Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Przerywanie na zimnym silniku.

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 19 kwietnia 2015, 17:32

Hehe dla kontrastu w/w z Octavia która na papierze ma 8.4 to mój slabszy Leon to jakaś rakieta:D. Jak się w odpowiednim momencie depnie(niżej 2k/min) albo w trybie Sport gdzie jeszcze silnik nie osiąga stałych max Nm, to kopa ma na prawdę niezłego za co trochę uwielbiam i ja i moi znajomi jak się ze mną przejada:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez EmJot » 20 kwietnia 2015, 07:32

Vampire1984 napisał(a):Hehe dla kontrastu w/w z Octavia która na papierze ma 8.4 to mój slabszy Leon to jakaś rakieta:D. Jak się w odpowiednim momencie depnie(niżej 2k/min) albo w trybie Sport gdzie jeszcze silnik nie osiąga stałych max Nm, to kopa ma na prawdę niezłego za co trochę uwielbiam i ja i moi znajomi jak się ze mną przejada:)


Gdybyś chciał kiedyś dłubnąć strzałę (bo widzę, że lubisz KM i nigdy Ci ich za dużo) to daj znać, bo jestem chętny wrażeń, jak "po"... a być może i skusibym się na wspólne chipowanie w większej ekipie (taniej?) ;-) Ja poważnie się nad tym zastanowię przed końcem gwarancji, ale raczej poszedłbym w "soft" soft ;-) tuning, czyli zmiany, które nie dają może dużego wzrostu Nm i KM, ale poprawiają charakterystykę i zmniejszają zużycie (jeśli ktoś potrafi tak jeździć :-P). Powyższe wynika z tego, że ze względu na polskie oszukane paliwo nie chcę zmiany benzyny na PB98 (a bez tego szału nie będzie jeśli chodzi o KM). Po drugie, to po opisach problemów ze skrzynami obawiam się, że nasza skrzynia 200-tka (bo nawet w nazwie ma max przenoszony moment) i reszta osprzętu (brak 2-masy) nie wytrzyma na dłuższą metę (i katowanie) 250 niutków i więcej :|
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 20 kwietnia 2015, 07:57

Bardziej cenie Nm:D.
Kiedyś jak pozwolą mi finanse(auto na kredyt a z finansami ciężko) to dopiero po gwarancji i jeśli już to jakiś chip zwiększający Nm. KM nie są takie dla mnie ważne, plus dostrojenie charakterystyki silnika na może bardziej taka nie nudna czyli plaska a lekko rosnąca jak w japońcach jeśli będzie taka możliwość do osiągnięcia.
Ale szczerze mówiąc jeszcze bardziej cenie od silnika hamulce, wiec porządne i większe tarcze(AP Racing, Brembo, Zimmerman) i klocki hamulcowe(Ferodo) plus nowe lepsze przewody hamulcowe w oplocie z nowym płynem hamulcowym(5.1) będą dla mnie priorytetem. Bo szybko jechać nim to nie problem gorzej z zatrzymaniem:)
Paliwo przynajmniej w moich województwach -Zachpom i pom są dość dobre, ale i tak tankuje zwykła 95tke.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Cobra_o7o » 20 kwietnia 2015, 08:49

Vampire1984 napisał(a):Bardziej cenie Nm:D.
Vampire1984 napisał(a):jeśli już to jakiś chip zwiększający Nm. KM nie są takie dla mnie ważne
Hmm... czyli z benzyny chcesz zrobić diesela, tak upraszczając bardzo temat ;)
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 20 kwietnia 2015, 09:06

A czy już downsizing benzyn nie jest w sensie charakterystyki prawie jak diesel?:) Spójrz na moment obrotowy w bardzo szerokim i szybko pojawiającym się zakresie. Jakiś czas temu 200 Nm z silnika 1.4 to mogły osiągnąć tylko diesle(1.4 HDI 90KM/200NM)
W uproszczeniu moc to prędkość, Nm to przyspieszenie i elastyczność na każdym biegu.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Zix » 20 kwietnia 2015, 10:05

Vampire1984 napisał(a):Ale szczerze mówiąc jeszcze bardziej cenie od silnika hamulce, wiec porządne i większe tarcze(AP Racing, Brembo, Zimmerman) i klocki hamulcowe(Ferodo) plus nowe lepsze przewody hamulcowe w oplocie z nowym płynem hamulcowym(5.1) będą dla mnie priorytetem. Bo szybko jechać nim to nie problem gorzej z zatrzymaniem:)

Na Twoją moc i przyspieszenia to hamulce, które masz są więcej niż wystarczające.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 20 kwietnia 2015, 10:30

Dla mnie nie są wystarczające i nie mów mi "jak mam żyć" :-D. Gdyby takie inżynierowie myśleli podobnie to byśmy stali w miejscu w każdej dziedzinie uważając ze to co mam jest więcej niż wystarczające bo działa. Przykład?
http://www.zeperfs.com/en/fiche4669-sea ... -4-tsi.htm
http://www.zeperfs.com/en/fiche458-seat ... upra-r.htm
http://www.zeperfs.com/en/fiche723-pors ... er-2-5.htm
Dzis standardem jest na suchej nawierzchni 35-37m, 15 lat temu takie osiągi miały sportowe samochody z paro/kilku tłoczkowymi hamulcami o średnicy min 300mm, za 10-15 lat standardem powinno być mniej niż 35m. Oczywiście opony i sam skład mieszanki się zmienia co tez jest warte uwagi.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez pinkibass » 20 kwietnia 2015, 10:43

Vampire1984 - czego brakuje Ci konkretnie w tych hamulcach?
Tylko wielkości za felgą? Przegrzewasz je?
Z tego co wkleiłeś (i z tego co pamiętam z testów w innych artykułach) odległość potrzeba do zatrzymania to właśnie okolice 35m a może nawet poniżej, co wg mnie jest bardzo dobrą wartością, więc raczej nie o to chodzi?
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 20 kwietnia 2015, 10:58

Wybacz ale robi się temat o hamulcach a nie o tym jest ten watek.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez rafko1 » 20 kwietnia 2015, 18:54

Vampire 1984 spytał byś się przy okazji o to szarpanie w swoim pobliskim serwisie .Moi pobliscy macherzy robią tylko oczy :shock: . Jeśli w golfie jest ok to dlaczego leon tak się zachowuje przecież to ta sama jednostka.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez EmJot » 20 kwietnia 2015, 20:46

rafko1 napisał(a):Vampire 1984 spytał byś się przy okazji o to szarpanie w swoim pobliskim serwisie .Moi pobliscy macherzy robią tylko oczy :shock: . Jeśli w golfie jest ok to dlaczego leon tak się zachowuje przecież to ta sama jednostka.


Jak pisałem, Golf nie ma przełacznika trybów (i raczej jest ustawiony na "ECO) to pierwsze primo. Drugie primo ;-) to fakt, że silniki takie same, ale sprzęgła i skrzynie już niekoniecznie.
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez rafko1 » 20 kwietnia 2015, 21:01

Ja mam styla też nie ma trybów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 21 kwietnia 2015, 06:39

Hm dziś rano zauważyłem ze mi nie szarpie i płynnie ruszam, a czemu tak? A no spróbujcie zostawić samochód w trybie Sport, zgasić go i zapalić ponownie. Nie wejdzie on tak jak chcemy w tryb Sport a w jakiś nie wiadomo jaki(Normal? Eco?) I wtedy nie szarpie. Podejrzewam ze wina leży właśnie w złym połączeniu sprzęgło+dawkowanie paliwa w tym trybie. Nie są one odpowiednio dobrane i zestrojone pod siebie.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez pinkibass » 21 kwietnia 2015, 07:56

Drogi Vampire1984 - co do jednego się zgodzę - u mnie też najbardziej szarpie i najtrudniej ruszyć płynnie (w miarę powoli, bo szybko jakoś się da :) ) w trybie Sport.

Pisałem Ci jednak przecież już niedawno, że tryby jazdy nie wpływają na żadne sprzęgło ani dawkowanie paliwa - jedynie sposób działania, czyli dokładnie czułość pedału gazu - w trybie Sport mniej gazu to większe otwarcie przepustnicy w stosunku do Normal/Eco.

I to faktycznie może być przyczyna - niby tylko lekko o 1/5 wychylamy pedał gazu, a faktycznie jest to tyle co np,. 1/2 w zwykłym trybie Normal.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez macieluk » 21 kwietnia 2015, 08:08

A ja z kolei nie mam żadnego problemu z ruszaniem (i zmianą 1->2) w trybie Sport, a w trybie Normal jeżdżę jak jakaś L-ka... :)
Zobacz Profil
macieluk
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 27 czerwca 2014, 12:36
Auto: Leon 3
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 21 kwietnia 2015, 08:51

Pinki tak wiem pamiętam o tym ale miałem na myśli, nie wiem czy dobrze to wytłumaczę teraz, ale jakby sprzęgło było zestrojone od razu pod tryb sport a reszta trybów była podrzędna to inaczej by to chodziło, nie ze tryby jazdy wpływają na sprzęgło bo wiem ze nie jest możliwe regulowanie elektronicznie:).
Dawkowanie paliwa przejęzyczenie, miałem na myśli otwarcie przepustnicy.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez pinkibass » 21 kwietnia 2015, 09:36

Luz :)
Chciałem wyjaśnić, żeby ktoś błędnie nie pomyślał, że faktycznie mu się zmienia sprzęgło :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez EmJot » 21 kwietnia 2015, 12:44

rafko1 napisał(a):Ja mam styla też nie ma trybów.


No to pisałem, że to pierwsze primo ;-) Skoro nie masz trybów a Ci szarpie to albo sprzęgło albo skrzynia...
Co ciekawe, w moim Golfie nie szarpiącym jest skrzynia MYF na którą tak narzeka Vampire1984. Tylko nie jestem pewien, czy on jest pewnien ;-), że taką wlaśnie ma ;-)
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 21 kwietnia 2015, 13:11

Golf ma to:
5G1 4GX
Golf 1.4 HLBMT
90 KW TSI M6F
CXSA PRL
LC9X TW
Leon:
5F5 5CX
LEON 1.4 TSI
FR 3T90 D4X 6G
CXSA
LS3H CP

Co ciekawe sprawdzałem co nie które kody(http://vag-codes.info/) to albo nie występują albo oznaczają co innego niż powinny.
Ok już wiem również mam MYF, dalej interesujące jest ze MYF jest dla 1.2 i 1.4 o mocach: 77, 81 i 90 kW.
Widze ze MYF'y maja Golfy i Leon a Skody PRL
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez RageMan » 21 kwietnia 2015, 15:23

I właśnie przez to szarpanie na trybie Sport zawsze jeżdżę w trybie Normal, a Sport włączam wtedy kiedy chcę (lub trzeba) przyszarżować ;)
Zobacz Profil
RageMan
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 13 czerwca 2014, 19:21
Region: mazowieckie
Auto: Leon III FR 140 KM
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez rafko1 » 21 kwietnia 2015, 19:08

Czyli w stylu jest tryb sport? Ktoś może pytał się w serwisie o te nieprzyjemne szarpnięcia ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez pinkibass » 21 kwietnia 2015, 19:15

RageMan napisał(a):I właśnie przez to szarpanie na trybie Sport zawsze jeżdżę w trybie Normal, a Sport włączam wtedy kiedy chcę (lub trzeba) przyszarżować ;)


+1
Ja robię dokładnie tak samo - normal do codziennego szurania po mieście jest dla mnie idealny. Sport do zadań specjalnych :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez szczeslaw » 22 kwietnia 2015, 07:17

rafko1, w Style, jak i w każdym innym samochodzie VAG bez wyboru trybów jest odpowiednik trybu Normal.
Co do szarpania, to u mnie szarpnie czasem w trybie Sport. Poza tym jest ok.
Wygląda to na kwestię wyczucia sprzęgła i gazu.
Aha - Leon ma "anti stall", który automatycznie podnosi obroty (dość gwałtownie) przy próbie ruszenia ze zbyt małą ilością gazu. Może o to chodzi i przez to niektórym szarpie?
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 22 kwietnia 2015, 07:31

A to tez zauważyłem ze jak doda się więcej i wkręci wyżej to dobrze się rusza i nie szarpie. Tak na boku skąd wziąłeś info o anti-stall?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez EmJot » 22 kwietnia 2015, 19:10

szczeslaw napisał(a):rafko1, w Style, jak i w każdym innym samochodzie VAG bez wyboru trybów jest odpowiednik trybu Normal.


Jeśli tak jest to Normal w Golfie jest tak mułowaty jak ECO w Leonie :-P
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez rafko1 » 22 kwietnia 2015, 20:30

Anti stall występuje przy autach terenowych co prawda zauważyłem ,że jak wbiję jedynkę i lekko puszczę sprzęgło to obroty podskakują do 1000 bez użycia gazu. Co do trybu w moim stylu auto jak na 122 KM ma dużego kopa . :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez szczeslaw » 23 kwietnia 2015, 06:54

Vampire1984 napisał(a):Tak na boku skąd wziąłeś info o anti-stall?

Szczerze mówiąc już nie pamiętam. Może z jakiegoś starego cennika.
W każdym razie na 100% jest coś, co ma choć trochę zapobiegać zgaszeniu silnika, poprzez podniesienie obrotów silnika przy ruszaniu.
Nie jest to pewnie typowy anti-stall jak w samochodach terenowych, ale coś jest.
Inna sprawa, że to też kwestia nazewnictwa - spotkałem się z tym, że systemem anti-stall ludzie nazywają to, że Leon ze Start&Stop sam uruchomi silnik po zduszeniu, jak się wciśnie sprzęgło.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 23 kwietnia 2015, 07:07

Anti-Stall to z nazewnictwa głownie lotniczego to anty-przeciagniecie w tej sytuacji jak piszesz anty zduszenie silnika:). Uruchomienie silnika po zgaszeniu to "efekt uboczny" systemu S&S choć nie zamierzone ale bardzo przydatne:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez daniel28 » 25 maja 2015, 13:43

Czy zauważyliście u siebie takie jedno szarpnięcie, zadławienie zaraz po pierwszym ruszeniu, nocnym postoju, puszczeniu sprzęgła w momencie dodawania gazu. Dzieje się tylko raz, przypomina chwilowy brak wtrysku paliwa. Czy to przez ssanie ?
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez rafko1 » 25 maja 2015, 20:54

Mój wózek też dławi się podczas pierwszego startu i prawie przy każdym ruszaniu . Zgłosiłem to szarpanie w serwisie , ale panowie mówią, że tak ma być trzeba nauczyć się operować gazem i sprzęgłem . Miałem 6 samochodów i jakoś potrafię ruszać ,a leonem nie potrafię :beksa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez daniel28 » 25 maja 2015, 21:56

Już nie wiem co mam myśleć o tym aucie, najgorsza inwestycja jakiej dokonałem :-(
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez sebkoch » 27 maja 2015, 22:43

Mam to samo w octavii 3 i też mnie to denerwuje. Takie kangury to się robi podczas kursu na prawko... Coś jest słabo zrobione oprogramowanie i daje za mało gazu podczas ruszania a sprzęgło szybko łapie i mamy żabę do przodu. Masakra!
Zobacz Profil
sebkoch
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 czerwca 2014, 09:37
Region: śląskie
Auto: Leon 3 FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez daniel28 » 28 maja 2015, 09:01

Ja mam chyba inaczej. Jak już rusze, pierwszy start, przyspieszam i po 2 sekundach przerwie i jedzie dalej. Dzieje się to tylko raz po nocnym postoju, nie jest to w chwili puszczenia sprzęgła .
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez sebkoch » 28 maja 2015, 09:06

To też mam, to jest efekt dogrzewania katalizatora. Jedzie przez jakiś czas na wzbogaconej mieszance a potem jest przez sekundę efekt odcięcia paliwa i autem lekko rzuca np na dwójce albo jedynce. Też mnie to irytuje...
Zobacz Profil
sebkoch
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 czerwca 2014, 09:37
Region: śląskie
Auto: Leon 3 FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez daniel28 » 28 maja 2015, 09:46

Nie miałem tego do 20 tyś km.

-- 28 maja 2015, 09:46 --

To znaczy że wtedy się nie dogrzewał, a teraz musi bo coś się tam nazbierało ?
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez sebkoch » 28 maja 2015, 09:46

W zimę bardzo rzadko włącza się ten tryb. Może w serwisie kiedyś Ci wgrali nowy soft?
Zobacz Profil
sebkoch
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 czerwca 2014, 09:37
Region: śląskie
Auto: Leon 3 FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez daniel28 » 28 maja 2015, 10:41

Nic mi nie wgrywali, zauważyłem to miesiąc temu, czyli po przekroczeniu 20 tyś km . Czy ma na to wpływ że robię trasy 2 km , czasem 10 :-D :?:

-- 28 maja 2015, 10:39 --

Podgrzewanie katalizatora- powiedzmy że trwa to minute, chwilowe spalanie zaraz po odpaleniu jest około 4l, po chwili spada do 0,9 . Mimo że odczekam ten czas, nadal szarpnie raz i później ok.

-- 28 maja 2015, 10:41 --

Na forum skody wymienili komuś sondę lambda, miał podobne objawy, problem znikł. Sprawdzałeś vagiem czy nie ma błędu sondy ?
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Misiek3city » 28 maja 2015, 14:37

Jak do tej pory jeździłem 4 leonami (w tym mój) w 4 różnych konfiguracjach i w żadnym z nich nie było problemu z ruszeniem.
Dodam że zarówno w benzynowych silnikach 1.4 i 2.0 jak i w dieslach 1.6 i 2.0.

Vampire1984 napisał(a):Uruchomienie silnika po zgaszeniu to "efekt uboczny" systemu S&S choć nie zamierzone ale bardzo przydatn

To co piszesz to niestety wierutna bzdura. Poczytaj w instrukcji albo nawet w temacie który założyłem będąc w niewiedzy.
System podtrzymujący zapłon po przypadkowym zgaszeniu silnika ma tak działać i nie ma nic wspólnego z systemem S&S.

daniel28 napisał(a): Jak już rusze, pierwszy start, przyspieszam i po 2 sekundach przerwie i jedzie dalej. Dzieje się to tylko raz po nocnym postoju, nie jest to w chwili puszczenia sprzęgła .

Tu zalecał bym wizytę w serwisie bo to nie jest żaden normalny objaw
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 28 maja 2015, 15:22

To co piszesz to niestety wierutna bzdura. Poczytaj w instrukcji albo nawet w temacie który założyłem będąc w niewiedzy.
System podtrzymujący zapłon po przypadkowym zgaszeniu silnika ma tak działać i nie ma nic wspólnego z systemem S&S.

Czyli w silnikach w Leonie bez SS(1.2 85KM) uruchomi się sam samochód po zgaśnięciu jeśli wciśniesz sprzęgło ? Dziwne bo jakoś jeździłem bez SS i nie było czegoś takiego jak samoistne uruchomienie się silnika po sprzęgle.
Pokaz mi w instrukcji miejsce gdzie znajdę info ze bez SS sam się uruchomi silnik po zdławieniu go wciskając sprzęgło.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Ocelot » 28 maja 2015, 15:24

Nikomu to na pewno nie pomoże, ale po zapoznaniu się z tematem chciałem napisać, że w moim Leonie nie ma nigdy absolutnie żadnych szarpnięć przy ruszaniu (nawet gdy auto stoi nieruszane przez 5 dni).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ocelot
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 14 listopada 2014, 06:42
Lokalizacja: Poznań, Inowrocław, Wieruszów
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez szczepan » 28 maja 2015, 17:51

Ocelot napisał(a):Nikomu to na pewno nie pomoże, ale po zapoznaniu się z tematem chciałem napisać, że w moim Leonie nie ma nigdy absolutnie żadnych szarpnięć przy ruszaniu (nawet gdy auto stoi nieruszane przez 5 dni).
O! to tak jak u mnie
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez daniel28 » 28 maja 2015, 18:33

Więc serwis zostaje, poczekam z miesiąc może będzie bardziej szarpało, bo takie jedno szarpnięcie dla serwisu to nic poważnego. Gwarancje mam jeszcze 5 miesięcy - było już o tym, ale rozumie że jak zgłosze problem na gw. to nadal po jej upływie serwis ma prawo to naprawić ?
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Ocelot » 28 maja 2015, 18:55

daniel28 napisał(a):Więc serwis zostaje, poczekam z miesiąc może będzie bardziej szarpało, bo takie jedno szarpnięcie dla serwisu to nic poważnego. Gwarancje mam jeszcze 5 miesięcy - było już o tym, ale rozumie że jak zgłosze problem na gw. to nadal po jej upływie serwis ma prawo to naprawić ?


Jeśli auto będzie stało w serwisie w dniu kiedy gwarancja się kończy to na pewno naprawią bez ponoszenia przez Ciebie kosztów. W końcu nie masz wpływu na pracę mechaników czy dostarczenie części. Zdecydowanie jednak na Twoim miejscu uparł bym się, żeby zanim minie dzień końca gwarancji ktoś zaczął dłubać przy aucie.

Potem może być różnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ocelot
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 14 listopada 2014, 06:42
Lokalizacja: Poznań, Inowrocław, Wieruszów
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez szczeslaw » 29 maja 2015, 08:02

Ocelot napisał(a):Jeśli auto będzie stało w serwisie w dniu kiedy gwarancja się kończy to na pewno naprawią bez ponoszenia przez Ciebie kosztów. W końcu nie masz wpływu na pracę mechaników czy dostarczenie części. Zdecydowanie jednak na Twoim miejscu uparł bym się, żeby zanim minie dzień końca gwarancji ktoś zaczął dłubać przy aucie.Potem może być różnie.

Tak jest na pewno najłatwiej, ale zgodnie z naszym prawem o przerwaniu biegu gwarancji decyduje czas ZGŁOSZENIA usterki do serwisu. Problem polega na tym, że trzeba mieć dowód zgłoszenia (trzeba brać kopie zleceń serwisowych, które nie zawsze chcą dawać) i w niektórych przypadkach być może nawet iść do sądu. Ale sprawa jest raczej na pewno wygrana.
Generalnie producent gwarantuje, że przez te 2 lata (czy teraz 4) nie będzie usterek, a jeżeli się pojawią, to je usunie. Jeżeli usterka POJAWIŁA SIĘ i ZOSTAŁA ZGŁOSZONA w trakcie trwania gwarancji, to jest ona nią objęta. Klient nie odpowiada za to, że serwis nie umiał jej naprawić, albo zbył klienta mówiąc, że to normalne.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 29 maja 2015, 08:19

A co jeśli serwis nie potrafi sobie z taka usterka poradzić za n-tym razem w trakcie gwarancji aż do jej skończenia;>?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez szczeslaw » 29 maja 2015, 08:48

Tak jak napisałem - jeżeli usterka została zgłoszona w trakcie trwania gwarancji, to jest ona nią objęta. Jeżeli serwis twierdzi inaczej, to niestety zostaje sąd, ale sprawa jest wygrana.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez Vampire1984 » 29 maja 2015, 08:54

Sprawa nie jest wygrana w sadzie bo wiemy jak one funkcjonują. Wystarczy ze producent gdzieś zapisze ze mieści się to w jakiś jego normach(n.p. zużycie oleju 1l/1000km co mamy np nawet w instrukcji) i w takim przypadku podejrzewam ze i sad nie da rady, skoro producent zawyża i rozszerza normy na niekorzyść użytkownika.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez szczeslaw » 29 maja 2015, 09:48

Ale teraz nie mówimy o tym, czy coś zostanie uznane za usterkę i normach producenta, tylko o ramach czasowych.
Przykład: jeżeli np. zgłosisz na gwarancji usterkę klimatyzacji i zostanie ona uznana, ale serwis nie potrafi sobie z nią poradzić, to po upływie gwarancji TA KONKRETNA usterka dalej jest nią objęta. To nie twój problem, że serwis sobie nie umiał z tym poradzić i trwało to tak długo, że gwarancja minęła.
Oczywiście masz rację, że nasze sądy działają... dziwnie, ale to jest sprawa raczej oczywista, więc w tym wypadku liczy się data zgłoszenia usterki.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez szeftig » 27 czerwca 2015, 08:06

Nie wiem czy mam problem czy nie, może ktoś coś doradzi. Na drodze dojazdowej do domu drogowcy zrobili na wzniesieniu próg zwalniający z kostki na długości ok. 8-10m. Wyjeżdzając z garażu i kierując się w stronę głownej drogi zawsze muszę przejechać przez w/w próg. I pojawia się problem na zimnym silniku. Otóż wzniesienie nie jest na tyle duże żeby przejeżdżać przez próg na 1, więc zawsze dojeżdżam na 2 i kulam się na półsprzęgle. Od niedawna zauważyłem że przy zjeżdżaniu z "przeszkody" puszczając sprzęgło z delikatnym gazem auto zaczyna przerywać.. Tak jakby nie dostawał paliwa ale tylko przy min. obrotach. Próbowałem wcisnąć trochę więcej gazu przy zjeżdżaniu i wszystko ok. Jakiś pomysł na to ? Sondy źle pracują? coś nie tak z filtrem paliwa, wtryski ?
Silnik 1.4 140
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szeftig
Sport
Sport
 
Posty: 245
Dołączył(a): 25 marca 2015, 22:14
Auto: LEON FR 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Szarpnięcia przy ruszaniu

Postprzez rafko1 » 27 czerwca 2015, 22:07

To samo ma mój leon na drugim biegu w przedziale od 1000 do 1500 obr takie coś występuje .Jak będziesz dynamiczniej jechał tego nie ma . Zgłosiłem to szarpanie w serwisie powiedzieli ,że taki jest urok silników tsi. :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości