Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Prowadzenie na wprost

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Prowadzenie na wprost

Postprzez tomaso6 » 27 grudnia 2014, 18:26

W moim Leonie od wyjazdu z salonu coś mi nie gra w układzie kierowniczym. Przy jeździe na wprost trzeba cały czas bardzo delikatnie korygować kurs, raz w lewo raz w prawo i tak non stop co 100m. Brakuje mi takiej pożądanej tendencji do "powrotu" kierownicy na wprost, tzn niby jest gdy się jedzie wolniej, natomiast przy szybszej jeździe czuć taki "budyń" w położeniu 0. Przesiadłem sie z Leona 2 i jeżdżę czasami Cklasą oraz Clio i to czuć wyraźnie że w Leonie3 jest pod tym względem gorzej. Zgłaszałem to w ASO ale po sprawdzeniu zbieżności orzekli że jest wszystko o.k. Czy ktoś z Was ma też takie odczucia?
Zobacz Profil
tomaso6
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 grudnia 2014, 14:52
Auto: leon 5f 1.4 tsi 122
Silnik: CDLA 2.0

Reklama

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Wojtaz666 » 27 grudnia 2014, 18:38

A sprawdzałeś na wszystkich trybach jazdy? Jeśli chodzi o mnie, to nie mam takich odczuć, wszystko gra i buczy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez tomaso6 » 27 grudnia 2014, 19:07

Do Wojtaz666 próbowałem oczywiście trybów sport i normal ale oprócz różnicy w sile wspomagania nic to nie zmieniło.
Zobacz Profil
tomaso6
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 grudnia 2014, 14:52
Auto: leon 5f 1.4 tsi 122
Silnik: CDLA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez KAI » 27 grudnia 2014, 20:09

tomaso6 rozumiem, że to nie jest Twoje pierwsze auto i jesteś pewien, że to naprawdę występuje?
Bo takie objaw daje np. wiatr ;)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Wojtaz666 » 27 grudnia 2014, 20:17

KAI napisał(a):tomaso6 rozumiem, że to nie jest Twoje pierwsze auto i jesteś pewien, że to naprawdę występuje?
Bo takie objaw daje np. wiatr ;)


To samo ja w pierwszej chwili pomyślałem, tym bardziej że ostatnio jest dość wietrznie. No ale raczej kolega nie jeździ od wczoraj :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez KAI » 27 grudnia 2014, 20:28

tomaso6 a dali Ci jakiś wydruk odnośnie zbieżności?
Wygląda jakby coś z zawieszeniem nie było do końca w porządku.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez bvw08 » 27 grudnia 2014, 20:41

masz może w okolicy forumowego kolegę to poproś o jazdę próbną i niech on też twoim się przejedzie albo do salonu na jazdę próbną
prawie 400Nm robi swoje :))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez TT89 » 28 grudnia 2014, 09:32

Wiem, że to mało prawdopodobne i pewnie byś na to wpadł, ale czasami line assist daje taki efekt, że kierownica jest ciągle w ruchu na prostym odcinku.

Btw. mam przejechane ponad 20tyś. km i jadąc na wprost kierownica jest skręcona delikatnie w lewo. Na 99% jest to kwestia dziur i zbieżności. Czy w ramach gwarancji ustawiają zbieżność gratis?
Pozdrawiam,
Tomek
Zobacz Profil
TT89
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11 listopada 2013, 11:36
Lokalizacja: Bytom
Auto: SEAT LEON III FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez pinkibass » 28 grudnia 2014, 10:20

Bez szans. Mi po 2k km imputowali, że wyjechałem w dziurę i przedstawiłem zbieżność i chcieli kasę
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez KAI » 28 grudnia 2014, 18:59

Ja zbieżność poza ASO robię.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez raflo83 » 29 grudnia 2014, 09:19

Ciekawy temat, to się podlacze. U mnie od początku mam wrażenie, ze ściąga lekko w lewo i aby jechał prosto to należy kierownice utrzymywać trochę skrzywiona w prawo. Ogólnie mam wrażenie ze kierownica jest właśnie skrzywiona w prawo -może źle spozycjonowali ją w fabryce. Może to wina ciśnienia w oponach, a może samych opon, choć nowki sztuki. Przy okazji wymiany oleju w styczniu sprawdzę zbieżność a w międzyczasie to jedynie ciśnienie w oponach sprawdzę
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez SauronRzeznik » 29 grudnia 2014, 11:27

tomaso6 napisał(a):W moim Leonie od wyjazdu z salonu coś mi nie gra w układzie kierowniczym. Przy jeździe na wprost trzeba cały czas bardzo delikatnie korygować kurs, raz w lewo raz w prawo i tak non stop co 100m. Brakuje mi takiej pożądanej tendencji do "powrotu" kierownicy na wprost, tzn niby jest gdy się jedzie wolniej, natomiast przy szybszej jeździe czuć taki "budyń" w położeniu 0. Przesiadłem sie z Leona 2 i jeżdżę czasami Cklasą oraz Clio i to czuć wyraźnie że w Leonie3 jest pod tym względem gorzej. Zgłaszałem to w ASO ale po sprawdzeniu zbieżności orzekli że jest wszystko o.k. Czy ktoś z Was ma też takie odczucia?


Przyznam, że zauważyłem to u siebie dopiero po przeczytaniu Twojego posta, więc może to przewrażliwienie, ale faktycznie coś w tym jest. W trybie Sport kierownica działa dziwnie w okolicach 0. Tak sztucznie sztywno i zero-jedynkowo.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Zix » 29 grudnia 2014, 15:04

Brakuje mi takiej pożądanej tendencji do "powrotu" kierownicy na wprost, tzn niby jest gdy się jedzie wolniej, natomiast przy szybszej jeździe czuć taki "budyń" w położeniu 0

Moim zdaniem to jest problem wszystkich samochodów z elektrycznym wspomaganiem, nieważne czy to BMW czy Hyundai bo takimi ostatnio jeździłem, w każdym było podobne odczucie.
Co prawda u siebie nie mam problemu z utrzymaniem kierunku na wprost, nie muszę nic korygować (inna rzecz, że u mnie ten układ jest progresywny, tak jak w Cuprze, a inaczej niż w standardowym FR), ale wyczucie oporów kierownicy jest sztuczne na maksa. Niby kierownica w trybie Sport jest fajnie sztywna, ale jest to takie nienaturalne, wymaga przyzwyczajenia. Jednocześnie brakuje mi odpowiedniego feedbacku z kierownicy jak to dawniej w autach było. Chyba trzeba się przyzwyczaić bo tak to już teraz będzie...
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez RageMan » 29 grudnia 2014, 16:32

No u mnie też kierownica jest delikatnie przekoszona w lewo, tak się właśnie zastanawiałem czy to nie wina krzywych dróg, hehe :)
Zobacz Profil
RageMan
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 13 czerwca 2014, 19:21
Region: mazowieckie
Auto: Leon III FR 140 KM
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Wojtaz666 » 29 grudnia 2014, 18:43

Prawie każdy egzemplarz Lełona ma przekrzywioną kierownicę w lewo, ja również tak mam i zauważyłem to już na samym początku.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Wojtaz666
Sport
Sport
 
Posty: 356
Dołączył(a): 22 maja 2014, 14:35
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez RageMan » 29 grudnia 2014, 18:59

Trzeba się spytać przy okazji przeglądu czy nie mogą czegoś z tym zrobić, bo szkoda to tak olać :)
Zobacz Profil
RageMan
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 13 czerwca 2014, 19:21
Region: mazowieckie
Auto: Leon III FR 140 KM
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez szczeslaw » 29 grudnia 2014, 20:51

Kierownica jest krzywo, bo schrzanili geometrię w fabryce. Trzeba zrobić geometrię i ustawić pozycję kierownicy do jazdy na wprost na drążkach.
Ale po jakimś czasie już możecie mieć problem. Ja zgłosiłem to do dealera na drugi dzień po zakupie i nie robili problemów. Po paru dniach znowu przyjechałem, bo nie ustawili do końca dobrze i zrobili mi geometrię jeszcze raz, ale bardzo przy tym kręcili nosem, że im za to importer nie zwróci.
Na 99% po paruset/paru tysiącach kilometrów serwis powie Wam, że przywaliliście w dziurę i oni za to nie odpowiadają, a geometrię zrobią bardzo chętnie, odpłatnie.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez KAI » 29 grudnia 2014, 21:04

U mnie od początku było dobrze. Przy 15 000 km zmieniałem opony zimowe i sprawdzałem zbieżność poza ASO (zawsze tak robię).
Było OK i jest OK. Więc to nie jest cecha każdego Leona. W ASO w życiu bym geometrii nie zrobił, bo po co - są sprawdzone serwisy, które wiadomo, że robią to dobrze. Już mi wystarczą palpitacje serca jak do ASO na przegląd auto oddaję.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez szczeslaw » 29 grudnia 2014, 21:18

Ja generalnie też nie mam zamiaru robić geometrii w ASO zwłaszcza, że wiem jak rzadko trafia się osoba, która rzeczywiście potrafi to zrobić dobrze. Ja sam znam tylko jednego takiego mechanika w Krakowie. Dla większości "paproków" jak jest w tolerancji (TFU! - nienawidzę tego słowa w kontekście geometrii), to jest ok.
Ale tym razem pojechałem do ASO wychodząc z założenia, że nie mam zamiaru płacić za geometrię w dwudniowym samochodzie ;)
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez KAI » 29 grudnia 2014, 21:22

OK. Rozumiem :)
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez tomaso6 » 29 grudnia 2014, 23:42

Widzę że temat się się rozwinął :) Co do ustawienia kierownicy w moim Leonie to od początku jest minimalnie skręcona w lewo (widzę że to przywara wielu egzemplarzy) po sprawdzeniu w ASO dałem sobie spokój. Ale na wiosnę po przekładce kół pojadę na geometrie ale chyba nie do ASO jednak. Też mam wrażenie że w ASO moje auto ginie w czarnej dziurze i nic nie wiadomo :)
A co do prowadzenia na wprost to jeszcze poobserwuję i zobaczę. Wydaje mi się że to jest niestety urok nowych układów kierowniczych z elektrycznym wspomaganiem przystosowane do line assist i innych badziejstw. Skoro w Leonie który jest bardzo chwalony właśnie za prowadzenie takie coś mi doskwiera to co się dzieje z innymi markami, które nigdy nie były orłami w dziedzinie "prowadzenia"?
Zobacz Profil
tomaso6
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 grudnia 2014, 14:52
Auto: leon 5f 1.4 tsi 122
Silnik: CDLA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez szczepan » 30 grudnia 2014, 18:07

Rok produkcji 2013 Jest prawidłowo, żadnych odchyleń, przebieg 15 kkm.
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez michal99 » 30 grudnia 2014, 22:26

Moj egzemplarz 2014 fr 122 tez ma lekko przechylona kierownice. Co do korygowania jazdy na wprost... tez odnosze wrazenie ze auto jest bardzo czule i trzeba korygowac ta jazde prosto dosc czesto. Generalnie jak dla mnie kierownica w trybie eco i normal chodzi zbyt lekko. Nie jezdzilem ostatnio na sporcie wiec nie wiem jak jest tam, czy trzeba korygowac lekko jazde prosto. Reasumujac - auto kupilem niedawno i praktycznie zaraz przelozylem kola na zimowki. Wydaje mi sie ze na letnich 225 nie bylo tego klopotu. Zimowki mam 205 i jak by na nich jest gorzej z tym jechaniem prosto. Sprawdze jeszcze cisnienie na tygodniu w oponach. Gdzies chyba w instrukcji czytalem ze niby w zimowkach zeby lekko podniesc cisnienie.
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Vampire1984 » 31 grudnia 2014, 08:41

Ja w sumie tez nie zauważyłem złego prowadzenia na wprost. Kierownica czuła to fakt ale to dobrze:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez trenertenisa » 13 stycznia 2015, 21:10

A to ja dodam coś w temacie otóż dziś tzn 13.01 odstawiłem swojego leona do Lellka z następującą usterką : auto przy jeździe na wprost też mi zaczęło myszkować po drodze a pierwszym objawem było jak jechałem z Warszawy to zdażyło się coś takiego....było mokro i padał deszcz nagle auto zaczęło jakby jeździć po koleinach-objaw kierownica przy delikatnej korekcie najpierw stawiała opór a potem nagle puszczała , potem ten objaw zaobserwowałem na postoju gdy auto stoi to przy delikatnym ruchu kierownicą najpierw jest opór a potem puszcza. Przy zmianie profilu na sport też kierownica gumowa i takie ogólne wrażenie jakby auto nie było "spięte". Powiedzieli że coś będą jutro sprawdzać . Druga usterka to już nie w temacie ale napiszę że podczas mrozów prawy refłektor zjeżdżał i tak zostawał (nie pozycjonował się) po 5 min jak się zatrzymałem i ponownie uruchomiłem auto wszystko wracało do normy.......trzecia usterka to od nowości blokujący się przycisk świateł awaryjnych po prostu nie odskakuje-mają wymienić . Przebieg 9.500 km
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez szczeslaw » 13 stycznia 2015, 21:13

Z przyciskiem już słyszałem o paru takich egzemplarzach. Powinni spokojnie zrobić.
Z lampą mam to samo. Zgłoszone u Lellka we Wrocławiu i czekam na kontakt. Podobno jest to silniczek, ale jeszcze nie mają pewności.
Z prowadzeniem - wygląda to na usterkę elektrycznego wspomagania. Raczej dość niebezpieczne, więc niech nie zwlekają za bardzo z naprawą.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez trenertenisa » 13 stycznia 2015, 21:27

szczeslaw napisał(a):Z przyciskiem już słyszałem o paru takich egzemplarzach. Powinni spokojnie zrobić.
Z lampą mam to samo. Zgłoszone u Lellka we Wrocławiu i czekam na kontakt. Podobno jest to silniczek, ale jeszcze nie mają pewności.
Z prowadzeniem - wygląda to na usterkę elektrycznego wspomagania. Raczej dość niebezpieczne, więc niech nie zwlekają za bardzo z naprawą.


no u mnie z lampą też czekają nawet nagrałem im film z tym rytuałem :-D a co do układu kierowniczego to nie odbiorę auta dopóki nie naprawią tym bardziej że 1 lutego trasa bytom-madonna di campiglio (1.150 km) z rodziną...

-- 13 stycznia 2015, 22:27 --

trenertenisa napisał(a):
szczeslaw napisał(a):Z przyciskiem już słyszałem o paru takich egzemplarzach. Powinni spokojnie zrobić.
Z lampą mam to samo. Zgłoszone u Lellka we Wrocławiu i czekam na kontakt. Podobno jest to silniczek, ale jeszcze nie mają pewności.
Z prowadzeniem - wygląda to na usterkę elektrycznego wspomagania. Raczej dość niebezpieczne, więc niech nie zwlekają za bardzo z naprawą.


no u mnie z lampą też czekają nawet nagrałem im film z tym rytuałem :-D a co do układu kierowniczego to nie odbiorę auta dopóki nie naprawią tym bardziej że 1 lutego trasa bytom-madonna di campiglio (1.150 km) z rodziną...


jak będę jutro coś wiedział to się podzielę na forum
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez SauronRzeznik » 14 stycznia 2015, 10:50

trenertenisa napisał(a):A to ja dodam coś w temacie otóż dziś tzn 13.01 odstawiłem swojego leona do Lellka z następującą usterką : auto przy jeździe na wprost też mi zaczęło myszkować po drodze a pierwszym objawem było jak jechałem z Warszawy to zdażyło się coś takiego....było mokro i padał deszcz nagle auto zaczęło jakby jeździć po koleinach-objaw kierownica przy delikatnej korekcie najpierw stawiała opór a potem nagle puszczała , potem ten objaw zaobserwowałem na postoju gdy auto stoi to przy delikatnym ruchu kierownicą najpierw jest opór a potem puszcza. Przy zmianie profilu na sport też kierownica gumowa i takie ogólne wrażenie jakby auto nie było "spięte". Powiedzieli że coś będą jutro sprawdzać . Druga usterka to już nie w temacie ale napiszę że podczas mrozów prawy refłektor zjeżdżał i tak zostawał (nie pozycjonował się) po 5 min jak się zatrzymałem i ponownie uruchomiłem auto wszystko wracało do normy.......trzecia usterka to od nowości blokujący się przycisk świateł awaryjnych po prostu nie odskakuje-mają wymienić . Przebieg 9.500 km


Mam dokładnie to samo, wydawało mi się że to zwidy: w okolicach ustawienia zero, kierownica stawia bardzo mocny opór a potem nagle "puszcza". Czuć to tylko przy minimalnych korektach i niewielkim nacisku na koło kierownicy. Wcześniej tego nie czułem, ale niewykluczone że tak działa elektryczne wspomaganie... Chris Harris testował kiedyś Abartha 500 i mówił o podobnym odczuciu (kierownica sprawa wrażenie że koła sie blokują, a potem nagle puszcza).
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez trenertenisa » 14 stycznia 2015, 11:13

SauronRzeznik napisał(a):
trenertenisa napisał(a):A to ja dodam coś w temacie otóż dziś tzn 13.01 odstawiłem swojego leona do Lellka z następującą usterką : auto przy jeździe na wprost też mi zaczęło myszkować po drodze a pierwszym objawem było jak jechałem z Warszawy to zdażyło się coś takiego....było mokro i padał deszcz nagle auto zaczęło jakby jeździć po koleinach-objaw kierownica przy delikatnej korekcie najpierw stawiała opór a potem nagle puszczała , potem ten objaw zaobserwowałem na postoju gdy auto stoi to przy delikatnym ruchu kierownicą najpierw jest opór a potem puszcza. Przy zmianie profilu na sport też kierownica gumowa i takie ogólne wrażenie jakby auto nie było "spięte". Powiedzieli że coś będą jutro sprawdzać . Druga usterka to już nie w temacie ale napiszę że podczas mrozów prawy refłektor zjeżdżał i tak zostawał (nie pozycjonował się) po 5 min jak się zatrzymałem i ponownie uruchomiłem auto wszystko wracało do normy.......trzecia usterka to od nowości blokujący się przycisk świateł awaryjnych po prostu nie odskakuje-mają wymienić . Przebieg 9.500 km


Mam dokładnie to samo, wydawało mi się że to zwidy: w okolicach ustawienia zero, kierownica stawia bardzo mocny opór a potem nagle "puszcza". Czuć to tylko przy minimalnych korektach i niewielkim nacisku na koło kierownicy. Wcześniej tego nie czułem, ale niewykluczone że tak działa elektryczne wspomaganie... Chris Harris testował kiedyś Abartha 500 i mówił o podobnym odczuciu (kierownica sprawa wrażenie że koła sie blokują, a potem nagle puszcza).


ooo dokładnie to !!! ale wcześniej tego nie było.

-- 14 stycznia 2015, 12:13 --

trenertenisa napisał(a):
SauronRzeznik napisał(a):
trenertenisa napisał(a):A to ja dodam coś w temacie otóż dziś tzn 13.01 odstawiłem swojego leona do Lellka z następującą usterką : auto przy jeździe na wprost też mi zaczęło myszkować po drodze a pierwszym objawem było jak jechałem z Warszawy to zdażyło się coś takiego....było mokro i padał deszcz nagle auto zaczęło jakby jeździć po koleinach-objaw kierownica przy delikatnej korekcie najpierw stawiała opór a potem nagle puszczała , potem ten objaw zaobserwowałem na postoju gdy auto stoi to przy delikatnym ruchu kierownicą najpierw jest opór a potem puszcza. Przy zmianie profilu na sport też kierownica gumowa i takie ogólne wrażenie jakby auto nie było "spięte". Powiedzieli że coś będą jutro sprawdzać . Druga usterka to już nie w temacie ale napiszę że podczas mrozów prawy refłektor zjeżdżał i tak zostawał (nie pozycjonował się) po 5 min jak się zatrzymałem i ponownie uruchomiłem auto wszystko wracało do normy.......trzecia usterka to od nowości blokujący się przycisk świateł awaryjnych po prostu nie odskakuje-mają wymienić . Przebieg 9.500 km


Mam dokładnie to samo, wydawało mi się że to zwidy: w okolicach ustawienia zero, kierownica stawia bardzo mocny opór a potem nagle "puszcza". Czuć to tylko przy minimalnych korektach i niewielkim nacisku na koło kierownicy. Wcześniej tego nie czułem, ale niewykluczone że tak działa elektryczne wspomaganie... Chris Harris testował kiedyś Abartha 500 i mówił o podobnym odczuciu (kierownica sprawa wrażenie że koła sie blokują, a potem nagle puszcza).


ooo dokładnie to !!! ale wcześniej tego nie było.

a co do Abartha to nie mam ale żona ma Fiata 500 TwinAir i sprawdziłem kierownica chodzi o niebo lepiej.....dziś nim jeżdżę cały dzień bo Leon na serwisie (pożyczyła mi pod warunkiem : umyj i zatankuj :-D
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Zix » 14 stycznia 2015, 11:18

Żona ma nowego Hyundaia i30, też z elektrycznym wspomaganiem i tam jest jeszcze gorzej, ale bardzo podobnie.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez trenertenisa » 14 stycznia 2015, 11:19

Zix napisał(a):Żona ma nowego Hyundaia i30, też z elektrycznym wspomaganiem i tam jest jeszcze gorzej, ale bardzo podobnie.

a w twoim bolidzie też to masz ?
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Zix » 14 stycznia 2015, 12:28

Nie czuję tego aż tak bardzo u siebie. Na pewno nie tak jak Wy to opisujecie. Dla mnie ten układ kierowniczy to jest najgorsza rzecz w tym aucie. Czy wadliwy? Nie powiedziałbym, raczej nie dający uczucia pewności i nie przekazujący mi tylu "infomacji" z drogi ile bym sobie życzył. Tyle, że w innych autach z takim wspomaganiem jest podobnie IMO. Przykładowo, z aut jakimi trochę pojeździłem, w najnowszym BMW X4 jest podobnie, w X5 E70 było zdecydowanie lepiej, tak samo w 5 E60, mimo, że to starsze samochody były...

-- 14 stycznia 2015, 12:28 --

Aaaa, i jeszcze jedno, ja mam progresywny układ kierowniczy (w pakiecie z DCC) i wrażenia mogą być jednak inne.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez trenertenisa » 14 stycznia 2015, 12:34

Zix napisał(a):Nie czuję tego aż tak bardzo u siebie. Na pewno nie tak jak Wy to opisujecie. Dla mnie ten układ kierowniczy to jest najgorsza rzecz w tym aucie. Czy wadliwy? Nie powiedziałbym, raczej nie dający uczucia pewności i nie przekazujący mi tylu "infomacji" z drogi ile bym sobie życzył. Tyle, że w innych autach z takim wspomaganiem jest podobnie IMO. Przykładowo, z aut jakimi trochę pojeździłem, w najnowszym BMW X4 jest podobnie, w X5 E70 było zdecydowanie lepiej, tak samo w 5 E60, mimo, że to starsze samochody były...

-- 14 stycznia 2015, 12:28 --

Aaaa, i jeszcze jedno, ja mam progresywny układ kierowniczy (w pakiecie z DCC) i wrażenia mogą być jednak inne.

Też ma DCC i tej progresji nie odczuwam wcale ....z wzrostem prędkości nie dzieje się nic znaczy się nie mam usztywnienia układu kierowniczego...............a tak z ostaniej chwili dzwonili z Lellka i jest do wymiany silniczek nastawny w reflektorze prawym...diagnostyka układu kierowniczego w toku
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Zix » 14 stycznia 2015, 12:46

trenertenisa napisał(a):Też ma DCC i tej progresji nie odczuwam wcale ....

No co Ty?! Zakręty, takie miejskie 90st, to biorę nie zdejmując rąk z kierownicy. Przejedź się Leonem bez tego to na bank zobaczysz różnicę. :)
Przy 170km/h też jest inaczej niż przy 100, ale głównie odczuwalne jest mniejszy obrót potrzebny do skrętu.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Misiek3city » 14 stycznia 2015, 12:54

Zgodzę się z Zix-em, jazda po mieście to praktycznie zero plątania rąk ;)
I im większa prędkość tym sztywniejszy układ kierowniczy.
Serio chłopaki jak nie czujecie różnicy to chyba tylko serwis wam pomoże ...
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez trenertenisa » 14 stycznia 2015, 13:05

Auto jest u Lellka na serwisie powiedziałem im że odbiorę auto jak usuną tą usterkę układu wspomagania a do porównania wezmę sobie jakieś demo z DCC i aktywnym układem kierowniczym-mają taką sztukę. Jak będzie różnica to auto u nich zostaje.....za 2 tyg trasa Włochy
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Zix » 14 stycznia 2015, 13:08

The progressive steering system is celebrating its debut in the new Golf GTI. It is a standard feature for both power levels. This steering system lets drivers make a turn of a given radius with smaller steering wheel movements. That is, the driver does not need to reach over the steering wheel as often in tight bends. With progressive steering, it takes 2.1 turns of the wheel (380°) to reach the end stop; in the standard steering system of the less powerful Golf models it takes 2.75 turns (500°). Background: Conventional steering systems operate with a constant gear ratio. The new steering of the Golf GTI, meanwhile, operates with a progressive steering gear ratio. This reduces steering work perceptibly when manoeuvring and parking. On country roads with lots of bends, and when making turns, the driver experiences a plus in dynamics due to the more direct layout.

Technically, progressive steering differs from the basic steering system primarily by the rack’s variable tooth spacing and a more powerful electric motor. Its functional difference: Unlike with constant steering ratios, which by necessity always represent a compromise between dynamic performance and comfort, here the steering rack’s toothing is significantly modified by the steering stroke. This results in more precise and relaxed driving in the middle steering range up to high speeds; due to the smaller steering input angles that are required, the system offers significantly greater agility and more driving fun on roads with lots of bends. At lower speeds, on the other hand, such as in city driving or parking situations, the Golf GTI is much easier to handle thanks to the lower steering input angles – offering a perceptible gain in comfort.

Wydaje mi się, że to co Cię denerwuje, zmiana siły wspomagania, to może być w tym przypadku ficzer, a nie wada. ;)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez SauronRzeznik » 14 stycznia 2015, 13:19

Zix napisał(a):Wydaje mi się, że to co Cię denerwuje, zmiana siły wspomagania, to może być w tym przypadku ficzer, a nie wada. ;)


Ja nie mam progresywnego wspomagania, a mam takie same odczucia, co trenertenisa.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez trenertenisa » 14 stycznia 2015, 13:53

UWAGA !!! Dzwonił Pan z serwisu i powiedział że trzeba wprowadzić nowe nastawy w systemie wspomagania układu kierowniczego bo coś się posypało ale do tego trzeba mieć auto gotowe do jazdy a mój Leon ma wymontowany reflektor tak że jutro się tym zajmą ale pocieszające jest to że serwis widzi problem.
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez SauronRzeznik » 14 stycznia 2015, 14:30

trenertenisa napisał(a):UWAGA !!! Dzwonił Pan z serwisu i powiedział że trzeba wprowadzić nowe nastawy w systemie wspomagania układu kierowniczego bo coś się posypało ale do tego trzeba mieć auto gotowe do jazdy a mój Leon ma wymontowany reflektor tak że jutro się tym zajmą ale pocieszające jest to że serwis widzi problem.


Kurde, no to niepokojące, muszę podjechać do Dynamiki ze swoim. A mówili Ci ile to będzie trwało?
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Vampire1984 » 14 stycznia 2015, 18:27

Ja nic takiego nie zauważyłem u siebie, trzymam na wprost to jedzie na wprost, choć układ bardzo czuły jest, lekki ruch i już zmienia kierunek, ale dla mnie to dobrze.
A konkretniej odnośnie egzemplarzy do "poprawy"? wszystkie czy wybrane?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez szczeslaw » 14 stycznia 2015, 22:20

Ja u siebie też nie zauważyłem takiego zachowania, a jestem wrażliwy na prowadzenia.

Zix, generalnie elektryczne wspomaganie powoduje, że układ kierowniczy przekazuje mniej informacji. Stare układy hydrauliczne, bądź elektro-hydrauliczne to co innego - tam czuć wszystko bardzo dobrze. Problem polega na tym, że już nie będzie zbyt wielu samochodów ze starym typem wspomagania. Elektryczne jest tańsze, prostsze i daje nowe możliwości, jak np. asystenci parkowania, czy aktywny lane assist. Ah - i jest też bardziej zawodne, więc można więcej zarobić na częściach po gwarancji ;)
Co do układu w samym Leonie to muszę przyznać, że naprawdę nie jest źle. Zanim przejechałem się Leonem uważałem, że elektryczne wspomaganie to całe zło tego świata ;) I do dzisiaj tak sądzę, jak przejadę się służbowym Aurisem, czy większością innych samochodów. Ale w Leonie nie mam tego odczucia. Owszem - nie czuję przysłowiowej "struktury asfaltu", ale układ przekazuje mi wystarczającą ilość informacji do normalnej, bezstresowej (i szybkiej) jazdy. Siła wspomagania też jest fajnie dobra, a możliwość zmiany jego siły w zależności od trybu - bajka.
I mówię tu o zwykłym układzie. Jeździłem Cuprą z progresywnym i tam jest jeszcze lepiej. Tak po cichu liczę, że jak będę zmieniał samochód za jakieś 3 latka, to jednak nową Cuprę przygarnę ;)
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez SauronRzeznik » 17 stycznia 2015, 12:26

Vampire1984 napisał(a):Ja nic takiego nie zauważyłem u siebie, trzymam na wprost to jedzie na wprost, choć układ bardzo czuły jest, lekki ruch i już zmienia kierunek, ale dla mnie to dobrze.
A konkretniej odnośnie egzemplarzy do "poprawy"? wszystkie czy wybrane?


To nie jest akcja serwisowa, więc każdy przypadek jest indywidualny.

-- 17 stycznia 2015, 12:26 --

Update (może komuś się przyda): Sprawa jest ewidentnie w sofcie, bo od wczoraj układ kierowniczy samoistnie się naprawił i działa jak działał na początku, po dziwnym zachowaniu w okolicach ustawienia zero nie ma śladu. Nic nie przestawiałem, nic nie naprawiałem, a różnica jest.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez trenertenisa » 23 stycznia 2015, 14:42

Dzisiaj odebrałem od Lellka mojego Leona. Diagnoza i zakres prac : 1. Reflektor LED prawy przód- wymiana silniczka nastawczego. 2. Zacinający się przycisk świateł awaryjnych- wymiana przełącznika. 3. Problemy z układem kierowniczym opisane w powyższym wątku- wgranie nowych nastawów układu kierowniczego , błąd z czujnika G36 (chyba ten numer ale nie jestem pewny). Autkiem przejechałem z Gliwic do Bytomia po bałwankach (DK 88) i jest rewelacja tzn. działa progresja układu kierowniczego autko jest spięte jak było a kierownica przy korektach już nie działa skokowo....Pan w serwisie powiedział żeby testować jakby się powtórzyło to ten czujnik wymienią. Jakby co to opiszę po dłuższych testach jak się autko prowadzi, jutro jadę na A1

-- 23 stycznia 2015, 15:42 --

No i przechwaliłem.....układ kierowniczy a właściwie jego wspomaganie działa ale do ok 30 min jazdy. Potem znowu choć już nie w tak dużym zakresie ale podczas jazdy na wprost i przy delikatnej próbie korekty następuje opór a potem puszcza. Testowałem inny egzemplarz u Lellka i wszystko było ok czyli coś u mnie nie gra. Spisali w serwisie zgłoszenie i wysłali do centrali, mam czekać na info
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez tomaso6 » 9 lutego 2015, 00:24

Dzisiaj jechałem niepospiesznie droga ekspresową ok 90-100 km/h i przyszła mi myśl, że ten układ kierowniczy działa tak jakby drązki kierownicze były zrobione z gumy. No kuźwa takiego badziewnego prowadzenia nigdy się nie spodziewałem po leonie (duży krok do tyłu w stosunku do Leona II) Trzeba cały czas "szukać" kierunku na wprost czasem sie uda trafić że auto dłużej jedzie na wprost bez przeciagania gumy raz w jedna strone raz w drugą. To wszystko oczywiście w bezwietrzną pogodę, bo gdy wieje to lata leon po drodze jakby był zrobiony z tektury.
Zobacz Profil
tomaso6
Stella
Stella
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 grudnia 2014, 14:52
Auto: leon 5f 1.4 tsi 122
Silnik: CDLA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Vampire1984 » 9 lutego 2015, 06:58

To racja, samochód potrzebuje częstych korekt, ale to przez to ze układ jest dość czuły. Przy wietrze jak lata to tylko dlatego ze jest lekki, większość dziś samochodów jest lekkich. Układ kierowniczy jest elektryczny i tak już będzie, niedługo będzie to ride-by wire:)analogicznie do samolotów fly-by wire
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez SauronRzeznik » 9 lutego 2015, 12:00

trenertenisa napisał(a):-- 23 stycznia 2015, 15:42 --

No i przechwaliłem.....układ kierowniczy a właściwie jego wspomaganie działa ale do ok 30 min jazdy. Potem znowu choć już nie w tak dużym zakresie ale podczas jazdy na wprost i przy delikatnej próbie korekty następuje opór a potem puszcza. Testowałem inny egzemplarz u Lellka i wszystko było ok czyli coś u mnie nie gra. Spisali w serwisie zgłoszenie i wysłali do centrali, mam czekać na info


U mnie też problem się objawia na dłuższych trasach. Oczywiście podczas wizyty w serwisie wszystko było OK, nie mogłem problemu zreplikować (musielibyśmy faktycznie jeździć pewnie z pół godziny).
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez trenertenisa » 20 lutego 2015, 09:37

A teraz coś niespodziewanego....problem występował cały czas (opisany wyżej z kierownicą ). Zapakowałem rodzinę i pojechałem do Włoch. Na autostradzie cały czas problem występował i to dość wyraźnie do Salzburga gdy w czasie jazdy nagle wszystko się naprawiło. Kierownica nagle się usztywniła zero szarpania auto się płynnie prowadzi. Tak jest już 2 tygodnie jedynie co to czasem progresja układu kierowniczego włącza się trochę z opóźnieniem przy jeździe z większymi prędkościami. Odpowiedzi z ASO jeszcze nie dostałem....problem zgłoszony 30 stycznia
Był Audi S4 Avant i Audi Q7...jest Seat ST 2.0 TDI 184 PS FR
Zobacz Profil
trenertenisa
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2 października 2014, 09:51
Auto: leon st fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Zix » 20 lutego 2015, 09:45

Niefajnie.
Nie wiem czy to kogoś pocieszy, ale jeździłem przedwczoraj trochę nowym Audi A6 2015 i wrażenia z prowadzenia bardzo podobne do mojego Seata. Co więcej, w Leonie nieco bardziej precyzyjny ten układ (może przez progresję?).
Ogólnie wrażenia z prowadzenia i pewności w zakręcie, słabe jak na auto za 300tys. PLN.
Świat schodzi na psy...
ps - uchwyty do otwierania drzwi od środka są zrobione z plastiku przypominającego aluminium, a w 10-letnim A4 b7 były aluminiowe...
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Prowadzenie na wprost

Postprzez Jos » 20 lutego 2015, 16:05

Chyba wszystkie nowe auta maja drive by wire. Ale ja w Leonie nie wyczuwam jakiejś bezwładności, czasami może trochę za bardzo się usztywnia. Jeździłem i nowymi Audi i BMW i owszem jest inaczej niż np w mojej starej skodzie, ale uważam że raczej lepiej niż gorzej. I to chyba nie plastik przypominający aluminium, tylko plastik w powłoce aluminiowej. I raczej nie ugina przy otwieraniu, skąd więc Twój niepokój.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jos
Sport
Sport
 
Posty: 255
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 22:07
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Następna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość