Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 13 października 2014, 20:19

Witam szanownych forumowiczów,

W zasadzie pytanie zawarłbym w sformułowaniu "jak w tytule", ale byłoby to mało eleganckie.

Otóż, stosunkowo niedawno, miałem powiedzmy delikatnie zdarzenie drogowe :D , które zmusiło mnie do wymiany drzwi tylnych z lewej strony plus jeszcze kilku blaszek wokół. Kupiłem drzwi w idealnym stanie, z tym tylko, że nowe mają podnośniki elektryczne szyby a moje auto miało podnośniki manualne. Blacharz pięknie wszystko spasował i oznajmił mi, że niestety będzie musiał wymienić podnośniki, ponieważ nie mam przygotowanej instalacji do takiego rozwiązania.
Szkoda mi się zrobiło zrezygnować z elektrycznych podnośników bez walki, więc próbowałem poszukać w necie jakiejś informacji, która jednoznacznie określiłaby, czy jest to możliwe (bez szczególnie zaawansowanych przeróbek), czy lepiej sobie odpuścić, ponieważ wiąże się to np. z wymianą instalacji, ale niestety nic konkretnego nie znalazłem.

W związku z tym zwracam się do Was, koledzy o poradę, i jeżeli jest to możliwe wskazówki dostosowujące elektrykę.

Dodam, że leonidas ma centralny zamek, autoalarm sprzęgnięty z centralnym i samodomykacze szyb przednich.
Urodził się w 2002 r. z silnikiem BCB (1,6 16V).
Na dzień dzisiejszym mam schemat instalacji drzwi z podnośnikami elektrycznymi.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Reklama

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez adam1.9TDI » 13 października 2014, 22:56

modzilem elektryczne szyby z tylu i ogarniam temat. Odezwij sie na priv to Ci powiem wszystko.
Wazne jest zebys mial wszsytko spasowane pod CAN bo jesli masz auto z konca 2002r to masz juz szyby tylne po CANie. Jesli kupiles silniczki bez CAN to plecy i musisz zakupic z CANem(poczatek numeru 1C0........
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 14 października 2014, 20:50

adam1.9TDI.
Dzięki za odzew. Sprawdziłem u siebie Twoje informacje i chyba "plecy".
Jeżeli numer o którym piszesz (początek 1CO..) znajduje się na silniczku mechanizmu i determinuje możliwość moda, to u mnie numeracja wygląda tak;
1. oznaczenie powyżej kodu kreskowego jest 20/CO1A/15.03.2001
2. poniżej kodu kreskowego zaś jest 1J4959812C
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez adam1.9TDI » 14 października 2014, 21:10

Kris150, teraz kwestia tego czy masz modul komfortu na CANie? Byc moze masz szyby i modul komfortu bez CAN jesli to auto z poczatku 2002. Podlacz VAGcoma i sprawdz albo zobacz jakie masz numery na silniczkach z przodu.

PS. ewentualnie nie rezygnuj z modu tylko dokup silniczki ktore ida po CANie o ogarniaj temat dalej
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 14 października 2014, 22:18

adam1.9TDI, Oj kusisz :-D, ale zarazem dopingujesz.
Popatrzyłam na "aledrogo" i cena używki nie jest aż taka porażająca, trzeba tylko znaleźć pacjenta, który ma komplet, czyli lewy i prawy silniczek jednocześnie - wstępne trafienie to:
http://allegro.pl/seat-leon-i-toledo-ii-silniczek-szyby-prawy-tyl-i4693466117.html

Z transmisji danych to ja jestem "trawa". Jedyna wymiana danych jaką mam opanowaną przebiega na linii ja i żona - JA wypłata ONA wydatki.

A tak poważnie.
Jeżeli dobrze rozumiem istotą możliwości moda jest magistrala CAN, dzięki której poszczególne elementy wykonawcze (w tym nasz silniczek) komunikują się z jakimś globalnym sterownikiem (trochę się poczytało w necie) i nie ma lub nie musi mieć to nic wspólnego ze sposobem komunikacji interfejsu VAG-a. Pytam, ponieważ Interfejs, jaki mam działa na KKL (?). Pewnie ta informacja nic nie pomoże, więc jutro wypruję silnik z przednich drzwi i zobaczę jakie ma oznaczenie.
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez adam1.9TDI » 14 października 2014, 22:41

Kris150,Komunikacja podzespołów wykonawczych po CAN kable do diagnostyki to KKL i tego Ci nie objasnie bo dokladnie sam nie wiem a nie chce siac domyslow.
Tylko jesli chesz szyby to pasuje Ci tez ogarnac elektryczne lusterka. Dodatkowo musisz w drzwiach kierowcy wymienic panle sterowania a ten występuje tylko z opcja elektrycznych lusterek. Ja zakladalem tez elektryczne lusterka. Czesci kupowalem okazjonalnie i w 350zl sie zmiescilem ze wszystkim nawet z wysylką. Szczerze to najdrozsze sa te lusterka(ja mam bez opcji skaldania bo z opcja skladania sa jeszcze drozsze)
Szczerze taki mod to raczej dla satysfakcji, bo w praktyce z tyłu i tak nie jeździsz wiec szyb otwierać nie będziesz Ty, lusterka ustawisz raz i tak zostają(czasem sobie opuszczam co by w krawężnika nie przytrzeć) Wiec zycia Ci to jakos super nie ułatwi. Kasy troche wydac trzeba bedzie, dzien na kabelkologie i demontaż tylnych drzwi Ci zejdzie. Ja Ci powiem co i jak z kabelkami wiec zaoszczedzisz czasu bo ja siedzialem ze schematami i kombinowalem sam.
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Axee » 15 października 2014, 00:16

adam1.9TDI, zarowno stare i nowe silniki lacza sie z modulem komfortu po wewnetrznej sieci CAN, bardziej tu chodzi o wersje immo, powiedzmy ze tak wlasnie mozna rozroznic zmiane.

Kris150 napisał(a):1J4959812C
adam1.9TDI napisał(a):Urodził się w 2002 r. z silnikiem BCB
Te silniki tylnych szyb sie nie nadaja do Twojego auta, szukaj tylow 1C0...
Wszystko co jest modelowo 2002 i wyzej to immo3, a zatem 1C0... zmiana byla w polowie MY2001, zatem w modelowo 2001 moze byc immo2 1J0 lub immo3 1C0.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez rafaello0016 » 15 października 2014, 20:15

adam1.9TDI Jak ty montowałeś te lusterka i szyby elektryczne? Można dostac by jakąś liste potrzebnych rzeczy do lusterek i szybek do tyłu? bo też myslalem nad tym montażem ale własnie dokładnie nie wiedzialem co potrzeba do tego
Zobacz Profil
rafaello0016
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 23 września 2012, 20:30
Lokalizacja: Mielec
Auto: Seat Leon
Silnik: ALH 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez adam1.9TDI » 15 października 2014, 22:03

rafaello0016, najwazniejsze to dograc wersje silniczkow do wersji immo jak wyzej mowi Axee, reszta to juz tylko montaz, polaczony z dołożeniem jednego przewodu na stronę i przecięciem kilku przewodów(nic trudnego). Ja żeby sobie ułatwić sprawe kupiłem juz z gotową ori instalacją na drzwi przod i tył(cena była atrakcyjna bo gdyby nie to pokusiłbym się o dokładanie przewodów)
Lusterka to zalezy jakie Ci sie widzą z opcja składania i bez. Ja mam bez skladania, paletki symetryczne podgrzewane. W sumie teraz to bym jednak kupil z opcja skladania bo zawsze to jakis dodatkowy bajer i można podmodzić żeby sie składały przy zamykaniu auta. Wtedy musisz kupić silniczki na przednie szyby, które obsługują składanie lusterek.
Do tego dochodzi sprawa przełączników 2szt z tyłu(mam dodatkowa pare na sprzedaz :-) ) i panel przełączników na boczek kierowcy. Tapicerka drzwi z tyłu do wymiany i przód kierowcy tez. Ja przód kierowcy podciąłem i panel wchodzi jak w oryginale.
Dzwoń po ludziach, którzy maja całe auto na części, wtedy masz jedna wysyłkę i w jednym miejscu możesz już zdobyć cały komplet do swapa. Z anglika możesz brac mechanizmy, instalacje na tył i instalacje na przód. Lusterka z ang odpadaja chyba ze ramie/stelaż przełozysz z EU. Silniczki na przód z ANG tez odpadaja(chyba, że pozamieniasz im sterowniki stronami) przełącznik lusterek z ANG też jest inny(chyba ze przylutujesz tam rezystory) W sumie nic trudnego ale jest trochę zabawy z rozbieraniem drzwi ale przy okazji mozesz sobie zamki naprawic i uszczelnić drzwi przed wlewającą się woda do środka.

Instalacje tez możesz całkowicie zostawic ta którą obecnie masz. Wtedy tylko masz wiecej przewodów do dołożenia.
Mi bardzo pomogł ten post passatforum http://forum.vw-passat.pl/threads/17737-Elektryka-tylnych-drzwi-Wymiana-tylnych-kolb-na-elektryk%C4%99?p=1645571&viewfull=1#post1645571

Numery silniczków: immo3>> 1C0..... / immo2>>1J...........
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 15 października 2014, 22:09

Wyprułem silnik z przednich drzwi i jest na nim oznaczenie 1CO... Łącząc tę informację, wraz z podpowiedzią kolegi Axee, wyciągamy dwa wnioski;
1. komunikację mam po CAN-ie,
2. wersję immo mam immo3.

Dodatkowo dla potomnych cenna informacja, że w przypadku wymiany silniczka podnośnika szyb, koniecznie trzeba szukać silniczka z takim samym oznaczeniem dla 3-ch pierwszych znaków, co wymieniany egzemplarz, bo można się naciąć.

adam1.9TDI, zakładając wątek miałem zamiar zakończyć moda na uruchomieniu funkcji elektrycznego podnoszenia szyby z poziomu przycisku przy pochwycie drzwi.
adam1.9TDI napisał(a):Dodatkowo musisz w drzwiach kierowcy wymienic panle sterowania

Z powyższym też się zgodzę, i myślę, że na tym etapie bym zakończył, chociaż mam przypadkowo jedno lusterko elektryczne (lewe).

Czy Twoja wersja moda może się zakończyć na tym etapie bez ruszania lusterek?
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez adam1.9TDI » 15 października 2014, 23:27

Kris150 napisał(a):Czy Twoja wersja moda może się zakończyć na tym etapie bez ruszania lusterek?

tym bardziej zrób lusterka skoro musisz dokupić tylko prawe ale tez na samych szybach mozesz zakonczyc.Tylko będziesz miał na panelu przełącznik do lusterek widmo :-)
Przeglądaj olx i allegro. Kompletuj części w okazjonalnych cenach to założysz sobie pomału i lusterka
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 16 października 2014, 12:06

adam1.9TDI,

Dzięki za info.
Zanim odbiorę Leona od lakiernika, a pewnie zejdzie mu jeszcze kilka dni, to skompletuję "graty" i wrócimy do tematu. Będzie wiadomo co mam i jaki etap realizujemy.
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez adam1.9TDI » 16 października 2014, 19:52

Ja oglaszalem sie tutaj na forum w "Kupie" i zaraz mialem oferte kompletną z mechanizmami do szyb plus instalacja. Lusterka tez wczesniej nabyłem od forumowicza stad po fajnej cenie
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 16 października 2014, 21:26

Powolutku ogarniam temat.
adam1.9TDI, możesz zweryfikować, czy poniższy panel będzie dobry - mając na względzie kształt rzecz jasna, a nie jego sprawność.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf578e30c6bde174.html
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez adam1.9TDI » 16 października 2014, 22:42

Kris150 napisał(a):Powolutku ogarniam temat.
adam1.9TDI, możesz zweryfikować, czy poniższy panel będzie dobry - mając na względzie kształt rzecz jasna, a nie jego sprawność.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf578e30c6bde174.html

jest dobry ale dla lusterek bez składania. Jesli chcesz modzic pod składane lusterka to jest potrzebny inny przelacznik do lusterek.
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 19 października 2014, 14:33

adam1.9TDI, ostatnie trzy pytania przed zakupami i przerwą
1. Jak rozpoznać panel z funkcją składania lusterek - wydawało mi się, że lusterka składają się po wyłączeniu stacyjki,
2. Jak rozpoznać lusterka z funkcją składania - inna wtyczka, czy jest łatwiejsza metoda,
3. Ile i jakich przewodów mam zorganizować do "wszycia" w obecną instalację. W miarę możliwości podaj kolory i przekrój żyły.

-- 19 paź 2014, o 14:16 --

Kris150 napisał(a):1. Jak rozpoznać panel z funkcją składania lusterek


Już wiem.
Na panelu z funkcją składania lusterek wokół manetki regulującej lusterka są 4-ry symbole;
1. położenie neutralne,
2. lusterko prawe,
3. lusterko lewe,
4. składanie - naprzeciw położenia neutralnego,
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez adam1.9TDI » 20 października 2014, 19:54

Kris150, lusterka z opcja skladania maja wiecej przewodow niz 7. U mnie jest 7 wlasnie bo sa grzane ale nie skladane.
Ja mialem gotowa instalacje z przodu wiec ktore przewody masz dodac powiem Ci na dniach bo musze popatrzec u siebie albo na schemacie i opisze tutaj. Tylko troche wiecej czasu znajde bo ostatnio ciezko z tym.
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 23 listopada 2014, 01:53

Witam, po dłuższej przerwie,

Jutro leonidasa odbieram od lakiernika (zrobił razem z blacharzem kawał dobrej, rzetelnej roboty), zrobię mu porządny przegląd i od przyszłego tygodnia możemy dalej modzić elektrykę.

W czasie przerwy zgromadziłem potrzebne "graty";
1. silniczki do podnośników do tylnych drzwi 1C0... prawa i lew strona,
2. lusterko prawe i lewe (składane i podgrzewane) 1M0 ... z 9-ma przewodami przy wtyczce( Leon_TS_ARL pisał do mnie na priv żebym szukał 1M1.., ale zasugerowałem się rocznikiem, z którego były demontowane - 2002 r. - i nie dopytałem o ten szczegół)
3. panel przełączników z funkcją składania lusterek 1J4... - trochę zabolało, jak odebrałem przesyłkę, ale wnioski będą poniżej, mam nadzieję, że zasadne i słuszne.
4. oprzewodowanie do drzwi tylnych od modelu z elektrycznymi szybami.

Jestem z natury człowiekiem, który gdy coś robi, to lubi wiedzieć, chociażby w ogólnym zarysie, jak to działa i dlaczego, więc poczytałem w necie na temat CAN, (co to jest, i jak to się dzieje, że dwoma przewodami idą informacje do wielu sterowników podpiętych równolegle, a te z kolei "wiedzą" którego rozkaz dotyczy i co ma zrobić). Zagłębiłem się więc przez funkcję nadawania i odbioru, aż do poziomu konstrukcji segmentowej pojedynczego rozkazu. W sumie jest to ciekawy sposób sterowania.

Z tej lektury nasuwa mi się ogólny zarys zasady działania elementów podlegających modowi (panel przełączników, szyby, lusterka), o weryfikację którego proszę bardziej doświadczonych forumowiczów.

Wygląda mi to tak, że sterownikiem głównym jest moduł komfortu. Jego rozkazy mają priorytet wyższy nad sterownikami drzwi, które znajdują się w silniczkach podnośników szyby. Do sterowników w drzwiach podpięte są wszystkie elementy wykonawcze (np. napęd blokowania drzwi) i sterujące (np. przełącznik podnośnika szyby) znajdujące się w obrębie danych drzwiach. Jeżeli z panelu (tego, który muszę wymienić - w drzwiach kierowcy) będziemy chcieli zamknąć szybę drzwi kierowcy, to sterownik wysteruje odpowiednio silnik i żaden komunikat nie będzie wysłany na szynę CAN. Jeżeli natomiast z tego samego panelu będziemy chcieli wysterować szybę pasażera, to odpowiedni rozkaz zostanie wysłany na szynę CAN, po to aby dotarł do sterownika drzwi pasażera, który podniesie szybę.
W tym miejscu nie za bardzo rozumiem rolę moduły komfortu. Czy powyższy rozkaz (wysłany ze sterownika drzwi kierowcy) "idzie" bezpośrednio do sterownika drzwi pasażera, czy też najpierw jest odebrany przez moduł komfortu, przetworzony, i dopiero ten drugi przetworzony rozkaz jest odebrany przez sterownik drzwi pasażera?.

Na podstawie powyższych wniosków zacząłem rozumieć dlaczego muszę wymienić silniczki;
1. początek oznaczenia 1C0.. to informacja, że silnik komunikuje się po CAN-ie,
2. pozostałe elementy oznaczenia to nic innego, jak adresy (identyfikatory) sterowników, żeby "mogły ze są pogadać". I tak sterownik w drzwiach kierowcy ma końcówkę oznaczenia ... 801 A i odpowiednio tył pasażera (za kierowcą) .... 811 A. Prawa strona zaś odpowiednio przód ... 802 A, tył zaś ...812 A.

adam1.9TDI, jestem gotów do "sznurowania" i czekam na wskazówki.

Jedyna bieda, jaka mnie czeka, to posznurowanie lusterek do sterowników (brak okablowania w drzwiach przednich, wtyczki i ciekawe, czy są we wtyczce sterownika wszystkie potrzebne piny).

Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy, a mianowicie odnieść się, po powyższym wywodzie, do lusterek i panelu przełączników.
Jeżeli zasadę współpracy poszczególnych elementów dobrze zrozumiałem i je poprawnie rozpisałem, to lusterka pomimo, że są 1MO... są elementami wykonawczymi (nie mają żadnego sterownika, tylko same silniczki), więc jeżeli sterownik poda na odpowiednie piny napięcie, to muszą się dać sterować, zamknąć i podgrzewać - no nie ma innej możliwości.

Panel przełączników rozebrałem w pył i również nie widzę osobiście żadnych przeszkód przed zastosowaniem, ponieważ jest tam zwykły obwód drukowany ze ścieżkami przewodzącymi i "kupa" gumek z grafitem - żadnej elektroniki, więc też nie widzę przeszkód przed zastosowaniem.

Pozdrawiam i proszę o weryfikację.

-- 23 lis 2014, o 02:53 --

Dzisiejsza sobota była bardzo pracowita.
Do leona wmontowałem kupione wcześniej graty;
1. lusterka - 160 zł
2. panel sterowania szybami - 50 zł
3. wiązki przewodów do drzwi tylnych 2x39 zł
4. silniczki podnośników szyb 2x39 zł
5. wiązki przewodów do drzwi przednich (zakupione za namową adam1.9TDI -dzięki :piwko: ) 2x49 zł

adam1.9TDI masz ode mnie jeszcze jedno :piwko: albo nawet całą kratkę za ściągi i pomoc na PRIV.
Zgodnie z tym materiałem i powyższymi informacjami opiszę krótko, mojego moda - bo naprawdę nie ma o czym pisać - takie proste.
Moderatora przepraszam, za umieszczenie zdjęć zamiast linków - będzie wygodniej czytać i patrzeć jednocześnie.

Na początek "poznajcie" najważniejsze złącze T10 w prawym słupku A;
Obrazek

Złącze T10 prawego słupka B znajduje się w słonie elastycznej wiązki przewodów do drzwi tylnych. Trzeba je również "wywlec" na wierzch.

Ponieważ zdarza się, że opisy na forach wskazują różne kolory przewodów (magistrali CAN-H i CAN-L) do przecięcia w wiązkach, proponuję więc abyście odszukali właściwe przewody w następujący sposób.
1. W każdej wiązce drzwi, do wtyczki złączki T10 dochodzi zawsze czarny i żółty przewód (magistrala CAN),
2. W słupku B sprawdzamy, jakie kolory przewodów wychodzą z pinów 6 i 7 gniazda (po przeciwnej stronie czarnego i żółtego przewodu). W moim przypadku po prawej stronie auta były to przewody brązowo-zielony i brązowo-żółty. Po lewej stronie nie muszą to być takie same kolory - ja tak miałem.
3. Przy słupku A, w wiązce przewodów przychodzących od tylnych drzwi, wyszukujemy zidentyfikowane w punkcie 2 przewody, przecinamy je z odpowiednim zapasem, i dolutowujemy do przewodów gniazda złącza T10, które są połączone pinami z czarnym i żółtym przewodem we wtyczce (są to również piny 6 i 7).

Podłączenie CAN-a
Obrazek

Jak już mamy podłączoną magistralę CAN, to należy jeszcze doprowadzić zasilanie do drzwi tylnych. W tym celu wpinamy w słupku B brakujący pin 8 w gniazdo, do którego wcześniej dolutowujemy przewód o przekroju 2,5mm2 i długości ok. 2m. Drugi koniec przewodu ciągniemy aż do słupka A i dolutowujemy do pinu 8 (przewód czerwono-biały).
W złączu słupka B sprawdzamy, czy mamy doprowadzony przewód brązowy (masa) do pinu 4. Jeżeli nie ma tego przewodu to doprowadzamy go tak samo jak +12V, albo na skróty, czyli drugi koniec, zakończony końcówką kablową, podkręcamy do śruby w słupku B.

Podłączenie +12V
Obrazek

Powyższe czynności wykonujemy również dla strony lewej.

W moim przypadku powyższe czynności wraz z wymianą panelu sterującego 4 szybami zakończyły się sukcesem. Nie musiałem przeprogramowywać modułu komfortu, ani też przepinać pinu w złączu lewego słupka A, ponieważ od razu miałem panel podświetlony. Zadziałały nawet samodomykacze na wszystkie cztery szyby :-D

adam1.9TDI maiłeś rację, że zabawa zacznie się dopiero przy drzwiach kierowcy. Tak, jak Ty, "wyrzeźbiłem" w boczku miejsce na panel i niestety musiałem trochę zmodyfikować wiązkę drzwi kierowcy ponieważ miałem dokładany alarm i samodomykacze, więc trzeba było od porozcinać wiązkę i dolutować dodatkowe 5 przewodów.

Po modzie zmienił się sposób zamykania samochodu i uzbrajania alarmu z pilota. Przed modem, po jednokrotnym naciśnięciu pilota zamykały się od razu wszystkie 4 drzwi i bagażnik, i uzbrajał się alarm (wydając jeden dźwięk).

Teraz jest tak, że po naciśnięciu jednokrotnym pilota zamykają się drzwi przednie i bagażnik, alarm przechodzi w coś w rodzaju czuwania (dioda szybko miga). Po jakimś czasie, tak ok. 1 min, alarm zamyka tylne drzwi, wydaje dwa dźwięki a dioda miga wolno tak jak przed modem. w czasie tej 1 min. można otworzyć tylne drzwi i nie wywołuje to alarmu.

Ten czas czuwania można skrócić, przez dwukrotne szybkie wciśniecie przycisku pilota po ok. 10 sek. od pierwszego wciśnięcia.

Macie jakiś pomysł, co to może być.
Nie jest to uciążliwe, tylko może przez moda uruchomiona została jakaś "utajniona" funkcjonalność alarmu.

Teraz, żeby nie było samego optymizmu to nie zadziałały;
1. naciśnięcie przycisku zamykania drzwi na panelu powoduje zamknięcie tylko drzwi przednich tylne pozostają otwarte. Jak zamknę mechanicznie drzwi tylne to naciśniecie przycisku otwierania drzwi na panelu, powoduje otworzenie wszystkich 4 drzwi - ciekawostka.
2. nie działa zamykanie lusterek - proszę o poradę, mam nadzieję, że nie będzie trzeba zmieniać modułu komfortu.
3. po przekręceniu pokrętła na sterowanie lusterkiem lewym, prawe jest też sterowane. Jak przekręcę pokrętło na sterowanie prawym lusterkiem to lewe milczy, co to może być ??

Acha, żeby sprawa była jasna, trafiły do mnie lusterka (pewnie panel też) z Angola :oops: :evil: - może to jest problemem ??
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez neostar » 23 listopada 2014, 09:28

ad.1 Wymieniałeś moduł komfortu?
ad. 3 Tak to działa w VW.
a Twój kot jak reaguje po zobaczeniu blasku Twojego auta?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
neostar
Sport
Sport
 
Posty: 250
Dołączył(a): 6 czerwca 2010, 13:35
Lokalizacja: Okolice Płocka
Auto: Toledo II

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 23 listopada 2014, 21:13

neostar napisał(a):ad.1 Wymieniałeś moduł komfortu?


Modułu komfortu nie wymieniałem i jestem o tego jak najdalej. Na niektórych forach jest napisane, że po takim modzie należy przekodować moduł komfortu pod obsługę 4-ch szyb. Jest o tym mowa, gdy w ogóle nic nie zadziałało, a u mnie poszło od razu. Może potrzebna jest tylko jakaś małą poprawka.

neostar napisał(a):ad. 3 Tak to działa w VW.


Skora tak jest w VW, to dam temu dziwactwu spokój.

Lusterka i manetkę mam z całą pewnością z Angola.
Mam już rozwiązanie na przywrócenie poprawnych (Europejskich) kierunków pracy lusterek (góra to góra, lewo to lewo a nie odwrotnie - jak jest teraz). Opiszę to zaraz po uporaniu się z mechaniką.

Jak mi się nie uda ze składaniem lusterek z panelu, to najnormalniej w świecie zamontuję dodatkowy przełącznik ponad panelem specjalnie do zamykania i otwierania lusterek.
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Axee » 24 listopada 2014, 11:09

Kris150, chwała Ci za to, ze jesteś uparty, robisz cos samemu i przed robota dochodzisz jak co działa. Niemniej jednach działacz trochę po omacku. Prościej było by przestudiowac schematy 2 el. szyb i 4 el. szyb i wychwycić różnice, oraz zastosować je w praktyce. To nie jest takie trudne.

Z tego co zrozumiałem tylne wiązki masz od auta z 4 szybami el., zatem zamki tylne są sterowane teraz po canie, nie bezpośrednio modułem komfortu. Czyli po 1. naucz moduł komfortu, ze ma 4 el. szyby poprzez zmianę jego kodowania z 00067 na 00258.
Po 2 oprócz grubego zasilania powinno być przeciagniete do tylu zasilanie po kluczyku, ktore można zrownoleglic z przedniej kostki. (We wszystkich 4 kostkach slupkowych, pin3, kabel czerwono-zolty).

Co do lusterek i zamiany X-Y lub lewo prawo, to spróbuj w lustrach zamienić same silniczki wykonawcze miejscami, lewy do prawego, prawy do lewego lustra. Czasami dodatkowo trzeba zmienić miejscami 2 kable przy module w drzwiach.

Co do skladania luster przednie silniczki muszą zostać wymienione, na takie które maja moduły z funkcja składania.

Kolejna uwaga, przewody CAN powinny być zawsze skrętka, nawet na krótkich odcinkach, inaczej można zalapac bledy w magistrali.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 24 listopada 2014, 22:52

Axee napisał(a):naucz moduł komfortu, ze ma 4 el. szyby poprzez zmianę jego kodowania z 00067 na 00258.


Kurcze, myślałem, że zmiana kodowania będzie potrzebna, gdy tylne szyby będą milczały nawet po wymianie okablowania.
Spróbuję, co mój VAG potrafi :mrgreen: i czy on i ja poradzimy sobie z przekodowaniem.

Axee napisał(a):Co do lusterek i zamiany X-Y lub lewo prawo, to spróbuj w lustrach zamienić same silniczki wykonawcze miejscami, lewy do prawego, prawy do lewego lustra. Czasami dodatkowo trzeba zmienić miejscami 2 kable przy module w drzwiach


Już wczoraj chciałem wyciągać silniczki i je zamieniać miejscami, ale wpadłem na znacznie prostszy sposób, który nie będzie wymagał zmiany jakichkolwiek kabelków miejscami. Najpierw wypróbuję u siebie, a jak zadziała to opiszę ten sposób - na razie to tylko czysta teoria.

Jeżeli chodzi o moduły, to wczoraj (a w zasadzie już dziś) korespondowałem z Leon_TS_ARL i wychodzi nam, że to jest właśnie powód "martwych lusterek", z tym, że nie za bardzo wiem jakie mam zdobyć moduły. Leon_TS_ARL wsadził przy swoim modzie w drzwi kierowcy moduł 1c0959802b natomiast w drzwi pasażera moduł 1c0959801c. Wydaje mi się, że to ta ostatnia literka określa czy moduł ma funkcję składania lusterek.
Jeżeli mogę Ciebie poprosić to podaj jakie moduły mają opcję składania lusterek - abym nie "błądził".

Axee napisał(a):oprócz grubego zasilania powinno być przeciagniete do tylu zasilanie po kluczyku, ktore można zrownoleglic z przedniej kostki. (We wszystkich 4 kostkach slupkowych, pin3, kabel czerwono-zolty).


Wydawało mi się, że w złączu słupka B był wpięty przewód czerwono-żółty. Jutro to sprawdzę bo akurat do tego złącza dostęp jest najprostszy.
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Leon_TS_ARL » 24 listopada 2014, 23:01

Pokręciłeś :-P
Kierowcy(lewy) - 1C0959801B
Pasażera(prawy) - 1C0959802C

Na pewno musisz te silniczki zdobyć by składanie zadziałało, nawet na forum w temacie składanych lusterek było opisywane.
viewtopic.php?f=45&t=13414&p=208380&hilit=1C0959801B#p208380

Taki komplet zakładałem u siebie i u znajomych jak zakładaliśmy składane lusterka. W leonach które miały składane seryjne również te same numery silniczków były, bo sprawdzałem.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leon_TS_ARL
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 3664
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 14:43
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Axee » 25 listopada 2014, 00:24

Leon_TS_ARL napisał(a):Kierowcy(lewy) - 1C0959801B
Pasażera(prawy) - 1C0959802C
Dokladnie takie maja byc.
Kris150 napisał(a):Wydawało mi się, że w złączu słupka B był wpięty przewód czerwono-żółty. Jutro to sprawdzę bo akurat do tego złącza dostęp jest najprostszy.
Patrz na wiazke w slupku B od strony auta, nie od strony drzwi. W instalacji "2 el. szyby" na pinie 3 jest kabel z modulu komfortu do zamka, praktycznie mozna rozwinac wiazke podlogowa na wysokosci slupka A, gdzie leca te kable od modulu do kostki w slupku B, odnalezc kabel po kolorze, przeciac go, od strony modulu komf. zaizolowac, druga czesc w strone slupka B zasilic robiac bypass z kostki w slupku A, w ten sposob nie trzeba przeciagac dodatkowego kabla :D
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 30 listopada 2014, 14:21

Leon_TS_ARL napisał(a):Pokręciłeś :-P
Kierowcy(lewy) - 1C0959801B
Pasażera(prawy) - 1C0959802C


Zorientowałem się, ale już było za późno na poprawkę - dzięki za czujność

Axee napisał(a): Kris150 napisał(a):Wydawało mi się, że w złączu słupka B był wpięty przewód czerwono-żółty. Jutro to sprawdzę bo akurat do tego złącza dostęp jest najprostszy.

Patrz na wiazke w slupku B od strony auta, nie od strony drzwi. W instalacji "2 el. szyby" na pinie 3 jest kabel z modulu komfortu do zamka, praktycznie mozna rozwinac wiazke podlogowa na wysokosci slupka A, gdzie leca te kable od modulu do kostki w slupku B, odnalezc kabel po kolorze, przeciac go, od strony modulu komf. zaizolowac, druga czesc w strone slupka B zasilic robiac bypass z kostki w slupku A, w ten sposob nie trzeba przeciagac dodatkowego kabla :D


Sprawdziłem, był wpięty liliowo-czerwony (daltonista ze mnie).
Poz tym dzięki za schematy. Jak się skupiłem nad materiałem, to wyszło mi, że przecinając tylko przewody przy słupku A, które były podpięte do pinów 6 i 7 (CAN-H i CAN-L) w słupku B, zrobiłem układ w rodzaju "trochę w ciąży". Pewnie dlatego mi centralny działa jak działa. Zrobię wycinkę do końca, jak wcześniej pisaliście a nie przeczytałem ze zrozumieniem, czyli przetnę i podłączę równolegle do złącza w słupku A przewód z pin 3 (+12V) oraz przetnę i zaizoluję bez podłączania gdziekolwiek przewody z pinów 2 i 9.

Po tym wszystkim komfort będzie odcięty od jakiegokolwiek sterowania ryglowaniem.

Kris150 napisał(a):Już wczoraj chciałem wyciągać silniczki i je zamieniać miejscami, ale wpadłem na znacznie prostszy sposób, który nie będzie wymagał zmiany jakichkolwiek kabelków miejscami. Najpierw wypróbuję u siebie, a jak zadziała to opiszę ten sposób - na razie to tylko czysta teoria.


Nawiązując do powyższego uprzejmie donoszę, że stelaż wymieniłem i "nauczyłem" Angola reagować na manetkę we właściwych kierunkach. Zdjęcia zrobię, przy okazji zmiany stelaża w prawym lusterku.

-- 30 lis 2014, o 15:21 --

Kris150 napisał(a):Zrobię wycinkę do końca, jak wcześniej pisaliście a nie przeczytałem ze zrozumieniem, czyli przetnę i podłączę równolegle do złącza w słupku A przewód z pin 3 (+12V) oraz przetnę i zaizoluję bez podłączania gdziekolwiek przewody z pinów 2 i 9.


Jak napisałem powyżej tak zrobiłem.
Po tym wszystkim alarm i zamykanie centralnego z pilota działa jak przed modem :mrgreen: , czyli jedno naciśniecie, jeden dźwięk, i wszystkie czworo drzwi wraz z bagażnikiem zamknięte. Otwieranie i wyłączanie alarmu tak samo działa poprawnie, czyli jedno naciśnięcie dwa dźwięki i wszystko otwarte.

Centralne zamykanie i otwieranie z panelu kierowcy też działa poprawnie :mrgreen: .

Nie musiałem przekodowywać komfortu :mrgreen: i z tego się bardzo cieszę.

UWAGA:
Jak będziecie cieli przewody w wiązkach, to zwróćcie uwagę, że przewody dwukolorowe mają kolor dominujący (ok. 2/3 obwodu) i kolor uzupełniający (ok. 1/3 obwodu). We wiązkach biegną przewody o odwrotnej kolorystyce i można się łatwo pomylić.

Stelaże w lusterkach wymienione (pozyskane z moich starych - mechanicznych lusterek) "patrzą normalnie" i dają się sterować poprawnie dzięki poniższej przeróbce w samym lusterku.
Przeróbka polegała na zmianie polaryzacji silniczków sterujących, a było to możliwe, ponieważ wadą silniczków prądu stałego jest "wrażliwość" na biegunowość zasilania. Ta wada stała się dla mnie zaletą.

Aby "nauczyć" Angola poprawnych kierunków musimy wymontować z lusterka silniczki i zabrać do ciepłego pomieszczenia (trochę się robi zimno). Jak już mamy je na "warsztacie" do przy pomocy dremel-a odcinamy powoli (aby nie rozgrzać za bardzo ciętego metalu) ponieważ stopi nam się plastik i odpadłą połączenia cynowe z silniczków.

Obrazek

Następnie robimy nowe połączenia, jak jest pokazane na poniższym zdjęciu. Lutując te połączenia musicie uważać, aby również tym razem nie stopić plastiku i aby nie odpadły pozostałe przy silniczkach stare połączenia. Do łączenia krótkich odcinków (punkt 2 i 3 silniczków) użyłem nóżek od diody LED natomiast do mostka i połączenia mostka ze środkowym stykiem wtyczki użyłem cienkiego przewodu w izolacji.

Obrazek

Na koniec, przed założeniem osłonki silniczków sprawdźcie, czy nie zostały porobione przez przypadek jakieś zwarcia.

Moda uważam za zakończonego - przynajmniej w części zgodnej z tytułem wątku.

Elektryczne składanie lusterek to już tylko formalność - wymiana sterowników, ale to zostawiam na później ponieważ wymagane silniczki do moda, w tym zakresie, "trochę" kosztują.

Serdeczne podziękowania dla kolegów adam1.9TDI, Axee; Leon_TS_ARL;neostar za pomoc i cenne uwagi :brawo: :bukiet: :ok: :piwko:

Do zobaczenia na "szlaku" :dres:
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez mackie » 1 grudnia 2014, 23:59

Panowie, kawał dobrej roboty, przeczytałem cały temat, lecz nie znalazłem odpowiedzi, czy przy elektrycznych lusterkach bez automatycznego składania, trzeba wymieniać silniczki (sterowniki) drzwi przednich?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mackie
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2013, 11:00
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Axee » 2 grudnia 2014, 00:05

Bylo o skladaniu luster:
Axee napisał(a):Co do skladania luster przednie silniczki muszą zostać wymienione, na takie które maja moduły z funkcja składania.
Axee napisał(a):
Leon_TS_ARL napisał(a):Kierowcy(lewy) - 1C0959801B
Pasażera(prawy) - 1C0959802C
Dokladnie takie maja byc.

Zatem jak lustra nie sa skladane, to przednich silniczkow z modulami nie trzeba wymieniac.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez mackie » 2 grudnia 2014, 00:33

Dzięki za szybką odpowiedź. :wink:
Axee napisał(a):Bylo o skladaniu luster:

Dokładnie było o składanych, dlatego chciałem się upewnić.
Axee napisał(a):Zatem jak lustra nie sa skladane, to przednich silniczkow z modulami nie trzeba wymieniac.

A więc co wymienić? lustra, przełącznik w drzwiach kierowcy, nowa wiązka... Czy dysponuję ktoś schematem elektrycznym takiego rozwiązania i mógł by się podzielić?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mackie
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2013, 11:00
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Axee » 2 grudnia 2014, 09:40

mackie napisał(a):A więc co wymienić? lustra, przełącznik w drzwiach kierowcy, nowa wiązka...
Troche niezrozumiale piszesz, bo nie wiem co masz i co chcesz ... napisz jaka teraz masz konfiguracje auta i czego oczekujesz po dokonanym modzie.
Moge sie domyslic ze masz 2 el. szyby, lustra manualne, korby z tylu. A chcesz 4 el. szyby, lustra el. nieskladane. ?
W takim przypadku nalezy wymienic: lustrka boczne L+P na el., podnosniki szyb tylne L+P na el., panel w drzwiach kierowcy na 4szyby +lustro, wiazki tylnych drzwi na pod el. szyby, wymienic lub przerobic, wiazke przednich drzwi pasazera na pod el. lustro, wiazke przednich drzwi kierowcy na pod 4el. szyby i el. lustro, przerobic wiazki dochodzace do slupkow A i B str. L+P, zakodowac modul komfortu.

Jesli zas masz 2 el. szyby, lustra manualne, korby z tylu. A chcesz 2 el. szyby, lustra el. nieskladane, korby z tylu. To nalezy wymienic: lustra boczne L+P na el., panel w drzwiach kierowcy na 4sz.+lustro (ew. przerobic na 2 szyby + lustro, bo nie ma oryginalnie panela na 2szyby + lustro), wymienic lub przerobic wiazke w drzwiach kierowcy i pasazera.

Wiekszosc z tego masz opisana w postach powyzej.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez mackie » 2 grudnia 2014, 11:38

Axee napisał(a):Troche niezrozumiale piszesz, bo nie wiem co masz i co chcesz ... napisz jaka teraz masz konfiguracje auta i czego oczekujesz po dokonanym modzie.

Już się poprawiam. :wink:

Mam 2 szyby elektryczne, 2 na korby i manualne lustra.
Chciał bym wstawić elektryczne lustra, ale bez opcji składania ( nie chcę się bawić w wymiany silniczków i iść w dodatkowe koszty).
adam1.9TDI napisał(a):Kris150, lusterka z opcja skladania maja wiecej przewodow niz 7. U mnie jest 7 wlasnie bo sa grzane ale nie skladane.

Mam dostęp do luster na 5 PIN'ach ( domyślam się więc że nie są składane, ani grzane ).

Axee napisał(a):Jesli zas masz 2 el. szyby, lustra manualne, korby z tylu. A chcesz 2 el. szyby, lustra el. nieskladane, korby z tylu. To nalezy wymienic: lustra boczne L+P na el., panel w drzwiach kierowcy na 4sz.+lustro (ew. przerobic na 2 szyby + lustro, bo nie ma oryginalnie panela na 2szyby + lustro), wymienic lub przerobic wiazke w drzwiach kierowcy i pasazera.

Gdzie mogę zdobyć schematy elektryczne drzwi? Nie chciał bym pruć całej wiązki, żeby się okazało później że wystarczyło kilka przewodów wpiąć pod istniejącą instalację i to załatwi sprawę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mackie
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2013, 11:00
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 15 września 2015, 17:58

Witam kolegów,

Pociągnąłem moda dalej i jak obiecałem powyżej, zmieniłem sterowniki w drzwiach co pozwoliło uruchomić funkcję składania lusterek. Tylko tyle udało mi się uruchomić, ponieważ za nic nie mogę "odpalić" podgrzewania lusterek.
Dodam, zanim padną pytania, że składanie zadziałało przy starym kodowaniu komfortu (67). Ponieważ nie zadziałało podgrzewanie to przekodowałem moduł komfortu na 00258 i to też nie pomogło.
Czytając kilka postów o podgrzewanych lusterkach okazało się, że w latach 2001 - 2005 było tak wiele sposobów włączania podgrzewania, że trudno mi było wybrać ten jedyny.
Niektóre wersje miały specjalne położenie manetki na panelu regulacyjnym - szybko się z tego wycofano, bo kierowcy zostawiali w tym położeniu manetkę nawet latem, co powodowało palenie się wkładów grzejnych. Niektóre wersje wymagały pozostawienia manetki w położeniu neutralnym (na panelu był wówczas symbol grzania zamiast symbolu położenia neutralnego) a ogrzewanie uruchamiało się włącznikiem ogrzewania szyby tylnej. I wreszcie ostatnia wersja, gdzie podgrzewanie uruchamiało się tylko włącznikiem ogrzewania szyby tylnej i jedynym warunkiem było tylko rozłożenie lusterek.

Zanim będę bawił się z tym podgrzewaniem to proszę kolegów, którzy mają w swoich autach składane i podgrzewane lusterka, lub też modzili w tym zakresie aby zweryfikowali moje poniższe pytania.

1. czy podgrzewanie będzie działało ze sterownikami 1C0959801B i 1C0959802C ?
2. jakie macie symbole wokół manetki regulacyjnej ?

Pozdrawiam

-- 15 wrz 2015, o 18:58 --

Witam kolegów po półrocznej przerwie,

Spieszę donieść, że uruchomiłem podgrzewanie lusterek.

Niestety nie udało mi się tego dokonać w zgodzie ze schematami (jak oryginał) ponieważ;
1. manetka nie jest przystosowana do funkcji grzania lusterek,
2. we wiązce drzwi brakuje dwóch przewodów i pinów w złączu,
3. brakuje również przewodów i pinu w złączu T10 lewego i prawego słupka A.
4. nie znalazłem również opisu do jakiego pinu złącza 15a należy poprowadzić połączenie od modułu komfortu.

Ogólnie wszystko pod górkę.

Po przeanalizowaniu schematów, i sprawdzeniu testowym w aucie zdecydowałem się wykonać takie połączenia, aby ogrzewanie lusterek było włączane razem z ogrzewaniem tylnej szyby.

W tym celu;
1. od bezpiecznika 1 w skrzynce bezpiecznikowej (symbol podgrzewanych lusterek) odciąłem i zaizolowałem obydwa przewody,
2. z pinu 16 złącza T23 (szerokie złącze modułu komfortu) poprowadziłem przewód do bezpiecznika 1 (pojawia się tam +12V po włączeniu ogrzewania szyby)
3. z drugiego końca gniazda bezpiecznikowego 1 poprowadziłem dwa przewody (po jednym do każdego lusterka)
4. każdy z dodatkowych przewodów dolutowałem do pinu 3 złącza T8 (wpięte jest do tego złącza lusterko).

Lusta grzeją, teraz można czekać na "sprzyjającą" testowaniu aurę.

Jeszcze raz bardzo dziękuję za okazaną pomoc i doping. :piwko:
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez moralez00 » 16 września 2015, 13:11

Witam. A ja mam pytanie. Czy piny 2 i 9 przecinałeś przy złączu t10 czy w progu (czyli odcinałeś tylko tył)? Czy pin3 odcinam w progu i łączę z pin3 w złączy t10? Pytam bo mi tez centralny swira dostaje.
Zobacz Profil
moralez00
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 26 lutego 2015, 11:27
Auto: Toledo II
Silnik: benzyna 2.3 V5

Re: Wymiana drzwi tylnych z manualnych na elektryczne

Postprzez Kris150 » 19 września 2015, 12:06

Przyznaję się, że trochę w poście namieszałem, ale po kolei koledzy ratowali sytuację więc niestety całego posta trzeba najpierw przeczytać aby złożyć całość moda do kupy.

Na twoje pytanie była informacja powyżej.
Kris150 napisał(a):Zrobię wycinkę do końca, jak wcześniej pisaliście a nie przeczytałem ze zrozumieniem, czyli przetnę i podłączę równolegle do złącza w słupku A przewód z pin 3 (+12V) oraz przetnę i zaizoluję bez podłączania gdziekolwiek przewody z pinów 2 i 9.


Cięcia robiłem we wiązce przy podłodze, tak ok. 10 cm przed złączem T10.
>>Prawdziwy LEON-ZAWODOWIEC<<
Zobacz Profil
Kris150
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 29
Dołączył(a): 29 stycznia 2007, 20:29
Lokalizacja: Górsk
Auto: SEAT LEON 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości