia... Jak eksploatować auto w okresie docierania? Czytałem wiele opracowań tematu w których wielu fachowców wypowiadało masę opinii popartych wiarygodnymi argumentami. Problem jest w tym, że dwa skrajne podejścia mają swoich zwolenników a ja... nie wiem kogo słuchać...

Szkoła 1.
Jak fabryka nakazuje.
W instrukcjach samochodów zazwyczaj określony jest sposób eksploatacji w początkowym okresie. Np. Przez pierwsze 1000 km nie przekraczać xxxxx obrotów i nie obciążać maksymalnie silnika zwłaszcza na niskich obrotach. Następnie do 3 tys. Km można kozystać z zakresu obrotów xxxx. Po 3 tys. można korzystać w pełni z zakresu obrotów i mocy.

Szkoła 2
Preferowana przez kilku znajomych mechaników: Rozgrzać samochód spokojnie a później w d.... do oporu. Jak się delikatnie dociera auto to silnik będzie zmulony. Trzeba tylko po tysiącu i trzech zmienić olej.

Szkoła 3
Nowy silnik rozgrzać i na każdym biegu w palnik plus hamowanie silnikiem po każdym przyspieszeniu na każdym biegu.
Zaraz po takim dotarciu olej i filtr do wymiany. Podobno osadzają się w ten sposób pierścienie w cylindrach i silnik służyć będzie dłużej przy mniejszym spalaniu i bez zużycia oleju.

No i co o tym sadzicie?

Ja docierałem tylko 1 silnik po generalce... w polonezie Borewiczu... 3 tysiące jeździłem miedzy 2,5 a 3,5 tysiąca a potem po zmianie oleju było odmulanie. W trasę 130 na budzik i redukcja do 4 biegu. 5 - 5,5 tys. obrotów i but w podłodze. Po 3 takich zabiegach jeździł niewiarygodnie jak na 1,5. Do setki ok 13 sekund i licznikowe 165 km/h.

Czy ktoś miał okazję porównać sposoby docierania i ich efekty? Jaki sposób jest najlepszy dla tsi?
Zobacz Profil
Puzonmm
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 lipca 2014, 22:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Docieranie nowego silnika w 5F

Postprzez Zix » 8 sierpnia 2014, 13:30

Ja bym się tym zbytnio nie przejmował. Byleby silnik był dobrze rozgrzany i można normalnie jeździć.
Wszystkie nowe auta, które miałem i docierałem bez zbytniego przejmowania się były później dosyć żwawe.
Dla porównania auta mojego brata, który ogólnie powoli się kula po drodze, były zamulone.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Docieranie nowego silnika w 5F

Postprzez daniel28 » 8 sierpnia 2014, 18:19

Również jestem tego zdania, nie ma co docierać, to nie polonez. Pamięta zimnego nie pałuj, a po ostrej daj odpocząć i tyle . I tak przez cały okres użytkowania :-D
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Docieranie nowego silnika w 5F

Postprzez Puzonmm » 8 sierpnia 2014, 18:58

A ktoś ma wiedzę nt. osadzania pierscieni? Przydałby się spec od wysilonych silników szykowanych np. do wyścigów MotoGP.
Chętnie poczytałbym czyjąś "pracę doktorską" na ten temat. Znacie takie osoby?
Zobacz Profil
Puzonmm
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 lipca 2014, 22:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Docieranie nowego silnika w 5F

Postprzez szczepan » 8 sierpnia 2014, 19:28

Instrukcje nie są pisane po to aby z nimi polemizować tylko po to aby stosować. Jakoś nikt się nie zastanawia czy należy wymieniać żarówkę w sposób odmienny do instrukcji tylko wykonuje opisane czynności. Dlaczego przy docieraniu ma być inaczej ? Czytasz stosujesz i kropka.
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Docieranie nowego silnika w 5F

Postprzez KAI » 10 sierpnia 2014, 16:20

To prawda. W instrukcji wyraźnie napisali żeby jednak docierać.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Docieranie nowego silnika w 5F

Postprzez Cobra_o7o » 17 kwietnia 2015, 14:14

Zix napisał(a):Dla porównania auta mojego brata, który ogólnie powoli się kula po drodze, były zamulone.

Ale to akurat nie musi być skutkiem złego lub dobrego traktowania silnika na etapie docierania.

W dobie wszechobecnego dążenia do kontrolowania (skracania) czasu, po którym produkt przestaje nadawać się do użytku, nic dziwnego w braku zaleceń przedłużających żywotność silnika w samochodzie. Dwa czy cztery lata przejeździ, po co więc stosować jakieś procedury wydłużające ten czas o kolejne cztery? Żeby klient wrócił i kupił kolejny samochód dwa razy później?
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość