Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez kaspelek » 25 czerwca 2014, 09:53

transit_master, sam nie wiem.. osobiscie uwazam ze to łozysko w skrzyni na wałku głównym..a nie wyciskowe..
narazie nie moge sobie pozwolic na zostanie bez auta.. ale gdzies z tyłu glowy plan mam taki..zeby wrzucic skrzynie.. sprawdzic łozysko wyciskowe.. jesli bedzie dobre.. to kupic skrzynie, a zestaw sprzegła wyslac do Gruchy niech sprawdzi wywazenie..moze panowie ze SPRZEGŁA S.C. sie nie przyłozyli. Choc wybracji jakis nie ma duzych...
Leon 5f FR 1.4 125KM -> 170KM Kingsoft
był: ARL+ 243KM/470Nm by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaspelek
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, 20:17
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez qqrydza » 8 lipca 2014, 18:18

kaspelek napisał(a):Moze i ja sie wypowiem :)
Ja ze swojej storny nie polecam.. moze mam pecha.. moze skrzynia juz nie byla w dobrym stanie...ale na pewno na starej dwumasie jezdziło mi sie o wiele przyjemniej...


Witam. Ja jestem 6 dni po wymianie sprzęgła na sztywne koło z valeo + tarcza organiczna.
Wrażenia są mega pozytywne. Nie ma jakichkolwiek wibracji na budzie. Wcześniej na dwumasie (a bardzo zużyty nie był, jak twierdzi mechanik) było widać jak np. kierownica lekko drga i było czuć wibracje. Teraz jest super, jedyne odczucie na minus jednomasy jest takie, że pracuje nieco głośniej. Przy ruszaniu słychać pracę sprężyn na tarczy, ale nie jest to w żaden sposób uciążliwe.

Sprzęgło mam od Gruchy, po wymianie okładziny i ważeniu. Jak najbardziej mogę polecić. Sprzęgło przenosi 223km i 422Nm chyba nie muszę pisać, że nie robi to na nim żadnego wrażenia :-D

Jeśli ktoś jest zainteresowany, chce się przejechać jestem z okolic Krakowa.
Zobacz Profil
qqrydza
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 lutego 2014, 20:42
Auto: 9n3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Kris1988 » 5 sierpnia 2014, 11:34

Po całym przeczytaniu dalej nie moge sie zdecydować czy zostać na dwumasie ( dać go do wzmocnienia i zalozyc tarcze kewlarowa) czy zalozyc ten jednomas. auto to ASV 110 ale chce podniesc tak moc do 200 km.
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kris1988
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 9 czerwca 2012, 12:17
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon ASV +
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Maras2003 » 11 sierpnia 2014, 19:13

Do 200km to chyba jednomas, ewentualnie sharan BTB...
Osobiście wybrałbym jednomas.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Kris1988 » 12 sierpnia 2014, 13:28

a co ze skrzynia na jedno masie ? slyszalem ze jednomas przenosi duze obciazenie na skrzynie i skrzynie nie wytrzymuja
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kris1988
Sport
Sport
 
Posty: 349
Dołączył(a): 9 czerwca 2012, 12:17
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon ASV +
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez GruchaARL » 12 sierpnia 2014, 14:54

Kris1988 napisał(a):a co ze skrzynia na jedno masie ? slyszalem ze jednomas przenosi duze obciazenie na skrzynie i skrzynie nie wytrzymuja


Nie dotyczy to zestawów VALEO !! te są w porządku, tylko muszą być przed założeniem przygotowane. Okładziny zawsze trzeba wzmacniać bo oryginalnie VALEO kładzie wielkie G
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez fafik1000 » 12 września 2014, 12:29

Witam, kupilem sztywne kolo zamachowe kilka miesiecy temu i wczoraj je wyczyscilem z rdzy i zauwazylem ze ma pewne ubytki tak jak to widac na zalaczonych fotkach
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a4 ... 0b9dc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/85c ... 2de3c.html

Czy musze te kolo zabielic na tokarce czy te rowki nie przeszkadzaja w niczym?
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez mariushjj » 12 września 2014, 12:48

Widać, że ktoś koło potraktował młotkiem. W tym miejscy koło nie współpracuje z niczym.
CZARNY LEON SPORT
Prochip 152.6 KM & 328.6 Nm
Zobacz Profil
mariushjj
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 7 listopada 2011, 11:03
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez fafik1000 » 12 września 2014, 13:00

mariushjj napisał(a):Widać, że ktoś koło potraktował młotkiem. W tym miejscy koło nie współpracuje z niczym.
aha to znaczy nie musze nic z tym robić poprostu wstawiać i tyle :) dziękuję za szybką odpowiedź :)
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Marcinxxx » 12 września 2014, 14:45

Czy po zmianie na jednomas dalej lepiej nie wciskać mocno gazu przed 2k obr i gasic na sprzegle czy to juz nie obowiązuje?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Martinus1985 » 12 września 2014, 14:56

Ja bym te koło wrzucił na maszynę by sprawdzić czy nie będzie wibracji z racji tych ubytków.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez fafik1000 » 12 września 2014, 16:56

Martinus1985 napisał(a):Ja bym te koło wrzucił na maszynę by sprawdzić czy nie będzie wibracji z racji tych ubytków.

W sumie masz rację wypadało by to sprawdzić najpierw dla pewności.
Zobacz Profil
fafik1000
Stella +
Stella +
 
Posty: 94
Dołączył(a): 17 marca 2013, 16:37
Lokalizacja: Białystok/Uk
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez GruchaARL » 12 września 2014, 17:26

fafik1000 napisał(a):
Martinus1985 napisał(a):Ja bym te koło wrzucił na maszynę by sprawdzić czy nie będzie wibracji z racji tych ubytków.

W sumie masz rację wypadało by to sprawdzić najpierw dla pewności.


dziwie sie ze prubujesz taki zestaw z kolem zakladac. Potem sie na forach pojawiaja glupie komentarze ze sztywne kolo to kibel. Nic dziwnego jak ktos sam sobie robi kibel :). Ciekaw jestem na czym ty to wogole chcesz sprawdzic.
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Ufo » 13 września 2014, 14:00

GruchaARL napisał(a): Ciekaw jestem na czym ty to wogole chcesz sprawdzic.


na wyważarce do kół :hahaha: i jak coś to przykleić parę ciężarków :D
-Piłeś?? Nie jedź!!
-Nie jedziesz to możesz się napić!

Moja Furmanka-> viewtopic.php?f=32&t=38119 Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ufo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 5 czerwca 2012, 20:11
Lokalizacja: Opatów/ Kępno
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez mlynek » 13 września 2014, 14:51

Gdybym chciał tak robić, nawet na dwumasie, to wolałbym autobusem jeździć :P
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez korpek » 13 września 2014, 16:40

Nie wiem co was tak śmieszy, wystarczy zamontować koło zamachowe na trzpieniu i wrzucasz na wyważarke, jest sporo firm które tym się zajmują. Podejdź do jakiegoś ogarniętego tokarza niech Ci sprawdzi bicie powierzchni ciernej sprzęgła, względem powierzchni przylegające do wału. Albo do zakładu gdzie przewijają silniki elektryczne, wyważaja ogromne wirniki które kręcą po parę tysięcy obrotów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez GruchaARL » 13 września 2014, 17:47

korpek napisał(a): względem powierzchni przylegające do wału.


żeby to dobrze zrobić tak jak mówisz potrzebny jest zdjęty wał. Tu chodzi o to, że to koło jest śmietnikiem i potem będzie użytkownik niezadowolony z jego pracy i będzie pisał na forum że n ie poleca jednomasu. Gdzie ja zamontowałem ich 10'ki i POLECAM, ale nie takie !!
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez korpek » 13 września 2014, 18:30

Ja wcale nie twierdzę że te koło jest dobre :) wał wcale nie jest potrzebny, tokarka trzymająca tolerancję w zupełności wystarczy lub bardziej dokładnie, stół traserski, płytki wzorcowe i czujnik zegarowy ze statywem. To nie są kosmiczne technologie, wszystko się da tylko trzeba mieć odpowiedni sprzęt.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
korpek
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 22 kwietnia 2011, 16:05
Lokalizacja: Stargard
Auto: 1M

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez GruchaARL » 14 września 2014, 06:46

korpek napisał(a): To nie są kosmiczne technologie, wszystko się da tylko trzeba mieć odpowiedni sprzęt.


Ze sprzętu należy umieć korzystać. Tak wał nie jest obowiązkowy ale prawidłowo tak byc powinno. Wiadomo że nikt silnika nie bedzie rozbierał żeby takie rzeczy robić
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Szpula » 21 września 2014, 10:52

Witam może i ja coś dodam od siebie :)

Jakiś czas temu wymieniłem kpl. sprzęgło + wysprzęglik + uszczelniacz
Na aucie zamontowane było sprzęgło SASH z dwumasem, wymieniłem na sztywne koło Valeo + wyważenie u Gruchy + nowe obicia tarcz z LUK +wysprzęglik LUK

Zrobiłem już jakieś 5-10k km. i moje odczucia co do jazdy są takie :
-przy przyśpieszaniu z niskich obr. tzn 1,5k słychać bardziej prace tego sprzęgła (lekkie buczeenie)
-ogólnie wydaje mi się że silnik trochę zmienił charakterystykę pracy
-co do zmiany biegów nie zmieniło się nic płynnie lekko wszystko w najlepszym porządku
-przyspieszenie identyczne jak na dwumasie
- przy gaszeniu na sprzęgle czy też bez raz bujnie budą raz nie, nie wiem od czego to zależy może ktoś mi podpowie
-co do historii z sprężynkami ja nic nie słyszę może dlatego że jest nowe nie wiem
-jeszcze słowo o uszczelniaczu ostatnio byłem na przeglądzie i lekko się poci a uszczelkę dałem nówkę na starej tego nie było nie wiem czy był to sens wymieniać no ale już po ptakach

Mod ogólnie oceniam na + patrząc na przyszłość i np. kolejną naprawę sprzęgła koszty na pewno nie będą takie jak przy dwumasie. Jedyne czego się obawiam to czy z skrzynią biegów nic się nie stanie bo parę osób mnie nastraszyło że może się posypać ale pojeździmy zobaczymy.

W sumie to wszystko z mojej strony jeśli ktoś będzie miał jakieś pytania to odpowiem. Mam nadzieję ze to co napisałem komuś pomoże w przyszłości i w podjęciu decyzji. A może i ktoś mi powie o co chodzi z tym lekkim buczeniem i sporadycznym kołysaniem przy gaszeniu i czy to jest normalne.

Pozdrawiam :)
Zobacz Profil
Szpula
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 17 września 2013, 21:01
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat Leon Fr
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Maras2003 » 21 września 2014, 10:58

Kołysanie przy gaszeniu - klapa gasząca i przewody elektryczne/podciśnieniowe do niej sprawne ?
Ewentualnie odłącz ją i zobaczy czy wtedy będzie tak samo bujało. Albo załatw sobie jakiegoś obserwatora, który przy otwartej masce spojrzy czy ta klapa działa jak należy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Szpula » 22 września 2014, 12:14

Bede musiał to sprawdzić ;) dzięki
Zobacz Profil
Szpula
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 17 września 2013, 21:01
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Seat Leon Fr
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez kurex » 15 listopada 2014, 10:30

Jak wygląda sprawa z uszczelniaczem wału. ?
Bo w przyszłym tygodniu szykuję się na przeskok na sztywne koło.
I Pytanie czy w praktyce też trzeba wymienić ten uszczelniacz wału czy nie. ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez bledow » 15 listopada 2014, 12:22

Jeśli Ci się nie poci to nie ruszaj, ja dla zasady wymieniłem swojegi na oryginalny z aso (cena coś 300 zł) i niestety się poci a na starym było wszystko Ok.

Skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez kurex » 15 listopada 2014, 13:41

Nie wiem czy poci czy nie, ale dużo ludzi zaradczo wymienia.
Będę trzymał kciuki żeby nie lało z niego i zobaczymy przy wymianie co mi powie.

Btw. bledow zameczek śmiga aż miło!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Odp: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez bledow » 15 listopada 2014, 16:23

I o to chodzi ;-)

Skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez kurex » 24 listopada 2014, 16:42

Jestem po wymianie na sztywne koło (G60), ogólnie same wrażenia na +, mięciutko pedał chodzi, nic nie drga nic nie telepie, ogólnie warta inwestycja tych pieniędzy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Vicek151 » 27 lutego 2015, 19:46

Witam kolegów,
Zrobiłem SWAP na sztywne + G60, przeleciałem ok 45tkm i mam efekty zużytego sprzęgła. Z ALH mam zrobione 145km i 330Nm. ( 2160 + turbo + zestrojenie ( bez przeciągania struny)). Szukając odpowiedzi na moje pytanie i na proponowane sprzędła do SWAP'u czyli G60 i VR6 szukałem ile przenoszą momentu. G60 przenosi ok.202-205 Nm a VR6 ok.240Nm. Można wydedukować że ani jedno nie jest w stanie przenieść tego momentu. Teraz kreuje się moje pytanie. Czy jest możliwość zastosowania jeszcze jakiegoś innego sprzęgła, które przeniesie ten moment? Bo co za przyjemność z jazdy jak obroty idą w górę a prędkość nie :-(??
Zobacz Profil
Vicek151
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 maja 2013, 15:51
Auto: Leon
Silnik: ALH 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Omega » 27 lutego 2015, 20:33

Obicie tarczy kevlarem i wzmocnienie docisku?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez dzojek218 » 27 lutego 2015, 20:55

Dokładnie jak kolega pisze obij tarcze kevlarem i wzmocnij docisk i powinno być git :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dzojek218
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 31 lipca 2014, 18:02
Lokalizacja: Lyski/k. Rybnika
Auto: Leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Maras2003 » 28 lutego 2015, 08:33

Vicek151 napisał(a):G60 przenosi ok.202-205 Nm a VR6 ok.240Nm


Chyba +100nm więcej ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez kurex » 28 lutego 2015, 09:20

Vicek151 napisał(a):G60 przenosi ok.202-205 Nm a VR6 ok.240Nm.


Chyba coś Ci się dane kolego pomieszały, jakby tak było to przy mojej serii 250 Nm na sztywnym kole bym daleko nie zajechał ^^.
Nie raz czytałem że goście jeżdżą na G60 i mają po 350 Nm, i nie mają żadnych problemów - więc szukaj przyczyny gdzie indziej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez mlynek » 28 lutego 2015, 13:36

Vicek151 napisał(a):G60 przenosi ok.202-205 Nm a VR6 ok.240Nm

kurex napisał(a): przy mojej serii 250 Nm

O jakich Nm wy mówicie? Chyba nie o tych, które mierzy się np. na hamowni? Bo jeśli tak, to moj ASV w serii ma 235Nm, a twój kurex ARL w serii ma 320 Nm. Czy ja czegoś nie kojarzę?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez kurex » 1 marca 2015, 06:13

Mam pomiar z hamowni że mój wyciska 250 Nm w serii, i żaden ARL tylko mam ASV-kę.
Ale nie wiem do czego zmierzasz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez mlynek » 1 marca 2015, 12:48

Aaa to sorki kurex, nie wiem czemu myślałem, że masz ARLa. Za dużo danych, które nie pasowały do danych na papierze :-D
Generalnie to też myślę o jednomasie, dlatego zaniepokoiły mnie dane kolegi Vicek151. Jak wygląda Twój zestaw sprzęgła? Z czego składałeś? Czy może jakiś gotowy zestaw kupowałeś?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Vicek151 » 1 marca 2015, 14:05

Ja mówiłem o pomiarach z hamowni. Zestaw zrobiony przez forumowiczów. Czyli mówicie że nie ważne ile jest zrobione to powinno przenieść? Bo Tak jak pisałem wyżej po roku użytkowania sprzęgło zaczęło ślizgać. Moje pytanie czy brać zestaw SACHS VR6 czy szukać jakiegoś innego coś w stylu VALEO KIT?
Zobacz Profil
Vicek151
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 maja 2013, 15:51
Auto: Leon
Silnik: ALH 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez QQmonzter » 1 marca 2015, 16:39

Ja mam sprzęgło z vr6 od półtora czy wnet dwóch lat, przy okolo 320nm problemu nie mam ale ja nie upalam samochodu, jak ktos bardzo ostro jeździ na co dzien to może byc inaczej.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Vicek151 » 1 marca 2015, 16:57

Dzięki za pomoc. Tak jak myślałem G60 jest dobre ale nie do auta które chcemy przerobić. Czy upalam auto? Po prostu jak się ma czym to się rozpędza dynamicznie:) Pozdrawiam
Zobacz Profil
Vicek151
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29 maja 2013, 15:51
Auto: Leon
Silnik: ALH 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez mlynek » 1 marca 2015, 17:10

Vicek151 napisał(a):po roku użytkowania sprzęgło zaczęło ślizgać

No ale co w tym dziwnego? Tarcza to tarcza, jedna szybciej druga później, ale ślizgać się w koncu będzia każda. Zużywa się jak klocki hamulcowe bo przecież to tylko okładzina. Miałeś nową czy używaną? Bo jak nową, to raczej masz sie czym rozpędzać :-P

Pozdro
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez kurex » 2 marca 2015, 14:56

mlynek napisał(a): Jak wygląda Twój zestaw sprzęgła? Z czego składałeś? Czy może jakiś gotowy zestaw kupowałeś?


Składałem, zamach kupiłem używany z passata jakiegoś ale zamach to tam nie musi być ideał, później kupiłem tarczę, docisk oraz łożysko Sachs-a, do tego 2x komplety śrub w ASO i do tego wszystkiego uszczelniacz na wał.
I śmiga jak ta lala, tym bardziej że lubię mu dać popalić.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez tony065 » 2 marca 2015, 19:21

Conajmniej dziwne objawy, no chyba że moment jest dowalony na max przy 2000rpm a potem leci na ryj... Mam G60 od 4 lat i śmiga aż miło :wink:
Zobacz Profil
tony065
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 17 lutego 2011, 08:38
Lokalizacja: ETM
Auto: Octavia I
Silnik: AHF 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Omega » 2 marca 2015, 23:57

kurex, To zamach z paska pasuje ? tj z podłużnie montowanego silnika do poprzecznie :?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Odp: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez bledow » 3 marca 2015, 10:39

Omega pasuje z paska ale z bezyniaka 1.8 16V lub 2.0 montowanego w latach 90 :-)

Skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez kurex » 3 marca 2015, 14:38

Omega napisał(a):kurex, To zamach z paska pasuje ?


Tak mój zamach jest bodajże z 95 roku. ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez skiba » 3 marca 2015, 15:09

Moj z 89 r,z Passata 2.0 benzyna,tarcza z dociskiem od Transportera 2.4 dizel-zrobione juz ponad 100 tys i smiga bez zarzutu
Zobacz Profil
skiba
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2 stycznia 2012, 08:26
Lokalizacja: SCZ
Auto: Leon

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez mlynek » 3 marca 2015, 19:08

Pasowałoby do ASV? http://allegro.pl/vw-golf4-kolo-zamacho ... 09256.html
Skąd tu wiedzieć od jakiego modelu pasowałyby koła zamachowe? Ma ktoś jakąś listę aut albo modeli silników?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez kurex » 3 marca 2015, 19:15

Dokładnie poczytaj temat, gdzieś był link wrzucony z forum VW, gdzie było dokładnie opisane co trzeba kupić, jakie trzeba kupić, i do jakich modeli silników to pasuje, a nie iść na łatwiznę :P
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez Aikon123 » 3 marca 2015, 19:39

mlynek napisał(a):Pasowałoby do ASV? http://allegro.pl/vw-golf4-kolo-zamacho ... 09256.html
Skąd tu wiedzieć od jakiego modelu pasowałyby koła zamachowe? Ma ktoś jakąś listę aut albo modeli silników?


Na pierwsze stronie stronie jest wszystko opisane
Był Leon 1M 1.9TDI AHF+ (140KM 348Nm) jest Leon 1P 2.0TDI BMN+
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Aikon123
Signo
Signo
 
Posty: 162
Dołączył(a): 29 lutego 2012, 18:26
Lokalizacja: LRA (Lubelskie)
Auto: Seat Leon 1P
Silnik: BMN 2.0

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez mlynek » 3 marca 2015, 23:39

Aikon123 napisał(a):Koło zamachowe:zamach 1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) || VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B||Komplet sprzęgłowy Sachs3000 332 001 to G60 lub3000 384 001 to VR6na komplet sprzęgłowy składa się:Tarcza dociskowa sprzęgła Tarcza sprzęgła Łożysko zwalniające

Czyli rozumiem, że komplet od G60 pasuje?! Nie muszę szukać osobno zamachu z 1Z i osobno tarczy z dociskiem z G60? Bo pogmatwane te informacje czasami. Czy może zamach z 1Z a reszta nowa Sachsa? Potwierdzi to ktoś?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Dwumas wymieniony na sztywne koło (jednomas).

Postprzez QQmonzter » 4 marca 2015, 00:35

Koło zamachowe z G60 pasuje. Możesz do tego dokupić komplet sprzęgła z tego samego silnika i będzie działać. Jak chcesz celować w większe moce to kupujesz do tego koła zamachowego np sprzęgło z vr6 kompletne.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości