Kubeusz napisał(a):że poniżej +3st sprężarka się nie załączy.
to nie jest tak,
mniej wiecej od 2003 roku sprezarka w samochodach grupy VAG dziala zawsze.
przy silnikach ulozonych poprzecznie ( tak jak leon 5F ) pierwsze byl golf 5 i audi a3 8p w 2003roku
sprezarka w trybie eco dziala na biegu tak zwanym zerowym/jałowym, przy zbyt niskiej temperaturze zawor nie przelaczy i nie chlodzi,
ale sie kreci, napedzana jest caly czas, tym samym paskiem co alternator, mozecie to zobaczyc otwierajac maske...
sterowana jest zaworem elektromanetycznym, prace zaworu/sprezarki mozna podejrzec pod vcds, albo w grupach klimatyzacji, albo samego silnika.
nie ma sie co rozpisywac, bo wszystko to zostalo juz napisane nascie razy w tematach o 1p i autach pochodnych golfa 5 i wyzej >
Jako ze pracuje caly czas to bardzo wazne jest aby caly czas byl czynnik w ukladzie, bo sprezarka jest smarowana
Czesto ludzie zaniedbuja to w okresie zimowym, czy w autach pokolizyjnych, potem okazuje sie ze sprezarka do wymiany..
sprezarka jesli chlodzi to pracuje zaleznie od obciazenia i potrzeb, raz moze byc to 10 a raz 3
a jak wcisniecie gaz to wylacza sie na chwile calkowicie, po to zeby nie bylo strat mocy,
mozna przy podpietym vcds naciskac gaz, ladnie widac jak sprezarka zmniejsza/zwieksza obciazenie ( oczywiscie przy sprzyjajacych warunkach pogodowych )
itd