Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pytanko o olej

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Zużycie oleju - silnik BXE 1,9

Postprzez Lesoto » 31 grudnia 2012, 00:21

tomison napisał(a):A o Liqui Moly pierwsze słysze hehe

To lej Motul'a...
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Reklama

Re: Zużycie oleju - silnik BXE 1,9

Postprzez peter85 » 31 grudnia 2012, 10:51

tomison ja na początku też lałem do Leona castrol edge i nieduże dolewki między wymianą oleju robiłem, po zmianie na motula (ja zalewam takim jak podałeś w linku) już nic nie dolewam :-) uważaj bo zaczęły pojawiać się podróbki motula więc jak będziesz kupował to z pewnego źródła (ja zawsze kupuje od ludzi z tego forum i mam pewność że jest ori)
A co do Liqui Moly to nie miałem osobiście styczności ale słyszałem, że też jest bardzo dobrym olejem
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Zużycie oleju - silnik BXE 1,9

Postprzez Marcin 89 » 31 grudnia 2012, 11:52

to ja chyba troche za olej przepłacam 289 zł za 5 L Motula:P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin 89
Stella +
Stella +
 
Posty: 57
Dołączył(a): 11 sierpnia 2012, 09:08
Auto: leon tdi arl

Re: Zużycie oleju - silnik BXE 1,9

Postprzez tomison » 31 grudnia 2012, 12:09

Dzieki za wszystkie cenne informacje.
Na allegro macie jakis sprawdzony sklep, czy sprzedawce?
i jeszcze jedno czy mozna lac 507.00 czy tylko musi byc 505.01?
Zobacz Profil
tomison
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 15 marca 2009, 17:36
Lokalizacja: Grudziądz
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 3
Silnik: benzyna 1.4

Re: Zużycie oleju - silnik BXE 1,9

Postprzez Lesoto » 31 grudnia 2012, 12:11

tomison, masz sprawdzonych sprzedawców tuż pod nosem, tu na forum: Agin i Leem :mrgreen:
podpis niezgodny z regulaminem / usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lesoto
Ex LeonClub Team
 
Posty: 2045
Dołączył(a): 20 grudnia 2008, 19:32
Lokalizacja: Looblyn
Auto: Robur
Silnik: diesel inny

Re: Zużycie oleju - silnik BXE 1,9

Postprzez szymek_1989 » 31 grudnia 2012, 12:39

ja do swojego BXE leje Castrola Edge i od wymiany do wymiany bierze znikomą ilość oleju.
Zobacz Profil
szymek_1989
Signo
Signo
 
Posty: 135
Dołączył(a): 18 października 2010, 19:27
Lokalizacja: z nikąd
Auto: leon

Re: Zużycie oleju - silnik BXE 1,9

Postprzez peter85 » 31 grudnia 2012, 18:54

Na allegro macie jakis sprawdzony sklep, czy sprzedawce?
i jeszcze jedno czy mozna lac 507.00 czy tylko musi byc 505.01?

Sprawdzonych sprzedawców masz na forum w tym dziale:
viewforum.php?f=48
ja zawsze biorę od elemenateur ale praktycznie każdy sprzedawca z tego działu jest ok. Co do oleju to jeśli się uprzesz to możesz zalać 507.00 ale nie ma w tym większego sensu ponieważ jest on droższy od 505.01 a różnica między nimi jest taka że 507.00 jest przeznaczony do aut z DPF którego w twoim silniku nie ma.
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Odp: Jaki olej do TDI 110 PS?

Postprzez jędrek » 24 sierpnia 2013, 18:22

To ja mam pytanie.Na chwile obecną zalany mam Motul 10w40 6100 zbliża sie wymiana oleju i zastanawiam się nad Millersem.Czy to lepszy olej na tyle by zrobić przejście?

Wysłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: oliwa

Postprzez Lou86 » 21 października 2014, 18:44

Zbliża mi sie termin wymiany oleju w zwiazku z czym mam dylemat. Mam 1.9 tdi 110km ASV i obecnie zalany jest olejem Mobil SYST S special V 5W-30. Z tego co wiem jest to olej do pompowtryskiwaczy a ASV jest na pompie. Pytanie brzmi czy zalewac ten sam olej czy przerzucic sie na cos bardziej pod pompe? dodam ze silnik nie bierze oleju, a jezeli juz to niezauwazalne ilosci.
Zobacz Profil
Lou86
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 sierpnia 2014, 19:48
Auto: Seat Leon M1
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Azenis » 21 października 2014, 19:12

Będziesz teraz czekał na odpowiedź jak osoba przed Tobą - 10 lat :-D :-D :-D
Wygrałeś Złotą Łopatę :brawo: :brawo: :brawo:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Azenis
Signo
Signo
 
Posty: 104
Dołączył(a): 25 lutego 2008, 11:12
Lokalizacja: BDG/GDA
Auto: Leon4

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 22 października 2014, 06:58

Lou86 napisał(a):Zbliża mi sie termin wymiany oleju w zwiazku z czym mam dylemat. Mam 1.9 tdi 110km ASV i obecnie zalany jest olejem Mobil SYST S special V 5W-30. Z tego co wiem jest to olej do pompowtryskiwaczy a ASV jest na pompie. Pytanie brzmi czy zalewac ten sam olej czy przerzucic sie na cos bardziej pod pompe? dodam ze silnik nie bierze oleju, a jezeli juz to niezauwazalne ilosci.


Dlaczego 10 lat...... Tematy o olejach są na forum i to sporo.... no ale do rzeczy.

Mój sąsiad miał zalaną oliwę Mobila w Skodzie 1.9 TDI z 2003 roku z przebiegiem ok 230 tyś. km i brał olej i trochę czrno było przy odpalaniu z rana oraz przy deptaniu. Zalał tą oliwę:

VALVOLINE MAXLIFE FE 5W30

... i od wiosny jest bardzo zadowolony.

Szukaj wszystkiego co pasuje do twojego motoru jeżeli jeździsz na 5W30 ale odpuść sobie wszystkie MOBILE, SHELLE,itp,itd.

Warto dołożyć trochę PLN-ów i coś bardziej klasowego wybrać np:./VALVOLINE, MOTUL, AMSOIL, LIQUI MOLY/ kolejność przypadkowa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez Tuchola_BDG » 22 października 2014, 07:39

-arti-, nie wiesz dlaczego 10 lat? :P spójrz na datę postu, za którym napisał Lou86 :D Troszkę się postarał ze znalezieniem tego tematu :P

Co do oleju to do każdego działu forum masz przyklejone ogłoszenie globalne "zanim zadasz pytanie" wejdź tam i znajdziesz co potrzebujesz :)
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tuchola_BDG
Sport
Sport
 
Posty: 544
Dołączył(a): 27 czerwca 2013, 08:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEON 1M B+LPG
Silnik: BCB 1.6

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 22 października 2014, 09:13

Fakt zacna data. Postarał się........ Dziwne, że jeszcze aktywny ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez adam1.9TDI » 22 października 2014, 09:20

Tuchola_BDG napisał(a):-arti-, nie wiesz dlaczego 10 lat? :P spójrz na datę postu, za którym napisał Lou86 :D Troszkę się postarał ze znalezieniem tego tematu :P

Co do oleju to do każdego działu forum masz przyklejone ogłoszenie globalne "zanim zadasz pytanie" wejdź tam i znajdziesz co potrzebujesz :)

Kij z data trzeba chlopakowi doradzc bo jeszcze mu mechanik zawodowiec jakis 15W wleje.... :x
Mam ASV i jezdze teraz na 5W30 Shella. Silnik zaczal ciszej i rowniej pracowac ale przy bucie i odpalaniu walnie bąka i czuc w spalinie olej, Po 3tys km z bagnetu ubylo mi jakies 2mm i z tego co juz sie rozeznalem 5W ok ale nie 30 tylko polecilbym 40. 30 moze miec za delikatny film i lepkosc na nasze "180tys'czne diesle"
Ja dojezdze jeszcze na tym oleju zmiane ale kolejna bedzie juz 5W40 i Tobie tez tak polecam
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez sebulba1 » 23 października 2014, 19:28

zalej np taki MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L albo taki MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40 5L i na pewno będziecie zadowoleni i ty i silnik :-D
seat toledo3 bxe 1.9 TDI 140km
Zobacz Profil
sebulba1
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 4 czerwca 2013, 19:28
Lokalizacja: Będzin
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Marcinxxx » 23 października 2014, 21:25

A ja polecam valvoline max life 5W40 zamieniłem z motula
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez kurex » 23 października 2014, 21:51

Właśnie mam zalanego Motula 10W40 Synergie+ 6100 zgodnie wg normy, tylko że to pół syntetyk i za niedługo czeka mnie wymiana.
Jeśli zmienić na 5W40 ? hmm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez tatian » 23 października 2014, 22:17

Zostaw już ten sam olej.

pisane z kanapy w dużym pokoju za pomocą tik-taka
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: oliwa

Postprzez kurex » 24 października 2014, 08:30

Jechać na Motul-u czy odpowiedniejszy będzie Castrol Magnatec Diesel. ?
Jak tam z Waszego doświadczenia?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 24 października 2014, 19:00

kurex napisał(a):Jechać na Motul-u czy odpowiedniejszy będzie Castrol Magnatec Diesel. ?
Jak tam z Waszego doświadczenia?


Raczej MOTUL ale pod warunkiem, że z dobrego źródełka.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez tracer1 » 24 października 2014, 20:19

Ja leję motula 8100 x-cess 5w40. Przebieg grubo ponad 500 000 i od wymiany do wymiany (10 000) dolewam może szklankę.
Auto osiem lat w moich rękach
Zobacz Profil
tracer1
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 lutego 2008, 23:27
Lokalizacja: rybnik
Auto: Audi A3
Silnik: BWA 2.0

Re: oliwa

Postprzez kurex » 24 października 2014, 21:34

Ja leje Motula 10W40 Synergie+ 6100 i nic nie dolewam od wymiany do wymiany. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Matti59 » 25 października 2014, 21:34

Zdecydowanie zgadzam się z opinią, że w przypadku wymiany oleju warto nieco więcej wydać , dzięki temu później zaoszczędzimy znacznie więcej.
Zdecydowanie namawiałbym na Motula. O Catrolu różnie głosy słychać. Ile w tym prawdy nie wiadomo, ale lepiej dmuchać na zimne. W przypadku Twojego Lou86 silnika najwłaściwszy byłby 8100 X-clean 5W40, bądź X-cess 5W40, albo możesz też zalać olejem Specific 504 00 507 00 5W30. Ten ostatni, to olej specjalnie opracowany do silników grupy VW, całkowicie syntetyczny, spełniający wszystkie normy VW, a i marka jego zacna.
Zobacz Profil
Matti59
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 października 2014, 20:59
Auto: E46 320d
Silnik: CJXA 2.0

Re: oliwa

Postprzez marker » 26 października 2014, 08:26

Ten Motul nie jest syntetykiem. Motul miał dobre oleje z 5 lat temu na tle konkurencji, teraz jest średniakiem i bazuje tylko na wyrobionej marce. Do tego pojawia się coraz więcej podróbek z racji popytu na Motula.
Zobacz Profil
marker
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 28 sierpnia 2013, 20:26
Auto: Seat
Silnik: AUQ 1.8

Re: oliwa

Postprzez Tuchola_BDG » 26 października 2014, 10:01

marker, jakie olej nie jest syntetykiem? Wszystko co wymienił Matti59 jest syntetyczne.

Co prawda ja mam wolnossące 1.6 16v, ale przechodziłem z Synergie+ 6100 10W40 na X-cess 8100 5W40 i ze zmiany jestem zadowolony. Znacznie lepiej pracuje na zimnym silniku, szczególnie zimą, na ciepłym zazwyczaj każdy olej pracuje podobnie :). Słyszałem już pytania po co mi Motul w wolnossącym, ale wole zalać coś lepszego i mieć czyste sumienie niż mieć później ewentualne problemy, tymbardziej że 16v nie jest najlepszą konstrukcją VW :)

Przed Motulami miałem Mobil Super 2000, i przejście już na Synergie w moim odczuciu polepszyło kluturę pracy silnika przy każdej temp., ale jak wiadomo, czasami jest to tylko siła sugiestii, na 100% było lepiej przy zimnym silniku :)
ObrazekObrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tuchola_BDG
Sport
Sport
 
Posty: 544
Dołączył(a): 27 czerwca 2013, 08:11
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: LEON 1M B+LPG
Silnik: BCB 1.6

Re: oliwa

Postprzez borowa » 26 października 2014, 10:45

Tuchola_BDG, posiłkując się wiedzą z innego forum, olej syntetyczny to olej na bazie olejowej grupy IV (PAO), bądź V (EST), najczęściej to oleje poliestrowe, czyli PAO + domieszki estrów. Dla przykładu, Motul Specific 505.01 5w40 to olej półsyntetyczny (EST+HC), troszeczkę inaczej niż zapewnia producent na opakowaniu. Więc nie można nie zgodzić się z marker :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 26 października 2014, 11:56

Większość producentów podaje opis na swoich olejach jak Full Syntetic - choć to w większości wypadków nie jest to prawdą. Jak kolega -borowa- pisze są to oleje na bazie syntetycznej a to nie ma nic wspólnego z technologią FULL.

Oleje syntetyczne to inny przedział cenowy jak i jakościowy 5L nie za 100-130 zł a powyżej 200 zł na pewno. Za przykład niech służy olej: AMSOIL 5W30 EUROPEAN CAR FORMULA gdzie cena takowego to powyżej 200 zeta spokojnie.

Dyskusja na wielu forach w tych tematach trwa od " zarania dziejów" i nic to nie zmienia. Ważne aby oliwa spełniała normy dla określonego motoru czy też grupy producenckiej oraz aby jej jakość była na "odpowiednim poziomie".

Na pewno jakimś gwarantem jakości są wytwórnie, które produkują oleje w jednej czy w kilku swoich fabrykach oraz opakowania firmują nazwą kraju produkującego oraz aby firma handlująca nimi miała dostęp do producenta a nie była kolejną z serii pośredników vel. odbiorców.Choć jest to bardzo trudne do zweryfikowania.

Wszystko co ma na opakowaniu "MADE IN EU" przynajmniej ja obchodzę z daleka bo nie wiem kto dany olej produkował i gdzie?. I jakie on faktycznie spełnia normy a nie te deklarowane na opakowaniu.

Marketing na odpowiednim poziomie czy układanie się koncernów z firmami produkującymi auta czy silniki doprowadziło do tego, że w głowie przeciętnego "Kowalskiego" zaczyna się walka o wiedzę na ten temat i wybór staje się co raz bardziej zawiły i trudny.

A efekt ,,POLAKA" /bez obrazy dla nikogo/ jest taki, że kupi oliwę polecaną przez znajomego ,,Józka" mechanika - bo inni zrobili w swoich autach akurat na tej marce oleju po 500 tyś. kilometrów a on zupełnie przypadkowo handluje takim właśnie olejem i ma go w sprzedaży bardzo tanio lub wręcz za darmo.
Lub też wybór pada na olej ze średniej półki oby nie za drogo i oby nie wymieniać go przez jakieś przynajmniej 2 lata. No i tu ukłon producentów wobec odbiorców - olej typu LONG LIFE.

Reasumując: Każdy olej się starzeje i trzeba go zmieniać czy to do frytek w kuchni/knajpie/ czy to w silniku.I co dziwne czym częściej to lepiej. Oczywiście nie popadając w przesadę. Ja przynajmniej uważam, że co bym nie wlał to po 10 tyś.km czy raz w roku wymiana - obligatoryjnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez Matti59 » 27 października 2014, 00:03

marker napisał(a):Ten Motul nie jest syntetykiem. Motul miał dobre oleje z 5 lat temu na tle konkurencji, teraz jest średniakiem i bazuje tylko na wyrobionej marce. Do tego pojawia się coraz więcej podróbek z racji popytu na Motula.

Absolutnie nie zgodzę się z tym, że Motul jest średniakiem, najlepiej o tym świadczy jego szeroki udział w sporcie. Mam tu na myśli udział nie jako sponsor, ale jako dostarczyciel olejów do silników wyczynowych.
Gdyby pojawianie się podróbek było wynikiem popytu na olej, to inne oleje byłyby podrabiane na potęgę, szczególnie te które mają największe udziały w rynku. Z tego co wiem, był tylko jeden przypadek podrabiania tego oleju, to było bodajże ok. pięciu latem w Szczecinie. Tam wtedy nawet jakieś sądy były, czy jakoś tak. Po co więc plotki roznosić.

borowa napisał(a): Dla przykładu, Motul Specific 505.01 5w40 to olej półsyntetyczny (EST+HC), troszeczkę inaczej niż zapewnia producent na opakowaniu. Więc nie można nie zgodzić się z marker

A skąd masz taką wiedzę, bo z informacji na ich stronie wynika, że to 100% syntetyk.

-arti- napisał(a):Większość producentów podaje opis na swoich olejach jak Full Syntetic - choć to w większości wypadków nie jest to prawdą. Jak kolega -borowa- pisze są to oleje na bazie syntetycznej a to nie ma nic wspólnego z technologią FULL.

Sorry, ale co to znaczy technologia FULL. Oleje na bazie syntetycznej, to inaczej mówiąc oleje w których baza olejowa jest olejem syntetycznym.

-arti- napisał(a):Za przykład niech służy olej: AMSOIL 5W30 EUROPEAN CAR FORMULA gdzie cena takowego to powyżej 200 zeta spokojnie.

Co do wysokiej ceny olejów Amsoil, to być może wynika ona ze znikomych ilości sprowadzanych do Polski, przecież to nisza.

-arti- napisał(a):Na pewno jakimś gwarantem jakości są wytwórnie, które produkują oleje w jednej czy w kilku swoich fabrykach oraz opakowania firmują nazwą kraju produkującego oraz aby firma handlująca nimi miała dostęp do producenta a nie była kolejną z serii pośredników vel. odbiorców.Choć jest to bardzo trudne do zweryfikowania.

Natomiast trudno się z Tobą nie zgodzić, że najważniejsze by olej był właściwie dobrany do silnika i regularnie zmieniany. Podobnie jak i fakt, że większe zaufanie wzbudzają oleje produkowane w jednym, czy kilku zakładach na wszystkie rynki, bez zlecania na zewnątrz. A tak właśnie jest w przypadku Motula, co więcej, z tego co wiem są to fabryki do nich należące.
Co do słuchania zaprzyjaźnionego mechanika, a kogo słuchać jak nie jego. Oczywiście na jego porady trzeba patrzeć z pewną dozą nieufności i z rozsądkiem.
Zobacz Profil
Matti59
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 października 2014, 20:59
Auto: E46 320d
Silnik: CJXA 2.0

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 27 października 2014, 09:21

Nie rozpoczynajmy dyskusji na temat gdzie nie jeden serwer mógłby zostać wypełniony w 100% swojej pojemności.

- co do MOTULA: Zupełnie nie dawno widziałem próbki z dwóch takich samych opakowań SAE 5W30 X-Clean C3 i miały zupełnie inny kolor po przelaniu do szklanych menzurek. Ciekawe co? W sporcie to całkiem inne oleje specjalnie komponowane pod silniki rajdowe.

- nie mamy a przynajmniej ja nie mam żadnej pewności co do legalności i jakości innych marek. Dlatego starm się postępować wg. swojej filozofii z wcześniejszego postu. Literek gorzałki mniej bo do oleju trzeba dołożyć i może nie trafię na żadnego "bubla" - tym bardziej, że DPF w moim aucie powiedział by PA PA :aniol: już dawno.

- opis na opakowaniu Full Syntetic często nie ma nic wspólnego z zawartością -"chłyt martetingowy".

- dlaczego AMSOIL niszowy? A no dlatego, że dobry olej ma swoją cenę. Kupisz 5 L oleju za 250 zł i będziesz wymieniał co 10 tyś. Nie jeden
a może i wszyscy My Polacy byśmy się pukali w głowę. Byle taniej byle do przodu i najlepiej 7-letnie Diesle z przebiegiem 120 tyś.km.
Nasza Polska mentalność - czy nie prawda?

PS: I żeby nie było, że sieje defetyzm czy namawiam kogoś na coś tam to w moim motorze tkwi oliwa VALVOLINE SYNPOWER XL-III 5W30 i to przecież nie najwyższa półka i nie narzekam. Oliwa w butelce z napisem kraju produkcji Made in France z hurtowni gdzie podobno sprowadzają bezpośrednio od producenta.
Silnik oleju nie bierze ani go nie przybywa z powodu DPF-u. Na 9000 tyś.km dolałem setkę. A dodam, że lałem już odpowiedniego SHELLA i MOBILA i CASTROLA i motor łykał olej co prawda nie dużo ale jednak. Choć moż to było i pozytywne bo jak ropa po nie wypaleniu dostawała się do oleju to przynajmniej na bagnecie nie przybywało. :mrgreen:

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez borowa » 27 października 2014, 10:06

Matti59 napisał(a):A skąd masz taką wiedzę, bo z informacji na ich stronie wynika, że to 100% syntetyk.

Wspomniałem na początku, że posiłkuję się wiedzą z innego forum, dla mnie to czarna magia, info od osoby, która siedzi w olejach i ma jakieś pojęcie o ich składach. Zwyczajnie byłem ciekawy na czym pracuje mój Leon, 3/4 forum na tym jeździ dlatego podzieliłem się uzyskanymi informacjami.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: oliwa

Postprzez marker » 27 października 2014, 20:11

Pisałem o liczbach z karty charakterystyki, które w porówaniu z ceną nie są czymś zachwycającycm.
Zobacz Profil
marker
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 28 sierpnia 2013, 20:26
Auto: Seat
Silnik: AUQ 1.8

Re: oliwa

Postprzez Matti59 » 30 października 2014, 01:48

borowa napisał(a):Wspomniałem na początku, że posiłkuję się wiedzą z innego forum, dla mnie to czarna magia, info od osoby, która siedzi w olejach i ma jakieś pojęcie o ich składach. Zwyczajnie byłem ciekawy na czym pracuje mój Leon, 3/4 forum na tym jeździ dlatego podzieliłem się uzyskanymi informacjami.

Ok, mam wiele szacunku dla wiedzy pochodzącej z "innego" forum, ale musisz przyznać tak naprawdę "twarde" dane pochodzą ze źródła, a więc w tym przypadku od producenta, a ten w karcie danych technicznych podaje że to pełny (100%) syntetyk.

-arti- napisał(a):- co do MOTULA: Zupełnie nie dawno widziałem próbki z dwóch takich samych opakowań SAE 5W30 X-Clean C3 i miały zupełnie inny kolor po przelaniu do szklanych menzurek. Ciekawe co?

Wprawdzie kolor nie musi jeszcze o niczym świadczyć, ale faktycznie jest to zastanawiające. Ale w takim razie czemu nie zgłosiłeś tego do importera. Im jak sądzę zależy na takich sygnałach, może by Cię nie ozłocili, ale na pewno tytułem rekompensaty otrzymałbyś kilka baniek oleju do Twojego "rumaka".

-arti- napisał(a):W sporcie to całkiem inne oleje specjalnie komponowane pod silniki rajdowe

Otóż w tym przypadku nie masz racji, bo oleje Motula do silników wyczynowych można normalnie kupić, na przykład cała seria olejów 300V.

-arti- napisał(a):- opis na opakowaniu Full Syntetic często nie ma nic wspólnego z zawartością -"chłyt martetingowy".

Tu niewątpliwie masz rację, ale informacjom z arkusza danych technicznych producenta można już zawierzyć.

-arti- napisał(a):- dlaczego AMSOIL niszowy? A no dlatego, że dobry olej ma swoją cenę. Kupisz 5 L oleju za 250 zł i będziesz wymieniał co 10 tyś. Nie jeden
a może i wszyscy My Polacy byśmy się pukali w głowę. Byle taniej byle do przodu i najlepiej 7-letnie Diesle z przebiegiem 120 tyś.km.
Nasza Polska mentalność - czy nie prawda?

Myślę, że to nie do końca tak. Według mnie on jest niszowy, bo mały importer, którego nie stać na zainwestowanie w markę. Ludzie o nim nie wiedzą, nie tylko jaki on jest, ale często nawet że on w ogóle jest. Co więcej mała sieć dystrybucji. Cena trochę też. Mobil dla przykładu swego czasu zainwestował ogromne pieniądze (wtedy strach było lodówkę otworzyć by się na niego nie natknąć) i teraz niezależnie jakie są to oleje im to procentuje. A z tą naszą mentalnością bym nie przesadzał, mu po prostu w takich a nie innych warunkach żyjemy. A jak ktoś nie ma za co, to żeby nie wiem co tego droższego nie kupi.

A co do osobistych doświadczeń, to cóż też jeździłem na różnych olejach (również Valvoline - było ok.), aktualnie wszystkie trzy w rodzinie jeżdżą na Motulu, silniki bardzo ładnie pracują, więc wypowiadam się o nich pozytywnie. Ani diesel, ani dwie benzyny praktycznie między wymianami nie wymagają dolewek, a wszystkie trzy mają przebiegi słuszne, by nie powiedzieć znaczne.
Zobacz Profil
Matti59
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 października 2014, 20:59
Auto: E46 320d
Silnik: CJXA 2.0

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 30 października 2014, 08:57

Ad.1 Nie zgłaszałem bo olej kupiony przez mechanika do swojego warsztatu w sklepie-hurtowni, która pewnie jest odbiorcą po przejściu przez dłonie kilku pośredników. Co dalej z tym zrobił - nie wiem ale fakt jest faktem więc coś na rzeczy jest.

Ad.2 Uwierz mi nikt do wyczynowego silnika nie naleje nawet najlepszej oliwy ogólnie dostępnej. Oczywiście mówię o zespołach profesjonalnych smarujących swoje silniki wymienioną firmą jak też i innymi.

Ad.3 Dla kowalskiego wystarczy napis na opakowaniu/dużymi i kontrastującymi literami/ i oleum już jest kupione a dalej to nie ma o czym mówić.

Ad.4 Dorwij gdzieś materiały /tylko profesjonalne/ o wymienionym oleju ( w tym wypadku AMSOIL) i poczytaj a zobaczysz. Porządna firma z porządnymi produktami nie musi się reklamować - to jedno. A drugie to to, że ich produkty w przełożeniu na właśnie mentalność rodzimego "Kowalskiego" nie opłaca się reklamować bo i tak zbyt będzie stosunkowo mizerny.

Jakość musi kosztować !!! Czy to olej czy to części i podzespoły zamienne do naszych VAG-ów. Idąc dalej to tak jakbyśmy porównywali części Lemfordera z MAX-girem - bez sensu prawda ? Przypuszczam gdyby ta druga firma weszła na rynek z agresywną reklamą swoich produktów to sprzedaż wzrosła by ileś tam razy i co jakoś też by wyraźnie wzrosła- chyba nie.

To samo analogicznie olejami silnikowymi - ot i tyle w dyskusji z mojej strony.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez marker » 30 października 2014, 16:25

Matti59, w takim razie pokaż tą kartę charakterystyki, gdzie napisane jest że Motul (obojętnie jaka seria) jest 100% syntetyk.
Zobacz Profil
marker
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 28 sierpnia 2013, 20:26
Auto: Seat
Silnik: AUQ 1.8

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 31 października 2014, 08:59

Żeby rozwiać trochę wątpliwości oraz poszerzyć wiedzę na temat smarowideł do naszych silników poniżej przedstawię swoją ocenę i wiedzę na ten temat. Materiały znalazłem w sieci na różnych forach i grupach dyskusyjnych. Kombinowałem mając na myśli przede wszystkim oleje stosowane z układem czyszczenia spalin czyli DPF/FAP bo jak to mówią "koszula bliższa ciału".

A więc:

1. Grubość filmu olejowego - ważna cecha .
- oleje PAO/ester /baza syntetyczna/ cechuje niższa jego grubość (przy zachowaniu tej samej klasy lepkości i wymaganego HTHS) od olejów produkowanych w technologii HC /hydro crack - baza mineralna/ co może również mieć znaczenie w zakresie przepływu oleju przez filtr oleju - zwłaszcza zimą i w czasie sukcesywnego zapychania filtra sadzą.
2. Oleje wykonane w technologii PAO/ester cechuje na ogół lepsza płynność w ujemnych temperaturach i obniża czas obiegu oleju w całym silniku a szczególnie przy porannych odpalaniach.
3. Ważne są również dodatki np. ZDDP a "eko" oleje to te z C1/C2/C3 itp... zaś klasę lepkości (pompowalność, lepkość kinematyczną i HTHS) dobiera się do konstrukcji silnika + temp otoczenia wpływającej na wydajność systemu chłodzenia + do stylu/warunków jazdy / obciążenia - zgodnie z zaleceniami producentów silników (DPF w VAG olej z normą 505.00/507.00).

Problem jednak polega na tym, że decydując się na olej PAO-nazwijmy to syntetyczny - wyeliminujemy większość produktów olejowych wszelakich marek. Generalnie oleje na bazie PAO mają przewagę nad innymi olejami:

- stabilność - lepkości (de facto ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
- lepsza płynność / pompowalność w ujemnych temp.
- wyższa wytrzymałość w wysokich temp oraz niższa parowalność.
- wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
- dla diesla PAO/ester są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania DPF-u a to ważne.

Idąc dalej: Dużą zaletą olei na bazie HC /mineralne/ jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o bazę PAO /syntetyczną dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskać odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów.
Oleje na tanich i kiepskich dodatkach opartych na bazie PAO powodują, że uszczelnienia w silniku i okolicach twardnieją i trącą swoją elastyczność stąd zdarzają się różnej maści pocenia a w przypadkach ekstremalnych wycieki. Tylko dobre oleje PAO są tak skomponowane że posiadają w swoim składzie również dodatki neutralnie czy dobrze wpływające na owe uszczelnienia a raczej spowalniają proces zużycia-twardnienia elementów gumowych silnika.

Krótko podsumowując:Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami /bazami/ mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.
Badania laboratoryjne dowiodły, że na przykład zastosowanie półsyntetycznego zamiast mineralnego oleju zmniejsza jego zużycie podzespołów silnika o 14%, a przy oleju syntetycznym nawet o 40%.

Olej silnikowy oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji nie jest jednak wolny od wad:

- niższa niż w przypadku olejów mineralnych jest jego odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu.
- średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji (czytaj:odporności,żywotności) wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika - też tym faktem jestem zaskoczony.
- niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających - ciekawe prawda !!!

Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych /PAO/ umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako "FULL SYNTHETIC" - co wcale nie znaczy, że są to leje syntetyczne.

Idąc dalej:

Oleje w pełni syntetyczne np:Millersa to oleje 100% PAO , co zostało uznane jako wadę, bo np:Motul ma estry ( no bynajmniej odrobinę tych dodatków, choć też nie w każdym produkcie).
Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do TDI - wymieniony wyżej MOTUL ma w dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic - choć nimi tak naprawdę nie są i Motul to wykorzystuje choć inni producenci nie pozostają w tyle.
A co do półsyntetyków 5w40 np:VW 505.01 to baza HC + PAO Valvoline,Millers,Motul i inni do niedawna nazywały się olejami półsyntetycznymi, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk-ciekawostka ojej!!!) (choć jest to olej HC + PAO) no to firmy poszły po rozum do głowy i od dłuższego czasu są to wg. producentów olej syntetyczne - choć podkreślam jeszcze raz - one nimi nie są. To kolejny przykład na marketing czy tak jak wyżej pisałem - "chłyt martetingowy".

Myślę że trochę rozjaśniłem problem olejowy na oleje pseudo-syntetyczne na bazie HC ...bo full syntetyki na bazie estrów to jednak inna bajka.
Większość oliw to powtarzam stanowczo baza HC+PAO i tyle.

A jeżeli chodzi o oleje MOTUL to poza podrabianymi /nasze Polskie kombinowanie/ to ta firma prowadzi swoją typową strategię opartą na mocnym marketingu przeciętnego ale nie nadzwyczajnego produktu, budowaniu marki a potem zbjaniu kosztów produkcji a co za tym idzie i jakości oferowanych produktów.
Żeby nie było MOTUL to dobre oleje jeśli chodzi o produkcje europejskie bo jeśli by zestawić je w ogólnym zestawieniu to już nie jest tak różowo i pięknie.Może kiedyś było.
Choć nadal w porównaniu z Castrolami, Mobilami,Shellami to nadal "przepaść" głównie przez to że wymienione są blendowane czyli nie wiadomo gdzie produkowane z jakiej jakości ropy i z jakiej jakości dodatków.

Więc "100% syntetyczny olej silnikowy" "nie jest" więc 100% syntetycznym olej silnikowym, ale równie dobrze można przekornie powiedzieć, że jest to 100% syntetyczny olej silnikowy bo jest to kwestia bazy olejowej stosunku PAO do HC lub HC do PAO i ilości i jakości dodatków tzw: "uszlachetniających".

Reasumując: poruszając się klasami olejowymi czyli: API,ACEA a dokładniej parametrami:
- lepkość kinematyczna w 100°C
- lepkość kinematyczna w 40°C
- temperatura płynięcia
- temperatura zapłonu
- liczba zasadowa mgKOH/g
- wskaźnik lepkości
- lepkość strukturalna CCS
- lepkość dynamiczna HTHS

dokładnie czytając informację o tych parametrach do najlepszych ja osobiście zaliczam:

- LiquiMoly DIESEL SYNTHOIL
- Amsoil European Car Formula
- Valvoline SynPower MST 5W-30
- Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 4L (XTL)
- MOTUL 8100 X-clean C3 5W-30
- Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 do DPF

Pierwsze trzy oleje to PAO /minimalne dodatki HC za to dużo innych uszlachetniaczy/-reszta to mieszanki PAO + HC ale naprawdę dobre jakościowo – chyba najsłabszy z nich jest Motul-Sorki!

Choć zalejemy każdy z nich według potrzeb naszego silnika i będzie wszystko OK.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez grzesiekwrc » 3 listopada 2014, 13:37

Panowie, czy te dwa oleje (właściwie opakowania) się czymś różnią?
Dlaczego na jednym jest norma 505 00 a na drugim nie?

Obrazek Obrazek
Zobacz Profil
grzesiekwrc
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 12:19
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: oliwa

Postprzez Nexa » 3 listopada 2014, 14:46

Dlaczego na jednym jest norma 505 00 a na drugim nie?


Czyżby podróbka :?:

viewtopic.php?f=14&t=26847
Zobacz Profil
Nexa
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 sierpnia 2014, 10:12
Auto: Golf MK4 1.9TDI ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: oliwa

Postprzez grzesiekwrc » 3 listopada 2014, 15:10

Tak też pomyślałem, ale z tył nie różnią się niczym, jedynie brak normy. Opakowania z dwóch różnych źródeł, dlatego pomyślałem o podróbce, jednak na stronie motula ten olej jest też bez normy 505 00
https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-505-01-502-00-5w40?f
Zobacz Profil
grzesiekwrc
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 12:19
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: oliwa

Postprzez kurex » 3 listopada 2014, 16:10

Apropo podróbek - jak mogę poznać czy ów olej jest ori czy podróbką ? (Niby sprzedawca zapewnia, lecz to nic nie znaczy.)

http://allegro.pl/olej-motul-6100-syner ... 60357.html

https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... rgie-10w40?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Nexa » 3 listopada 2014, 16:15

Apropo podróbek - jak mogę poznać czy ów olej jest ori czy podróbką ? (Niby sprzedawca zapewnia, lecz to nic nie znaczy.)


Poproś o autentyczne zdjęcia.

Tu masz 100% pewności co do legalności oraz autentyczności produktu :

http://allegro.pl/motul-6100-synergie-1 ... 45404.html
Zobacz Profil
Nexa
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 sierpnia 2014, 10:12
Auto: Golf MK4 1.9TDI ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: oliwa

Postprzez kurex » 3 listopada 2014, 16:18

Nexa napisał(a):Poproś o autentyczne zdjęcia.


Produkt jest taki sam jak na ów zdjęciu aukcji.
Na co mogę spojrzeć aby sprawdzić czy jest autentyczny. ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Nexa » 3 listopada 2014, 16:20

Na co mogę spojrzeć aby sprawdzić czy jest autentyczny. ?


viewtopic.php?f=14&t=26847
Zobacz Profil
Nexa
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 sierpnia 2014, 10:12
Auto: Golf MK4 1.9TDI ASZ+
Silnik: ASZ 1.9

Re: oliwa

Postprzez kurex » 3 listopada 2014, 16:59

Byłem sprawdziłem, wiadomo pewności nigdy się nie ma 100% ale moim zdaniem jest to ori.
Więc jeżeli ktoś chce zamówić olej na allegro to możecie kupować u sprzedawcy cenowe_okazje

Kolor oleju - jasny jak w temacie poglądowym.
Z tyłu podwójna etykieta.
Wygląda na OK.

Zdjęcia poglądowe, może Wy coś znajdziecie. :
(Aukcja : http://allegro.pl/olej-motul-6100-syner ... 60357.html)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fda ... 4a5e6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c9 ... 7c7ee.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6be ... 47b42.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: oliwa

Postprzez Matti59 » 5 listopada 2014, 01:06

marker napisał(a):Matti59, w takim razie pokaż tą kartę charakterystyki, gdzie napisane jest że Motul (obojętnie jaka seria) jest 100% syntetyk.


Nic prostszego, wejdź na ich stronę.
Dla uproszczenia na przykład:
https://www.motul.com/system/product_de ... 1380705871

-- 5 listopada 2014, 02:06 --

-arti- napisał(a):Żeby rozwiać trochę wątpliwości oraz poszerzyć wiedzę na temat smarowideł do naszych silników poniżej przedstawię swoją ocenę i wiedzę na ten temat.

No, no, ale dezyderat!
Mam jednak klika pytań i uwag.
-arti- napisał(a):Oleje na tanich i kiepskich dodatkach opartych na bazie PAO powodują, że uszczelnienia w silniku i okolicach twardnieją i trącą swoją elastyczność stąd zdarzają się różnej maści pocenia a w przypadkach ekstremalnych wycieki. Tylko dobre oleje PAO są tak skomponowane że posiadają w swoim składzie również dodatki neutralnie czy dobrze wpływające na owe uszczelnienia a raczej spowalniają proces zużycia-twardnienia elementów gumowych silnika.

Z tego co wiem, to jest kwestia raczej uszczelnień. Współcześnie konstruowane/projektowane są przystosowane do dodatków zawartych w syntetykach, natomiast te starsze nie.
-arti- napisał(a):Oleje w pełni syntetyczne np:Millersa to oleje 100% PAO , co zostało uznane jako wadę, bo np:Motul ma estry ( no bynajmniej odrobinę tych dodatków, choć też nie w każdym produkcie).

Skąd wiesz jaka to jest ilość? Na ich stronie takich informacji nie znalazłem, a to zdaje się jedyne miejsce z wiarygodnymi informacjami na ten temat, bo sorry, ale to co ktoś na jakimś forum napisał, że on słyszał, czy wie, raczej nie brzmi wiarygodnie.
-arti- napisał(a):Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do TDI - wymieniony wyżej MOTUL ma w dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic - choć nimi tak naprawdę nie są i Motul to wykorzystuje choć inni producenci nie pozostają w tyle.
A co do półsyntetyków 5w40 np:VW 505.01 to baza HC + PAO Valvoline,Millers,Motul i inni do niedawna nazywały się olejami półsyntetycznymi, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk-ciekawostka ojej!!!) (choć jest to olej HC + PAO) no to firmy poszły po rozum do głowy i od dłuższego czasu są to wg. producentów olej syntetyczne - choć podkreślam jeszcze raz - one nimi nie są. To kolejny przykład na marketing czy tak jak wyżej pisałem - "chłyt martetingowy".

Intryguje mnie skąd Twa wiedza, że te oleje, a właściwie ich baza olejowa to HC+PAO. To co popatrzyłem na stronach producentów, to nikt takich informacji nie udziela, w kartach danych technicznych jest tylko podane czy 100% syntetyk, czy nie, więc to chyba jakieś informacje "szpiegowskie"?
-arti- napisał(a):A jeżeli chodzi o oleje MOTUL to poza podrabianymi /nasze Polskie kombinowanie/

Z tego co wiem, to jedyny przypadek podrabianego Motula miał miejsce przed pięcioma laty, a później to powielane plotki.
-arti- napisał(a):to ta firma prowadzi swoją typową strategię opartą na mocnym marketingu przeciętnego ale nie nadzwyczajnego produktu, budowaniu marki a potem zbjaniu kosztów produkcji a co za tym idzie i jakości oferowanych produktów.

Tu kolego piszesz nieprawdę, ponieważ ten olej jest jednym z najmniej promowanych. Widziałeś może gdzieś jego reklamę? W przeciwieństwie do np. Mobila, przed którym jeszcze kilka lat temu strach było otworzyć lodówkę by się na niego nie natknąć. Motul jedynie pojawiał się na samochodach i motocyklach wyczynowych, do których był zalewany. Tak na marginesie, to te ich leje do wyczynowych silników można normalnie kupić (to miedzy innymi seria 300v).
-arti- napisał(a):Choć nadal w porównaniu z Castrolami, Mobilami,Shellami to nadal "przepaść" głównie przez to że wymienione są blendowane czyli nie wiadomo gdzie produkowane z jakiej jakości ropy i z jakiej jakości dodatków.

Tak naprawdę blendowane są wszystkie oleje. Blendowanie, to inaczej mieszanie. W przypadku olejów silnikowych mieszanie oleju bazowego z odpowiednio skomponowanym pakietem dodatków nadających im odpowiednie własności. Pakiet tych dodatków firmy utrzymują w tajemnicy. Pozostaje tylko kwestia, czy odbywa się to we własnych fabrykach, czy też zleca na zewnątrz.
-arti- napisał(a):Więc "100% syntetyczny olej silnikowy" "nie jest" więc 100% syntetycznym olej silnikowym, ale równie dobrze można przekornie powiedzieć, że jest to 100% syntetyczny olej silnikowy bo jest to kwestia bazy olejowej stosunku PAO do HC lub HC do PAO i ilości i jakości dodatków tzw: "uszlachetniających".

Sorry, ale tu nie łapię. To znaczy, że 100% syntetyk jest 100% syntetykiem, czy też nie, a jeżeli nie to kiedy? Wedle mojej wiedzy jeśli olej bazowy należy do grupy IV, V, no i III+, to są to syntetyki w 100%.
-arti- napisał(a):Pierwsze trzy oleje to PAO /minimalne dodatki HC za to dużo innych uszlachetniaczy/-reszta to mieszanki PAO + HC ale naprawdę dobre jakościowo – chyba najsłabszy z nich jest Motul-Sorki!

Tu się może powtórzę, ale skąd masz wiedzę na temat składu olejów bazowych, a tym bardziej uszlachetniaczy. Z tego co wiem ilość i rodzaj dodatków uszlachetniających stanowi głęboko skrywaną tajemnicę każdej firmy. Swego czasu miałem okazję rozmawiać z dyrektorem technicznym Orlenu, różne ciekawe rzeczy na temat produkcji olejów mi opowiadał, ale gdy spytałem go o ten pakiet dodatków natychmiast zamilknął i na ten temat nawet słowa nie chciał powiedzieć.
-arti- napisał(a):Choć zalejemy każdy z nich według potrzeb naszego silnika i będzie wszystko OK.

A tu trudno się nie zgodzić.
Zobacz Profil
Matti59
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 października 2014, 20:59
Auto: E46 320d
Silnik: CJXA 2.0

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 5 listopada 2014, 09:05

Witam.
Jeżeli chciałbym odpowiedzieć a raczej "wtopić" się w dalszą dyskusję - to dezyderat byłby strasznie długi a w końcu nudny.

Reasumując: Pisałem tylko i tylko po to aby rozjaśnić nam "forumowiczom" trochę bardziej temat smarowideł do silników (a ty przy okazji też to zrobiłeś-robisz). Każdy zalewa to co chce i kiedy chce - prawda? Gwarantuje to nam przecież Konstytucja :mrgreen: . Każdy olej należałoby rozpatrywać oddzielnie bardzo wnikając w jego parametry itd,itp.... Ja tego nie zamierzam robić bo i po co. Wujek google dostępny jest dla każdego na forum przecież.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez marker » 5 listopada 2014, 16:46

Matti59 napisał(a):
marker napisał(a):Matti59, w takim razie pokaż tą kartę charakterystyki, gdzie napisane jest że Motul (obojętnie jaka seria) jest 100% syntetyk.


Nic prostszego, wejdź na ich stronę.
Dla uproszczenia na przykład:
https://www.motul.com/system/product_de ... 1380705871


To że jest napisane 100% Syntetyk, to znaczy że taki jest? Jak masz na Shellu paliwo V-power Racing to znaczy że używają go w F1?
Specific to EST i HC. Nie wiem nawet czy ma PAO.
Zobacz Profil
marker
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 28 sierpnia 2013, 20:26
Auto: Seat
Silnik: AUQ 1.8

Re: oliwa

Postprzez Matti59 » 5 listopada 2014, 22:31

marker napisał(a):To że jest napisane 100% Syntetyk, to znaczy że taki jest? Jak masz na Shellu paliwo V-power Racing to znaczy że używają go w F1?

Sorry, z całym szacunkiem, ale to chyba jakaś pomyłka. Dla mnie jeżeli karcie danych technicznych jest napisane jest że olej jest 100% syntetykiem, to jest 100% syntetykiem. Natomiast, jeżeli w nazwie jest użyte słowo Racing (wyścigi) to znaczy że to paliwo ma coś wspólnego z wyścigami według producenta, ale co nie wiadomo. A już skąd bierzesz tu F1, sorry ale nie rozumiem.
marker napisał(a):Specific to EST i HC. Nie wiem nawet czy ma PAO.

Czy mógłbyś się podzielić wiedzą skąd masz takie informacje, bo na stronie Motula nic takiego nie znalazłem. A jak znam życie, to skoro oni nie podali tego na swojej stronie, to nie ma co szukać gdzie indziej. A może dysponujesz jakimiś niezależnymi, wiarygodnymi badaniami, jeśli tak to podaj jakimi. To ciekawe kto to robił, według jakiej metodologii itd.
Zobacz Profil
Matti59
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 października 2014, 20:59
Auto: E46 320d
Silnik: CJXA 2.0

Re: oliwa

Postprzez marker » 7 listopada 2014, 20:00

Matti59 napisał(a):
marker napisał(a):To że jest napisane 100% Syntetyk, to znaczy że taki jest? Jak masz na Shellu paliwo V-power Racing to znaczy że używają go w F1?

Sorry, z całym szacunkiem, ale to chyba jakaś pomyłka. Dla mnie jeżeli karcie danych technicznych jest napisane jest że olej jest 100% syntetykiem, to jest 100% syntetykiem. Natomiast, jeżeli w nazwie jest użyte słowo Racing (wyścigi) to znaczy że to paliwo ma coś wspólnego z wyścigami według producenta, ale co nie wiadomo. A już skąd bierzesz tu F1, sorry ale nie rozumiem.

Ale przecież tam jest podana pełna nazwa tego oleju, która to nazwa zawiera 100% Synthetic.
Zobacz Profil
marker
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 28 sierpnia 2013, 20:26
Auto: Seat
Silnik: AUQ 1.8

Re: oliwa

Postprzez -arti- » 8 listopada 2014, 11:43

No i jak przypuszczałem zaczynamy "akademickie" dyskusje i udowadnianie sobie "wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy" :brawo: .
Dalej już nie będę dyskutował ale króciutko to co wiem:

-100% Syntetyk nigdy nim nie jest /Matti59 jak wiesz, że jest tak jak piszesz - to proszę o dowód/.
- w większości smarowideł określanych mianem 100% Synthetic nie ma nawet PAO w ilości więcej niż 50 %.
- kwestia jakości oleju oraz ich API ACEA - to składowa PAO+HC+uszlachetniacze - to chyba jasne!

- zostawmy to 100% w nazwie to podpucha dla mas.- one spełniają inne warunki techniczno-składowo-jakościowe i tyle.


PS: Kartingi /każdy wie o co chodzi/ w moim mieście są i coś tam o nich wiem. I uwierzcie wreszcie, że żadna z grup zawodowych przyjeżdżających na zawodowe wyścigi nigdy powtarzam nigdy nie naleje oleju do swoich silników dostępnych dla wszystkich choćby był 223% syntetyczny czy inny z dodatkiem paltyny :wink: czy innego złota. Mają swoje oleje i co ciekawe nie podejrzysz co to za olej bo butelki bez opisu i sie tylko uśmiechają gdy zapytasz.
Paliwo - to samo. Nie widziałem nigdy aby poleciał któryś do pobliskiej stacji /nawet Shella/ i zakupił cokolwiek z paliw oczywiście nie licząc piwa czy fajek.
Co do ich benzyny - to na pewno nie ma koloru żółtego jak te ze stacji benzynowych. Tyle co widziałem to raczej jest niebiesko-błękitne i pachnie-śmierdzi jak benzyna.
Więc teorie, że samochody wyścigowe korzystają z tych samych materiałów pędnych i smarów co my włóżcie sobie między bajki.

Pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
-arti-
Sport
Sport
 
Posty: 660
Dołączył(a): 3 marca 2012, 11:15
Region: mazowieckie
Auto: LEON TDI
Silnik: BLS 1.9

Re: oliwa

Postprzez grzesiekwrc » 8 listopada 2014, 13:17

Dlaczego nie napiszesz, skąd posiadasz takie informacje, skoro producent ich nie ujawnia?
Zobacz Profil
grzesiekwrc
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 12:19
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość