Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Skrzynie do 5F i ich problemy

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez YouAreNext » 10 grudnia 2015, 13:59

pytanie - cuprach 265/280 tez jest problem z manualnymi skrzyniami czy to tylko dotyczy 1.4 i ew 1.8?
Zobacz Profil
YouAreNext
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 czerwca 2008, 12:20
Lokalizacja: WWA
Auto: LEON
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez maciek89 » 10 grudnia 2015, 14:01

To zupełnie inne skrzynie (te, co w 2.0 TDI), więc nie- nie ma żadnych problemów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Pelikson » 10 grudnia 2015, 17:00

YouAreNext napisał(a):pytanie - cuprach 265/280 tez jest problem z manualnymi skrzyniami czy to tylko dotyczy 1.4 i ew 1.8?


Doszły mnie słuchy, że w manualnej przy upalaniu na torze po 3 kółkach 3ci bieg zaczął bardzo ciężko wchodzić, ale podkreślam to było na torze, czy normalnie też się tak dzieje nie wiadomo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez maciek89 » 10 grudnia 2015, 19:00

U kogoś konkretnego się tak dzieje, czy to gdzieś zasłyszane? Nie powinno się tak dziać, jeśli tak się dzieje to coś się popsuło. To raczej DSG ma w zwyczaju nie domagać przy częstych wizytach na torze. Nawet w Top Gear w teście długodystansowym w GTI Performance im DSG strasznie haczyło i obwiniali to częstą jazdą na torze. W manualu nic się dziać nie powinno, ale oczywiście jak się ma talent to można wszystko zepsuć. W każdym razie wspomniane tu defekty skrzyni i sprzęgła nie dotyczą Cupry.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 10 grudnia 2015, 21:34

Przeczytajcie temat od początku, zobaczcie, że poważna awaria skrzyni biegów była tylko jedna ! W moim przypadku. Składając fakty w jedną całość można powiedzieć że winę za tą usterkę ponosi wysprzeglik - był początkiem dużej usterki. Jeździłem przez 7000 km z nie sprawnym sprzęgłem, wystarczy by zniszczyć koła zębate i synchro. Później to tylko była kwestia czasu aż padnie. Nie ma co robić problemu bo go nie ma.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Jos » 10 grudnia 2015, 21:35

Brawo, dobrze że sprostowałeś bo tak powstają legendy! (Y)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jos
Sport
Sport
 
Posty: 255
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 22:07
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Pelikson » 10 grudnia 2015, 22:14

maciek89 napisał(a):U kogoś konkretnego się tak dzieje, czy to gdzieś zasłyszane? Nie powinno się tak dziać, jeśli tak się dzieje to coś się popsuło. To raczej DSG ma w zwyczaju nie domagać przy częstych wizytach na torze. Nawet w Top Gear w teście długodystansowym w GTI Performance im DSG strasznie haczyło i obwiniali to częstą jazdą na torze. W manualu nic się dziać nie powinno, ale oczywiście jak się ma talent to można wszystko zepsuć. W każdym razie wspomniane tu defekty skrzyni i sprzęgła nie dotyczą Cupry.


Cupra 5F w manu startująca ze mną w Kielcach w tym roku na TA miała ten problem ze skrzynią. O innych tego typu sprawach w Cuprze nie słyszałem, więc to pewnie jakiś nie miły wyjątek.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez wsowa » 11 grudnia 2015, 03:07

daniel28 napisał(a):Przeczytajcie temat od początku, zobaczcie, że poważna awaria skrzyni biegów była tylko jedna ! W moim przypadku. Składając fakty w jedną całość można powiedzieć że winę za tą usterkę ponosi wysprzeglik - był początkiem dużej usterki. Jeździłem przez 7000 km z nie sprawnym sprzęgłem, wystarczy by zniszczyć koła zębate i synchro. Później to tylko była kwestia czasu aż padnie. Nie ma co robić problemu bo go nie ma.

Jest.
Ja mam przejechane 700km dopiero. Biegi haczą. Czasami nie haczą, ale zazwyczaj tak. Czasami jak wchodzą głoadko łapię się na tym z jaką siłą je wbijałem, bo zazwyczaj potrzeba siły żeby je wbić. Nie wiem czy to moja skrzynia jest wyjątkowo słaba, ale z tego forum wynika, że te skrzynie tak mają. Być może nie jest to problem który prowadzi do poważnej awarii. Być może okaże się że te skrzynie pojadą 500000km i będą haczyć tak jak haczą nowe bo ten typ tak ma. A może się rozpadną po 100000km. Nie wiemy. Czas pokaże. Ale warto żeby ktoś kto zastanawia się nad kupnem Leona (lub golfa lub octavii lub A3?) o tym wiedział.
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Pik » 11 grudnia 2015, 10:25

Wsowa, być może skrzynia się dotrze? 700km to mały przebieg.
Choć z drugiej strony w mojej Cuprze od początku skrzynia chodzi elegancko, biegi niemalże same wskakują na myśl, że chciałbym je przełączyć! :wink:
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Oracle » 11 grudnia 2015, 11:09

Może to kwestia techniki jazdy :?: W Leonie należy wciskać sprzęgło do samej podłogi i zaczynać je puszczać dopiero kiedy następny bieg jest już włączony, co wcale nie jest koniecznie wymagane w samochodach, w których sprzęgło "łapie wyżej"...

U mnie w 1.8 skrzynia od początku działa super (teraz mam 24000km) i dźwignia po pokonaniu tego fajnego oporu dosłownie wskakuje na swoje miejsce (wystarczy popchnąć palcami). :-D Do tej pory nie miałem też sytuacji, żeby zgrzytnął wsteczny :-)
Może się powtórzę, ale tak samo dobrze było w samochodzie testowym - pod wpływem krytycznych uwag Kolegi daniel28 zwróciłem wtedy szczególną uwagę na pracę skrzyni (gdybym więc miał jakieś wątpliwości, to bym wziął DSG, albo inny samochód :wink: ). :-)
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 11 grudnia 2015, 11:22

Pik napisał(a):Wsowa, być może skrzynia się dotrze? 700km to mały przebieg

Biegi haczą ? Jak zrobisz 3000 km i będziesz miał wątpliwości, podjedz do serwisu. Każdy inaczej interpretuje ,, haczą '' Jak jeździłeś wcześniej autami z grupy PSA to możesz mieć wrażenie że haczą. Jeśli jest problem i masz tak jak ja miałem opisując,,haczą '' - w momencie załączania biegu był duży opór, czuć było na lewarku jak kręcąc się koła zebate - to wtedy ,, haczą '' :) Jeżeli czujesz opór przy samym załączeniu, zazębianiu w końcowej fazie - jest to specifika skrzyń grupy vag - jest to zaletą. Więc najlepiej dobry serwis po większym przebiegu.

Drugą sprawą jest technika jazdy i przyzwyczajenia. Mimo to , że są synchronizatory, to nie zawsze są w stanie zrobić idealne przejście miedzy biegami. Trzeba nauczyć się skrzyni, dobierać odpowiednio obroty i moment w którym zmienić bieg. Można to podciągnąć do określenia - docieranie - skrzyni i kierowcy. :) Po naprawie mojej skrzyni nie mam zastrzeżeń, ale czasem się zdaży, że bieg nie wejdzie idealnie - ale to już raczej mój problem a nie skrzyni.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Franko » 11 grudnia 2015, 11:24

U mnie, odpukać, po 1300km (a auto wyprodukowało się w podobnym terminie co to wsowy i konfigurację mamy podobną, różni nas jedynie nadwozie) nie mam żadnych problemów z wbijaniem biegów. Może czasem (naprawdę bardzo rzadko) czuję delikatnie większy opór, ale jeśli robię to z wyczuciem to nic nie zgrzyta i wchodzą za pierwszym razem. Jedyny problem mam niekiedy ze wstecznym na zimnym - bywa, że stawia spory opór, przy czym wciąż nie zgrzyta. Wystarczy jednak, że wrzucę wówczas jedynkę i ponowię próbę wstecznego by już nie było problemu i bieg się wbił. W sumie nie przeszkadza mi takie radzenie sobie z problematycznym synchronizatorem, podobnie miałem w swoim poprzednim A3 8P, więc to dla mnie żadna nowość.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Franko
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 7 sierpnia 2015, 21:14
Auto: Leon 5F 1.4 ecoTSI
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez wsowa » 11 grudnia 2015, 12:12

To ja opisze najpierw co rozumiem przez dobrze działającą skrzynie a pózniej jak jest u mnie.

Spodziewalbym sie ze dźwignia stawia lekki opór w pewnym momencie przy wrzucaniu biegu i po jego pokonaniu dźwignia dalej sama wpada w położenie docelowe. Ewentualnie jak sama nie wpada to płynnie daje sie przesunąć.

U mnie natomiast prz pokonaniu tego wstępnego oporu czuje jeszcze czasami 2-3 słabsze punkty oporu przez które dźwignia przechodzi zanim znajdzie sie na swoim położeniu docelowym. To określam haczeniem. Nie jestem pewien czy występuje to na wszystkich biegach ale chyba tak.
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 11 grudnia 2015, 12:28

@up Poczytaj ten watek moich wpisow bo pewnie masz to samo co ja mialem:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 11 grudnia 2015, 14:37

wsowa Taraz opisałeś jak należy. U mnie jest teraz tylko jeden klik - zapięcie biegu. Jeżeli czujesz po drodze prowadzenia drążka coś dodatkowego to nie dobrze. Coś nie wysprzegla tak jak należy lub to co u mnie. Czy jest różnica ciepły a zimny ? Przez pierwsze kilometry przy obecnych temp. ma prawo tak być.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 11 grudnia 2015, 14:39

U mnie w tych temperaturach po majstrowaniu aso skrzynia jak i Rka dzialaja idealnie
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez wsowa » 11 grudnia 2015, 18:05

Vampire1984, to majsterkowanie ASO o którym mówisz to regulacja wodzików, tak?
Zobacz Profil
wsowa
Sport
Sport
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 maja 2015, 01:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Leon ST FR 1.4 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 11 grudnia 2015, 19:57

tak
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez B3N » 15 grudnia 2015, 16:04

daniel28 napisał(a):

Miałem wyciągane sprzęgło, dwumas, skrzynia biegów na części rozłożona. Żadnych widocznych wad itp.

-- 4 sierpnia 2015, 13:07 --

Wystarczy dosłownie dotknąć sprzęgło, wcisnąć na milimetr, objaw zanika.
W serwisie, pracownik pokazał mi liczbę zgłoszeń tej przypadłości - było tam kilkanaście aut . Również pokazał mi odpowiedz centrali - nic nie robić, objaw występuje w co trzecim aucie, nie ma wpływu na przedwczesne zużycie elementów napędowych, nie zagraża bezpieczeństwu użytkownika auta. Podpisane pismo parafką !


No i u mnie usyszałem cichutkie terkotanie. Z tego co tu przeczytałem w temacie, to już nie wiem co jest tego powodem, i jak to naprawić.
Dosłownie tak jak piszesz wystarczy dotknąć na milimetry i przestaje terkotać. Dźwięk zanika.

Czyli mam rozumieć że to jest normalne/ten typ tak ma według SEATa odnośnie tego cichutkiego terkotania?

Zgłoszę to w SEAT EuroMotor w Krakowie na wszelki wypadek.
ps. Dopadło mnie rezonowanie drzwi pasażera :D
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 15 grudnia 2015, 23:25

daniel28 napisał(a):Efekt kompletnego remontu skrzyni :

3. Ciche terkotanie na biegu jałowym, które ustępywało po delikatnym wciśnięciu sprzęgła - również nie ma już tego dźwięku.


Lipa, bo dźwięk powrócił. Wychodzi na to, że ten typ tak ma.

B3N napisał(a):
Czyli mam rozumieć że to jest normalne/ten typ tak ma według SEATa odnośnie tego cichutkiego terkotania?

Zgłoszę to w SEAT EuroMotor w Krakowie na wszelki wypadek.


Zgłosić możesz i tyle w tym temacie :-P
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez czapel » 16 grudnia 2015, 15:40

Nie chciałem Ci tego mówić ale domyślalem się że tak będzie. To samo miałem w alfie. Szkoda nerwow.
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Element 115 » 17 grudnia 2015, 17:12

Daniel28, czyli prawdą jest to co mi powiedziano chyba rok temu w serwisie, a mianowicie, że terkotanie/kelkotanie skrzyni biegów jest niestety efektem wady konstrukcyjnej skrzyni biegów, której się po prostu usunąć nie da (trzeba by po prostu wsadzić do auta inną skrzynię biegów, tj. inny model, czego też się zrobić nie da). Nie dziwi mnie to, bo ostatnio w serwisie w którym robiono ci skrzynię biegów (nazwy nie podaję bo po co im robić kłopoty) miano mi wymienić tuleję przedniego lewego koła po cholernie skrzypi przy skręconych kołach jak jest zimno. Serwis zrobił zdjęcie tulei, wysłał do VAG i o dziwo po kilku dniach w serwisie pojawił się audytor z Centrali i powiedział ,że naprawy nie będzie bo wymiana tulei na nową nic nie da bo pomimo, iż o usterce Centrala wie od dawna to niczego w konstrukcji tulei nie zmieniono. Czyli robota była by bez sensu. No ale do wiosny już nie tak daleko, więc za jakieś pewnie 4 miesiące znowu przestanie skrzypieć na jakieś kolejne 5 miesięcy i tak w kółko, aż do momentu wymiany tego ścigacza na inny, którego produkcji nie nadzoruje koncern z Volfsburga.
Zobacz Profil
Element 115
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 5 marca 2015, 20:14
Auto: Leon 1.4 140 km
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 17 grudnia 2015, 17:47

Myślę że największym problemem Leonów 5F będą skrzynie biegów. Myślałem że problem jest jednostkowy, ale jest już octavia 3 której skrzynia rozsypała się przy 80 tyś. Nie dając żadnych objawów. Wiem że remont skrzyni spotka mnie w tym aucie jeszcze raz. Nawet kolega który naprawia skrzynie ( trafnie zdiagnozował mój przypadek na ucho :) na współczesnych autach nie zarobi bo są z papieru i remont po większym przebiegu będzie nie opłacalny. Sam się dziwił jak tak szybko można uszkodzić synchro i koła zębate. W autach z 90 lat bez używania sprzęgła zrobił by 2 x większy przebieg. Widział już skrzynie z małymi przebiegami, wystarczy że sprzęgło zużyje się na 40% dosłownie ściera się wszystko w skrzyni. Jednorazowe auta. Nie dziwie się, że on i jego żona jeździ starymi nissanami primiera :)
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez macieluk » 18 grudnia 2015, 09:14

Element 115 napisał(a): że problem jest jednostkowy, ale jest już octavia 3 której skrzynia rozsypała się przy 80 tyś. Nie dając żadnych objawów. Wiem że remont skrzyni spotka mnie w tym aucie jeszcze raz. Nawet kolega który naprawia skrzynie ( trafnie zdiagnozował mój przypadek na ucho na współczesnych autach nie zarobi bo są z papieru i remont po większym przebiegu będzie nie opłacalny. Sam się dziwił jak tak szybko można uszkodzić synchro i koła zębate. W autach z 90 lat bez używania sprzęgła zrobił by 2 x większy przebieg. Widział już skrzynie z małymi przebiegami, w

Podjedź gdzie indziej, najlepiej do dużego serwisu połączonego z dealerem. Mi w tym serwisie (Maran) odmówili wymiany sprężarki klimy i lamp... Inny serwis zrobił to bez problemu.
Zobacz Profil
macieluk
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 27 czerwca 2014, 12:36
Auto: Leon 3
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Element 115 » 22 grudnia 2015, 01:10

Ja z Maranem nie miałem kłopotów na zasadzie że widzą usterkę ale nie chce im się robić. Serwis chciał tylko za każdym razem Centrala odmawiała podając najprzeróżniejsze powody na piśmie. W tym właśnie serwisie powiedziano mi, że sytuacja z realizacją zgłoszeń klientów jest kiepska z winy VW. Nie chcą teraz żadnych poważnych napraw robić a do tego dochodzi kłopot z częściami zamiennymi, które idą do nich tygodniami, czego najlepszym przykładem jest samochód Daniela. Stał chyba w serwsie ponad miesiąc bo nie było części do skrzyni i z tego powodu nie przyjęli mojego auta bo powiedzieli, że nie ma miejsca żeby go fizycznie upchnąć nawet na placu (to nie był jedyny samochód oczekujący na naprawę z braku części). Kłopot z częsciami zamiennymi (to już są jaja na poziomie ostatnich lat żywota FSO na Żeraniu) spowodował to, że VW (tak mi powiedział cżłowiek od gwarancji) zaczął ludziom płacić odszkodowania z własnej woli za to, że auto stoi w serwisie 2 miesiące bo nie ma go czym naprawić.
Zobacz Profil
Element 115
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 5 marca 2015, 20:14
Auto: Leon 1.4 140 km
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Gecon » 22 grudnia 2015, 04:46

Czytając niektóre wątki to czasami jestem zadowolony ze mieszkam po za Polska, tu nie ma najmniejszego problemu z niczym a w ojczyźnie to zawsze pod górę. Sorry ze tak nie z gruszki ni z pietruszki ale porostu czytając to robi się żal ludzi którzy wydają niejednokrotnie oszczędności życia za taki syf.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez szczeslaw » 22 grudnia 2015, 10:13

Niestety, kadra managerska w Polsce to tragedia. Ludzie z przerostem ambicji, którzy próbują za wszelką cenę pokazać swoim szefom, jacy to oni nie są "wydajni" i "oszczędni". U nas niestety jest to o tyle łatwe, że większość ludzi nie pójdzie do sądu bo albo ich nie stać, albo nie mają czasu i ochoty, albo zwyczajnie nie wierzą w sądy. Ci, którzy pójdą, w wielu przypadkach i tak przegrają. I tacy "managerowie" z tego właśnie korzystają odmawiając napraw gwarancyjnych pod byle pretekstem, żeby dostać premię za "oszczędność".
Niestety obserwuję to codziennie.
Szkoda tylko, że sami się dajemy. W innym kraju firma działająca tak jak VGP, miałaby już sporo przegranych procesów na koncie, a ludzie przestaliby kupować oferowane przez nią produkty, bo tak mogliby wymusić zmianę. W Polsce niestety działa to odwrotnie - afera ze spalinami w VW? Sprzedaż rośnie!
Taki mały OT.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 22 grudnia 2015, 10:47

W Polsce bardzo łatwo można legalnie dorobić się na krętactwie. Nie chodzi o ludzi i nieznajomość prawa a bardziej o dziurawy aparat państwa. Mam kolegę prawnika który w większości przypadków jest bezradny. Wystarczy robić to z głową i w świetle prawa okradać ludzi bezkarnie. Polska to świetny rynek konsumencki. Nie chroni ich prawo w pełni bezpiecznie a to dobry znak dla ogromnych korporacji.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez szczeslaw » 22 grudnia 2015, 11:20

daniel28 napisał(a):Nie chodzi o ludzi i nieznajomość prawa a bardziej o dziurawy aparat państwa.

O tym właśnie m.in. mówię. Ludzie, nawet jeżeli znają swoje prawa, to nie wierzą w sprawiedliwości i w sądy i niestety mają do tego BARDZO mocne podstawy. Cały system skonstruowany jest tak, żeby przeciętny Kowalski zrezygnował z walki o swoje prawa.
Niestety, aparat państwa jest nie tyle dziurawy, co specjalnie zrobiony w taki sposób. Kowalski ma tyrać, płacić podatki, kupować zachodnie towary i broń Boże nie wychylać się i nie próbować chcieć czegoś więcej, albo dochodzić swoich praw.
Ale mimo wszystko ludzie mogliby coś wywalczyć, choćby np. bojkotując produkty pewnych firm, tylko większość wychodzi z założenia, że "nieważne, że Kowalskiemu odmówili naprawy, mi się na pewno uda" i kupuje dalej.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez EmJot » 22 grudnia 2015, 18:48

macieluk napisał(a):Podjedź gdzie indziej, najlepiej do dużego serwisu połączonego z dealerem. Mi w tym serwisie (Maran) odmówili wymiany sprężarki klimy i lamp... Inny serwis zrobił to bez problemu.

Też radzę jak kolega. Mi w jednym z ASO odmówili naprawy lejącego spryskiwacza w ramach gwarancji, a w innym ASO poszło bez problemu, miło i przyjemnie. To czy uda się naprawić nie zależy tylko od Centrali Seata jak próbują Wam wmawiać ASO, ale również od dobrej woli i _starań_ serwisanta z ASO. A ten jak dobrze udokumentuje i opisze usterkę to Seat łatwiej się zgadza...

-- 22 grudnia 2015, 18:48 --

szczeslaw napisał(a):[Nie chodzi o ludzi i nieznajomość prawa a bardziej o dziurawy aparat państwa.

szczeslaw, RedBool, Daniel28... czy opisywanie tutaj sytuacji, których każdy z nas doświadcza na codzień jako konsument (czy to spodni czy samochodu) w tym naszym chorym kraju to coś zmieni? ;-) Lepiej porozmawiajmy o czymś przyjemnym i związanym z Leonami ;-)
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Rychu » 22 grudnia 2015, 20:39

EmJot napisał(a):Mi w jednym z ASO odmówili naprawy lejącego spryskiwacza w ramach gwarancji, a w innym ASO poszło bez problemu, miło i przyjemnie.


Tak się zastanawiam jaką macie w takim przypadku strategię w drugim ASO.

a)
  • Cieknie mi spryskiewacz. Byłem w XYZ i mi nie zrobili, może Państwo zrobią?
b)
  • Cieknie mi spryskiwacz. Chciałbym naprawić na gwarancji.
  • A był Pan już z tym gdzieś?
  • Nieee... Od razu do Państwa jechałem!

ASO ZYX widzi gdzieś w systemie, że zgłaszaliście to już do XYZ ale odmówili tam? Robi im to w ogóle?
Zobacz Profil
Rychu
Sport
Sport
 
Posty: 311
Dołączył(a): 17 maja 2015, 10:58
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 22 grudnia 2015, 21:20

Element 115 napisał(a):Ja z Maranem nie miałem kłopotów na zasadzie że widzą usterkę ale nie chce im się robić. Serwis chciał tylko za każdym razem Centrala odmawiała podając najprzeróżniejsze powody na piśmie. W tym właśnie serwisie powiedziano mi, że sytuacja z realizacją zgłoszeń klientów jest kiepska z winy VW. Nie chcą teraz żadnych poważnych napraw robić a do tego dochodzi kłopot z częściami zamiennymi, które idą do nich tygodniami, czego najlepszym przykładem jest samochód Daniela. Stał chyba w serwsie ponad miesiąc bo nie było części do skrzyni i z tego powodu nie przyjęli mojego auta bo powiedzieli, że nie ma miejsca żeby go fizycznie upchnąć nawet na placu (to nie był jedyny samochód oczekujący na naprawę z braku części). Kłopot z częsciami zamiennymi (to już są jaja na poziomie ostatnich lat żywota FSO na Żeraniu) spowodował to, że VW (tak mi powiedział cżłowiek od gwarancji) zaczął ludziom płacić odszkodowania z własnej woli za to, że auto stoi w serwisie 2 miesiące bo nie ma go czym naprawić.

Fakt czekałem ponad miesiąc, ale nie mam za złe serwisowi Maran, bo mi wytłumaczyli jaki jest bałagan w centrali i problem z dostępnością części.
Wszystkie wady wieku dziecięcego zostały przez nich naprawione i mogę się cieszyć w pełni sprawnym autem, tylko szkoda że dopiero po dwuch latach użytkowania i w chwili kiedy będę chciał go sprzedać i kupić cupre st :-D
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez EmJot » 22 grudnia 2015, 21:31

Rychu napisał(a):
EmJot napisał(a):Mi w jednym z ASO odmówili naprawy lejącego spryskiwacza w ramach gwarancji, a w innym ASO poszło bez problemu, miło i przyjemnie.
Tak się zastanawiam jaką macie w takim przypadku strategię w drugim ASO.
a)
  • Cieknie mi spryskiewacz. Byłem w XYZ i mi nie zrobili, może Państwo zrobią?
b)
  • Cieknie mi spryskiwacz. Chciałbym naprawić na gwarancji.
  • A był Pan już z tym gdzieś?
  • Nieee... Od razu do Państwa jechałem!
ASO ZYX widzi gdzieś w systemie, że zgłaszaliście to już do XYZ ale odmówili tam? Robi im to w ogóle?

Nie ma strategii, bo: a) nikt w ASO nie pyta czy gdzieś to zgłaszałeś i b) co mają sprawdzać w sytemie skoro koleś z ASO nic tam nie wpisuje, bo "na dzień dobry" Cię olewa mówiąc, że: "tego nie ma w serwis manualach" (a więc wg nich nie ma usterki!) lub "nie widać że leje" (akurat w tym dniu - zdjęcia i filmy ich nie obchodzą) lub "ten typ tak ma" lub (najbardziej wkurzające) "to przecież... woda z dachu cieknie".
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Rychu » 22 grudnia 2015, 22:20

EmJot napisał(a): a) nikt w ASO nie pyta czy gdzieś to zgłaszałeś i b) co mają sprawdzać w sytemie skoro koleś z ASO nic tam nie wpisuje


No właśnie ja pytam, bo zgłaszałem skrzynię w WPMotors. Dostałem jakiś wydruk że zleciłem im "poszukiwanie usterki". Więc coś w systemie chyba zostało. Po szukaniu usterki stwierdzili, że w innym egzemplarzu działa tak samo, więc mi nie wyregulują. Ostatnio zadzwoniłem do Plichty i pierwsze pytanie jakie dostałem, to czy jakieś ASO już na to patrzyło. Odpowiedziałem coś w stylu b), że coś tam tylko mruknąłem i nikt się nie przejął a teraz zgłaszam na poważnie. To jak na poważnie to (przynajmniej telefonicznie) w plichcie mi już ją wyregulują po świętach a jak nie pomoże, to mają zobaczyć co dalej.
Zobacz Profil
Rychu
Sport
Sport
 
Posty: 311
Dołączył(a): 17 maja 2015, 10:58
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 23 grudnia 2015, 11:32

Ja siadlem do 3 egz nowych leonow w salonie w 2 bylo tak samo zle jak u mnie w trzecim bylo duzo lepiej o dziwo taki sam egz jak moj(1.4/122) i powiedzialem ze maja zrobic bo cos jest nie halo no i zrobili ze teraz od roku jest super halo:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 4 stycznia 2016, 20:49

Jak u was wchodzą biegi przy ujemnych temperaturach. Dziś było rano - 17 C, dwójka i trójka masakra, jak by nie było synchronizatorów. Wiem że normalne jest jak chodzą ciężej, ale w poprzednich autach nie było różnicy czy + 30, - 20 C.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 4 stycznia 2016, 21:02

U mnie dobrze, jedynie wsteczny mi zgrzytnie przy 1szym uruchomieniu albo jedynka a tak to bardzo dobrze mi dziala:D Magicy w Gdansku chyba siedza bo od tamtej pory odpukac jest 9/10 :D(do 10 brakuje krotszego lewarka i skoku;p)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez lukaszenka » 4 stycznia 2016, 21:09

U mnie mija drugi tydzien od odbioru auta prawie 1tys przejechany i odpukac jest prawie idealnie.Dzisiaj tylko rano przy minus 18,troche ciezej biegi wchodzily ale bez tragedij.
Fiat Punto 1.1 2000r.-2005.
Seat Leon 1M 1.6 2005r.-2010.
Seat Leon 1P 1.9 2010r.-2015
Seat Leon 5F 1.4 2015-2017.
Seat Leon 5F ST 1.4 tsi-2017...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszenka
Sport
Sport
 
Posty: 656
Dołączył(a): 18 września 2007, 12:15
Lokalizacja: Jędrzejów
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez pinkibass » 4 stycznia 2016, 21:16

U mnie temperatura podobna i auto stało 2 dni.
Dość opornie dźwignia chodziła.
Dwójka początkowe 2 wbicia to nawet zgrzytnęła (ale zapomniałem się i wbiłem z pominięciem luzu, potem już cicho).
Trójka opornie i precyzyjnie jak w starym Peugeocie, ale cicho.
Po kilku km i kilku(nastu) zmianach wróciło do normy.
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 4 stycznia 2016, 21:25

pinkibass napisał(a):U mnie temperatura podobna i auto stało 2 dni.
Dość opornie dźwignia chodziła.
Dwójka początkowe 2 wbicia to nawet zgrzytnęła (ale zapomniałem się i wbiłem z pominięciem luzu, potem już cicho

Pomaga zjechanie z obrotów i dopiero wrzucenie 2. Mam praktycznie nową skrzynie, więc może i to potęguje opór, dopiero zrobiłem na niej 1000 km.
Wydaje mi się, że olej który jest zalewany w skrzyni fabrycznie, nie jest trafiony w nasz klimat środkowoeuropejski.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez pinkibass » 4 stycznia 2016, 21:34

Zwykle, gdy jest ciepło, zgrzytania się nie zdarzają (no chyba, że przy jakimś mini-sprincie spod świateł i szybkiej zmianie 1-2).
Jakiś czas temu, po tym co napisałeś o poprawnym sposobie zmiany z przejściem przez luz, staram się już tak robić.

Nawet sam Ben Collins w swojej nowej książce tak zaleca :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 4 stycznia 2016, 21:39

pinkibass napisał(a):Zwykle, gdy jest ciepło, zgrzytania się nie zdarzają (no chyba, że przy jakimś mini-sprincie spod świateł i szybkiej zmianie 1-2).
Jakiś czas temu, po tym co napisałeś o poprawnym sposobie zmiany z przejściem przez luz, staram się już tak robić.

Nawet sam Ben Collins w swojej nowej książce tak zaleca :)
Ja nie potrafię, przez 12 lat jazdy nawyk został, tak samo jak wrzucanie pierwszego biegu podczas jazdy ...
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez pinkibass » 4 stycznia 2016, 21:51

Ja też się nie mogę przestawić.
Po za tym - to jest zwyczajnie głupie bo długo trwa.
A akurat przy ruszaniu z miejsca ten czas ma największe znaczenie.

Zepsułeś przez te 12 lat już jakąś skrzynię oprócz tej w Leonie?
Może to jednak przesada?
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 4 stycznia 2016, 22:00

pinkibass napisał(a):
Zepsułeś przez te 12 lat już jakąś skrzynię oprócz tej w Leonie?
Może to jednak przesada?

:-D Zawsze miałem renaulty i nadal ma jednego w domu, skrzynie w tych autach są bardzo solidne i wybaczają taką jazdę i nigdy żadnych problemów nie miałem. Vag produkuje skrzynie z papieru i tu już trzeba się obchodzić jak z jajkiem .
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez pinkibass » 4 stycznia 2016, 23:05

Nie wiem jak w Renault bo nie miałem, ale w Peugeocie skrzynia była dramatycznie nieprecyzyjna.
Może to je trochę ratuje przed usterkami i takimi użytkowaniem :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez maciek89 » 5 stycznia 2016, 13:14

W reno jest to samo- porażka, nie wiem jak można chwalić te skrzynie, bo są po prostu straszne. Tylko ta w Megane RS się broni, ale działa zupełnie inaczej. W Pugu 308 jest np dramat, interesowałem się 308 GT, ale nie mieli nigdzie na jazdy, a z tego co czytałem chodzi tak samo jak w zwykłym 308- mieszanie łyżką w budyniu

Skrzynie z papieru to Japończycy robią- np w Toyocie są nieprecyzyjne, z długimi drogami prowadzenia i delikatnymi cięgnami. To samo w Suzuki- mój Swift Sport czasem po rozgrzaniu miał problem z wrzuceniem jedynki, często ze wstecznym, chociaż skrzynia była bardzo precyzyjna i olej zmieniany to przy 100k wyzionęła ducha- mechanizmy zrobiły dziurę w obudowie od środka. :) Ponoć to bolączka tych aut, ale tak krótkiej kariery tej skrzyni nie wróżyłem.

Na jeździe próbnej gofrem 1.4 tsi bardzo spodobała mi się ta skrzynia- wszystko pięknie chodziło i nie było żadnych niepokojących dźwięków, ale to tylko 20 minut jazdy. W Cuprze jestem zachwycony manualem- naprawdę rewelacyjnie działanie i wrzucanie biegów to sama przyjemność- czasem nawet bez potrzeby sobie porobię redukcje. :D Czuć, że to solidny mechanizm, ale i cywilizowany- w porównaniu w Megane III RS sprzęgło chodzi leciutko i bardzo precyzyjnie, a i biegi łatwiej wskakują na swoje miejsce.

Ja często wrzucam 1 bez zatrzymania, oczywiście przy małej prędkości / toczeniu się. A to niby jest takie niezdrowe? Zdarza mi się też redukować o 2 biegi, np z 5 na 3, ale robię to wolniej niż zbicie o 1 bieg.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez pinkibass » 5 stycznia 2016, 14:50

Rozpatrując rozłącznie (bez)awaryjność i precyzję/przyjemność zmiany biegów pewnie da się pochwalić i skrzynie we francuzach chociażby za bezproblemową eksploatację.

Stwierdziłeś sam, że generalnie japończycy robią papierowe skrzynie - być może.
W Corolli E12 była mocno średnia, bo i zdarzyło się jej zgrzytnąć wstecznym i precyzja i drogi prowadzenia były przeciętne
Z drugiej strony nie znam jednak lepszej w kontekście precyzji i przyjemności skrzyni manualnej w "cywilnych" autach niż ta w Civicu Type-R - poezja i majstersztyk :)
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez maciek89 » 5 stycznia 2016, 15:03

Na szczęście w "sportowych" wersjach często dają kompletnie inną skrzynię, tak jak piszesz Type R miał i ponoć teraz też ma świetną mega precyzyjną skrzynię, czy wspomniane przeze mnie Megane III RS- niebo, a ziemia w porównaniu ze zwykłym Megane. W 308 GT nie dali, ciekawe jak 308 GTI- tam już powinni coś z tym zrobić, bo wbijasz jakiś bieg i do końca nie wiesz jaki. Jak zamiast 3 z trudnem, ale jednak wrzuciłeś 1 najwyżej silnik wyskoczy spod maski. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 5 stycznia 2016, 15:04

Dziś do pracy - 16 C pojechałem Reno. Nawet przy takiej temperaturze biegi chodzą pięknie. Co mi po skrzyni która ma jakiś cudowny magiczny klik, jak cudem może dojedzie do 100 tyś. Wole w Reno kijem w budyniu, przynajmniej wiem , że jest niezawodna.
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Pik » 5 stycznia 2016, 20:23

Na szczęście w "sportowych" wersjach często dają kompletnie inną skrzynię
Tak chyba jest także w Leonie, wydaje się że na manual w Cuprze nikt tu jeszcze nie narzekał. Co do japończyków, to nie można generalizować - w mojej Hondzie Civic skrzynia działała świetnie, mimo że była to zwykła wersja 1,8.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem