Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
YouAreNext napisał(a):pytanie - cuprach 265/280 tez jest problem z manualnymi skrzyniami czy to tylko dotyczy 1.4 i ew 1.8?
maciek89 napisał(a):U kogoś konkretnego się tak dzieje, czy to gdzieś zasłyszane? Nie powinno się tak dziać, jeśli tak się dzieje to coś się popsuło. To raczej DSG ma w zwyczaju nie domagać przy częstych wizytach na torze. Nawet w Top Gear w teście długodystansowym w GTI Performance im DSG strasznie haczyło i obwiniali to częstą jazdą na torze. W manualu nic się dziać nie powinno, ale oczywiście jak się ma talent to można wszystko zepsuć. W każdym razie wspomniane tu defekty skrzyni i sprzęgła nie dotyczą Cupry.
daniel28 napisał(a):Przeczytajcie temat od początku, zobaczcie, że poważna awaria skrzyni biegów była tylko jedna ! W moim przypadku. Składając fakty w jedną całość można powiedzieć że winę za tą usterkę ponosi wysprzeglik - był początkiem dużej usterki. Jeździłem przez 7000 km z nie sprawnym sprzęgłem, wystarczy by zniszczyć koła zębate i synchro. Później to tylko była kwestia czasu aż padnie. Nie ma co robić problemu bo go nie ma.
Pik napisał(a):Wsowa, być może skrzynia się dotrze? 700km to mały przebieg
daniel28 napisał(a):artek90 napisał(a):dwumas, problem znanyhttps://www.youtube.com/watch?v=83628QFpgj4
https://www.youtube.com/watch?v=cBhpgu5EYc0
Miałem wyciągane sprzęgło, dwumas, skrzynia biegów na części rozłożona. Żadnych widocznych wad itp.
-- 4 sierpnia 2015, 13:07 --
Wystarczy dosłownie dotknąć sprzęgło, wcisnąć na milimetr, objaw zanika.
W serwisie, pracownik pokazał mi liczbę zgłoszeń tej przypadłości - było tam kilkanaście aut . Również pokazał mi odpowiedz centrali - nic nie robić, objaw występuje w co trzecim aucie, nie ma wpływu na przedwczesne zużycie elementów napędowych, nie zagraża bezpieczeństwu użytkownika auta. Podpisane pismo parafką !
daniel28 napisał(a):Efekt kompletnego remontu skrzyni :
3. Ciche terkotanie na biegu jałowym, które ustępywało po delikatnym wciśnięciu sprzęgła - również nie ma już tego dźwięku.
B3N napisał(a):
Czyli mam rozumieć że to jest normalne/ten typ tak ma według SEATa odnośnie tego cichutkiego terkotania?
Zgłoszę to w SEAT EuroMotor w Krakowie na wszelki wypadek.
Element 115 napisał(a): że problem jest jednostkowy, ale jest już octavia 3 której skrzynia rozsypała się przy 80 tyś. Nie dając żadnych objawów. Wiem że remont skrzyni spotka mnie w tym aucie jeszcze raz. Nawet kolega który naprawia skrzynie ( trafnie zdiagnozował mój przypadek na ucho na współczesnych autach nie zarobi bo są z papieru i remont po większym przebiegu będzie nie opłacalny. Sam się dziwił jak tak szybko można uszkodzić synchro i koła zębate. W autach z 90 lat bez używania sprzęgła zrobił by 2 x większy przebieg. Widział już skrzynie z małymi przebiegami, w
daniel28 napisał(a):Nie chodzi o ludzi i nieznajomość prawa a bardziej o dziurawy aparat państwa.
macieluk napisał(a):Podjedź gdzie indziej, najlepiej do dużego serwisu połączonego z dealerem. Mi w tym serwisie (Maran) odmówili wymiany sprężarki klimy i lamp... Inny serwis zrobił to bez problemu.
szczeslaw napisał(a):[Nie chodzi o ludzi i nieznajomość prawa a bardziej o dziurawy aparat państwa.
EmJot napisał(a):Mi w jednym z ASO odmówili naprawy lejącego spryskiwacza w ramach gwarancji, a w innym ASO poszło bez problemu, miło i przyjemnie.
Element 115 napisał(a):Ja z Maranem nie miałem kłopotów na zasadzie że widzą usterkę ale nie chce im się robić. Serwis chciał tylko za każdym razem Centrala odmawiała podając najprzeróżniejsze powody na piśmie. W tym właśnie serwisie powiedziano mi, że sytuacja z realizacją zgłoszeń klientów jest kiepska z winy VW. Nie chcą teraz żadnych poważnych napraw robić a do tego dochodzi kłopot z częściami zamiennymi, które idą do nich tygodniami, czego najlepszym przykładem jest samochód Daniela. Stał chyba w serwsie ponad miesiąc bo nie było części do skrzyni i z tego powodu nie przyjęli mojego auta bo powiedzieli, że nie ma miejsca żeby go fizycznie upchnąć nawet na placu (to nie był jedyny samochód oczekujący na naprawę z braku części). Kłopot z częsciami zamiennymi (to już są jaja na poziomie ostatnich lat żywota FSO na Żeraniu) spowodował to, że VW (tak mi powiedział cżłowiek od gwarancji) zaczął ludziom płacić odszkodowania z własnej woli za to, że auto stoi w serwisie 2 miesiące bo nie ma go czym naprawić.
Rychu napisał(a):Tak się zastanawiam jaką macie w takim przypadku strategię w drugim ASO.EmJot napisał(a):Mi w jednym z ASO odmówili naprawy lejącego spryskiwacza w ramach gwarancji, a w innym ASO poszło bez problemu, miło i przyjemnie.
a)b)
- Cieknie mi spryskiewacz. Byłem w XYZ i mi nie zrobili, może Państwo zrobią?
ASO ZYX widzi gdzieś w systemie, że zgłaszaliście to już do XYZ ale odmówili tam? Robi im to w ogóle?
- Cieknie mi spryskiwacz. Chciałbym naprawić na gwarancji.
- A był Pan już z tym gdzieś?
- Nieee... Od razu do Państwa jechałem!
EmJot napisał(a): a) nikt w ASO nie pyta czy gdzieś to zgłaszałeś i b) co mają sprawdzać w sytemie skoro koleś z ASO nic tam nie wpisuje
pinkibass napisał(a):U mnie temperatura podobna i auto stało 2 dni.
Dość opornie dźwignia chodziła.
Dwójka początkowe 2 wbicia to nawet zgrzytnęła (ale zapomniałem się i wbiłem z pominięciem luzu, potem już cicho
Ja nie potrafię, przez 12 lat jazdy nawyk został, tak samo jak wrzucanie pierwszego biegu podczas jazdy ...pinkibass napisał(a):Zwykle, gdy jest ciepło, zgrzytania się nie zdarzają (no chyba, że przy jakimś mini-sprincie spod świateł i szybkiej zmianie 1-2).
Jakiś czas temu, po tym co napisałeś o poprawnym sposobie zmiany z przejściem przez luz, staram się już tak robić.
Nawet sam Ben Collins w swojej nowej książce tak zaleca
pinkibass napisał(a):
Zepsułeś przez te 12 lat już jakąś skrzynię oprócz tej w Leonie?
Może to jednak przesada?
Tak chyba jest także w Leonie, wydaje się że na manual w Cuprze nikt tu jeszcze nie narzekał. Co do japończyków, to nie można generalizować - w mojej Hondzie Civic skrzynia działała świetnie, mimo że była to zwykła wersja 1,8.Na szczęście w "sportowych" wersjach często dają kompletnie inną skrzynię
Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości