Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Mateo » 20 stycznia 2016, 19:53

A czy wy myślicie że 40 czy 50 tyś dopłaty to jest tylko za napęd? Rozbieraliście kiedyś obydwa auta? Chyba nie. Różnica w cenie to min. zastosowane lepsze materiały, wygłuszenia itp.
A dla czego cupra ST na tor mija się z celem. Bo jak chcesz tam zrobić wyniki to kupujesz megane rs które jest do tego stworzone ale kompletnie nie nadaję że na komfortowe poruszanie po mieście.
Zresztą co ja będę się rozpisywał. Niech może autor się wypowie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=168&t=589468
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Reklama

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 20 stycznia 2016, 20:51

Mateo napisał(a):A czy wy myślicie że 40 czy 50 tyś dopłaty to jest tylko za napęd?


Dla mnie to by była dopłata tylko za napęd, bo nie widzę innych powodów, a i auta nie będę rozbierać. Przy jeździe próbnej nie wyczułem przewagi Golfa, a na wyściełaniu kieszeni w drzwiach materiałem mi nie zależy, bo i tak nic tam nie trzymam (wkurza mnie gdy cokolwiek jest na wierzchu, uznaję tylko zamykane schowki ;) ) Przeskok to dopiero Audi S3, gdzie podoba mi się wszystko- i stylistyka i rewelacyjne wnętrze, w którym się rozpływam. Tu dopłata jest bardzo duża, ale S3 to kompletne auto jak dla mnie= cholernie drogie, ale to nowe S3 mi robi bez 2 zdań. :) Autor założył topic chyba po części dlatego, że opisałem problemy z trakcją i irytujący wheel hop, napisał do mnie pw i żeby nie było- napisałem, że na jego miejscu dołożyłbym do Golfa R, jeśli dużo jeździ po mieście i chce to robić w żwawym stylu w każdych warunkach. ;) Ja dociskam głównie w trasie / na autostradzie, gdzie lubię mieć zapas mocy pod stopą. W przypadku mojej Cupry dopłata do Golfa R (który swoją drogą- nie podoba mi się tak jak Leon) wynosiłaby ponad 40 tysięcy i nie miałbym promocyjnego Leasingu 100%, więc wyszłoby jeszcze więcej, także było to bez sensu i generalnie chciałem auto do 120-130 tysięcy. Z większym budżetem pewnie bym szukał 135i RWD. ;) A z jeszcze większym ;) - na allegro stały jeszcze niedawno 2 nówki RS3 za około 250.000 - mniam. :D Wbrew temu, co pisali w TG wg mnie to jednak król mocnych kompaktów, a dźwięk R5 ponoć poraża i jest lepszy niż V8 w RS6. Właśnie odnośnie TG- pisali tam, że ciężko zejśc poniżej 6 s do setki, bo kontrola trakcji się wcina i nie da się jej całkowicie wyłączyć. Ciekawe, czy odkryli to, że trzeba przytrzymać przycisk dłużej- chyba wtedy jest wyłączona?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Pik » 20 stycznia 2016, 21:49

Test w TG był właśnie nietypowy i ciekawy, bo autorzy skupili się na emocjach i przyjemności z jazdy właśnie. To zupełnie inne podejście niż w niemieckich testach "szkiełka i oka", gdzie ważne są czasy, wymiary i punkciki. RS wygrał na torze i mimo to nie przeszedł dalej. Z opiniami dziennikarzy brytyjskiego TG można się oczywiście nie zgadzać, ale na pewno są to ludzie znający się na samochodach, choćby z tej przyczyny że mieli okazję przejechać się wieloma różnymi samochodami, przecież nie tylko w teście hot hatchy. Pomijam tu fakt, że w ekipie testującej byli kierowcy rajdowi/wyścigowi.

Tak BTW w kategorii "najlepsze" ostre kombi TG wygrała właśnie Cupra ST, pokonując zdaniem dziennikarza nie tylko Golfa R, ale także np Mercedasa CLA 45AMG.

Właśnie odnośnie TG- pisali tam, że ciężko zejśc poniżej 6 s do setki, bo kontrola trakcji się wcina i nie da się jej całkowicie wyłączyć. Ciekawe, czy odkryli to, że trzeba przytrzymać przycisk dłużej- chyba wtedy jest wyłączona?
Tu się akurat wykazali brakiem kompetencji, a może raczej nie chciało im się doczytać w instrukcji, że w Cuprze wyłączenie ESP odbywa się dwuetapowo. Stąd czasy Cupry wyszły słabsze niż faktycznie powinny.

Pik tylko szczerze jeździłeś kiedyś autem 4x4 z dużą mocą? Dziwne są te twoje porównania.
Nie jeździłem. Interesowało mnie auto FWD z przyczyn ekonomicznych. Mateo a ty jeździłeś nową Cuprą, czy też swoje opinie opierasz o doświadczenia z 1M i S3 poprzedniej generacji?
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez daniel28 » 20 stycznia 2016, 23:27

Mateo napisał(a):A czy wy myślicie że 40 czy 50 tyś dopłaty to jest tylko za napęd? Rozbieraliście kiedyś obydwa auta? Chyba nie. Różnica w cenie to min. zastosowane lepsze materiały, wygłuszenia itp.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=168&t=589468


Masz racje, golf ma jedną mate filcu więcej w bagażniku, jest to fakt i tyle i nic więcej :-P Jak za napęd 4x4 i wspomnianą mate, zdecydowanie za drogo :-P Oczywiście dochodzi logo, coś na przykładzie apple v lenovo - chińskie nie, dziękuje wole amerykańskie na pewno lepsze bo droższe :-P
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Pik » 20 stycznia 2016, 23:41

golf ma jedną mate filcu więcej w bagażniku
No może i ma coś więcej, bo odpowiednik Cupry, czyli Golf GTI Performance waży dokładnie 62kg więcej. Jednak większa masa to wada nie tylko w kwestii osiągów, ale i zużycia paliwa, także argument o przewadze wykończenia chybiony. Przynajmniej w aucie o zacięciu sportowym. Tak BTW Rka jest cięższa aż 156kg od Cupry!
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Tomek2791 » 21 stycznia 2016, 00:01

W R wazy napewno napęd. Ja po jeździe testowej G7R wyleczyłem się z tego samochodu ze względu na brak emocji za kierownica. Niestety czasami po kilku dniach łomotania przednich kół przy ruszaniu z naprawdę z umiarkowana ilością gazu tyle ze z np zapiaszczonej mokrej nawierzchni żal z braku 4X4 powraca. Cupra jest bezapelacyjnie ładniejszym autem od G7. A ja jeżdzę teraz RWD i banan nie schodzi mi z twarzy :-P
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Pik » 21 stycznia 2016, 11:26

Napęd to zapewne około 100kg więcej, reszta różnicy wagi to ekskluzywne maty i wykończenia... :wink: Zresztą teoria wzrostu masy z poziomem luksusu się potwierdza, bo jak sprawdziłem obecne Audi S3 jest cięższe od Rki o kolejne 30kg.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Mateo » 21 stycznia 2016, 17:11

Pik jeździłem nowym Leonem nie Cupra i dla mnie te auto było w środku strasznie plastikowe. Z zewnątrz zgodzę się że ze wszystkich usportowionych combi Leon wygląda najlepiej ale w tym temacie od razu na początku zaznaczyłem że o gustach nie będę dyskutował. Nie wiem jak jest teraz w nowych wersjach Seata ale mając Cupre 1M i rozbierając np: drzwi, a później robiąc to samo w S3 8L moje wku.... sięgało zenitu jak były wygłuszone drzwi w audi a jak w seacie. Gąbka bo matą wygłuszającą tego nazwać nie można jak by wyciągnięta z jakiegoś materaca, brak folii (użytkownicy 1M pewnie pamiętają problemy z zalewaniem auta po deszczu), i takich większych lub mniejszych mankamentów można wyliczyć wiele. Na czymś muszą zaoszczędzić i wydaję mi się że najprędzej zrobią to na użytych materiałach.

Wiem że każdą moją wypowiedzieć będziecie negować bo wszyscy udzielający się w tym temacie są właścicielami albo wkrótce będą nowej Cupry i nikt przecież nie napiszę o sowim wyborze szkoda że nie ma 4x4 ale moim skromnym zdaniem napęd na 4 koła zawsze miał przewagę nad FWD i z takim przekonaniem zostanę.
Zobacz Profil
Mateo
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 26 października 2007, 22:45
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: OOOO S3
Silnik: CBZB 1.2

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez boban » 21 stycznia 2016, 19:31

Co do wygłuszenia Seat vs Audi...powiem tak, zresztą opisałem to w wątku odnośnie wymiany audio..Nie wiem jakw poprzednich wersjach Leona, ale jeśli chodzi o 5f i np. A4 B7 , które miałem poprzednio to różnica w wytłumieniu drzwi i generalnie organizacji/montażu porównywalna . W Seacie ładnie "zamknięte" drzwi tworzące szczelną komorę co w przypadku audio ma decydujące znaczenie, np . w Audi musiałem" zamykać" blachą technologiczne otwory... Generalnie powiem tak miałem trzy audi A4 ( b5, b6, b7 ) i im nowsze auto tym gorsze wykonanie niestety...Dlatego teraz pomiędzy np. nowym Leonem a Audi nie ma takich różnic jak kiedyś... Co do napędu moim zdaniem 4x4 to jednak przewaga, ale to moje prywatne zdanie i każdy wybiera pod siebie.
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 21 stycznia 2016, 19:35

@Mateo - No to zdecyduj się o czym piszesz. Czy o rozbieraniu drzwi w Leonie z poprzedniego wieku, czy o tym, że 4x4 jest skuteczniejsze, co zostało już napisane (że tak), a Ty dalej swoje. :shock: A tu nie chodzi o to, czy jest lepsze 4x4 od FWD tylko czy jest warte dodatkowe 40.000 PLN, bo dla jednego nie, a dla drugiego tak- zależy gdzie wykorzystuje pełny ogień i, czy chce to robić na śliskiej nawierzchni.

A jeśli chodzi o wygłuszenie to do boczków wA3 dołożyli taki kawałek styropianu / gąbki - ktoś nawet na forum wrzucał fotkę tego ustrojstwa i podawał kod producenta. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Tomek2791 » 21 stycznia 2016, 19:40

Mateo napisał(a):Pik jeździłem nowym Leonem nie Cupra i dla mnie te auto było w środku strasznie plastikowe. Z zewnątrz zgodzę się że ze wszystkich usportowionych combi Leon wygląda najlepiej ale w tym temacie od razu na początku zaznaczyłem że o gustach nie będę dyskutował. Nie wiem jak jest teraz w nowych wersjach Seata ale mając Cupre 1M i rozbierając np: drzwi, a później robiąc to samo w S3 8L moje wku.... sięgało zenitu jak były wygłuszone drzwi w audi a jak w seacie. Gąbka bo matą wygłuszającą tego nazwać nie można jak by wyciągnięta z jakiegoś materaca, brak folii (użytkownicy 1M pewnie pamiętają problemy z zalewaniem auta po deszczu), i takich większych lub mniejszych mankamentów można wyliczyć wiele. Na czymś muszą zaoszczędzić i wydaję mi się że najprędzej zrobią to na użytych materiałach.

Wiem że każdą moją wypowiedzieć będziecie negować bo wszyscy udzielający się w tym temacie są właścicielami albo wkrótce będą nowej Cupry i nikt przecież nie napiszę o sowim wyborze szkoda że nie ma 4x4 ale moim skromnym zdaniem napęd na 4 koła zawsze miał przewagę nad FWD i z takim przekonaniem zostanę.


Mam cupre ale napisze, szkoda ze nie ma 4x4. Ciekawe czy dałoby się założyć haldexa P&P tak ja np. w skodzie octavii. Niby jest Leon 4x4 tyle ze kombi ale naprzyklad nakładki progowe 5d i do kombi są takie same. Jak u to był VW to mógłbym posprawdzać jak to wyglada w dok. tech ale serwis Seata i sklep z częściami to totalni ignoranci i debile. (PGD Warszawa).
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 21 stycznia 2016, 19:46

Tomek- pytałem w R Performance- 4x4 w Cupra 280 + modyfikacja DSG to 25.000+ PLN. Myślę, że pewnie jest jakąś rzeźba, ale jeśli już to nie duża. Golf 7 i 7R mają taką samą pojemność bagażników.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Tomek2791 » 21 stycznia 2016, 19:49

A tak BTW to wyceniłem sobie dzisiaj swoją Cupre wyceniaczem eurotaxu i wyszła 98 kpln brutto;-) Z dodatków ma szyberdach, poduszki z tylu, Seat sound, OPS, pakiet zimowy i chyba tyle.
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 21 stycznia 2016, 19:52

A ile ją masz, który to rocznik?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Tomek2791 » 21 stycznia 2016, 19:56

maciek89 napisał(a):Tomek- pytałem w R Performance- 4x4 w Cupra 280 + modyfikacja DSG to 25.000+ PLN. Myślę, że pewnie jest jakąś rzeźba, ale jeśli już to nie duża. Golf 7 i 7R mają taką samą pojemność bagażników.


Oni zrobili scirocco 4x4. Złapałem się na jesieni z tym autem na S8 i ze startu to wiadomo ale pózniej Cupra była szybsza;-) No ciekawe czy podłoga wymaga przeróbki bo jeśli nie a reszta polega na montażu części to może się skuszę. 25 kpln to cena do zaakceptowania. Przygotowują taki projekt?

-- 21 stycznia 2016, 20:55 --

maciek89 napisał(a):A ile ją masz, który to rocznik?


Sierpień 2015;-) 5kkm przebiegu 5D 280 dsg
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 21 stycznia 2016, 20:02

Lol to Ty masz mniejszy przebieg niż ja, a nawet 2 miesiące nie mam auta :) Ale ja głównie po trasach dużo jeżdżę- jutro u mnie pyknie 7000.
Możliwe, że szykują taki projekt, pisali tylko, że szczegóły wkrótce, więc kto wie. Ja też w pewnym momencie stanę pewnie przed wyborem, czy planować za jakiś czas sprzedaż, czy zrobić bydlaka z tej Cupry, czyli właśnie 4x4 + Stage 2. Tylko ja mam manuala to pewnie trzeba będzie nowej skrzyni szukać. W Cuprze jest mega potencjał tylko kwestia kasy

Czy jest tu autor wątku? Jaka decyzja??? :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Tomek2791 » 21 stycznia 2016, 20:16

No stoi biedaczka od listopada;-) mnie tez korci dokladka napędu. Czas pokaże;-)
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez SauronRzeznik » 21 stycznia 2016, 20:19

maciek89 napisał(a):Czy jest tu autor wątku? Jaka decyzja??? :)


Wystarczyło kliknąć link poniżej - "na 90% 7R".

Mateo napisał(a):Zresztą co ja będę się rozpisywał. Niech może autor się wypowie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=168&t=589468


Imo słuszna decyzja.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 21 stycznia 2016, 20:23

Kliknąłem, ale "na 90% 7R" to nie jest decyzja.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez booncol » 21 stycznia 2016, 20:32

Mimo, ze uwazam Cupre za swietne auto, pogoda ostatnimi tygodniami dala mi mocno do myslenia. Dzis ostatecznie wycofalem zaliczke na Leona (cocnie oznacza, ze przeatane sledzic forum :).

Co przewazylo poza napedem ? Mialem okazje obczaic dwie 7R (w hatchbacku i variancie). Mimo iz 5F jakosciowo wewnatrz nie jest zle, to Golf jest lepszy. Chociazby tskie pierdoly jak wylozony schowek pasazera.

Cenowo Cupra jest oczywiscie nie do pobicia.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
był Nissan 200SX S14 420km, BMW E46 330D Touring 184km, Mazda 3 MPS 260km, Audi A4 B8 1.8 TFSI 160km
obecnie Golf VII R Variant MY2016 312km 406Nm
Zobacz Profil
booncol
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:12
Auto: Golf VII R Variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 21 stycznia 2016, 20:34

A pytałeś od kiedy będzie można zamawiać Golfa po lifcie? Bo MY2017 to będzie już polift. Na początku wakacji mają już być salonach. Trochę kiepsko odebrać nowe auto, a za miesiąc już sprzedają polifta. ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Pik » 21 stycznia 2016, 21:07

A w 2018 ma być już nowa generacja Golfa! :-P
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez booncol » 21 stycznia 2016, 21:21

R-ka i GTI dopiero w 2019

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
był Nissan 200SX S14 420km, BMW E46 330D Touring 184km, Mazda 3 MPS 260km, Audi A4 B8 1.8 TFSI 160km
obecnie Golf VII R Variant MY2016 312km 406Nm
Zobacz Profil
booncol
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:12
Auto: Golf VII R Variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Tomek2791 » 21 stycznia 2016, 21:54

Czekam na R400;-)
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 21 stycznia 2016, 22:09

R400 w tym roku, ma być razem z liftem, albo zaraz po. :) Na VW.de już jest GTI Clubsport- droższy od GTI Performance o ponad 4 tys euro. Na zdjęciach prasowych był promowany w manualu, a tymczasem w konfiguratorze jest tylko DSG. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Texx » 21 stycznia 2016, 22:50

Panowie a wie ktoś kiedy nowa generacja Leona ? :) Kiedyś się nad tym zastanawiałem, a dzisiaj poruszyliście temat :)
Zobacz Profil
Texx
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 kwietnia 2015, 08:38
Auto: XXX
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Pik » 21 stycznia 2016, 22:53

Tak pewnie ze 2 lata po nowym Golfie, czyli można się spodziewać ok 2020. W międzyczasie lifting.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 21 stycznia 2016, 23:23

A ja myślę, że nie będzie liftu (albo niezauważalny jak w poprzedniku), a Leon 4 wejdzie praktycznie razem z GVIII, czyli w 2018 :)
Wypuszczą od razu Cuprę R 4x4 400 KM, a jak oddasz w rozliczeniu starą Cuprę 5F to dostaniesz rabat 30%. :D :D :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Bart2001 » 22 stycznia 2016, 08:36

Gdzieś znalazłem (ale nie pamiętam gdzie) że lifting Leona ma być w 2017.
Zobacz Profil
Bart2001
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 14 maja 2014, 06:36
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Cyanide » 22 stycznia 2016, 10:16

maciek89 napisał(a):R400 w tym roku, ma być razem z liftem, albo zaraz po. :) Na VW.de już jest GTI Clubsport- droższy od GTI Performance o ponad 4 tys euro. Na zdjęciach prasowych był promowany w manualu, a tymczasem w konfiguratorze jest tylko DSG. :)

Ostatnio czytałem, że R400 najprawdopodobniej został uśmiercony z powodu cięć w wydatkach związanych z aferą spalinową.
Zobacz Profil
Cyanide
Sport
Sport
 
Posty: 225
Dołączył(a): 26 kwietnia 2015, 16:59
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez mat1600 » 24 stycznia 2016, 19:06

Lift Leona ma wejść razem z nowym suv-em, żeby Leona upodobnić do niego.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
mat1600
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 24 września 2015, 15:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Focus RS
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Tomek2791 » 25 stycznia 2016, 14:04

Stroche większy i podniesiony Leon z 2.0 TSI 300 KM DSG 4X4, po programie na 400 KM bedzie wymiatal :!: :wink:
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 25 stycznia 2016, 14:53

Zamiast Golfa R400 ma być Golf R420- oczywiście mocno limitowany. Ten dopiero będzie wymiatał. W kalendarzu Seata nie ma wzmianki o lifcie Leona, jest tylko mały SUV (pewnie ta Cupra 4x4) i bliźniak Tiguana.

Natomiast Golfa po lifcie zobaczymy szybciej niż to miało nastąpić- prawdopobnie już na targach w Genewie. Dostanie np. wirtualny kokpit, który w GTI, R i elektrycznych wersjach będą w standardzie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Tomek2791 » 25 stycznia 2016, 19:03

Ciekawe czy SUV Seata to będzie bliźniak Tiquana w ubraniu Seata czy auto rozmiar mniejsze? Koncept 20V20 byłby hitem :wink:
Zobacz Profil
Tomek2791
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 17:19
Auto: CUPRA 280
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez blader666 » 26 stycznia 2016, 14:52

Ja przed kupnem mojej Cupry rozważałem inne auta i moc na poziomie bliskim 300KM nie była decydującym parametrem. Dla mnie w aucie o sportowych aspiracjach liczy się przede wszystkim komunikacja kierowce <-> samochód.
Z tego powodu na wstępie odpadły Astra OPC i Focus ST. Dystrybutorzy tych marek doszli do wniosku, że ich zapewnienia jakie to świetne auta robią wystarczą. I postanowili nie otrzymywać testówek tych modeli. Na Oplu zależało mi tak bardzo, że napisałem pismo do centrali GM Polska z pytaniem jak oni sobie to wyobrażają, że można kupić auto sportowe, gdzie odczucia z jazdy są najważniejsze bez możliwości jazdy próbnej. Dowiedziałem się tylko, że taka jest polityka firmy i auta testowe są wyłącznie dla dziennikarzy. :shock: To samo u Forda. U Skody też nie było łatwo, ale się postarali i ściągnęli specjalnie dla mnie auto z innego salonu. :brawo: Renault ma u mnie niejako preferencje z racji sentymentu (miałem kilka i dobrze wspominam, a ciągle mam jeszcze Twingo RS :twisted: ) Ale nie do końce pasowało mi prowadzenie. Golf był nijaki. Bardzo poprawny. Zbyt dostojny, spokojny, choć szybki. Ale to w Leonie w czasie jazdy testowej czułem mrowienie i sama śmiała mi się gęba :mrgreen:
Dla mnie musi powstać jakaś wieź z samochodem, żebym go wybrał. Nie chcę się z nim siłować ani się w nim nudzić. Dlatego nie zdecydowałbym się na zakup samochodu bez jazdy testowej.
Zobacz Profil
blader666
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 13 stycznia 2016, 15:16
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Morano » 26 stycznia 2016, 15:03

Hip , hip , hura :mrgreen: Ja tak samo się podpisuje pod powyższym postem i potwierdzam podobne odczucia - doznania.
Są na pewno i lepsze i szybsze auta od Cupry , ale nie oto chodzi. Trzeba się dobrze czuć w aucie i tyle.
CUPRA 290 - 314 KM 397 Nm. Teraz : 355 KM 460 Nm.
Mercedes GLC 43 AMG - 425 KM 606 Nm.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Morano
Sport
Sport
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 sierpnia 2015, 18:28
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cupra ST 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 26 stycznia 2016, 15:06

Ja bym dopisał, że w przypadku Cupry warto się udać na jazdę próbną w deszczową pogodę. Gdybym nie testował Cupry w 30 stopniowym upale na pięknej nawierzchni zakopianki, a na mokrym asfalcie to nie wiem, czy bym się zdecydował na Cuprę...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez blader666 » 26 stycznia 2016, 15:22

Kupując mocną ośkę musisz mieć świadomość, że na nawierzchni o ograniczonej przyczepności, to może być różnie. Ja miałem wcześniej Bravo, które miało 450Nm od 2000 obrotów. I to nie był taki przyrost jak w kuprach, że się czujesz jakby ktoś ci mocno popchnął, ale jakby się zepchnął ze schodów :twisted: Na mokrym każde dociśnięcie więcej niż 1/3 I i II biegu powodowało utratę przyczepności, a po wciśnięciu do oporu również na III. Ale po prostu trzeba się nauczyć panować na to osiągami mocnego auta. Albo zejść na ziemię. Mnie również zaskoczyło na początku brutalne szarpanie przodem w Cuprze, ale już się z nią oswoiłem i naprawdę rzadko mi się zdarza doprowadzić do takiego stanu. Ostatnio gość mało się nie rozwalił WRX,em, bo nie potrafił panować nad mocą w czasie startu i jak zobaczył, że mu odjeżdżam docisnął do oporu i poszedł bokiem w trawę. (miał farta, że inni się zorientowali co się dzieje i zrobili mu miejsce) Napęd AWD, też nie załatwia wszystkiego. Trzeba poznać samochód nauczyć się z nim współpracować. Co nie zmienia faktu, że zamierzam dokupić wkładkę w poduszkę, choćby na próbę, bo może się okaże, że możemy więcej. :mrgreen:
Zobacz Profil
blader666
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 13 stycznia 2016, 15:16
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Pik » 26 stycznia 2016, 15:28

Tak, tak, kupują auta po 300koni a później płaczą, że im trakcja za słaba... Więcej jaj Panowie, bo niektórym to nawet 4x4 będzie za słabe. Może coś na gąsienicach byłoby OK? :-P
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 26 stycznia 2016, 15:31

@blader666 ale nie o utratę przyczepności mi chodzi, której się oczywiście spodziewałem tylko o cholerny wheel hop, który odbiera przyjemność jazdy tym autem. akurat tak się złożyło, że tej zimy mamy praktycznie codziennie listopadową pogodę. Może jak przyjdą wyższe temperatury to się przeproszę z Cuprą, ale póki co mam bardzo mieszane uczucia. Głównie jestem zadowolony z tego, na co niektórzy narzekają- czyli ze świetnego wykonania i kompletnego braku niechcianych dźwięków we wnętrzu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez blader666 » 26 stycznia 2016, 15:41

Toć ja pisząc o utracie trakcji i brutalnym szarpaniu przodem miałem na myśli właśnie wheel hop. Zauważ, że jak dociskasz mocno, to na ułamek sekundy przed tym zanim, koła się pierwszy raz oderwą i walną poduszką o podwozie w wahacze strzelą z bicza, czuć delikatne drżenie w kierownicy. To jest moment, kiedy trzeba odpuścić, ale nie całkiem, tylko tak do 1/3 gazu i potem możesz dociskać dalej. :-D
Zobacz Profil
blader666
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 13 stycznia 2016, 15:16
Auto: Cupra ST 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 26 stycznia 2016, 15:52

Ja już nauczyłem się radzić sobie z tym i pisałem tu gdzieś, że wystarczy stopniowo i skokowo dociskać gaz, gdy spodziewamy się WH, ale po pierwsze trzeba o tym ciągle myśleć, a po drugie pojawia się to czasem w niespodziewanych momentach. No i nie tylko na mokrym... Jak droga jest nierówna to lepiej tylko muskać gaz. Dlatego napisałem, że teraz nie wiem, czy wybrałbym Cuprę, czy wystarczyłby mi 184 konny FR w dieslu, co najmniej 10 tysięcy w kieszeni i mniejsze spalanie. :) A w takich warunkach jak mamy teraz wcale nie poruszałbym się takim FR-em wolniej, dopiero na autostradzie by była widoczna różnica.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez uahim » 29 stycznia 2016, 16:04

W lipcu przesiadłem się z audi s4 b7 avant w manualu do cupry st 280 dsg i przyznam, że przesiadka była bolesna z powodu przedniego napędu jak i dżwięku silnika. Jednak powoli się przyzwyczajam. Generalnie jestem bardzo zadowolony: akceptowalny komfort, czuć że auto jest lekkie, szpera rewelacyjna naprawdę można zacieśnić zakręt dodaniem gazu, wygląd zdecydowanie lepszy niż R-ka. Dsg pozwala na zrelaksowaną jazdę po mieście, aktywny tempomat fantastyczny na dłuższe trasy. Jakość wykończenia, szczególnie plastiki w dolnej części deski, nie powala ale dramatu nie ma. Moim zdaniem kosmiczna różnica w cenie dyskwalifikuje golfa.
Zobacz Profil
uahim
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29 stycznia 2016, 11:53
Auto: leon st cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Texx » 30 stycznia 2016, 21:29

maciek89 napisał(a):Ja już nauczyłem się radzić sobie z tym i pisałem tu gdzieś, że wystarczy stopniowo i skokowo dociskać gaz, gdy spodziewamy się WH, ale po pierwsze trzeba o tym ciągle myśleć, a po drugie pojawia się to czasem w niespodziewanych momentach. No i nie tylko na mokrym... Jak droga jest nierówna to lepiej tylko muskać gaz. Dlatego napisałem, że teraz nie wiem, czy wybrałbym Cuprę, czy wystarczyłby mi 184 konny FR w dieslu, co najmniej 10 tysięcy w kieszeni i mniejsze spalanie. :) A w takich warunkach jak mamy teraz wcale nie poruszałbym się takim FR-em wolniej, dopiero na autostradzie by była widoczna różnica.


Przymierzam się ostro do Cupry, początkowo w 99% byłem zdecydowany na FR 2.0 TDI 184KM, ale musisz przyznać, że dźwięk, przyjemność z jazdy i wygląd zdecydowanie na korzyść Cupry :) Porównywałem wnętrza w obydwóch i to jak dwa różne światy. Na mokrym mniej gazy i do przodu :-D
Zobacz Profil
Texx
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 kwietnia 2015, 08:38
Auto: XXX
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Marcin_1p » 30 stycznia 2016, 22:59

Przyjemność, dźwięk rozumiem ale wytłumacz mi te dwa różne światy w środku.
To jest to samo, ewentualnie kubły za dopłatą i czarny dach.
Reszta do skonfigurowania...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_1p
TopSport
TopSport
 
Posty: 1315
Dołączył(a): 8 stycznia 2013, 13:10
Lokalizacja: Warszawa
Auto: nie moje
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 30 stycznia 2016, 23:43

Ciężko te opcjonalne fotele nazwać kubłami, szczególnie jeśli ktoś siedział choćby w Recaro CS. Nazwałbym je raczej fotelami ze zintegrowanym zagłówkiem. ;) Czarna podsufitka wg mnie robi większość roboty w środku oraz białe nitki, a chyba tego się nie da kupić w FR- pewnie o to chodziło koledze. Jazdę ciężko mi porównać, bo Cupra 280 to jedyny Leon jakim w życiu jechałem, w starych modelach też nigdy nie siedziałem.
Dzisiaj pojeździłem trochę CLK55 AMG kolegi- no i cóż- wheelhop nie ma :D , ale tak miota tyłem, że strach jechać, więc nie wiem co gorsze- wkurzać się na wheel hop, czy wylądować na zaparkowanych autach. :) ktoś powie, że można zawsze ograniczyć poślizg w 4x4, ale to taaaakie nudne. ;) Jak się sucho zrobi to zrobimy porównanie- sam jestem ciekaw, myślę, że z rolki mi nie ucieknie. :) W każdym razie myślałem, że na tylko leciutko mokrym asfalcie mocne RWD jednak będzie szło do przodu, a tu też brak trakcji i do tego taniec tyłka.
Ale widok pod maską męskiego silnika jednak robi robotę, a nie jakaś cherlawa pierdziawka 2.0...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez Texx » 31 stycznia 2016, 10:55

Marcin_1p napisał(a):Przyjemność, dźwięk rozumiem ale wytłumacz mi te dwa różne światy w środku.
To jest to samo, ewentualnie kubły za dopłatą i czarny dach.
Reszta do skonfigurowania...


Czarna listwa na panelu i w ogół licznika, czarne elementy w kierownicy, jasne wstawki w drzwiach, tak samo jak w fotelach, czarna podsufitka :) To wszystko sprawia, że w Cuprze czuje się jak w o klasę wyższym samochodzie. W Leonie FR nie dobierzesz sobie takich samych kolorów (które są mega dobrane) jak w Cuprze. Może na zdjęciach nie ma dużej różnicy, ale siedząc w obydwóch jest kolosalna jeżeli chodzi o klimat :) No i zegary które są zupełnie inne :)

Odnośnie wcześniejszych wypowiedzi na temat liftu - Nowy Golf VIII podobno od 2018r. tak w gazecie wyczytałem. Czyli pewnie Nowy Leon od 2019 ? Bo szkoda byłoby zamówić teraz, żeby odebrać w maju, a np. w marcu 2017 jakiś znaczący lift wyjdzie...
Zobacz Profil
Texx
Stella
Stella
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 kwietnia 2015, 08:38
Auto: XXX
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez esde » 31 stycznia 2016, 11:05

OT

Mówisz o tych wstawkach z białego sztucznego materiału? Z powodu tych wstawek rozważałem fotele z pełnej skóry aby tego badziewia nie było, ale 8000 zł to trochę przesada, a (nie)stety alcantara jest miła w dotyku, więc zostało :) Za to w FR są czerwone obszycia, które mi się bardziej podobają i lepiej pasują do Cupry IMHO.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez maciek89 » 31 stycznia 2016, 11:16

Właśnie czerwone nie pasują IMO. :) Czerwone nitki są w każdym pseudosportowym aucie, a białe nadają właśnie fajnego kontrastu razem z tymi wstawkami na fotelach- wieczorem w ledowym świetle wygląda to jednak świetnie. Rodzaj tego białego materiału ma dużą zaletę- banalnie się go czyści, a jak wiadomo na białym wszystko widać. Mnie raczej irytuje ta pseudo skóra, która poskrzypuje o plastikowe elementy fotela- trzeba je podkleić jakimś materiałem. Pełnej skóry nie ma w Leonie, a te opcjonalne skórzane fotele to co najwyżej skrawek, na którym się siedzi może być ze skóry, a i tego nie jestem pewien. W poprzednim aucie miałem skórę wysokiej jakości obijaną na zamówienie i perforowaną, a i tak po tych doświadczeniach dochodzę do wniosku, że jak skóra to tylko wentylowana, bo niestety lasem jest mało przyjemnie jak się tyłek klei. :p A w Leonie nawet perforowana chyba nie jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra ST 290 vs Gofr R Variant

Postprzez sdss » 31 stycznia 2016, 11:58


Czarna listwa na panelu i w ogół licznika, czarne elementy w kierownicy, jasne wstawki w drzwiach, tak samo jak w fotelach, czarna podsufitka :) To wszystko sprawia, że w Cuprze czuje się jak w o klasę wyższym samochodzie. W Leonie FR nie dobierzesz sobie takich samych kolorów (które są mega dobrane) jak w Cuprze. Może na zdjęciach nie ma dużej różnicy, ale siedząc w obydwóch jest kolosalna jeżeli chodzi o klimat :) No i zegary które są zupełnie inne :)

Odnośnie wcześniejszych wypowiedzi na temat liftu - Nowy Golf VIII podobno od 2018r. tak w gazecie wyczytałem. Czyli pewnie Nowy Leon od 2019 ? Bo szkoda byłoby zamówić teraz, żeby odebrać w maju, a np. w marcu 2017 jakiś znaczący lift wyjdzie...


Zegary różnią się znaczkiem i skalowaniem, biała nitka fajna tylko będzie się szybciej brudzić
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do VAG - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości