Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Cupra 265 czy 280??

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez typerfn2 » 16 stycznia 2015, 18:07

Miljo i jak wrażenia?
Zobacz Profil
typerfn2
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 grudnia 2014, 09:47
Auto: Civic
Silnik: benzyna 2.0

Reklama

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez miljo » 16 stycznia 2015, 18:18

Ja odbywalem jazde z Pania (sprzedawca) ktora powiedziala mi na wejsciu ze nie nawidzi jezdzic Cupra i prosi mnie zebym nie przekroczyl 200km/h ja z usmiechem na twarzy "no pewnie ze nie.." wsiadamy (ja za kierownice oczywiscie) i ruszamy, poczatek bardzo wolno bo na wjezdzie do Bielska stal raadiowoz, po ominieciu go tryb sport i lekkki ogien w kierunku Cieszyna po S1 gdzie mozna pocisnac, tryb cupra i w podloge do 200km/h, przytrzymal mnie Passat TDI z wielkim napisem Ecusoft!! zjechal na prawy i tez podloga bo az czarno za nim i wiecie co? w porownaniu do passata wystrzelilem jak z procy co mnie bardzo zadowolilo i tak pociagnalem do ok 220 bo wtedy Pani mnie poprosila zebym zwolil bo zakret :D
..."Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem"...
Zobacz Profil
miljo
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 stycznia 2015, 11:28
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Golf MK7
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez borowa » 16 stycznia 2015, 18:23

Czyli zadowolony jak widać :brawo:

miljo napisał(a):i prosi mnie zebym nie przekroczyl 200km/h

Wcale się jej nie dziwię, nie ma pojęcia kto wsiada za kierownicę, jak jeździ itd. Jeżeli znam kogoś, mam do niego zaufanie to i blisko 300 nie robi wrażenia, natomiast są osoby z którymi bałbym się przekroczyć 150 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez miljo » 16 stycznia 2015, 18:46

Rozmawialem z nia potem i mowila mi ze ja jestem wporzadku bo tam ja uprzedzalem ze pocisne i wgl bo widzialem ze sie boi. Wspomniala o gosciu ktory od wyjazdu z salonu ciagle tryb cupra i non stop ogien na maxa i od tej pory sie bardzo boi jezdzic tym samochodem.
..."Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem"...
Zobacz Profil
miljo
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 stycznia 2015, 11:28
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Golf MK7
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez mstokowy » 16 stycznia 2015, 19:38

jaceku napisał(a): To Tyyyy kupiłeś tą czerwoną? odbywałem jazdę próbny tym autem - jeździłem nim mega spokojnie, bo interesowało mnie minimalne spalanie tego auta...
a powiedz przy okazji, czy kiedy ustawisz auto w trybie comfort...przy spokojnym dodawaniu gazu szarpie Ci to auto? - bo ja już objeżdżałem dwa egzemplarze Cupry i oba tak szarpały zdaje się na drugim biegu... zastanawiałem się wtedy co to jest...


Tak to ja :) Zrobiłem sobie prezent urodzinowy :D Co do szarpania w trybie comfort przy spokojnym dodawaniu gazu... Nie zauważyłem. Pytanie przy jakich obrotach tak miałeś ?? Poza jazdą testową na której też jakoś specjalnie nie męczyłem auta, jeszcze nie było okazji nim trochę przycisnąć bo aura nie sprzyjała, więc cały czas jeżdżę nim w miarę delikatnie też ciekawi mnie minimalne spalanie :)
Zasadniczo nie jeżdżę w trybie comfort tylko w indywidualnym, ale silnik mam w nim ustawiony w dokładnie ten tryb. Staram się nigdy nie przyśpieszać ze zbyt niskich obrotów i jak coś to zawsze redukuje biegi. Ale przy przyśpieszaniu nim od 1500 obrotów nigdy nie zauważyłem szarpnięcia, niezależnie czy silnik zimny czy ciepły. Także nie mam takiego problemu, zasadniczo nie mam z tym autem żadnego problemu :)

veb napisał(a): Z innej beczki na jakiej zasadzie odbywają sie jazdy próbne?

Co do samych jazd próbnych to tak to się właśnie odbywa, wchodzisz i jedziesz :) Ja przyszedłem do salonu, sprzedawca Pan Grzegorz (pozdrawiam), spytał w czym może pomóc powiedziałem że interesuje mnie to co stoi przed salonem, po czym padło pytanie czy Cupra ? Potwierdziłem, potem padło drugie czy jedziemy czy najpierw rozmawiamy? Stwierdziłem że możemy najpierw pogadać ale nie spotkało się to ze stwierdzeniem sprzedawcy "To najpierw się przejedźmy...". Swoją drogą świetny ruch przy sprzedaży takich aut, bo przejażdżce jedyne co mnie interesowało to czy można ją wziąć i czy zdążymy jeszcze przed świętami :D Także luzik, idziesz pytasz o jazdę i jedziesz.

Co do samych jazd...
miljo napisał(a):Rozmawialem z nia potem i mowila mi ze ja jestem wporzadku bo tam ja uprzedzalem ze pocisne i wgl bo widzialem ze sie boi. Wspomniala o gosciu ktory od wyjazdu z salonu ciagle tryb cupra i non stop ogien na maxa i od tej pory sie bardzo boi jezdzic tym samochodem.

Świetne podejście do jazd mocnymi turbo widziałem w salonie VW w Zabrzu. Jeśli auto jest zimne, jazdę rozpoczyna sprzedawca - poopowiadał w tym czasie o samochodzie, kiedy auto było rozgrzane zamieniał się z klientem miejscami, pod koniec jazdy też troszeczkę dał znać żeby przystopować. Takiego podejścia oczekiwałbym od każdego sprzedawcy. W Katowicach jechałem od początku co w sumie mnie zdziwiło bo spodziewałem się podobnej praktyki, ale również od razu zostałem poproszony o spokojną jazdę dopóki samochód się nie rozgrzeje i pod koniec jazdy, jak auto było rozgrzane to byłem zachęcany żeby zobaczyć jak to jedzie. Tak to powinno wyglądać. Wiadomo że nikt nie bierze na jazdy Cupry po to żeby przede wszystkim sprawdzić jak mało spali, tylko żeby sprawdzić jak to jedzie, więc będzie go deptać. Pani sprzedawcy, o której historię tu przytoczyliśmy trochę nie rozumiem. Jest pracownikiem salonu i odpowiada za powierzony jej przez pracodawcę sprzęt. Tak samo jak powinna zadbać o to, żeby poinstruować kogoś jak obsługiwać automat żeby nie rozbił tego auta podczas jazdy, powinna zadbać o to żeby samochód został rozgrzany i schłodzony. Dodatkowo stanowi to element prawidłowej eksploatacji pojazdu, o którym wspomina instrukcja obsługi itd...

Ostatnia kwestia to wielki pozytyw dla Seata/dealerów tej marki za to, że udostępnia takie wersje do jazd i to w wielu salonach z tego co tu czytam. Szukając auta dla siebie w zasadzie nastawiłem się na Focusa ST, nigdzie się tym nie dało przejechać w końcu jechałem używanym ale wrażenia z jazdy mnie rozczarowały. Fiest ST też nie ma do jazd za bardzo w okolicy. Potem skierowałem się do Renówki akurat były promocje na Megane RS. W Renault nie dość, że samochodu też nie ma to trafiłem na sprzedawcę, który przez 10 minut próbował odnaleźć katalogi czy inne potrzebne mu dane żeby ze mną o tej RS'ce w ogóle pogadać. Jak już się ogarnął w papierach i zaczęliśmy rozmawiać to po pierwszych paru zdaniach wyszło, że z tym gościem to ja nie mam o czym rozmawiać bo nie zna tematu nawet lakonicznie, do tego ceny i tak wychodziły większe niż za Cuprę. Do Cupry zupełnie nie byłem przekonany... Auto z zewnątrz jest maksymalnie nie pozorne, spokojne, w porównaniu do powyżej wymienionych w ogóle nie zwraca na siebie uwagi. Gdyby nie miało tych LED-owych reflektorów to pewnie nikt by go nie zauważał na ulicy, ale przejechałem się i w tym momencie nie myślałem już o żadnym innym. I tego życzę wszystkim kupującym takie samochody :)
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez miljo » 16 stycznia 2015, 19:47

Kolego przed tym jak wsiadlem do samochodu byl juz po wczesniejszej jezdzie wiec byl rozgrzany i wpierw jechalem dosc powoli i spokojnie no i nie rozpisywalem sie ze szczegolami ale wspominala o DSG i wgl ale ja mam w pracy diesla 2.0 tdi DSG wiec wiem jak to ogarnac i na dodatek mam Golfa VII w ktorym jest dokladnie to samo co w leonie wiec nie musiala nic mi tlumaczyc i innteresowanlo mnie jedynie jak jedzie.
..."Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem"...
Zobacz Profil
miljo
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 stycznia 2015, 11:28
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Golf MK7
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez mstokowy » 16 stycznia 2015, 19:53

Nie miałem na myśli Twojej jazdy tylko poniższą część, bo odebrałem to na zasadzie ktoś wsiadł i zaczął katować samochód - tak to brzmi... Jeśli nie, to przepraszam tę Panią :?

miljo napisał(a):"Wspomniala o gosciu ktory od wyjazdu z salonu ciagle tryb cupra i non stop ogien na maxa i od tej pory sie bardzo boi jezdzic tym samochodem"
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez miljo » 16 stycznia 2015, 20:07

Tak masz racje z jej relacji wyniklo ze poprostu mogl robic sobie co chce i poprostu tak jak wspomniales katowal auto.
..."Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem"...
Zobacz Profil
miljo
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 stycznia 2015, 11:28
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Golf MK7
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez zelon » 17 stycznia 2015, 00:35

Mnie sprzedawca podsumowal, ze tym samochodem jeszcze nikt tak spokojnie nie jechal ;) Sprawdzilem co chcialem sprawdzic i tyle. Tak swoja droga tez mam dylemat czy brac 265 czy 280. Pewnie bym sie zdecydowal na 280 ale troche przerazaja mnie 19" felgi na polskie drogi. Pare lat temu jezdzilem na 18" i po ostrej zimie byl rytual srednio co 2 tygodnie - nowa opona + felga do prostowania. Do tego 19" opona jest drozsa srednio o 250-300zl od tej samej 18". Ale jak mowi moja przyszla zona, przy tej kwocie 5k zl w jedna czy druga to nie tragedia a obawiam sie ze bym czul niedosyt ;) Ja generalnie nie jezdze szybko tylko nie zwalniam w zakretach ;) W zwiazku z tym komplet 19" wystarczy mi na jakies 15kkm. Do tego trzeba kupic cos na zime a tutaj 19" kompletnie odpada, wiec do zakupu i tak trzeba doliczyc komplet felg.
Zobacz Profil
zelon
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 grudnia 2014, 20:47
Auto: kredens
Silnik: diesel inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez typerfn2 » 17 stycznia 2015, 05:12

Ja nie miałem dylematu jedyne co żałuję to ze w pl nie dostępna jest wersja 280 3d ;(
Zobacz Profil
typerfn2
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 grudnia 2014, 09:47
Auto: Civic
Silnik: benzyna 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Pelikson » 17 stycznia 2015, 13:26

zelon napisał(a):Mnie sprzedawca podsumowal, ze tym samochodem jeszcze nikt tak spokojnie nie jechal ;) Sprawdzilem co chcialem sprawdzic i tyle. Tak swoja droga tez mam dylemat czy brac 265 czy 280. Pewnie bym sie zdecydowal na 280 ale troche przerazaja mnie 19" felgi na polskie drogi. Pare lat temu jezdzilem na 18" i po ostrej zimie byl rytual srednio co 2 tygodnie - nowa opona + felga do prostowania. Do tego 19" opona jest drozsa srednio o 250-300zl od tej samej 18". Ale jak mowi moja przyszla zona, przy tej kwocie 5k zl w jedna czy druga to nie tragedia a obawiam sie ze bym czul niedosyt ;) Ja generalnie nie jezdze szybko tylko nie zwalniam w zakretach ;) W zwiazku z tym komplet 19" wystarczy mi na jakies 15kkm. Do tego trzeba kupic cos na zime a tutaj 19" kompletnie odpada, wiec do zakupu i tak trzeba doliczyc komplet felg.


Nie wiem w jakim rejonie Polski mieszkasz że co 2 tyg robiłeś felgi ale ja od 2 lat jeżdżę autami z minimum 18" felgami, teraz w Cuprze 19 i nie widzę w tym żadnego problemu :) Nawet mam teraz na zimę zestaw ori felgi 19 + zimówki i jeździ się w trybie komfort jak zwykłym hatchbackiem. Wiadomo że na jakiejś bardzo dziurawej drodze trzeba jechać wolniej i ostrożniej ale za to na równym asfalcie pieknie się trzyma :) Tym bardziej, że lubisz ostrzej po zakrętach polatać 235/35/19 będzie jak znalazł :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Zix » 17 stycznia 2015, 19:16

Ostatnie 5 lat jeździłem na 225/40/18 i nigdy nie uszkodziłem koła czy opony.
Może jednak musisz zwalniać przed tymi zakrętami. ;)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez zelon » 18 stycznia 2015, 02:51

Zachodnia granica ;) Po zimie zrobily sie takie wyrwy, ze nie wiadomo bylo czy je latac czy zarybiac ;) W niszczeniu gum dodatkowo pomoglo obnizone i piorunsko twarde zawieszenie. Ale i tak milo ten samochod wspominam ;) No i zeby nie bylo - cala akcja wydarzyla sie na przestrzeni ok 2 miesiecy, wiec laczkow kupilem chyba ze 4.
Zobacz Profil
zelon
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 grudnia 2014, 20:47
Auto: kredens
Silnik: diesel inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Zix » 18 stycznia 2015, 12:16

Nieszczęśliwa seria, bywa i tak.;)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez typerfn2 » 18 stycznia 2015, 15:38

Ja w type r miałem również 225 40 18 i całkiem dobrze się jeździło oczywiście na dziurach trzeba było uważać ale mam taką zasadę bez znaczenia , zwalniam na dziurach i juz.
Zobacz Profil
typerfn2
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 7 grudnia 2014, 09:47
Auto: Civic
Silnik: benzyna 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez miljo » 20 stycznia 2015, 09:40

Myslalem na tym wszystkim az stwierdzilem ze nie ma sie co spieszyc. Skoro daja tak maly rabat i wcale jakos nie zachecaja do zakupu to ja sobie spokojnie poczekam az mi sie sprzeda moj golf za jakies rozssadne pieniadze, mysle ze nie powinno byc problemu ze sprzedaza. Dołoze sobie za ten czas jakies 5-10tys i wtedy sie wybiore do seata zamowic samochod. Sadze ze max do marca to zrealizuje.
..."Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem"...
Zobacz Profil
miljo
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 11 stycznia 2015, 11:28
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Golf MK7
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Zix » 20 stycznia 2015, 10:10

mstokowy napisał(a):Zasadniczo nie jeżdżę w trybie comfort tylko w indywidualnym, ale silnik mam w nim ustawiony w dokładnie ten tryb.

Masz DSG? Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w takim przypadku (tryb Indywidualny) pomimo ustawienia silnika w tryb ECO, nie wchodzi w tryb "żeglowania" tj. nie wysprzęgla na luz skrzyni. W trybie Comfort "żeglowanie" normalnie działa, ale niestety nie można wtedy zmienić ani DCC ani twardości wspomagania.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Pelikson » 20 stycznia 2015, 12:45

W Cuprze nie ma tego trybu ( wysprzęglania skrzyni ).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez mstokowy » 20 stycznia 2015, 13:24

Mam manuala
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Zix » 20 stycznia 2015, 14:28

Pelikson napisał(a):W Cuprze nie ma tego trybu ( wysprzęglania skrzyni ).

To dziwne, myślałem, że taki mode jest w każdej nowej skrzyni DSG.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez raflo83 » 20 stycznia 2015, 14:44

Zix napisał(a):
Pelikson napisał(a):W Cuprze nie ma tego trybu ( wysprzęglania skrzyni ).

To dziwne, myślałem, że taki mode jest w każdej nowej skrzyni DSG.

jest tryb ECO, w indywidualnych ustawieniach w Cuprze DSG I wysprzęgla skrzynie. Wiem, bo mam :)
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Zix » 20 stycznia 2015, 15:00

A jednak. :)
I ten tryb ECO masz tylko w indywidualnych? U mnie jest też cały "mode ECO" - mam wtedy silnik ECO, DCC Comfort, wspomaganie normal i ACC eco bodajże. Problem jest taki jak wcześniej pisałem - wysprzęgla mi tylko w trybie ECO. W indywidualnym gdy silnik ustawię na ECO to jedynie reakcja na gaz jest zamulona i zmieniają się punkty zmiany biegu, ale skrzynia się nie wysprzęgla.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Pelikson » 20 stycznia 2015, 17:50

Ups no to nie wiedziałem, nie używałem trybu eco :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez raflo83 » 20 stycznia 2015, 17:54

Zix napisał(a):I ten tryb ECO masz tylko w indywidualnych?

W Cuprze Eco jest tylko w indywidualnych ustawieniach i nigdzie indziej
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez kososki » 20 stycznia 2015, 18:10

byłem dzisiaj w salonie Seata i ponoć skończyły się czasy El Dorado jeśli chodzi o rabaty. Pomijając ofertę wyprzedażową to jest delikatnie mówiąc lipa. Pan w salonie twierdził, że obcięli im marże i teraz praktycznie jakieś 3% na auto do produkcji daje.
Ktoś ma jakieś informacje czy rzeczywiście tak słabo to teraz wygląda i o tych 10-12%, które przewijały się przez forum można zapomnieć ?
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Pelikson » 20 stycznia 2015, 18:35

raflo83 napisał(a):
Zix napisał(a):I ten tryb ECO masz tylko w indywidualnych?

W Cuprze Eco jest tylko w indywidualnych ustawieniach i nigdzie indziej


Tak tak wiem, że tam można wybrać silnik na ECO ale po prostu nie testowalem tego bardziej interesował mnie tryb Cupra :twisted:

W czwartek zapytam kolegi, który pracuje w salonie Seata ile mogą dawać % rabatu na Cupry.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez szczeslaw » 20 stycznia 2015, 19:47

kososki napisał(a):byłem dzisiaj w salonie Seata i ponoć skończyły się czasy El Dorado jeśli chodzi o rabaty. Pomijając ofertę wyprzedażową to jest delikatnie mówiąc lipa. Pan w salonie twierdził, że obcięli im marże i teraz praktycznie jakieś 3% na auto do produkcji daje.
Ktoś ma jakieś informacje czy rzeczywiście tak słabo to teraz wygląda i o tych 10-12%, które przewijały się przez forum można zapomnieć ?

Jeżeli to prawda, to doliczając do tego brak salonów w wielu miastach i ogólne problemy z serwisami i salonami, wszystko wskazuje na to, że VGP postawiło sobie za punkt honoru wykończyć markę Seat na polskim rynku...
Przecież to prosta droga do całkowitego ubicia sprzedaży. Dużo ludzi nie patrzy na markę, tylko na rabat i finansowanie. Jak usłyszą 3%, to zaśmieją się sprzedawcy w twarz i pójdą do innej firmy.
Zachowują się tak, jakby całe zamieszanie z Iberią za mało zaszkodziło marce w Polsce. Szkoda, bo myślałem że następnym razem zmienię na Cuprę...
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez mstokowy » 20 stycznia 2015, 21:03

Myślę, że trochę przesadzacie. Jeżeli dana marka realizuje bez problemu swoje plany sprzedażowe to po co ma rzucać nie wiadomo jakie rabaty na sprzedawane przez siebie pojazdy ?? (Od razu mówię, że nie sprawdzałem jak z tym wygląda Seat) Idziecie do salonu kupić rabat czy samochód ?? Ja kupuje to co spełnia moje oczekiwania, wiadomo że cena jest jednym z parametrów ale nie jedynym. Innych niż Cupra Seatów nie kalkulowałem ale źle cenowo zdaje się też nie wychodzą ? Cupra wg. mnie wychodzi całkiem nieźle na tle pozostałych producentów. Za jej cenę można mieć słabszego Focusa ST, do którego co nieco trzeba by dokładać i jego cena wzrośnie. Można mieć Megane RS'a, który zaraz wyjdzie z produkcji bo zastąpi go nowy model, można mieć Golfa albo Octavie ale są słabsze. Wreszcie można mieć jeszcze GT86, która ani mocowo ani praktycznością nie ma podejścia do tematu, Scirocco R'ka chyba najbliższa parametrami do Cupry też jest sporo droższe i mniej praktyczne. To czy ktoś daje na auta 3% czy 10% rabatu nie zadecyduje wg. mnie o tym czy przepadnie na rynku :) Jak 8 lat temu kupowałem Suzuki Swifta i wszyscy dawali rabaty, to Suzuki nie dawało żadnego rabatu poza akcesoriami w przedziale cenowym 1 - 2 tys w zależności jak kto się dobrze targował. Wszystkie auta im na bieżąco schodziły ze stanu, co więcej nawet nie wyrabiali i oprócz węgierskich sprowadzili pewną partię z Japonii. Nie musieli dawać rabatów...

Tymczasem temat brzmiał Cupra 265 czy 280?? mamy ledwie drugą stronę a zaczyna nam się coraz większy offtopic...

miljo napisał(a):Wyszlo mi ;
- 280 manual 114tys z dodatkami po rabacie
- 265 dsg 116tys z dodatkam po rabacie
- 280 dsg 122tys z dodatkami po rabacie

To zapadły jakieś decyzję nawet jeśli odsunąłeś w czasie sam zakup ? Ja jakbym brał nówkę i budżet nie byłby problemem to wziąłbym chyba po prostu 265 DSG :)
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez grzelmo » 20 stycznia 2015, 21:41

Pracuję w Salonie SEATA i powiem szczerze, że za DOBRY produkt płaci się każdą cenę. A za francuskie gówno -30% to i tak za dużo :)
Wszystko pięknie wygląda jak klepie się w klawiaturę. W Salonach też pracują ludzie, którzy zarabiają (jakbyście się dowiedzieli ile się w Salonie zarabia to byście z krzeseł pospadali i monitory zapluli! (oczywiście mówimy podstawa, bo premia może być ładna jak zrobi się plan, który ma kilka składników i momentami naprawdę bardziej się opłaca nie sprzedać auta niż oddać je za darmo, bo wtedy "ma się do co gara włożyć".
Prosta sprawa - stać Cię to kup auto, a nie rabat, jeśli nie to i 50% obniżki nie spowoduje, że zostaniesz przekonany do produktu.
Wszechobecne targowanie się przyjęło się z wolnego handlu - ok. ale Panowie wszystko ma swoje granice. Kto tu chce wykończyć markę?! Salony, które poleciały nie były w stanie spełnić wymagań, nie były w stanie sprzedać tyle aut, co powinny, żeby się to kalkulowało i po wtóre to właśnie handel rabatami spowodował, że dochodowość na autach jest niska i nie wszyscy są w stanie zarobić na siebie ot cała tajemnica "uśmiercania marki SEAT"!.
Czy jak idziecie do spożywczego to o bułki się targujecie? Na stacji paliw też krzyczycie o rabat?
Ale wracając do tematu - gdybym osobiście wybierał Cuprę to brałbym 265KM na wypasie - różnica niewielka, a i tak 90% aut się nią objedzie :)
Zobacz Profil
grzelmo
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 5 lutego 2014, 22:45
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez szczeslaw » 20 stycznia 2015, 22:28

grzelmo, w VW można dostać wyższe rabaty, co oznacza, że Seat staje się po prostu mało opłacalny, bo różnica w cenie robi się mała. Seatowi zostaje tylko wygląd lepszy niż u VW.
To, że mnie stać na auto, nie znaczy że nie chciałbym i tak na nim zaoszczędzić - proste. Choćby po to, żeby dodać coś do wyposażenia, lub dokupić koła zimowe "w cenie".
A salony padły, bo im VGP pozabierało autoryzację, a nie dlatego że na siebie nie zarabiały. Jakoś dziwne by mi się wydawało, żeby nagle połowa salonów Seata padła (zbankrutowała) sama z siebie w dokładnie w tym samym czasie.
Ale oczywiście rozumiem Twoje podejście - Ty jesteś sprzedawcą i twoim zadaniem jest sprzedać samochód jak najdrożej. A w interesie moim, jako klienta, jest kupić ten sam samochód jak najtaniej.
Targowanie jest normalną rzeczą i WSZYSCY we wszystkich krajach targują się kupując samochód. Poczytaj Seatcupra.net i zobacz jak targują się Angole. Chyba mi nie powiesz, że ich również nie stać na te samochody, skoro zarabiają zdecydowanie lepiej od nas?
A wracając do tematu - osobiście też brałbym 265KM. Różnica w osiągach jest bardzo niewielka, a i 18" na polskie drogie jest lepsze. A za różnicę w cenie można dobrać np. DSG.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez mstokowy » 20 stycznia 2015, 23:02

Nie zgadzam się z Twoim punktem widzenia. Nie chciało mi się specjalnie szukać bo jestem dość pewny tego co wiem, chciałem tylko potwierdzenia. Jak pisałem mocno podobnym autem z VAG'a jest Scirocco R'ka, która już jakiś czas po lifcie, długo na rynku za chwilę też z niego zejdzie. Na allegro jest jedna demówka z 19k przebiegu 130k PLN, cóż ona ma takiego lepszego od Cupry ? Dla niektórych pewnie znaczek VW - dla mnie to żaden argument. Części te same tylko przyklepane z zewnątrz innym emblematem. Siedziałem i jechałem R'ką, bez porównania ciaśniejsza, mniej praktyczna, nie ma szpery, moc ta sama, dsg, w zasadzie wszystko co możesz mieć tu jest i tam. Tam 130k za używkę nie na wypasie, Cupra sporo tańsza. Możesz to porównać jeszcze tylko do Golfa GTI lub Scirocco bez znaczka "R", ale są słabsze kosztują z Performance Packiem więcej lub prawie to samo co Cupra 280 z DSG. Reasumując nawet jak dostaniesz w VW większy rabat cenowy to skończysz i tak z taką samą lub wyższą ceną albo będą różnice wyposażeniu. Jak porównasz do Golfa R'ki to też nie ten budżet.
Mam wrażenie szczeslaw, że mówiąc o tych różnicach myślisz o niższych wersjach silnikowych, wyposażeniowych i niższej półce cenowej ale tam wg. mnie sytuacja wygląda podobnie - nie chce mi się sięgać do cenników żeby to udowodnić - ew. daj jakiś konkretny przykład to powalczymy :) Tak czy inaczej to temat jaką wybrać Cuprę, więc skupmy się na klasie hothatch i najlepiej na tych, które mogą Seatowi dorównać parametrami... Do tego jeszcze jeden argument mówimy tu o autach typu kompakt ale kosztujących w okolicach 120k :) Jak ktoś wydaje tyle na kompakta co inni wydają na nieźle wyposażony segment wyżej to raczej go nie interesuje czy dostanie tego rabatu 4% czy 10% - bo to nie jest kluczowe kryterium, przynajmniej nie dla mnie
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez grzelmo » 20 stycznia 2015, 23:03

Cupra + DSG to niemal obowiązek :) dlatego jeśli miałbym brać 280 w manualu to poważnie przemyślałbym 265 + DSG, ale poczekajmy na Cuprę ST :D

Różnica w rabatach oczywiście jest, ale podejrzewam, że niedługo i w VW ulegnie to zmianie.
A to, że VW nie ma pomysłu na SEATa wiadomo nie od dziś... Pytanie tylko czy do auta dokupisz kapelusz (Skoda), czy będziesz jak wszyscy "poprawni" (VW), czy dodasz do siebie nutkę emocji to wtedy wybierzesz SEATA :)
Tym bardziej ciężko jest zrozumieć to co się zadziało w sieci dealerskiej, ale być może mają jakiś plan i być może coś się zmieni (aż prosi się o Salon / Serwis w Lublinie, Szczecinie, Kielcach...)
Jestem związany z działem handlowym, ale nie sprzedaję aut, a dokładniej zajmuję się finansowaniem.
Rozumiem, że targowanie jest czymś normalnym, ale nie dajmy się zwariować - VGP mocno obniżyła marże na autach, a raczej podzieliła je na kilka kategorii i przez to ciężko jest dać duży rabat na auto do produkcji ze względu na niepewność zrobienia planu za kilka miesięcy :), ale więcej ode mnie nie wyciągniecie :x
Zobacz Profil
grzelmo
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 5 lutego 2014, 22:45
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez rossi » 20 stycznia 2015, 23:09

szczeslaw napisał(a):grzelmo, w VW można dostać wyższe rabaty, co oznacza, że Seat staje się po prostu mało opłacalny, bo różnica w cenie robi się mała. Seatowi zostaje tylko wygląd lepszy niż u VW.
To, że mnie stać na auto, nie znaczy że nie chciałbym i tak na nim zaoszczędzić - proste. Choćby po to, żeby dodać coś do wyposażenia, lub dokupić koła zimowe "w cenie".
A salony padły, bo im VGP pozabierało autoryzację, a nie dlatego że na siebie nie zarabiały. Jakoś dziwne by mi się wydawało, żeby nagle połowa salonów Seata padła (zbankrutowała) sama z siebie w dokładnie w tym samym czasie.
Ale oczywiście rozumiem Twoje podejście - Ty jesteś sprzedawcą i twoim zadaniem jest sprzedać samochód jak najdrożej. A w interesie moim, jako klienta, jest kupić ten sam samochód jak najtaniej.
Targowanie jest normalną rzeczą i WSZYSCY we wszystkich krajach targują się kupując samochód. Poczytaj Seatcupra.net i zobacz jak targują się Angole. Chyba mi nie powiesz, że ich również nie stać na te samochody, skoro zarabiają zdecydowanie lepiej od nas?
A wracając do tematu - osobiście też brałbym 265KM. Różnica w osiągach jest bardzo niewielka, a i 18" na polskie drogie jest lepsze. A za różnicę w cenie można dobrać np. DSG.


dokładnie tak. nie wiem co się tak handlowcy Seata obrazaja jak się ich o rabat pyta :-D i po raz kolejny tekst słyszę czy kupuje PAN samochód czy rabat.A co ma piernik do wiatraka.
Nie jest wina klienta ze właściciel salonu zatrudnia sobie handlowców na dupnych umowach i ciśnie ich prowizja od sprzedaży. A tekstyt typu ez handlowiec woli nie sprzedac auta bo za duży rabat klient sobie zyczy to chyba jakiś żart. Przecież salon nie sprzeda auta poniżej swoich kosztów ale jakiś rabat zawsze może klientowi zaproponować. Takie są czasy ze ludzie targuja się o wszystko z wyjątkiem chleba w piekarni.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rossi
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 2 czerwca 2004, 16:50
Lokalizacja: warszawa
Auto: LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez grzelmo » 20 stycznia 2015, 23:15

Każdy daje rabat taki jaki może - ale dwucyfrówki już się kończą ! :) Każdy ma inny próg bólu - jeden 5% innemu 20% będzie mało :)
Problem rabatowania - czytaj ze zrozumieniem, jak masz oddać auto po kosztach, albo poniżej to jaki to ma sens? Sam to zauważyłeś - jakiś rabat można, daje się tyle ile jest możliwe ot cała filozofia i powiedzenie dasz palec, wezmą rękę jest prawdziwe.
Wg Ciebie ile jest marży na aucie? Nie napiszę ile bo nie mogę, ale jak napiszesz swoją wartość to powiem czy przestrzeliłeś i czy dużo :)
Zobacz Profil
grzelmo
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 5 lutego 2014, 22:45
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez rossi » 20 stycznia 2015, 23:22

grzelmo napisał(a):Każdy daje rabat taki jaki może - ale dwucyfrówki już się kończą ! :) Każdy ma inny próg bólu - jeden 5% innemu 20% będzie mało :)
Problem rabatowania - czytaj ze zrozumieniem, jak masz oddać auto po kosztach, albo poniżej to jaki to ma sens? Sam to zauważyłeś - jakiś rabat można, daje się tyle ile jest możliwe ot cała filozofia i powiedzenie dasz palec, wezmą rękę jest prawdziwe.
Wg Ciebie ile jest marży na aucie? Nie napiszę ile bo nie mogę, ale jak napiszesz swoją wartość to powiem czy przestrzeliłeś i czy dużo :)

marza dilera mnie średnio interesuje skoro to zawsze taka tajemnica handlowa :-) . Ja postawilem sprawę jasno i nie czarowalem. powiedziałem w salonie ze jak zrobią mi dwucyfrowy rabat na auto do produkcji MY15 to od nich go kupie. zrobili rabat a ja kupilem .I nikt nie płacze póki co ani ja ani salon ze niby sprzedaje poniżej kosztów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rossi
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 2 czerwca 2004, 16:50
Lokalizacja: warszawa
Auto: LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Pelikson » 21 stycznia 2015, 00:03

grzelmo napisał(a):Każdy daje rabat taki jaki może - ale dwucyfrówki już się kończą ! :) Każdy ma inny próg bólu - jeden 5% innemu 20% będzie mało :)
Problem rabatowania - czytaj ze zrozumieniem, jak masz oddać auto po kosztach, albo poniżej to jaki to ma sens? Sam to zauważyłeś - jakiś rabat można, daje się tyle ile jest możliwe ot cała filozofia i powiedzenie dasz palec, wezmą rękę jest prawdziwe.
Wg Ciebie ile jest marży na aucie? Nie napiszę ile bo nie mogę, ale jak napiszesz swoją wartość to powiem czy przestrzeliłeś i czy dużo :)


9% ? Do tego powiedzmy 5% rabatu dla klienta wiec na czysto od kwoty brutto salonowi zostaje 4% , mam racje ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Vampire1984 » 21 stycznia 2015, 06:59

@grzelmo nie gadaj ze za duży rabat to handlowiec sobie daruje wołać nie sprzedać niż sprzedać, ciekawe ze ja dostałem 24% rabat, może nie bezpośrednio od handlowca ale za tyle kupiłem i to się liczy. Nie była to cupra ale zwykła FRka ale 1/4 ceny to chyba jest różnica. Tak samo klient może powiedzieć, jak się nie podoba rodzaj klientów i branża to ja zmień na inna skoro tak wam handlowcom rabaty i klienci wadzą.
Rocznik nie rocznik, nie ma znaczenia, samochód i tak kosztował powiedzmy 40 tys przy zakupie u dilera i czy ma rok dwa czy 5 i tak musiał za niego te 40 kola zapłacić, ale TO JEGO KWESTIA by go puścić czy za 41 czy za 70, mniej więcej zrobić plan sprzedażowy czy trzymać i być pazernym. W pobliskim VW jeszcze parę mcy temu stal Golf za 72 tys zł...ten sam jak bylem rozglądać się za samochodem w lutym 2014 a samochód jest z 2013r..jestem ciekaw czy nadal stoi w dzisiejszym 2015 roku...
W Seacie pewnie podobnie ale 3 lata temu w salonie forda proponowali najniższa krajowa + 250 zl od samochodu niezależnie od jego ceny oraz modelu jak bylem na rozmowie o prace to ich wyśmiałem:)
Przykładowo Opel(Astra za 80 tys) daje 10 tys upustu, tak samo pezot(308 za 80 tys). Da się? da się:D
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez szczeslaw » 21 stycznia 2015, 07:37

mstokowy, tak, chodziło mi o niższe wersje. W hothatchach nie można za bardzo porównać, bo Golf R jest jednak 4-łapny, a Cupra to ośka i to robi największą różnicę w cenie. Ale możesz porównać np. Cuprę i Megane RS - tu cena jest podobna, a rabaty w Renault większe.
Skoro mówisz, że kupując hothatcha klienta nie interesuje rabat, to jak wytłumaczysz te wszystkie dyskusje o cenach i rabatach? Pytania o rabaty w wątkach o Cuprze?
grzelmo, wydaje mi się, że jednak lepiej sprzedać samochód nawet po kosztach (albo przynajmniej blisko), żeby potem zarobić na serwisie. No ale jeżeli dealerzy mają takie podejście do rabatów, a VGP obniża marże (nie swoje, tylko dla salonów) żeby je zmniejszyć, to ja dziękuję za samochody z grupy VAG.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez pinkibass » 21 stycznia 2015, 09:00

Vampire1984 napisał(a): samochód i tak kosztował powiedzmy 40 tys przy zakupie u dilera i czy ma rok dwa czy 5 i tak musiał za niego te 40 kola zapłacić, ale TO JEGO KWESTIA by go puścić czy za 41 czy za 70


Nie do końca wiesz o czym piszesz - marża bliska 100% na aucie :) To mokry, niespełniony sen każdego salonu/sprzedawcy.

W pewnej dalekowschodniej marce (wolałbym dokładniej nie pisać) podstawowa marża dealera to 4,5%, plus ewentualne 1,5% za wykonanie targetu sprzedażowego. W zależności od marki pewnie różnice są, ale nie spodziewałbym się wielkich różnic.
I teraz jeśli trafisz na okres, kiedy sprzedawcy/salonowi brakuje 1 auta do wyrobienia targetu (gdzie marża zwiększa się o ten ustalony % dla wszystkich sprzedanych w danym okresie samochodów) to masz farta i sprzedawca będzie bardziej skłonny do rabatu, nawet kosztem swojego zarobku/małej straty na Twoim egzemplarzu, żeby zarobić kolejne tysiące na zwiększonej marży.
W innych sytuacjach aż tak nie opłaca się "tracić" na sprzedawanym aucie, bo nie ma żadnej pewności, że serwisował będziesz auto akurat w tym serwisie, w którym go kupiłeś (bo np, jechałeś je odebrać 300 km ) :)

Oczywiście do salonu nie idzie się kupować rabatu, jednak upust rzędu 10% może już znacząco zmienić układ sił w klasie kompakt, gdzie ceny są bardzo mocno zbliżone i to jest problem - mając do wyboru 10 aut w cenie ok 80k zł każdy wybierze to auto, gdzie cena zejdzie do najniżej (zakładając okrojenie wyboru do aut, które nam się faktycznie podobają).
Wśród hothatchy sytuacja jest nieco inna, bo tam mocowo i wyposażeniowo w podobnej cenie ciężko coś znaleźć, może poza właśnie Megane RS.
Pomijam sytuacje, gdzie ktoś widząc auto A za 80 bez rabatu i B za 80 po rabacie 10% weźmie auto B tylko dlatego, że po prostu dostał jakikolwiek rabat - taka mentalność cebulacza i tego już nie zmieni :)

Co do tematu przewodniego - popieram przedmówców (gdzieś tam sporo wcześniej :) ) Również wybrałbym Cuprę 265 z DSG jeśli ten poziom ceny to maksimum - różnice niewielkie w gruncie rzeczy i poza zaciskami hamulców łatwe to dołożenia.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez grzelmo » 21 stycznia 2015, 09:12

Panowie widzę, że włożyłem kij w mrowisko... nie to było zamiarem.
Vampire1984 dostałeś taki rabat bo na początku 2014 roku była promocja bez VAT (chyba, że się mylę?!).
Nie mam zamiaru zmieniać pracy bo mi w niej dobrze i robię to co lubię.
Musicie tylko rozdzielić 2 sprawy - to importer zarabia więcej na autach niż dealer. Jeżeli trzeba to się auto odda i poniżej kosztów, ale trzeba się starać tego nie robić i nie nazywajcie tego pazernością, idiotyzmem czy byciem zachłannym bo nikt Ci nie zapłaci za przynoszenie strat.
Pisanie o rabatach na marki francuskie - kup i sprzedaj np. 2 letnie auto, 1/3 ceny to cena za jaką to auto sprzedasz, podczas gdy np. SEATA za ok. 50% bez problemu osiągniesz i jeszcze klienci będą się bili o ten samochód.

pinkibass - dzięki za pomoc w wyjaśnieniu tej zawiłej kwestii, ja kończę temat :)

wczoraj oglądałem filmiki porównawcze Golf R vs Cupra, Cupra vs Megane, Cupra vs Astra OPC i jak tak przyglądałem się tym autom to Leon z LEDami jest najładniejszym autem, ale Golf ma przewagę (chociaż wydawało się, że niewielką) w postaci 4x4.
Zobacz Profil
grzelmo
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 5 lutego 2014, 22:45
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Vampire1984 » 21 stycznia 2015, 09:23

Wiem o czym pisze, bo napisalem to w slowie powiedzmy czyli strzelilem przykladowa cene by zobrazowac. Ale jezeli moj w konfiguratorze kosztowal prawie 86 tys a kupilem go za 68500 wiec cena zostala okrojona o 25% a to gruba roznica i skoro ja dostalem go za 68500 to dealer mogl go kupic moze za 65 moze 60...idac dalej jestem nowym klientem, w salonie kosztuje on 85 i z ŁASKI zjezdza mi o 5% czyli ledwo 5 tys zl to sory cos tu jest nie halo i niech nikt mi nie wciska kitu ze nizej sie nie da!
Tak wyprzedaz rocznika i upust 23% , ale to nie ma znaczenia, znaczenie ma wyjsciowa cena zakupu przez dilera, bo czy to bylo kupione rok temu czy dwa lata temu czy teraz kwota za samochod bedzie zawsze podobna i miala ta sama wartosc.
Gdyby polityka cenowa VGP oraz dilerska byla taka ze na wszystkie samochody cena jest mniejsza od Golfa o 15%, to ten nasz seat nie bylby przegoniony przez suzuki(sic!) w rankingach sprzedazy. Z czegos sie bierze to ze seat jest na totalnym marginesie w sprzedazy samochodow
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez szczeslaw » 21 stycznia 2015, 10:05

grzelmo, wyjaśnijmy sobie - ja nie mam pretensji do dealerów, bo wiadomo, że nie można wszystkich samochodów sprzedawać na granicy opłacalności. Mogę natomiast mieć pretensje do VGP, które podniosło swoją marżę, kosztem marży dealerów, uniemożliwiając im tym samym dawanie większych rabatów. Ale swoją pazernością wykończą markę Seat prędzej czy później, bo o ile w przypadku Cupry można się spierać, czy ma konkurencję w tej klasie cenowej, czy nie, to w przypadku "cywilnych" Leonów, lub pozostałych samochodów marki, konkurencja jest już bardzo realna i silna. I tutaj właśnie trzeba walczyć ceną, jeśli nie ma się marki i marketingu VW czy Forda. A zabierając dealerom możliwość dawania większych rabatów, Seat niebezpiecznie zbliża się cenowo do np. Golfa o większość klientów wybierze wtedy właśnie jego.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez kososki » 21 stycznia 2015, 17:02

dobra wracając do tematu wyboru Cupry to czy są jacyś właściciele 265, którzy dokładali spojler z tyłu ? Jaki koszt tego wynegocjowali.
Wstępnie słyszałem, że to kwota rzędu niecałych 2k zł, bez negocjacji jeszcze.

Inna kwestia to czy brał ktoś może tą droższą Navi ? Jakie odczucia i czy warto zapłacić prawie 8k zł ?
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez raflo83 » 21 stycznia 2015, 17:46

kososki napisał(a):dobra wracając do tematu wyboru Cupry to czy są jacyś właściciele 265, którzy dokładali spojler z tyłu ? Jaki koszt tego wynegocjowali.

no ja jestem :) chyba 1,2k pln z tego co pamiętam razem z malowaniem wynegocjowałem. Szczerze mówiąc, to bez niego Cupra 265 wygląda "łyso". Pójdę z tematem spoilera dalej a mianowicie spoiler z akcesorii wygląda według mnie bardziej rasowo, niż ori z Cupry 280. Gdybyś chciał do 265 zamontować ten z 280, to może być droższa impreza, bo ten z 280 ma światło stop wbudowane w spoiler i jest to kompleksowe rozwiązanie. Poniżej fotka poglądową mojej 265 ze spoilerem z akcesorii

Obrazek
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez kososki » 21 stycznia 2015, 19:42

no rzeczywiście wygląda fajnie. 265 też rozważam w białym Nevada 5D więc generalnie wyglądałby identycznie jak Twój :)
Czyli rozumiem, że Ty masz ten Zestaw aerodynamiczny - spoiler co jest w konfiguratorze Leona za 1239zł ?
Jeśli można wiedzieć to co zadecydowało o wyborze wersji 265 ?
Bo ja wciąż walczę między 265 i 280.
Za 265 przemawia rozsądek - cena i koła odpowiedniejsze na niektóre polskie drogi. Z drugiej strony coś mi podpowiada, że jak już brać to iść na całość
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez mstokowy » 21 stycznia 2015, 20:01

miljo napisał(a):Dzieki za dyskusje, raczej zdecyduje sie na Cupre 265 DSG i po pierwszym przegladzie podjade do CompSportu po modul. Fajnie gdyby zrobili 300km i 400nm, wydaje mi sie powinno wszystko wytrzymac.


Nie wytrzymałem i pojechałem dzisiaj na hamownie sprawdzić co tam w środku drzemie... 301.5 KM @ 6027 rpm i 379.5 Nm @ 4392 rpm, więc jak weźmiesz 280'tkę to już masz w serii praktycznie to co chciałbyś mieć po przeróbkach... Jak będę mieć wykres na poczcie to wrzucę

kososki napisał(a):Za 265 przemawia rozsądek - cena i koła odpowiedniejsze na niektóre polskie drogi. Z drugiej strony coś mi podpowiada, że jak już brać to iść na całość


Z każdym dniem jeździ się lepiej (pewniej) na tych 19'tkach także dasz radę :) Co do niedosytu to mam podobnie :) 265 jest racjonalna i wystarczająca ale zawsze potem zostaje ta myśl, że była też 280 do wzięcia :)
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez kososki » 21 stycznia 2015, 20:18

mstokowy napisał(a):Z każdym dniem jeździ się lepiej (pewniej) na tych 19'tkach także dasz radę :) Co do niedosytu to mam podobnie :) 265 jest racjonalna i wystarczająca ale zawsze potem zostaje ta myśl, że była też 280 do wzięcia :)


No właśnie ta myśl mi nie daje spokoju.
265 jest od ręki do wzięcia co też kusi (nie trzeba czekać) . Cenowo też znacznie lepiej, bo wyprzedaż rocznika 2014. Z drugiej strony na 280 do produkcji też dostałem niezłą ofertę (biorąc pod uwagę obecną sytuację z rabatami) i do tego również byłby promocyjny leasing 101%.

I teraz pytanie co brać ?
265
-niedosyt
-rocznik 2014
+dostępna od ręki
+tańsza kilkanaście tys. zł (w porównywalnej konfiguracji)

280
+auto pod moją konfigurację
+rocznik 2015
-trzeba czekać prawdopodobnie do przełomu kwietnia/maja
-droższa kilkanaście tys. zł (w porównywalnej konfiguracji)
-konieczność dokupienia osobnych felg na przyszłą zimę (dodatkowy wydatek 3k+ zł)
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez mstokowy » 21 stycznia 2015, 20:27

Ja nie jestem dobrym doradcą od razu się nakręciłem i wziąłem jeszcze tego samego dnia to co było czyli 280'tkę... jakby jej nie było pewnie bym skończył na 265 z DSG, bo bym przy tych półrocznych okresach oczekiwania dozbierał co trzeba. Przy 265 od razu zaczynasz jeździć, zostaje trochę kasy na chipa, paliwo i fajne wakacje...
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez Pelikson » 21 stycznia 2015, 20:41

mstokowy napisał(a):301.5 KM @ 6027 rpm i 379.5 Nm @ 4392 rpmJak będę mieć wykres na poczcie to wrzucę


Kurde nieźle wyszła, widziałem dwa wykresy 280tek i miały w granicach 295KM :D Chyba musze wybrać się swoją na rolki i zobaczyć ile wypluje :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 265 czy 280??

Postprzez raflo83 » 21 stycznia 2015, 20:59

kososki napisał(a):Jeśli można wiedzieć to co zadecydowało o wyborze wersji 265 ?

- różnica w cenie, którą przeznaczyłem na progi i kpl nowych felg na lato
- 18tki vs 19tki
mstokowy napisał(a):Nie wytrzymałem i pojechałem dzisiaj na hamownie sprawdzić co tam w środku drzemie... 301.5 KM @ 6027 rpm i 379.5 Nm @ 4392 rpm

ładny bonus, 302KM to mi po programie w 1P wyszło. Chyba też zajadę do EcuProject zobaczyć, co tam siedzi. Wrzuć wykres w odpowiednim dziale.

-- 21 stycznia 2015, 20:59 --

kososki napisał(a):Czyli rozumiem, że Ty masz ten Zestaw aerodynamiczny - spoiler co jest w konfiguratorze Leona za 1239zł ?

tak i progi też są zamontowane. Ich nie ma ani w 265 ani w 280
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron