Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O3 RS

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez mstokowy » 28 kwietnia 2015, 19:10

Te dyskusje trochę przypominają mi wywody typu:
- "wolę felgi 15"tki niż 17"tki bo jest bardziej komfortowo" - czytaj jest taniej
- "nie brałem klimatyzacji bo w klimatyzacji jest kupa bakterii itp" - czytaj jest taniej
- "ogólnie pojęte elektroniczne udoskonalenia w aucie to zło bo zaraz się zepsuje" - czytaj jest taniej
- "mocny silnik Ci do niczego nie potrzebny bo i tak w mieście jest 50"tka" - czytaj jest taniej...

Generalnie rzecz biorąc ludzie z różnych powodów wybierają to co wybierają i bardzo często tym podstawowym i najczęstszym kryterium są pieniądze. Rezygnują z czegoś co w innych okolicznościach by wybrali ale dorabiają sobie do tego jakąś ideologię, która broni słuszności ich wyboru :) Ja też bym pewnie wziął DSG jakbym miał większy budżet ale postawiłem sobie jakieś ograniczenie cenowe i wziąłem manuala. Jeździ mi się dobrze bo nie mam problemów z obsługą ręcznej skrzyni co nie znaczy, że nie miałem ochoty na DSG i że będę teraz wymyślać jakieś historię o większej przyjemności z jazdy z manuala bo można sobie coś poprzełączać - w DSG też można ręcznie zmieniając biegi manetkami. Radość z pomachania biegami bierze się z tego jak samochód reaguje na zmianę biegów - dźwięk silnika przy redukcji, wkręcanie na obroty itp. a nie z samego machania lewarkiem :) Wiadomo, że każde rozwiązanie będzie miało swoje wady i zalety ale myślę, że w przypadku DSG ta ilość zalet przewyższa wady.

Kiedyś jak byłem gówniarzem to miałem podobne teorie np. na temat elektronicznych wspomagaczy bezpieczeństwa typu ABS, ESP, ASR itp. Bardzo podobne do tych z DSG, że trzeba samemu wszystko robić żeby panować nad autem, ogarniać furę a nie być jakimś lamerem co się tym posiłkuje. Teraz nie oddałbym żadnego z tych wynalazków bo w zwykłej cywilnej jeździe gdzie człowiek często wraca w nocy zmęczony bardzo się takie rzeczy przydają bo nikt mi nie powie, że jest na 100% skoncentrowany w takiej sytuacji. To samo z DSG, wystarczy trochę poużywać żeby sobie inaczej już tego nie wyobrażać jak jazdę z automatem. No chyba, że kupujemy auto stricte na tor ale to też nie będziemy wtedy mówić o aucie typu Cupra bo to nie auto na tor tylko auto na drogi :)

Z drugiej strony to już i tak ostatnie chwilę na tego typu dyskusje. Za moment manuale zwyczajnie znikną z ofert, potem za jakiś czas znikną te pseudo lewarki do zmiany tych przełożeń w automatach i zastąpią je całkiem łopatki albo jakieś przyciski tak jak zniknął ręczny w Golfie itp :) Nie marudźmy na to co jest, prawdziwa motoryzacja tak szybko odchodzi... To co nasz czeka w przyszłości to nie będą samochody tylko autonomiczne wózki do przewozu ludzi, jedyna przyjemność jaka będzie wynikać z jeżdżenia nimi będzie zależeć od jakości amortyzatorów i foteli :(
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez szczeslaw » 29 kwietnia 2015, 10:25

mstokowy, z automatycznymi skrzyniami jest tak samo, jak ze wspomagaczami.
Wszystkie one ewoluowały bardzo przez ostatnie lata. Stare automaty były kiepskie i jak ktoś miał z nimi do czynienia, to mógł się zrazić. Nowe to zupełnie inna bajka.
Ze wspomagaczami się podobnie. Kiedyś potwornie mnie wkurzały, ale nie dlatego, że uważałem się za nie wiadomo jakiego kierowcę, któremu to niepotrzebne. Po prostu był niedopracowane i kiedyś o mało się nie zabiłem przez ABS, jak na dohamowaniu do zakrętu 90 stopni, koło podskoczyło na wyboju i samochód przestał hamować. Musiałem puścić hamulec i wcisnąć go ponownie żeby zadziałał, co przy szybkiej jeździe nie dawało zbyt wiele czasu na reakcję.
Ale obecnie wspomagacze też już są lepsze niż kiedyś i jak podskoczy jedno koło, to ABS nie odpuści hamulców na wszystkich kołach.
Problem jest taki, że w przypadku wszystkich tego typu systemów jesteśmy zdani na wiedzę inżynierów i ich ew. błędy. Jak w oprogramowaniu jest błąd, to już niewiele możemy z nim zrobić. Podobnie, jeżeli błąd jest w samych założeniach projektowych.
Jeździłem teraz parę dni wynajętym Avensisem, wyposażonym w automatyczny ręczny. Problem polega na tym, że samochód steruje ręcznym całkowicie automatycznie i nie ma żadnego przycisku do jego aktywacji (albo ja przynajmniej takowego nie znalazłem). Jako że samochód nie jest wyposażony w żaden wspomagacz ruszania pod górę, oznacza to, że przy ruszaniu manualem pod górę, za każdym razem autko stacza się w dół. Jak dla mnie to ewidentny błąd w założeniach projektowych i np. z takiego wspomagacza (automatyczny ręczny) wolałbym w tym wypadku zrezygnować na rzecz zwykłej dźwigni, która daje kontrolę. Ale już gdyby nie ten błąd i gdyby samochód miał hill-hold, to nie byłoby takiego problemu.
Wracając do tematu, to jeździłem ostatnio Cuprą 280 DSG i szczerze mówiąc jeździło mi się lepiej niż manualem. W trybie ręcznym, operując manetkami, kontrola nad samochodem jest praktycznie taka sama, jak w manualu. Może się po prostu starzeję, ale jednak osobiście wolałbym DSG niż skrzynię manualna ;)
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Zix » 29 kwietnia 2015, 11:07

szczeslaw napisał(a):eździłem teraz parę dni wynajętym Avensisem, wyposażonym w automatyczny ręczny. Problem polega na tym, że samochód steruje ręcznym całkowicie automatycznie i nie ma żadnego przycisku do jego aktywacji (albo ja przynajmniej takowego nie znalazłem).

Obrazek
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Cobra_o7o » 29 kwietnia 2015, 13:48

mstokowy napisał(a):"wolę felgi 15"tki niż 17"tki bo jest bardziej komfortowo" - czytaj jest taniej
Jest taniej ale nie dzięki większemu komfortowi, chyba że masz na myśli komfort finansowy w aspekcie eksploatacji.

mstokowy, w większości Twojej opinii się zgadzam, szczególnie akapit o uzasadnianiu własnych wyborów. Tak to wygląda jeśli chodzi o statystycznego Polaka. Ale statystyczny Polak nie istnieje :) Ja już niedługo będę zamawiał swoją sztukę i na 90% będzie to manual i nie kwestie finansowe (zakup czy serwis bieżący) o tym zadecydowały.

Jednak nie zrównywałbym tak jak Ty kwestii obecności w samochodzie systemów ABS, ESP, ASR z obecnością DSG. Te pierwsze pomagają kontrolować tor jazdy samochodu korygując błędy kierowcy. DSG nie odpowiada w sposób tak prostolinijny za bezpieczeństwo a fakt obecności w samochodzie to głównie wygoda.

szczeslaw napisał(a): oznacza to, że przy ruszaniu manualem pod górę, za każdym razem autko stacza się w dół
To kiepski kierowca z Ciebie ;)

szczeslaw napisał(a):Ale już gdyby nie ten błąd i gdyby samochód miał hill-hold, to nie byłoby takiego problemu.
No właśnie, to rozwiązanie może i fajne ale przydatne tylko dla leniwych lub kiepskich kierowców. Paradoksalnie, znacznie łatwiej ruszyć na stromym podjeździe bez użycia ręcznego hamulca niż z jego pomocą - przynajmniej kierowcy, który potrafi sprawnie ruszać na pochyłości, pod górę.

szczeslaw napisał(a):W trybie ręcznym, operując manetkami, kontrola nad samochodem jest praktycznie taka sama, jak w manualu.
Cholernie trudno mi się z tym zgodzić :)

Tak przy okazji - Cupra nie ma "Asystent Podjazdu (Hill Hold Control)"? W konfiguratorze "stoi" iż jest wyposażona seryjnie. A może działanie tego polega na czymś innym niż sugeruje nazwa?
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Zix » 29 kwietnia 2015, 14:03

Cobra_o7o napisał(a):Cholernie trudno mi się z tym zgodzić

Cholernie mało miałeś okazję pojeździć z DSG. ;)
Cobra_o7o napisał(a):Tak przy okazji - Cupra nie ma "Asystent Podjazdu (Hill Hold Control)"? W konfiguratorze "stoi" iż jest wyposażona seryjnie. A może działanie tego polega na czymś innym niż sugeruje nazwa?

Wszystkie Leony to mają. Działa tak jak powinno - jak stoisz pod górę i puścisz sprzęgło to auto nie pojedzie do tyłu.
U mnie w automacie też to jest, chociaż akurat tu nie ma to większego sensu. Jak puszczę hamulec stojąc pod górę to auto rusza samo po ok. 2 sekundach.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Cobra_o7o » 29 kwietnia 2015, 14:25

Zix napisał(a):Wszystkie Leony to mają. Działa tak jak powinno

To nie kumam skąd:
szczeslaw napisał(a):Jako że samochód nie jest wyposażony w żaden wspomagacz ruszania pod górę, oznacza to, że przy ruszaniu manualem pod górę, za każdym razem autko stacza się w dół.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Pelikson » 29 kwietnia 2015, 14:53

Chodziło mu o Avensis nie Leona ;-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Cobra_o7o » 29 kwietnia 2015, 15:43

Racja, moja mózgownica zastosowała skrót pomijając niektóre fakty ;)
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez szczeslaw » 30 kwietnia 2015, 07:31

Zix, ja wiem, że to już ten wiek i możliwe, że jestem ślepy, ale za cholerę nie mogłem znaleźć tego guziora. Chyba zacznę czytać instrukcje do wypożyczanych samochodów :) Mogli to zrobić tak jak VAGu, czyli przycisk gdzieś na tunelu, w miejscu w którym człowiek spodziewa się dźwigni ręcznego.
Cobra_o7o, może i kiepski ze mnie kierowca - jeżdżę dopiero 17 lat, a jak wiemy człowiek uczy się całe życie, a i tak umiera głupi. Kiedyś to może zrozumiesz ;)
Problem jest w czym innym - w tym Avensisie wysoko bierze sprzęgło i dodatkowo charakterystyka silnika jest zupełnie inna niż w Leonie. To powoduje, że na OSTRZEJSZYM wzniesieniu (może tego zabrakło w moim opisie?) ruszenie nie jest łatwe, jeżeli nie jesteś przyzwyczajony do samochodu. W Leonie nie miałbym podobnego problemu nawet bez Hill Hold, ale do niego jestem przyzwyczajony, a do Avensisa nie.
Po drugim dniu jazdy DLA MNIE nie stanowiło to już większego problemu, ale np. moja żona na 100% miałaby wielki problem z ruszeniem pod górę. Gdyby jednak w samochodzie był Hill Hold LUB normalny ręczny, to nie miałaby żadnego problemu. Dlatego jak dla mnie jest to błędne założenie projektowe. Zwłaszcza, że jak wynika ze zdjęcia, umiejscowienie tego guziora nie jest zbyt wygodne jak się np. stoi w korku pod górę i trzeba co chwilę podjeżdżać... Przez te 17 lat jeździłem bardzo różnymi samochodami (było ich całkiem sporo) i NIGDY nie miałem tego typu problemu.
Innymi słowy niby wspomagacz, ale jednak przez głupi błąd (lub oszczędność), czasami bardziej przeszkadza niż pomaga.
Co do samego HH, to może i jest dla leniwych, ale jak pojeździsz z nim chwilkę, to sam dołączysz do grona tych leniwych kierowców ;)
Do wygody człowiek się szybko przyzwyczaja, czy to będzie HH, czy DSG. Kiedyś rozumowałem dokładnie tak samo jak Ty, ale w miarę upływających latek i ilości przetestowanych samochodów i rozwiązań zacząłem zmieniać zdanie.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Zix » 30 kwietnia 2015, 10:05

szczeslaw napisał(a):Zix, ja wiem, że to już ten wiek i możliwe, że jestem ślepy, ale za cholerę nie mogłem znaleźć tego guziora. Chyba zacznę czytać instrukcje do wypożyczanych samochodów

Miałem niedawno z wypożyczalni Avensisa na kilka dni i też nie mogłem tego znaleźć, dopiero szybki search w internecie mnie oświecił, także chyba wszystko z Tobą w porządku. ;)

szczeslaw napisał(a):Do wygody człowiek się szybko przyzwyczaja, czy to będzie HH, czy DSG. Kiedyś rozumowałem dokładnie tak samo jak Ty, ale w miarę upływających latek i ilości przetestowanych samochodów i rozwiązań zacząłem zmieniać zdanie.

Pełna zgoda. Tyle, że żeby coś docenić to trzeba tego doświadczyć, sama teoria nie przekonuje. :)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Cobra_o7o » 30 kwietnia 2015, 11:36

szczeslaw napisał(a):jeżdżę dopiero 17 lat, a jak wiemy człowiek uczy się całe życie, a i tak umiera głupi. Kiedyś to może zrozumiesz ;)
Hmm... to nie wiem kiedy bo ja jeżdżę samochodami zaledwie 22 lata 8)
Nie zawężając teraz stwierdzenia tylko do wątków motoryzacyjnych, wszyscy uczymy się całe życie, co nie oznacza że w jakimś, konkretnym, zakresie wiedzy, ktoś kto zdobywa doświadczenie krócej, nie będzie, krótko i kolokwialnie ujmując, mądrzejszym lub bardziej doświadczonym od "weterana" :-D

szczeslaw napisał(a):Zwłaszcza, że jak wynika ze zdjęcia, umiejscowienie tego guziora nie jest zbyt wygodne jak się np. stoi w korku pod górę i trzeba co chwilę podjeżdżać...
Zgadzam się z Tobą, skoro jest już ten guziczek to jego funkcja i przeznaczenie sugeruje by umieścić go w... gałce dźwigni zmiany biegów, w sposób uniemożliwiający przypadkowe naciśnięcie (rozwiązań jest przynajmniej kilka).

szczeslaw napisał(a):Co do samego HH, to może i jest dla leniwych, ale jak pojeździsz z nim chwilkę, to sam dołączysz do grona tych leniwych kierowców ;)
Pożyjemy, zobaczymy. Na c odzień mam okazję ruszać z podporządkowanej o nadzwyczaj dużym nachyleniu i robię to płynnie, bez wspomagania się ręcznym, prawie półtoratonową masą, napędzaną tradycyjnym silnikiem diesela o mocy ok. 75KM. Ale kto wie, nie wykluczam że HH mi się spodoba choć wątpię miał usprawnić, więc i uprzyjemnić, mi manewr ruszania pod wzniesienie. DSG mnie nie przekonała do siebie więc i HH ma małe szanse ;)
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Zix » 30 kwietnia 2015, 11:58

Cobra_o7o napisał(a): DSG mnie nie przekonała do siebie więc i HH ma małe szanse

Z takim nastawieniem to nikt i nic Cię nie przekona. ;) Po co HH skoro można samemu sobie poradzić? Po co ABS skoro można samemu hamować pulsacyjnie? Po co automatyczne "odbijanie" kierunkowskazu po skręcie skoro... Po co elektrycznie zamykane szyby i ustawiane lusterka, wspomaganie, centralny zamek, sterowanie głośnością z kierownicy, czujniki parkowania, podgrzewane fotele, i wiele innych skoro kiedyś jeździłem autem bez tego wszystkiego? No właśnie - po co? :)

Tak na marginesie to ile kilometrów zrobiłeś z tym DSG? :)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Tomek2791 » 30 kwietnia 2015, 15:29

Z całym szacunkiem ale juz auta z manualna skrzynia biegow no moze z kilkoma ekstremalnymi wyjątkami bym juz sobie nie zamówił. Automaty sa juz tak dopracowane i czy to DSG czy skrzynie ZF to nie ma wielkiego znaczenia ale robić za murzyna od zmiany biegow we własnym samochodzie to o duża przesada :wink:
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez sna » 30 kwietnia 2015, 16:25

Gdyby SC miało DSG w Polsce na pewno bym wziął, nawet nie dlatego, że szybciej i płynniej się zmienia biegi (polecam 1->2 w manualu przy dynamicznym starcie;PP) ale ten odgłos przy zmianie biegów ACHHHH :D
Zobacz Profil
sna
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23 stycznia 2015, 13:26
Auto: Leon Cupra SC
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Zix » 30 kwietnia 2015, 17:00

Tomek2791 napisał(a):robić za murzyna od zmiany biegow we własnym samochodzie to o duża przesada

:cisza: :brawo: :D Popłakałem się. :)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez bmelon » 1 maja 2015, 15:43

szczeslaw napisał(a):Zix, ja wiem, że to już ten wiek i możliwe, że jestem ślepy, ale za cholerę nie mogłem znaleźć tego guziora. Chyba zacznę czytać instrukcje do wypożyczanych samochodów :) Mogli to zrobić tak jak VAGu, czyli przycisk gdzieś na tunelu, w miejscu w którym człowiek spodziewa się dźwigni ręcznego.
Cobra_o7o, może i kiepski ze mnie kierowca - jeżdżę dopiero 17 lat, a jak wiemy człowiek uczy się całe życie, a i tak umiera głupi. Kiedyś to może zrozumiesz ;)
Problem jest w czym innym - w tym Avensisie wysoko bierze sprzęgło i dodatkowo charakterystyka silnika jest zupełnie inna niż w Leonie. To powoduje, że na OSTRZEJSZYM wzniesieniu (może tego zabrakło w moim opisie?) ruszenie nie jest łatwe, jeżeli nie jesteś przyzwyczajony do samochodu. W Leonie nie miałbym podobnego problemu nawet bez Hill Hold, ale do niego jestem przyzwyczajony, a do Avensisa nie.
Po drugim dniu jazdy DLA MNIE nie stanowiło to już większego problemu, ale np. moja żona na 100% miałaby wielki problem z ruszeniem pod górę. Gdyby jednak w samochodzie był Hill Hold LUB normalny ręczny, to nie miałaby żadnego problemu. Dlatego jak dla mnie jest to błędne założenie projektowe. Zwłaszcza, że jak wynika ze zdjęcia, umiejscowienie tego guziora nie jest zbyt wygodne jak się np. stoi w korku pod górę i trzeba co chwilę podjeżdżać... Przez te 17 lat jeździłem bardzo różnymi samochodami (było ich całkiem sporo) i NIGDY nie miałem tego typu problemu.
Innymi słowy niby wspomagacz, ale jednak przez głupi błąd (lub oszczędność), czasami bardziej przeszkadza niż pomaga.
Co do samego HH, to może i jest dla leniwych, ale jak pojeździsz z nim chwilkę, to sam dołączysz do grona tych leniwych kierowców ;)
Do wygody człowiek się szybko przyzwyczaja, czy to będzie HH, czy DSG. Kiedyś rozumowałem dokładnie tak samo jak Ty, ale w miarę upływających latek i ilości przetestowanych samochodów i rozwiązań zacząłem zmieniać zdanie.

Tak potwierdzam też jechałem tą Toyota i tak jak piszesz do ruszania ciężko się przestawić po Leonie - ogólnie auto strasznie toporne i nie wygodne.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Cobra_o7o » 1 maja 2015, 22:23

Zix napisał(a): Po co HH skoro można samemu sobie poradzić?
Po prostu ja osobiście nie widzę potrzeby posiadania takiego systemu skoro potrafię bardzo szybko i płynnie ruszyć na stromym wzniesieniu, jest to dla mnie tak proste jak ruszanie na płaskim. Nie odczuję obecności lub jej braku w samochodzie. HH ma "dać" czas kierowcy na przeniesienie stopy z hamulca na gaz - ja go nie potrzebuję. HH jest w samochodzie - OK, nie ma - bez różnicy. Specjalnie dopłacać do niego nie będę. W Leonie jest więc OK.

Zix napisał(a): Po co ABS skoro można samemu hamować pulsacyjnie?
W chwili gdy ABS ma skutecznie wykonać swoje zadanie prawie każdy kierowca trzyma pedał hamulca wciśnięty do oporu. Bardzo niewielki %, w takiej sytuacji, będzie naciskać pulsacyjnie.

Zix napisał(a):Po co automatyczne "odbijanie" kierunkowskazu po skręcie skoro... Po co elektrycznie zamykane szyby i ustawiane lusterka, wspomaganie, centralny zamek, sterowanie głośnością z kierownicy, czujniki parkowania, podgrzewane fotele, i wiele innych skoro kiedyś jeździłem autem bez tego wszystkiego? No właśnie - po co? :)
Dla czystej wygody lub komfortu. Tak samo jest z DSG.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez sna » 2 maja 2015, 08:20

NIe zgodzę się. Komfort może też, jednak ograniczenie czynności operacyjnych podczas jazdy pozwala skupić się na ważniejszych elementach jazdy powodując, że jazda, teoretycznie, będzie bezpieczniejsza.
Zobacz Profil
sna
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23 stycznia 2015, 13:26
Auto: Leon Cupra SC
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez mieczyslawz » 2 maja 2015, 10:01

Ostatecznym stadium komfortu w aucie jest automatyzacja wszystkich systemów czyli eliminacja kierowcy :( . Cieszmy się jeszcze jazdą póki możemy :)
Zobacz Profil
mieczyslawz
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 15 czerwca 2006, 00:09
Lokalizacja: Polska
Auto: VW 1.9 TDI AHF

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Cobra_o7o » 2 maja 2015, 13:32

Niestety mieczyslawz, masz rację. Trzeba będzie płacić krocie za samochody sterowane ręcznie, przeznaczone do jazdy po torach, specjalnych trasach. Czyli tak jakby dziś kupić/zrobić rajdówkę, bolid jakiejś tam formuły, lub inny nierejestrowalny do "publicznej" jazdy pojazd.

sna napisał(a):Komfort może też, jednak ograniczenie czynności operacyjnych podczas jazdy pozwala skupić się na ważniejszych elementach jazdy powodując, że jazda, teoretycznie, będzie bezpieczniejsza.
Widzisz, dziś panuje społeczne przekonanie że jeździć samochodem ma prawo każdy. Wystarczy że zda odpowiedni egzamin państwowy.
Ja uważam że bardzo duża część tego społeczeństwa to ludzie, który nigdy nie powinni dostać tego prawa. Obecnie niektórzy z nich go nie posiadają i jednocześnie nie planują posiadać z przyczyn różnych - więc nie ma problemu. Lecz inni planują je zdobyć lub już je mają. I to właśnie w ich przypadku obecność niektórych systemów zwiększających komfort prowadzenia pojazdu, równocześnie poprawia bezpieczeństwo ich samych lub sposobu w jaki prowadzą pojazd. W przypadku pozostałych tego wpływu nie ma lub jest niewielki. Dla nich te systemy to tylko komfort.

Inaczej - niech samochód "potrafi" sam robić wszystkie zadania kierowcy, za wyjątkiem odpowiedniego kręcenia kołem kierownicy. Kierowca będzie mógł całą swoją uwagę skupić na tej właśnie czynności, będąc "tylko" rozpraszanym przez pasażerów, piękne widoki zza szyb, dzwoniący telefon, itp. Trudno będzie go nazwać kierowcą - to tylko "dyrygent", który kołem kierownicy wskazuje gdzie pojazd ma jechać. Do tego nie potrzeba żadnych umiejętności, sprawności, predyspozycji, wiedzy.
No może poza wiedzą na temat celu podróży :)

Zapewne jakiś czas temu toczyły się podobne dyskusje gdy człowiek "przesiadał się" z konia czy osła na automobile.
Dziś wciąż można kupić konia, trzymać go w stajni i dosiadać go na torze czy wybiegu.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez corsair77 » 5 maja 2015, 22:02

Ze skrzyniami manualnymi będzie trochę tak jak z płytami winylowymi czy pisaniem listów piórem, albo właśnie jak ze wspomnianym koniem.

Nawet wspomniane Porsche nadal będzie wypuszczać takie "pióra wieczne" dla fanów samej frajdy, nie szybkości, zmieniania - choćby taki Cayman GT4, wyłącznie ze skrzynią manualną.

Pamiętam, jak jakieś osiem lat temu znajomi nie wyobrażali sobie "rajdowców z łopatkami". Tymczasem w WRC anno domini 2015... :mrgreen:

Idąc dalej, może w elektrycznej przyszłości w ogóle będzie jedno długie przełożenie, jak np. w Agera.


Wracając do Cupry, to nie ma "sportowych" skrzyń, bo i sama nie jest samochodem sportowym.

Jest DSG, z maleńkimi łopatkami, z input lag, która na dodatek sama zmienia bieg w górę przy redline. To że po przegrzaniu wariuje, to już nie wina Cupry, ale DSG w ogóle.

Skrzynia manualna to faktycznie strasznie luźny lewarek o długim skoku, bardziej na leniwą trasę. Poza tym VAG pozbawił kierowców zabawy: po wciśnięciu hamulca w celu dociążenia przodu w zakręcie komputer... odcina gaz! :brawo: :D H&T wychodzi mi tylko jako brutalne kopanie piętą przy mocnym hamowaniu. Pedał gazu jest "wiszący" i za daleko od hamulca.

Sprzęgło bardzo mi się podoba, przynajmniej po przesiadce z E86 3.0si. Tak jak z Z4, łapie dość wysoko, ale chodzi bardzo lekko, a przy tym precyzyjnie. Z4 miał jeszcze clutch delay valve dla pań w szpilkach i Amerykanów - w efekcie nie było sensu szybko zmieniać biegów, bo hydraulika nie nadążała. A szkoda, bo mocne wbijanie krótkich biegów to było to (choć i było trochę walki z synchronizatorami).

Cuprę chyba projektowano już z myślą o DSG, i stąd manual to trochę taki afterthought. To samo jest w Audi S3, żeby nie obwiniać Seata.

Lubię RWD, ewentualnie 4x4 jak w Subaru czy Evo, ale 4motion VAG z dołączanym napędem tyłu pogorszyłby tylko możliwość ustawiania samochodu w zakręcie. Cupra fajnie reaguje na tailbraking czy liftoff, nie tak dziko jak Megane, ale bardzo grzecznie. Podoba mi się to i 4motion ze swoją wagą zepsułby skutecznie zabawę.

Podobnie dziwnym pomysłem jak odcinka mocy przy wciśnięciu gazu i hamulca, jest zachowanie ESC w połączeniu z VAQ. Szpera jest genialna jako "wyciągarka", o ile ESC nagle nie odłączy nam gazu i nie wypłużymy na wprost. Na szczęście ustrojstwo jest wyłączane.

Przepraszam za chaotyczne przemyślenia.

Myślałem, że mój Z4 był samochodem "sportowym" (E86, nie obecna balia e89). Nie miał jednak LSD, ciężki przód lubił płużyć, a CDV sprzęgła rujnowało genialną zmianę biegów.
m
Myślałem, że Cupra to tatowóz i ma wspólnego ze sportem tyle, co Saddam z Irlandią. Tymczasem wreszcie mam normalne sprzęgło bez CDV, zawias jak PASM w Caymanie, nos ze szperą wkręca się w zakręty w sposób nieznany mi przedtem z FWD, a te same odcinki przejeżdżam szybciej niż Z4, choć z mniejszą frajdą.

W porównaniu z reakcją silnika sześciocylindrowego, Cupra ze swoim turbo, niezależnie od mapy przepustnicy, reaguje ospale. Tyle że nawet mój wymarzony i ulubiony Cayman wkrótce również pożegna się z obecnym silnikiem na rzecz turbiny.

Się nostalgicznie zrobiło...

-- 5 maja 2015, 23:02 --

PS

Skleciłem prymitywne "test drajw wideło" :dostal:
https://www.youtube.com/watch?v=CzuZ1r8xNFk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
corsair77
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 18 października 2014, 15:11
Auto: MY2015 Cupra280 5D
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Cobra_o7o » 5 maja 2015, 22:36

corsair77 napisał(a):Skleciłem prymitywne "test drajw wideło" :dostal:

:bije: za brak polskich napisów :wink:
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez mieczyslawz » 10 maja 2015, 07:06

tego testu http://www.swiataut.net/texts/show/1/731 ciekawe jest poniższe zdanie - ktoś może zweryfikować.

W porównaniu ze słabszą jednostką z Octavii RS – 2.0 TSI 220KM, odnosi się subiektywne wrażenie, że w dolnym i średnim zakresie obrotów silnik Octavii zachowuje się żwawiej niż jednostka w Leonie, która pokazuje swoją moc w górnym zakresie obrotów i wtedy dopiero deklasuje słabszego kuzyna.
Zobacz Profil
mieczyslawz
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 15 czerwca 2006, 00:09
Lokalizacja: Polska
Auto: VW 1.9 TDI AHF

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez mstokowy » 10 maja 2015, 10:54

coś mi się nie wydaje... pierwszy z brzegu wykres dla octavi 3 RS z kreatora mocy:

Obrazek
poniżej link do opisu modyfikacji http://www.kreatormocy.pl/katalog/skoda/chip-tuning-skoda-octavia-iii-rs-2-0-tsi-220-km/

i dla przypomnienia wykres z mojej 280'tki
Obrazek

W każdym zakresie prędkości obrotowej Cupra ma więcej mocy i momentu, jedyne z czym się mogę zgodzić to fakt, że w górnym zakresie przy 5000 w O. wszystko zaczyna ostro pikować a Cupra dalej idzie... Faktem jest że ta O. z Kreatora była średnio zdrowa bo serii kompletnie nie trzymała, ale nawet gdyby trzymała to nic by to nie zmieniło. Lżejsza od Cupry też nie jest więc odczucia Pana testującego były bardzooo subiektywne, może z powodu braku DCC mu bardziej 4 litery wytrzęsło i mu się wydawało że jedzie szybciej.
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Tomek2791 » 10 maja 2015, 13:47

Czy Cupry 280 na hamowniach wychodzą w granicach 300 KM w serii?
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Pelikson » 10 maja 2015, 15:05

Tak
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Raynold » 16 czerwca 2015, 17:48

ba_rzek napisał(a):Cupra wcale dużo nie pali ja mam po 2 tys spalanie 7,6l a jakoś szczególnie wolno nie jeździłem :-D fakt ze 90% trasa
.


Tyle że trasa w Twoim wypadku zapewne jest <> autostrada.. bo ciężko jechać jednostajnie 110-120 ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez mat_cbr » 11 lipca 2015, 15:33

Dzis mialem okazje potestowac Seata Leona Cupra ST 280 DSG

Obrazek

Ogolne wrazenie - srednie, majac porownanie do mojego FR 1.8 Manual,
Generalnie chyba spodziewalem sie czegos wiecej, ale do rzeczy.

Plusy:
1 moc - auto przyspiesza calkiem zwawo, dosc spora roznica w stosunku do 1.8 FR - ale uwazam ze 1.8 + chip sprawiloby ze efekty bylyby podobne
2 zawieszenie DCC - tutaj wielki plus. W trybie cupra na 19"235/35 auto jest bardziej komfortowe niz moj FR, w trybie komfortowym powoedizalbym ze duzo od passata powoedzmy b5fl nie odbiega, przy tym zachowujac sztywnosc.
3 progresywny uklad kierowniczy - bardzo fajnie dzialajacy w trybie cupra - usztywniony, wymaga mniej ruchow kierownica

Minusy

1 glosnosc auta - generlanie duzo glosniej niz FR 1.8 i ten dzwiek ma malo wspolnego z przyjemnoscia, glosno chodzace turbo (auto mialo 1000km przebieg)
2 wydech - generalnie cienko brzmi w serii. Wydaje mi sie ze Audi S3 ma troche inaczej=lepiej zrobiony uklad wydechowy, do Z4 ktorym czasem jezdze nie bede wogole porownywal bo to 6cylindrow
3 DSG- bylem jej najbardizej ciekaw bo nie jezdizlem autem z dsg ale jezdzielm wieloma automatami i dsg uwazam za skrzynie tragiczna... Biegi zmieni szybko ale mam wrazenie ze strasznie sie gubi zarowno w trybie S jak i D. Natomiast w trybie S to przesadnie te biegi przeciaga. Mam porownanie do Alfy z TCT- lepsza, a takze do skrzyni DKG z Z4 35is 340KM ktorym dosc czesto mam okazje sie poruszac. O normalnym automacie 8biegowym z BMW5 niewspminajac...nawet DKG ktora jest skrzynia stricte sportowa pracuje lepiej w warunkach autosradowych jak i miejskich.


Autem jezdzilem w taki sam sposob jak swoim FR i na prawie identycznej trasie jaka zazwyczaj swoim pokonuje- autosrada/miasto. Cupra spalanie okolo 2-3l wieksze. Srednie z jazdy 100km wyszlo mi 11.5l-12l/100km


Takze ta jazda Cupra rozwiala moje watpliwosci co do zmiany FR na Cupre. Lepiej do 1.8 zrobic porzadny chiptunig i zainwestowac w KW v2 lub v3 jakby cos....i zdecydowanie lepeij czulem sie wsiadajac spowrotem do swojego manuala:)

Sory za brak PL ale pisalem z kalkulatora...
BYŁ: Seat Leon 5F 1.8 TFSI 180KM FR MANUAL (05/2014), Audi A6 4G 2.0 TDI 190KM Stronic (12/2015)

JEST: Audi A4 B9 3.0 TDI 272KM (12/2015)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mat_cbr
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 października 2014, 19:01
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: A4 3.0 TDI 272
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Pik » 11 lipca 2015, 20:27

Takze ta jazda Cupra rozwiala moje watpliwosci co do zmiany FR na Cupre. Lepiej do 1.8 zrobic porzadny chiptunig i zainwestowac w KW v2 lub v3 jakby cos....i zdecydowanie lepeij czulem sie wsiadajac spowrotem do swojego manuala:)
To może powinieneś się przejechać Cuprą z manualem? :wink:

Z punktu widzenia kupującego nowe auto, FR180 jest obecnie trochę bez sensu. Po co chipować auto skoro można od razu nabyć mocny silnik, z adekwatnym do mocy systemem hamulcowym i ze szperą, której dołożyć do FR się nie da... O innych gadgetach, które Cupra ma w standardzie nie wspominając. O ile kogoś stać dołożyć te 20% ceny do FR, to moim zdaniem wybór Cupry jest oczywisty.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez Raynold » 11 lipca 2015, 20:30

Pik napisał(a):
Takze ta jazda Cupra rozwiala moje watpliwosci co do zmiany FR na Cupre. Lepiej do 1.8 zrobic porzadny chiptunig i zainwestowac w KW v2 lub v3 jakby cos....i zdecydowanie lepeij czulem sie wsiadajac spowrotem do swojego manuala:)
To może powinieneś się przejechać Cuprą z manualem? :wink:

Z punktu widzenia kupującego nowe auto, FR180 jest obecnie trochę bez sensu. Po co chipować auto skoro można od razu nabyć mocny silnik, z adekwatnym do mocy systemem hamulcowym i ze szperą, której dołożyć się nie da... O innych gadgetach, które Cupra ma w standardzie nie wspominając. O ile kogoś stać dołożyć te 20% ceny do FR, to moim zdaniem nie warto się zastanawiać nad wyborem Cupry.


Nad głośnością można debatować, być może na 18" będzie lepiej?
Tak czy owak przy wyborze nowego samochodu wybrałbym Cupre nie tyle ze względu na silnik, co na:
- hamulce (w FR są słabe jak na duże prędkości)
- DQ250 (przy DSG), j/w - DQ200 ledwo wyrabia (stosowana jest w silnikach 1.4 Turbo)

DSG można krytykować, ale to można skorygować. Problemem nie jest samo DSG, ale warunki brzegowe do zmiany parametrów, które zupełnie nie przeszkadzaja przy spokojnej jeździe (warto też zaznaczyć iż tryby DSG - z tego co wiem - zmieniają się w zależności od profilu jazdy / nie potwierdzone osobiscie). Nadto - wyposażenie obowiązkowe przy turbo - manetki do zmiany biegów przy kierownicy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez mat_cbr » 12 lipca 2015, 08:39

Pik, Raynold

Oczywiście kupując nowe auto i mając te 20kPLN w kieszeni więcej wybór jest prosty CUPRA. Ale tylko wg mnie tylko ze skrzynia manualna.
DCC fakt wymiata równo, szpera też daje rade - specjalnie sprawdziłem na zjazdach z autostrady.

Ale dla mnie jako osoby która posiada 1.8 FR stwierdzam że głupotą jest sprzedaż (o której myślałem do wczoraj) i kupno CUPRA...
Jak ktoś stoi przed wyborem 1.8 vs CUPRA - wiadomo :) ale musi się pogodzić ze spalaniem rzędu 11-13.5l/100km.. bo żeby osiągnąć 7-8l/100 to trzeba jechać jak emeryt.

Raynold

1. Cudowne nie są, ale znam dużo gorsze przypadki. W cuprze niestety nie miałem pakietu Performance tylko zwykłe, były niewiele lepsze.. Jak Cupra to tylko Pakiet Performance z hamulcami.

2. No to jest pomyłka ( a raczej zamierzony efekt marketingowy) wsadzać tą skrzynie do 1.8. Sam silnik ma duży potencjał i jest ograniczany przez skrzynie... Pytanie... gdyby 1.8 miało DQ250 kto kupowałby CUPRE 265;)

3. Co do głośności - nie wydobywała się ona z ogumienia tylko z silnika... sam silnik jest dużo głośniejszy niż 1.8 + dodatkowo głośno chodzące turbo..(nie mowie tu o tym śmiesznym głośniku jak w 1.8)

4. No jeśli skrzynia jest ch*** skonstruowana/zaprogramowana to manetki są potrzebne, w Z4 w trybie sport nie było problemów - wszystko idealnie (też ma turbo). Gdybym chciał zmieniać biegi ręcznie to kupiłbym manual a nie automat z łopatkami ;)
BYŁ: Seat Leon 5F 1.8 TFSI 180KM FR MANUAL (05/2014), Audi A6 4G 2.0 TDI 190KM Stronic (12/2015)

JEST: Audi A4 B9 3.0 TDI 272KM (12/2015)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mat_cbr
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 października 2014, 19:01
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: A4 3.0 TDI 272
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez kososki » 12 lipca 2015, 09:46

różnica nie jest rzędu 20k zł, a raczej 11k zł
Sprawdziłem sobie na szybko w konfiguratorze
5d 1.8TSI man 6b. z doposażeniem, które jest w Cuprze standardem i Nevada White i wyszło niecałe 101k zł
5d 2.0TSI man 6b 265KM z Nevada White daje niecałe 112k zł
powinno się w miarę zgadzać

ja z dotychczasowego przebiegu ok. 12k km mam średnie spalanie 10,5l i w tym jest duuużo trybu Cupra.
11-13l to chyba na krótkich odcinkach w mieście do 3km, choć śr. 11 to osiągam także na autostradzie gdzie prędkość jest przedziale licznikowych 160-272km/h
Spalanie Cupry jak na możliwości jest naprawdę dobre, wiele osób które miało okazję ze mną jechać, albo widziało śr. długookresowe jest pozytywnie zaskoczone, bo spodziewało się spalania średniego 12+

1. Heble nie są jakieś nadzwyczajne, ale w pełni wystarczą co widać po filmiku na YT z przejazdu jakiegoś kolesia po Nurinburgu seryjną Cuprą, gdzie miał założone opony Michelin SC2 i felgi BBS'y, heble seryjne, a mimo to wykręcił czas poniżej 8min !!!
Jak widać seryjne heble dają radę także na tor.

2. zupełnie nie rozumiem, dlaczego skrzynia miałaby cokolwiek zmienić, bo chyba nie chcesz porównywać 1.8TSI stage1 z seryjną Cuprą. Jeśli tak to sorry, ale dla mnie to jest robieniem k#$%y z logiki. Potencjał silnika 1.8 TSI to ile ? 60KM więcej ? Potencjał silnika 2.0TSI to z 265KM robi się 370-380KM czyli wersja 265KM ma 2x większy potencjał licząc w banalny sposób na zasadzie przyrostu KM
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez noktoto » 12 lipca 2015, 10:58

kososki napisał(a):1. Heble nie są jakieś nadzwyczajne, ale w pełni wystarczą co widać po filmiku na YT z przejazdu jakiegoś kolesia po Nurinburgu seryjną Cuprą, gdzie miał założone opony Michelin SC2 i felgi BBS'y, heble seryjne, a mimo to wykręcił czas poniżej 8min !
Jak widać seryjne heble dają radę także na tor.

Ten "jakiś koleś", Marc Gene, miał właśnie hamulce Brembo na pokładzie, a "seryjna" Cupra nie miała klimy i jeszcze paru drobiazgów (można taką SC zamówić).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez kososki » 12 lipca 2015, 12:57

noktoto napisał(a):
kososki napisał(a):1. Heble nie są jakieś nadzwyczajne, ale w pełni wystarczą co widać po filmiku na YT z przejazdu jakiegoś kolesia po Nurinburgu seryjną Cuprą, gdzie miał założone opony Michelin SC2 i felgi BBS'y, heble seryjne, a mimo to wykręcił czas poniżej 8min !
Jak widać seryjne heble dają radę także na tor.

Ten "jakiś koleś", Marc Gene, miał właśnie hamulce Brembo na pokładzie, a "seryjna" Cupra nie miała klimy i jeszcze paru drobiazgów (można taką SC zamówić).


Naprawdę ?

https://www.youtube.com/watch?v=fIYTODhschE
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez mat_cbr » 12 lipca 2015, 15:11

kososki napisał(a):2. zupełnie nie rozumiem, dlaczego skrzynia miałaby cokolwiek zmienić, bo chyba nie chcesz porównywać 1.8TSI stage1 z seryjną Cuprą. Jeśli tak to sorry, ale dla mnie to jest robieniem k#$%y z logiki. Potencjał silnika 1.8 TSI to ile ? 60KM więcej ? Potencjał silnika 2.0TSI to z 265KM robi się 370-380KM czyli wersja 265KM ma 2x większy potencjał licząc w banalny sposób na zasadzie przyrostu KM



Widzisz Kososki, nie rozumiesz bo nie wiesz. Dla silnika 1.8 ograniczeniem jest skrzynia biegów, montowana także w niższych pojemnościach o oznaczeniu DQ200 - w teorii VW może przenieść 250Nm, praktyka pokazuje że jest to około 340Nm. Natomiast skrzynia o oznaczeniu DQ250 montowana w Cupra może przenieść spokojnie okolice 460-480Nm. Taka różnica.

Jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem, wszystkie moje wnioski, obiekcje, oparłem o doznania użytkownika 1.8 FR.. Dla mnie zmiana zupełnie nieopłacalna..po Stage1 osiągi są podobne(nie takie same!) do C265 (240KM@340Nm DSG mysle ze dla manuala torchę więcej). Czy ja mówię że Cupra po chipie nie ma potencjału?? Ma i to jeszcze wiekszy.. ale jakbym mial kupowac cupre z mysla o chipie to kupił bym Golfa R albo S3.

Po wczorajszej przygodzie z Cuprą DSG mam porównanie do Alfy QV , M135i, Z4 35is, m550d, m3 e92 (każde z aut w automacie) Kazdym z tych aut jezdzilem bo czasem jeżdżę i każde z tych aut MOIM ZDANIEM jeździ się LEPIEJ. ( lepiej nie zawsze znaczy szybciej itd.. nalezy definiowac indywidualnie).

Co miałem powiedzieć to powiedziałem w tym temacie. Koniec
BYŁ: Seat Leon 5F 1.8 TFSI 180KM FR MANUAL (05/2014), Audi A6 4G 2.0 TDI 190KM Stronic (12/2015)

JEST: Audi A4 B9 3.0 TDI 272KM (12/2015)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mat_cbr
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 października 2014, 19:01
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: A4 3.0 TDI 272
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez mstokowy » 12 lipca 2015, 18:43

mat_cbr napisał(a):Jak ktoś stoi przed wyborem 1.8 vs CUPRA - wiadomo ale musi się pogodzić ze spalaniem rzędu 11-13.5l/100km.. bo żeby osiągnąć 7-8l/100 to trzeba jechać jak emeryt.


Ja mam z 5k km średnią 9.4 z tego około 1.5k to były trasy (700-800 km tych tras to były szybko pokonywane trasy i tam kręciłem średnią koło 11) reszta to jazda po mieście z czego bardzo dużo to krótkie odcinki po 3 - 5 km. Cały czas tryb Cupra osobiście nie widzę żadnej różnicy w spalaniu między trybami, a wolę mieć trochę żywszą reakcję na gaz. Nie jeżdżę jak emeryt, cieszę się jazdą tam gdzie można to zrobić bezpiecznie, tam gdzie nie ma sensu po co mam się szarpac?? Żeby kręcić 13.5 litra średnią nową Cuprą to albo trzeba jeździć po solidnie zakorkowanym mieście albo mieć trochę nierówno pod sufitem. Takie spalanie to musi być nonstop jazda na zasadzie gaz/hamulec co jest raz kompletnie bez sensowne a dwa bardzo solidnie rozmija się z przepisami... a coś mi się nie wydaje, żebyś tak dużo jeździł po torze...

mat_cbr napisał(a):Jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem, wszystkie moje wnioski, obiekcje, oparłem o doznania użytkownika 1.8 FR.. Dla mnie zmiana zupełnie nieopłacalna..po Stage1 osiągi są podobne(nie takie same!) do C265 (240KM@340Nm DSG mysle ze dla manuala torchę więcej). Czy ja mówię że Cupra po chipie nie ma potencjału?? Ma i to jeszcze wiekszy.. ale jakbym mial kupowac cupre z mysla o chipie to kupił bym Golfa R albo S3.


Trochę bez sensu te dywagacje bo róznica w cenie między 1.8 a Cuprą jest bez porównania mniejsza niż między Cuprą a R'ką albo S3. Do tego 1.8 po chipie i tak nie będzie miało szpery a ona robi bardzo dużą robotę.

mat_cbr napisał(a):Co do głośności - nie wydobywała się ona z ogumienia tylko z silnika... sam silnik jest dużo głośniejszy niż 1.8 + dodatkowo głośno chodzące turbo..(nie mowie tu o tym śmiesznym głośniku jak w 1.8)

Ja tam turba nie słyszę, silnik też wg. mnie jest cichy, dużo za cichy... Głośne to te auto jest jak się jeździ z tym durnym "głośniczkiem", poza tym jest bardzo komfortowe (mam na myśli hałas w podróży).
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez noktoto » 12 lipca 2015, 19:49

kososki napisał(a):Naprawdę ?

https://www.youtube.com/watch?v=fIYTODhschE


Hmm, ale to nie jest takie samo pełne okrążenie jak to w wykonaniu Gene, takiego na trackdayu nie da się zrobić. Porównaj sobie oba przejazdy. To było by raczej dziwne, koleś robi czas tylko minimalnie gorszy od doświadczonego kierowcy testowego Seata w lepiej przygotowanym samochodzie. Niemniej przyznać trzeba, że przejazd i tak ładny. A hamulcom ewidentnie temperatura pomogła (2°C), przy temperaturach powyżej 20°C po kilku okrążeniach Poznania potrafią spuchnąć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez kososki » 13 lipca 2015, 10:16

noktoto napisał(a):Hmm, ale to nie jest takie samo pełne okrążenie jak to w wykonaniu Gene, takiego na trackdayu nie da się zrobić. Porównaj sobie oba przejazdy. To było by raczej dziwne, koleś robi czas tylko minimalnie gorszy od doświadczonego kierowcy testowego Seata w lepiej przygotowanym samochodzie. Niemniej przyznać trzeba, że przejazd i tak ładny. A hamulcom ewidentnie temperatura pomogła (2°C), przy temperaturach powyżej 20°C po kilku okrążeniach Poznania potrafią spuchnąć.


hmm, okrążenia raczej są takie same, niekoniecznie zaczynają pomiar w tym samym miejscu i nie jestem pewien czy jadą w tym samym kierunku, ale na obu jest podane, że jest to Nordschleife http://www.nuerburgring.de/en/fans-info/race-tracks/nordschleife.html

Wiadomo, że jak ktoś planuje regularne katowanie na torze to inwestycja w heble Brembo to konieczność, ale tekst, że jak Cupra to tylko z heblami Brembo jest delikatnie przesadzony.


mat_cbr napisał(a):Widzisz Kososki, nie rozumiesz bo nie wiesz. Dla silnika 1.8 ograniczeniem jest skrzynia biegów, montowana także w niższych pojemnościach o oznaczeniu DQ200 - w teorii VW może przenieść 250Nm, praktyka pokazuje że jest to około 340Nm. Natomiast skrzynia o oznaczeniu DQ250 montowana w Cupra może przenieść spokojnie okolice 460-480Nm. Taka różnica.

Nie wiem skąd wywnioskowałeś, że nie wiem nic o skrzyniach DQ200 itd. Doskonale wiem jakie momenty mogą przenieść skrzynie DQ200, DQ250 czy DQ500. Tylko wciąż nie wiem co to miałoby zmienić w sprzedaży Cupry 265. Chodzi mi o to zdanie :
mat_cbr napisał(a):No to jest pomyłka ( a raczej zamierzony efekt marketingowy) wsadzać tą skrzynie do 1.8. Sam silnik ma duży potencjał i jest ograniczany przez skrzynie... Pytanie... gdyby 1.8 miało DQ250 kto kupowałby CUPRE 265


Bo jak dla mnie to każdy normalny nadal kupowałby Cuprę 265 i to chyba jasne. Oczywiście mowa o nowych użytkownikach co zastanawiają się co wybrać i którzy i tak dokładają do konfiguratora opcje będące w serii w Cuprze (oczywiście szukających ponadprzeciętnych osiągów). Mały procent osób kupuje auto i jedzie je chipować, a po Twoim zdaniu mam wrażenie, że gdyby wkładali lepszą skrzynię do 1.8TSI to część osób zastanawiająca się pomiędzy 1.8 a Cuprą wybrałaby 1.8 z myślą, że zaraz poleci do tunera i dokoksuje sobie furę. Mnie wstrzymuje tak naprawdę wciąż ponad 3,5 roku gwarancji, a coś czuję że długo mnie nie powtrzyma nawet ten argument. Nie wiem czy jest na forum choć jeden użytkownik Cupry, dla którego lepsza skrzynia w 1.8 wpłynęłaby na zmianę decyzji i wybór 1.8TSI z myślą, że sobie dokoksuje i będzie miał prawie Cuprę.
Cupra wciąż ma kilka zalet, które mają spore znaczenie przy wykorzystaniu jej pełnego potencjału jak szpera, trochę niższe i twardsze zawieszenie.
Sam stałem na początku roku przed wyborem i konfigurowałem sobie nawet wersję 1.8TSI, ale odrzuciłem ją dość szybko właśnie ze względu na totalnie nieopłacalną cenę w stosunku do Cupry.

To, że dla użytkujących obecnie 1.8TSI zmiana jest nieopłacalna to jest oczywista oczywistość, ale w kontekście nowych użytkowników sytuacja jest praktycznie odwrotna.

mat_cbr napisał(a):Jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem, wszystkie moje wnioski, obiekcje, oparłem o doznania użytkownika 1.8 FR.. Dla mnie zmiana zupełnie nieopłacalna..po Stage1 osiągi są podobne(nie takie same!) do C265 (240KM@340Nm DSG mysle ze dla manuala torchę więcej). Czy ja mówię że Cupra po chipie nie ma potencjału?? Ma i to jeszcze wiekszy.. ale jakbym mial kupowac cupre z mysla o chipie to kupił bym Golfa R albo S3.

Ja od początku myślałem o chipie i mimo brania pod uwagę także eRki i S3 to stanęło na Leonie. Jakoś dopłacanie kilkudziesięciu tysięcy za napęd na 4 łapy i lepszej jakości wnętrze nie wydało mi się logiczne. 4WD to się przydaje w dwóch sytuacjach, przy ruszaniu z miejsca i na mokrej nawierzchni. Co do ruszania spod świateł to w Warszawie, przez te 5 miesięcy, może z 3-4x trafiło mi się stać na światłach obok fury wartej uwagi, na drodze na której można było trochę przycisnąć. Większość "ustawek" i tak mam na autostradzie, a tam FWD w zupełności będzie wystarczył nawet przy 370-380KM. Odnośnie mokrej nawierzchni to należy pamiętać, że rozpędzić się jest łatwiej, ale hamuje się tak samo.

mat_cbr napisał(a):Po wczorajszej przygodzie z Cuprą DSG mam porównanie do Alfy QV , M135i, Z4 35is, m550d, m3 e92 (każde z aut w automacie) Kazdym z tych aut jezdzilem bo czasem jeżdżę i każde z tych aut MOIM ZDANIEM jeździ się LEPIEJ. ( lepiej nie zawsze znaczy szybciej itd.. nalezy definiowac indywidualnie).

Nie mam automatu, ale jeździłem wersją DSG i jeśli chodzi o odczucia z automatu to nie zrobiły na mnie pozytywnego wrażenia więc pewnie pod tym względem się z Tobą zgodzę
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

Postprzez noktoto » 13 lipca 2015, 11:55

kososki napisał(a):Wiadomo, że jak ktoś planuje regularne katowanie na torze to inwestycja w heble Brembo to konieczność, ale tekst, że jak Cupra to tylko z heblami Brembo jest delikatnie przesadzony.

Tu się w pełni zgodzę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
noktoto
Cupra
Cupra
 
Posty: 2513
Dołączył(a): 22 lipca 2008, 21:46
Lokalizacja: Mazowieckie
Auto: GTI Performance
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości